abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155728713
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 09:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een fietsstrook of een 'fiets-suggestiestrook' ?
Wat schreef ik?

Nog een overbodig bord, op een erf, een P met onderbord "alleen in de vakken". Valt mee dat ze er geen parkeerverbodzone en een gele streep bij gedaan hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door ambertje90 op 01-09-2015 11:02:32 ]
pi_155730598
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Wat schreef ik?

Nog een overbodig bord, op een erf, een P met onderbord "alleen in de vakken". Valt mee dat ze er geen parkeerverbodzone en een gele streep bij gedaan hebben.
Zo overbodig is het niet, aangezien een groot deel van de automobilisten geen idee heeft van die regels. Dus geeft het een stukje extra duidelijkheid.
pi_155731130
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:51 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Wat schreef ik?
Je schreef 'fietsstrook', maar aangezien het verschil alleen maar hoeft te bestaan uit het wel of niet hebben van een geschilderde fiets hier en daar is het op z'n zachtst gezegd in de praktijk vaak onduidelijk waar je mee te maken hebt.
pi_155732327
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 12:24 schreef NewHorizon het volgende:
Zo overbodig is het niet, aangezien een groot deel van de automobilisten geen idee heeft van die regels. Dus geeft het een stukje extra duidelijkheid.
Nee, het legt de vinger op de zere plek van het verkeersregelkennisgebrek.

Hoe vaak hoor je niet "Maar er hangt geen 'alleen in de vakken' onder". Je maakt weggebruikers dommer. En dat is niet nodig, geloof mij maar.
pi_155732645
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:50 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor je niet "Maar er hangt geen 'alleen in de vakken' onder". Je maakt weggebruikers dommer. En dat is niet nodig, geloof mij maar.
Dan moet je dat gebrek aanpakken. Zolang dat niet gebeurt hebben er mensen last van auto's die verkeerd geparkeerd staan. Een extra bordje erbij verhelpt dat. Simpel.
pi_155732903
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 13:50 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de in jou ogen overbodige bordjes er eerder waren dan de domme weggebruikers?

Een gemeente, provincie of rijkswaterstaat gaat echt pas bordjes ophangen als er een noodzaak voor is hoor! Anders kost het ze onnodig geld wat ze niet kunnen verantwoorden.
En die noodzaak kan dus ofwel zijn dat de verkeersregels niet volledig zijn voor de gewenste situatie, ofwel dat er blijkbaar al domme weggebruikers zijn die het niet snappen, en die je hopelijk met een extra bordje wel op andere gedachten kunt brengen.

Ja, dat die domme weggebruikers er zijn (en veel te veel) zijn we wel met elkaar eens. Maar dat weggebruikers dommer worden doordat dit soort bordjes er zijn, ben ik niet met je eens.
pi_155733002
Je komt trouwens soms ook wel eens hele rare of zelfs elkaar tegensprekende bordjes tegen...
Bijvoorbeeld:
pi_155733109
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Je komt trouwens soms ook wel eens hele rare of zelfs elkaar tegensprekende bordjes tegen...
Bijvoorbeeld:
[ link | afbeelding ]
_O-
Logisch, want die fietsers kunnen gewoon bukken natuurlijk.
pi_155738408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 06:37 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Nope, als de wetgever gewild had dat borden slechts voor bestuurders golden had ze daar niet weggebruikers geschreven. En als A1 niet voor voetgangers zou gelden dan had ze daar "maximumsnelheid voor bestuurders" neergezet.
Daarom is het ook een algemene bepaling, anders moeten ze voor elke uitzondering een artikel toevoegen en dat zijn er bijv in het geval van bord A1 nogal wat.

Waarschijnlijk vindt jij ook dat voetgangers gevolg moeten geven aan bord E1? Er staat namelijk nergens aangegeven in de wet dat het voor een voetganger niet geld (voor fietsers staat er overigens wel een uitzondering) en dat is nogal fucking logisch omdat een voetganger niet KAN parkeren. Hetzelfde geld ook voor A1, een voetganger kan hier gewoonweg geen gevolg aangeven dus hoeft er ook geen uitzonderingsartikel voor te zijn.

Jij pakt een enkel artikel, vat die letterlijk op en plak je vervolgens op alles en iedereen.
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:35:59 #210
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_155742012
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:37 schreef eP2e het volgende:
Jij pakt een enkel artikel, vat die letterlijk op en plak je vervolgens op alles en iedereen.
Daar waren we al achter ;)

Benieuwd of TS ook iets structureels met deze kennis doet zodat regelmakers er ook eens naar gaan kijken. (Of is de lol er dan van af? :))
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_155751610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:37 schreef eP2e het volgende:

Waarschijnlijk vindt jij ook dat voetgangers gevolg moeten geven aan bord E1?
Dat moeten zij. De definitie van parkeren in RVV1:

parkeren: het laten stilstaan van een voertuig anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van passagiers of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen;

quote:
Hetzelfde geld ook voor A1, een voetganger kan hier gewoonweg geen gevolg aangeven dus hoeft er ook geen uitzonderingsartikel voor te zijn.
Neen, A1 is maximumsnelheid,ongeacht welke weggebruiker.

Maar ik begrijp dat jullie het allemaal maar logische vinden dat RWS zoiets op een normale (dus geen autoweg) weg buiten de bebouwde kom neerzet?

pi_155751674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 14:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Jij denkt echt dat de in jou ogen overbodige bordjes er eerder waren dan de domme weggebruikers?
Ja want dat is precies wat ik zei... }:|

Je maakt ze dommer, extra en overbodige borden plaatsen is iets wat men bij invoering van het RVV (en BABW) op voorspraak van de commissie vermindering en vereenvoudiging van overheidsregelingen juist probeerde te vermijden.
pi_155752014
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 07:42 schreef ambertje90 het volgende:
Maar ik begrijp dat jullie het allemaal maar logische vinden dat RWS zoiets op een normale (dus geen autoweg) weg buiten de bebouwde kom neerzet?

[ afbeelding ]
Ja, inderdaad! Dat bord is een reactie op onverantwoord rijgedrag en meerdere incidenten waarbij structureel te hard gereden is op dat stuk weg. Daarom zet RWS daar dat bord neer. Goede zaak als dat inderdaad helpt en bijdraagt aan de verkeersveiligheid wat mij betreft! ^O^
pi_155752112
Nee, het is niet alleen overbodig en beledigend, het is ook nog eens tegen de wet:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0009104/
quote:
Hoofdstuk II. Verkeersborden

Paragraaf 1. Algemene bepalingen ten aanzien van de toepassing van verkeersborden

2.Borden worden niet toegepast indien daarmee een regeling beoogd wordt die overeenkomt met een gedragsregel of een ander verkeersteken. Ook indien het gewenste gedrag voortvloeit uit de weginrichting blijven borden achterwege.
Immers:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825
quote:
Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:
a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
pi_155752453
Ach ja. Hier in de buurt hebben ze bij een weg buiten de bebouwde kom de snelheid naar 60 verlaagd 'omdat t grootste deel er toch al 60 rijdt en niemand weet dat je er 80 mag' :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_155752588
En zo staat het ook in het verkeersbesluit?

Maar iemand een idee wat een groene streep tussen de rijstroken betekent?

pi_155755434
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:

[ afbeelding ]
Dat je er 100 km/h mag. Maar dat vind ik op die weg eigenlijk wel apart. Ziet er niet echt uit als een 100-weg.
pi_155755450
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:31 schreef ambertje90 het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
Wat betekenen de strepen op de weg?

Strepen op de weg kunnen een rijbaan in rijstroken verdelen of aangeven wat de maximumsnelheid is. De strepen die de maximumsnelheid aangeven, heten ook wel essentiėle herkenbaarheidskenmerken (EHK).

Soorten strepen op de weg

De strepen geven aan wat de maximumsnelheid is die u op die weg mag rijden:
dubbele witte middenstrepen met groene kleur ertussen: 100 kilometer per uur;
dubbele witte middenstrepen zonder groene kleur: 80 kilometer per uur;
geen middenstreep: 80 kilometer per uur, behalve als er langs de weg een bord staat met 60 kilometer per uur.

bron: https://www.rijksoverheid(...)de-strepen-op-de-weg
beetje rare wegindeling als je er 100 mag.... :{
pi_155755515
het antwoord van flitsforum volstaat niet volgens jou ? :P

https://forum.flitsservic(...)e-lijnen-t24231.html
:)
pi_155756269
Jij dacht niet dat deze "vraag" gesteld werd om het onderliggende probleem van het hierboven besproken probleem van teveel en verwarrende verkeerstekens aan de kaak te stellen?

Naast de verkeersregelkennis alhier, natuurlijk.
Ik zie namelijk een bord B1 voor de kruising en dus zitten we binnen de kom, en dat betekent 50km/h
pi_155756340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:53 schreef ambertje90 het volgende:
Jij dacht niet dat deze "vraag" gesteld werd om het onderliggende probleem van het hierboven besproken probleem van teveel en verwarrende verkeerstekens aan de kaak te stellen?

Naast de verkeersregelkennis alhier, natuurlijk.
Ik zie namelijk een bord B1 voor de kruising en dus zitten we binnen de kom, en dat betekent 50km/h
ik denk inderdaad niet :P :'(

niet per se... dacht ik. heb zon bord volgens mij ook nog wel eens op een 70km/h weg gezien...
kan natuurlijk ook zijn dat het daar strikt volgens de regels niet thuis hoort... :') :s)
pi_155756484
"70 wegen" liggen ook in de kom.

Buiten de kom alleen bij verkeerslichten, of gevarenpunten op autowegen. Maar dan staat de B1 na de kruising.
pi_155756493
quote:
12s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:58 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ik denk inderdaad niet :P :'(

niet per se... dacht ik. heb zon bord volgens mij ook nog wel eens op een 70km/h weg gezien...
kan natuurlijk ook zijn dat het daar strikt volgens de regels niet thuis hoort... :') :s)
Als het een 70km/h weg was geweest, dan had er voorbij elke zijweg opnieuw een bord 70 moeten staan.
pi_155756507
Auto heeft voorrang.

En waag het niet om naar links te knipperen :(
pi_155756548
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:53 schreef ambertje90 het volgende:

Naast de verkeersregelkennis alhier, natuurlijk
.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:
"70 wegen" liggen ook in de kom.

Buiten de kom alleen bij verkeerslichten, of gevarenpunten op autowegen. Maar dan staat de B1 na de kruising.
je haalt je eigen conclusie onderuit waarom dit een 50 km/h weg MOET zijn.... kan dus net zo goed 70 zijn...
akkoord de weg indeling zou er nog steeds niet logisch voor zijn....desondanks doen ze wel vaker wat met snelheid :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')