Tja, wrs natuurlijk, de hond bij onze buren weet ook niet dat je als hond ook een heel ander leven kunt leiden zoals bij ons.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ja dat was ook wel te verwachten, ik vind het jammer maar jongeren hebben er mss minder moeite mee ?
Nee, ze vindt die landen niet belangerijk genoeg, denk ik.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Hij heeft zijn huiswerk niet goed gedaan lijkt het.
Ik denk ook dat hij bedoelt dat de ''populisten'' de regeringen wel steunen, maar niet de controle in handen hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:28 schreef karton2 het volgende:
[..]
Klopt dat dikgedrukte wel of hoe moet ik dat zien?
Hij haalt Griekenland aan waar Syriza de minister president heeft geleverd en zo'n beetje alle posten in handen had.
Verder in Denemarken is er momenteel een minderheidsregering die alleen uit hun VVD (derde partij) bestaat, maar door o.a. hun PVV (tweede partij) gedoogd wordt.
In Finland zitten de Ware Finnen in de regering en in Zweden is het een kwestie van tijd voordat de PVV aldaar een regering gaat vormen.
Dat gaat voorlopig echt niet gebeuren, dat zie ik mijn kinderen ook niet doen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, wrs natuurlijk, de hond bij onze buren weet ook niet dat je als hond ook een heel ander leven kunt leiden zoals bij ons.
Wordt wel van je verwacht dat je je nationale identiteit opgeeft kennelijk.
Syriza wel, maar die is dan weer niet anti-EU.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij bedoelt dat de ''populisten'' de regeringen wel steunen, maar niet de controle in handen hebben.
Ik was in het rijksmuseum vorig jaar.Ik zag veel schilderijen 17e eeuw van Nederlandse schilders.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit heeft niet met Quinsy te maken an sich. Het heeft te maken met een opkomende gerichtheid in een land als NL op de eigen geschiedenis en dan ook nog de eigen grandeur ook (Rutte had het er vorige week ook over, zij het in ander verband). Dat geeft voor haar aan als Française dat NL niet meer gelooft in de Europese integratie... en dat ziet zij als een mene tekel.
Nee, denk het ook niet, maar grappig is wel dat nu al mensen met het idee komen dat zo'n Rijksmuseum wel een beetje te veel van het goeie is, want Gouden Eeuw, masters of the universe, even dimmen met die zooi. Zijn ook nog Polen in Europa hè en allerlei volkeren die niet zo goed konden meekomen toen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat voorlopig echt niet gebeuren, dat zie ik mijn kinderen ook niet doen.
Dan mist hij nog steeds de boot met zijn Griekenland en Finland.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij bedoelt dat de ''populisten'' de regeringen wel steunen, maar niet de controle in handen hebben.
Kennelijk zijn alleen populisten anti-EUquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:39 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Syriza wel, maar die is dan weer niet anti-EU.
Ja, uiteraard weet iedereen die de geschiedenis een beetje kent, daar hoef je geen historicus voor te zijn, dat dat helemaal niet allemaal pais en vree was, integendeel juist. Echter de auteur van het stuk wil dus dat we een beetje moeten dimmen met onze eigen geschiedenis, want dat versterkt het bewustzijn over onze eigen idetiteit en schaadt een diffuse Europese identiteit. Dat vind ik persoonlijk nonsense. En zeker afkomstig van iemand die Frans is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik was in het rijksmuseum vorig jaar.Ik zag veel schilderijen 17e eeuw van Nederlandse schilders.
Tjaaaaa.. daar zit per definitie een vleugje chauvinisme aan vast ..
Maar interessant genoeg eens zelf te bekijken en wat te slenteren.
De kritiek is overtrokken
Verder.... is er wel een ontwikkeling gaande over het niet met grandeur bekijken van Neerlands verleden... een voorbeeld is de Indonesische revolutie .
Bovendien verwarren mensen anti-EU vaak met anti-Europa. Dat je niet met Griekenland in een bureaucratische geldunie wilt zitten, betekent niet dat je Griekenland de oorlog wilt verklaren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kennelijk zijn alleen populisten anti-EU
Door Syriza raakte Griekenland trouwens best geïsoleerd van Europa. De schrijver zit er dus behoorlijk naast in zijn stukje.
Over een Fransman die op zijn pik getrapt is dat hij geconfronteerd wordt met de ondergang van zijn favoriete despoot.quote:
Roflol.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Over een Fransman die op zijn pik getrapt is dat hij geconfronteerd wordt met de ondergang van zijn favoriete despoot.
Geen Fransman een Française, maar toch hè nu kun je zeggen, die vrouw is mattaklap, toch ben ik benieuwd in hoe verre dit sentiment daad werkelijk leeft bij de? EU-fanaten? De elite?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Over een Fransman die op zijn pik getrapt is dat hij geconfronteerd wordt met de ondergang van zijn favoriete despoot.
Dit dus. Alsof die Europese integratie een vanzelfsprekendheid hoort te zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ik wil geen trotse Europeaan zijn.
Ik ben een Nederlander.
een vrouw??quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen Fransman een Française, maar toch hè nu kun je zeggen, die vrouw is mattaklap, toch ben ik benieuwd in hoe verre dit sentiment daad werkelijk leeft bij de? EU-fanaten? De elite?
Als ik nou journalist was geweest, zou ik dat meteen gaan uitzoeken.
Europese cultuur is ingebed in westerse cultuur, dus ja, er zijn zeker familiaire verbanden. Zo zien de mensen die van buiten het westen komen dat ook nl.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
Bij wijze van spreken kun je de verzamelnaam "Europese cultuur" gebruiken.
Als je maar wel onthoudt dat die niet bestaat . Het zijn meerdere culturen, meerdere volkeren met een eigen nationaal gevoel.
"de Europese identiteit " bestaat nog veel minder . Ook niet de eerstkomende 100 jaar.
De Europese beweging moet pas op de plaats maken de komende 30 jaar. Stap voor stap de spanningen tussen naties , tussen integratie en nationale identiteit verwerken of inkapselen.
En lazer op met een federale staat te maken die andere staten overheerst.
Taal bepaalt niet alleen cultuur, maar ook de mobiliteit. Engels is leuk en aardig als toeristentaal en in bepaalde vakgebieden, maar meer ook niet. Als het er op aan komt dien je gewoon de taal van het land te leren wil je er fatsoenlijk werk vinden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Europese cultuur is ingebed in westerse cultuur, dus ja, er zijn zeker familiaire verbanden. Zo zien de mensen die van buiten het westen komen dat ook nl.
Maar de vraag is idd moeten we binnen de EU onze eigen nationale identiteit opgeven? Ten einde an de EU een soort VSvA te maken, want zoals je aangeeft er zijn genoeg onderlinge verschillen. Bijv. alleen al taal, het middel waarmee wij communiceren. Dat heeft de VSvA niet. Alhoewel het Spaans ook behoorlijk vorderingen maakt en sommige mensen geen Engels spreken, is het Engels nog steeds nummer 1.
Met taal komt cultuur, omdat je elkaar verstaat en anderen met een andere taal in principe niet.
Rutte is jouw collega.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
Rutte vorige week wilde weer een sfeer van de Gouden Eeuw hè. Net als Balkenende met zijn VOC-mentaliteit.
Als historicus of als geïnteresseerde lezer zet je daar an sich je kanttekeningen bij, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |