Ook dit. Het hele idee was met BaMa toch tweeledig: enerzijds internationaal gelijk trekken, zodat het eenvoudiger zou moeten zijn om na een bachelor in NL, een master in Duitsland te kunnen doen. Of bachelor in Grunn en master in Amsterdam. Anderzijds zodat je met een bachelor ook al richting de arbeidsmarkt zou kunnen gaan, vergelijkbaar met hbo. Maar de praktijk leert toch dat verrekte weinig mensen ba + ma elders volgen, is meer serieel gelijkgeschakeld waar je begint met je bachelor, sluit je af met je master. En de praktijk wil niks weten van een wo bachelor an sich. Dat is te min bevonden, dan nemen ze liever een hbo bachelor want wel volledig afgerond.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
maarja, een juridische bachelor is niks. Gooi dan meteen iedereen met geen 7.5 gemiddeld er in het 1ste jaar uit. Scheelt weer geld.
Motivatiebrief: is er.quote:Op woensdag 2 september 2015 17:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
vwo, hbo-p of 21+ toets is niet bijzonder hard.
Doen dan cijferlijst, motivatiebrief, toelatingstoets...
Oei, ik moet nog beter m'n best doen dusquote:Op woensdag 2 september 2015 17:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/Ke(...)gen-omhoog-2679369W/
Niet gezienquote:Op woensdag 2 september 2015 17:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Motivatiebrief: is er.
Toelatingstoets: is er
Met het huidige systeem wat de EUR hanteert zou ik waarschijnlijk wel hogere cijfers hebben gehaald. In mijn tijd moest ik in de bachelor veel zelf uitvogelen. Mijn bachelor had ik afgerond met een zeven (wel afgerond naar boven: volgens mij was het een 6.7 of 6.8).quote:Op woensdag 2 september 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Oei, ik moet nog beter m'n best doen dus
Als je ambitie hebt om een 'prestigieuze' master te doen, dan zou ik nu al beginnen met je best doen.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Oei, ik moet nog beter m'n best doen dus
quote:Op woensdag 2 september 2015 18:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Met het huidige systeem wat de EUR hanteert zou ik waarschijnlijk wel hogere cijfers hebben gehaald. In mijn tijd moest ik in de bachelor veel zelf uitvogelen. Mijn bachelor had ik afgerond met een zeven (wel afgerond naar boven: volgens mij was het een 6.7 of 6.8).
Dat sowieso, lijkt me dat iedereen wel het maximale eruit wil halen. Weet zelf nog niet welke master ik wil ga doen (en of ik het überhaupt ga doen), dat zien we - hopelijk - over een jaartje of 3 wel.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als je ambitie hebt om een 'prestigieuze' master te doen, dan zou ik nu al beginnen met je best doen.
Grapjas. Ik geef je 1 week, dan ben je hier al op terug gekomen.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:10 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
[..]
Dat sowieso, lijkt me dat iedereen wel het maximale eruit wil halen. Weet zelf nog niet welke master ik wil ga doen (en of ik het überhaupt ga doen), dat zien we - hopelijk - over een jaartje of 3 wel.
Hoezo? Persoonlijk is het niet het geval. Al zullen er vast wel wat ongemotiveerde studenten bij zitten.quote:Op woensdag 2 september 2015 18:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Grapjas. Ik geef je 1 week, dan ben je hier al op terug gekomen.
Lang niet iedereen wil het maximale eruit halen hoor. Ken er genoeg die standaard gaan voor de 5,5, zodat ze zoveel mogelijk kunnen zuipen iedere dag. Minimale resultaten en minimale inzet, maar goed, dat telt ookquote:Op woensdag 2 september 2015 19:07 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Hoezo? Persoonlijk is het niet het geval. Al zullen er vast wel wat ongemotiveerde studenten bij zitten.
Naja zo was ik ook op de middelbare, maar dat was eigenlijk ook omdat je er toch geen kut aan had (ik doe immers geen opleiding met loting). Nu merk ik wel dat het later toch echt van belang zijn en moet ik ook aanpassen.quote:Op woensdag 2 september 2015 19:28 schreef Blistering het volgende:
[..]
Lang niet iedereen wil het maximale eruit halen hoor. Ken er genoeg die standaard gaan voor de 5,5, zodat ze zoveel mogelijk kunnen zuipen iedere dag. Minimale resultaten en minimale inzet, maar goed, dat telt ook
quote:Op woensdag 2 september 2015 17:53 schreef Joosie200 het volgende:
Maar de praktijk leert toch dat verrekte weinig mensen ba + ma elders volgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwaar die dingen gek
Ja hé, zo kwam ik ooit bij strafproces mensen weer tegen van mijn ene jaar hbo rechten die in hun premaster hetzelfde vak moesten volgenquote:Op woensdag 2 september 2015 21:34 schreef Yreal het volgende:
Toch aardig om jongens tegen te komen waarmee ik 4 jaar geleden ben begonnen en die ook strafproces nog niet hebben.
quote:Op woensdag 2 september 2015 21:52 schreef Rickertman96 het volgende:
net weer eens een kluwer gebruikt. Dat je voor wvsr achterin moet zijn voelt gewoon niet logisch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwaar die dingen gek
Goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwaar die dingen gek
En toch weten al die rechtenmeisjes hun spullen mee te nemen in een miniscule handtas...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwaar die dingen gek"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Haha klopt.quote:Op donderdag 3 september 2015 11:25 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En toch weten al die rechtenmeisjes hun spullen mee te nemen in een miniscule handtas...
Dat zeker. Vanaf donderdag 11:15 al weekend hebben, prima die universiteit.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |