Spanningsregelaar of dynamo. Voltage zegt niet alles als he. Als er geen stroom loopt kan er duizend volt op staan maar gebeurt er nog niks.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:05 schreef Piles het volgende:
Om maar weer aan te sluiten bij de TT, afgelopen dagen verder op zoek gegaan naar de accu/startproblemen bij m'n TDM.
Accu bijna volgeladen donderdag, spanning was toen 12,4v (motor/contact uit).
Contact aan, licht uit: 12,3
Contact aan, licht aan: 11,7
Motor aan, licht uit: 12,1
Motor aan, licht aan: 11,8
Toen motor gestart, zonder problemen.
Motor/contact uit: 12,3
Contact aan, licht uit: 12,2
Contact aan, licht aan: 11,8
Motor aan, licht uit: 12,1
Motor aan, licht aan: 11
Ook dynamo nog gemeten met 2k rpm: alle 3 geven 32 volt, bij hogere toeren gaat het voltage netjes omhoog.
Vanochtend was accu 12,3v, zoals ik 'm donderdag achterliet dus.
Zonder problemen 3x gestart en vervolgens een uur gereden. Toen ik thuis kwam was de accu gezakt naar 11,9 (motor uit) en start hij dus ook niet meer.
Dynamo lijkt me goed, accu laadde aan de lader ook goed op. Dus spanningsregelaar?
hm ok. Is dat nog te meten? Anders weggegooid geld als ik de regelaar vervang en de dynamo is stukquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Spanningsregelaar of dynamo. Voltage zegt niet alles als he. Als er geen stroom loopt kan er duizend volt op staan maar gebeurt er nog niks.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef BlackLining het volgende:
Hmm, misschien ook maar even kijken. Heb nu alleen nog dat Difi California pak maar komende winter moet er weer veel gereden worden, maar eens kijken voor iets waterdichts dan.
En eigenlijk moet ie ook ff op de testbank, maar dan vooral voor een gasmeting. Kijken of de carbs een beetje goed staan.
Nog wat leuks gekocht? Hier een nieuwe rugzak en even de motor op de testbank gedaan. Resultaat viel een beetje tegenquote:Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik ga morgen ook even langs. Moet nog een broek hebben.
Ritjesquote:
Je Ducati voor je ogen uit elkaar zien vallen*.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:33 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ritjes
Groepsritjes
Kampeerweekenden
Naar je motor kijken
Naar je Ducati kijken
De Ducati is de enige redhead die me warm houdt 's nachts.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je Ducati voor je ogen uit elkaar zien vallen*.
scherpquote:Op zaterdag 5 september 2015 22:44 schreef Gummiebeer het volgende:
Op het 2e plaatje is de taartschep met knippers er al afgevallen.
Ja broek gekocht. Nog een aardige korting ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 22:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
[..]
Nog wat leuks gekocht? Hier een nieuwe rugzak en even de motor op de testbank gedaan. Resultaat viel een beetje tegen
Succes met dat kut weerquote:
Ach welnee, zou morgen droog blijven hier in het noorden. En anders ga ik ook niet dood van een beetje regen.quote:
Regen vinden mijn bandjes niet zo leuk, en ik krijg er een pamperpak van.quote:Op zondag 6 september 2015 00:11 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ach welnee, zou morgen droog blijven hier in het noorden. En anders ga ik ook niet dood van een beetje regen.
De vriendin die mee gaat wel trouwens, dus als het regent denk ik dat we bij mij op de bank met een kop koffie eindigen, maar soit.
Rondje Eindhoven zo te zienquote:Op zondag 6 september 2015 00:16 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Regen vinden mijn bandjes niet zo leuk, en ik krijg er een pamperpak van.
Maar groepsritjes zijn de leukste
50%quote:Op zaterdag 5 september 2015 23:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ja broek gekocht. Nog een aardige korting ook.
Veel plezier. De tent is aardig goed gevuld maar het is ook bijzonder druk.quote:Op zondag 6 september 2015 07:10 schreef Salatrel het volgende:
als er nog mensen naar hans van wijk komen vandaag Deka en ik zijn er rond 11:15 ongeveer
Die motorzaak (ergens bij Leiden/Den Haag) heeft gisteren en vandaag een soort "Alles in de tent voor 50%". Als je googelt op Hans van Wijk, staat op hun website wel meer info.quote:Op zondag 6 september 2015 09:29 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ik let weer niet op hoor, en het is allemaal nieuw voor me... Maar.... Uitverkoop? Motorkleding?
Zoetermeerquote:Op zondag 6 september 2015 09:32 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die motorzaak (ergens bij Leiden/Den Haag) heeft gisteren en vandaag een soort "Alles in de tent voor 50%". Als je googelt op Hans van Wijk, staat op hun website wel meer info.
Same here, en ik zit in Groningen dus het is een beetje ver wegquote:Op zondag 6 september 2015 11:06 schreef BlackLining het volgende:
Ik rol net mijn bed uit, dus ik laat het schieten
Dus dit voor niks helm doormeten, schoonmaken en nieuwe vents (en in het geval van Sala zelfs graties een nieuw kinstuk).quote:
Een support club ...quote:Op zondag 6 september 2015 13:18 schreef Tankiej het volgende:
Kwam gisteren een vriend tegen waarvan ik weet dat ie onlangs z'n motorrijbewijs gehaald had. Vroeg hij of ik niet een keer met de motortoerclub waar hij in zat mee wilde rijden, ze reden toch vaak bij mij in de buurt. Daarna voegde hij er nog aan toe dat die club gelieerd is aan Satudarah, ze ook in die kleuren rijden en ook samen met Satudarah leden rijden. Ik denk dat ik pas
[..]
Same here, en ik zit in Groningen dus het is een beetje ver weg
Gemobiliseerde FOK!knokploegquote:Op zondag 6 september 2015 14:42 schreef Salatrel het volgende:
Fok!MC voor als je snel van je problemen afwilt
quote:Op zondag 6 september 2015 14:42 schreef Salatrel het volgende:
Fok!MC voor als je snel van je problemen afwilt
quote:
Goede servicequote:Op zondag 6 september 2015 14:28 schreef Salatrel het volgende:
de Shoei service truck zoals Deka opmerkte voor de prijs van een vizier een z.g.a.n. helm
Netjes! Goede service.quote:Op zondag 6 september 2015 14:28 schreef Salatrel het volgende:
de Shoei service truck zoals Deka opmerkte voor de prijs van een vizier een z.g.a.n. helm
Ach, we hadden vooraf duidelijk aangegeven dat we niet mee zouden rijden maar ons eigen tempo aan zouden houden. Daarop gaven zij aan bij elke afslag wel weer op ons te wachten. Op zich ook best leuk om eens te zien hoe hard je sommige bochten kunt nemen en van het lijnenwerk heb ik ook best veel opgestoken. En het was ook geen probleem om daarna op te splitsen, dus uiteindelijk een prima middag gehad.quote:Op zondag 6 september 2015 17:13 schreef Catch22- het volgende:
Dat is wel de reden waarom ik niet zo snel met onbekenden zou rijden.
Mooi ik vind t ook wel prettig om achter mensen te rijden met meer ervaring (en lef), dan zie je wel dat je nog wat harder kanquote:Op zondag 6 september 2015 17:21 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ach, we hadden vooraf duidelijk aangegeven dat we niet mee zouden rijden maar ons eigen tempo aan zouden houden. Daarop gaven zij aan bij elke afslag wel weer op ons te wachten. Op zich ook best leuk om eens te zien hoe hard je sommige bochten kunt nemen en van het lijnenwerk heb ik ook best veel opgestoken. En het was ook geen probleem om daarna op te splitsen, dus uiteindelijk een prima middag gehad.
Hele verkeerde insteek dit.quote:Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mooi ik vind t ook wel prettig om achter mensen te rijden met meer ervaring (en lef), dan zie je wel dat je nog wat harder kan
Da's waar. Volgende keer de camera meenemen en er achter gaan rijden dusquote:
Ga niet over mijn eigen grens hoor en ik rij als een oud wijf, de machine kan veel harder dan ik durfquote:
of juist ervoor en dan rear viewquote:Op zondag 6 september 2015 17:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Da's waar. Volgende keer de camera meenemen en er achter gaan rijden dus
Gewoon allebei. Jij hebt toch ook zo'n ding?quote:
ik heb er tegenwoordig zelfs 2,5quote:Op zondag 6 september 2015 18:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewoon allebei. Jij hebt toch ook zo'n ding?
Zou zonde zijn als het moment supreme missen natuurlijk.
Ik vind het leuker om voor iemand te rijden met minder ervaring eigenlijk, dan moet je jezelf dwingen om echt op tijd te remmen en terug te schakelen, goede lijnen te rijden, in de bocht netjes gas bij te geven, dat soort dingen. Misschien leer ik daar momenteel nog wel meer van. Maar de afwisseling is leuk.quote:Op zondag 6 september 2015 17:22 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mooi ik vind t ook wel prettig om achter mensen te rijden met meer ervaring (en lef), dan zie je wel dat je nog wat harder kan
Te hard gereden?quote:Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef pindaplukker het volgende:
woensdag maar eens op de koffie bij de officier van justitie
Nog maar 3 boetes in mijn hele leven gehad, en voor de laatste twee moet ik voorkomenquote:
De beruchte Fok!Friesland rit is je ook bekend? 10 vd 13 op het plaatje?quote:Op zondag 6 september 2015 18:51 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Nog maar 3 boetes in mijn hele leven gehad, en voor de laatste twee moet ik voorkomen
Te hard gereden idd, ik raak mijn pasje waarschijnlijk ook kwijt
Doe hem de groetenquote:Op zondag 6 september 2015 18:47 schreef pindaplukker het volgende:
woensdag maar eens op de koffie bij de officier van justitie
Ik vind het wel een tof ding ja. Ik zie hem ook altijd bij Motoport in Uithoorn staan.quote:Op zondag 6 september 2015 18:57 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
De beruchte Fok!Friesland rit is je ook bekend? 10 vd 13 op het plaatje?
Speciaal voor Nero:
http://colourfulrebel.com(...)ords-op-isle-of-man/
Had jij die destijds niet gepost dat je het zo'n fantastisch mooie bike vond?
Sylvester was onderuit geschoven op de rotonde toch?quote:Op zondag 6 september 2015 19:03 schreef ManageTheAnger het volgende:
Zijn er nou nog mensen geweest die een ongeluk hebben gehad of is iedereen goed het seizoen doorgekomen tot nu toe?
Dit is pas de tweede keer dit seizoen dat ik in dit topic ben.quote:Op zondag 6 september 2015 19:16 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Sylvester was onderuit geschoven op de rotonde toch?
Als het regent dan zakt mijn vertrouwen gelijk in de min. Elke bocht met uitgestoken voet nemen en zo.quote:Op zondag 6 september 2015 19:18 schreef Amoeba het volgende:
Wat echt vies is in Eindhoven is de Berenkuil. Als het wegdek daar maar ook een klein beetje nat is, is die rotonde al levensgevaarlijk. Ik trok rustig weg (Pirelli's, dus ik sta in de regen sowieso 3-0 achter), en nog steeds maakte m'n achterwiel een klein slippertje. En ik hield er dus al rekening mee.
quote:Op zondag 6 september 2015 19:18 schreef Amoeba het volgende:
Wat echt vies is in Eindhoven is de Berenkuil. Als het wegdek daar maar ook een klein beetje nat is, is die rotonde al levensgevaarlijk. Ik trok rustig weg (Pirelli's, dus ik sta in de regen sowieso 3-0 achter), en nog steeds maakte m'n achterwiel een klein slippertje. En ik hield er dus al rekening mee.
Meestal als het een tijd heel droog is geweest en het heeft daarna even geregend is het oppassen geblazen. Zelfs met de auto glijd je dan zo weg als je even te hard over de rotonde gaat.quote:Op zondag 6 september 2015 19:24 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Als het regent dan zakt mijn vertrouwen gelijk in de min. Elke bocht met uitgestoken voet nemen en zo.
Olie komt dan snel boven het water te liggenquote:Op zondag 6 september 2015 19:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
[..]
Meestal als het een tijd heel droog is geweest en het heeft daarna even geregend is het oppassen geblazen. Zelfs met de auto glijd je dan zo weg als je even te hard over de rotonde gaat.
het is hier al de hele avond droog!quote:Op zondag 6 september 2015 19:42 schreef BlackLining het volgende:
Mja, maar 'een tijd droog geweest' is nu niet echt van toepassing he
Het regent al sinds juni ofzo.
woensdag ofzo toch?quote:
het was net droog toen ik naar huis reedquote:
Hoe groot is je onderhoudsbudget?quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Is zo'n Ducati Monster 600 nou wat. Heb deze een beetje op het oog met ongeveer een bouwjaar van 2000.
Of heeft iemand andere suggesties voor een leuke, bestuurbare motor? De beperkingen die ik heb zijn een budget van ongeveer ¤2500,- en een A2 (35 kW) rijbewijs. Zowel naked als offroad motoren vind ik o.a. mooi.
Voor de rest zal ik voornamelijk woon-werk verkeer rijden, circa 8 km BIBO. Daarnaast rijd ik graag op 60 en 80 wegen, en kom ik niet heel vaak op de snelweg en leg ik ook geen (hele) lange afstanden af.
Momenteel heb ik een Suzuki GSX 750 F uit 1998, die ik eigenlijk te extreem vind. ( )
Verkoop je de koffers los? Dan ken ik nog wel iemand.quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik heb nog wel een transalp in de aanbieding
Busaquote:Op dinsdag 8 september 2015 00:09 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Is zo'n Ducati Monster 600 nou wat. Heb deze een beetje op het oog met ongeveer een bouwjaar van 2000.
Of heeft iemand andere suggesties voor een leuke, bestuurbare motor? De beperkingen die ik heb zijn een budget van ongeveer ¤2500,- en een A2 (35 kW) rijbewijs. Zowel naked als offroad motoren vind ik o.a. mooi.
Voor de rest zal ik voornamelijk woon-werk verkeer rijden, circa 8 km BIBO. Daarnaast rijd ik graag op 60 en 80 wegen, en kom ik niet heel vaak op de snelweg en leg ik ook geen (hele) lange afstanden af.
Momenteel heb ik een Suzuki GSX 750 F uit 1998, die ik eigenlijk te extreem vind. ( )
moet da kosten?quote:Op dinsdag 8 september 2015 13:35 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik heb nog wel een transalp in de aanbieding
Ok, oprechte interesse nu...quote:
Nee, doe maar niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:18 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ok, oprechte interesse nu...
Hoe slecht is hij? Het zou mijn eerste motor worden, en fokkers onder elkaar... Kan ik er nog een paar honderd / duizend km op rijden of is hij echt af?
Met extreem bedoel ik niet zo zeer het vermogen, dat bevalt meer dan goed.quote:Op dinsdag 8 september 2015 11:54 schreef BlackLining het volgende:
GSX-750F is vrij tam. Ik zou lekker wegblijven van een Monster dan, die zijn wel een orde van grootte lomper.
Als je de GSX verder wel prettig vindt kun je eens een 600 overwegen, die zijn aanmerkelijk rustiger.
Een Ducati Monster 600 Dark uit 1998 beschikt over 53 pk / 38.7 kWquote:Op dinsdag 8 september 2015 12:42 schreef Vinniiee het volgende:
Zo'n Monster 600 stelt ook niet veel voor hoor. Zou me niks verbazen als die GSX meer vermogen heeft.
Puntje is wel dat een Monster waarschijnlijk duurder in onderhoud is.
dank voor de eerlijkheid! Vandaar mijn vraag blijf het wel leuke beestjes vinden..quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:21 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nee, doe maar niet.
Als je er echt leuk op wilt rijden moet je de remmerij en lagers in orde maken.
Ik heb er 12 jaar mee gereden met minimaal onderhoud en dat begint zich nu op te breken helaas.
Het Hok is enkel leuk voor onderdelen hier en daar.
Genoeg te koop voor weinig en dat zijn over het algemeen goede Alpjesquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:23 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
dank voor de eerlijkheid! Vandaar mijn vraag blijf het wel leuke beestjes vinden..
Op Bandits wordt hier niet gereden zeg, kom opquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Misschien is een Suzuki Bandit 600N ook een optie, iemand hier ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |