Ik heb vernomen dat de wetgever volgens mij bezig is met een grote herziening van Strafvordering. Ik ben het dus eens met je klacht. Die is zwaar terecht.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:12 schreef Blistering het volgende:
Art. 126 Sv trouwensHadden ze dat niet wat beter kunnen opdelen ofzo. Echt 26 pagina's lang..
Extra vakken volgen jonguhquote:Op donderdag 3 september 2015 11:58 schreef Tchock het volgende:
Ja, dat is wel het grote praktische voordeel van rechten studeren. Veel vrije tijd![]()
Ik had in mijn tweede jaar een semester lang alleen college op dinsdagmiddag en woensdagochtend.
Ik zelf ga altijd, het wordt hier volgens mij niet eens opgenomen.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:03 schreef ElProf het volgende:
Gaan jullie vaak naar college of is het heel gebruikelijk om dit gewoon thuis te volgen als het wordt opgenomen?
Ik denk dat het komt doordat ze alleen hun door pa betaalde MacBook Air en hun dopperfles meenemen.quote:
Ik ga naar vrijwel alle werkgroepen.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:03 schreef ElProf het volgende:
Gaan jullie vaak naar college of is het heel gebruikelijk om dit gewoon thuis te volgen als het wordt opgenomen?
Ik ging meestal wel naar hoorcolleges, tenzij ik ziek was of het hoorcollege geen nut had (bijvoorbeeld als je het vak voor de tweede keer moest volgen en wist dat een bepaald hoorcollege niet belangrijk was).quote:Op donderdag 3 september 2015 13:38 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ik zelf ga altijd, het wordt hier volgens mij niet eens opgenomen.
B, retourtjes schiphol - dublin nu 19.80.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ik ga naar vrijwel alle werkgroepen.
Hoorcolleges ga ik in de regel nooit naartoe. Het eerste jaar werden ze nog opgenomen, maar dit jaar is het schijnbaar uit met de pret. Dus ik ga nog maar even kijken of ik nu dan wel naar de hoorcolleges ga.
Daar wil ik zelfs voor 19,80 nog niet dood gevonden worden Yquote:Op donderdag 3 september 2015 13:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
B, retourtjes schiphol - dublin nu 19.80.
Zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien heb ik het iers historisch museum gemist de vorige keer...quote:Op donderdag 3 september 2015 13:44 schreef Blistering het volgende:
[..]
Daar wil ik zelfs voor 19,80 nog niet dood gevonden worden Y
Dublin lijkt me wel een leuke stad.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien heb ik het iers historisch museum gemist de vorige keer...
Ja dan zou ik ook niet gaan.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik ging meestal wel naar hoorcolleges, tenzij ik ziek was of het hoorcollege geen nut had (bijvoorbeeld als je het vak voor de tweede keer moest volgen en wist dat een bepaald hoorcollege niet belangrijk was).
Sorry, ik ben in de war met Belfast. Dublin is nog wel ok denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2015 13:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo erg is het nou ook weer niet. Bovendien heb ik het iers historisch museum gemist de vorige keer...
Ik moet voor m'n hoorcolleges naar de Uithof, vanaf Apeldoornquote:Op donderdag 3 september 2015 13:48 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja dan zou ik ook niet gaan.
Ben afgelopen woensdag gegaan en merkte echt dat ik thuis zoveel minder moest doen. En zo ver is het voor mij ook niet, als je helemaal uit Grunn komt begrijp ik dat je het soms even skipt.
Verschrikkelijk inderdaad. Zelfs mensen in het vak kunnen nauwelijks met die bepaling werken. Er staat een hele grote hervorming van Sv te gebeuren, maar aangezien er wat heikele punten moeten worden opgelost over de bevoegdheden van opsporingsinstanties en privacy van burgers gaat dat nog wel even duren.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:12 schreef Blistering het volgende:
Art. 126 Sv trouwensHadden ze dat niet wat beter kunnen opdelen ofzo. Echt 26 pagina's lang..
Ach, over een paar jaartjes is er een soort van AWB 2.0quote:Op donderdag 3 september 2015 15:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verschrikkelijk inderdaad. Zelfs mensen in het vak kunnen nauwelijks met die bepaling werken. Er staat een hele grote hervorming van Sv te gebeuren, maar aangezien er wat heikele punten moeten worden opgelost over de bevoegdheden van opsporingsinstanties en privacy van burgers gaat dat nog wel even duren.
Precies. Met een veiligheidsapparaat dat ongeveer alles mag en daar vrijwel geen verantwoording over hoeft af te leggen.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ach, over een paar jaartjes is er een soort van AWB 2.0
Het probleem met strafrechtjuristen is dat ze zich vooral bezig houden met het vrij krijgen van criminelen op procedurele gronden. Weinig crimefightersquote:Op donderdag 3 september 2015 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. Met een veiligheidsapparaat dat ongeveer alles mag en daar vrijwel geen verantwoording over hoeft af te leggen.
Onderdeel in het nieuwe plan is bijvoorbeeld dat de informatieplicht bij privacyinbreuk (dat dus de afgeluisterde moet worden meegedeeld dat hij is afgeluisterd als het dossier gesloten is) wordt afgeschaft. Waarom? Alle dossiers moeten nu worden bewaard voor het geval dat er ooit zo'n mededeling gedaan moet worden, terwijl het in de praktijk nooit gebeurt ondanks dat de verplichting er wel is. Staat namelijk geen sanctie op.
Wat een kolder zeg.quote:Op donderdag 3 september 2015 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Het probleem met strafrechtjuristen is dat ze zich vooral bezig houden met het vrij krijgen van criminelen op procedurele gronden. Weinig crimefighters.
Daarom civiel recht
"Oh hij heeft het wel gedaan maar het OM is zijn boekje te buiten gegaan dus bla bla 359a Sv huil huil."quote:Op donderdag 3 september 2015 15:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is dit een slechte troll of heeft je moeder te hard met je geschud toen je klein was?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |