Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:
[..]
100k economy is +-100 uur vliegen.
Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
Of maandelijks een retourtje Turkije.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Dat is wat mensen zelf invullen...quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoger dan gemiddeld ja
http://www.webads.nl/portfolio/websites/FOK/id=16
Verreweg het grootste deel van de bezoekers valt in sociale klasse B1. Zoek zelf maar op wat dat betekent. Er zit nog één groep boven (A) en 3 groepen onder (B2, C en D).
Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:
[..]
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
57500 voor een eenverdiener of gezamenlijk met je partner?quote:Op woensdag 2 september 2015 20:12 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dat is wat mensen zelf invullen...
Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!
FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Dit valt nogal mee, rond de 15-20 vluchten per jaar. De ene keer spaar je 1000 punten op een retourtje binnen Europa in Economy, de andere keer pak je in één keer 35000 punten op een retourtje Sao Paulo of Johannesburg in Business/First.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:
[..]
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
quote:Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Je mag naar redelijkheid prive rijden, betekend praktisch rond de 25.000 km per jaar. Je mag geen koeriersbedrijf beginnen, je auto verhuren of er inderdaad mee naar China rijden.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Of maandelijks een retourtje Turkije.
De ene keer vlieg je om 8u 's ochtends en valt de vlucht binnen de 'reguliere' werktijd, de andere keer vlieg je inderdaad 's avonds terug of moet je keer nachtje langer (in het weekend) blijven. Onderdeel van het werk waar ik geen probleem mee heb.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:15 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.
Het is bij vrijwel alle kantoren een standaard opbouw van de rangen:quote:Op woensdag 2 september 2015 16:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik denk dat het vrij snel is, maar ik denk ook dat de definitie van een 'senior manager' wellicht wat gedevalueerd is.
Komt zeker voor, part of de job. Heb ik geen probleem mee. (zit in die reistijd vaak lekker film te kijken, te schrijven (hobby) of ben met muziek bezig.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
Klopt, nu gaat het serieus worden :-)quote:Op woensdag 2 september 2015 18:45 schreef Legatus het volgende:
[..]
Maar senior manager is op 29 jarige leeftijd is vrij rap bij de big4. Daarbij is het vaak de laatste stap voor director of partner.
1900 declarabele uren klinkt meer als detachering of IT (implementatie) consulting. Wij streven hier naar 1300-1400 uren per jaar voor de junioren en rond de 1000-1200 voor Managers en Sr. Managers. Rest van de tijd gaat zitten in ontwikkeling van klant-oplossingen, relatiemanagement en trainen/coachen van medewerkers.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:
[..]
100k economy is +-100 uur vliegen.
Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Lekker hoor Fijn dat je die kansen hebt gehad en mooi dat je ze dus ook hebt kunnen grijpen (dat lukt ook niet iedereen). Dat verklaart wel dat het zo vlot is gegaan.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:29 schreef Rusesabagina het volgende:
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.
Nu gaan we naast de salarissen in dit topic ook nog eens de doelgroep van Fok! in twijfel trekkenquote:Op woensdag 2 september 2015 20:12 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dat is wat mensen zelf invullen...
Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!
FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.
Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.quote:Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op
eenverdienerquote:Op woensdag 2 september 2015 21:12 schreef Skv het volgende:
[..]
57500 voor een eenverdiener of gezamenlijk met je partner?
bij ons kon je in 4 jaar senior worden...stelt niet echt veel voor maakte wel een wereld van verschil, je had ineens geen handtekeningen meer nodig en iedereen nam gelijk alles aan.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:06 schreef mergbot het volgende:
[..]
Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.
Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet inquote:
En je vergeet dat 20% in de regionen van directeur van groot bedrijf of hoogleraar bevind volgens eigen zeggen zou dus 70% van Fok! zou meer dan 1,6x modaal verdienenquote:Op donderdag 3 september 2015 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet in
Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen hahaquote:Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Rusesabagina het volgende:
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed (tot 60 euro), Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 100k-200k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.
Heel simpel: veelverdieners zijn vaak kantoorbanen. Henk de vrachtwageninpakker of Anita de bliepmiep hebben simpelweg geen tijd voor Fok!quote:Op donderdag 3 september 2015 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet in
Ach het is toch leuk, ik had er ook een leuk handeltje altijd bij met tax-free drank en sigaretten.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha
Dat is het niet alleen, dat is enkel de waarde van de punten. Wat meer waard is, is dat je platinum bent en daar zitten wel een aantal fijne pluspunten aan.die iets meer waard zijn dan 30 euroquote:Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha
Thanks!quote:Op woensdag 2 september 2015 21:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Lekker hoor Fijn dat je die kansen hebt gehad en mooi dat je ze dus ook hebt kunnen grijpen (dat lukt ook niet iedereen). Dat verklaart wel dat het zo vlot is gegaan.
23ste WO afgestudeerd, half jaartje gereisd en toen begonnen met werken in April (2009). Na 15 maanden Sr. Consultant geworden, twee jaar later Manager (dat jaar werden op onze afdeling de rang van Assistant Manager afgeschaft en voor mij viel het kwartje goed) en nu twee jaar later Sr. Manager geworden. Bijzonder systeem, maar mensen die bij de Big4 werken herkennen het.quote:Op woensdag 2 september 2015 22:06 schreef mergbot het volgende:
[..]
Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.
Klinkt als accountants...quote:Op woensdag 2 september 2015 22:26 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
bij ons kon je in 4 jaar senior worden...stelt niet echt veel voor maakte wel een wereld van verschil, je had ineens geen handtekeningen meer nodig en iedereen nam gelijk alles aan.
Weet niet waar je vandaan haalt dat 100k miles een waarde heeft van 200 euro. Als ik ze voor dat bedrag ergens kan kopen, teken ik ervoor. Met wat puzzelwerk koop je voor 100k miles een Business Class retourticket naar Noord Amerika of Zuid Afrika. Toch al snel 2500 euro.quote:Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha
Drank is wel een beetje vergane glorie qua prijsvoordeel, maar sigaretten nog steeds prima om in het buitenland te kopen inderdaad. (in Azië trouwens wel hoop gezeur, zelfs bij grote supermarkten liggen soms gewoon de namaak-versies van Marlboro...)quote:Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Ach het is toch leuk, ik had er ook een leuk handeltje altijd bij met tax-free drank en sigaretten.
Daarnaast zegt mijn gevoel dat de WGR sectie van FOK relatief veel hoogopgeleide FOK-kers trekt, op basis van de reacties hier in vergelijking tot andere delen van het forum. Maar dat kan puur perceptie zijn....quote:Op donderdag 3 september 2015 08:38 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Heel simpel: veelverdieners zijn vaak kantoorbanen. Henk de vrachtwageninpakker of Anita de bliepmiep hebben simpelweg geen tijd voor Fok!
Ik heb op de website gekeken wat je ervoor kunt kopen. Zag een horloge wat elders ongeveer ¤200 kost voor 120.000 miles. Zo kwam ik er op.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:07 schreef Rusesabagina het volgende:
Weet niet waar je vandaan haalt dat 100k miles een waarde heeft van 200 euro. Als ik ze voor dat bedrag ergens kan kopen, teken ik ervoor. Met wat puzzelwerk koop je voor 100k miles een Business Class retourticket naar Noord Amerika of Zuid Afrika. Toch al snel 2500 euro.
Ja die KLM shop is echt onzin, je betaald relatief de hoofdprijs voor horloges, BOSE headsets etc die je met je miles wil betalen.quote:Op donderdag 3 september 2015 09:22 schreef PLAE@ het volgende:
open. Zag een horloge wat elders ongeveer ¤200 kost voor 120.000 miles. Zo kwam ik er op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |