Er was enige tijd terug inderdaad ophef ontstaan over het feit dat kinderen zich verkleedden als terrorist omdat ze terroristje aan het spelen waren.quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:51 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Mensen verkleden zich ook als indiaan, terrorist, cowboy en veel meer dingen. Is dat ook racisme?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik hoop het en gezien ze het super doen op school is de verwachting er wel.
[..]
We hebben allen een gezond bmi dus inderdaad, dat ook.
Ondanks je zwakzinnigheid ben ik blij dat je kinderen ook liever geen negers zien maar de voorkeur aan andere huidskleuren geven. Er is nog hoop voor zequote:Op maandag 31 augustus 2015 19:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik hoop het en gezien ze het super doen op school is de verwachting er wel.
[..]
We hebben allen een gezond bmi dus inderdaad, dat ook.
Grappig, dat mensen zo boos kunnen worden om Zwarte Piet ( terwijl ik niet eens tegen Zwarte Piet ben, maar wel begrip heb voor de tegenstanders ) dat ze meteen persoonlijk gaan worden en zelfs kinderen er bij gaan halen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:53 schreef PietPossum het volgende:
[..]
[..]
Ondanks je zwakzinnigheid ben ik blij dat je kinderen ook liever geen negers zien maar de voorkeur aan andere huidskleuren geven. Er is nog hoop voor ze![]()
'ons BMI is gezond, we zijn gewoon wat te klein'
Kom ik boos over? Ik heb gewoon geen begrip voor de meelopers die het allemaal wel OK vinden als onze tradities worden verkwanseld over een stel zeurpieten. Dat klinkt als de ouders die hun kinderen ook hun zin wel geven als ze maar hard genoeg roepen en lang genoeg schreeuwen om het op te laten houden ipv ze op te voeden en te leren waar het om draait.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Grappig, dat mensen zo boos kunnen worden om Zwarte Piet ( terwijl ik niet eens tegen Zwarte Piet ben, maar wel begrip heb voor de tegenstanders ) dat ze meteen persoonlijk gaan worden en zelfs kinderen er bij gaan halen.
Laat wel meteen zien wat voor type zo enorm voor Zwarte Piet op komt.
Het laat me bijna hopen dat Zwarte Piet verdwijnt, als toch alleen maar een stel Tokkies zo voor hem op komt.
Je komt vrij gepikeerd over wegens je persoonlijke aanval op mij en mijn kinderen.quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:49 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Kom ik boos over? Ik heb gewoon geen begrip voor de meelopers die het allemaal wel OK vinden als onze tradities worden verkwanseld over een stel zeurpieten. Dat klinkt als de ouders die hun kinderen ook hun zin wel geven als ze maar hard genoeg roepen en lang genoeg schreeuwen om het op te laten houden ipv ze op te voeden en te leren waar het om draait.
Misschien ook ooit geleerd dat zwart geen licht reflecteert en daardoor de buurman onherkenbaar maakt? Ik loop elk jaar met veel plezier als zwarte Piet mee (ja zwart, niet bruin dus) als ik met als een clown met een geel gezicht rond moet gaan lopen word ik een stuk sneller herkent, kinderen zijn niet zo dom dat ze dan niet gaan zoeken naar een herkenbaar gezicht.
O nee, het eeuwige broodje-aap filmpje van de zogenaamde juf die zich omkleed. Succes met vinden. Je noemt mij gefrustreerd door een persoonlijk aanval op je kinderen, maar je weet niet hoe snel je mij onder 'tokkie' moet scharen omdat ik wel vind dat zwarte piet ZWART is.quote:Op dinsdag 1 september 2015 15:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je komt vrij gepikeerd over wegens je persoonlijke aanval op mij en mijn kinderen.
Nogmaals, ik ben niet tegen zwarte piet, ik denk alleen niet dat kinderen er zo onder te lijden hebben als vele denken.
Het zijn vooral de volwassenen die het zo erg vinden, vanwege de traditie, ik zeg nergens dat dat niet begrijpelijk is maar de kinderen krijgen er echt geen trauma van, de meesten zullen er weinig om geven.
Kinderen geloven doorgaans tot ongeveer hun 7/8 jaar in Sinterklaas, daarna niet meer. In die leeftijd zijn ze ook heel bewerkelijk en kan je bij wijze van voor hun neus omkleden tot Sinterklaas en ze geloven echt dat het Sinterklaas is ( daar is nog een filmpje van te vinden op youtube)
Dus waarschijnlijk herkennen ze jou helemaal niet, kinderen willen geloven dus dan geloven ze, ongeacht of je gezicht nu zwart/bruin/paars/blauw/groen is.
Omdat ze dat prettiger vinden om te geloven dan de wetenschap dat hij eigenlijk een slaaf is, is beter voor hun geweten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:08 schreef jankipbacon het volgende:
Waarom zegt men nog steeds dat zwarte piet zwart is door de schoorsteen?
De meeste mensen hebben thuis niet eens een schoorsteen.
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat we 't suikerfeest moeten afschaffen ivm diabeten toch? Die zitten op hetzelfde zielige niveau als de tegenstanders van het kinderfeestquote:Op dinsdag 1 september 2015 16:08 schreef jankipbacon het volgende:
Waarom zegt men nog steeds dat zwarte piet zwart is door de schoorsteen?
De meeste mensen hebben thuis niet eens een schoorsteen.
Huh? Diabetici mogen gewoon suiker eten hoor?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:10 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat we 't suikerfeest moeten afschaffen ivm diabeten toch? Die zitten op hetzelfde zielige niveau als de tegenstanders van het kinderfeest
Sinterklaas heeft de slaven bevrijd. Dus Zwarte Piet is geen slaaf. Sinterklaas zou dus geprezen moeten worden door de zeurpieten.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat ze dat prettiger vinden om te geloven dan de wetenschap dat hij eigenlijk een slaaf is, is beter voor hun geweten.
je begrijp mijn punt niet. Er zijn bepaalde mensen die in de discussie roepen dat het suikerfeest afgeschaft zou moeten worden ivm diabetici. Een non-argument dus zoals je zelf al zegt.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:11 schreef jankipbacon het volgende:
[..]
Huh? Diabetici mogen gewoon suiker eten hoor?
Voor wat hebben die pieten dan gouden oorbellen? Die droegen sommige slaven toch om hun graf te kunnen betalen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:12 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Sinterklaas heeft de slaven bevrijd. Dus Zwarte Piet is geen slaaf. Sinterklaas zou dus geprezen moeten worden door de zeurpieten.
ja, nee ho eens , dat past niet in het eeuwige slachtoffergedrag!quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:12 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Sinterklaas heeft de slaven bevrijd. Dus Zwarte Piet is geen slaaf. Sinterklaas zou dus geprezen moeten worden door de zeurpieten.
Ja dat inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:13 schreef PietPossum het volgende:
[..]
je begrijp mijn punt niet. Er zijn bepaalde mensen die in de discussie roepen dat het suikerfeest afgeschaft zou moeten worden ivm diabetici. Een non-argument dus zoals je zelf al zegt.
Ik heb het zelf gezien, alleen dan met de paashaas, mijn stiefvader speelt al jaren de paashaas in de buurt, Mijn jongste dochter was 4 toen ze haar opa zich om zag kleden tot paashaas en geloofde echt dat hij de paashaas was.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:09 schreef PietPossum het volgende:
[..]
O nee, het eeuwige broodje-aap filmpje van de zogenaamde juf die zich omkleed. Succes met vinden. Je noemt mij gefrustreerd door een persoonlijk aanval op je kinderen, maar je weet niet hoe snel je mij onder 'tokkie' moet scharen omdat ik wel vind dat zwarte piet ZWART is.
Ik vind niet erkennen dat zwarte piet een slaaf is een beetje kinderachtig, zolang mensen dat blijven ontkennen is ene volwassen discussie uitgesloten.quote:Maar goed, omdat jij verwacht dat kinderen ook in een groene Piet hun buurman niet zullen herkennen (waarvan ik dus totaal niet overtuigd van ben, ik denk dat kinderen bij zwart wel doorhebben dat het een bestaande huidskleur KAN zijn en bij groen wel doorhebben dat Pieten geschminkt zijn) en omdat het kinderen niet kan verrekken welke kleur ze zijn, vind je dat we wel dat we onze zwarte Piet voortaan maar als Groene Piet door het leven moeten laten gaan. Niet dat daarmee tegenstanders daarmee tevreden zijn , zoals aangegeven door Quincy en consorten ('Piet staat immers symbool voor de slaaf'). Ik vind dat een teken van zwakte en iemand zijn zin geven zodat ie ophoud met zeuren.
Ik zeg nergens dat jij racist ben, nogmaals, wat jij niet lijkt te begrijpen is dat ik niet tegen zwarte piet ben, ondanks dat ik dat al zo'n 5 keer heb aangegeven.quote:Ik begrijp het standpunt van bepaalde gekleurde medemensen totaal niet. De enige gekleurde 'superheld' die ik ken moet maar aangepast worden. Uiteindelijk denk ik dat ik ook vrede ga hebben met een andersgekleurde Piet, ik ben volgens velen namelijk een racist pur sang omdat ik voor zwarte Piet ben dus ben ik ook blij dat mijn kinderen niet met zwarten in aanraking komen later.
Wat is nu eigenlijk het probleem als Zwarte Piet een slaaf voor moet stellen? Aangezien kinderen Zwarte Piet associeren met snoepgoed, feest en gezelligheid lijkt het me toch een positieve ontwikkeling? Of mogen we negatieve zaken uit het verleden nooit meer associeren met iets leuks? Dan ook meteen kappen met piraten of vikingen of cowboys als we dan zo ver gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:13 schreef jankipbacon het volgende:
[..]
Voor wat hebben die pieten dan gouden oorbellen? Die droegen sommige slaven toch om hun graf te kunnen betalen?
Daar ben ik het mee eens, zoals ik al eerder schreef, zwarte piet is vrijwillig bij Sint Nicolaas gebleven nadat ze hij ze bevrijd heeft.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:12 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
[..]
Of die kregen ze van hun eigenaar om te laten zien dat de slaaf een eigenaar had.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:13 schreef jankipbacon het volgende:
[..]
Voor wat hebben die pieten dan gouden oorbellen? Die droegen sommige slaven toch om hun graf te kunnen betalen?
Slaaf van een blanke man, beetje link hequote:Op dinsdag 1 september 2015 16:15 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk het probleem als Zwarte Piet een slaaf voor moet stellen? Aangezien kinderen Zwarte Piet associeren met snoepgoed, feest en gezelligheid lijkt het me toch een positieve ontwikkeling? Of mogen we negatieve zaken uit het verleden nooit meer associeren met iets leuks? Dan ook meteen kappen met piraten of vikingen of cowboys als we dan zo ver gaan.
O nee, persoonlijk zie ik ook wel dat Zwarte Piet gebaseerd is op de slaaf van vroeger. Of op een Spaanse edele, of op een Zwitserse Garde, net wat je erin wilt zien. Echter zodra hij dan niet meer zwart is, moet je ook niet meer gaan zeuren. Dan is de link met een page van vroeger wel erg ver te zoeken.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gezien, alleen dan met de paashaas, mijn stiefvader speelt al jaren de paashaas in de buurt, Mijn jongste dochter was 4 toen ze haar opa zich om zag kleden tot paashaas en geloofde echt dat hij de paashaas was.
En kom aub nu niet aan dat ze dom zou zijn want dan is iedere 4 jarige dom.![]()
En ik schaar jou niet onder tokkie omdat jij vind dat zwarte piet zwart moet zijn, ik schaar je onder tokkie omdat jij kinderen aanvalt.
Kon je zelf echt niet zo ver redeneren?
[..]
Ik vind niet erkennen dat zwarte piet een slaaf is een beetje kinderachtig, zolang mensen dat blijven ontkennen is ene volwassen discussie uitgesloten.
[..]
Ik zeg nergens dat jij racist ben, nogmaals, wat jij niet lijkt te begrijpen is dat ik niet tegen zwarte piet ben, ondanks dat ik dat al zo'n 5 keer heb aangegeven.
Nu begrijp ik wel waar het mis gaat in deze discussie, niemand luistert naar elkaars standpunten en wil het ook niet begrijpen of horen.
Nee, GEBASEERD op een slaaf, niet een huidige slaaf. Wat is het probleem nou?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:17 schreef jankipbacon het volgende:
[..]
Slaaf van een blanke man, beetje link he!!!!!
Gek he, dat ik gewoon niet tegen beide ben?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:18 schreef PietPossum het volgende:
[..]
O nee, persoonlijk zie ik ook wel dat Zwarte Piet gebaseerd is op de slaaf van vroeger. Of op een Spaanse edele, of op een Zwitserse Garde, net wat je erin wilt zien. Echter zodra hij dan niet meer zwart is, moet je ook niet meer gaan zeuren. Dan is de link met een page van vroeger wel erg ver te zoeken.
Ik begrijp je standpunt niet: je bent niet tegen anders gekleurde pieten (waarmee automatisch de term 'ZWARTE piet' vervalt, dan is het gewoon Piet), maar je zegt toch niet tegen zwarte Piet te zijn..
Omdat ze dat mooi vinden? Ook rijke afrikanen droegen vroeger (en nu nog steeds) gouden oorbllen. Waarom zouden ze die gouden oorbellen verkopen?quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:13 schreef jankipbacon het volgende:
[..]
Ja dus? Mensen gaan dan toch ook naar dat feest kijken van wtf is dit allemaal mensen met slavenuiterlijk die werken voor de blanke man.quote:Op dinsdag 1 september 2015 16:20 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Nee, GEBASEERD op een slaaf, niet een huidige slaaf. Wat is het probleem nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |