Omdat je uiteindelijk maar 1 zaadcel nodig hebt. Je hebt maar 1 luckyshot nodig.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
ThanksIk wil even positieve verhalen horen
Maar een waarde van 1,14 is dus best laag? Wel gek dat mijn arts het dan nog heeft over natuurlijk zwanger worden en IUI of IVF
Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 08:50 schreef Ereshkigal het volgende:
Gaddle al ongesteld?
Bij mij was het deze keer ook amper iets vrijdag geworden en nu alweer bijna er vanaf
Gisteren begonnen met spuiten en vrijdag weer eens richting het ziekenhuis dus ben benieuwd
Heb weer frisse moed dus dat scheelt veel
Stroopwafelmeisje Spannend woensdag
Goed dat je zelf nu al aanvoelt dat het misschien al te veel gaat worden traject vraagt inderdaad enorm veel van jezelf (en relatie) ben benieuwd wat je toch gaat beslissen.
Vintagegirl hoe gaat het met jou....?
Roze afscheiding HOEFT niets te betekenen hequote:Op maandag 31 augustus 2015 16:46 schreef VintageGirl het volgende:
Nou hier ook ellende, roze afscheiding......![]()
ik begin toch echt te vrezen dat het geen goede poging is.... Waarom werkt mijn lichaam mij zo tegen?
Hoop doet levenquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:47 schreef VintageGirl het volgende:
@Tally, ik heb gewoon zo´n gevoel dat dit de zoveelste maandelijkse ellende word...Ik voel me ook helemaal niet zwanger....
Maar als ik op inderdaad kijk maken we met deze waarden niet eens kans op IUI en dat zei de arts wel. Dat vind ik wat verwarrendquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Omdat je uiteindelijk maar 1 zaadcel nodig hebt. Je hebt maar 1 luckyshot nodig.
Natuurlijk zwanger worden is mogelijk als er maar zaad is wat zwemt. Dat je kansen veel lager liggen bij weinig cellen, die rekensom kan iedereen maken.
Ja ze gaan het wel herhalen omdat het inderdaad ook door andere factoren kan komen. Zo hadden we het zaad niet warmgehouden bij het inleverenquote:Op maandag 31 augustus 2015 14:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hè majo, wat een kutnieuws. Ik snap heel goed dat je hierdoor niet meer kon werken. Ik loop er al een paar maanden bij als een soort zombie (zo voelt het in elk geval..).
Gaan ze nu nog een tweede onderzoek doen? Dat lijkt me in elk geval nuttig, en inderdaad de sigaretten de deur uit!
Helaas zegt VCM me niets, dus ik weet niet hoe slecht het is...
Ze hebben hun excuses aangeboden dat ze er zelf niet beter achteraan zijn gegaan. Zo hebben ze helemaal geen vragen gesteld over de achtergrond van mijn vriend, dat was volgens de arts een vergissing geweest. Ze vond het daarom goed dat ik er zelf zo achteraan heb gezetenquote:Op maandag 31 augustus 2015 15:22 schreef Elleska het volgende:
Balen MaJo
wel goed dat je toch heb geïnformeerd naar het zaadonderzoek. eerst wilden ze dit niet doen toch omdat het probleem overduidelijk bij jou lag? je kan nu wel iets met de info maar de uitslag is en blijft klote.
hoe dat verder met de waarden zit weet ik ook niet. hoop dat het over 2 week allemaal wat duidelijker wordt wat jullie kansen en opties zijn.
He bah wat een rotnieuws ookquote:Op maandag 31 augustus 2015 16:17 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.
Voor nu gaan we wachten tot na mijn vakantie en daarna kijken we verder.
Een poging gaat niet meer lukken voor mijn vakantie. Er teleurstellend maar wel logisch.
We gaan eerst kijken of mijn lijf het vanzelf weer opneemt. En anders kan het medicijnen. Ze heeft wel gezegd welke maar dat ben ik vergeten
Ik snap dat je je hierdoor ongerust maakt maar pas als de test negatief is zou ik me er echt rot om voelen, het kan nog alle kanten op joh!quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:46 schreef VintageGirl het volgende:
Nou hier ook ellende, roze afscheiding......![]()
ik begin toch echt te vrezen dat het geen goede poging is.... Waarom werkt mijn lichaam mij zo tegen?
(zit te janken voor mijn computer)
Ik weet het niet lieverd. Je weet het echt pas donderdag zeker.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:48 schreef VintageGirl het volgende:
@Arja, ik vrees dat ik niet eens tot testen kom...of zie ik het allemaal te zwart nou?
Ik las "10 van de 9 bevrucht waren"quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:41 schreef Arja het volgende:
In het ivf lab daarentegen bleken we bijzonder vruchtbaar. Ik geloof dat er van de 10 eicellen 9 bevrucht waren.
Nou, mijn man had het potje zaad wel laten vallen. Misschien was dat de trucquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:14 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik las "10 van de 9 bevrucht waren"ik wilde je al om het geheime recept vragen
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:30 schreef Arja het volgende:
[..]
Nou, mijn man had het potje zaad wel laten vallen. Misschien was dat de truc
Zonder..quote:
Ja debiel he. Alsof je daaraan denktquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Zonder..
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
Wat een opdrachtquote:Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Zonder..
Maar hij had ook de onmogelijke opdracht gekregen om tijdens het klaarkomen in dat aftandse kamertje de eerste lading in potje 1 te spuiten en de rest in potje 2. Want de eerste lading zou de beste zijn.
wow dat is dan echt wel een wonder inderdaad! Ook door middel van iui/ivf of op de natuurlijke manier?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:49 schreef Mrs.Peel het volgende:
VG, ik houd nog hoop voor je, het alternatief is heel erg stom.
Gaddle, wat een tegenslag! Hoe lang kan het duren?
MaJo, daar zit je echt niet op te wachten, wat een teleurstelling!
Over VCM, bij ons was het 0,001. Onze zoon is echt een wonder in het kwadraat!
Natuurlijke manier, 1e rondequote:Op maandag 31 augustus 2015 20:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
wow dat is dan echt wel een wonder inderdaad! Ook door middel van iui/ivf of op de natuurlijke manier?
wow, dat is wel een toevalstreffer geweest danquote:
Maar het kan dus welquote:Op maandag 31 augustus 2015 21:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
wow, dat is wel een toevalstreffer geweest dan
Tja, dat is dus gewoon niet wat je horen wil. Aan de andere kant (mijn referentiekader): ik zou hier dus gewoon heel blij mee zijn. Bij mij kwam er een operatie aan te pas om een paar zaadcellen te vinden in het testikelweefsel zelf. Dus enerzijds is dit niet zo best (en zul je dus naar geassisteerde bevruchting moeten), anderzijds is er wel meer dan voldoende beschikbaar materiaal hiervoor. Desondanks: verwerk het rustig, schrijf je vragen op en geef het de tijd. Sterkte!quote:Op maandag 31 augustus 2015 13:55 schreef MaJo het volgende:
Vandaag de uitslag van het zaad van vriend gehad en die was helaas niet zo best. Hij had een VCM van 1,14 (onder de 5 is er sterk verminderde kans op een natuurlijke zwangerschap). De arts zei dat natuurlijk zwanger worden nog wel kon maar dat het misschien zinvol is om te kijken naar IUI of zelfs IVF. Over 2 weken hebben we een afspraak om alle opties door te spreken. Maar echt goed nieuws is het dus niet
Ohw Gaddle… da’s gewoon k*t^2. Betekenen cystes ook dat je geopereerd moet worden? Of haalt medicatie die cystes weg? En wat zijn dan bijwerkingen? Hmm, misschien moet ik deze vragen niet stellen (want die heb je zelf ook al bedacht natuurlijk). Knuffel!! En sterkte.quote:Op maandag 31 augustus 2015 16:17 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Nou vandaag ben ik er achter gekomen waarom ik niet ongesteld ben geworden. Ik heb namelijk 2 cyste van 4cm groot in mijn baarmoeder. Dit houd een menstruatie tegen.
Voor nu gaan we wachten tot na mijn vakantie en daarna kijken we verder.
Een poging gaat niet meer lukken voor mijn vakantie. Er teleurstellend maar wel logisch.
We gaan eerst kijken of mijn lijf het vanzelf weer opneemt. En anders kan het medicijnen. Ze heeft wel gezegd welke maar dat ben ik vergeten
OMG… dat is inderdaad een onmogelijke opdracht. Hoe verzinnen ze het? Soms vraag ik me af of er überhaupt wel mannen zijn die hier wat over zeggen. Ten eerste word je van zo’n hok echt niet opgewonden. Van de bevlekte tijdschriften en net-niet-helemaal-schone TV krijg je kriebels op je rug, vervolgens moet je dus bedenken hoe je e.e.a. wil gaan doen (en ja: iedereen WEET wat je daar gaat doen, dat kun je ook al niet uit je hoofd zetten). En daarna op het *hoogtepunt* (een echt hoogtepunt is het niet) moet je dus:quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Nope...... Het is wenselijk dat het er meer zijn omdat meer kans etc.... Maar er is er maar 1 die de wand doordringt. Bij ICSI en eiceldonatie is het zelfs zo dat na het centrifugeren de beste eruit word gehaald en deze word geïnjecteerd en das er echt maar 1quote:Op maandag 31 augustus 2015 15:16 schreef VintageGirl het volgende:
@Ticootje, helaas heb je wel meer dan 1 zaadcel nodig om door de harde eicelwand heen te dringen..... een heel leger aan zaadcellen zei mijn arts..
Sorry ik ben eigenwijs en het niet met je eens......quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:15 schreef VintageGirl het volgende:
@Dobbey, ja in de mmm (ICSI) heb je er maar 1 nodig,maar op de natuurlijke manier kan 1 zaadcel nooit alleen doordringen door de harde schil van een eicel. Daarom bij IVF (de zaadcellen moet zelf het werk doen) ook veel meer zaadcellen nodig dan bij ICSI (zaadcel wordt geïnjecteerd in eicel. MIjn eigen arts zei: het is net als een sport team, samen werken om tot een resultaat te komen, uiteindelijk maakt er 1 het doelpunt.
Boven de 5 cm doen ze wel opereren?quote:Op dinsdag 1 september 2015 11:23 schreef droomvrouwtje het volgende:
Operen van cystes doen ze liever niet meteen omdat er altijd littekenweefsel kan ontstaan en die kan je vruchtbaarheid ook niet ten goede komen. Dat was de reden waarom hier niet geopeerd werd, maar er zat wel een maximale grote aan de cyste, boven de 5 cm deden ze wel operen want door groei kon de eierstok barsten.. Ik zat toen op het randje maar met de lucrin slonk hij mooi
Jeetje lekker danquote:Op dinsdag 1 september 2015 11:30 schreef dobbey het volgende:
[..]
Boven de 5 cm doen ze wel opereren?Hier weigeren ze dat dus als het kleiner is dan 7 cm. Loop je dan met een lading golfballen in de buik waarvan de grootste 6,5 cm is........ Doet zeer
Nadat ook nog mijn eierstokken een poging gedaan hadden om te draaien kreeg ik complete (bed)rust ipv een operatie
Jij!quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:10 schreef Ereshkigal het volgende:
Gaddle neewat balen zeg verdorie
Ben toe aan een positieve flow hier door dit topic! Wie gaat het voorzet geven!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |