abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:44:49 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163531359
quote:
Net een mini-zonnenstelseltje.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:49:37 #52
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_163531477
quote:
Is dat van de Hubble?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_163531542
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:49 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Is dat van de Hubble?
*
nee joh :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:55:03 #54
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_163531610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

*
nee joh :)
Wat dan? Is een oprechte vraag :@
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_163531625
05-07-2016

Nasa brengt ruimtesonde Juno in baan rond Jupiter

Een huzarenstukje van Nasa: ruimtesonde Juno is dinsdagochtend met succes afgeremd en in haar baan rond Jupiter gebracht. Precies op het geplande tijdstip ontvingen wetenschappers op aarde het signaal dat de stuwraketten hun taak met succes voltooid hadden.

.
Sinds vanochtend cirkelt Juno rondom de grootste planeet van het zonnestelsel. Beeld: Nasa.

Om 5.18 uur Nederlandse tijd kregen de Nasa-wetenschappers het signaal dat Juno haar stuwraketten had ontstoken. In 35 minuten tijd wisten de raketten de snelheid van de ruimtesonde met een slordige 2000 kilometer per uur te verlagen. Dat lijkt misschien een flinke afremming, maar niets is minder waar. Met een nog altijd ongelooflijke snelheid van zo’n 264.000 kilometer per uur raasde Juno in haar baan rond Jupiter. Meteen daarna draaide de sonde haar zonnecellen richting de zon om op zonne-energie verder om de gasreus te cirkelen.
.

De ruimtesonde presteerde daarmee precies zoals gepland. ‘Toch wel fijn als je nagaat dat de sonde al bijna 3 miljard kilometer op haar teller heeft staan’, zegt Rick Nybakken, die het project vanuit Nasa’s Jet Propulsion Laboratory in Californië leidt, in een persbericht.

Gevaar

Juno heeft daarmee een van de meest gevaarlijke stappen op haar zwerftocht overleefd. De ruimtesonde wordt nu blootgesteld aan Jupiters enorm sterke straling. ‘De intrede van Juno in haar baan om de planeet was een grote stap, de meest uitdagende van onze missie’, aldus Nybakken. ‘Maar we hebben nog heel wat stappen te gaan, voordat we aan het echte onderzoek kunnen gaan beginnen.’


De intense straling is Juno’s grootste hindernis op haar reis. Beeld: Nasa.

De komende maanden zullen Juno’s meetsystemen nog voor het laatst worden getest en gekalibreerd. In november moet de ruimtesonde haar definitieve baan en snelheid eindelijk bereiken. Dan kan haar onderzoeksmissie echt beginnen.

Juno moet onder andere meer licht schijnen op de kern van de het gasreus, haar stralingsgordels en haar ontstaan. ‘We cirkelen nu rond de koning van ons zonnestelsel’, aldus Scott Bolton, een van Juno’s hoofdonderzoekers, op een Nasa-persconferentie. ‘Jupiter is de allergrootste planeet. Daar valt een hoop te doen, te zien en te leren.’

(newscientist.nl)

[ Bericht 13% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 05-07-2016 12:01:53 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_163531656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:55 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Wat dan? Is een oprechte vraag :@
de Junocam
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:58:05 #57
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_163531690
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:56 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

de Junocam
Ah! Ik dacht dat de Juno een van de stipjes was die in beeld kwamen, maar dit is dus footage van de Juno die zelf in de buurt van Jupiter komt.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_163531717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:58 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ah! Ik dacht dat de Juno een van de stipjes was die in beeld kwamen, maar dit is dus footage van de Juno die zelf in de buurt van Jupiter komt.
Die stipjes zijn manen, het is idd footage van Juno die Jupiter nadert
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:59:11 #59
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163531718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 11:58 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ah! Ik dacht dat de Juno een van de stipjes was die in beeld kwamen, maar dit is dus footage van de Juno die zelf in de buurt van Jupiter komt.
Commentaar van NASA team: "you just saw 17 days of footage in 3 minutes". Nogal versneld afgespeeld dus. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:26:09 #60
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163533605
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163534377
Vette shit is dit toch. Even een vraagje waarvan ik het antwoord waarschijnlijk ook wel op google kan vinden: staan er de komende jaren nog meer ruimtesondes die in een baan om een planeet gebracht worden op de agenda? Begin het steeds interessanter te vinden :P
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:05:13 #62
323401 Kijkertje
met filter
pi_163534548
quote:
Mooi___! _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163534559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:56 schreef NeuNeu het volgende:
Vette shit is dit toch. Even een vraagje waarvan ik het antwoord waarschijnlijk ook wel op google kan vinden: staan er de komende jaren nog meer ruimtesondes die in een baan om een planeet gebracht worden op de agenda? Begin het steeds interessanter te vinden :P
Er staat volgens mij op de korte termijn geen missie gepland voor planeten anders dan Mars.

De volgende missie naar Mars zal in 2018 zijn: https://en.wikipedia.org/(...)Mars#Future_missions
Lancering in 2018 en dan is de aankomst ongeveer een half jaar later.

Eén van die missies in 2018 is wel van SpaceX en die zeggen het volgende decennium al een mens op Mars te kunnen zetten. En daarna zijn zij van plan om Mars te koloniseren en een hele stad te bouwen. :D De presentatie van dit idee (de architectuur) zal in september van dit jaar zijn, dus dan heb je toch nog iets om op de korte termijn naar uit te kijken! *O*
gr gr
pi_163534710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:05 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Er staat volgens mij op de korte termijn geen missie gepland voor planeten anders dan Mars.

De volgende missie naar Mars zal in 2018 zijn: https://en.wikipedia.org/(...)Mars#Future_missions
Lancering in 2018 en dan is de aankomst ongeveer een half jaar later.

Eén van die missies in 2018 is wel van SpaceX en die zeggen het volgende decennium al een mens op Mars te kunnen zetten. En daarna zijn zij van plan om Mars te koloniseren en een hele stad te bouwen. :D De presentatie van dit idee (de architectuur) zal in september van dit jaar zijn, dus dan heb je toch nog iets om op de korte termijn naar uit te kijken! *O*
Dat laatste is inderdaad erg vet!
Toch wil ik eigenlijk ook graag interessante onderzoeksresultaten en verbluffende plaatjes van dichtbij zien van andere planeten dan Mars (al snap ik de fixatie op de rode planeet wel) :P
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:17:00 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163534751
BepiColombo gaat naar Venus en Mercurius:
http://sci.esa.int/bepicolombo/47346-fact-sheet/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:19:51 #66
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163534813
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:15 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad erg vet!
Toch wil ik eigenlijk ook graag interessante onderzoeksresultaten en verbluffende plaatjes van dichtbij zien van andere planeten dan Mars (al snap ik de fixatie op de rode planeet wel) :P
Ik had ooit een video gezien waar er remote drones naar Neptunes werden gestuurd om daar een gas op te halen maar volgens mij duurt zon rountrip al gauw 15-20 jaar. Nog niet rendabel.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163535019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:17 schreef Perrin het volgende:
BepiColombo gaat naar Venus en Mercurius:
http://sci.esa.int/bepicolombo/47346-fact-sheet/
Nog wel even tot 2024 wachten :D
pi_163539399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:56 schreef NeuNeu het volgende:
Vette shit is dit toch. Even een vraagje waarvan ik het antwoord waarschijnlijk ook wel op google kan vinden: staan er de komende jaren nog meer ruimtesondes die in een baan om een planeet gebracht worden op de agenda? Begin het steeds interessanter te vinden :P
In de OP staan links naar Fok topics over de huidige missies

Verder staat op het programma:

2016 July 4/5 - Juno - NASA orbiter reaches Jupiter
2016 September 8 - OSIRIS-Rex - Launch of NASA mission to asteroid Bennu
2016 September 30 - Rosetta - ESA mission ends with controlled impact on surface of comet Churyumov-Gerasimenko
2016 October 19 - ExoMars 2016 - ESA orbiter and lander reach Mars

2017 January 27 - BepiColombo - Launch of ESA and ISAS orbiter and lander missions to Mercury
2017 - Chang'e 5 - Launch of Chinese lunar sample return mission
2017 - 2018 - Chandrayaan 2 - Launch of ISRO (India) lunar orbiter, lander, and rover

2018 May 5 - InSight - Launch of Mars lander
2018 June - Hayabusa 2 - JAXA mission reaches asteroid Ryugu
2018 October - OSIRIS-Rex - Begins survey of asteroid Bennu
2018 - Chang'e 4 - Launch of Chinese lander to lunar farside

2019 January 1 - New Horizons - Flies by Kuiper Belt Object 2014 MU69
2019 September - OSIRIS-Rex - Sample collection from asteroid Bennu

2020 - ExoMars 2020 - ESA Mars Rover and Russian Surface Platform

2023 September - OSIRIS-Rex - Returns to Earth with sample of asteroid Bennu

2029 April 13 - Asteroid Apophis passes Earth within an altitude of 32,000 km

2231 April 5 - Pluto - is passed by Neptune in distance from the Sun for the next 20 years

4,000,000 - Pioneer 11 - NASA flyby of star Lambda Aquila
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_163539417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:17 schreef Perrin het volgende:
BepiColombo gaat naar Venus en Mercurius:
http://sci.esa.int/bepicolombo/47346-fact-sheet/
Zal een dezer dagen even een topic aanmaken,
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:58:18 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163539456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Zal een dezer dagen even een topic aanmaken,
Super *O*
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_163540616
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_163540920
05-07-2016

NASA's Juno Mission Involves A Scientific Joke That Took 400 Years To Set Up


The Juno spacecraft has Lego models of (from right to left) Jupiter, Juno, and Galileo on board. LEGO

Today, you’ve probably heard the news that the Juno spacecraft has entered orbit around Jupiter. But what you might not know is where the name comes from.

Juno was an ancient Roman goddess, wife and sister of Jupiter, daughter of Saturn, and mother of Mars. According to mythology, she kept watch over Rome, but in particular women.

Jupiter, though, wasn’t exactly the model husband. He had several mistresses that he would hide from Juno, often using clouds, while she tried to uncover evidence of this adultery. Most of the moons of Jupiter are actually the names of these mistresses, including Io, Europa, and Metis. They were named more than 400 years ago, by Galileo himself.

And what’s the Juno spacecraft doing? Well, now that it's in orbit it will be peering beneath the clouds to uncover Jupiter's secrets – although this time from a scientific perspective, not a mythological one.

So, NASA’s latest spacecraft is named after a Roman goddess who suspected her husband of infidelity. Who said scientists didn't know how to have fun?

(iflscience.com)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_163546048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]
...
4,000,000 - Pioneer 11 - NASA flyby of star Lambda Aquila
Dank!

Persoonlijk kijk ik vooral uit naar bovenstaande ;)
pi_163554915
Ik heb gisteren Jupiter met mijn eigen telescoop gezien.

Dit is hoe het ongeveer uit ziet door een telescoop van ~500 euro:



Wat vinden jullie ervan?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_163556420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:16 schreef Vluchteling het volgende:
Ik heb gisteren Jupiter met mijn eigen telescoop gezien.

Dit is hoe het ongeveer uit ziet door een telescoop van ~500 euro:

[ afbeelding ]

Wat vinden jullie ervan?
http://www.deepskywatch.com/
Leuk man. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')