Wat schreef ik?quote:Op dinsdag 1 september 2015 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een fietsstrook of een 'fiets-suggestiestrook' ?
Zo overbodig is het niet, aangezien een groot deel van de automobilisten geen idee heeft van die regels. Dus geeft het een stukje extra duidelijkheid.quote:Op dinsdag 1 september 2015 10:51 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Wat schreef ik?
Nog een overbodig bord, op een erf, een P met onderbord "alleen in de vakken". Valt mee dat ze er geen parkeerverbodzone en een gele streep bij gedaan hebben.
Je schreef 'fietsstrook', maar aangezien het verschil alleen maar hoeft te bestaan uit het wel of niet hebben van een geschilderde fiets hier en daar is het op z'n zachtst gezegd in de praktijk vaak onduidelijk waar je mee te maken hebt.quote:
Nee, het legt de vinger op de zere plek van het verkeersregelkennisgebrek.quote:Op dinsdag 1 september 2015 12:24 schreef NewHorizon het volgende:
Zo overbodig is het niet, aangezien een groot deel van de automobilisten geen idee heeft van die regels. Dus geeft het een stukje extra duidelijkheid.
Dan moet je dat gebrek aanpakken. Zolang dat niet gebeurt hebben er mensen last van auto's die verkeerd geparkeerd staan. Een extra bordje erbij verhelpt dat. Simpel.quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:50 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, het legt de vinger op de zere plek van het verkeersregelkennisgebrek.
Hoe vaak hoor je niet "Maar er hangt geen 'alleen in de vakken' onder". Je maakt weggebruikers dommer. En dat is niet nodig, geloof mij maar.
Jij denkt echt dat de in jou ogen overbodige bordjes er eerder waren dan de domme weggebruikers?quote:Op dinsdag 1 september 2015 13:50 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, het legt de vinger op de zere plek van het verkeersregelkennisgebrek.
Hoe vaak hoor je niet "Maar er hangt geen 'alleen in de vakken' onder". Je maakt weggebruikers dommer. En dat is niet nodig, geloof mij maar.
quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je komt trouwens soms ook wel eens hele rare of zelfs elkaar tegensprekende bordjes tegen...
Bijvoorbeeld:
[ link | afbeelding ]
Daarom is het ook een algemene bepaling, anders moeten ze voor elke uitzondering een artikel toevoegen en dat zijn er bijv in het geval van bord A1 nogal wat.quote:Op dinsdag 1 september 2015 06:37 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nope, als de wetgever gewild had dat borden slechts voor bestuurders golden had ze daar niet weggebruikers geschreven. En als A1 niet voor voetgangers zou gelden dan had ze daar "maximumsnelheid voor bestuurders" neergezet.
Daar waren we al achterquote:Op dinsdag 1 september 2015 18:37 schreef eP2e het volgende:
Jij pakt een enkel artikel, vat die letterlijk op en plak je vervolgens op alles en iedereen.
Dat moeten zij. De definitie van parkeren in RVV1:quote:Op dinsdag 1 september 2015 18:37 schreef eP2e het volgende:
Waarschijnlijk vindt jij ook dat voetgangers gevolg moeten geven aan bord E1?
Neen, A1 is maximumsnelheid,ongeacht welke weggebruiker.quote:Hetzelfde geld ook voor A1, een voetganger kan hier gewoonweg geen gevolg aangeven dus hoeft er ook geen uitzonderingsartikel voor te zijn.
Ja want dat is precies wat ik zei...quote:Op dinsdag 1 september 2015 14:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jij denkt echt dat de in jou ogen overbodige bordjes er eerder waren dan de domme weggebruikers?
Ja, inderdaad! Dat bord is een reactie op onverantwoord rijgedrag en meerdere incidenten waarbij structureel te hard gereden is op dat stuk weg. Daarom zet RWS daar dat bord neer. Goede zaak als dat inderdaad helpt en bijdraagt aan de verkeersveiligheid wat mij betreft!quote:Op woensdag 2 september 2015 07:42 schreef ambertje90 het volgende:
Maar ik begrijp dat jullie het allemaal maar logische vinden dat RWS zoiets op een normale (dus geen autoweg) weg buiten de bebouwde kom neerzet?
[ afbeelding ]
Immers:quote:Hoofdstuk II. Verkeersborden
Paragraaf 1. Algemene bepalingen ten aanzien van de toepassing van verkeersborden
2.Borden worden niet toegepast indien daarmee een regeling beoogd wordt die overeenkomt met een gedragsregel of een ander verkeersteken. Ook indien het gewenste gedrag voortvloeit uit de weginrichting blijven borden achterwege.
quote:Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
Dat je er 100 km/h mag. Maar dat vind ik op die weg eigenlijk wel apart. Ziet er niet echt uit als een 100-weg.quote:Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:
En zo staat het ook in het verkeersbesluit?
Maar iemand een idee wat een groene streep tussen de rijstroken betekent?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:
En zo staat het ook in het verkeersbesluit?
Maar iemand een idee wat een groene streep tussen de rijstroken betekent?
[ afbeelding ]
beetje rare wegindeling als je er 100 mag....quote:Wat betekenen de strepen op de weg?
Strepen op de weg kunnen een rijbaan in rijstroken verdelen of aangeven wat de maximumsnelheid is. De strepen die de maximumsnelheid aangeven, heten ook wel essentiėle herkenbaarheidskenmerken (EHK).
Soorten strepen op de weg
De strepen geven aan wat de maximumsnelheid is die u op die weg mag rijden:
dubbele witte middenstrepen met groene kleur ertussen: 100 kilometer per uur;
dubbele witte middenstrepen zonder groene kleur: 80 kilometer per uur;
geen middenstreep: 80 kilometer per uur, behalve als er langs de weg een bord staat met 60 kilometer per uur.
bron: https://www.rijksoverheid(...)de-strepen-op-de-weg
ik denk inderdaad nietquote:Op woensdag 2 september 2015 12:53 schreef ambertje90 het volgende:
Jij dacht niet dat deze "vraag" gesteld werd om het onderliggende probleem van het hierboven besproken probleem van teveel en verwarrende verkeerstekens aan de kaak te stellen?
Naast de verkeersregelkennis alhier, natuurlijk.
Ik zie namelijk een bord B1 voor de kruising en dus zitten we binnen de kom, en dat betekent 50km/h
Als het een 70km/h weg was geweest, dan had er voorbij elke zijweg opnieuw een bord 70 moeten staan.quote:Op woensdag 2 september 2015 12:58 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ik denk inderdaad niet![]()
![]()
niet per se... dacht ik. heb zon bord volgens mij ook nog wel eens op een 70km/h weg gezien...
kan natuurlijk ook zijn dat het daar strikt volgens de regels niet thuis hoort...![]()
quote:Op woensdag 2 september 2015 12:53 schreef ambertje90 het volgende:
Jij dacht niet dat deze "vraag" gesteld werd om het onderliggende probleem van het hierboven besproken probleem van teveel en verwarrende verkeerstekens aan de kaak te stellen?
Naast de verkeersregelkennis alhier, natuurlijk.
Ik zie namelijk een bord B1 voor de kruising en dus zitten we binnen de kom, en dat betekent 50km/h
je haalt je eigen conclusie onderuit waarom dit een 50 km/h weg MOET zijn.... kan dus net zo goed 70 zijn...quote:Op woensdag 2 september 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:
"70 wegen" liggen ook in de kom.
Buiten de kom alleen bij verkeerslichten, of gevarenpunten op autowegen. Maar dan staat de B1 na de kruising.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |