Het onderscheid tussen volkeren is een feit. De nationale identiteiten zijn een feit.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat is "de echte pro-EU' er"?
Maar ik kom als D66-lid veel pro EU mensen tegen maar geen enkele heb ik dit sort nonsense horen uitkramen.
Nou ja, dat is wel ongeveer het beeld dat menigeen van D66 heeft hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, zijn stukjes zijn namelijk flauw en op iedere partij toepasbaar. Bovendien weten we nu wel dat Chris een hekel aan D66 heeft.
[..]
Pechtold gebruikt dingen alleen als het opportuun is, en dan maakt-ie fouten. Weet je nog hoe hij tijdens een debat in de TK kwam met het feit dat er zo weinig islam terrorisme was? Overgenomen van een links-extremistische site, die op zijn minst de data vrij eenzijdig interpreteerde.quote:Dan head hij hem vast wel eens geventileerd.
Er is toch ook vrijwel niemand die mensen een Europese identiteit wil opleggen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het onderscheid tussen volkeren is een feit. De nationale identiteiten zijn een feit.
Respecteer dat.... niet diverse volkeren in een federale staat proppen of in een eenduidige kunstmatige Europese identiteit. Als die integratie moet komen, laat het natuurlijk gebeuren, als iets vanzelfsprekends.
Nationalismes is ook een feit.. Niet frustreren dat van buitenaf, ook niet bevorderen. De volkeren zelf moeten die ideologieën onder controle houden, dwz voorkomen dat die niet afglijden naar-eigen-volk-eerst-denken.
Er zijn andere manieren om kennis in Europa over de buren te bevorderen.
Zie de mogelijkheden met internet. Virtuele musea...... met de muis en wel thuis door het Louvre wandelen, Inzoomen op beelden. Of een ander Frans museum die nadruk legt op de Franse geschiedenis.
Nee, men wil nationalisme afschaffen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er is toch ook vrijwel niemand die mensen een Europese identiteit wil opleggen?
Ik lees net dat Jort Kelder vindt wie meer poen heeft en meer belasting betaalt extra politieke macht moet krijgen. Die mogen meer de baas spelen over het volkquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Grappige is ook, bemerkte ik, dat ik op dezelfde lijn zit als Kelder. Ouwe mannen gaan allemaal ongeveer hetzelfde denken.
Jort is wat dat betreft altijd eng geweest. Wie denkt hij dat hij wel niet is om dat effe te bepalen? Niet te vertrouwen die man.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik lees net dat Jort Kelder vindt wie meer poen heeft en meer belasting betaalt extra politieke macht moet krijgen. Die mogen meer de baas spelen over het volk
Jort...... je slaat een deur dicht voor mij. Dit is weer lullig kapitaaldictatuur. Je was altijd al verliefd op mensen met veel geld, nu ik dit lees snap ik dat beter
Dominique Moisi, hoogleraar aan Institut d'études politiques de Paris 28 augustus 2015quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Staat dat in dat artikel? Ik heb het van de week gelezen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik lees net dat Jort Kelder vindt wie meer poen heeft en meer belasting betaalt extra politieke macht moet krijgen. Die mogen meer de baas spelen over het volk
Jort...... je slaat een deur dicht voor mij. Dit is weer lullig kapitaaldictatuur. Je was altijd al verliefd op mensen met veel geld, nu ik dit lees snap ik dat beter
Beide kanten hebben er een handje van maar links is prominentet met dit gedrag dan rechts op dit moment.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vedorie..... je beschrijft radicaal rechts op FOK?
Denk je dat het bij de andere partijen heel veel anders is?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel ongeveer het beeld dat menigeen van D66 heeft hoor.
Wat heeft dat nu weer te maken met zijn mening over nationalistische elementen in het Rijksmuseum?quote:Pechtold gebruikt dingen alleen als het opportuun is, en dan maakt-ie fouten. Weet je nog hoe hij tijdens een debat in de TK kwam met het feit dat er zo weinig islam terrorisme was? Overgenomen van een links-extremistische site, die op zijn minst de data vrij eenzijdig interpreteerde.
Er is in ieder geval vrijwel niemand die hardop zegt dat te willen, maar zelfs een D66'er zal moeten toegeven dat het in toenemende mate afdwingen van Europese Eenheid, op de meest uiteenlopende vlakken, leidt tot het verdwijnen van (onderdelen van) identiteit?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar ken jij politici die het verhaal van die vent onderschrijven?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dominique Moisi, hoogleraar aan Institut d'études politiques de Paris 28 augustus 2015
Zie de OP..... die neigt er naar.
Maar ik gebruikte het woord "proppen"
Dat is niet het beeld dat je bij de SP hebt iig. Ik niet althans.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk je dat het bij de andere partijen heel veel anders is?
Nou ja, dat je niet weet dus wat de mening is van Pechtold.quote:[..]
Wat heeft dat nu weer te maken met zijn mening over nationalistische elementen in het Rijksmuseum?
Nee hoor...Op Fok is er uit een duistere rechtse hoek het meeste geschreeuw te horen. Altijd al geweest hier.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beide kanten hebben er een handje van maar links is prominentet met dit gedrag dan rechts op dit moment.
Waarom eigenlijk niet? Een beetje nationbuilding kan toch prima helpen om het imago van Europa wat op te poetsen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik zo hier kijk en op facebook, is rechts inderdaad heel erg aanwezig, en niet op een goeie manier. Meer op een onfrisse, racistische en xenofobe manier.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor...Op Fok is er uit een duistere rechtse hoek het meeste geschreeuw te horen. Altijd al geweest hier.
In feite wel, met de omroep om meer macht naar Brussel over te dragen. Iets dat mensen evident niet kunnen en willen accepteren. Een Europese staat gaat nooit gebeuren en dat is wel het hele uiteindelijke doel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zoals ik zojuist al schreef is dit geen nationbuilding maar het opleggen van een bepaalde visie van Nederland en de geschiedenis aan de rest van Nederland.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet? Een beetje nationbuilding kan toch prima helpen om het imago van Europa wat op te poetsen?
Met hier bedoel ik in Nederlandquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 17:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee hoor...Op Fok is er uit een duistere rechtse hoek het meeste geschreeuw te horen. Altijd al geweest hier.
Ja, daar heb je wel gelijk in idd. Vaderlandse geschiedenis wordt wel Hollandocentrisch gebracht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:02 schreef ultra_ivo het volgende:
In de geschiedenislezing die ik bemerk uit dit stuk kan ik mij totaal niet vinden, de geschiedenlislezing zoals in het museum.
Het probleem is dat je in Nederland altijd een spagaat hebt bij de geschiedenis, een spagaat tussen 'Vaderlandse Geschiedenis' en Nederlandse geschiedenis. Vaderlandse Geschiedenis' is in feite de geschiedenis van het Holland achter de waterlinie met zijn Gouden Eeuw en zijn koloniaal verleden. De geschiedenis van veel andere provincies van Nederland is heel anders. Een echte Nederlandse geschiedenis zal heel anders zijn. Daar kan Waterloo niet als een heil brengende overwinning gezien worden, in delen van Limburg werd bijvoorbeeld Waterloo betreurd, Frankrijk werd niet als bezetter gezien, de Hollanders waren in 1815 de bezetter. En zo kunnen we nog over heel veel delen doorgaan.
Het wordt tijd dat het geschiedenisonderwijs en de musea Nederland zien zoals het werkelijk is, een combinatie van diverse regio's met diverse geschiedenissen die allemaal hun plek hebben. En niet Holland en de rest doet nergens toe.
Mm, iedereen gaat toch wel op vakantie, we leren de talen van onze buurlanden op de middelbare school, we krijgen geschiedenis, we lezen geschiedenis: allemaal taak gewoon van een normale opvoeding en een normale opleiding wmb.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:05 schreef Bluesdude het volgende:
Integratie op een natuurlijke wijze bevorderen kan ook door bijv een budget voor schoolreisjes naar de naaste buren in te stellen. Dan worden scholieren meer geïnteresseerd in die buurlanden, hun geschiedenis, waarom ze anders zijn. En dat niet met de moraal van "we moeten een worden" Niet dat soort Europees nationalisme.
Dan geldt het nog steeds. Rechts heeft een grotere bek in de politiek dan links hier in Nederland. En niet op een goeie manier. Nederland verruwt en verrechtst waar je bij staat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:05 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Met hier bedoel ik in Nederland
Herinner je de canon nog? Met twee vensters over de huisvesting van Amsterdamse sjieke lui.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je wel gelijk in idd. Vaderlandse geschiedenis wordt wel Hollandocentrisch gebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |