abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 00:42:13 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155696559
ff deze onzinnige discussie ertussenuit geknipt hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155698108
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:15 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Als je daar als zwarte mensen zoveel problemen mee hebt begrijp ik niet dat je tussen witte mensen gaat wonen in Nederland.
Het zijn Nederlanders, die net zoveel recht hebben als jij om hier te wonen. En dit is geen blank-zwart spelletje. Voor jou bestaat dat misschien in je hoofd, maar voor mij e.v.a is dat niet het geval. Ik ben blank maar ik sta achter evt. veranderingen. Als de discussie "jou" niet bevalt kun je ook ergens anders in de wereld gaan wonen. ;)
  maandag 31 augustus 2015 @ 03:59:16 #203
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_155698126
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het verklaart ook niet hoe hij permanent een donkere huid kreeg van het roet .De sint niet. ....Ook kroeshaar door het roet ? En die overdreven grote geschminkte lippen. ... allemaal door het roet ?
ZP is gemodelleerd naar een neger door de schrijver Schenkman. Het historisch verband van voor die tijd van den Sint met de kleur zwart is duidelijk. Maar het is geen excuus om te ontkennen dat ZP bedoeld is als een mens met een donkere huidskleur en dat donkere mensen terecht een mening kunnen hebben over de imitatie van hun gezicht
Hij kreeg geen donkere huid van het roet. Dat is het zwart van de vruchtbare aarde (waarin ook begraven werd, Piet stelt een dode blanke voor - negers hebben geen monopolie op een zwarte huid) en toen dat te heidens werd, het zwart van een (geknechte) duivel, en toen dat te ouderwets werd werd het een soort moor of schoorsteenveger.

Rode lippen - geen dikke lippen, dat hoort niet - komt van de opgevreten kinderen. Maar dat mag niet meer, want tere kinderziel.
Kroeshaar: Nee. Piet heeft geen kroeshaar, maar warrig, onverzorgd en tamelijk vies haar. Weleens een vers opgegraven lijk gezien? Dat soort haar dus. Maar ook dat haalde helaas de jaren '80 niet, leg je kinderen maar eens uit dat die zwarte met wat bekende trekjes een overleden voorouder moet voorstellen.

Een onschuldig kinderfeest is wat er in de jaren '70 van is gemaakt op tv, maar er zijn nog steeds streken en families die de oude traditie vieren, en dat is zeker geen kinderfeest en nauwelijks onschuldig te noemen.
pi_155698258
Volkskrant - Geen Twijfel, Zwarte Piet stamt af van Kindslaven

quote:
Fascinerend en huiveringwekkend.' Kunsthistoricus Elmer Kolfin valt even stil als hij de zwarte jongen beschrijft die te zien is op een schilderij in het Rijksmuseum. Op een groepsportret van Michiel van Musscher uit 1687 staat een zwarte bediende achter diplomaat Thomas van Hees en zijn neven. Zijn naam is op de achterzijde van het doek vermeld: 'Thomas de neger 17 jaar'.

'Die jongen bestond dus echt en was een slaaf. Daarop wijst de metalen band om zijn hals', zegt Kolfin, universitair docent kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam. 'In feite is dit een voorloper van Zwarte Piet...'

pi_155698548
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent teveel gefixeerd op de mogelijkheid hem te kunnen betrappen op leugens over zijn familie.
Ga er maar van uit dat iemand van zichtbare Afrikaanse afkomst , nu 62 jaar en met 4 generaties voorouders te Suriname meestal een slavenafkomst heeft.
Het ligt niet in jouw macht om zijn overovergrootmoeder te vinden.,
Wil je meer weten over de slavernij te Suriname dan kun je dagenlang het internet overhoop halen.
Als hij op zijn overgrootouders lijkt is er zeker info. Hij is een paar weken voor het einde van de Havo van school getrapt, in zijn verhaal omdat hij vragen had aan zijn lerares waarom het verleden van Suriname niet uitgebreider behandeld werd dan in een half a4tje. Noem mij een school waar ze een grettige leerling die vraagt om meer uitleg over een bepaald onderwerp een paar weken voor het einde van schoolperiode van school trappen enkel om die reden.

Jong Loy is toch erg geen naam uit Afrika, hij beweert zelf dat ze die veranderd hebben.
Hij vind het een principekwestie.

Ik had gehoopt dat er ergens een interview was, met meer info dan alleen het geschreeuw over mijn voorouders zijn slaven gemaakt. Misschien schrijf ik hem nog aan.
Zijn extreme houding en geschreeuw vraagt om meer onderbouwing en die wil ik aanhoren juist inderdaad omdat ik het verhaal erg wankel vind.
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:06:40 #206
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_155698923
quote:
Hij mag er in kleding naar gemodelleerd zijn, maar dat betekent niet dat Zwarte Piet zelf een slaaf is. Net zo min als ik een slavendrijver of oligarch ben als ik een jurk aantrek als in de plaatjes, of als een grachtenpandbewoner een moderne VOC'er is. De evolutie van Zwarte Piet is hierboven dan ook uitstekend uitgelegd, van heidens figuur tot moorse koopman.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:32:49 #207
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155699117
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De naam Jong Loy kan ik nog niet linken aan de slavernij.
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 06:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jong Loy is toch erg geen naam uit Afrika, hij beweert zelf dat ze die veranderd hebben.
Dit aspect is totaal niet relevant. Even los v/h feit dat er maar weinig (of geen) nazaten van slaven zijn met Afrikaanse namen, stikt het in Suriname van de nazaten van slaven die ook Chinese roots hebben.
Krekker is de bom!
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:48:21 #208
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155699247
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:59 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:
Zwarte pastoor over zwarte mensen:

We got a problem!

Hij brengt het wel leuk, en praat er niet omheen.

Even een paar minuten gekeken: een hoop feitelijke onjuistheden die de man hier verkondigt. Zoals ik al vaker heb aangegeven zijn er wel degelijk 'zwarte beschavingen' in Afrika geweest.

Los daarvan: wel erg arrogant om te denken dat hij voor zwarte mensen in het algemeen kan spreken. Laat hem zich lekker focussen op de problematiek binnen de Afro-Amerikaanse gemeenschap. (Voor zover je daar van 1 gemeenschap kunt spreken).
Krekker is de bom!
pi_155700444
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

[..]

Dit aspect is totaal niet relevant
. Even los v/h feit dat er maar weinig (of geen) nazaten van slaven zijn met Afrikaanse namen, stikt het in Suriname van de nazaten van slaven die ook Chinese roots hebben.
Voor mij wel, zeker wanneer meneer dit pretendeert.

Chinezen waren geen slaven maar contractarbeiders. Zie vorige posts...
  maandag 31 augustus 2015 @ 10:44:00 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155700529
Reist er al een expeditie af naar donker Suriname?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155700614
quote:
10s.gif Op maandag 31 augustus 2015 10:44 schreef Copycat het volgende:
Reist er al een expeditie af naar donker Suriname?
eerst naar Panama :7
pi_155700816
Vanochtend op de radio, er worden ook vaak familieleden ingezet om zwarte piet te spelen zoals bijv. door een oom, hij kan het niet meer doen want dan wordt hij gelijk ontdekt als hij zich niet zwart schminkt. en tevens dit:

quote:
ik ben als antiliaan kotsmisselijk van deze
zwartepieten discussie !!!! die steeds weer
terugkomt! zelfs op de antillen vieren we gewoon
sinterklaas MET zwarte pieten!! waarbij wij negers
ook nog bijgeschminkt worden ! ik ben 53 jaar
waar komt deze discussie de laatste 4/5 jaar
ineens vandaan? voor de mensen die INEENS dit
verkeerd vinden : ALLE RASSEN ter wereld zijn
ooit slachtoffer geweest van slavernij ! ALLE
RASSEN!!! blank zwart bruin chinees dwergen
man vrouw en kind ! slavernij is alang afgeschaft!
en trouwens ROET IS ZWART !!!!! zelfs al zet je
gele pieten dan word hij toch ZWART !!!!!!!! JESUS
DENK NA!!!
Geniaal Mark Frans!
pi_155701138
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Vanochtend op de radio, er worden ook vaak familieleden ingezet om zwarte piet te spelen zoals bijv. door een oom, hij kan het niet meer doen want dan wordt hij gelijk ontdekt als hij zich niet zwart schminkt.
Aangezien er geen verbod op is kan die oom zich gewoon zwart schminken. Niks aan het handje.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155701198
quote:
Vanochtend op de radio, er worden ook vaak familieleden ingezet om zwarte piet te spelen zoals bijv. door een oom, hij kan het niet meer doen want dan wordt hij gelijk ontdekt als hij zich niet zwart schminkt.
Zo zijn er meer haken en ogen dan alleen zwarte piet afschaffen of alleen veranderen.
En moet jaarlijks budget vrijkomen voor de herdenking van de bevrijding van Zwarte Piet en subsidieregelingen voor de bevrijdingsfeesten...

Daarnaast moet er een standbeeld komen en het meest belangrijke een financiële schadevergoeding voor hen die gelden hebben onder dit regime...

Over de praktische problemen en oplossingen hoor je die groep niet...
pi_155701379
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 06:49 schreef ootjekatootje het volgende:

Hij vind het een principekwestie.

De meeste Surinamers hebben geen Afrikaanse naam.
http://www.slavernijenjij(...)naamse-familienamen/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bekende_Surinamers
En de naam de Jong Loy zal wel van vader op zoon doorgegeven zijn, terwijl Perez de Jong Loy het heeft over zijn moederszijde .
Je wilt te graag hem betrappen op onwaarheden over zijn familiegeschiedenis, maar je hebt onvoldoende kennis en vermogen om serieus die geschiedenis te onderzoeken.
Je wist niet eens dat de meeste Surinaamse achternamen niet Afrikaans zijn
  maandag 31 augustus 2015 @ 11:21:47 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155701385
Over problemen zoeken gesproken. Ome Klaas mag zich nog steeds zwart schminken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155701628
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat programma kent dat ze met personen hun roots en voorvaderen nalopen, daar zou ik hem graag in willen zien. Gewoon kijken wat er klopt en hoe en wat ik zeg, misschien denk ik daarna wel van: Ik snap hem...

De naam Jong Loy kan ik nog niet linken aan de slavernij.

http://hart.amsterdammuseum.nl/nl/page/31290/1873

[..]

[..]

En als je dan dit leest:
http://nieuws.nl/algemeen(...)reenkomsten-te-zien/

Ook zo'n stukje waarvan ik denk, wat bedoel je nou want er zijn geen slaven meer bijgekomen na het verbod op slavenhandel in 1814, nazaten van slaven werden wel slaven.

De naam Jong Loy komt uit China, daar kwamen contractarbeiders vandaan. Hij heeft het over een echte slavennaam... huh? De chinezen kwamen om de armoede in hun eigen land te ontvluchten vanaf 1853 naar Suriname.

Die contactarbeiders hadden het niet veel beter op de plantages, begrijp me niet verkeerd, maar waren zeker geen slaven. Ik geloof niet dat er in 1850 ergens een arbeider was, die goed behandeld werd. Een slaaf is wel wat anders dan een arbeider, begrijp me goed...
Doordat anderen landen voorliepen met contractarbeiders werden op de Nederlandse plantages dezelfde regels ingevoerd: gezondheidszorg, inspectie's en scholing...

Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik ga twijfelen of zijn roots wel leiden naar de plantages. Ik denk dat hij zou uitkomen in China.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Contractarbeid
Dit had ik gisteren al gepost, als je zelf nu dat stukje link eens leest, daarin zegt hij dat Jong Loy een echte slavennaam is... Tja ik verzin dan niet.
De eerste Jong Loy's kwamen in Suriname in 1853, maar dat klopt dan niet et de tijdslijn met zijn over overgrootmoeder....

Fijn dat je deze man blijft verdedigen, ik blijf vraagtekens houden met zijn verhaal. Ik ga het de beste man zelf wel vragen.

edit:
in dat stukje heeft hij het over het veranderen van haar echte naam in de slavennaam Jong Loy...
Dus dat was al bekend.
pi_155702879
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 11:31 schreef ootjekatootje het volgende:

....

Fijn dat je deze man blijft verdedigen, ik blijf vraagtekens houden met zijn verhaal. Ik ga het de beste man zelf wel vragen.

edit:
in dat stukje heeft hij het over het veranderen van haar echte naam in de slavennaam Jong Loy...
Dus dat was al bekend.

Ik verdedig het redelijk denken . Jij wilt hem perse pootje lichten op onwaarheden over zijn familiegeschiedenis en je grijpt mogelijke oneffenheidjes in zijn verhaal aan om dirt te kunnen vinden.
.
Zijn moeder zou mogelijk niet de Jong Loy heten , maar dat is mogelijk de naam van haar man, vader van Perez.
  maandag 31 augustus 2015 @ 12:38:51 #219
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_155702952
quote:
En waarom zou deze oom dat niet meer kunnen doen dan?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_155703607
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 12:38 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En waarom zou deze oom dat niet meer kunnen doen dan?
Nou ongeschminkt zal hij gauw ontdekt worden.
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:17:19 #221
186587 Byzantynixschii
pi_155703630
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:15 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nou ongeschminkt zal hij gauw ontdekt worden.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. :?
pi_155703693
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:17 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. :?
Que? Hij geeft toch antwoord, of valt het niet in jou selectieve straatje?
Is niet wat je wil lezen he..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:24:01 #223
186587 Byzantynixschii
pi_155703744
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Que? Hij geeft toch antwoord, of valt het niet in jou selectieve straatje?
Is niet wat je wil lezen he..
Hij geeft helemaal geen antwoord.

Vraag: waarom kan deze oom zich niet meer zwart schminken.

Antwoord: als hij zich niet schminkt wordt hij ontdekt.

Hoe the fuck is dat een logisch antwoord op mijn vraag? :?

Alsof ik zou vragen: "waarom kan deze man niet lopen?" en ik als antwoord krijg "Als hij niet loopt dan zit of ligt hij".

:') :') :')
pi_155703760
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Alsof ik zou vragen: "waarom kan deze man niet lopen?" en ik als antwoord krijg "Als hij niet loopt dan zit of ligt hij".

Zeg ik toch, omdat jij het geen logisch antwoord vindt vanuit jou selectieve zienswijze, hoeft het niet te betekenen dat het geen antwoord is. :W
1947-2016
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:25:43 #225
186587 Byzantynixschii
pi_155703768
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zeg ik toch, omdat jij het geen logisch antwoord vindt vanuit jou selectieve zienswijze, hoeft het niet te betekenen dat het geen antwoord is. :W
Ok, gast. Kom maar weer terug als je een opleiding hebt genoten.
pi_155703815
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:25 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ok, gast. Kom maar weer terug als je een opleiding hebt genoten.
Ah, omdat ik wel kan begrijpend lezen, ben ik direct een domkop. :')

Wat kom je hier eigenlijk doen? Trollen of de verzuurde alles is racisme aanhanger uitdragen?
oO/
1947-2016
  Redactie Sport maandag 31 augustus 2015 @ 13:32:10 #227
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155703900
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als de consensus is dat schmink niet meer kan dan accepteren kinderen geen geschminkte piet meer.

Als er wordt gekozen voor of een mix of een andere donkerkleurige schmink is het ontstaan van dit probleem onmogelijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:34:01 #228
186587 Byzantynixschii
pi_155703938
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, omdat ik wel kan begrijpend lezen, ben ik direct een domkop. :')
Hoezo kun jij begrijpend lezen? Bovenstaande verhaal impliceert toch echt het tegenovergestelde.

quote:
Wat kom je hier eigenlijk doen? Trollen of de verzuurde alles is racisme aanhanger uitdragen?
oO/
Kijk, nogmaals een bevestiging van het feit dat jij niet begrijpend kunt lezen. Ik heb namelijk zeer expliciet gezegd dat ik zp niet racistisch vind maar dat ik desalniettemin begrijp dat de karikatuur kwetsend kan zijn.

Jij bent dus te dom om een dergelijke nuance te begrijpen en omdat je het niet snapt ga je mensen maar uitschelden voor trol. :')

Dus nogmaals; ga een opleiding volgen en kom dan maar terug want je maakt jezelf nu echt volstrekt belachelijk.
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:38:36 #229
186587 Byzantynixschii
pi_155704024
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als de consensus is dat schmink niet meer kan dan accepteren kinderen geen geschminkte piet meer.
Tsja, ik zie niet in waarom dat ooit een consensus zou zijn? Is er überhaupt iemand die een probleem heeft met schmink?

quote:
Als er wordt gekozen voor of een mix of een andere donkerkleurige schmink is het ontstaan van dit probleem onmogelijk
Precies. Als die oom zich wil schminken op een wijze waarop kinderen hem niet kunnen herkennen dan heeft 'ie toch echt een eindeloos aantal mogelijkheden.
pi_155704062
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:34 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Hoezo kun jij begrijpend lezen? Bovenstaande verhaal impliceert toch echt het tegenovergestelde.

Ik snap zijn antwoord tenminste.
quote:
[..]

Kijk, nogmaals een bevestiging van het feit dat jij niet begrijpend kunt lezen.

Begrijpend lezen is een naam. Dus 'kunt begrijpend lezen' zou het moeten zijn.
Terug naar de schoolbanken. Groep 3 kost is dit. Bewijst weer het tegenovergestelde.

quote:
Ik heb namelijk zeer expliciet gezegd dat ik zp niet racistisch vind maar dat ik desalniettemin begrijp dat de karikatuur kwetsend kan zijn.
Kan inderdaad. Voor mensen die er zelf voor kiezen aanstoot aan te geven. Je kan er ook voor kiezen het niet te doen. Of om niet maar te blijven janken over de slavernij en bijgewenste 'herstelbetalingen', waar deze discussie onderdeel van is. Zoals je afgelopen weekend nog op gewezen bent.

quote:
Jij bent dus te dom om een dergelijke nuance te begrijpen en omdat je het niet snapt ga je mensen maar uitschelden voor trol. :')
Wil niet kinderachtig gaan doen hier, maar volgens mij werd ik weggezet dat ik eerst maar eens een opleiding moest gaan doen.

Leer discussiëren voordat je je hier gaat vertonen.
quote:
Dus nogmaals; ga een opleiding volgen en kom dan maar terug want je maakt jezelf nu echt volstrekt belachelijk.
Denk dat je even een aantal topics van jezelf moet gaan bekijken :') Je bent al een week aan het trollen hier. :W
1947-2016
pi_155704079
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:38 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tsja, ik zie niet in waarom dat ooit een consensus zou zijn? Is er überhaupt iemand die een probleem heeft met schmink?

[..]

Precies. Als die oom zich wil schminken op een wijze waarop kinderen hem niet kunnen herkennen dan heeft 'ie toch echt een eindeloos aantal mogelijkheden.
Alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed. Behalve zwart!!

Hoezo discriminatie. :D
Snap je nou niet dat dat juist de verkeerde kant op gaat?
1947-2016
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:43:14 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155704082
quote:
Kijk uit hee, de grootste voorvechter van Nederlandse cultuur (Martin Bosma), wilde de vrijheid inperken waarmee die oom zijn gezicht kan schminken. Het zal en moet ZWART zijn :(!

http://www.pvv.nl/index.p(...)zwarte-piet-wet.html

Dit jaar vast weer een nieuwe poging om deze wet aan te laten nemen
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155704103
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Kijk uit hee, de grootste voorvechter van Nederlandse cultuur (Martin Bosma), wilde de vrijheid inperken waarmee die oom zijn gezicht kan schminken. Het zal en moet ZWART zijn :(!

Inclusief bijbehorend negerstemmetje?
Dat zou wel legendarisch zijn trouwens..
1947-2016
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:48:38 #234
186587 Byzantynixschii
pi_155704189
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik snap zijn antwoord tenminste.
Maar mijn vraag is te moeilijk voor je.

quote:
Begrijpend lezen is een naam. Dus 'kunt begrijpend lezen' zou het moeten zijn.
Terug naar de schoolbanken. Groep 3 kost is dit. Bewijst weer het tegenovergestelde.
Wat?

quote:
Kan inderdaad. Voor mensen die er zelf voor kiezen aanstoot aan te geven. Je kan er ook voor kiezen het niet te doen.
Of je wel of niet kiest om er aanstoot aan te nemen verandert niets aan het feit dat je je er wel door gekwetst kunt voelen.

quote:
Of om niet maar te blijven janken over de slavernij en bijgewenste 'herstelbetalingen', waar deze discussie onderdeel van is. Zoals je afgelopen weekend nog op gewezen bent.
Gast, teringtief nou eens een eind op met je herstelbetalingen. ik heb het nog nooit van mijn leven over herstelbetalingen gehad, duimzuiger.

quote:
Wil niet kinderachtig gaan doen hier, maar volgens mij werd ik weggezet dat ik eerst maar eens een opleiding moest gaan doen.
Dat lijkt me bijzonder aan te raden ja.

quote:
Leer discussiëren voordat je je hier gaat vertonen.
_O-

quote:
Denk dat je even een aantal topics van jezelf moet gaan bekijken :') Je bent al een week aan het trollen hier. :W
Nogmaals, als je te dom bent om iets te begrijpen betekent dat nog niet dat de schrijver van hetgeen jij niet begrijpt aan het trollen is. :W
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:49:30 #235
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155704205
Ik heb nu drie keer gekeken naar het filmpje van Martin Bosma ;(. Het is echt bizar waarom volksvertegenwoordigers zich hiermee bezighouden, tegelijkertijd ook hilarisch. Let ook op de nogal ongelukkige referentie naar Noord-Korea.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155704226
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed alles is goed. Behalve zwart!!

Hoezo discriminatie. :D
Snap je nou niet dat dat juist de verkeerde kant op gaat?
En zoals Mark Frans zou zeggen (zelf Antiliaan):

quote:
ik ben als antiliaan kotsmisselijk van deze
zwartepieten discussie !!!! die steeds weer
terugkomt! zelfs op de antillen vieren we gewoon
sinterklaas MET zwarte pieten!! waarbij wij negers
ook nog bijgeschminkt worden ! ik ben 53 jaar
waar komt deze discussie de laatste 4/5 jaar
ineens vandaan? voor de mensen die INEENS dit
verkeerd vinden : ALLE RASSEN ter wereld zijn
ooit slachtoffer geweest van slavernij ! ALLE
RASSEN!!! blank zwart bruin chinees dwergen
man vrouw en kind ! slavernij is alang afgeschaft!
en trouwens ROET IS ZWART !!!!! zelfs al zet je
gele pieten dan word hij toch ZWART !!!!!!!! JESUS
DENK NA!!!
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:51:57 #237
186587 Byzantynixschii
pi_155704252
quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:43 schreef Falco het volgende:

[..]

_O-

Wat een gast is dat ook, niet te filmen dit soort mensen. 8)7
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 13:54:27 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155704307
gwoon piet zelf laten kiezen

Bosma gedissed (want niet alle pieten zwart)
Quincy gedissed (want zwarte Piet)
Bluesdude gedissed (met zijn honderdduizenden die er problemen mee hebben)

Nederland tolerantland wint

en daarna gewoon niet meer erover praten

nooit meer
  maandag 31 augustus 2015 @ 13:58:19 #239
186587 Byzantynixschii
pi_155704369
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:54 schreef sp3c het volgende:
gwoon piet zelf laten kiezen
Lijkt mij dat de organisatie van het feest zo'n keuze maakt.

En als je een kinderfeest organiseert lijkt het mij dat je dat voor zoveel mogelijk kinderen doet en derhalve eventueel kwetsende elementen liever buiten de deur laat.

Lijkt mij bijzonder logisch.
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 13:59:28 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155704387
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En als je een kinderfeest organiseert lijkt het mij dat je dat voor zoveel mogelijk kinderen doet en derhalve eventueel kwetsende elementen liever buiten de deur laat.

ik heb nog geen kind gehoord die he kwetsend vind

tbh
pi_155704574
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:58 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Pffff wat ben jij een azijnpisser zeg, ga lekker op vakantie in november en kom 6 december weer terug...
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:08:34 #242
186587 Byzantynixschii
pi_155704598
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Pffff wat ben jij een azijnpisser zeg, ga lekker op vakantie in november en kom 6 december weer terug...
Ga zelf weg, anti-sociaal figuur. :r
pi_155704609
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:08 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

_O- _O- _O- moet je horen wie het zegt.!
Ik geloof dat Nederland een HEUL sociaal land is... Veelste sociaal als je het mij vraagt
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:10:07 #244
186587 Byzantynixschii
pi_155704625
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

_O- _O- _O- moet je horen wie het zegt.!
Heb je ook iets inhoudelijks te melden of ben je daar te dom voor?
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:11:07 #245
186587 Byzantynixschii
pi_155704646
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:09 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik geloof dat Nederland een HEUL sociaal land is... Veelste sociaal als je het mij vraagt
Ach kijk, een pvv stemmer. Wat verrassend.
pi_155704659
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Heb je ook iets inhoudelijks te melden of ben je daar te dom voor?
quote:
Erg inhoudelijk ook.. sukkel
pi_155704681
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:11 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ach kijk, een pvv stemmer. Wat verrassend.
Ook heel inhoudelijk, iets met vooroordelen?
pi_155704682
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:54 schreef sp3c het volgende:
n

Bluesdude gedissed (met zijn honderdduizenden die er problemen mee hebben)

kop in het zand , stug volhouden dat er niks aan de hand is.
In 2013 al waren er onderzoeken en die wijzen op honderderdduizenden donkere Nederlanders ( laten we die tientallen miljoenen mensen wereldwijd maar even wegdenken, for the sake of arguments) die min of meer niet blij zijn met die knuffelZP, tegenwoordig ook een boegbeeld van vreemdelingenhaters.
Maar ja...het is die collectieve neurose : het niet willen weten....want 'wij' zijn toch politiekcorrect ?
pi_155704740
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 13:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb nog geen kind gehoord die he kwetsend vind

tbh
geen argument... jij wilt die kinderen niet horen die ZP, hen en hun familie imiterend, niet zo geweldig vinden
pi_155704765
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

kop in het zand , stug volhouden dat er niks aan de hand is.
In 2013 al waren er onderzoeken en die wijzen op honderderdduizenden donkere Nederlanders ( laten we die tientallen miljoenen mensen wereldwijd maar even wegdenken, for the sake of arguments) die min of meer niet blij zijn met die knuffelZP
Gewoon weer lekker opnieuw beginnen? Grappig, een paar posts geleden maak je nog iemand uit voor leugenaar, en nu sta je zelf alweer te jokkebrokken :D

Hoe vaak moet og op je eigen leugens gewezen worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')