Beste Fokkers
Tijden geleden ben ik hier zeer actief geweest maar dit is zo lang geleden dat ik buiten mijn gebruikersnaam en wachtwoord om niet eens meer weet welk E-mailadres ik hiervoor gebruikt heb. Vandaar dat ik helaas een nieuw account aan heb moeten maken.
Een dag of 4 geleden is mijn motor gestolen tijdens een testrit, achteraf is dit natuurlijk extreem dom geweest maar gebeurt is gebeurt.
Ik heb natuurlijk direct aangifte gedaan maar de beste meneer achter de balie vertelde mij dat gestolen motoren vrijwel nooit teruggevonden worden en dat ik beter een All-risk verzekering had kunnen afsluiten (voor een fiets uit 1998

)
Ik had een voornaam en een beeld van hoe de man er uit zag, na wat verder zoeken bleek dat de beste man uit Gent kwam maar verbleef hier in de buurt. Na nog wat verder zoeken en wat rondvragen in de buurt kwamen we bij een drietal flats uit, en in 1 van deze flats zou de man moeten wonen. De jongen had een vrij opvallend uiterlijk (donkere man met gouden tanden en tattoo's in het gezicht) dus met een beetje rondvragen en aanbellen bij die flats kwamen we al snel bij het adres terecht waar hij dan zou moeten verblijven.
Hoewel mijn handen jeukten heb ik besloten eerst met deze info naar de politie te gaan.
Dus ik sta op het bureau met een volledige naam, een adres en verklaringen van de buren. Ik vraag of ze met mij mee zouden kunnen om mijn motorfiets op te gaan halen. Dit kon niet omdat er niet genoeg bewijs was want het kon immers ook een andere donkere jongen met goude tanden en dezelfde naam zijn (

) aldus de agent die meer aandacht had voor zijn appel dan voor ons.
Omdat ik wist dat de politie dus geen reet ging uitvoeren zelf met een groepje naar het adres gegaan. Er deed een andere jongen open maar wel van hetzelfde type,deze jongen zeer netjes gevraagd

of wij even binnen mochten kijken. Ik weet niet of het lag aan het feit dat hij nou zo gastvrij was of omdat er 10 man in zijn portiek stonden

, maar we mochten even kijken. De jongen was ook niet thuis en ook in de schuur was niks te vinden.
Wij weer naar huis zonder motor, en op dit moment had ik het een beetje opgegeven.
Tot ik vanmorgen anoniem gebeld en getipt werd (ik had via facebook een beloning van 500 euro uitgeloofd voor de gouden tip). Ik kreeg een adres en een naam en hij zou mij later wel opnieuw bellen om zijn geld te innen.
Veel vertrouwen had ik er niet in maar ik ben toch even in de auto gestapt met een maatje en die kant op gereden. Er stonden wel een stuk of 5 scooters in de tuin zonder kenteken maar mijn fiets was niet te bekennen.
Omdat ik dacht dat er niemand thuis was ben ik gewoon over het hek geklommen en heb ik een beetje rondgeneusd in de tuin. En verrek, ik til een zeil op en zie mijn motorfiets daar volledig gestript liggen. Op dat moment komt de vrouw van de man naar buiten en hebben we het hele verhaal uitgelegd.
112 gebeld, vrouw belt haar man op en deze komt thuis en wordt aangehouden ( ik kan trouwens wel zeggen dat dit niet de jongen is die weggereden is tijdens de testrit) de jongen bekende direct dat hij voor 100 euro de motor zou omkatten op een ander frame voor de jongen die hem gestolen had.
Nu mijn vraag
mijn motor heb ik direct mee naar huis kunnen krijgen in onderdelen omdat ik aan de hand van fotos van specifieke onderdelen kon bewijzen dat het mijn fiets was.
De motor ligt compleet uit elkaar en er is enorm veel schade, hij is niet bepaald vakkundig gedemonteerd.
Het frame heeft geen nummers meer en het blok ook niet.
Wat kan ik hier nu mee? De dagwaarde van dat ding zal niet zo extreem hoog meer zijn (12/1500?) En de reparatiekosten zullen voor mij torenhoog gaan worden.
Gaat deze jongen dit moeten betalen of hoe gaat dit in zijn werk?