abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 15:48:30 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156831947
Gunning OV Haarlem IJmond blijft gegund aan Connexxion.
https://www.noord-holland(...)-blijft-in-stand.htm
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:27:41 #77
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_156834193
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:31 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156834707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Dit. Ik geef Syntus een goede kans om het beroep te winnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:57:55 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156834717
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:27 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat Syntus naar het College van Beroep stapt, er zijn gewoon vuile spelletjes gespeeld..
Nu ben ik wel benieuwd op welke wijze :o
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 18:00:11 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156834765
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd op welke wijze :o
Naar verluidt had Syntus veruit het beste bod en heeft connexxion achteraf haar bieding aan mogen passen, waardoor het op gelijke hoogte kwam met Syntus. Daarna heeft het lot bepaald dat connexxion de concessie toegewezen kreeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 oktober 2015 @ 09:05:16 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156846020
Uit IJC, HD enz. http://www.ijmuidercouran(...)t&utm_medium=twitter
quote:
HAARLEM - Busvervoerder Connexxion blijft in de jaren 2016-2025 actief in het gebied Haarlem-IJmond. Dat volgt uit een advies van de provinciale bezwarencommissie over de gunning van de concessie Haarlem-IJmond aan de Noord-Hollandse vervoersmaatschappij.

Door Arthur de Mijttenaere - 15-10-2015, 9:00 (Update 15-10-2015, 9:00)
Het advies is voorlopig de laatste stap in een lange procedure die gaat om een order waar 150 miljoen euro subsidiegeld aan vast zit. Concurrenten Syntus uit Deventer en EBS uit Purmerend aasden ook op deze order. Ze verloren de gunning in januari en trekken nu ook bij de bezwarencommissie aan het kortste eind.

Ze hebben nog een laatste mogelijkheid om tegen dit besluit in beroep te gaan bij het college van Beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag. Een woordvoerder van Syntus liet gisteren alvast weten dat deze mogelijkheid tot beroep nader wordt bestudeerd. Er is zes weken de tijd om in beroep te gaan.

Inhoudelijk

De bezwarencommissie heeft in haar advies vooral gekeken naar de procedurele kant van de gunning en heeft niet zozeer op inhoudelijke gronden geoordeeld. De provincie krijgt de vingerwijzing om haar besluit beter te motiveren en ook mondeling toe te lichten bij de verliezende partijen. Vooral tussen Syntus en Connexxion was het een nek-aan-nek race. Uiteindelijk heeft een notaris in het bijzijn van de twee concurrenten geloot wie de gunning zou krijgen. Connexxion kwam toen als winnaar uit de bus.

Het besluit betekent nog niet dat Connexxion al nieuwe bussen kan kopen voor dit toekomstige vervoer. De concessie gaat al vrij spoedig in, maar er mogen volgens de provincie pas investeringen worden gedaan als zeker is dat er geen bezwaarprocedures meer lopen.

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_156846226
Het hele gunningsbeleid is verrot. Steeds maar procederen als de ander niet wint en tijd rekken. Ondertussen kan er geen nieuw materieel gekocht worden en moet straks alles haasje repje. Is de concessie eenmaal binnen dan zwakt elk jaar de dienstregeling af... En zit je als reiziger dus ook voor een lange tijd (10-15 jaar) met dezelfde vervoerder opgescheept. Connexxion is wat dat betreft wel de slechtste verliezer. Concessie eenmaal binnen proberen ze elk jaar wat van de dienstregeling af te snoepen, tarieven te verhogen en personeel minder laten verdienen.
  maandag 19 oktober 2015 @ 06:39:38 #83
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_156938073
Vandaag Busworld! *O* Samen met de baas op uitnoding van Setra/Mercedes er heen, lunchafspraak bij Scania en ook nog een gegarandeerd bezoek aan Volvo en VDL :P Druk dagje! *O*
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_156938206
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 06:39 schreef qu63 het volgende:
Vandaag Busworld! *O* Samen met de baas op uitnoding van Setra/Mercedes er heen, lunchafspraak bij Scania en ook nog een gegarandeerd bezoek aan Volvo en VDL :P Druk dagje! *O*
Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezier
pi_156938958
matige planning, tegelijk met de RAI
  maandag 19 oktober 2015 @ 22:14:56 #86
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_156956822
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 07:32 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Lucky you. Ik zie de fotoreportages met plezier tegemoet, veel plezier
0,0 foto's gemaakt ;)

Wat een lange dag zeg -O-
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_157103137
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:20:31 #88
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157103625
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:24:36 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157103722
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
waarschijnlijk moet je een keuze maken tussen stad en streek, afhankelijk van het gebied waar je komt te rijden natuurlijk. Wel is het zo dat stadsdienst soms streeklijnen rijdt en andersom. Maar net wat voor de vervoerder het beste uitkomt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157103730
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Buurtbussen zijn iig altijd vrijwilligers. Verder zal het vast en zeker per vervoerder verschillen, durf ik niks over te zeggen.
sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.
gezien je wel routes moet kennen.. en ze zeker in het begin je niet continu gaan begeleiden.. dan zal je een beperkter route pakket leren denk ik
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:26:59 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157103754
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

sowieso is het veel rondje om de kerk werk lijkt me.
gezien je wel routes moet kennen.. en ze zeker in het begin je niet continu gaan begeleiden.. dan zal je een beperkter route pakket leren denk ik
In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157103793
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezien ;) altijd een ervaren sjoof die mee rijd om in te grijpen als de boel verkeer gaat
pi_157104049
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In mijn regio zijn stadsdiensten allemaal gekoppeld aan hooguit één andere lijn. Dus dat is veel rondjes om de kerk ja. Maar of je dat als beginnende chaffeur nou moet doen...
Zo das niet veel idd!
Wat ik weet vanuit de spoorwereld is dat je daar gaat 'wegleren'. Oftewel gewoon een paar keer mee op een bepaalde route tot je de belangrijke punten in je hoofd hebt en daar maak je dan een korte test 'wegexamen' over.
Deze kennis kan je blijven uitbreiden tot je zo'n beetje heel Nederland in je pakket hebt. Maakt wel dat je alle mooie gevarieerde diensten kan krijgen...

Maar als chauffeur rij je dus hooguit 2 routes en that's it? Of is dat slechts waar je mee begint?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 oktober 2015 @ 23:57:33 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157104170
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Zo das niet veel idd!
Wat ik weet vanuit de spoorwereld is dat je daar gaat 'wegleren'. Oftewel gewoon een paar keer mee op een bepaalde route tot je de belangrijke punten in je hoofd hebt en daar maak je dan een korte test 'wegexamen' over.
Deze kennis kan je blijven uitbreiden tot je zo'n beetje heel Nederland in je pakket hebt. Maakt wel dat je alle mooie gevarieerde diensten kan krijgen...

Maar als chauffeur rij je dus hooguit 2 routes en that's it? Of is dat slechts waar je mee begint?
Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157104247
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?
  maandag 26 oktober 2015 @ 00:39:48 #96
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_157104497
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

probleem is dat ze je dan eerst de route moeten leren.. ik heb ze iig nog nooit met een Tomtom achtig ding gezien ;) altijd een ervaren sjoof die mee rijd om in te grijpen als de boel verkeer gaat
Hier in de regio (Hilversum) hangen ook overal bordjes van CXX aan de lantaarnpalen om de routes aan te geven. Je bent alleen wel in diepe shit als je zo'n bordje mist :X
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 01:17:21 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_157104628
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:03 schreef GlenSpey het volgende:
Zit weer eens in de sollicitatiemolen om een opleiding tot chauffeur te volgen.
Nu vraag ik me af, als je bij een vervoerder te werken komt die zowel stads- als streekvervoer biedt, kom je dan voor beide 'afdelingen' te rijden, of is dit gescheiden? En hoe zit het met bijvoorbeeld buurtbussen en nachtbussen? Iemand die hier iets meer over weet? :)
Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.

Ik ben als uitzendkracht twee of drie weken mee geweest met een mentorchauffeur, om zo de bus, de kaartverkoop en uiteraard ook de lijnen te leren kennen. Als uitzendkracht is dit helaas wel allemaal eigen tijd... Daarmee ken je uiteraard nog niet alle lijnen, maar in die tijd kun je vaak wel veel lijnen van één stalling leren. De rest van de lijnen leer je door mee te rijden met collega's (routeverkenning), dat is de manier waarop het eigenlijk moet.

Als ik voor mezelf spreek heb ik dit niet voor alle lijnen gedaan: deels omdat ik ze gewoon al kende hier in de omgeving, en deels heb ik ze geleerd door met het routeboek (rotonde links, stoplichten rechts, na de halte X derde straat links, enz.) en Google Maps/Streetview de route vooraf te bekijken. Daarnaast zijn er voor nieuwe lijnen vaak bordjes, maar die verdwijnen wel eens.... De vuistregel is dat als je 5 minuten geen halte meer gezien hebt dat je dan verkeerd bent gereden ;)
quote:
14s.gif Op zondag 25 oktober 2015 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Begin zal wel beperkt zijn, maar daarna kan het best uitgebreid worden. Volgens mij heeft bijvoorbeeld dennistd zo ongeveer alle Twentse lijnen al eens gedaan
Klopt, van het complete Twents-lijnennet heb ik alleen de snelbus 62 nog niet gehad. Daarvan wordt maar één rit zelf gereden (de rest is uitbesteed) en alleen 4km snelweg is er anders aan. Daarnaast de scholierenlijnen 601 t/m 605, maar die zijn zelfs volledig uitbesteed.

quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 00:04 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ow tof! En hoe lang heeft hij daarover gedaan, voordat ie zo'n mooi pakket kreeg bedoel ik?
Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessie :')

Het hangt er trouwens wel vanaf hoe makkelijk je een route kunt onthouden: na een lijn 1 of 2 keer gereden te hebben ken ik hem gelukkig wel, maar sommigen hebben daar wat langer voor nodig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_157108470
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 01:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb alleen ervaring in Twente, maar hier is het er geen onderscheid tussen een stads- en streekchauffeur. Veel diensten hebben een mix van stads- en streeklijnen; alleen oudere chauffeurs hebben van vroeger uit nog het recht alleen stad of alleen streek te rijden.
Klinkt goed! Voor oudere chauffeurs hoeft dit dus niet, maar is er dan een reden waarom je er niet voor zou kiezen een mix te hebben? Houdt het werk toch net iets gevarieerder, lijkt me.

quote:
Ik ben als uitzendkracht twee of drie weken mee geweest met een mentorchauffeur, om zo de bus, de kaartverkoop en uiteraard ook de lijnen te leren kennen. Als uitzendkracht is dit helaas wel allemaal eigen tijd... Daarmee ken je uiteraard nog niet alle lijnen, maar in die tijd kun je vaak wel veel lijnen van één stalling leren. De rest van de lijnen leer je door mee te rijden met collega's (routeverkenning), dat is de manier waarop het eigenlijk moet.

Als ik voor mezelf spreek heb ik dit niet voor alle lijnen gedaan: deels omdat ik ze gewoon al kende hier in de omgeving, en deels heb ik ze geleerd door met het routeboek (rotonde links, stoplichten rechts, na de halte X derde straat links, enz.) en Google Maps/Streetview de route vooraf te bekijken. Daarnaast zijn er voor nieuwe lijnen vaak bordjes, maar die verdwijnen wel eens.... De vuistregel is dat als je 5 minuten geen halte meer gezien hebt dat je dan verkeerd bent gereden ;)
Klopt, heb ook al gehoord dat de opleiding die eraan vooraf gaat volledig in eigen tijd (onbetaald) is. Maar das niet zo'n probleem.
Enne alle lijnen van één stalling, ik dacht eigenlijk dat je sowieso maar op één stalling geplaatst werd, maar je bent dus in principe inzetbaar op alle stallingen van de concessie?

quote:
Hoe sneller hoe beter, dan ben je namelijk flexibeler inzetbaar (hoewel je de lijnen natuurlijk wel moet kennen, verkeerd rijden is niet handig namelijk). Bij mij is het langzaam zo gegroeid: zat op één stalling (A), toen werd het aantal stallingen uitgebreid bij de concessiewisseling waardoor ik ook naar andere stallingen (B en C) gestuurd werd, daar reed ik 'nieuwe' lijnen, die ook op stallingen (D, E en F) gereden worden, dus kon ik daar ook heen gaan, met weer een aantal 'nieuwe' lijnen. Tja, en toen kende ik op een gegeven moment alle lijnen in de concessie :')

Het hangt er trouwens wel vanaf hoe makkelijk je een route kunt onthouden: na een lijn 1 of 2 keer gereden te hebben ken ik hem gelukkig wel, maar sommigen hebben daar wat langer voor nodig.
Nog iets anders, heb dus binnenkort zo'n 'selectiedag' via een uitzendbureau. Nu staat er in de uitnodiging wel kort beschreven wat het programma is, maar het treed niet echt in detail. Ben wel benieuwd wat ik ongeveer kan verwachten...
  maandag 26 oktober 2015 @ 12:09:43 #99
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_157108813
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
  Moderator / Redactie Sport maandag 26 oktober 2015 @ 12:11:13 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157108849
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 12:09 schreef GrumpyCat het volgende:
@GlenSpey, je standplaats kan afhangen van je woonplaats. Zo woont een chauffeur van onze stalling in Boskoop, maar die kunnen we inzetten in Gouda en Alphen. Verschilt wss wel per vervoerder.
Jij werkt in ZHN?

Is de nieuwe dienstregeling al bekend? O-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')