abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2015 @ 14:28:08 #211
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155733110
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je hebt natuurlijk verschillende accu's/motoren, maar continue aan staan ze zeker niet, alleen als je wat hulp nodig hebt.
Maar de rest van de koers sleep je nutteloos gewicht mee...
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_155733384
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:28 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar de rest van de koers sleep je nutteloos gewicht mee...
Niet als je met motor op 6,8 kg uitkomt...
pi_155733670
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:13 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan nog verklaart dat niet de jumps die sommige renners kunnen plaatsen. Dat gaat met meer dan een paar km/uur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:13 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dan nog verklaart dat niet de jumps die sommige renners kunnen plaatsen. Dat gaat met meer dan een paar km/uur.
de vraag is ook, hoe gebruik je de motor dan, op het vlakke parcours zodat je energie spaart voor een demarrage of bergop voor die extra wattage?
pi_155733760
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:23 schreef Ericr het volgende:
Teflon Mick _O_ Gewoon een brandschone renner die bij verkeerde ploegen reed in een foute periode.
Idd _O_
pi_155735221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 07:42 schreef Wombcat het volgende:
Op zich is er een vrij eenvoudige remedie om motortjes minder interessant te maken: minimum gewicht van de fiets omlaag. Die 6,8 kg die ze nu hanteren is veel te hoog. Ze kunnen een fiets al met gemak een kilo lichter maken. Met wat moeite nog wat meer. Gooi het minimumgewicht omlaag en de eventuele batterij-capaciteit neemt drastisch af.

Dat wil men niet omdat het de fiets onveiliger zou maken. Ook al kan het materiaal qua sterkte misschien wel lichter, er zouden meer valpartijen van komen. En er zijn al steeds meer valpartijen (in elk geval heeft men het idee dat er meer zijn)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_155735914
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:05 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bij die wattages die je ziet bij het weg rijden van bijvoorbeeld Froome of Cancellara en waarbij motortjes vermoed worden is 50 watt toch echt te weinig om weg te knallen zoals zij kunnen. 50 watt is bij die snelheden een paar km/uur sneller. Natuurlijk maakt het verschil uit maar dan zou het alleen op specifieke momenten gebruikt kunnen worden want daarna is je accu leeg. Een Froome knalt echter nog wel een tijdje door op zijn koffiemolentje en heeft nog wel meer van dat soort uitbarstingen op een klim.

Blijf het een hoog BNW-gehalte houden.
Je kan de batterij natuurlijk wel opladen dankzij het remmen in de bocht
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:26:41 #217
39333 Zelva
Fortunate observer of time
  dinsdag 1 september 2015 @ 17:43:27 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155737113
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155737121
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Maskeringsmiddel :?
Nivea.
pi_155737124
:o
pi_155738011
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 08:46 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk weer andere nadelen. De sport wordt alleen maar duurder en dus minder aantrekkelijk voor sponsors.
Fabrikanten maken de fietsen nu al lichter dan 6,8 kg en moeten er vervolgens extra gewichtjes aanhangen. Fietsen lichter dan 6,8 kg zijn al gewoon op de markt. Dus er kan best een half kilotje af of zo.
  Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 18:25:19 #222
274204 crew  Mexicanobakker
pi_155738131
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Toch mooi die bronzen medaille voor Wauters.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 september 2015 @ 18:36:55 #223
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155738394
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toch mooi die bronzen medaille voor Wauters.
Ik denk dat Thomas Dekker ook nog aan de beurt komt, oh wacht, die slaan ze over. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155738435
quote:
wha, ik tuinde er keihard in :D :D
  dinsdag 1 september 2015 @ 19:03:14 #225
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_155739057
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toch mooi die bronzen medaille voor Wauters.
Bwah ... uiteindelijk reed die ook voor Rabobank hé ... Lijkt mij sterk dat zelfs die clean was.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_155741468
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Fabrikanten maken de fietsen nu al lichter dan 6,8 kg en moeten er vervolgens extra gewichtjes aanhangen. Fietsen lichter dan 6,8 kg zijn al gewoon op de markt. Dus er kan best een half kilotje af of zo.
Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.

Geen idee of het (nog) waar is en hout snijdt trouwens, moet ik eens op Googlen...
pi_155741762
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar je had het over een kilo. Dat lijkt me wel veel. Ik weet ook niet wat dat betekent voor de veiligheid van fietsen. Er staat me iets bij dat Colnago geen frames van onder de kilo maakt in verband met veiligheid.

Geen idee of het (nog) waar is en hout snijdt trouwens, moet ik eens op Googlen...
Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
pi_155741877
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
Ik zeg ook niet dat het niet kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar wat doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.

Voor mij is de charme van het wielrennen juist o.a. dat je het toch echt met je eigen benen (en wat dextrotabletten) moet doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:38:54 ]
pi_155742098
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het kan, ik zeg dat het niet wenselijk is als het wielrennen een soort Formule 1 wordt waarbij de machine belangrijker wordt dan de mens (ik chargeer). Nu hebben ProTour-teams misschien niet zoveel moeite dit soort bedragen op te hoesten (hoewel...), maar hoe doe je dan bij bijvoorbeeld een NK of een Eneco Tour, waar ook kleine ploegen / amateurs aan meedoen? Dan krijg je dus competitievervalsing.

Voor mij is de charme van het wielrennen juist o.a. dat je het toch echt met je eigen benen (en wat dextrotabletten) moet doen.
De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.
Dito met de duurste Bianchi Oltre, waarmee TLJ rijdt. Ook die rijden vast niet met het instapmodel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:39:42 ]
pi_155742197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De huidige fietsen waarmee de profs van de Protour-teams rijden zijn echt niet veel goedkoper zijn. Sky rijdt volgens mij met de Pinarello Dogma, vul hier maar eens de duurste opties in (waar ze bij Sky ongetwijfeld mee rijden) en je gaat ook over de ¤10.000 heen. Dus die competitievervalsing heb je nu ook al.
Dito met de duurste Bianchi Oltre, waarmee TLJ rijdt. Ook die rijden vast niet met het instapmodel.
Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl hun fietsen wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:42:15 ]
pi_155742310
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is allemaal waar, maar daar rijden kleinere renners niet mee, terwijl die wel rond de 6,8 kilo zullen zitten. En een fiets met dat gewicht heb je ook voor de helft van dat geld.
Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.
Die 6,8 kilo is niet meer van deze tijd.
pi_155742402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn punt is: er zijn al fietsen van een kilo lichter op de markt. Voor de meeste fietsfabrikanten zal het echt geen probleem zijn om een fiets van een halve kilo lichter, die ook veilig genoeg is, op de markt te brengen, voor aanzienlijk minder dan ¤10.000.
Die 6,8 kilo is niet meer van deze tijd.
Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

quote:
Ernesto Colnago on… The UCI’s weight limit

Ernesto Colnago wishes the Union Cycliste International (UCI) to create a weight limit on the bike frame and not an overall 6.8kg limit. Make the frame limit 1.15 kilograms, then, the team can modify it for different races via its components.

“Lowering the minimum weight? No. How can Alessandro Petacchi or Tom Boonen race on a bike that’s less than 6.8kg? It works for someone who weighs 60kg, but a frame has to work for someone who weighs 80,” says Colnago. “A frame needs to weigh 1.15kg, and then if you are using it for Roubaix, you use stronger components, and for Alpe d’Huez, lighter components.”

He finds it “crazy” that riders race down the Kemmelberg in Ghent-Wevelgem or over the cobbles of Paris-Roubaix with high-profile carbon wheels. He said that keeping the heart of the bike – the frame – strong allows for variations in components and rider security.

Read more at http://www.cyclingweekly.(...)#68xSdgjJCOvDkcWz.99


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2015 20:48:31 ]
pi_155742628
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.
Dat zou het overigens wel eerlijker maken, want voor een lichte renner betekent een frame van 6,8 kg relatief meer grammen frame per kilo lichaamsgewicht dan voor een zware renner. Oftewel: zijn wattage per kilo neemt meer af dan dat van een zware renner.

Maar we raken wel erg offtopic ondertussen.
pi_155742870
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In feite zegt hij ook dat het lichter kan, maar afhankelijk van de renner.
Dat zou het overigens wel eerlijker maken, want voor een lichte renner betekent een frame van 6,8 kg relatief meer grammen frame per kilo lichaamsgewicht dan voor een zware renner. Oftewel: zijn wattage per kilo neemt meer af dan dat van een zware renner.
Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

quote:
Maar we raken wel erg offtopic ondertussen.
Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.
pi_155743081
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

[..]

Ach, wordt er ook nog eens iets zinnigs gezegd hier.
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, maar hij stelt tegelijk dat er een minimumgewicht voor het frame zou moeten zijn. Vervolgens kan je, afhankelijk van de renner, variëren met het gewicht van de overige onderdelen.

Zo lees ik 'm, maar ik moet zeggen dat het er niet heel eenduidig staat.

Hij zegt het niet expliciet, maar impliceert wel dat in bepaalde situaties je onder de 6,8 kg kunt komen. Overigens snap ik zijn logica niet zo erg dat je voor Alpe d'Huez een minder stevige fiets nodig hebt dan voor Parijs-Roubaix. Naja, tot op zekere hoogte wel, maar in een bergetappe ga je meestal ook wel een met hoge snelheden naar beneden. Dan kan moet een fiets ook stevig zijn.

Er zijn ook framebouwers die wel een frame van onder ene kilo bouwen. Scott of Ridley b.v. (ik weet ff niet meer welke van de twee), kwamen er een aantal jaar geleden al mee.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 september 2015 @ 21:29:29 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_155743741
-> Centraal
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:55:16 #237
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155744850
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Gewoon in de winkel te koop, 5,77 kg:
https://www.salden.nl/nl/(...)squall-sram-red.html
OK, met bijna ¤10.000 die wel aan de prijs, maar het kan dus wel.
Met een setje Meilenstein wielen kan ook daar zo nog 400 gram vanaf. En met een beetje zoeken en vergelijken is er op die remmen van de Red groep ook nog wel wat te besparen. Bij Rose hangt geloof ik een fietsje van in ieder geval minder dan 5 kg. Het kan dus wel maar het kost een beetje en is geen massa productie. Maar dat waren die stalen kaders van Joop en Gerrie en Jan en Hennie ook niet.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 1 september 2015 @ 21:56:01 #238
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155744872
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

Mijn mountainbikeframe uit begin jaren 2000 woog 1200 gram. Ik denk dat het lichter ook wel wat veiliger kan.

-- Ik denk trouwens dat de comfortfactor niet vergeten moet worden met het aantal KM's dat deze kerels jaarlijks maken.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 1 september 2015 @ 22:10:08 #239
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_155745429
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2015 20:47 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Interessante variant op jouw stelling: Ernesto Colnago over zijn 'zware' frames:

[..]

Die Colnago heeft natuurlijk nog nooit voorop gelopen bij innovaties. Maakte wel degelijke frames maar liep qua design altijd mijlen ver achter. Kijk alleen maar eens wanneer de eerste Colnago's met geintegreerde balhoofdlagers op de markt kwamen. Nee volgens Colnago was dat niks want het balhoofd zou vervormen. Strakke frames met uitvalpadden naar beneden was ook eerst niks, waardoor die Colnago frames er op enig moment gewoon lomp uitzagen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_155750315
DEA Announces Major Steroid Operation

http://krwg.org/post/dea-(...)d-operation#stream/0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')