quote:FC Twente is een Nederlandse professionele voetbalvereniging uit Enschede die op 1 juli 1965 werd opgericht. Kernwaarden van FC Twente zijn 'voetbal, ambiance en solidariteit'. Tevens zijn dit de belangrijkste pijlers die de club probeert uit te dragen onder het motto 'meer dan een club'. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. De 'Tukkers' spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was Stadion Het Diekman de thuisbasis van de club.
Sinds de oprichting in 1965 speelt de club betaald voetbal. Met uitzondering van het seizoen 1983/84 kwam de club constant uit in de Eredivisie. Op de UEFA ranglijst van de beste voetbalclubs in Europa stond FC Twente voor het seizoen 2011/12 als vierde Nederlandse club op de 49e plaats.[3]. Op de eeuwige ranglijst van de Eredivisie bevond de club zich in 2011 op een vierde plaats. FC Twente werd voor het eerst in haar historie landskampioen in het seizoen 2009/10.
Openingspost is hier terug te vindenquote:1 Marsman, Nick (NED) Keeper
13 Plattel, Timo (NED) Keeper
16 Drommel, Joël (NED) Keeper
20 Stevens, Sonny (NED) Keeper
3 Uvini, Bruno (BRA) Verdediger
4 Katsikas, Giorgos (GRI) Verdediger
5 Schilder, Robert (NED) Verdediger
15 Andersen, Joachim (DEN) Verdediger
17 Ter Avest, Hidde (NED) Verdediger
25 Bijen, Peet (NED) Verdediger
28 Van der Lely, Jeroen (NED) Verdediger
8 Ebecilio, Kyle (NED) Middenvelder
10 Ziyech, Hakim (NED) Middenvelder
12 Hölscher, Tim (DUI) Middenvelder
14 Tapia, Renato (PER) Middenvelder
19 Eghan, Shadrach (GHA) Middenvelder
21 Gutiérrez, Felipe (CHL) Middenvelder
22 Mokotjo, Kamohelo (ZAF) Middenvelder
23 Van der Heyden, Jelle (NED) Middenvelder
7 Ede, Chinedu (DUI), Aanvaller
9 Børven, Torgeir (NOR) Aanvaller
11 Corona, Jesús Manuel (MEX) Aanvaller
18 Zschusschen, Felitciano (NED) Aanvaller
19 Oosterwijk, Jari (NED) Aanvaller
26 Da Cruz, Alessio (NED) Aanvaller
27 Cabral, Jerson (NED) Aanvaller
99 Olaitan, Michael (NIG) Aanvaller
?? Agyepong, Thomas (GHA) Aanvaller
Nee, Ziyech moet daar wegquote:Op maandag 31 augustus 2015 12:50 schreef rulerofdeath het volgende:
Ziyech moet gewoon zijn kop houden en samen met zijn ploeggenoten gaan voetballen
Wat stond er?quote:
Op naar de Jupiler Leaguequote:Op maandag 31 augustus 2015 13:55 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Nee, Ziyech moet daar weg
[..]
Wat stond er?
Is niet nodig om zout in de Tukkerse wonden te strooien, die mannen hebben dat zelf ook wel door.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Zit toch een kern van waarheid in
Medische keuring en dan contract voor 5 jaar.quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Corona is weer in Portugal, die zal vandaag dus wel weg zijn.
En Ede?quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wordt nog wat als Ziyech ook nog vertrekt... dan moet je dit opstellen:
------------ Oosterwijk ------------
- Heijden - Eghan - Olaitan --
----------- Tapia - Gutiërrez -----
Lely - Katsikas - Uvini - Avest
------------- Drommel --------------
Oja, die is er ook nog.quote:
tsja, ik snap het ook niet. echt rendement haal hij dit seizoen niet/nauwelijks...quote:Op maandag 31 augustus 2015 17:03 schreef H.FR het volgende:
Wel wonderlijk dat die Corona meer dan 10mln gaat opleveren. Kan daar in ieder geval de afkoopsom voor Schreuder van betaald worden.
Puur die investeringsmaatschappijen die elkaar knaken toeschuiven en prijs kunstmatig hoog houdenquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:46 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
tsja, ik snap het ook niet. echt rendement haal hij dit seizoen niet/nauwelijks...
Is dit serieusquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wordt nog wat als Ziyech ook nog vertrekt... dan moet je dit opstellen:
------------ Oosterwijk ------------
- Heijden - Eghan - Olaitan --
----------- Tapia - Gutiërrez -----
Lely - Katsikas - Uvini - Avest
------------- Drommel --------------
Wel een enorm talentvolle speler.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:46 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
tsja, ik snap het ook niet. echt rendement haal hij dit seizoen niet/nauwelijks...
Hihihiquote:Op maandag 31 augustus 2015 20:57 schreef GGMM het volgende:
Gelukkig hebben jullie Corona nog. Dat is nog wel een aardige speler.
Heeft wel prima Gold Cup en Copa America gespeeld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:46 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/nieuws/f(...)ijt-aan-fc-porto.htmquote:FC Twente raakt Corona kwijt aan FC Porto
FC Twente raakt Corona kwijt aan FC Porto
Jesús Corona is de volgende speler die FC Twente verlaat. FC Porto betaalt een slordige twaalf miljoen euro voor de 22-jarige Mexicaan.
FC Porto toonde al in een eerder stadium interesse in Corona, maar de flankspeler was afhankelijk van de bereidwilligheid van private investeerders, die een groot deel van zijn transferrechten bezitten. Twente ontvangt daardoor naar schatting slechts drie tot vier miljoen voor Corona, die voor vijf jaar tekende bij Porto.
Corona laat de Tukkers achter met de nodige kopzorgen. Hij is namelijk niet de eerste aanvallend ingestelde speler die het Enschedese schip verlaat. Eerder kozen onder anderen Kasper Kusk (FC Kopenhagen, Den), Bilal Ould-Chikh (Benfica, Por), Luc Castaignos (Eintracht Frankfurt, Dui) en Youness Mokhtar (Al-Nassr, SAr) al voor een buitenlands avontuur. FC Twente haalt geen vervanger voor Corona.
De noodzakelijke leegloop voor het financieel noodlijdende FC Twente leverde de club sportief aardig wat problemen op. De Enschedeërs peurden uit de eerste vier speelronden van het Eredivisie-seizoen 2015-16 slechts één punt, wat trainer Alfred Schreuder zijn ontslag opleverde. Bovendien wist de ploeg in die eerste competitieduels slechts drie keer het net te vinden.
Jerson Cabral is terug, dus ik denk van wel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaan jullie dit seizoen nog stijgen op de ranglijst?
Excelsior inhalen moet nog kunnen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jerson Cabral is terug, dus ik denk van wel.
ligt eraan welke nieuwe trainer er komt, m.a.w. wat die uit de spelers kan halen en neerzet qua tactiek. ik houd het op (bovenin) rechterrijtje...quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:57 schreef Iwanius het volgende:
Doe eens een wat meer concrete voorspelling. Top 5?
nog 1 uur en 20 minutenquote:Op dinsdag 1 september 2015 17:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vraag me af of Ziyech blijft. Kerel trainde vandaag al in z'n eentje en de Engelse transfermarkt is nog 7,5u open...
Tijd voor een vak-P-verbodquote:
Hoop dat hij ook weg gaat. Dan eindigt Twente nog lager.quote:Op dinsdag 1 september 2015 17:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vraag me af of Ziyech blijft. Kerel trainde vandaag al in z'n eentje en de Engelse transfermarkt is nog 7,5u open...
Ze geven hem gewoon nog wat geld en hij is weer #tukker4lifequote:Op dinsdag 1 september 2015 22:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Zo, uiteindelijk is Ziyech niet weg en zit je minstens vier maanden met je beste speler die enorm mad is.
1 man kan dit zooitje ongeregeld ook niet behoeden voor de ondergangquote:Op dinsdag 1 september 2015 22:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Nu Ziyech erbij blijft zie ik Twente niet meer degraderen
Daar gaat m'n voorspelling
twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 03-09-2015 om 15:24:28Vak P heeft vanmorgen n taart bij Heracles laten bezorgen met n felicitatie en n bedankbrief. reageer retweet
Wat is daar gebeurd dan?quote:Op donderdag 3 september 2015 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:deBankzitter twitterde op donderdag 03-09-2015 om 15:24:28Vak P heeft vanmorgen n taart bij Heracles laten bezorgen met n felicitatie en n bedankbrief. reageer retweet
ik gok omdat de overwinning van Heracles heeft geleid tot het ontslag van Schreuder...quote:
quote:Op donderdag 3 september 2015 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
Aha zo.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:41 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
ik gok omdat de overwinning van Heracles heeft geleid tot het ontslag van Schreuder...
Ik snap best dat je tegen Schreuder als trainer bent, maar dit vind ik ook iets te treurig.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Aha zo.
Nou ja. Daarmee bewijzen die doorgesnoven sukkels van Vak P hun intelligentie.
Mhoah hij kan wel de overwinning bezorgen door een vrije trap in de 90e minuut erin te knallenquote:Op woensdag 2 september 2015 15:06 schreef onlogisch het volgende:
[..]
1 man kan dit zooitje ongeregeld ook niet behoeden voor de ondergang
Hij wordt gewoon meegezogen in de ellende die FC Twente heet.
Voor dit soort zaken bestaat het woord 'ludiek'quote:Op donderdag 3 september 2015 15:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik snap best dat je tegen Schreuder als trainer bent, maar dit vind ik ook iets te treurig.
quote:Op donderdag 3 september 2015 16:38 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Voor dit soort zaken bestaat het woord 'ludiek'
Ze snappen "onze" humor niet.quote:
Het gaat hem om het woordje ludiek.quote:Op donderdag 3 september 2015 17:02 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ze snappen "onze" humor niet.
Alles beter dan Marsmanquote:
De druk had nooit weer van de ketel gegaan. Bijna 100% van de supporters was voor het seizoen al tegen hem. Na het kutvoetbal van de eerste weken, en dan heb ik het nog niet eens over het resultaat, was het gewoon einde oefening. Voor Hake is dit juist ideaal, wint hij is hij de grote man. Verliest hij maakt het geen fuck uit.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik blijf het een vreemde timing vinden om Schreuder te ontslaan. Ik begrijp dat de druk hoog is maar logischerwijs had ik Schreuder sowieso tot Ajax laten zitten. Als hij wint is de druk even van de ketel en kun je verder kijken, als hij verliest ontsla je hem en zadel je Hake niet meteen op met een zeer moeilijke debuutwedstrijd.
Is dat wel zo? Is dan niet meteen het geloof in een Hake-effect verdwenen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
De druk had nooit weer van de ketel gegaan. Bijna 100% van de supporters was voor het seizoen al tegen hem. Na het kutvoetbal van de eerste weken, en dan heb ik het nog niet eens over het resultaat, was het gewoon einde oefening. Voor Hake is dit juist ideaal, wint hij is hij de grote man. Verliest hij maakt het geen fuck uit.
Nope.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Is dan niet meteen het geloof in een Hake-effect verdwenen?
Wie gelooft er nu in een Hake-effect dan? Hij moet gewoon aanvallend voetbal gaan spelen, leuk voetbal laten zien. Dan is 't de meeste supporters wel best.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Is dan niet meteen het geloof in een Hake-effect verdwenen?
Nou ja, de mensen om mij heen zijn wel vrij lyrisch ineens. En hij moet gewoon aanvallend, leuk voetbal gaan laten zien? Ik blijf skeptisch. Ik denk dat het huisvrouwen publiek eerst maar eens moet verdwijnen uit de Veste alvorens er een realistisch beeld komt van de selectie.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Wie gelooft er nu in een Hake-effect dan? Hij moet gewoon aanvallend voetbal gaan spelen, leuk voetbal laten zien. Dan is 't de meeste supporters wel best.
Huisvrouwenpubliek?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou ja, de mensen om mij heen zijn wel vrij lyrisch ineens. En hij moet gewoon aanvallend, leuk voetbal gaan laten zien? Ik blijf skeptisch. Ik denk dat het huisvrouwen publiek eerst maar eens moet verdwijnen uit de Veste alvorens er een realistisch beeld komt van de selectie.
Ach welnee, maar het zou goed zijn voor Twente als de huisvrouwen afnemen en de echte supporters het stadion weer eigen maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:49 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Niet koeriekoerie in ons blote bastje op la tribunas he. Dan krijg je dat.
Zoveel huisvrouwen zitten er niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach welnee, maar het zou goed zijn voor Twente als de huisvrouwen afnemen en de echte supporters het stadion weer eigen maken.
Wat een held jaquote:
dit is echt een hele verbetering t.o.v. de vorige wedstrijden!!quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Inzet! Passie! Werklust! Publiek! Hake!
Hopelijk zijn ze nu los ook voor de volgende wedstrijden
Jammer dat Schreuder een conditioneel wrak achter heeft gelaten, anders had je nog wel meer gepakt.quote:Op zondag 13 september 2015 09:14 schreef Kreator het volgende:
Leuk zo'n punt tegen Ajax.
Nu maar hopen dat de lichtknop gevonden is en we tegen mindere teams ook zo beginnen.
Schrikbarend slecht idd.quote:Op zondag 13 september 2015 09:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Jammer dat Schreuder een conditioneel wrak achter heeft gelaten, anders had je nog wel meer gepakt.
Dat is toch gewoon kwaliteit. Een kwaliteitsarme ploeg kan nou eenmaal niet 90 minuten lang Ajax onder druk houden. Twente smeet met krachten de eerste helft, dat heeft weinig met Schreuder te maken.quote:Op zondag 13 september 2015 09:39 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Jammer dat Schreuder een conditioneel wrak achter heeft gelaten, anders had je nog wel meer gepakt.
Twente kon het tegen Zwolle al niet aflopen joh, tegen jochies als Dekker en Marinus die net komen kijken. Net alsof we Ajax onder druk aan het houden waren trouwens. Schreuder heeft er een enorme teringbende van gemaakt en daar pluk je nu nog steeds af en toe de zure vruchten van. Van de week is de eerste week dat ze fatsoenlijk getraind hebben.quote:Op zondag 13 september 2015 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon kwaliteit. Een kwaliteitsarme ploeg kan nou eenmaal niet 90 minuten lang Ajax onder druk houden. Twente smeet met krachten de eerste helft, dat heeft weinig met Schreuder te maken.
Thijs Kemperink, een stand-up comedian/cabaretierquote:Op maandag 14 september 2015 17:10 schreef Stienn het volgende:
Wie was die gek die voor de wedstrijd een praatje hield?
Die lui zijn altijd zo verschrikkelijk erg...quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:04 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
Thijs Kemperink, een stand-up comedian/cabaretier
Iddquote:Op zaterdag 19 september 2015 19:50 schreef ReMcOrE het volgende:
ja, en dat was dus een penalty... bal niet geraakt, verdediger raakt vol de enkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |