abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 4 september 2015 @ 23:05:05 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155829873
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen dobbey, in het bericht hiervoor zeg je dat je dan ook niet naar het toilet zou kunnen of douchen. Daar gaat Mrs. Peel op in. Mijns inziens is dat hetzelfde als platliggen. Vraag me alleen af hoe dan, met een catheter en gewassen worden? Ik vind het maar raar klinken eerlijk gezegd :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155830464
Ik zou het niet kunnen 2 weken niet van mijn bed afkomen. en niet plassen op de wc of douchen klinkt wel heel extreem. Zou je dan op een po moeten plassen? En iemand zou je dan moeten wassen? Maar waarom zou een vrucht zich beter innestelen bij een liggend persoon? Is gewoon rust nemen, al is het zittend ook al niet voldoende?

Ik begrijp wel dat je alles wil proberen voor een goede zwangerschap.

[ Bericht 19% gewijzigd door VintageGirl op 04-09-2015 23:29:49 ]
  zaterdag 5 september 2015 @ 08:57:13 #201
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_155834749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:05 schreef MaJo het volgende:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen dobbey, in het bericht hiervoor zeg je dat je dan ook niet naar het toilet zou kunnen of douchen. Daar gaat Mrs. Peel op in. Mijns inziens is dat hetzelfde als platliggen. Vraag me alleen af hoe dan, met een catheter en gewassen worden? Ik vind het maar raar klinken eerlijk gezegd :@
Zij gaf aan 2 weken niets doen en ik gebruik gezond verstand ;) Volgens haar moest ik echt plat, po gebruiken etc. maar ik vind dat te extreem mede vanwege eventueel andere gezondheids problemen. Kwam er niet duidelijk uit zie ik nu dus excuus
pi_155902687
Echo nummer 2 gehad
Slijmvlies was nu al mooi 8 mm maar nog geen groeiende follikels te bekennen op dag 12.
Over gehad wat het vervolg traject zou zijn. Iui is de volgende stap.
Ik vroeg of het niet kan zijn dat er iets verstopt is ofzo dat is mogelijk maar we hebben natuurlijk Flint...feit dat het mogelijk is met hormonen.
Mocht dit niks worden deze laatste ronde gaat er waarschijnlijk een laparoscopie plaats vinden voor de iui. Vind ik wel een fijn idee dat het gewoon goed bekeken wordt...
Maar hopelijk komt het nu niet zo ver... Donderdag terug
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  maandag 7 september 2015 @ 19:19:22 #203
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155902841
Wow Eresh, dat zijn nogal wat echo's! Zijn het er altijd zo veel?
En je zit nu "alleen" aan de hormonen voor een eisprong, toch? Dan is het de bedoeling dat er één groeit, toch?
/Noob
pi_155909568
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:24 schreef VintageGirl het volgende:
Lokquote
Hoe gaat het nu? Heb je al een echo gepland?

Hier krijgen we over 4 dagen de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Ik ben nu ineens bang dat het nog slechter is, en dat ICSI misschien niet eens meer kan -O- Dat belooft nog wat voor de komende tijd, als ik het elke keer zo donker inzie...
pi_155910113
Mrs. Peel :*

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En je zit nu "alleen" aan de hormonen voor een eisprong, toch? Dan is het de bedoeling dat er één groeit, toch?
/Noob
Om de dag of om de twee dagen is een hele normale echofrequentie, het kan ineens snel gaan.

Volgens mij kan ik eindelijk een afspraak plannen voor deze ronde O+
pi_155910744
@Mrs.Peel, moed houden meid, *knuffel* ps: slikt je man al foliumzuur? Dat kan helpen bij zaad verbetering ( zaad van mijn man ging er op vooruit)

Ja heb meteen een echo datum doorgekregen, eind sept. Al is dit mijn tweede zwangerschap, het blijft mega spannend. Ik voel van alles in mijn buik, af en toe last van rug en heup met tillen, dus ik doe het rustig aan:-).

@ Ophelia, ik wens je alvast heel veel succes! En alle andere meiden en heer;-) in dit topic ook!
  dinsdag 8 september 2015 @ 06:59:45 #207
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155914773
Mrs.Peel, wat was de uitslag van jullie eerste onderzoek? Het is niet zo dat er voor icsi maar een handjevol zaadjes nodig zijn (volgens mij), maar wij hadden er bij het tweede onderzoek dus maar 5000 ofzo en zelfs dat was genoeg! En zelfs als er dus nu te weinig zijn, zijn er tegenwoordig nog opties (tese/mese/dieandere), dus het hoeft niet het einde te betekenen! (Al snap ik heel goed dat het soms gewoon niet te doen is om altijd maar positief te blijven!)

Spannend Ophelia! Ik heb het even niet meer scherp:wat gaan jullie doen?
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:26:25 #208
437909 GVman
korte tekst
pi_155916300
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Heb je al een echo gepland?

Hier krijgen we over 4 dagen de uitslag van het tweede zaadonderzoek. Ik ben nu ineens bang dat het nog slechter is, en dat ICSI misschien niet eens meer kan -O- Dat belooft nog wat voor de komende tijd, als ik het elke keer zo donker inzie...
Ohw mrs. Peel... *insert knuffel*

Wees gerust, ICSI kan altijd, zelfs als er bijna geen zaadcellen zijn. Sterker nog, bij al mijn zaadonderzoeken zijn nooit zaadcellen gevonden. Dat kwam pas na een TESE. Het gegeven dat bij jouw man al zaadcellen op de normale manier zijn gevonden is een stevige indicatie dat er wel zaadcellen zijn.

Natuurlijk is het erg vervelend dat er ICSI aan te pas moet komen, maar aan de andere kant: met een uitslag als die van jouw man zouden wij al heel blij zijn (als in: dat heb ik dus gewoon niet).
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_155916461
@GVman. hoe gaat het met jullie in het ICSI traject?
  dinsdag 8 september 2015 @ 09:39:48 #210
437909 GVman
korte tekst
pi_155916582
Ha VG: we zijn afgelopen donderdag begonnen met de inleidende schermutselingen, dus het spuiten van Decapeptyl. Dan is het wachten tot de Gonal erbij moet. En dan weer echo's e.d.

Kortom: de komende vier weken worden weer spannend hier... Dit keer hopelijk gevolgd door een wachtperiode van zo'n twee weken.

Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.
pi_155916863
Okay, spannend hoor! Heeft je vrouw geen bijwerkingen van de deca?
  dinsdag 8 september 2015 @ 10:00:24 #212
437909 GVman
korte tekst
pi_155916968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:55 schreef VintageGirl het volgende:
Ja, toch wel wat hoor. De eerste poging veel hoofdpijn of buikpijn, al kan dat deels ook van de menopur komen. We hebben zelfs onze (toch al korte) kampeertrip ervoor afgebroken.

Nu lijkt het wat beter te gaan (als in: ik hoor minder klachten over bijwerkingen). Hoe het met de Gonal gaat is natuurlijk afwachten... Die komt er vanaf komend weekend bij.
pi_155917413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:55 schreef VintageGirl het volgende:
Ik vind het maar naar spul. Het maakt mij echt heel gammel in mijn doen (heb net zitten janken omdat mijn man al twee maanden rugpijn heeft en het nog maar niet beter wil worden). En opvliegers ook, heel erg. Van de menopur heb ik dan weer bijna geen last.

Knuffel voor mrs. Peel, en ik sluit me aan bij GVman. :*
En ik duim voor Ereshkigal en GVman. Dat het deze ronde maar raak mag zijn. Ik wil meer streepjes zien!
Alvast succes voor Ophelia!

En een :* voor ieder ander in het topic die ik vergeet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_155917711
@Nanuke, ik vond het ook naar spul, en bij mij legde deca de boel te plat... en kreeg er extreme hoofdpijn van.
pi_155918832
-sorry-
pi_155918901
Bedankt voor de reacties, het gaat wel weer. Gisteravond was gewoon even een dip-moment!

@Ophelia: nieuwe ronde, nieuwe kansen *O*

quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:54 schreef VintageGirl het volgende:
@Mrs.Peel, moed houden meid, *knuffel* ps: slikt je man al foliumzuur? Dat kan helpen bij zaad verbetering ( zaad van mijn man ging er op vooruit)
Nee, dat doet hij niet. Hoeveel slikt jouw man en heb je er (betrouwbare) literatuur over? Dan wil hij het vast wel proberen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 06:59 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Mrs.Peel, wat was de uitslag van jullie eerste onderzoek? Het is niet zo dat er voor icsi maar een handjevol zaadjes nodig zijn (volgens mij), maar wij hadden er bij het tweede onderzoek dus maar 5000 ofzo en zelfs dat was genoeg! En zelfs als er dus nu te weinig zijn, zijn er tegenwoordig nog opties (tese/mese/dieandere), dus het hoeft niet het einde te betekenen! (Al snap ik heel goed dat het soms gewoon niet te doen is om altijd maar positief te blijven!)
Ik zit nu op m'n werk en heb de uitslagen niet bij me, maar wat ik me er van herinner: VCM 0,001 en slechts 600 goed bewegelijke zaadcellen. Ik weet nu al dat mijn man geen TESE wil ondergaan, en dat zou ik ook nooit van hem vragen. Ik snap nu ik hier over nadenk eigenlijk wel beter waarom mijn man IVF niet plezierig vindt: hij wil niet dat er in mij geprikt wordt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 09:26 schreef GVman het volgende:

[..]

Ohw mrs. Peel... *insert knuffel*

Wees gerust, ICSI kan altijd, zelfs als er bijna geen zaadcellen zijn. Sterker nog, bij al mijn zaadonderzoeken zijn nooit zaadcellen gevonden. Dat kwam pas na een TESE. Het gegeven dat bij jouw man al zaadcellen op de normale manier zijn gevonden is een stevige indicatie dat er wel zaadcellen zijn.

Natuurlijk is het erg vervelend dat er ICSI aan te pas moet komen, maar aan de andere kant: met een uitslag als die van jouw man zouden wij al heel blij zijn (als in: dat heb ik dus gewoon niet).
Dan gun ik jou net zo'n 'goede' uitslag als de onze!!!

Bedankt voor alle virtuele knuffels!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mrs.Peel op 08-09-2015 13:44:32 ]
pi_155919006
@Mrs. Peel. Ik heb meerdere mannen gehoord die ook foliumzuur slikte tijdens de MMM. Het zijn extra vitamines die het zaad van de man bevorderen. Mijn man kreeg een betere uitslag nadat hij een half jaar foliumzuur slikte. En wie niet waagt....;-)
  dinsdag 8 september 2015 @ 11:57:21 #218
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155919691
Sowieso zijn er veel goede berichten over vitamines enzo! Ook selenium, vitamine e en zink zouden heel belangrijk zijn.
Ik heb mijn vent aan de multivitamines gezet, speciaal voor mannen. Daar zit dus ook foliumzuur enzo in. Wel zo makkelijk ;)

(niet dat we nu dus de bevestiging hebben dat het echt werkt, aangezien het tweede onderzoek niet beter was dan het eerste, maar het kan volgens mij ook geen kwaad!)
pi_155921309
@Stroop, ja mijn vent slikt ook die dingen waar foliumzuur al in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat mannelijk zaad zich iedere 3 maanden ververst. Dus de uitslag kan daarom heel wisselend zijn.
pi_155921498
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:09 schreef VintageGirl het volgende:
@Stroop, ja mijn vent slikt ook die dingen waar foliumzuur al in zit. Het schijnt ook zo te zijn dat mannelijk zaad zich iedere 3 maanden ververst. Dus de uitslag kan daarom heel wisselend zijn.
Belangrijk is ook dat er regelmatig een zaadlozing plaatsvind. Oud zaad bestaat niet, dood zaad wel.

Gewoon lekker vaak neuken. Das het beste, sowieso.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155921518
@Ticootje, dat klopt, regelmatig een zaadlozing, om de 2 a 3 dagen zei mijn arts. Maar ook niet te vaak seks hebben, bij verminderd zaad, omdat zaad zeker 2 dagen nodig heeft om weer aan te vullen. Voor de punctie moest mijn man 3 dagen ervoor een zaadlozing hebben, daarna niks tot aan de punctie.
pi_155921548
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:19 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, dat klopt, regelmatig een zaadlozing, om de 2 a 3 dagen zei mijn arts.
Precies, het is niet alsof Het het opspaart of dat het meer wordt als je dat niet doet.
pi_155921576
@Ticootje, nee opsparen blijkt niet zo goed te zijn. Al zijn er zat vrouwen die na 1x seks in 1 maand wel meteen zwanger worden... Weinig seks wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt en veel seks geeft ook geen garantie tot zwanger worden.
pi_155921608
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:22 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, nee opsparen blijkt niet zo goed te zijn. Al zijn er zat vrouwen die na 1x seks in 1 maand wel meteen zwanger worden... Weinig seks wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt en veel seks geeft ook geen garantie tot zwanger worden.
Ik zeg ook niet dat het vaak sex hebben gaat helpen om zwanger te worden, ik had het puur over de kwaliteit van het zaad.
pi_155921702
@Ticootje, ja en een hoop mazzel hebben, qua timing seks hebben in combi met eisprong etc. :7 :)
pi_155921728
Ik had soms wel een het gevoel samen met mijn man dat we het te vaak deden ofzo, en er waren meer stelletjes die vaak seks hadden maar waarbij de zwangerschap ook uitbleef. Terwijl ik ook wel eens hoorde van stelletjes die bijna nooit seks hadden en hup zo zwanger waren... :o Mijn arts zei wel, niet te vaak seks (voordat we erachter kwamen dat mijn man verminderd zaad had).

[ Bericht 6% gewijzigd door VintageGirl op 08-09-2015 13:38:18 ]
pi_155922116
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 13:28 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, ja en een hoop mazzel hebben, qua timing seks hebben in combi met eisprong etc. :7 :)
Nou ja het blijft natuurlijk best een interressant iets.
Ook perfecte embryo's op het schaaltje hoeven niet per se te eindigen in een baby. Tussen de bevruchting van een eicel en het echt zwanger worden zit ook nog een heel proces waar we eigenlijk met alle techniek die wel hebben nog helemaal geen invloed op kunnen uitoefenen.
Ik denk dat het weinig te maken heeft met mazzel, het is niet voor niks als een bevruchte embryo niet nestelt, of niet doordeelt... Uiteindelijk einigen erg veel zwangerschappen in een miskraam, maar in zo vroeg statium dat vrouwen niet eens bewust waren van een zwangerschap. Als iets niet levensvatbaar is, dan steekt de natuur daar vaak tijdig een stokje voor.
pi_155922336
Ja een zwangerschap blijft een bijzonder is. De innesteling, de omstandigheden in de baarmoeder van de vrouw, er hangt zoveel vanaf of het wel of niet gaat lukken.. Een bijzonder fenomeen.
pi_155927740
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 19:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
/Noob
Ik denken dat ik gemiddeld zeker 2 x per week in het ziekenhuis zit om te kijken of de follikels al groeien soms zeker als er een grotere op komst is, om de dag( ook in het weekend)
Bedoeling is inderdaad dat er 1 of misschien 2 follikels groeien
Ik moet wel zeggen dat ik bij Flint zelf met 2 grote follikels en 1 net niet groot genoeg toch de keuze heb gemaakt om de pregnyl te zetten.. Beste keuze ooit want resultaat is vandaag 2 en half jaar oud O+ mocht ik die keuze nu weer moeten maken doe ik dat weer...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155960269
Ik ben blij en niet blij tegelijk. Eindelijk ongesteld *O*
Alleen wat een buikpijn.
  Moderator woensdag 9 september 2015 @ 23:09:41 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155962135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:06 schreef Gaddle het volgende:
Ik ben blij en niet blij tegelijk. Eindelijk ongesteld *O*
Alleen wat een buikpijn.
Wat fijn! Niet ongesteld worden is helemaal vervelend in onze situatie dus ik herken het, en het is ook een nieuwe ronde met nieuwe kansen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 10 september 2015 @ 07:31:55 #232
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_155965614
Jaaaa, Gaddle! *O* Mag je deze ronde dan ook weer beginnen?
(Kid is een soort iui, toch? Moet je nu dan aan de clomid-achtig hormonen ivm je pcos?)

En al die echo's, Eresh... Ik had nog niet écht stilgestaan met de praktische gevolgen van de mmm.. Is dit een beetje te combineren met jullie werk?
pi_155966445
Ik moet eerlijk bekennen dat het hier echt niet te combineren zou zijn met een baan, maar ik denk dat als je een ziekenhuis in de buurt hebt en de echo's hansig gepland kunnen worden dat het wel zou moeten kunnen. Vriendin van me heeft veel voor/na werktijd kunnen gaan en zij vond het wel heftig maar te doen.
pi_155967966
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 07:31 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jaaaa, Gaddle! *O* Mag je deze ronde dan ook weer beginnen?
(Kid is een soort iui, toch? Moet je nu dan aan de clomid-achtig hormonen ivm je pcos?)

En al die echo's, Eresh... Ik had nog niet écht stilgestaan met de praktische gevolgen van de mmm.. Is dit een beetje te combineren met jullie werk?
Deze rond wordt helaas niets vanwege mijn vakantie. Het voordeel ervan is dat ik wel lekker een hormoonloze vakantie krijg zonder opvliegers en hoofdpijn.
Na de vakantie ga ik weer verder.
Als ik een paar dagen later ongesteld was geworden, had ik het nog kunnen proberen.
pi_155972677
Stroopwafelmeisje, op mijn werk weten ze het en ik heb een geweldige leidinggevende die zegt, doe wat nodig is! Gelukkig werk ik maar 3 dagen in de week dus valt het redelijk te plannen!

Vandaag weer echo gehad
En daar zat tie! Mega follikel op dag 15!!! Nog net te klein voor de ovitrelle dus tot zaterdag spuiten zondag ovitrelle en dan gas erop :D super spannend nu! Hoop het echt...
Hoe leuk zou het zijn dat als we een kersvers nichtje hebben we de opa en oma kunnen vertellen dat klein kind nummer 8 onderweg is 8-) heb er vertrouwen in!!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155973294
@Eresh, ik duim voor je
pi_155974530
Dank je vintage girl
Heb er wel vertrouwen in
Maar je weet het nooit hé...
Hoe gaat het met jou?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155974900
@Eresh, ja gaat het wel goed verder, beetje last van buik en darmen soms, en lichte misselijkheid met vlagen, maar mij hoor je niet klagen:-)
pi_156003804
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 22:16 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even: de uitslag was inderdaad nog slechter. Zoals het nu is, is het zaad zelfs niet geschikt voor ICSI en moeten we MESA/PESA/TESE (zal wel TESE zijn denk ik).

;(
pi_156003910
@Mrs.Peel, jeetje wat een klap! Wat was zijn volume qua zaad? Als je het niet wilt vertellen, hoeft dit natuurlijk niet. Heel veel Sterkte. Moed houden :* ik ken een stel wat na een operatie toch ICSI kon doen en 2 kindjes heeft gekregen.

[ Bericht 10% gewijzigd door VintageGirl op 11-09-2015 18:44:02 ]
pi_156007462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 18:03 schreef VintageGirl het volgende:
@Mrs.Peel, jeetje wat een klap! Wat was zijn volume qua zaad? Als je het niet wilt vertellen, hoeft dit natuurlijk niet. Heel veel Sterkte. Moed houden :* ik ken een stel wat na een operatie toch ICSI kon doen en 2 kindjes heeft gekregen.
Ik wil wel moed houden, maar mijn man wil waarschijnlijk geen TESE, en dan stopt het nu.

Ze willen over 70 dagen nogmaals zaad hebben en dat gaan ze dan op proef opwerken voor ICSI. Ik houd nog een heel klein beetje hoop, maar tegelijkertijd denk ik ook aan het scenario waarin we definitief met z'n drieën blijven.
pi_156008393
@mrs.peel. Okay ja je moet er beide achter staan natuurlijk. Hoe oud was jullie kindje ook alweer? Ik hoop voor jullie dat de volgende uitslag beter is. Gebruikt je man al foliumzuur ? Dit kan het zaad misschien verbeteren.
pi_156008470
:( je voorgevoel klopte dus toch.
je man wil ook geen MESA/PESA (ik moest even opzoeken wat dat was) als dat toch een optie blijkt te zijn?

ik hoop ook heel hard dat de volgende keer beter is, na opwerken net genoeg voor ICSI.
pi_156008582
Onze zoon is 4 jaar, een heerlijk kind, we zijn zo gezegend dat we hem hebben gekregen O+

We gaan gewoon naar de intake, we wachten de derde uitslag af en dan zien we wel. Duurt wel lang zo... Mijn man heeft dan wel tijd om eventueel van mening te veranderen.
pi_156008636
Jeetje mrs peel wat een klotenieuws. Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit. Pff sterkte hoor en ik hoop op een wonder
pi_156008779
Dat geloof ik zeker Mrs.Peel, dat jullie een prachtige zoon hebben. Hoe langer je met zwanger raken bezig bent, hoe meer je beseft wat een wonder(s) je hebt hebt rondlopen:-)
pi_156008829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 20:54 schreef Elleska het volgende:
:( je voorgevoel klopte dus toch.
je man wil ook geen MESA/PESA (ik moest even opzoeken wat dat was) als dat toch een optie blijkt te zijn?

ik hoop ook heel hard dat de volgende keer beter is, na opwerken net genoeg voor ICSI.
Het liefst laat hij niet in zich prikken, hij heeft al zo veel moeten ondergaan in zijn leven qua operaties en ziekenhuisopnames. Maar ik hoor hem net zeggen dat het nog niet definitief nee is. Kennelijk moet hij eerst wennen aan het idee.
pi_156009047
@mrs. Peel. Hij draait vast nog wel bij:-). Soms moeten Mannen langer over bepaalde beslissingen nadenken;-)
pi_156009116
daar heeft hij nog even tijd voor. goed laten informeren/voorlichten over de procedure, meer kan je niet doen. die keuze ligt uiteindelijk ook bij hem.

ondertussen blijven duimen dat die keuze niet nodig is. zijn er nu nog dingen te proberen die het zaad misschien verbeteren?
pi_156009381
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:10 schreef Elleska het volgende:
daar heeft hij nog even tijd voor. goed laten informeren/voorlichten over de procedure, meer kan je niet doen. die keuze ligt uiteindelijk ook bij hem.

ondertussen blijven duimen dat die keuze niet nodig is. zijn er nu nog dingen te proberen die het zaad misschien verbeteren?
Ik zou niet weten wat: hij rookt niet, drinkt niet, geen koorts gehad. Draagt wel strak ondergoed, dat zou hij misschien moeten veranderen. Verder nog tips?

De foliumzuur ben ik niet van overtuigd, als dat zo'n goede invloed heeft, zou het wel door de fertiliteitsarts worden aanbevolen.
pi_156009542
Mrs. Peel :* wat een waardeloos nieuws -O- ik kan me voorstellen dat het ook bij meneer Peel hard binnenkomt. :*
pi_156009619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mrs. Peel :* wat een waardeloos nieuws -O- ik kan me voorstellen dat het ook bij meneer Peel hard binnenkomt. :*
Ja, hij had het helemaal niet verwacht, hij dacht dat het wel beter zou zijn (ik weet niet waarom hij dat dacht, was niet ergens op gebaseerd, ja, misschien hoop). Waardeloos is inderdaad een goede omschrijving.
pi_156009807
Artsen willen alleen uitgaan van bewezen feiten( mijn arts wist het ook niet of het echt ging helpen maar baat het niet dan schaadt het niet).de uitslag vd laatste keer was een mega verbetering ( van half milj naar 4 miljoen actieve goede zaadcellen) , ik denk met dank aan foliumzuur:-) en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.

Ik kan je aanraden om op internet te zoeken naar 'foliumzuur en mannelijk zaad'. Daar staan meerdere onderzoeken over mannelijk zaad en vitaminesB12/ zink.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-wil-komen~a594542/

[ Bericht 7% gewijzigd door VintageGirl op 11-09-2015 21:40:34 ]
pi_156010737
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:31 schreef VintageGirl het volgende:
Artsen willen alleen uitgaan van bewezen feiten( mijn arts wist het ook niet of het echt ging helpen maar baat het niet dan schaadt het niet).de uitslag vd laatste keer was een mega verbetering ( van half milj naar 4 miljoen actieve goede zaadcellen) , ik denk met dank aan foliumzuur:-) en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.

Ik kan je aanraden om op internet te zoeken naar 'foliumzuur en mannelijk zaad'. Daar staan meerdere onderzoeken over mannelijk zaad en vitaminesB12/ zink.

http://www.volkskrant.nl/(...)t-wil-komen~a594542/

Bedankt voor de link (staat trouwens een storende fout in het artikel, foliumzuur is vitamine B11 en niet B12). Ik zal eens op PubMed kijken. Ik zie net dat MESA/PESA/TESE niet bij ons in de buurt mogelijk is, het dichtstbijzijnde ziekenhuis is Utrecht.
pi_156011151
Ik hoop echt voor jullie dat het een verbetering oplevert. Je man kan ook vitaminepillen (bijv Solgar) nemen waarin al foliumzuur zit:-).

Op internet is veel te vinden over de zaadkwaliteit verbeteren door middel van vitamines etc.

Jullie wonen ook in een uithoek van NL;-) net als wij:-), Utrecht is voor ons ook niet dichtbij, terwijl het wel vrij centraal in NL ligt haha.
pi_156011593
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 22:26:41 #257
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_156012057
Oh Mrs.Peel.. Ik heb er geen woorden voor. Wat een klotenieuws! :*
Begrijp ik nu goed dat ze nu nog geen "test"opwekking (of hoe dat heet) hebben gedaan? Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe dat het resultaat beïnvloed, maar wie weet maakt het net het verschil?

Ik kan me voorstellen dat je man liever geen ingrepen heeft. Wellicht moet het gewoon nog wat bezinken en blijkt de wens toch groter te zijn. Hopelijk komen jullie wel samen tot een beslissing, waar jullie dan beiden vrede mee hebben.

Hier ook Solgar. En hij doet half mee met mijn soort-van implementatie van het dieet uit 'innesteling'. Daar wordt ook veel gesproken over vitamines en mineralen die de mannelijke vruchtbaarheid zouden helpen. Ik zal er van het weekend eens goed induiken en kijken wat ze allemaal zegt, als iemand geïnteresseerd is!
pi_156012283
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 11 september 2015 @ 23:15:27 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156013544
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 21:31 schreef VintageGirl het volgende:
en verder geen hete baden nemen, losser ondergoed, geen laptop op schoot en geen telefoon in broekzak.
En geen stoelverwarming gebruiken...
censuur :O
pi_156013586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En geen stoelverwarming gebruiken...
Was dat bij jou aan de orde?
pi_156013597
@Remco, exact dat ook;-), koel houden daaronder is het beste:-)
pi_156014109
En geen andere pijnstillers dan paracetamol gebruiken

Wij gaan maandag weer starten als het goed is. Ben er wel weer aan toe. Actie
pi_156014142
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:17 schreef VintageGirl het volgende:
@Remco, exact dat ook;-), koel houden daaronder is het beste:-)
Hij laat ze direct lekker vrij bungelen :9
SPOILER
pi_156014213
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:31 schreef Arja het volgende:
En geen andere pijnstillers dan paracetamol gebruiken

Wij gaan maandag weer starten als het goed is. Ben er wel weer aan toe. Actie
Hij gebruikt nooit pijnstillers.

Succes met de volgende ronde!
pi_156014382
Wat een klotezooi mrs. Peel. :( Heb er even geen woorden voor. Ik hoop dat het over 70 dagen toch ineens weer verbeterd is. Sterkte in elk geval en gun jezelf (en je man) te wennen aan het nieuws en de mogelijke opties.
pi_156014535
Bedankt Nanuke! Hoe gaat het met jullie?
pi_156019329
Mrs peel,wat een tegenvaller zeg, snap dat je had gehoopt dat je voorgevoel niet zou kloppen...
Begrijp ook je man wel, dat hij niet direct staat te springen voor die behandelingen... Hopelijk is het de volgende keer toch beter...
*dikke knuffel voor nu*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  zaterdag 12 september 2015 @ 12:19:54 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156021201
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
Was dat bij jou aan de orde?
Nee, ik gebruik het niet en het was niet aan de orde. Maar het kan wel iets zijn om rekening mee te houden als je het wel doet.
censuur :O
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:00:39 #269
437909 GVman
korte tekst
pi_156024135
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 september 2015 17:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik quote mezelf even: de uitslag was inderdaad nog slechter. Zoals het nu is, is het zaad zelfs niet geschikt voor ICSI en moeten we MESA/PESA/TESE (zal wel TESE zijn denk ik).

;(
Ohw Mrs. Peel, wat een kl*tennieuws!! Ik weet hoe het voelt... En herken de emotie hierin. Geef die vooral ook de ruimte bij Mr. Peel (ook als hij zegt dat het wel meevalt allemaal).

Voor de rest is er al genoeg gezegd door anderen hier. Heb jij of Mr. Peel vragen over hoe verder of over de gang van zaken bij een TESE etc.: stel ze gerust. Mag ook per PM/DM.

Sterkte en knuffel (geldt ook voor anderen!!)
pi_156038154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:32 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Hij laat ze direct lekker vrij bungelen :9
Kilts, gratis uitgereikt bij de start van het traject, zou dat wat opleveren? :+
pi_156038212
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 23:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kilts, gratis uitgereikt bij de start van het traject, zou dat wat opleveren? :+
Ook als het niets oplevert, heb ik er wel veel plezier aan gehad. Een man in kilt :9~

Idee van het jaar ^O^
pi_156038224

[ Bericht 100% gewijzigd door Mrs.Peel op 12-09-2015 23:27:22 (nvm) ]
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 00:05:11 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156039150
He wat een rotnieuws Mrs. Peel, hier zit je niet op te wachten -O- hopelijk blijkt het bij de test dat er toch nog icsi mogelijk is! :* die andere termen die je noemt ken ik niet, ik ga even googlen :@

Wat vitaminen betreft: ik heb vriend nu aan de foliumzuur gezet en bij de kruidvat Vitaal Prostaat gekocht. Ik had het artikel over zink en foliumzuur ook al gelezen. Vind het zeker het proberen waard!

Wel storend inderdaad dat er staat dat foliumzuur vitamine b12 is. Ik schrok ervan want mijn lichaam neemt dat niet op. Gelukkig blijkt het een fout te zijn en is het b11.

VG wow de waarden van jouw man zijn wel heel erg verbeterd!! Heeft hij verder nog iets verandert behalve de vitaminen slikken?
pi_156042566
@Majo, hij at/ eet iedere dag fruit en geen laptop op schoot of telefoon in broekzak. De kwaliteit van het aantal bewegende zaadcellen was idd heel erg verbeterd:-)
pi_156045895
Ovitrelle zit er weer in...
Blijft een rot spuit hoor

Op naar goed nieuws!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156046236
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2015 23:43 schreef Mrs.Peel het volgende:
Bedankt Nanuke! Hoe gaat het met jullie?
Beter dan de vorige keer. Heb er meer vertrouwen in, maar merk wel dat ik ernstig ongeduldig ben. Morgen weer een echo, en dan hoop ik dat er al flink wat eiblaasjes van mooie afmetingen zijn. Aan mijn eierstokken te voelen is er in elk geval activiteit. :)
pi_156046517
Succes Eresh en Nanuke!
pi_156046794
Sterkte met de wachtweken Eresh. Wat mij betreft is dat het vervelendste gedeelte.
Ik vind de ovitrelle eigenlijk wel makkelijk en prettig. Wat vind je vervelend eraan?

Nanuke ik duim voor veel grote follikels
pi_156047430
Ik vind het een vrij pijnlijk goedje, het prikt harder dan gonal
Spuit opzich stelt niks voor maar net of het wat dikker vloeistof is

Ja de wachtweken zijn echt slopend vind daar ook niks aan...Maar goed...hoort er nu eenmaal bij
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:18:23 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156049408
Ik weet niet hoe het zit met hormonen maar mogen die ook op lichaamstemperatuur? Ik krijg zelf vitamine B12 injecties en die zijn behoorlijk pijnlijk als ze koud zijn. Ik hou de ampul daarom tussen mijn borsten zodat ze op lichaamstemperatuur komen, dat scheelt echt een boel!
pi_156049409
De Ovitrelle is iets minder prettig inderdaad, maar ik vind het wel een wereld van verschil met Pregnyl die brandde echt. (vond ik dan)
pi_156049446
Ik haal de boel een half uur voor gebruik uit de koelkast, je mag ze zelfs bij kamertemperatuur bewaren als het binnen 28 dagen gebruikt wordt.

Zet je die B12 zelf MaJo?

[ Bericht 11% gewijzigd door _Ophelia_ op 13-09-2015 15:25:31 ]
  Moderator zondag 13 september 2015 @ 15:52:30 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_156050279
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik haal de boel een half uur voor gebruik uit de koelkast, je mag ze zelfs bij kamertemperatuur bewaren als het binnen 28 dagen gebruikt wordt.

Zet je die B12 zelf MaJo?
in principe zet mijn moeder ze (is verpleegster geweest) maar heb het ook wel eens zelf gedaan toen ze op vakantie was. Die hormonen prik je zelf toch of moet iemand anders het doen?
pi_156050364
Ja haal ze ook altijd ruim van te voren uit de koelkast anders helemaal een ramp....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_156050885
Succes Nanuke en eresh!
pi_156051307
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 15:18 schreef _Ophelia_ het volgende:
De Ovitrelle is iets minder prettig inderdaad, maar ik vind het wel een wereld van verschil met Pregnyl die brandde echt. (vond ik dan)
Beurse plekken kreeg ik ervan. Pregnyl is wat stroperig.
pi_156070155
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Beurse plekken kreeg ik ervan. Pregnyl is wat stroperig.
Die krijg ik juist van de decapeptyl. Wissel nu de kant van de buik met spuiten maar af, want was helemaal blauw/geel en gevoelig.

Succes eresh! Ik duim dat de wachtweken snel voorbij vliegen. :*
pi_156070267
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 08:09 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Die krijg ik juist van de decapeptyl. Wissel nu de kant van de buik met spuiten maar af, want was helemaal blauw/geel en gevoelig.

Succes eresh! Ik duim dat de wachtweken snel voorbij vliegen. :*
Daarvan vond ik de naaldjes vaak wat bot..
pi_156071499
@Ticootje, ja die naalden idd! Wat waren die spuiten bot :X
pi_156074984
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 09:49 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, ja die naalden idd! Wat waren die spuiten bot :X
Grappig dat dit in 8 jaar dus blijkbar niet veranderd is.
pi_156075043
@Ticootje echt ongelooflijk idd. brrr prikken met botte naalden is echt heel naar... ik werd er toen al voor gewaarschuwd door de verpleegster.
pi_156077994
Nou eerste echo weer gehad en het loopt weer eens onverwacht anders. Pff.

Er zat een beetje vocht in mijn baarmoeder. Normale mensen met een cyclus zouden ze dan provera geven, maar daar reageer ik niet op.
We starten nu toch met progynova en hopen dat mijn lichaam het vocht toch zelf afvoert. Zo niet dan kan er geen tp plaatsvinden en moeten we even verder kijken. Volgende week donderdag echo maar ik sta er niet erg relaxed in zo. Kutzooi.

Ook nog besproken dat als deze tp mislukt ik een hysteroscopie krijg. Ik weet niet of ik het goed schrijf.
Iemand dat al eens gehad en is het pijnlijk?
pi_156078203
@Arja, jeetje wat een tegenvaller! :(

Krijg je een tp van een cryo? Of ben je met de tweede ronde van IVF/ICSI bezig?

Ik kan je niks vertellen over hysteroscopie

Sterkte en ik hoop dat je tp alsnog mag doorgaan :*
pi_156078861
Ik heb een hysteroscopie via mijn navel gehad en niet via mijn vagina. Ze hebben 2 kleine gaatjes gemaakt in mijn navel en via mijn navel een cameraatje. Zo hebben ze gezien dat ik een halve baarmoeder heb en maar 1 eileider. De ander is een flubbertje zoals de (allerliefste) gynaecoloog zei :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_156079834
Dat is flink klote, Arja. Ik duim dat je lijf het donderdag toch heeft opgelost. Is er ook verteld hoe t kan komen dat je vocht in je baarmoeder hebt?
pi_156083235
Tally een halve baarmoeder? Maar je hebt wel een kind gekregen toch?

Nanuke: het zou kunnen zijn achtergebleven van de vorige menstruatie of zo. Maar ze weten het niet precies. Als het volgende week niet weg is, krijg ik misschien al eerder een scopie

Vg: cryo idd

[ Bericht 15% gewijzigd door Arja op 14-09-2015 17:49:42 ]
pi_156083454
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Grappig dat dit in 8 jaar dus blijkbar niet veranderd is.
En ze weten hoe het komt... er is alleen blijkbaar niks aan te doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')