abonnement Unibet Coolblue
pi_155766173
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:

[..]

100k economy is +-100 uur vliegen.

Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Schip ahoy!
  woensdag 2 september 2015 @ 19:01:39 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155766380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 2 september 2015 @ 19:04:54 #53
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_155766486
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
  woensdag 2 september 2015 @ 19:06:06 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_155766518
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_155766669
quote:
15s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
Of maandelijks een retourtje Turkije. _O-
  woensdag 2 september 2015 @ 20:12:30 #56
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155768602
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 19:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoger dan gemiddeld ja :)

http://www.webads.nl/portfolio/websites/FOK/id=16

Verreweg het grootste deel van de bezoekers valt in sociale klasse B1. Zoek zelf maar op wat dat betekent. Er zit nog één groep boven (A) en 3 groepen onder (B2, C en D).
Dat is wat mensen zelf invullen...

Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!

FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.

[ Bericht 11% gewijzigd door VanFleppenstein op 02-09-2015 20:23:53 ]
Heavily Medicated for Your Protection.
  woensdag 2 september 2015 @ 20:15:43 #57
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155768692
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:

[..]

Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.
Heavily Medicated for Your Protection.
pi_155770433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:12 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Dat is wat mensen zelf invullen...

Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!

FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.
57500 voor een eenverdiener of gezamenlijk met je partner?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_155770948
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Oké. Ik vlieg niet zo vaak dus heb er geen idee van. 100 uur vliegen dus. Dan moet je nog naar het vliegveld reizen, inchecken, etc. Stiekem gaan daar ook nog wel wat uren in zitten lijkt me.
quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:01 schreef XL het volgende:

[..]

Bij europese vluchten vaak 150% van de vliegtijd.
Als je intercontinentaal vliegt wordt de overhead relatief snel kleiner natuurlijk.
Dit valt nogal mee, rond de 15-20 vluchten per jaar. De ene keer spaar je 1000 punten op een retourtje binnen Europa in Economy, de andere keer pak je in één keer 35000 punten op een retourtje Sao Paulo of Johannesburg in Business/First.

Daarnaast woon ik nog geen 10min van Schiphol en heb ik aan 30-45min voor vertrek van de vlucht genoeg tijd.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:04 schreef BeamofLight het volgende:
Vrijwel onbeperkt Prive gebruik auto was ook een rare. Je gebruikt hem Prive of niet.
quote:
15s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wellicht is een autoritje naar Mongolie niet toegestaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 19:10 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Of maandelijks een retourtje Turkije. _O-
Je mag naar redelijkheid prive rijden, betekend praktisch rond de 25.000 km per jaar. Je mag geen koeriersbedrijf beginnen, je auto verhuren of er inderdaad mee naar China rijden.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:15 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Dan daalt je uurloon ook flink als je dat niet betaald krijgt, wij kregen alles betaal in uren zodra we onze deur uitliepen.
De ene keer vlieg je om 8u 's ochtends en valt de vlucht binnen de 'reguliere' werktijd, de andere keer vlieg je inderdaad 's avonds terug of moet je keer nachtje langer (in het weekend) blijven. Onderdeel van het werk waar ik geen probleem mee heb.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

De titels bij een Big 4 zijn erg aan inflatie onderhevig. Je bent er al snel ergens 'senior'.
Het is bij vrijwel alle kantoren een standaard opbouw van de rangen:
- Stagiair / Trainee
- Consultant
- Sr. Consultant
- Assistant Manager
- Manager
- Senior Manager
- Director
- (Asset) Partner

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:29 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik denk dat het vrij snel is, maar ik denk ook dat de definitie van een 'senior manager' wellicht wat gedevalueerd is.
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 17:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Plus ik vraag me af... als je 100-200k aan KLM miles scoort, dan ben je erg veel onderweg kennelijk. Valt dat onder werktijd, of niet? Want het is in elk geval tijd die je niet thuis bent. Als dat 'eigen tijd' is, liggen je wekelijkse uren die in praktijk voor de baas zijn wel een stuk hoger dan 40-45.
Komt zeker voor, part of de job. Heb ik geen probleem mee. (zit in die reistijd vaak lekker film te kijken, te schrijven (hobby) of ben met muziek bezig.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:45 schreef Legatus het volgende:

[..]

Maar senior manager is op 29 jarige leeftijd is vrij rap bij de big4. Daarbij is het vaak de laatste stap voor director of partner.
Klopt, nu gaat het serieus worden :-)

quote:
99s.gif Op woensdag 2 september 2015 18:50 schreef XL het volgende:

[..]

100k economy is +-100 uur vliegen.

Bij de big 4 moet je 1900 uur ongeveer uren schrijven en het is onwaarschijnlijk dat je klanten voor je vlieguren betalen. Dus ik denk dat het er bovenop komt.
1900 declarabele uren klinkt meer als detachering of IT (implementatie) consulting. Wij streven hier naar 1300-1400 uren per jaar voor de junioren en rond de 1000-1200 voor Managers en Sr. Managers. Rest van de tijd gaat zitten in ontwikkeling van klant-oplossingen, relatiemanagement en trainen/coachen van medewerkers.
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
pi_155771041
quote:
6s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:29 schreef Rusesabagina het volgende:
Zie hierboven. Inderdaad vrij snel gegaan, paar keer 'de wind mee gehad' in grote projecten waar ik snel kon laten zien wat ik kon en Partners/Directors die veel vertrouwen in me hadden.
Lekker hoor :) Fijn dat je die kansen hebt gehad en mooi dat je ze dus ook hebt kunnen grijpen (dat lukt ook niet iedereen). Dat verklaart wel dat het zo vlot is gegaan.
Schip ahoy!
pi_155771148
01: Bedrijfstak: Universiteit
02: Functie: Promovendus
03: Opleiding: WO Master of Science in een technische studie
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40+
06: Aantal vakantiedagen: 38 op papier
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: +-2600
09: Netto maand salaris: +-1970
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: iets meer dan 2 jaar
12: Goodies: fitness, vakantiedagen voor geld omruilen, en nog wat kleine dingen
13: Tevreden?: Zeker, leuke uitdagende baan, veel zelfstandigheid en goede arbeidsvoorwaarden.
  woensdag 2 september 2015 @ 21:41:47 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155771333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 20:12 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Dat is wat mensen zelf invullen...

Ik geloof nooit dat 19% van Fok! uit de hogere klasse komt. En zelfs 48% zou uit de hogere middenklasse komen. Ik denk dat dit zeer wishfull thinking is. In de normale maatschappij is 21,5% de hogere klasse of hogere middenklasse en op fok is dat ineens 68% dus 3 keer zoveel. volgens het lijstje zitten er geen schoolverlaters op Fok!

FYI de hogere middenklasse begint bij een inkomen van 57.500 euro op dit moment. Lagere middenklasse begint bij 33.000 euro. Naast dit salaris is je sociale situatie ook van belang.
Nu gaan we naast de salarissen in dit topic ook nog eens de doelgroep van Fok! in twijfel trekken :')
Zullen we dit topic maar gewoon op slot gooien? Er klopt toch helemaal niks van.
pi_155772192
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 16:17 schreef Viezze het volgende:
Senior manager op die leeftijd, dat is vrij snel of reken ik nou verkeerd? Geloof je wel, daar niet van, maar valt me op :P
Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  woensdag 2 september 2015 @ 22:24:13 #64
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155772831
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:12 schreef Skv het volgende:

[..]

57500 voor een eenverdiener of gezamenlijk met je partner?
eenverdiener
Heavily Medicated for Your Protection.
  woensdag 2 september 2015 @ 22:26:58 #65
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155772952
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:06 schreef mergbot het volgende:

[..]

Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.
bij ons kon je in 4 jaar senior worden...stelt niet echt veel voor maakte wel een wereld van verschil, je had ineens geen handtekeningen meer nodig en iedereen nam gelijk alles aan.
Heavily Medicated for Your Protection.
pi_155777525
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:24 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

eenverdiener
Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet in :D
Schip ahoy!
  donderdag 3 september 2015 @ 07:16:13 #67
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155778798
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet in :D
En je vergeet dat 20% in de regionen van directeur van groot bedrijf of hoogleraar bevind volgens eigen zeggen zou dus 70% van Fok! zou meer dan 1,6x modaal verdienen
Heavily Medicated for Your Protection.
  donderdag 3 september 2015 @ 07:30:33 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155778845
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:55 schreef Rusesabagina het volgende:
12: Goodies: Auto van de zaak (vrijwel onbeperkt prive, brandstof ook in buitenland betaald), Internetverbinding thuis vergoed (tot 60 euro), Telefoon (incl. bellen/data buitenland), super flexibel met vakanties en werktijden, 100k-200k KLM miles per jaar te sparen ivm reizen.

Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha :+
pi_155779264
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 01:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik heb wel eens vaker m'n wenkbrauwen opgetrokken bij dit topic maar het trekt misschien ook wel juist de 'veelverdieners' aan. En dat mag. Maar dat de helft van Fok 1,6x modaal verdient gaat er bij mij ook niet in :D
Heel simpel: veelverdieners zijn vaak kantoorbanen. Henk de vrachtwageninpakker of Anita de bliepmiep hebben simpelweg geen tijd voor Fok!
  donderdag 3 september 2015 @ 08:57:52 #70
447683 VanFleppenstein
Dan weet je het echt niet meer
pi_155779456
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha :+
Ach het is toch leuk, ik had er ook een leuk handeltje altijd bij met tax-free drank en sigaretten.
Heavily Medicated for Your Protection.
  donderdag 3 september 2015 @ 09:03:21 #71
62913 Blik
The one and Only!
pi_155779524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha :+
Dat is het niet alleen, dat is enkel de waarde van de punten. Wat meer waard is, is dat je platinum bent en daar zitten wel een aantal fijne pluspunten aan.die iets meer waard zijn dan 30 euro

en een internetvergoeding wordt ook als goodie gezien, dus waarom airmiles a 30 euro per maand niet?
pi_155779583
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 21:33 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Lekker hoor :) Fijn dat je die kansen hebt gehad en mooi dat je ze dus ook hebt kunnen grijpen (dat lukt ook niet iedereen). Dat verklaart wel dat het zo vlot is gegaan.
Thanks!

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:06 schreef mergbot het volgende:

[..]

Wow wat je zegt.. theoretisch gezien onmogelijk of hij moet met 24 WO hebben afgerond en elke twee anderhalf jaar promotie hebben gehad.
23ste WO afgestudeerd, half jaartje gereisd en toen begonnen met werken in April (2009). Na 15 maanden Sr. Consultant geworden, twee jaar later Manager (dat jaar werden op onze afdeling de rang van Assistant Manager afgeschaft en voor mij viel het kwartje goed) en nu twee jaar later Sr. Manager geworden. Bijzonder systeem, maar mensen die bij de Big4 werken herkennen het.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 22:26 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

bij ons kon je in 4 jaar senior worden...stelt niet echt veel voor maakte wel een wereld van verschil, je had ineens geen handtekeningen meer nodig en iedereen nam gelijk alles aan.
Klinkt als accountants...

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 07:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van KLM miles, so correct me if I'm wrong, maar ik zie dat 100.000 miles ongeveer een waarde van ¤200 euro hebben? Dus op jaarbasis kun je dankzij al die uren vliegen ¤200-400 besteden...¤33 hele euro's per maand...ik zou dat bijna geen goodie durven te noemen haha :+
Weet niet waar je vandaan haalt dat 100k miles een waarde heeft van 200 euro. Als ik ze voor dat bedrag ergens kan kopen, teken ik ervoor. Met wat puzzelwerk koop je voor 100k miles een Business Class retourticket naar Noord Amerika of Zuid Afrika. Toch al snel 2500 euro.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:57 schreef VanFleppenstein het volgende:

[..]

Ach het is toch leuk, ik had er ook een leuk handeltje altijd bij met tax-free drank en sigaretten.
Drank is wel een beetje vergane glorie qua prijsvoordeel, maar sigaretten nog steeds prima om in het buitenland te kopen inderdaad. (in Azië trouwens wel hoop gezeur, zelfs bij grote supermarkten liggen soms gewoon de namaak-versies van Marlboro...)
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
pi_155779666
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 08:38 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Heel simpel: veelverdieners zijn vaak kantoorbanen. Henk de vrachtwageninpakker of Anita de bliepmiep hebben simpelweg geen tijd voor Fok!
Daarnaast zegt mijn gevoel dat de WGR sectie van FOK relatief veel hoogopgeleide FOK-kers trekt, op basis van de reacties hier in vergelijking tot andere delen van het forum. Maar dat kan puur perceptie zijn....
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
  donderdag 3 september 2015 @ 09:22:35 #74
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_155779793
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:07 schreef Rusesabagina het volgende:

Weet niet waar je vandaan haalt dat 100k miles een waarde heeft van 200 euro. Als ik ze voor dat bedrag ergens kan kopen, teken ik ervoor. Met wat puzzelwerk koop je voor 100k miles een Business Class retourticket naar Noord Amerika of Zuid Afrika. Toch al snel 2500 euro.
Ik heb op de website gekeken wat je ervoor kunt kopen. Zag een horloge wat elders ongeveer ¤200 kost voor 120.000 miles. Zo kwam ik er op.
Maar dit is andere koek inderdaad :+
pi_155779824
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 09:22 schreef PLAE@ het volgende:
open. Zag een horloge wat elders ongeveer ¤200 kost voor 120.000 miles. Zo kwam ik er op.
Ja die KLM shop is echt onzin, je betaald relatief de hoofdprijs voor horloges, BOSE headsets etc die je met je miles wil betalen.

Dit geeft een beter beeld: https://www.flyingblue.com/promo-awards.html
If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')