abonnement Unibet Coolblue
pi_155513795




Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155513827
Ik gooide de vorige dicht met:


Fijn dat de taxi goed ging, maar wat vervelend dat school toch zoveel veranderingen e.d. was dat het een flinke weerslag heet op J.
Livelink, geen lekker vooruitzicht zo voor deze week, sterkte :*!

Trui, wat fijn zo'n grappige meester! Een tevreden Cato is fijn! Hopelijk weegt de leuke meester op tegen het minder leuke groepje :).

Hoe doen jullie kinderen het in het verkeer? Ik heb het idee dat M. zich nauwelijks bewust is van het verkeer om zich heen. Fietst rustig door als ze moet stoppen voor verkeer van rechts, vandaag was het een dame op de fiets die nog net op tijd stil stond, maar voor hetzelfde geld is het een keer een auto die het net niet redt.
Ze weet op zich de regels best redelijk, we zijn in de vakantie al gaan fietsen, ik heb haar toen steeds gewezen op waar ze op moet letten en dat blijf ik doen, maar het is zoveel dat ze er volgens mij in verzuipt.
We zijn nu aan de andere kant van school gaan staan omdat zij haar fiets daar moet neerzetten nu en ik er nog niet zoveel vertrouwen in heb dat ze zelf veilig om de school heen kan fietsen met al dat verkeer. En dan wonen we maar in een woonwijk met alleen schoolverkeer zeg maar, dus geen drukke stadse straten.

Ik vind het verschil met onze 6-jarige best duidelijk... in dit tempo is zij er eerder aan toe om zelf te fietsen dan M (terwijl zij toch bijna 2 jaar ouder is). Ik laat M. wel het laatste stukje zelf naar huis vooruit fietsen, dan kan ik haar nog wel zien en hoeft ze geen grote straten meer over te steken... Hoe pakken jullie dat aan of hoe hebben jullie dat aangepakt?
Want ze moeten op zoveel tegelijk letten...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:40:56 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155514104
J. is juist heel erg oplettend in het verkeer. Ziet alles en let overal op. Hij heeft alleen grote moeite met zebrapaden. Hij durft er nooit op te vertrouwen dat automobilisten stoppen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155514638
Leuk topic dit, ik ga de vorige delen allemaal lezen.

Mijn zoontje ( 9 ) heeft goed door hoe hij tegelijk kan voldoen aan de wensen van pappa ( doe wat de juf vraagt ) , en tegelijk ook de juf op of beter gezegd over de kast heen kan jagen.

Juf had al een paar keer gewaarschuwd dat hij moest stoppen met tekenen en rondwandelen in de klas, en beginnen met het rekenwerk.

" Ga achter je tafel zitten, en begin nu met het rekenen! "

Boos dat het vandaag 2 rekenbladen waren in plaats van de gebruikelijke 1 besloot meneer om haar opzettelijk letterlijk te nemen.

* pakte stoel op, tilde die langzaam over de tafel heen, en zette hem aan verkeerde kant van de tafel *

" Ik moet van pappa doen wat de juf vraagt dus ik zal achter mijn tafel gaan zitten "
( compleet met uitdagende grijns erbij )

Ik heb op mijn lip moeten bijten toen de juf het kwam vertellen.
bivd kijkt met u mee.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:23:04 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155519235
Dat kan die van mij ook doen, mannenkokengewoonbeter. Dat verschrikkelijke treitergedrag. En dan kan hij er ook zo etterig bij zeggen dat hij als autist nou eenmaal alles letterlijk neemt.

Echt, daarmee haalt hij het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik kan daar totaal niet tegen. Ik word dan ook altijd boos. Altijd leuk als je precies weet hoe je je moeder op de kast kan krijgen.

Nou ja, hij is net weer naar school vertrokken. Missie geslaagd, voor nu. Hij zit in de taxi met een vriendje van school en verder met een aantal verstandelijk gehandicapte kinderen die naar een andere school moeten. Voor hem een goede combinatie, dus daar ben ik wel blij mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155527561
Er zijn hier vast wel meer kinderen die pillen zoals Ritalin mee nemen naar school.
Nu moet Kim een kleine meenemen, die ze nu heeft is te groot.
Enig idee waar ik een hele simpele kan vinden met liefst 5 vakjes. Zo klein mogelijk en liever ook niet al te duur. ;) Wat ik tot nu toe heb gevonden is met ochtend, middag en avond erbij en dan is het nog steeds te groot.
pi_155527772
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er zijn hier vast wel meer kinderen die pillen zoals Ritalin mee nemen naar school.
Nu moet Kim een kleine meenemen, die ze nu heeft is te groot.
Enig idee waar ik een hele simpele kan vinden met liefst 5 vakjes. Zo klein mogelijk en liever ook niet al te duur. ;) Wat ik tot nu toe heb gevonden is met ochtend, middag en avond erbij en dan is het nog steeds te groot.
Zelf maken is naturlijk het leukst en heeft gelijk een "eigen" waarde, kan niet heel moeilijk zijn.
Neem een luciferdoosje, wat kleurtjes, tape en karton, dan kom je vast een heel eind.
bivd kijkt met u mee.
pi_155527802
Of van Lego maken, en dan in een kartonnen huls "schuiven".
bivd kijkt met u mee.
pi_155527859
Of in een leeg omhulsel van een ballpoint of andere pen/ stift.
bivd kijkt met u mee.
pi_155539119
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er zijn hier vast wel meer kinderen die pillen zoals Ritalin mee nemen naar school.
Nu moet Kim een kleine meenemen, die ze nu heeft is te groot.
Enig idee waar ik een hele simpele kan vinden met liefst 5 vakjes. Zo klein mogelijk en liever ook niet al te duur. ;) Wat ik tot nu toe heb gevonden is met ochtend, middag en avond erbij en dan is het nog steeds te groot.
Is dit iets?



http://www.zomerspeelgoed(...)parant-10827-04.html

Of deze:



http://www.strijkkralenwi(...)d-50-mm-1125-52.html

Of anders een leeg make-up (oogschaduw) doosje?

[ Bericht 7% gewijzigd door Cantare op 25-08-2015 21:34:26 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:33:27 #11
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155541748
Ik heb bij de groene kruiswinkel een gekocht ooit. Hij is lang en smal. Ideaal voor de hele week als je maar een paar pillen hoeft te slikken. Hij was er in verschillende kleuren. Mijne is turkoois :)

Edit; ik zou niet een TE klein doosje doen. Die raakt natuurlijk geheid kwijt :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155544213
Tnx! Ik ga morgen de stad maar ff in dan. Gelukkig hoeft het niet op stel en sprong geregeld te zijn.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:47:25 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155544517
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx! Ik ga morgen de stad maar ff in dan. Gelukkig hoeft het niet op stel en sprong geregeld te zijn.
je hebt een berichtje op facebook.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2015 @ 06:40:48 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155548625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:39 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx! Ik ga morgen de stad maar ff in dan. Gelukkig hoeft het niet op stel en sprong geregeld te zijn.
Ik heb deze, Anabox, hij kost nog geen 2 euro. Is ongeveer 10 cm lang, met 5 vakjes.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_155550404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 06:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb deze, Anabox, hij kost nog geen 2 euro. Is ongeveer 10 cm lang, met 5 vakjes.

[ afbeelding ]
Dat is precies wat ik zoek! Ik ga weer googlen. ;) Nu is er een mini op school met 3 vakjes. De meester zei dat die voorlopig wel kan. Dan moet ik gewoon 2 vakjes vullen, 1 met de hele pillen en 1 met halve pillen. Dat is het meeneem doosje voor bij haar vader en zwemles.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 augustus 2015 @ 10:20:33 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155551474
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:18 schreef _Ingrid_ het volgende:

Dat is precies wat ik zoek! Ik ga weer googlen. ;) Nu is er een mini op school met 3 vakjes. De meester zei dat die voorlopig wel kan. Dan moet ik gewoon 2 vakjes vullen, 1 met de hele pillen en 1 met halve pillen. Dat is het meeneem doosje voor bij haar vader en zwemles.
Als je hem niet vindt wil ik er best een voor je kopen hier :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:33:10 #17
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_155551707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:18 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zoek! Ik ga weer googlen. ;) Nu is er een mini op school met 3 vakjes. De meester zei dat die voorlopig wel kan. Dan moet ik gewoon 2 vakjes vullen, 1 met de hele pillen en 1 met halve pillen. Dat is het meeneem doosje voor bij haar vader en zwemles.
Ik heb je via fb een berichtje gestuurd met een foto van mijne. Ik zit mobiel dus krijg hem niet hier :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_155552818
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als je hem niet vindt wil ik er best een voor je kopen hier :)
Lief! Ik dm je ff.
pi_155552828
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:33 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb je via fb een berichtje gestuurd met een foto van mijne. Ik zit mobiel dus krijg hem niet hier :)
Als fb meewerkt, zal ik zo eens kijken. Tnx!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:31 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155627175
Nieuwe update rondom taxi-soap. Het ging deze week na die eerste dag hardstikke lekker in de taxi.
Komt J. net thuis, vertelt de taxichauffeur doodleuk dat hij vanaf maandag een andere route heeft en dat hij J. niet meer komt ophalen. Wij weten verder nog van niks, Connexxion heeft niks laten horen. Dus geen idee hoe en wat op maandag.
J. is helemaal van slag en zegt dat hij voortaan zelf met de bus gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155627438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef livelink het volgende:
Nieuwe update rondom taxi-soap. Het ging deze week na die eerste dag hardstikke lekker in de taxi.
Komt J. net thuis, vertelt de taxichauffeur doodleuk dat hij vanaf maandag een andere route heeft en dat hij J. niet meer komt ophalen. Wij weten verder nog van niks, Connexxion heeft niks laten horen. Dus geen idee hoe en wat op maandag.
J. is helemaal van slag en zegt dat hij voortaan zelf met de bus gaat.
En zou dat een optie zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:34:42 #22
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155627911
Dat is toch niet te geloven Livelink. Echt heel slordig allemaal.
in de haak.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:12:17 #23
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155628921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef livelink het volgende:
Nieuwe update rondom taxi-soap. Het ging deze week na die eerste dag hardstikke lekker in de taxi.
Komt J. net thuis, vertelt de taxichauffeur doodleuk dat hij vanaf maandag een andere route heeft en dat hij J. niet meer komt ophalen. Wij weten verder nog van niks, Connexxion heeft niks laten horen. Dus geen idee hoe en wat op maandag.
J. is helemaal van slag en zegt dat hij voortaan zelf met de bus gaat.
Bedoelde de chauffeur niet dat er een andere chauffeur op deze route gezet wordt?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:58:54 #24
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155630113
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:12 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Bedoelde de chauffeur niet dat er een andere chauffeur op deze route gezet wordt?
De chauffeur sprak nauwelijks Nederlands, dus dat maakte communiceren met hem moeilijk. Maar het maakt niet zoveel uit hoe hij het bedoelde. Feit is dat we gewoon nu niet weten wie er maandag bij ons aan de deur komt, hoe laat J. maandag wordt opgehaald en of hij in een hele andere taxi met andere kinderen komt of dat hij alleen maar een nieuwe chauffeur krijgt. En die onzekerheid is echt het ergste voor J.
Ik heb nog een kleine hoop dat de nieuwe chauffeur zich in het weekend komt melden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155635647
Tjonge livelink, wat een prutsers zeg daar bij connexxion... die snappen er niks van he... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155635788
Lekkere manier ook om om te gaan met kwetsbare kinderen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:55:17 #27
92409 Twinky
Little star.
pi_155639628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:58 schreef livelink het volgende:

[..]

De chauffeur sprak nauwelijks Nederlands, dus dat maakte communiceren met hem moeilijk. Maar het maakt niet zoveel uit hoe hij het bedoelde. Feit is dat we gewoon nu niet weten wie er maandag bij ons aan de deur komt, hoe laat J. maandag wordt opgehaald en of hij in een hele andere taxi met andere kinderen komt of dat hij alleen maar een nieuwe chauffeur krijgt. En die onzekerheid is echt het ergste voor J.
Ik heb nog een kleine hoop dat de nieuwe chauffeur zich in het weekend komt melden.
Twee ideeën:
- Job hoeft niks te doen; jij garandeert hem dat je het voor hem oplost. Je staat in werkelijkheid al klaar om hem weg te brengen dus dat is het uiterste wat je doet, maar jij bent heel goed in staat maandag te regelen dat hij op school komt.

- Maak samen met hem een 'wegenpakket' op papier (A3 of groter). Links is thuis, rechts is school. Tussen thuis en school zijn verschillende wegen. Weg 1 is de oude chauffeur, weg 2 is een nieuwe chauffeur, weg 3 is geen chauffeur, weg 4 is met de bus, weg 5 is dat jij hem wegbrengt. Eventueel kan het nog met zijweggetjes van verschillende tijden. Evt. kun je voorafgaand aan het echte papier een kladje maken met daarop ook allemaal gekke ideeën, zodat het wat luchtiger wordt (vliegen naar school, trampolines bouwen op de hele route naar school zodat je kunt springen onderweg....)

Het papier helpt hem om te zien dat er meerdere wegen zijn van huis naar school, hij (en jij) krijgt overzicht van de verschillende opties. Je kunt het papier ergens aan de muur hangen, en hij kan er dan het hele weekend af en toe naar kijken (en zal dat ook doen!). Maandag even afwachten welke informatie je hebt, en dan "okay, we doen weg 3." - je weet al hoe dat gaat.
pi_155642326
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:55 schreef Twinky het volgende:

[..]

Twee ideeën:
- Job hoeft niks te doen; jij garandeert hem dat je het voor hem oplost. Je staat in werkelijkheid al klaar om hem weg te brengen dus dat is het uiterste wat je doet, maar jij bent heel goed in staat maandag te regelen dat hij op school komt.

- Maak samen met hem een 'wegenpakket' op papier (A3 of groter). Links is thuis, rechts is school. Tussen thuis en school zijn verschillende wegen. Weg 1 is de oude chauffeur, weg 2 is een nieuwe chauffeur, weg 3 is geen chauffeur, weg 4 is met de bus, weg 5 is dat jij hem wegbrengt. Eventueel kan het nog met zijweggetjes van verschillende tijden. Evt. kun je voorafgaand aan het echte papier een kladje maken met daarop ook allemaal gekke ideeën, zodat het wat luchtiger wordt (vliegen naar school, trampolines bouwen op de hele route naar school zodat je kunt springen onderweg....)

Het papier helpt hem om te zien dat er meerdere wegen zijn van huis naar school, hij (en jij) krijgt overzicht van de verschillende opties. Je kunt het papier ergens aan de muur hangen, en hij kan er dan het hele weekend af en toe naar kijken (en zal dat ook doen!). Maandag even afwachten welke informatie je hebt, en dan "okay, we doen weg 3." - je weet al hoe dat gaat.
Wat een supercool idee, dit ga ik 1 op 1 copieren voor mijn kleine dondermonster bij onzekere situaties. Ik had al iets dergelijks voor de dagindeling en weekplanning, maar dan als een soort schaakbord wat we tekenen op de verwarming in de keuken.

We gebruiken magneetjes in twee kleuren, wit voor hem, en rood voor pappa en verdelen zo de dagelijkse taken.

Links van boven naar beneden alle voorkomende taken en zekere gebeurtenissen.
Boven horizontaal op volgorde: vakje voor "A", vakje voor "pappa", vakje voor "samen", en een vakje voor "doen we lekker niet".

Zo vullen we de dag/ week samen vooraf in, en hij vind het zalig om te onderhandelen.
Sinds we dat gebruiken is het veel eenvoudiger geworden om iets te wijzigen in de planning zonder dat dat heftige impact heeft.
Hij mag schuiven naar behoefte, maar voor elk vakje waar hij mij mee opzadeld moet ie er wel een van mij naar zijn kolom schuiven, en hij vind het geweldig en houd zich er trouw aan.
bivd kijkt met u mee.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:23:07 #29
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155647196
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:55 schreef Twinky het volgende:

[..]

Twee ideeën:
- Job hoeft niks te doen; jij garandeert hem dat je het voor hem oplost. Je staat in werkelijkheid al klaar om hem weg te brengen dus dat is het uiterste wat je doet, maar jij bent heel goed in staat maandag te regelen dat hij op school komt.

- Maak samen met hem een 'wegenpakket' op papier (A3 of groter). Links is thuis, rechts is school. Tussen thuis en school zijn verschillende wegen. Weg 1 is de oude chauffeur, weg 2 is een nieuwe chauffeur, weg 3 is geen chauffeur, weg 4 is met de bus, weg 5 is dat jij hem wegbrengt. Eventueel kan het nog met zijweggetjes van verschillende tijden. Evt. kun je voorafgaand aan het echte papier een kladje maken met daarop ook allemaal gekke ideeën, zodat het wat luchtiger wordt (vliegen naar school, trampolines bouwen op de hele route naar school zodat je kunt springen onderweg....)

Het papier helpt hem om te zien dat er meerdere wegen zijn van huis naar school, hij (en jij) krijgt overzicht van de verschillende opties. Je kunt het papier ergens aan de muur hangen, en hij kan er dan het hele weekend af en toe naar kijken (en zal dat ook doen!). Maandag even afwachten welke informatie je hebt, en dan "okay, we doen weg 3." - je weet al hoe dat gaat.
Ik weet het, dat is ook ongeveer de manier waarop ik het aanpak (hoewel een stuk minder creatief uitgevoerd :D _O_ ). Ik heb alle alternatieven voor Job al op een rijtje gezet en hij weet dat hij sowieso maandag op tijd op school is, wat er ook gebeurt. Voor hem is de stress er dan ook gelukkig al vanaf op dit moment. Komt ongetwijfeld zondagavond en maandagochtend wel weer terug, maar het hoeft niet het hele weekend te beheersen.

Ach ja, het is ook wel weer goed om te zien hoe hij is gegroeid in de afgelopen jaren. Er was een tijd dat dit soort zaken hem volledig door liet draaien en nu bleef het beperkt tot een mini-uitbarsting direct nadat hij thuis kwam. Toen hij het in de taxi hoorde van de chauffeur heeft hij zich zelfs nog goed gedragen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:26:25 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155647217
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:19 schreef mannenkokengewoonbeter het volgende:

[..]

Wat een supercool idee, dit ga ik 1 op 1 copieren voor mijn kleine dondermonster bij onzekere situaties. Ik had al iets dergelijks voor de dagindeling en weekplanning, maar dan als een soort schaakbord wat we tekenen op de verwarming in de keuken.

We gebruiken magneetjes in twee kleuren, wit voor hem, en rood voor pappa en verdelen zo de dagelijkse taken.

Links van boven naar beneden alle voorkomende taken en zekere gebeurtenissen.
Boven horizontaal op volgorde: vakje voor "A", vakje voor "pappa", vakje voor "samen", en een vakje voor "doen we lekker niet".

Zo vullen we de dag/ week samen vooraf in, en hij vind het zalig om te onderhandelen.
Sinds we dat gebruiken is het veel eenvoudiger geworden om iets te wijzigen in de planning zonder dat dat heftige impact heeft.
Hij mag schuiven naar behoefte, maar voor elk vakje waar hij mij mee opzadeld moet ie er wel een van mij naar zijn kolom schuiven, en hij vind het geweldig en houd zich er trouw aan.
Wow, ook al zo creatief! Klinkt als een goed systeem. Wij hebben ook zo'n magneetbord op de koelkast, maar gaan er veel minder creatief mee om.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155647271
Het is maar net hoe creatief je kind ook aankan.
Hier kunnen we ook over bepaalde kaartjes onderhandelen zonder dat het stressen is.

Vandaag is even een stressmoment voor Jen. We hebben vanmorgen de kinderen om 8 uur ingepakt en niet gezegd waar we heen gaan. Jen is volledig hyper.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 10:43:06 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155647940
Wow, dan moet de verrassing wel heel groot zijn. Hier zouden we dat niet kunnen doen. Hoe groot de verrassing ook zou zijn, hij zou het meteen niet meer leuk vinden.

Ik moet dan denken aan een test in het UMC. De kinderen moesten eerst zeggen waar ze heel graag een keer naartoe wilden gaan. J. wilde het liefst naar Disneyland. En vervolgens moesten ze zich voorstellen dat ze de dag dat ze zouden gaan te horen kregen dat het niet door zou gaan en moesten ze een kaartje met hun emotie op dat moment tonen. J. was dan blij. Bij navraag bleek dat hij het idee van het te moeten gaan zo spannend en eng vond, dat hij echt blij was als hij dan te horen kreeg dat het niet door zou gaan. En dat is eigenlijk bij alle uitjes nog steeds zo. Zelfs als het iets is wat hij echt graag wil doen, dan is het nog steeds heel erg moeilijk om hem zo ver te krijgen dat hij ook gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155648237
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 09:23 schreef livelink het volgende:

Toen hij het in de taxi hoorde van de chauffeur heeft hij zich zelfs nog goed gedragen.
Wat ontzettend knap van hem!!!

Ik vind het zó schandalig hoe er met kwetsbare kinderen omgegaan wordt. Conexxion is daar zeker niet de enige in. Indertijd heb ik ook zéér regelmatig aan de telefoon gehangen als er weer eens iets in de route/chauffeur was veranderd zonder ook maar énige voorbereiding. Dat mijn kind geen postpakket is daar was alle begrip voor, maar vervolgens werd hij wel zo behandeld. :(

En verder vind ik de bijdragen van Twinky en Ypsel altijd erg waardevol in dit topic! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:46:35 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155690145
Net, 5 minuten geleden, ben ik dan toch nog gebeld over de taxi morgenochtend. Ik had er niet meer op gerekend, maar ik weet nu in ieder geval dat J. morgen wordt opgehaald, hoe laat hij wordt opgehaald en welke route hij gaat rijden en met hoeveel kinderen dat is. Wie de chauffeur was, was nog niet bekend, want het was een onderaannemer die vanavond pas de opdracht had binnengekregen van Connexxion.

Nou ja, ik ben allang blij dat ik in ieder geval iets gehoord heb.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 31 augustus 2015 @ 06:56:48 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155698572
Succes vandaag livelink & job!
in de haak.
  maandag 31 augustus 2015 @ 07:29:13 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155698721
Ik hoop dat deze ochtend zo goed mogelijk gaat verlopen Livelink!
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:47:06 #37
386633 Adnap
I love Life !
pi_155699231
Hoe is het gegaan livelink?
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:14:13 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155706164
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:47 schreef Adnap het volgende:
Hoe is het gegaan livelink?
Ik durf dat pas echt te zeggen als hij weer thuis is, Adnap. Maar vanochtend ging het goed en ik heb school nog even gebeld en daar ging het ook goed. Dus als hij vanmiddag nu ook goed thuis komt, dan ben ik blij en zie ik meteen de toekomst ook een stuk zonniger in. Want hij is nog nooit zo goed omgegaan met veranderingen als nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155706588
Goed om te horen Livelink ^O^
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:46:54 #40
92409 Twinky
Little star.
pi_155706971
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:14 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik durf dat pas echt te zeggen als hij weer thuis is, Adnap. Maar vanochtend ging het goed en ik heb school nog even gebeld en daar ging het ook goed. Dus als hij vanmiddag nu ook goed thuis komt, dan ben ik blij en zie ik meteen de toekomst ook een stuk zonniger in. Want hij is nog nooit zo goed omgegaan met veranderingen als nu.
Hoe komt het dat het nu wel goed ging? want dat gaat niet zomaar. Het moet eigenlijk zo zijn dat jullie iets anders hebben gedaan deze keer.
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:02:29 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155707330
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:46 schreef Twinky het volgende:

[..]

Hoe komt het dat het nu wel goed ging? want dat gaat niet zomaar. Het moet eigenlijk zo zijn dat jullie iets anders hebben gedaan deze keer.
Ik weet het niet, Twinky. Misschien dat hijzelf toch ouder en wijzer is geworden? Of misschien zijn wij zelf wat meer ontspannen omgegaan met de situatie? Misschien had hij er zelf ook vertrouwen in dat het sowieso goed zou komen, hoe dan ook?

In ieder geval moet ik hierbij erkennen dat ik de toekomst absoluut zonniger in moet gaan zien, want Job kan inmiddels bewezen beter met veranderingen omgaan. Hij is ook heel goed thuis gekomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:04:53 #42
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155707389
Wat geweldig goed van 'm! *O*
  maandag 31 augustus 2015 @ 17:04:59 #43
386633 Adnap
I love Life !
pi_155709211
Wat fijn!!hé ik wordt er gewoon blij van :)
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 31 augustus 2015 @ 17:09:31 #44
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_155709343
Yeah, wat goed van Job! Ook ik ben helemaal blij voor jullie!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 31 augustus 2015 @ 18:16:11 #45
92409 Twinky
Little star.
pi_155710930
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik weet het niet, Twinky. Misschien dat hijzelf toch ouder en wijzer is geworden? Of misschien zijn wij zelf wat meer ontspannen omgegaan met de situatie? Misschien had hij er zelf ook vertrouwen in dat het sowieso goed zou komen, hoe dan ook?

In ieder geval moet ik hierbij erkennen dat ik de toekomst absoluut zonniger in moet gaan zien, want Job kan inmiddels bewezen beter met veranderingen omgaan. Hij is ook heel goed thuis gekomen.
Hoe komt dat, dat jullie er meer ontspannen mee omgingen? en hoe komt het dat hij er vertrouwen in kreeg? Dit zijn wel dingen waar jullie wat aan kunnen hebben - dan weet je waar je de volgende keer aandacht aan kunt besteden om het net zo goed te laten gaan. Of wat je moet doe om een situatie rustiger te maken voor hem... Ik vind het cool in ieder geval O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 31 augustus 2015 @ 18:22:15 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155711090
Wat goed livelink, wat een enorme stap vooruit is dit *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2015 @ 19:01:34 #47
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 31 augustus 2015 @ 19:08:53 #48
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155712504
Wat fijn livelink *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155712521
*O*
pi_155719152
Livelink wat enorm fijn! En wat knap van Job! *O*
pi_155719545
*O*
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155721810
Livelink, wat fijn!!!

Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van een drukvest? http://www.squeasewear.com/nl/

Ik neig een beetje naar uitproberen. Voor de M, maar misschien ook wel voor mezelf... (maar goed dat hoort in het andere topic ;) ).

Vandaag even juf gesproken, fijn mens :). Ze is nog wel wat zoekende, maar goed net 2 weken begonnen. Toch even zien waar iedereen staat in de klas en alle regeltjes e.d. weer even duidelijk hebben.
We houden contact, lijkt me prima zo.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 september 2015 @ 21:08:59 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155958133
Job heeft zo'n drukvest gehad tijdens een therapie. Hij vond dat toen wel heel erg prettig, maar weigerde hem buiten de sessies om aan te doen, helaas.

Fijn dat het contact met de juf goed is, Nijna. Dat scheelt al zoveel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155959379
Ja, Lukas heeft regelmatig een drukvest aan en dit maakt hem eigenlijk altijd wel rustiger. Het duurt trouwens wel even voordat dit effect intreedt, een half uur minstens.

Hij heeft ook een verzwaringsdeken, die kan hij iets makkelijker zelf opzoeken. Er was ooit sprake van een speciale poef/zitzak met een soort verzwaarde flappen die hij dan over zijn schouders kon trekken, maar die kostte 1500 euro :X dus zolang we het redden met het vest en de deken...
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156011625
Oef, 1500 euro Jihawti... dat valt wel ruim buiten het budget tenzij je een geldboom hebt...

Fijn om te lezen dat zowel Lucas als Job zo'n vest prettig vinden/vonden. Ik ga nog eens wat googlen en eens kijken, misschien is een deken ook nog wel wat. Al ben je met een vest natuurlijk wat mobieler. Ik zag dat je die van squease kan huren. Die zijn wel mooi dun, ik zag ook iets waar je dan zakjes met iets verzwarends in kon doen. Maar ik vraag me dan af of dat niet heel hobbelig zit (wat ook wel weer prettig kan zijn misschien).
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 26 september 2015 @ 07:51:46 #56
386633 Adnap
I love Life !
pi_156393538
Hoe gaat het livelink? Hoor om me heen veel mensen die problemen hebben met taxivervoer.
Ouders zijn soms overgegaan op de trein (iemand van school haalt ze van het station ) of brengen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zaterdag 26 september 2015 @ 07:58:58 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156393562
Taxi gaat heel goed, Adnap. Hij zit nu weer in een gewone personenauto, dus met maar 3 kinderen in totaal. Heel fijn is dat. Ik heb nog geen wanklank gehoord.

Ik heb J. natuurlijk de afgelopen jaren ook maandenlang zelf gebracht en gehaald in de periodes dat hij geschorst was uit de taxi. Als ik daar nu aan terugdenk kan ik me niet voorstellen hoe ik dat toen heb volgehouden, maar als het aan de orde is, dan moet je toch wat. Het vergt wel wat van je als ouder.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156394094
Fijn zeg Livelink!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_156394512
Whiehaaaaaa! Livelink, wat fijn!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_156395532
Go J, Go J! *O*
pi_156396439
Goed om te horen livelink!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 26 september 2015 @ 17:47:02 #62
386633 Adnap
I love Life !
pi_156402279
Wat ontzettend fijn. Wat gun ik dit jou en Job!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_156509251
Livelink, dat klinkt fijn!

Hier gaat het op school best wel goed op het moment. Ze krijgt haar taken af en is daar zelf ook blij mee :D.
Het rekenen is niet favoriet en daar heeft ze best wel wat tijd voor nodig, we gaan proberen of we de tafels er beter in kunnen krijgen. Want als ze die geautomatiseerd heeft dan scheelt dan uiteindelijk denk ik tijd en energie voor haar.
Maar verder hoop ik dat we dit er een beetje in kunnen houden voorlopig... zou lekker zijn! :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 1 oktober 2015 @ 17:13:17 #64
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156525399
Zou zeker lekker zijn, Nijna. Job is heel goed in rekenen, maar heeft de tafels nog steeds niet geautomatiseerd. Dat kost inderdaad tijd, want hij moet ze altijd berekenen. Dat kan hij op zich prima.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156557118
Dat berekenen kan ze dus wel, ze weet hoe het werkt zeg maar dus dat is fijn.
Wat ik me ook wel een beetje afvraag en ik kreeg het idee dat juf dat ook een beetje heeft, is of ze haar niet te weinig hebben laten rekenen zal ik maar zeggen.
Om extra uitdaging te bieden moet je soms wat snijden in de stof en misschien hebben ze wel iets teveel van het rekenen weg gehaald om het zich lekker eigen te maken. Ze kan het wel, maar het kost veel tijd.

Nou ja, dat kan natuurlijk ook een stukje ass zijn, het heeft niet zo haar interesse, zeg het maar. Maakt ook niet uit, ik vind het wel fijn dat juf er serieus naar kijkt :).

Gisteren fietste ze bijna een moeder en kinderen ondersteboven, die moeder moest diezelfde kant op en mopperde nog even flink door achter me. En ik schoot ook nogal uit mn slof (tegen die moeder)... ik weet wel hoe ze fietst, maar als ik haar niet laat oefenen gaat ze het nooit leren.
Maar die moeder ziet natuurlijk een kind van bijna 8 wat fietst als een kip zonder kop.
En ik kan ook niet altijd alles tegelijk, opletten en ook nog aansturen gaat niet altijd helemaal vloeiend :@ .
En als ik dan onze 6 jarige zie fietsen, zo automatisch hand uitsteken, kijken, reageren op wat ze ziet, heel fijn. Maar ook wel een contrast...
We oefenen toch maar stug door...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:33:21 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156897274
Dit soort dingen blijven lastig, Nijna. Vooral hoe je om moet gaan met anderen die last hebben van je kind vind ik nog steeds erg moeilijk.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Job krijgt na de herfstvakantie weer een andere taxi. Ik heb deze week het hele scala van emoties hierover al doorlopen (inclusief een verontschuldiging en uitleg aan mijn collega's waarom ik deze week zo'n kort lontje had :@ )

Mijn man heeft de gemeente nog wel gebeld, maar zonder resultaat. Job zelf was ook zo van slag dat we de herfstvakantie maar een dagje eerder hebben laten beginnen. Nou maar hopen dat de onzekerheid niet zijn herfstvakantie gaat beheersen. School heeft me wel verzocht om in de week na de herfstvakantie stand-by te zijn, dus heb ik ook met mijn leidinggevende maar weer afspraken gemaakt over een wat creatievere invulling van de combinatie werk/privé in de komende periode.

Om met een positiever verhaal te eindigen; ik had van mijn ouders geld gekregen voor de kinderboekenweek. Dus ook Job mocht een boek uitkiezen. Dat is normaal voor hem heel moeilijk, maar nu wist hij het meteen. Hij wilde een boek van de getallenlijn van boven de 100 :?

Het duurde even, maar uiteindelijk had ik door wat hij bedoelde :D



Dit doet hij graag om tot rust te komen en hij had behoefte aan wat meer uitdaging. En een boek is een boek natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_156897341
Whoa, goede smaak J! Super stoer zulke puzzels.

Waarom komt er een andere Taxi?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:38:52 #68
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156897391
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:36 schreef Poesopstokje het volgende:
Whoa, goede smaak J! Super stoer zulke puzzels.

Waarom komt er een andere Taxi?
School verhuist tijdelijk naar een andere lokatie in verband met een verbouwing. De andere lokatie is vlakbij, maar schijnt in een andere regio te vallen. De gemeente heeft voor die regio een contract met een ander taxibedrijf. Ik word gewoon weer triest van deze uitleg nu ik het typ.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:39:44 #69
386633 Adnap
I love Life !
pi_156897407
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:38 schreef livelink het volgende:

[..]

School verhuist tijdelijk naar een andere lokatie in verband met een verbouwing. De andere lokatie is vlakbij, maar schijnt in een andere regio te vallen. De gemeente heeft voor die regio een contract met een ander taxibedrijf. Ik word gewoon weer triest van deze uitleg nu ik het typ.
Bizar hoe ze met kinderen heen en weer gooien alsof het niets is.... :'(
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_156898024
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 14:38 schreef livelink het volgende:

[..]

School verhuist tijdelijk naar een andere lokatie in verband met een verbouwing. De andere lokatie is vlakbij, maar schijnt in een andere regio te vallen. De gemeente heeft voor die regio een contract met een ander taxibedrijf. Ik word gewoon weer triest van deze uitleg nu ik het typ.
Ik word er ook triest van ;(
Is J eindelijk gewend.. krijg je dit..

Het spijt me voor jullie.. Hopelijk komen jullie de vakantie wat relaxed door :*
pi_156905194
Wat leuk dat J. zo'n boek heeft uitgekozen! Dat hij er maar veel plezier van heeft en het hem wat rust geeft!

Nou zeg, wat Adnap zegt over die taxi, het is alsof het pakketjes zijn die bezorgd moeten worden en het er verder niet toe doet.
Ik snap dat niet hoor, als je bedenkt welke doelgroep gebruik maakt van de taxi... juist dan zou je toch als taxibedrijf moeten begrijpen (of op zn minst enig begrip ergens vandaan moeten kunnen halen) om te begrijpen dat dit niet handig is...
Maar zal ook wel weer met de bureaucratische rompslomp te maken hebben...
Grrr.


Rekenen lijkt hier wel steeds lastiger te worden... ze slaat nu gewoon hele opgaven over omdat ze ze niet "snapt". Maar of dat niet snappen is of dat het is dat ze zich er teveel voor moet inspannen (taal komt haar aanwaaien namelijk en rekenen heeft ze tot nu toe zonder al teveel moeite kunnen doen). Maar ik schrok een beetje van het laatste oefenblad wat ze mee naar huis had (gistermiddag en nu is het vakantie).
Een deel zit hem denk ik in die stomme tafels, want ja, gedeeld door sommen zijn nu eenmaal makkelijker als je de tafels goed beheerst... misschien voor een deel ook dat ze alleen de moeilijkste sommen hoeft te maken (ik denk dat ik maar eens ga voorstellen om wat dat betreft een stap(je) terug te doen, want zo rekent ze helemaal amper).Terwijl het toch zaak is nu de basis te leggen. Dan maar de makkelijkere sommen, misschien ook een kwestie van vertrouwen weer hervinden ofzo. Ik weet het niet.
Er moet wel wat gebeuren, want ze vind school niet leuk, door het rekenen.
Na de vakantie heeft ze nog een week en dan moet ze (als eerste) een boekbespreking houden en nu kwam ze er vandaag mee dat ze niet wist hoe dat dan moest...
Dus dat gaan we ook maar aan juf vragen na de vakantie. (soms zou de mogelijkheid om te mailen wel handig zijn...)

[ Bericht 52% gewijzigd door Nijna op 17-10-2015 20:30:31 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:05:20 #72
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_156906709
Ik zou ook zeker voorstellen om gewoon weer vanaf de basis te gaan werken met rekenen, Nijna. Juist die basis is zo belangrijk en zelfvertrouwen opdoen ook. Jammer dat ze nu het plezier in school kwijtraakt.

Bij Job is spelling het grote drama. Hij is er ook overgevoelig voor als je hem op een fout wijst. Dan wordt hij verdrietig of agressief.
Wel grappig was dat hij laatst helemaal overstuur naar beneden kwam met de mededeling dat de computer nu ook al moeilijk deed over zijn spelling. Toen hij de pc opstarte kreeg hij een melding dat schijffouten gecorrigeerd moesten worden. Hij dacht echt dat de pc eerst zijn schrijffouten moest corrigeren :D

Gaat je dochter nog naar de zorgboerderij, Nijna? Bevalt dat nog goed?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 21:06:50 #73
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_156906748
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:05 schreef livelink het volgende:
........schijffouten ........schrijffouten
Ha! Spelling matters! ;)
pi_156917214
Och Job toch en dat alleen maar om zo'n miezerige r...

Ja, livelink, daar maken we nog steeds gebruik van. En het bevalt prima!
We moeten voor een nieuwe indicatie, ik hoor erg negatieve verhalen over onze gemeente wat dat aangaat, maar goed... we gaan denk ik onze hulplijn maar weer vragen, was de vorige keer toch ook fijn om iemand erbij te hebben die weet hoe alles werkt enzo.

En daar laat ik het voor nu even bij, want er zit weer iemand te proberen mee te lezen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 november 2015 @ 19:46:32 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157408811
Zijn jullie al weer bezig voor een nieuwe indicatie, Nijna? Morgen is het de dag van de mantelzorger. Mijn gemeente had gisteren een middag voor mantelzorgers georganiseerd. Thema was ontspannen. Het klonk heel leuk. Eerst een lachmeditatie, daarna mogelijkheid tot massages en zo en afsluitend een diner. Ik was uitgenodigd. Alleen jammer dat ik echt niet in het weekend de kinderen alleen kan laten en J. was de hele zaterdag weg. Ik kon dus niet. En dat terwijl ik wel behoefte heb aan ontspanning. De overgang naar nieuw schoolgebouw en nieuwe taxi is goed gegaan, maar de herfstvakantie was vanwege de komende veranderingen een hele gespannen en stressvolle periode. Ik had vrijgenomen, maar ik merk dat ik nog steeds heel erg moe ben van die week.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 november 2015 @ 20:44:05 #76
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157410818
Hoe gaat het met de nieuwe taxi, livelink?

De dag van de mantelzorger slaat zo wel een beetje de plank mis :{ Volgend jaar een bon voor een massage-aan-huis :)
  zondag 8 november 2015 @ 21:31:16 #77
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157412687
De nieuwe taxi gaat goed. Het is toch echt waar: men lijdt het meest onder het lijden dat men vreest.

Het probleem was toch ook weer de periode van onzekerheid. De herfstvakantie stond in het teken van het niet weten hoe het zou gaan. De herfstvakantie duurde voor hem ook extra lang. Vanwege de verhuizing van de school waren er drie dagen extra aan vastgeplakt. Dus 10 dagen van niet naar school gaan (is altijd al lastig) met het vooruitzicht dat je naar een nieuw gebouw moet. En daarbij dat hij geen idee had hoe de nieuwe taxichauffeur zou zijn en met wie hij in de taxi kwam te zitten.

Dat was echt een hele zware herfstvakantie. Ik heb gewoon al die tijd ook binnen gezeten. Het verlamde hem zo ontzettend dat hij niks wou. Hij wilde nergens naartoe, geen dagje weg en zelfs niet naar de winkels of naar opa en oma. Ik had echt 10 dagen huisarrest.

En toen hij eenmaal weer naar school kon ging het weer goed. Alleen heb ik nu ernstige behoefte aan een tijdje vrij, maar dat gaan ze op mijn werk natuurlijk niet leuk vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 21:36:45 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157412906
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:31 schreef livelink het volgende:
Alleen heb ik nu ernstige behoefte aan een tijdje vrij, maar dat gaan ze op mijn werk natuurlijk niet leuk vinden.
Als het niet anders kan, zou ik een ziekmelding overwegen. Zo te horen zit je dicht tegen een burn-out aan ... sterkte ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 21:41:54 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157413098
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

Als het niet anders kan, zou ik een ziekmelding overwegen. Zo te horen zit je dicht tegen een burn-out aan ... sterkte ...
Valt wel mee. Wat ik echt zou willen kan toch niet. Ik zou eigenlijk heel graag een weekje alleen weg willen. Dus helemaal geen kinderen om me heen. Maar mijn man is door zijn vrije dagen heen, dus dat kan niet. We hebben met kunst- en vliegwerk nog de kerstvakantie kunnen regelen. Dan gaan we allebei halve dagen werken en dan werkt hij de andere helft thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 8 november 2015 @ 21:48:33 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157413336
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 21:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Valt wel mee. Wat ik echt zou willen kan toch niet. Ik zou eigenlijk heel graag een weekje alleen weg willen. Dus helemaal geen kinderen om me heen. Maar mijn man is door zijn vrije dagen heen, dus dat kan niet. We hebben met kunst- en vliegwerk nog de kerstvakantie kunnen regelen. Dan gaan we allebei halve dagen werken en dan werkt hij de andere helft thuis.
het is ook niet mogelijk zeker dat bv jouw ouders een weekje bij jou thuis komen slapen en op J. passen? Dat ze zeg maar even jullie plek innemen zodat jij er even tussenuit kan?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 8 november 2015 @ 21:50:24 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157413418
Nee, mijn ouders kunnen dat niet aan. Ik heb geen escape wat dat betreft. Maar zo erg is het niet hoor. Het is alleen een beetje maf dat ik moet bijkomen van 10 dagen vakantie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157418884
Dat vind ik wel heel herkenbaar hoor. Wij zijn na de vakantie ook altijd vermoeider dan ervoor.
Dan moeten we opeens dag en nacht klaarstaan terwijl we normaal 4 dagen in de week werken en min of meer kunnen bijkomen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157436455
Vandaag afspraak voor herindicatie gekregen. Omdat ze het niet gered hebben voor 1 november, loopt de huidige sowieso door tot eind april. Maar voor daarna hebben we dus eind deze maand het gesprek.
We gaan onze hulplijn vragen erbij te zijn en dan in elk geval zien dat we de huidige indicatie kunnen behouden en liefst zouden we nog wat erbij voor begeleiding thuis. Maar mijn hoofddoel is dat ze naar de zorgboerderij kan blijven gaan, maar ze gaan bezuinigen op het maximale bedrag, dus maar eens zien hoe dat er dan uit gaat zien...

Als we voor thuis ook een stukje zouden krijgen, dan zou dat samen met mijn indicatie misschien voldoende zijn om de coach die ik voor ogen heb, in de arm te nemen. Maar voor mijn indicatie kan het bijna niet uit ook qua reistijd enzo. En ik heb vandaag de eigen bijdrage voor mezelf berekend, die is ook niet mals. En dan is het maar de vraag of de gemeente het hele overige bedrag gaat betalen, maar dat heb ik nog niet duidelijk. Want anders moeten we maar eens gaan uitzoeken wat het particulier gaat kosten *zucht*.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157442198
Dat zijn wel forse alarmsignalen. Dan zal het thuis iets anders verdelen inderdaad niet genoeg zijn.
Heeft jullie hulplijn misschien ideeën over hoe je het voor jezelf draaglijker kunt maken?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 10 november 2015 @ 15:38:38 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157449670
Sterkte Nijna. Wat heb je voor een coach op het oog? Lastig dat gepuzzel met indicaties en eigen bijdrages.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157449863
Wisten jullie dan elektrische puntenslijpers net zo goed vliegles kunnen krijgen?

Nee?

School nu wel..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:29:37 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157450699
Wat of wie is er geraakt Ticootje :{
Klinkt als een heel vervelende dag voor jullie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157455995
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 16:29 schreef livelink het volgende:
Wat of wie is er geraakt Ticootje :{
Klinkt als een heel vervelende dag voor jullie.
De muur met de deur, maar geen gewonden. Verzekeringswerk.

Klotedag was het idd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:21:59 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157457266
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 20:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De muur met de deur, maar geen gewonden. Verzekeringswerk.

Klotedag was het idd.
Nou ja, in ieder geval geen gewonden. Dat is dan nog een klein gelukje. Hopelijk heeft de school toch een beetje 'rustig' gereageerd op het voorval. Niet dat ik het kleiner wil maken dan het is, maar mijn ervaring leert dat als er erg emotioneel wordt gereageerd (hoe begrijpelijk ook) dat het dan alleen maar heftiger wordt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157457450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:21 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou ja, in ieder geval geen gewonden. Dat is dan nog een klein gelukje. Hopelijk heeft de school toch een beetje 'rustig' gereageerd op het voorval. Niet dat ik het kleiner wil maken dan het is, maar mijn ervaring leert dat als er erg emotioneel wordt gereageerd (hoe begrijpelijk ook) dat het dan alleen maar heftiger wordt.
Ach. Ze zei al iets van niemand wilt mij. Dus ik gok dat de reactie niet rustig was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 november 2015 @ 21:35:06 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157457643
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach. Ze zei al iets van niemand wilt mij. Dus ik gok dat de reactie niet rustig was.
:'( arme meid ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 10 november 2015 @ 21:39:34 #92
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157457755
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach. Ze zei al iets van niemand wilt mij. Dus ik gok dat de reactie niet rustig was.
:'( :(

Wat een rottige situatie. Ik voel met jullie mee, maar daar heb je niks aan. Hopelijk leren zowel school als J. snel hoe ze de signalen kunnen herkennen, zodat dit soort uitbarstingen voorkomen kunnen worden. Ze is ook nog zo jong ;(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157481050
Tico wat naar :{. Gelukkig geen mensen geraakt, maar verdrietig om je kind te horen zeggen dat niemand haar wil...
Sterkte.

Ik moet hoognodig naar mijn bed, drukke dag gehad, maar gelukkig heeft mijn moeder een stukje uitzoek-rommel op zich genomen. Dus dat probeer ik voor nu even daar te laten en adem te halen. Heb wel het gevoel iets rustiger te zijn, met nadruk op "iets". Maar goed, dat hoort eigenlijk niet hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157481932
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 21:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach. Ze zei al iets van niemand wilt mij. Dus ik gok dat de reactie niet rustig was.
Ach gos, dat is echt heel verdrietig dat ze zich zo voelt. Arm meiske.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_157485073
Heel zielig als ze dat gevoel heeft idd.


Nijna het gaat hier toch ook over ouders van ...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157485610
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2015 22:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ach gos, dat is echt heel verdrietig dat ze zich zo voelt. Arm meiske.
Het wordt voor Jen ook steeds duidelijker dat ze anders denkt dan anderen en daarom soms echt volledig buiten het groepje valt. Gelukkig heeft ze vriendinnen die heel vergevingsgezind zijn. Vorige ruzie met haar beste vriendin beet ze letterlijk van zich af, zelfs dat is gewoon weer goed gekomen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 november 2015 @ 08:57:21 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157485966
Kinderen zijn inderdaad heel vergevingsgezind. Ouders kunnen daar heel veel van leren. Job heeft zijn beste vriend ook een keer keihard gebeten en het is nu jaren later nog steeds zijn beste vriend.

Gelukkig was de moeder van zijn vriendje ook vergevingsgezind.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157486790
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:57 schreef livelink het volgende:
Kinderen zijn inderdaad heel vergevingsgezind. Ouders kunnen daar heel veel van leren. Job heeft zijn beste vriend ook een keer keihard gebeten en het is nu jaren later nog steeds zijn beste vriend.

Gelukkig was de moeder van zijn vriendje ook vergevingsgezind.
dat is ook wel belangrijk ja...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157488984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:57 schreef livelink het volgende:
Kinderen zijn inderdaad heel vergevingsgezind. Ouders kunnen daar heel veel van leren. Job heeft zijn beste vriend ook een keer keihard gebeten en het is nu jaren later nog steeds zijn beste vriend.

Gelukkig was de moeder van zijn vriendje ook vergevingsgezind.
Dat scheelt zeker!

quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 06:21 schreef Vanyel het volgende:

Nijna het gaat hier toch ook over ouders van ...
Dat is waar, ik had daarvoor een heel stuk zitten schrijven, waarvan ik dacht: nee niet relevant hier, ;).
Maar goed, mijn moeder heeft dus wat mee naar huis genomen van alle abracadabra en die gaat kijken of zij er wijzer van kan worden, dat scheelt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 15:38 schreef livelink het volgende:
Sterkte Nijna. Wat heb je voor een coach op het oog? Lastig dat gepuzzel met indicaties en eigen bijdrages.
Ze noemen het zelf "levensloopbegeleiding". En ik heb de naam van deze organisatie gekregen van iemand die zelf begeleid maar niet hier in de regio.
Ze richten zich echt op mensen met ass, ik verwacht daardoor dat ze in elk geval meer verstand zullen hebben van ass dan de begeleiding die ik tot nu toe heb gehad.

Tijd om de kids op te halen :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157491133
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 08:57 schreef livelink het volgende:
Kinderen zijn inderdaad heel vergevingsgezind. Ouders kunnen daar heel veel van leren. Job heeft zijn beste vriend ook een keer keihard gebeten en het is nu jaren later nog steeds zijn beste vriend.

Gelukkig was de moeder van zijn vriendje ook vergevingsgezind.
Dat vind ik nog wel een dingetje, Dot is natuurlijk nog wel erg jong (nog geen 5), maar zit nog niet op onderwijs en heeft eigenlijk ook nog niet echt vrienden. Ze wl wel heel graag 'iets' met andere kinderen, maar is daar zo onhandig in dat ze eigenlijk nauwelijks contact maakt met andere kindjes.
De enigen van haar leeftijd waar ze mee omgaat is misschien 1 kindje op het Mkd en zo af en toe 2 kinderen van vrienden van ons. Vind ik best zielig, maar ook niet handig ikv ontwikkelen van wat socialere vaardigheden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157493108
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik nog wel een dingetje, Dot is natuurlijk nog wel erg jong (nog geen 5), maar zit nog niet op onderwijs en heeft eigenlijk ook nog niet echt vrienden. Ze wl wel heel graag 'iets' met andere kinderen, maar is daar zo onhandig in dat ze eigenlijk nauwelijks contact maakt met andere kindjes.
De enigen van haar leeftijd waar ze mee omgaat is misschien 1 kindje op het Mkd en zo af en toe 2 kinderen van vrienden van ons. Vind ik best zielig, maar ook niet handig ikv ontwikkelen van wat socialere vaardigheden.
Nou ja, ik zie nu bij leyla, net 5, pas echte soort vriendschappen ontstaan..

En ze heeft een vriend. Hij is helemaal weg van Leyla en Leyla van hem. Hele maal onafscheidelijk. Lijkt op dr moeder denk ik, ik had ook altijd jongens als vriend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:45:23 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157502540
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat vind ik nog wel een dingetje, Dot is natuurlijk nog wel erg jong (nog geen 5), maar zit nog niet op onderwijs en heeft eigenlijk ook nog niet echt vrienden. Ze wl wel heel graag 'iets' met andere kinderen, maar is daar zo onhandig in dat ze eigenlijk nauwelijks contact maakt met andere kindjes.
De enigen van haar leeftijd waar ze mee omgaat is misschien 1 kindje op het Mkd en zo af en toe 2 kinderen van vrienden van ons. Vind ik best zielig, maar ook niet handig ikv ontwikkelen van wat socialere vaardigheden.
Dat is ook moeilijk om te zien en om een manier te vinden er mee om te gaan. Iets wat bij andere kinderen vanzelf lijkt te gaan moeten zij echt leren. Mijn ervaring is wel dat het ook voor een groot deel te leren is, maar dan moeten ze wel in een situatie zijn waarbij er veel toezicht en begeleiding en uitleg is. Bij ons is dat de school waar hij echt wel veel heeft geleerd in het ontwikkelen van sociale contacten. Leren rekening houden met elkaars gevoelens, leren hoe ze ruzies weer bij moeten leggen en leren dat een ruzie niet meteen einde van de vriendschap is. Echt mooi om te zien hoe die hele klas daarin beter is geworden gedurende de jaren. Want de behoefte aan contact en vriendschap is er echt wel.

Of een mkd een goede plek is om dat te leren durf ik niet zeggen. En misschien is Dot daar inderdaad ook nog wel wat te jong voor.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157506213
Klinkt goed, van die school. Op het mkd zijn ze bezig met een stapje daarvoor, samen spelen en op een goeie manier aangeven als je dat niet wil.
Maar jullie hebben ook wel een punt dat ze nog jong is, zeker agz ze ook achterloopt.

Livelink, ik ben wel benieuwd welke school jullie hebben, en waarom die. Wil je dat delen, evt in pm? Wij zoeken een vervolgplek. Worst ws nog geen onderwijs, maar ben toch wel benieuwd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 19 november 2015 @ 00:14:59 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157662917
Hiep hiep hoera, mijn zoon is vandaag jarig. Niet zijn meest favoriete dag, overigens :')

Hij wil het liefst deze dag overslaan, hij wil geen cadeautjes, hij wil niet trakteren, hij wil niks als het gaat om jarig zijn. Maar ja, helemaal niks doen is ook weer zo wat.

Dus ben ik de hele week op hem aan het inpraten geweest omdat zowel mijn ouders als mijn buren hadden aangegeven dat ze graag een cadeautje wilden geven. Ik heb hem uitgelegd dat andere mensen het fijn vinden als ze wat kunnen geven en dat dat ook hun manier is om te laten zien hoeveel hij voor hen betekent en dat het dan wel zo aardig is om na te denken waarmee ze hem een plezier kunnen doen. Uiteindelijk is het me gelukt om zowel een leuke cadeau-suggestie aan mijn ouders en aan mijn buren te doen. Kom ik er gisterenavond laat ineens achter dat we uiteindelijk zelf helemaal geen cadeau voor hem hadden. En hoewel ik weet dat hij dat prima vindt, vind ik het voor mezelf toch heel pijnlijk. Vandaag heb ik dus maar wat kleine cadeautjes voor hem gekocht (bellenblaas, klein doosje lego en zakje snoep) om toch iets te geven. En eigenlijk verwacht ik dat hij met de bellenblaas nog wel het meest blij zal zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 november 2015 @ 06:34:45 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157663888
Gefeliciteerd Livelink :* Wat knap dat je hem hebt kunnen uitleggen dat hij er anderen een plezier mee doet als die hem een cadeautje mogen geven. Is toch ook weer een stap vooruit! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_157664131
Gefeliciteerd J en mama! *O*

Ik hoop echt van harte dat J kan genieten van deze dag *;
  donderdag 19 november 2015 @ 08:08:14 #107
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_157664199
Gefeliciteerd Livelink :) Fijn dat jullie nu allebei voorbereid zijn. Vorig jaar was hij toch zo vreselijk teleurgesteld dat je... nou ja.... naar 'm had geluisterd?
  donderdag 19 november 2015 @ 08:17:22 #108
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157664256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:08 schreef Gaoxing het volgende:
Gefeliciteerd Livelink :) Fijn dat jullie nu allebei voorbereid zijn. Vorig jaar was hij toch zo vreselijk teleurgesteld dat je... nou ja.... naar 'm had geluisterd?
Ja, maar uiteindelijk is het nooit goed en zal hij altijd teleurgesteld zijn. Gewoon vanwege het feit dat hij niet met dit soort dagen om kan gaan. Zelf was ik er gisteren niet, ik kwam pas thuis toen de kinderen al op bed lagen. Mijn man heeft hem gisteren nog weten over te halen om toch te trakteren vandaag. Dus dat is nog even spannend hoe dat gaat lopen op school. Wel heel positief dat hij zich uiteindelijk toch heeft laten overhalen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157664770
Gefeliciteerd Livelink!
pi_157664883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 08:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar uiteindelijk is het nooit goed en zal hij altijd teleurgesteld zijn. Gewoon vanwege het feit dat hij niet met dit soort dagen om kan gaan. Zelf was ik er gisteren niet, ik kwam pas thuis toen de kinderen al op bed lagen. Mijn man heeft hem gisteren nog weten over te halen om toch te trakteren vandaag. Dus dat is nog even spannend hoe dat gaat lopen op school. Wel heel positief dat hij zich uiteindelijk toch heeft laten overhalen.
Herkenning..

Uiteindelijk probeer je je kind ook sociale vaardigheden aan te leren. Ookal zien ze zelf helemaal het doel niet van een dag vieren dat je geboren bent, we leren ze dat het "normaal" is dat anderen mensen dit wel als een leuke dag zien en dat het erbij hoort dat je dat viert.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157664930
Ik had van de week echt even een momentje met Jen dat ik wel een beetje trots was hoe ze zich over een situatie kon zetten.
We hadden bezoek, die zat op de stoel van Leyla en Leyla besloot daarop dat ze een keer naast papa wilde zitten, maar dat is Jen haar plek. Leyla haar eten was iets eerder klaar dus die zat al. Dus Jen komt aangelopen, ziet de situatie, doodstil..... (En op dat moment zou je zo graag in het koppie willen kijken)
Maar na de aanwijzing van Joene dat ze even op de plek naast Leyla moest zitten vandaag, zag ik dat ze even een momentje aan het verwerken sloeg en daarna gewoon ging zitten.

Dit was echt een hele typische situatie waar 2 jaar terug een driftbui van 2 uur van kon ontstaan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157665209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:25 schreef Ticootje het volgende:
Ik had van de week echt even een momentje met Jen dat ik wel een beetje trots was hoe ze zich over een situatie kon zetten.
We hadden bezoek, die zat op de stoel van Leyla en Leyla besloot daarop dat ze een keer naast papa wilde zitten, maar dat is Jen haar plek. Leyla haar eten was iets eerder klaar dus die zat al. Dus Jen komt aangelopen, ziet de situatie, doodstil..... (En op dat moment zou je zo graag in het koppie willen kijken)
Maar na de aanwijzing van Joene dat ze even op de plek naast Leyla moest zitten vandaag, zag ik dat ze even een momentje aan het verwerken sloeg en daarna gewoon ging zitten.

Dit was echt een hele typische situatie waar 2 jaar terug een driftbui van 2 uur van kon ontstaan...
Het ontoert me... Fijn en knap!!

Livelink, van harte gefeliciteerd met je grote zoon. En met jouw tact en vaardigheden hem te begeleiden met dit soort lastige dagen. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_157665592
Wat fijn, zo zie je echt dat ze groeit.
Tof ook van J, dat ie zich liet overhalen.

Wij hadden van de week ook zo'n moment. Dot heeft een vaste plek op de bank en toen ze naar de bank liep, bleek M daar te zitten. Een half jaar geleden nog zou ze hem met geweld hebben weggerukt, nu begon ze hard met Nee M, werd een paar seconden stil en vroeg "mag ik daar zitten?".
Zo trots O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_157665616
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:18 schreef Vanyel het volgende:
Wat fijn, zo zie je echt dat ze groeit.
Tof ook van J, dat ie zich liet overhalen.

Wij hadden van de week ook zo'n moment. Dot heeft een vaste plek op de bank en toen ze naar de bank liep, bleek M daar te zitten. Een half jaar geleden nog zou ze hem met geweld hebben weggerukt, nu begon ze hard met Nee M, werd een paar seconden stil en vroeg "mag ik daar zitten?".
Zo trots O+
Oh, ook zo'n moment!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 november 2015 @ 15:06:09 #115
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157670049
Wat goed van Jen en Dot! Zo fijn om te zien hoe de kinderen leren om beter met bepaalde situaties om te gaan.

En dan moet ik me zelf ook soms voorhouden hoeveel energie hen dat ook moet kosten. Daar heb ik echt bewondering voor. Soms roep ik wel eens in een gefrustreerde bui tegen Job dat hij beter zijn best moet doen en dan zegt hij ook wel eens dat hij juist altijd enorm zijn best doet. En dat is ook zo. Met wisselend succes weliswaar, maar dat hij er juist keihard aan werkt is iets wat ik echt niet meer mag vergeten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157670194
Goed punt. Ik debk ook regelmatig probeeeeeeer het ddan. Maar dat doet ze natuurlijk heus wel. Met alle gevolgen (moe, gefrustreerd, boos) van dien.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 19 november 2015 @ 15:27:53 #117
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157670596
Livelink, gefeliciteerd met je jarige Job!
in de haak.
pi_157673976
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:18 schreef Vanyel het volgende:

Wij hadden van de week ook zo'n moment. Dot heeft een vaste plek op de bank en toen ze naar de bank liep, bleek M daar te zitten. Een half jaar geleden nog zou ze hem met geweld hebben weggerukt, nu begon ze hard met Nee M, werd een paar seconden stil en vroeg "mag ik daar zitten?".
Zo trots
O+ ^O^

Interessant stuk....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 19 november 2015 @ 19:12:33 #119
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157675204
Zeker een interessant stuk, Moonah. Ik ben vandaag op een open dag geweest van een VSO (Voortgezet Speciaal Onderwijs) waar ze als doelstelling hebben om de kinderen alsnog naar het reguliere onderwijs door te laten stromen. Een soort tussenvoorziening voor de kinderen die nog niet direct van het speciaal onderwijs naar het reguliere onderwijs kunnen, maar daar nog wat extra tijd voor nodig hebben.
Wel interessant en het borduurt natuurlijk ook een beetje door op jouw link. Ik heb wel even met de ib'er van zijn huidige school gesproken en zij twijfelde of Job wel ooit de stap naar het reguliere onderwijs kon maken, maar hij maakt wel echt een ontwikkeling door, dus wellicht....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157678116
Livelink, van harte gefeliciteerd met je zoon! Hoe is het gegaan vandaag?

Tico, wat een mooi moment :D!

Wat wel grappig is, is dat ik ook net aan zulke momenten zat te denken voor ik hier kwam lezen.
Wij zien ook van die dingen dat je denkt: hé... dat deed ze eerder nooit zo.
Laatst ging ze zusje voorstellen aan 2 andere kinderen :), echt zo'n "wauw" moment O+

Moonah, mooi stukje. Ik denk dat je door ervaringen steeds meer leert qua sociaal gedrag e.d. En dan blijf je misschien wat apart, daarin, maar niet meer duidelijk genoeg voor de diagnose ass.
Ik kan me daar best wat bij voorstellen.
Ik denk dat alle kinderen gaandeweg een heleboel leren, de een wat makkelijker dan de ander.
Als ik naar M. kijk bijvoorbeeld, die kan spreekwoorden en gezegden inmiddels aardig “onderscheppen”. In de zin van dat wanneer ze iets echt absurd vind klinken, ze vraagt of dat dan weer zo'n spreekwoord ofzo is ;). Nou moet ik zeggen dat ze ook wel erg van de taal is hoor. Dat ligt haar meer dan de rekenen e.d. kant.
Grapjes blijven lastig.

Ze wil graag een mini-spreekbeurt houden in de klas over autisme. Ik vond het wel lastig om dat echt kort te omschrijven (ben een beetje van het verzanden in details), maar gisteren samen met M. en oma (mijn moeder) even gezeten, oma had wat op papier gezet en M. heeft dat na zitten lezen, sommige dingen vond ze niet kloppen en ze heeft zinnen aangepast in haar taal zeg maar. Echt heel leuk om te zien.
We hebben nog een paar punten die we willen toevoegen en dan hebben we denk ik een soort mini-gebruiksaanwijzing over haarzelf geschreven.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 20 november 2015 @ 06:26:25 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157686161
Dat klinkt goed, die spreekbeurt. Zo dapper dat ze dat aandurft ook. Ben benieuwd of de klas daar iets van oppikt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157686898
quote:
Ik vind het een goed stuk. En een goed iets om inderdaad goed te blijven kijken naar een kind of de diagnose nog wel past.
Natuurlijk zul je dan misschien wat zwakker in de sociale omgang zijn, maar een label autisme past dan misschien niet meer.

Maar misschien zeggen we over een paar jaar wel dat pdd-nos geen vorm van autisme is maar meer een ontwikkelingsstoornis. Maar pdd-nos is een soort restgroep, je komt er dus van alles tegen.
Ik denk dat Jen als volwassene gewoon volledig op eigen benen kan komen te staan. Ik hou wel mn hart vast voor de pubertijd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_157695369
Maar op eigen benen staan hoeft niet gehinderd te worden door een label...
Ik denk, zoals ik het nu inschat, dat M. ook wel genoeg kan leren om op eigen benen te kunnen staan tzt.

Livelink, ik ben ook wel benieuwd wat de klas ervan oppikt, of ze er ook voordeel van zal hebben, we zullen het zien :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 20 november 2015 @ 17:38:51 #124
386633 Adnap
I love Life !
pi_157696884
Livelink van harte !!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_157831235
Vorig jaar rond deze tijd liep M echt op haar tandvlees, op het moment gaat het wonderbaarlijk goed eigenlijk, vond ook juf. Of dat nou komt omdat ze het geheim van de sint kent inmiddels... ik heb geen idee. Ze heeft er misschien nog wel meer plezier in dan voorgaande jaren...
Nu ze mag helpen de schoenen vullen bijvoorbeeld. Ze vindt het helemaal leuk :D. O+

Straks herindicatie gesprek... ik heb nog maar weinig positiefs gehoord van de gemeente mbt de herindicaties...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 26 november 2015 @ 22:29:43 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157848416
Hoe ging het gesprek, Nijna? Hopelijk positief.

Hier is de sinterklaas-stress ook redelijk te behappen. Hij heeft zowaar meegedaan met het lootjes trekken op school. Vorig jaar lukte dat niet en heb ik hem thuis gehouden met Sinterklaas. Nu ging het weer niet makkelijk. Kwam thuis met een totaal versnipperd lootje, maar we hebben het allemaal nog weten te redden en nu is hij zowaar enthousiast over het maken van een surprise. Hij heeft het idee zelf bedacht en wil er heel graag dit weekend aan beginnen. So far, so good.

Hij is alleen ongelooflijk druk, al maanden. Op school was het ook al opgevallen en thuis put het me ook wel uit. Toch maar weer eens kijken of we weer met de medicatie moeten beginnen. We zijn afgelopen zomervakantie gestopt, maar dat moeten we misschien weer eens heroverwegen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157854767
Het gesprek was positief, en het advies is om de indicatie voorlopig te verlengen. Dat moet dan nog wel weer besproken worden enzo, dus daar gaan we eerst maar voor duimen... maar de eerste horde is genomen en die viel ons mee. Maar ik juich pas als ik het echt zwart op wit heb staan...
(ik ben zelf weer iets rustiger, het gevoel iets meer adem te kunnen halen gelukkig :) ).

Livelink, wat fijn dat er toch enthousiasme is om de surprise te gaan maken nu... Ik hoop dat dat helpt om er toch ietsje soepeler door te komen....
Succes met het overwegen van het al dan niet starten van de medicatie... Merkt hij zelf verschil, wat vindt hij fijner?
Geeft het jou ook wat meer rust, met de medicatie?
Lukt het jou nog om overeind te blijven...? Pas goed op jezelf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:38:31 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157860934
Fijn dat het gesprek positief was, Nijna!

Hoe ik zelf sta in het opnieuw starten van medicatie weet ik nog niet. Ik heb er geen principiële bezwaren tegen, maar ik wil zo graag helemaal af van al het gedoe met psychiaters en zo. Met Job naar een afspraak gaan is een hele toer en als dat niet meer nodig zou zijn zou ik dolblij zijn. Maar het ziet er naar uit dat het toch nodig is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157917391
Vanmorgen met M naar de tandarts, beetje tandsteen verwijderen. Ze had nog nooit zoiets laten doen, zo gespannen als een elastiekje.
De tandarts probeerde zo goed en zo kwaad als het ging uit te leggen wat ze ging doen, die ogen van M...paniek.
Maar het is gelukt en achteraf zei ze dat het toch wel meeviel :D, bikkel!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 30 november 2015 @ 10:55:50 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157917422
Wat was de reden om in de zomer te stoppen met medicatie, Livelink? Succes met de surprise en alle bijkomende decemberstress.

Nijna, fijn dat het goed verlopen is bij de tandarts!
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2015 @ 19:03:43 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157926895
Kwam dit tegen op fb, erg verhelderend!

http://www.autismeacademi(...)0/overprikkeling.pdf
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 30 november 2015 @ 19:12:48 #132
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157927163
Mooi inderdaad, Rewimo. Wij zijn naar een situatie gegaan dat rood bijna niet meer voorkomt. Dat is echt de grootste winst van de afgelopen jaren. Oranje nog wel. Vanavond ook nog heel heftig (vanwege de komende sinterklaas). Ik heb net wat moeilijke sommen voor hem uitgedraaid. Die is hij nu aan het maken om tot rust te komen. Inderdaad een vorm van afleiding waarmee ik hem uit de situatie haal. En het werkt. Doordat hij zich moet concentreren op de som wordt hij rustiger.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 november 2015 @ 19:16:04 #133
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157927257
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:55 schreef trui het volgende:
Wat was de reden om in de zomer te stoppen met medicatie, Livelink? Succes met de surprise en alle bijkomende decemberstress.

Nijna, fijn dat het goed verlopen is bij de tandarts!
Tja, het gaat in het voorjaar en de zomer altijd zoveel beter dat we wellicht te overmoedig worden. En dan komt onvermijdelijk het nieuwe schooljaar met de bijkomende stress en daarna zijn verjaardag en de feestdagen en dan gaat het weer mis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_157927430
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:16 schreef livelink het volgende:

[..]

Tja, het gaat in het voorjaar en de zomer altijd zoveel beter dat we wellicht te overmoedig worden. En dan komt onvermijdelijk het nieuwe schooljaar met de bijkomende stress en daarna zijn verjaardag en de feestdagen en dan gaat het weer mis.
Oeh, herkenbaar.

Wij hebben per direct geen gastouder meer. Die kon het niet langer aan.

En vandaag weer een gesprek van een uur op school hoe nu verder.

Nee echt een toptijd dit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 30 november 2015 @ 19:32:53 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157927763
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oeh, herkenbaar.

Wij hebben per direct geen gastouder meer. Die kon het niet langer aan.

En vandaag weer een gesprek van een uur op school hoe nu verder.

Nee echt een toptijd dit.
Oh Ticootje, als ik jouw ervaringen lees word ik altijd weer een aantal jaren in de tijd teruggeworpen. Zo herkenbaar en zo #!@%@%. Sterkte! Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor de opvang en ik hoop dat je een net zo'n meedenkende en fijne werkgever hebt als ik heb/had die mee wil denken in oplossingen. Houden jullie het nog een beetje vol op dit moment?

[ Bericht 2% gewijzigd door livelink op 30-11-2015 19:40:34 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2015 @ 19:50:26 #136
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157928307
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:12 schreef livelink het volgende:
Mooi inderdaad, Rewimo. Wij zijn naar een situatie gegaan dat rood bijna niet meer voorkomt. Dat is echt de grootste winst van de afgelopen jaren. Oranje nog wel. Vanavond ook nog heel heftig (vanwege de komende sinterklaas). Ik heb net wat moeilijke sommen voor hem uitgedraaid. Die is hij nu aan het maken om tot rust te komen. Inderdaad een vorm van afleiding waarmee ik hem uit de situatie haal. En het werkt. Doordat hij zich moet concentreren op de som wordt hij rustiger.
Dat is al een hele vooruitgang :) Fijn dat je weet hoe je hem kunt afleiden. Konden alle dagen maar goede zomerdagen zijn :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_157928357
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:32 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh Ticootje, als ik jouw ervaringen lees word ik altijd weer een aantal jaren in de tijd teruggeworpen. Zo herkenbaar en zo #!@%@%. Sterkte! Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden voor de opvang en ik hoop dat je een net zo'n meedenkende en fijne werkgever hebt als ik heb/had die mee wil denken in oplossingen. Houden jullie het nog een beetje vol op dit moment?
Gewoon blijven ademen, het wordt vanzelf morgen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2015 @ 19:51:51 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157928370
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:21 schreef Ticootje het volgende:

Oeh, herkenbaar.

Wij hebben per direct geen gastouder meer. Die kon het niet langer aan.

En vandaag weer een gesprek van een uur op school hoe nu verder.

Nee echt een toptijd dit.
Dat zuigt echt, als je aan alle kanten met je kop tegen de muur loopt -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_157928417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat zuigt echt, als je aan alle kanten met je kop tegen de muur loopt -O-
Jep. Ik ga wel stil in een hoekje huilen ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 november 2015 @ 20:00:05 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_157928605
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:53 schreef Ticootje het volgende:

Jep. Ik ga wel stil in een hoekje huilen ofzo.
Je hebt er niks aan maar het lucht soms wel op :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 november 2015 @ 20:59:04 #141
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157930326
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jep. Ik ga wel stil in een hoekje huilen ofzo.
Jammer dat je net tever weg zit voor me. Anders had ik je wel willen helpen. Mjah, als je er eens tussenuit wil breken en in Alkmaar bent, ben je altijd welkom voor koffie ofzo.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157932225
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon blijven ademen, het wordt vanzelf morgen.
Dat wel... Succes/sterkte (al naar gelang je nodig hebt...) met de opvang en school.
Het is ook een enorm hectische tijd, ik denk voor bijna alle kinderen. En als je er dan gevoelig voor bent helpt het niet mee dat het zo'n chaos is.

En dan ben ik blij dat het hier momenteel echt een heel stuk beter gaat dan vorig jaar rond deze tijd... En of dat dan het kennen van het geheim van Sint, de leeftijd, de zorgboerderij of gewoon mazzel is, dat maakt me even niks uit.

Rewimo, bedankt voor de link. Nog niet gelezen, wel even bij plaatje oranje gekeken, en dan vermoed ik dat ik zelf nog wel eens veel meer in oranje zit dan ik eigenlijk in de gaten heb... :{
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 november 2015 @ 21:52:15 #143
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157932400
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:47 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat wel... Succes/sterkte (al naar gelang je nodig hebt...) met de opvang en school.
Het is ook een enorm hectische tijd, ik denk voor bijna alle kinderen. En als je er dan gevoelig voor bent helpt het niet mee dat het zo'n chaos is.

En dan ben ik blij dat het hier momenteel echt een heel stuk beter gaat dan vorig jaar rond deze tijd... En of dat dan het kennen van het geheim van Sint, de leeftijd, de zorgboerderij of gewoon mazzel is, dat maakt me even niks uit.

Rewimo, bedankt voor de link. Nog niet gelezen, wel even bij plaatje oranje gekeken, en dan vermoed ik dat ik zelf nog wel eens veel meer in oranje zit dan ik eigenlijk in de gaten heb... :{
Blij dat het voor jou zo goed gaat met Sint! Hier gaat het wisselend, al moet ik zeggen dat ik nu er zelf geen ophef over maak, en ze vertel dat ík de cadeautjes koop al het geëtter om het maar even zo te noemen, niet meer heb.

En wat je zegt in sub, dat heb ik ook .. en ik weet ook wat mijn trigger(s) is/zijn :{ (heb zelf diagnose adhd, borderline met trekken van autisme).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 30 november 2015 @ 22:29:13 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157933670
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 19:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gewoon blijven ademen, het wordt vanzelf morgen.
Tja, dat is de enige manier om er mee om te kunnen gaan, denk ik. En een oplossing zoeken voor de praktische problemen. Hopelijk met veel hulp en zonder veel tegenwerking. Ik had het jullie zo graag makkelijker gegund.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 november 2015 @ 22:33:12 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157933801
Nijna, fijn dat de sint-stress meevalt. En het lijkt me ook wel confronterend om je te realiseren dat je zelf nog veel in het oranje staat. Dat lijkt me een een hele moeilijke combinatie met de zorg voor de kinderen. Stoer dat ze de tandartsbehandeling zo goed heeft doorstaan. Wij moeten 11 december weer. Toen de afspraak werd gemaakt vroeg ik al of het niet zo midden in de feestdagenstress kon, maar het kon niet anders. We zullen het zien.

DJMO, ook voor jou lijkt het me moeilijk om met je eigen diagnose ook nog goed te kunnen zorgen. Je eigen triggers kennen, lijkt me al heel wat. Maar kan je je zelf ook uit de situatie halen of afleiden?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 november 2015 @ 22:44:27 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157934175
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:33 schreef livelink het volgende:

DJMO, ook voor jou lijkt het me moeilijk om met je eigen diagnose ook nog goed te kunnen zorgen. Je eigen triggers kennen, lijkt me al heel wat. Maar kan je je zelf ook uit de situatie halen of afleiden?
Ik heb sinds een half jaar ambulante begeleiding aan huis voor Jan (en zijdelings ook voor Geert, die of dezelfde kant opgaat, of het gewoon ontzettend leuk vind om Jan te imiteren :') ). Ik krijg keer op keer van m'n begeleidster het compliment dat ik het zo goed doe. Mijn grootste trigger is trouwens Jan zelf :@ :') Het is elke dag opnieuw raak, het begint al bij het opstaan; arrogant gedrag: oh nee, dat doe ik niet dat doe jij voor mij (echt he, een zesjarige die z'n moeder rond commandeert) of oorverdovend krijsen tot hij bijna geen lucht krijgt. Als hij achter de pc zit en ik wil zelf even iets nakeijken of doen, wordt ik weggemept. En als ze bij hun vader vandaan komen is het dubbel feest .. dan zijn ze compleet stuurloos (is ook de ambulant begleider opgevallen). Daar doen ze bij wijze van spreken de efteling, diergaarde blijdorp en duinrell in één dag en ik zit met overprikkelde kinderen.. De buren hebben al vaker geklaagd, maar het veranderen kan ik niet. En ja, ik kan mezelf prima uit de situatie halen door even op het balkon te gaan staan ofzo, iig uit de ruimte waar m'n kinderen op dat moment zijn.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 1 december 2015 @ 15:20:25 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157946252
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 19:16 schreef livelink het volgende:

[..]

Tja, het gaat in het voorjaar en de zomer altijd zoveel beter dat we wellicht te overmoedig worden. En dan komt onvermijdelijk het nieuwe schooljaar met de bijkomende stress en daarna zijn verjaardag en de feestdagen en dan gaat het weer mis.
Ellendig is dat! Ik weet ook niet hoe dat met deze medicatie werkt, of het juist goed is om af en toe pauzes te nemen of juist beter om het op een constant niveau te houden. Heeft hij last van bijwerkingen van de medicijnen?

Heftig, Ticootje. Sterkte met het vinden van een andere oplossing/opvang. :*
in de haak.
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:26:55 #148
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157947590
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:20 schreef trui het volgende:

[..]

Ellendig is dat! Ik weet ook niet hoe dat met deze medicatie werkt, of het juist goed is om af en toe pauzes te nemen of juist beter om het op een constant niveau te houden. Heeft hij last van bijwerkingen van de medicijnen?

Heftig, Ticootje. Sterkte met het vinden van een andere oplossing/opvang. :*
Nee hoor, hij heeft helemaal geen last van bijwerkingen. En het stoppen en weer beginnen kan ook geen kwaad. Hij zit al jaren op de allerlaagste dosis en omdat hij ondertussen wel groeit is hij eigenlijk ook al continue aan het afbouwen. Gisteren even met hem zelf erover gehad. Hij wil liever niet meer beginnen, maar ook bij hem is het omdat hij geen zin meer heeft in de psychiater.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:29:37 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157958786
Ah fijn dat het in elk geval zonder bijwerkingen is. En heb je afbouwen/stoppen ook in overleg met de psychiater gedaan?
in de haak.
  woensdag 2 december 2015 @ 06:37:05 #150
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157960754
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:29 schreef trui het volgende:
Ah fijn dat het in elk geval zonder bijwerkingen is. En heb je afbouwen/stoppen ook in overleg met de psychiater gedaan?
Ja, die vond dat prima.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 december 2015 @ 07:27:07 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_157960852
Zijn die medicijnen niet eventueel ook door een huisarts voor te schrijven?
***
  woensdag 2 december 2015 @ 22:24:19 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157975964
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 07:27 schreef Brighteyes het volgende:
Zijn die medicijnen niet eventueel ook door een huisarts voor te schrijven?
Dat heb ik gevraagd, maar dat wil de huisarts niet. Ze wil niet eens melatonine voorschrijven :{
Ik ben inmiddels al wel helemaal klaar met de komende feestdagen trouwens. Ik vraag me echt af of ik zelf de feestdagen ooit weer leuk ga vinden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 december 2015 @ 22:41:01 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157976551
is 't gelukt met de surprise, Livelink?
in de haak.
  woensdag 2 december 2015 @ 23:36:51 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157978120
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:41 schreef trui het volgende:
is 't gelukt met de surprise, Livelink?
Ja, dat wel. De papiermaché was net op tijd droog. Vandaag is alles geverfd en ingepakt en het 'gedicht' is gemaakt. Dat laatste was wel grappig. Hij wilde het persé zelf doen, waarna er een hele tirade kwam over hoe stom Sinterklaas wel niet was. Dus toen zei ik dat dat niet leuk was en toen volgde er een verhaal over de surprise. Wat hij had gekozen om te maken en wat het was. Dat was al een stuk beter, maar toen suggereerde ik heel voorzichtig dat dat toch nog steeds niet echt een gedicht was.

Toen werd het als volgt:

quote:
Dit is een Togepi.
Als je niet weet welke Pokemon dat is, hier is een plaatje.

dus nu weet je wat het moet voorstellen dus.

lieve ..... volgens sint ben je heel heel aardig daarom maak ik het.
het is de pokemon daarom van harte van sint en piet.
prettige pakjes avond doei. o, ja en het gedicht moet nog.
En toen werd het blaadje naar mij doorgeschoven en heb ik er samen met hem nog een gedicht bij gemaakt en onder geschreven. Ach ja, het is in ieder geval origineel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 2 december 2015 @ 23:45:29 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157978338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat heb ik gevraagd, maar dat wil de huisarts niet. Ze wil niet eens melatonine voorschrijven :{
Ik ben inmiddels al wel helemaal klaar met de komende feestdagen trouwens. Ik vraag me echt af of ik zelf de feestdagen ooit weer leuk ga vinden.
Melatonine via de huisarts is schreeuwend duur. Dit is goedkoper.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 3 december 2015 @ 00:21:21 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_157979041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat wel. De papiermaché was net op tijd droog. Vandaag is alles geverfd en ingepakt en het 'gedicht' is gemaakt. Dat laatste was wel grappig. Hij wilde het persé zelf doen, waarna er een hele tirade kwam over hoe stom Sinterklaas wel niet was. Dus toen zei ik dat dat niet leuk was en toen volgde er een verhaal over de surprise. Wat hij had gekozen om te maken en wat het was. Dat was al een stuk beter, maar toen suggereerde ik heel voorzichtig dat dat toch nog steeds niet echt een gedicht was.

Toen werd het als volgt:

[..]

En toen werd het blaadje naar mij doorgeschoven en heb ik er samen met hem nog een gedicht bij gemaakt en onder geschreven. Ach ja, het is in ieder geval origineel.
haha, mooi! en ik heb 'm even opgezocht, maar dat is wel een leuke pokemon om te maken denk ik!
in de haak.
  donderdag 3 december 2015 @ 00:28:47 #157
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_157979197
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

Melatonine via de huisarts is schreeuwend duur. Dit is goedkoper.
Ik zal er eens naar kijken. Ik dacht dat er geen hoge dosering melatonine meer verkocht mocht worden, dus ik ben wel verbaasd dat dit nog te verkrijgen is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 00:34:49 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157979329
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik zal er eens naar kijken. Ik dacht dat er geen hoge dosering melatonine meer verkocht mocht worden, dus ik ben wel verbaasd dat dit nog te verkrijgen is.
mag sinds kort weer :) Ik was bij de drogist voor de lage dosering voor Geert (die vaart er ook wel bij namelijk) en toen had ik het erover dat het bij de apotheek zo duur is. Toen vertelde de assistente dat het sinds kort weer gewoon verkocht mocht worden. Ik heb vorige maand bij mijn drogist flink ingeslagen (die hadden een aanbieding van 1+1 gratis op alle lucovitaal).
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157982276
Wel een leuke knutsel om te maken Livelink!
Origineel begin van het gedicht!
Succes/sterkte met de feestdagen livelink :*

Wij gebruiken sleepzzz melatonine voor M. Echt een dosering die in theorie nergens op slaat, maar goed, het werkt. En hoe het dan werkt maakt me niet uit (al helpt het alleen voor het idee). 1 tabletje 0,1 mg en heel af en toe krijgt ze er 2.

Vandaag vroeg een moeder van een klasgenootje van M. me of ik de surprise voor haar al had gezien. Ik denk dat ze haar niet gelukkiger hadden kunnen maken ;).
Nu hopen dat ze het niet helemaal hoeft te slopen, want hij ziet er erg leuk uit!
Er staan veel creatieve uitspattingen in de klas, zonde als je bedenkt dat er een aantal gewoon aan stukken liggen morgen na het uitpakken ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_157982500
Kim gebruikt ook de 0,1 melatonine. Ze krijgt er 8. Gewoon bij de etos eigen merk, scheelt toch weer een paar euro.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 3 december 2015 @ 10:07:09 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157982511
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim gebruikt ook de 0,1 melatonine. Ze krijgt er 8. Gewoon bij de etos eigen merk, scheelt toch weer een paar euro.
is het dan niet makkelijker om de 1 mg tabletjes te halen? lijkt me prettiger voor haar om maar 1 tabletje in te nemen dan acht :o
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157982901
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:07 schreef DJMO het volgende:

[..]

is het dan niet makkelijker om de 1 mg tabletjes te halen? lijkt me prettiger voor haar om maar 1 tabletje in te nemen dan acht :o
Daarmee wordt de dosis met 25% verhoogd, ik denk dat dat niet handig is. En bovendien is ze dat gewend. Ze vind het niet erg om 8 in te nemen, het zijn ook maar kleine pilletjes. Gaan in 1 keer naar binnen. Maar bedankt voor het meedenken!
pi_157997732
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim gebruikt ook de 0,1 melatonine. Ze krijgt er 8. Gewoon bij de etos eigen merk, scheelt toch weer een paar euro.
Zoveel gebruik ik ook!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_157998732
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef McLaura het volgende:

[..]

Zoveel gebruik ik ook!
Deze dosering werkt voor Kim heel goed. We moesten een tijdje niks geven, maar dan blijft ze erg onrustig en slaapt voor 23.00 zeker niet. Met slaapt ze wel snel in.
pi_158007590
Waren er laatst niet resultaten van onderzoeken dat melatonine helemaal niet zo onschuldig was als wordt voorgedaan?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_158012904
Ik durfde hier al niet te posten dat Billy 0,1 mg krijgt 's nachts :@

Vind dit zelf ook wel erg hoge doseringen..
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:59:04 #167
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158012941
Ik durf best te posten dat mijn kind 3 mg. krijgt. Voorgeschreven door de psychiater. Zonder melatonine slaapt hij om middernacht nog niet en is hij rond 04.00 al weer klaarwakker.

leesvoer
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158012954
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:59 schreef livelink het volgende:
Ik durf best te posten dat mijn kind 3 mg. krijgt. Voorgeschreven door de psychiater. Zonder melatonine slaapt hij om middernacht nog niet en is hij rond 04.00 al weer klaarwakker.
Ja maar jij hebt een groot puberkind, dat is imo wat anders dan een kleuter/kind.
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:02:35 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158012995
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ja maar jij hebt een groot puberkind, dat is imo wat anders dan een kleuter/kind.
Hij is inderdaad pas melatonine gaan gebruiken toen hij 10 was. Daarvoor ging het slapen goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158013006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:02 schreef livelink het volgende:

[..]

Hij is inderdaad pas melatonine gaan gebruiken toen hij 10 was. Daarvoor ging het slapen goed.
Overigens was het mij al bekend dat ASS kinderen een mogelijke verstoring kunnen hebben in de melatonine-aanmaak.
Vandaar dat ik hem toen ook 0,1mg heb gegeven, en dat gaat prima :)
pi_158013668
De mijne krijgt 0,1 of 0,2 mg. Niet vanwege ASS, maar net als ik een slechte inslaper.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_158017329
quote:
Ik vind het ook een interessant stuk.

Vooral omdat onze oudste zoon, gediagnosticeerd met ADHD op zijn 7de en op zijn 10de met PDD NOS, nu op 14 jarige leeftijd er heel anders aan toe is dan in zijn jongere jaren.

Dat wil zeggen; hij heeft nog steeds een hoeveelheid kenmerken;

Een verminderd vermogen tot sociaal contact en communiceren; hij heeft weinig vrienden, sterker nog, ik zie er nooit een, maar hij heeft ze blijkbaar wel. Hij heeft contact met ze via skype en op school doet hij het sociaal goed volgens mentor.

Hij heeft beperkte interesses. Eigenlijk geen. Heeft ook geen hobby's en vindt niets leuk. Kan zich wel erg druk maken om kleinigheden die net op dat moment de aandacht hebben.

Vertoont nog steeds repetitief gedrag, heeft moeite met overzicht, weinig gezichtsuitdrukking (koelkast) en kan zich nog steeds moeilijk inleven in de gevoelens van anderen (lees: niet).

Toch merk ik nu hij ouder wordt een verandering.
Hij is wel intelligent, dat veroorzaakte in het verleden gedrag waarvan hij wist dat het van hem verwacht werd en dus een schijnbeeld was, maar nu hij 14 is kan hij zich veel beter uiten.
Hij is rustiger, evenwichtiger en kan zich beter uiten.

Ik weet nog steeds niet helemaal zeker of hij ooit een zelfstandig leven zou kunnen leiden. Hij is nog steeds erg afhankelijk van ons en kan soms nog erg vaag uit de hoek komen zodat je denkt; huh?!? maar ja... je weet het niet. Ik heb goede hoop.

Hij slikt geen medicijnen meer (ritalin), halleluja.
Hij is daar een aantal maanden geleden mee gestopt, zonder medeweten van ons, maar het werkt nu. Het gaat goed nu.

Ik heb toen hij klein was heel wat dagen jankend op de bank gezeten. Omdat ik het niet meer wist. Omdat ik dacht gefaald te hebben. Omdat ik bang was voor zijn toekomst. Omdat het idee van een kind opvoeden anders bleek dan gehoopt. Omdat....

We zijn er nog zeker niet maar ik hoop over een jaar of 10 hier iets geweldigs te kunnen typen.

[ Bericht 0% gewijzigd door lily op 04-12-2015 20:37:58 ]
pi_158017931
Oh, en verder nog;

Ik ben dol op hem. Op dat slungelige lijf van 1.92m. Op zijn bromstem, en op zijn gesprekken. Op zijn direct galopperende geluid van zijn lange benen als hij de trap af komt als ik thuis kom.
En zijn voortdurende herhalende verhalen die daarna volgen O+
Het is een schat.
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:52:35 #174
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158018080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:31 schreef lily het volgende:

[..]

We zijn er nog zeker niet maar ik hoop over een jaar of 10 hier iets geweldigs te kunnen typen.
Dat hoop ik ook, Lily! Maar wat jij schetst zie ik ook wel. Een duidelijke positieve ontwikkeling met dingen die ik me twee jaar geleden echt niet kon voorstellen. Waar het stopt, geen idee, maar het is wel fijn om te zien dat zo'n ontwikkeling er wel is. Dat geeft hoop, ook voor anderen hier.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158018330
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook, Lily! Maar wat jij schetst zie ik ook wel. Een duidelijke positieve ontwikkeling met dingen die ik me twee jaar geleden echt niet kon voorstellen. Waar het stopt, geen idee, maar het is wel fijn om te zien dat zo'n ontwikkeling er wel is. Dat geeft hoop, ook voor anderen hier.
Ja, inderdaad.
Ik kon me jaren geleden niet voorstellen dat het toch zo zou zijn als nu. Ook al is dat niet 'als in de boekjes', het is al zoveel beter dan ik ooit had durven denken.
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:04:04 #176
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158018536
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:48 schreef lily het volgende:
Oh, en verder nog;

En zijn voortdurende herhalende verhalen die daarna volgen O+
.
En dat O+
Zo herkenbaar. Als hij in een goede bui is volgt hij me als een hondje om al zijn verhalen en zijn weetjes te spuien. Zo gezellig. En ook zo fijn als ook anderen dan ik bereid zijn om naar hem te luisteren. Hij heeft zo'n behoefte om gehoord te worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158018626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:04 schreef livelink het volgende:

[..]

En dat O+
Zo herkenbaar. Als hij in een goede bui is volgt hij me als een hondje om al zijn verhalen en zijn weetjes te spuien. Zo gezellig. En ook zo fijn als ook anderen dan ik bereid zijn om naar hem te luisteren. Hij heeft zo'n behoefte om gehoord te worden.
Alleen is het in ons geval vooral 'moeders' die daar bereid is om naar te luisteren ;)
  vrijdag 4 december 2015 @ 21:09:46 #178
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158018766
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:06 schreef lily het volgende:

[..]

Alleen is het in ons geval vooral 'moeders' die daar bereid is om naar te luisteren ;)
In ons geval ook, hoor. Ik en de buurvrouw O+
Maar via Skype praat hij veel met klasgenootjes, dus daar kan hij ook veel kwijt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158018993
Ja, skype doet hij dus ook veel.
We hebben houten vloeren (oud huis) en we horen hem dus voortdurend brommen door het plafond.

Toch is het raar. Ik ken er geen een van. Nooit gezien. Hier komt niemand van zijn kant af en hij gaat ook nooit naar hen. Ze spreken wel eens af in de stad.

Bij zijn broertje van bijna 11 is dat wel anders. Zijn vriendjes komen hier wel regelmatig over de vloer.

Ik loop wel eens even zijn kamer op als hij skyped.
Even kijken wie er aan de andere kant zit :+ ff zwaaien naar zo'n vreemde puber... haaai, ik ben de moeder van D, doei. hehe
pi_158027738
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 20:52 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook, Lily! Maar wat jij schetst zie ik ook wel. Een duidelijke positieve ontwikkeling met dingen die ik me twee jaar geleden echt niet kon voorstellen. Waar het stopt, geen idee, maar het is wel fijn om te zien dat zo'n ontwikkeling er wel is. Dat geeft hoop, ook voor anderen hier.
True ;)
Wij zitten nog maar aan het begin, en dan ook nog met een kind dat verstandelijk heel laag sscoort dus waar je in die zin nog minder verwachtingen van moet hebben. Zelfs al is ze nog geen vijf, ze heeft bijna 2 jaar praktisch stilgestaan, daarna vooral verbetering in ggedrag, niet in verdere ontwikkeling, maar de laatste tijd komt er eindelijk weer wat beweging in en zien we haar echt ggroeien, ook sociaal.
Geen idee waar het schip gaat stranden, maar het is fijn om te lezen dat jullie ook met stukken oudere kinderen nog bijna verbaasd kunnen staan van hoeveel bbeter het dan opeens weer gaat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Jubileum moderator maandag 7 december 2015 @ 21:30:06 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_158091662
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:59 schreef livelink het volgende:
Ik durf best te posten dat mijn kind 3 mg. krijgt. Voorgeschreven door de psychiater. Zonder melatonine slaapt hij om middernacht nog niet en is hij rond 04.00 al weer klaarwakker.

leesvoer
Eva krijgt meer, soms veel meer en ik mag in mijn handjes knijpen als ze tot 3 uur snachts slaapt. Het gebeurd regelmatig dat ze al "klaar!! " is als ik nog niet naar bed ben.

Lily O+ wat heerlijk om te horen dat het beter gaat, wat is die wanhoop dan ineens lang geleden he?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 7 december 2015 @ 21:38:13 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_158091992
Zo hee ik heb even op internet gezocht, 120 tabletten =16,95
90 tabletten via huisarts is 45 euro
Waarom heb ik dit nooit eerder gedaan?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_158092146
Las over de ontwikkeling en wil jullie even een hart onder de riem steken..Die ontwikkeling kan lang doorgaan.
Mijn vriend zit al meer dan 10 jaar in een groepje dat d&d speelt. Vanaf het begin zit er een autistische jongen bij. In het begin was dat soms heel lastig, want hij was heel star, regels moesten precies gevolgd worden en sociaal liep het niet zo soepel. Maar nu heeft hij een baantje, woont begeleid op kamers en hij is echt gegroeid. Leest nu gezellig op de bank onze kinderen een boekje voor en vaak merk je nauwelijks meer iets aan hem.
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:23:31 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158109203
Zeker bemoedigend, watmoetikkiezen.
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 21:30 schreef Lois het volgende:

[..]

Eva krijgt meer, soms veel meer en ik mag in mijn handjes knijpen als ze tot 3 uur snachts slaapt. Het gebeurd regelmatig dat ze al "klaar!! " is als ik nog niet naar bed ben.

:o :{ , dat is dan nog wel een graad erger, ja. Is ze dan overdag ook niet moe?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158110133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat heb ik gevraagd, maar dat wil de huisarts niet. Ze wil niet eens melatonine voorschrijven :{
Ik ben inmiddels al wel helemaal klaar met de komende feestdagen trouwens. Ik vraag me echt af of ik zelf de feestdagen ooit weer leuk ga vinden.
De feestdagen... -O-
Afgelopen zaterdag pakjesavond gevierd met een zombie die helemaal klaar was met Sinterklaas, en nu komt de Kerst met alle lampjes, prikkels en onderbreking van de routine. Bleeeeh. Wat mij betreft hernoemen we december tot "fiepmaand" en brengen we hem door in diepe winterslaap. En dan word ik op 1 januari wakker om een fles open te trekken.

Bij de gedachte wat ik allemaal nog moet regelen in in goede banen moet regelen wil ik het liefst ritmisch met mijn hoofd op de tafel slaan. |:(
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:34:25 #186
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158110758
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:07 schreef Jihawti het volgende:

[..]

De feestdagen... -O-
Afgelopen zaterdag pakjesavond gevierd met een zombie die helemaal klaar was met Sinterklaas, en nu komt de Kerst met alle lampjes, prikkels en onderbreking van de routine. Bleeeeh. Wat mij betreft hernoemen we december tot "fiepmaand" en brengen we hem door in diepe winterslaap. En dan word ik op 1 januari wakker om een fles open te trekken.

Bij de gedachte wat ik allemaal nog moet regelen in in goede banen moet regelen wil ik het liefst ritmisch met mijn hoofd op de tafel slaan. |:(
En dan zit je vervolgens zelf als een zombie op de bank met Kerst. Deze week met pijn in mijn hart toch maar weer voor de zoveelste keer afgezegd voor het Kerstdiner op mijn werk. En mijn man heeft ook het kerstdiner op zijn werk afgezegd. Dat zijn dan echt van die dingen die je er net niet meer bij kan hebben qua geregel. En dat terwijl dat ook juist de leuke dingen van Kerst horen te zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158119416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:34 schreef livelink het volgende:

[..]

En dan zit je vervolgens zelf als een zombie op de bank met Kerst. Deze week met pijn in mijn hart toch maar weer voor de zoveelste keer afgezegd voor het Kerstdiner op mijn werk. En mijn man heeft ook het kerstdiner op zijn werk afgezegd. Dat zijn dan echt van die dingen die je er net niet meer bij kan hebben qua geregel. En dat terwijl dat ook juist de leuke dingen van Kerst horen te zijn.
Check...vandaag gedaan...

Edit: overigens gaat het verder best goed hoor, maar die feestdagen zijn hier gewoon geen...feest :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 9 december 2015 @ 17:01:52 #188
11682 Moonah
Jolie femme
pi_158131432
Ik kom even binnenvallen.
Sinds een poosje zit onze zoon op bowlingles. Hij vindt het geweldig! Door de week een uur en een kwartier trainen, en op zaterdag 2 uur competitie. Het blijkt dat er relatief veel autistische kinderen op de les zitten. Eigenlijk ook best logisch. Wel een team, maar geen fysiek contact (behalve een high-five bij een goede worp). Je speelt individueel, maar toch samen. Bijkomend (groot!) voordeel vind ik dat er (bij deze club) heel goed aandacht wordt besteed aan het leren omgaan met tegenslag/verlies. Tevens leert onze zoon rust in zijn lijf te vinden, zich te focussen en leert hij dat je door oefening dus écht beter wordt, doorzetten dus.

Wellicht een idee voor een van de kinderen van meelezende ouders hier. :)

En tevens sterkte gewenst, deze weken nog. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_158131680
Wat leuk Moonah!
Wie weet wel een goede tip!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 9 december 2015 @ 19:31:52 #190
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158134618
Leuk idee, Moonah! Bowlen doen wij alleen soms recreatief en dan is het vooral nog een frustrerende bezigheid voor mijn jongste. Hij wil te veel en te hard.

Wij hebben ons op het nieuwe schaatsseizoen gestort. We zijn al een keer bij flevonice geweest. Daar hebben ze een schaatsbaan van 3 km. Daar heeft hij 5 rondjes geschaatst. En afgelopen weekend was flevonice dicht, maar zijn ze naar Utrecht gegaan om daar te schaatsen.
Schaatsen en mountainbiken zijn wel zijn sporten, maar echt op een club durven wij niet meer aan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 10:36:28 #191
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158190057
De tactiek van vaak naar de tandarts gaan werkt trouwens bij ons. Ik moest gisteren weer met hem naar de tandarts We zitten nu in een frequentie van elke 2 maanden naar de tandarts. We begonnen met wekelijks, naar tweewekelijks, naar maandelijks en nu dus tweemaandelijks.

En hij is nu niet eens meer zenuwachtig vooraf. Tandarts is iets geworden wat bij de routine hoort. Het kost wat tijd en energie, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 december 2015 @ 13:30:46 #192
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158192247
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:36 schreef livelink het volgende:
De tactiek van vaak naar de tandarts gaan werkt trouwens bij ons. Ik moest gisteren weer met hem naar de tandarts We zitten nu in een frequentie van elke 2 maanden naar de tandarts. We begonnen met wekelijks, naar tweewekelijks, naar maandelijks en nu dus tweemaandelijks.

En hij is nu niet eens meer zenuwachtig vooraf. Tandarts is iets geworden wat bij de routine hoort. Het kost wat tijd en energie, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Wat goed! Wat heerlijk dat alle energie die je erin moest stoppen zich nou gewoon terug betaalt!
pi_158193808
Livelink, wat superfijn!!!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158194491
Wat fijn Livelink!
  zaterdag 12 december 2015 @ 15:55:44 #195
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158194753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:07 schreef Nijna het volgende:
Livelink, wat superfijn!!!!!
Nou, inderdaad. De oplossing kan eigenlijk soms zo simpel zijn. Maar ja, het kost natuurlijk wel geld en je moet dan ook weer toestemming hebben van de zorgverzekering. Dat ging echter heel vlot ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158203563
Het mag ook wel eens zo zijn dat het een keer vlot gaat, met al dat geregel af en toe... pfff ;)

M. doet het nog steeds goed in deze toch redelijk hectische maand. Genoten van sinterklaas, we hebben geprobeerd haar er echt bij te betrekken. Meehelpen met gedichtjes maken, schoenen vullen, de zak klaarzetten. En wat kan ze dan toch heel goed een geheimpje bewaren, terwijl ze dat normaal gesproken toch wel heel lastig vindt...

Op school een fantastische surprise gekregen, of dit volgende jaren te evenaren is, dat is natuurlijk de vraag, maar met de eerste keer lootjes trekken was dit een goede start!

Volgende week nog en tot nu toe heb ik haar sinds de herfstvakantie niet thuis hoeven houden door vermoeidheid oid. Haar lontje is wel wat korter, maar vergeleken met vorig jaar is dit echt wel zoveel beter :D.
Ze is bij het schoolkoor gegaan en hoewel ze na de eerste keer wat twijfel had, heeft ze er nu plezier in, leuk hoor en er zijn veel kinderen uit haar klas die meedoen, dus dat is ook wel leuk.

Ze heeft afgelopen weken 2 keer met andere kinderen uit de klas gespeeld dan haar vaste vriendje (en aangezien die waarschijnlijk gaat verhuizen, juichen we dit wel toe, want het zou fijn zijn als ze iets meer contacten heeft dan alleen haar vriendje, tegen die tijd).

En ze geeft het steeds beter aan als er iets is. Dan zegt ze tegen juf dat ze ergens onrustig van wordt oid. Het gaat wat lomp nog, maar ze zegt het wel, al met al mooie stappen gemaakt de afgelopen tijd!

En ze mag het komende anderhalf jaar in elk geval naar de zorgboerderij blijven gaan *O* .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 15 december 2015 @ 07:10:29 #197
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_158253620
Nijna, wat een goed nieuws! Anderhalf jaar is echt een periode waar je op kunt bouwen. En fijn dat het verder ook zo goed gaat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_158258847
Ja, we mogen in onze handjes knijpen denk ik :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158259080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 10:36 schreef livelink het volgende:
De tactiek van vaak naar de tandarts gaan werkt trouwens bij ons. Ik moest gisteren weer met hem naar de tandarts We zitten nu in een frequentie van elke 2 maanden naar de tandarts. We begonnen met wekelijks, naar tweewekelijks, naar maandelijks en nu dus tweemaandelijks.

En hij is nu niet eens meer zenuwachtig vooraf. Tandarts is iets geworden wat bij de routine hoort. Het kost wat tijd en energie, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Maandag mag ik weer naar de kliniek Bijzondere Tandheelkunde. Gaat altijd best goed want ze hebben er alles al gezien. Halverwege de controle is Lukas er vaak klaar mee en gaat boos zingen en met dingen gooien maar de keer erop loopt ie weer net zo vrolijk die kamer in gelukkig.

Het ziekenhuis is een ander verhaal. Daar is ie eens in terecht gekomen na een epileptische aanval vlak nadat hij de tijdelijke opvang in ging, dus zodra hij een ziekenhuis herkent meldt hij paniekerig: "Niet naar het ziekenhuis! Lukas is KLAAR met het ziekenhuis!".

Maar ja, als je hardnekkig tandenknarst en poetsen bijkans onmogelijk maakt, dan zul je op een gegeven moment onder narcose gesaneerd moeten worden, in het ziekenhuis. Wat een kermis was dat, zeg. Lukas nuchter en dus zonder medicatie in de auto met mijn vader ernaast als anti-stuiter-verzekering om zes uur 's ochtends en na de narcose misselijk en gedoe. Hij heeft er dagen zo niet weken last van gehad.

Het enige lichtpuntje is dat hij ondanks het slechte poetsen en knarsen een perfect gebit had zonder gaatjes dus dit zal niet al te vaak moeten gelukkig.

Aldus één van de miljoen dingen die niet gaan zoals in andere gezinnen _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158259090
Klinkt als weer wat ademruimte Nijna!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158277502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:11 schreef Jihawti het volgende:
Klinkt als weer wat ademruimte Nijna!
Zo voelt het ook :). Iets rustiger!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159554675
Wat is hier al enorm lang niet gepost.
Gewoon omdat het kan dan.

Dot eindelijk naar school (ze wordt over 2 weken 5) *O*

Das hier toch anders dan in het reguliere kleutertopic
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 februari 2016 @ 06:21:48 #203
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159561219
Vanyel, wat een enorme stap voor jullie en voor Dot *O* .
En ik hoop dat dit het begin is van een hele fijne schooltijd, zowel voor jullie als voor haar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159571669
Wauw Vanyel, hoe vindt ze het?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159579058
Ze is uiteraard uitgeteld aan het eind van de dag, en wat prikkelbaar, maar ze lijkt het, naast spannend, echt wel leuk te vinden. Al 2x teruggehoord dat ze goed meedeed met bijna alles.
Ze vertelde vandaag zelfs dat de juf ziek was, dus er kwam ook nog iets uit. Leuk O+

Staat in de afgelopen week 2 x bijten en 1x bijna bijten tegenover, maar ik snap stiekem ook wel dat ze ergens haar spanning kwijt moet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159579146
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:37 schreef Vanyel het volgende:
Ze is uiteraard uitgeteld aan het eind van de dag, en wat prikkelbaar, maar ze lijkt het, naast spannend, echt wel leuk te vinden. Al 2x teruggehoord dat ze goed meedeed met bijna alles.
Ze vertelde vandaag zelfs dat de juf ziek was, dus er kwam ook nog iets uit. Leuk O+

Staat in de afgelopen week 2 x bijten en 1x bijna bijten tegenover, maar ik snap stiekem ook wel dat ze ergens haar spanning kwijt moet.
Bijt ze jullie dan of andere kindjes?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159579165
Fijn dat ze het leuk lijkt te vinden en dat je zelfs dingen terug hoort :D.
Succes met wennen en het vinden van jullie draai. Dat ze wat prikkelbaar en uitgeteld is klinkt niet heel onlogisch.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 1 februari 2016 @ 20:45:01 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159579284
Ik moet zeggen dat school echt bij ons een grote zegen is geweest. Als ik zie wat hij daar heeft geleerd en hoe hij daar is opgebloeid. Ik kan niet anders dan een diepe buiging maken voor wat zij bereikt hebben met mijn kind. En dan lees ik soms die columns van die Sarah Morton op de fp (geen aanrader trouwens, ik vind de columns echt vreselijk) die alleen maar tekeer gaat tegen het cluster 4 onderwijs. Dan ben ik zo blij dat wij een andere ervaring hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159579597
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bijt ze jullie dan of andere kindjes?
Kindje, juf. Ws beide keren van schrik.
Vroeger beet ze vooral mij, dus ik vind het vooruitgang ;)

Ik ben enorm benieuwd wat het ons gaat brengen. Merk iig dat ze het al machtig vindt om nu groot genoeg te zijn voor school en daardoor ook sommige dingen 'groot' probeert te doen. Eigen spul naar de keuken brengen, zelf luier pakken en aandoen voor de nacht etc. Heel aandoenlijk.

Ik kom nooit op de fp. Wie weet morgen eens kijken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:29:02 #210
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159628265
Bijten was hier maar zeer tijdelijk. Toen hij zich een beetje beter verbaal kon uiten was het ook in één klap over. Wel heel vervelend, want het roept ook hele heftige reacties op. Ik was heel blij toen dat van de baan was.

We zijn net weer naar een open dag geweest. Waar we de vorige keer helemaal depressief thuiskwamen omdat mijn jongste zich misdroeg en de school echt vreselijk vond, kwamen we nu helemaal hyperend thuis. Hij vond het helemaal geweldig en zou er het liefst morgen al naar toe gaan :o

De keus is dus gemaakt. Helaas is deze school qua ligging veel minder praktisch, maar voor hem was het een verschil van dag en nacht. Dus we moeten maar weer gaan kijken hoe hij er dan gaat komen. En nou is hij ongelooflijk druk en ik ben zelf helemaal kapot. Dit soort dingen vergen echt enorm veel van me. Die hele schoolkeuze is een enorme bron van stress geweest en nu we dan de knoop door hebben gehakt komt dat er allemaal uit, lijkt het.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159628523
Wel ontzettend fijn om ermee klaar te zijn dan. Helemaal als hij nog blij is ook :)

Na mijn enthousiasme van maandag loop ik nu zelf toch met een blauwe beet op mijn arm. De prikjes van de dokter werden niet bijster gewaardeerd en ik was uiteraard het dichtst bij..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159629329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:39 schreef Vanyel het volgende:
Wel ontzettend fijn om ermee klaar te zijn dan. Helemaal als hij nog blij is ook :)

Na mijn enthousiasme van maandag loop ik nu zelf toch met een blauwe beet op mijn arm. De prikjes van de dokter werden niet bijster gewaardeerd en ik was uiteraard het dichtst bij..
Auw. Kut.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159630794
Hoe gaan jullie om met agressie van kinderen? Niet hoe je handeld op dat moment want dat weet ik wel. Maar voor jezelf emotioneel. Krabben, schoppen, stompen, dingen naar je gooien, slaan, enz is hier op het moment meer regel dan uitzondering. Meerdere keren per dag. En ik vind het superzwaar. En ik weet waardoor het komt en dat alle spanning er bij mij uit komt. Maar na zo'n dag kan ik wel huilen.
pi_159631015
Volgens mij is dat ook het enige wat je dan kunt doen. En wat je moet doen, anders hou je het helemaal niet vol.
Verder PM.

Oh en the work van Byron Katie. Online te vinden, uitleg en hoe je het zelf kunt doen. Ik was nogal sceptisch, maar het heeft bij mij een hoop van de emotionele druk erafgehaald. Zou ik iedereen aanraden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Vanyel op 03-02-2016 20:13:32 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_159632141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:39 schreef Vanyel het volgende:
Wel ontzettend fijn om ermee klaar te zijn dan. Helemaal als hij nog blij is ook :)

Na mijn enthousiasme van maandag loop ik nu zelf toch met een blauwe beet op mijn arm. De prikjes van de dokter werden niet bijster gewaardeerd en ik was uiteraard het dichtst bij..
:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159632578
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:00 schreef Solagratia het volgende:
Hoe gaan jullie om met agressie van kinderen? Niet hoe je handeld op dat moment want dat weet ik wel. Maar voor jezelf emotioneel. Krabben, schoppen, stompen, dingen naar je gooien, slaan, enz is hier op het moment meer regel dan uitzondering. Meerdere keren per dag. En ik vind het superzwaar. En ik weet waardoor het komt en dat alle spanning er bij mij uit komt. Maar na zo'n dag kan ik wel huilen.
Dat deed ik dan ook gewoon.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 3 februari 2016 @ 21:13:30 #217
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159633620
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:00 schreef Solagratia het volgende:
Hoe gaan jullie om met agressie van kinderen? Niet hoe je handeld op dat moment want dat weet ik wel. Maar voor jezelf emotioneel. Krabben, schoppen, stompen, dingen naar je gooien, slaan, enz is hier op het moment meer regel dan uitzondering. Meerdere keren per dag. En ik vind het superzwaar. En ik weet waardoor het komt en dat alle spanning er bij mij uit komt. Maar na zo'n dag kan ik wel huilen.
sterkte :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:52:07 #218
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159637896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:00 schreef Solagratia het volgende:
Hoe gaan jullie om met agressie van kinderen? Niet hoe je handeld op dat moment want dat weet ik wel. Maar voor jezelf emotioneel. Krabben, schoppen, stompen, dingen naar je gooien, slaan, enz is hier op het moment meer regel dan uitzondering. Meerdere keren per dag. En ik vind het superzwaar. En ik weet waardoor het komt en dat alle spanning er bij mij uit komt. Maar na zo'n dag kan ik wel huilen.
Ik hield me altijd voor dat ik liever wou dat hij het bij mij deed dan bij anderen. En ik zorgde er voor dat hij niet merkte hoe zeer het mij soms raakte. Niet alleen letterlijk bij slaan of schoppen, maar meer nog bij dingen die hij tegen me zei. Hij wist me feilloos op mijn meest zwakke plekken te raken. En huilen deed ik dan 's avonds wel als ik alleen beneden zat.

Maar bij ons is dat nu echt verleden tijd. Misschien is dat dan toch de blijde boodschap ook al zal je het nauwelijks kunnen geloven als je er zo middenin zit. Ik weet nog dat ik indertijd een mooi gedicht van Oxymoron kreeg dat een en al hoop uitstraalde. Ik vond het heel mooi, maar kon niet geloven dat het beter zou worden. Maar dat is wel gebeurd.

Heel veel sterkte voor jou en voor de anderen die er nu zo middenin zitten :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159650394
Hier zijn de agressieve buien ook echt weg. Ze zal me echt niet meer zomaar aanvallen, bijten of slaan. Ze kan nog wel boos worden hoor, maar dat heeft toch elk kind? En over het algemeen kunnen we er ook vrij normaal over praten ook.

Vanmorgen brak haar cracker tijdens het smeren, omdat ze ook enorm zat te klooien ermee. Dus J pakte de cracker af en smeerde die even snel en legde m terug op haar bord. Dit was een typische situatie waar ze een jaar of 2 terug volledig om zou flippen. Punt 1 de cracker die breekt, punt 2 J die helpt, punt 3 de cracker werd teruggelegd op een vies bord. Vandaag mokte ze er wel om, maar ze kon zich er toch overheen zetten en at uiteindelijk gewoon haar cracker op.
Al denk ik wel dat de rest van de dag wat stroef kan gaan door dit kleine voorval :D. Maar dat hoor ik straks wel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159688958
Livelink, wat fijn dat de keuze is gemaakt! Ik hoop dat hij zoveel zin blijft hebben de komende tijd!
Inmiddels wel weer wat rustiger of nog steeds druk?

Auw Vanyel...

Solagratia, sterkte!

Wij hebben de laatste tijd (1-1,5maand) een M. die volkomen in paniek kan raken om dingen dat ik denk... :? .
Bijv een computerspelletje waar iets mis loopt, de waterkoker (...), een mini spinnetje wat op haar legging loopt.
Gillen, gillen... als je haar niet ziet verwacht je minstens dat je een kind aantreft waar op zn minst een ledemaat vanaf ligt ofzo... :{ maar als je haar dan ziet dan is ze echt ontzettend in paniek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is ook 's avonds of 's nachts bang, kan of wil dan niet zeggen waarvoor. Of ze heeft een nachtmerrie gehad, maar wil dan niet zeggen waar dat over ging.
Nou denk ik dat het deels wel bij de leeftijd hoort, tenminste... ik denk dat ze zich bewuster worden van de wereld zeg maar en dat daar ook angst bij past snap ik wel.
Maar ik herken het ook van mezelf, bang zijn en niet durven vertellen waarvoor (ik dacht zelf dat als ik het uit zou spreken, het ook zou gebeuren). Ik weet niet of dat bij haar zo is...

Die paniek, althans, het gegil herken ik niet, de paniek wel...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet dat het elke dag zo is, soms een paar keer achter elkaar en vervolgens weer anderhalve week niet...

Verder doet ze het op zich wel goed. Krijgt ineens een paar uitnodigingen voor feestjes achter elkaar... leuk :). En ze is sowieso wat meer aan het spelen met anderen dan alleen haar vriendje en dat werpt zn vruchten af blijkbaar ;).
En ik denk (maar ook daar wil ze niks over zeggen) dat ze een stukje uit haar groepje geschoven is omdat het wat te gezellig werd laatst ;). Dat vind ik wel grappig eigenlijk :s) (mits het bij af en toe blijft, ik wilde het juf nog vragen, maar die was steeds in gesprek)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:53:25 #221
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159710268
Lastig Nijna, dat je ook zo heftig reageert op haar paniek. Ik hoop dat jullie als gezin daarin hulp kunnen vinden. Soms betrap ik er me zelf ook op dat ik bijna meer autistisch reageer op veranderingen dan mijn kind. Al die jaren waarin elke verandering moeizaam ging heeft bij mij echt iets gedaan. En dat zal bij jou waarschijnlijk nog meer het geval zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159713044
Hoi Nijna, sorry ik schrijf hier nooit en misschien zit ik er wel helemaal naast. Maar ik las wat je over M. schreef en vroeg me af of het misschien toch spanning kan zijn die te maken heeft met de nieuwe dingen die er op sociaal gebied gebeuren, waar je over schrijft? Dat die spanning er op deze manier uitkomt, dat er gewoon ergens heel veel opbouwt en dan ploft bij kleine dingetjes?
pi_159718904
Grappig dat je het schrijft _flore, want dat is waar ik dus gisteren ook ineens aan dacht... :).

Livelink, we zullen zien, ik hoop dat ik van de week iets hoor.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159759130
Wel echt ontzettend sneu voor haar Nijna, dat ze zo in paniek is dan. En pittig voor jou ook! Lijkt me zo machteloos voelen..
pi_159847431
En dat was dan het traject bij de jeugdhulpverlening. Vandaag besloten het af te sluiten.
Zij kunnen ons niet verder ondersteunen mbt de begeleidingsvraag, we weten het namelijk zelf wel (hun woorden). En waar we dan terecht kunnen weten ze ook niet.
Tja, we hadden er ook niet zo heel veel aan, maar het voelt wel raar.

Via MEE dus aan het kijken, maar die stelden dus juist wel begeleiding voor via dat wat we eigenlijk al hadden... Dus die zullen wel weer moeten gaan overleggen ofzo.
Ik weet het niet, ik heb in elk geval weer wat meer energie voor zulke dingen, dus ik ga zelf maar eens mailen naar mogelijke opties, want dit schiet gewoon niet op.
Misschien moet ik zelf maar eens aan de studie ofzo, er is van alles op het gebied van ass aan cursussen en opleidingen. Wellicht valt daar voor mezelf ook wat uit te halen en wie weet wat ik er verder nog mee zou kunnen later, ooit ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 11 februari 2016 @ 21:58:23 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159847685
Betekent dat dan ook dat ze niet meer naar de zorgboerderij gaat, Nijna? Wij hebben het hulpverleningstraject ook al een tijd geleden afgerond, maar ik ben nu wel bang dat dat tegen ons gaat werken bij de aanmelding voor het voortgezet speciaal onderwijs. Terwijl we juist door het succes en de gekregen hulp van het speciaal onderwijs de andere hulp hebben kunnen afsluiten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159853947
Zorgboerderij blijft wel :D en ik denk ook dat dat het meeste effect heeft!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_159854012
Ik heb ook de afsluitende papieren voor het hulptraject. Man wat hebben we er veel aan gehad. Ik keek gister een filmpje terug toen Jen 4 was en dan zie ik waar we nu staan. Soms vergeet ik gewoon waar we vandaan komen, hoe zwaar de opvoeding mij viel en hoe ongelukkig we waren. Ik heb behoorlijk moeten vechten voor de juiste hulp, maar niet voor niks.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_159855843
Tof dat het zo veel beter gaat nu. Ik herinner me (lurker ;)) dat je in het begin best sceptisch was over de hulpverlening. Wat heeft je nu denk je het meest geholpen? :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  vrijdag 12 februari 2016 @ 12:41:17 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_159857635
Ja Lot, dat dacht ik me ook te herinneren.
Maar fijn hoor Tico!

Livelink, waarom zou het tegen jullie gaan werken? Job komt toch van het SO, dan is doorstromen naar VSO toch niet onlogisch? Het zou van de zotte zijn als hij daar niet terecht zou kunnen. Zéker omdat hij er zelf zo'n goed gevoel bij heeft.

Kennen jullie Het vollehoofdenboek?
Wij hebben het op aanraden van de juf. Het is een werkboek voor prikkelgevoelige kinderen en hun ouders. Stukje psycho-educatie (zonder ook maar een diagnose te noemen) en handvatten voor de kinderen zelf om signalen dat 'het te veel wordt' op tijd op te pikken, zodat ze hulp kunnen vragen en uitbarstingen kunnen voorkomen. Wij zijn nu halverwege en tot nu toe ben ik erg positief over het boek. En niet onbelangrijk, Thies ook.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_159858477
Dat klinkt goed, Moonah, vanaf welke leeftijd zou dit boek voorgelezen kunnen worden?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_159858759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:15 schreef Lot_1 het volgende:
Tof dat het zo veel beter gaat nu. Ik herinner me (lurker ;)) dat je in het begin best sceptisch was over de hulpverlening. Wat heeft je nu denk je het meest geholpen? :)
De dingen waar ik negatief tegenover stond sta ik nog steeds zo in. Speltherapie zowel jen alleen als samen heeft ons helemaal niet geholpen. Maar dat zag de hulpverlening ook. Dat was gewoon niet de juiste hulp, maar kwam meer door een verkeerde diagnose van het eerste traject onderzoeken. Waarin ik heel open was hoe mijn leven met jen eruit zag, hoe ik soms tegen de dagen opzag en dat ik haar wel wat aan kon doen als ze weer eens een driftbui had. Daarin werd de conclusie getrokken dat het probleem in eerste instantie bij mij lag en de relatie met jen.
Ik vind nog steeds dat we daar onnodig tijd hebben verspeelt.

Wat ons heeft geholpen is praten. Een ander inzicht, uitleg over hoe jen anders denkt, dingen anders oppikt en verwerkt. De negatieve spiraal waar we in gevangen zaten weten te doorbreken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:06:56 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_159859428
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:41 schreef Moonah het volgende:
Ja Lot, dat dacht ik me ook te herinneren.
Maar fijn hoor Tico!

Livelink, waarom zou het tegen jullie gaan werken? Job komt toch van het SO, dan is doorstromen naar VSO toch niet onlogisch? Het zou van de zotte zijn als hij daar niet terecht zou kunnen. Zéker omdat hij er zelf zo'n goed gevoel bij heeft.

Kennen jullie Het vollehoofdenboek?
Wij hebben het op aanraden van de juf. Het is een werkboek voor prikkelgevoelige kinderen en hun ouders. Stukje psycho-educatie (zonder ook maar een diagnose te noemen) en handvatten voor de kinderen zelf om signalen dat 'het te veel wordt' op tijd op te pikken, zodat ze hulp kunnen vragen en uitbarstingen kunnen voorkomen. Wij zijn nu halverwege en tot nu toe ben ik erg positief over het boek. En niet onbelangrijk, Thies ook.
Gelijk onze ib-er getipt.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:33:39 #234
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159861500
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 12:41 schreef Moonah het volgende:

Livelink, waarom zou het tegen jullie gaan werken? Job komt toch van het SO, dan is doorstromen naar VSO toch niet onlogisch? Het zou van de zotte zijn als hij daar niet terecht zou kunnen. Zéker omdat hij er zelf zo'n goed gevoel bij heeft.

Ach ja, het is ook nog nergens op gebaseerd, meer een angst die ik heb. Dat ik nu niet meer goed genoeg kan bewijzen dat hij het speciaal onderwijs nog steeds nodig heeft. Al die instanties kicken zo op formulieren, diagnoses en dergelijke.

Ticootje, fijn bericht!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159862768
Super Moonah! Ik ben nu zelf "overprikkeling voorkomen" aan het lezen/maken.
Maar dat is denk ik meer voor volwassenen. Volle hoofdenboek houd ik even in gedachten.

Ticootje, fijn om te lezen :D
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:23:10 #236
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159863957
Dank voor de tip, Moonah! Ik heb het boek meteen gereserveerd in de bibliotheek.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 17 februari 2016 @ 00:10:46 #237
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_159981785
Net heb ik me gestort op het aanmeldingsformulier voor de middelbare school. Weer een keer alle formulieren bij elkaar zoeken en invullen. Het is inmiddels een compleet dossier en telkens opnieuw raak ik er een beetje van in paniek. Heb ik alles wel? Is het volledig? Bevat het wel alle juiste handtekeningen? Is het recent genoeg? Zie ik wat over het hoofd?

Er hangt ook zoveel van af. De school moet hem allereerst accepteren en als dat gebeurd is moet hij vervolgens een toelaatbaarheidsverklaring krijgen van het samenwerkingsverband. Nog twee punten waarop het mis kan gaan dus :X

Morgen op de bus doen en dan maar afwachten....

maar ik ga er maar van uit dat het goed gaat, want anders zou ik het ook niet weten
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_159984830
Succes livelink, afwachten dus... ik hoop dat het allemaal voor de wind gaat! :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2016 @ 09:56:45 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_159985273
Komt vast goed, livelink. :*

Wij zijn ook zoekende naar een goede middelbare school voor Cato. (ze zit nu in groep 7 dus we hebben nog even). Volgens haar meester kan ze prima op het reguliere onderwijs terecht. Door haar lage werktempo en vrij zwakke rekenprestaties op de cito's komt ze waarschijnlijk op VMBO-tl uit. Op taal en spelling en geschiedenis, natuur, en dat soort vakken scoort ze juist enorm hoog, dus ik vind 't wel lastig om in te schatten of ze zich voor die vakken dan niet gaat zitten vervelen. En of ze voldoende aansluiting vindt bij klasgenoten, dat is toch wel heel spannend vind ik.
in de haak.
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:23:37 #240
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160002788
Spannend inderdaad, Trui. Wel slim dat je dit jaar al gaat rondkijken. Job wou er helemaal niks van weten, dus het was me echt niet gelukt om hem vorig jaar al mee te krijgen, maar het was wel beter geweest voor de overgang om er al wat eerder mee bezig te zijn.

Het niveauverschil tussen de verschillende vakken speelt hier ook een grote rol. Spelling en taal zijn dramatisch (behalve begrijpend lezen gelukkig!) en rekenen en aardrijkskunde en geschiedenis en zo gaan heel goed. Dus qua cito zou hij uiteindelijk op vmbo-kader uitkomen, maar hij heeft toch advies VMBO-TL/Havo gekregen. Maar het maakt me niet zoveel uit. Hij is leergierig en hij vindt school leuk en als hij dat weet te behouden op de middelbare school ben ik allang blij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_160002935
Trui en LL, wat irritant dat ze nu pas bezig zijn met de mogelijkheid tot 'vakken op je niveau volgen'. Ik hoorde het vanmiddag op het nieuws, als het doorgaat zou je "op papier" op TL kunnen zitten, maar je topvakken op een hoger niveau kunnen volgen. Bijvoorbeeld de meeste vakken op TL-niveau en aantal op Havo.

Andersom kan niet, dus je kunt niet op de Havo zitten en wiskunde op TL-niveau doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 21:47:06 #242
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160003653
Hier vanmorgen een intake/onderzoek gehad bij de JeugddGGZ in Hoorn, na vorige week weer eens bij de neuroloog in Hoorn geweest te zijn. Die herkende wel een deel gilles de la tourette, maar wilde persé dat er ook nog een kinderpsychiater mee zou kijken, vanwege de driftbuien en het hysterische drukke gedrag.

En warempel, Jan liet zich vandaag van z'n 'beste' kan zien bij de kinderpsychiater. Volgende week heb ik een adviesgesprek, maar het gaat er waarschijnlijk op uitdraaien dat we ipv clonidine, overstappen op ritalin, te starten met 2,5 mg. En met de harde eis dat vader de medicijnen ook gewoon geeft, want dat weigert hij nu met de clonidine, (ja, hier zie ik niks, hier gedraagt hij zich gewoon ) wat er in resulteert dat ik de dag na het weekend bij papa een onhandelbaar kind heb :{
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:50:09 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160003753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:27 schreef McLaura het volgende:
Trui en LL, wat irritant dat ze nu pas bezig zijn met de mogelijkheid tot 'vakken op je niveau volgen'. Ik hoorde het vanmiddag op het nieuws, als het doorgaat zou je "op papier" op TL kunnen zitten, maar je topvakken op een hoger niveau kunnen volgen. Bijvoorbeeld de meeste vakken op TL-niveau en aantal op Havo.

Andersom kan niet, dus je kunt niet op de Havo zitten en wiskunde op TL-niveau doen.
Ik las het ook vandaag. Goede ontwikkeling wel!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_160003827
Dat sowieso, zeer goede ontwikkeling. Jammer dat Job en de dochter van Trui er nog niks aan hebben waarschijnlijk.

Voor mij was het vroeger dè uitkomst geweest.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:55:08 #245
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160003945
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:47 schreef DJMO het volgende:
Hier vanmorgen een intake/onderzoek gehad bij de JeugddGGZ in Hoorn, na vorige week weer eens bij de neuroloog in Hoorn geweest te zijn. Die herkende wel een deel gilles de la tourette, maar wilde persé dat er ook nog een kinderpsychiater mee zou kijken, vanwege de driftbuien en het hysterische drukke gedrag.

En warempel, Jan liet zich vandaag van z'n 'beste' kan zien bij de kinderpsychiater. Volgende week heb ik een adviesgesprek, maar het gaat er waarschijnlijk op uitdraaien dat we ipv clonidine, overstappen op ritalin, te starten met 2,5 mg. En met de harde eis dat vader de medicijnen ook gewoon geeft, want dat weigert hij nu met de clonidine, (ja, hier zie ik niks, hier gedraagt hij zich gewoon ) wat er in resulteert dat ik de dag na het weekend bij papa een onhandelbaar kind heb :{
Ik vind het al lastig om op 1 lijn te zitten terwijl we bij elkaar wonen. Ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn als we niet samen zouden zijn. Lijkt me moeilijk. Is je ex er bij bij dit soort gesprekken? Een harde eis lijkt me moeilijk te handhaven anders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 21:58:40 #246
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160004087
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik vind het al lastig om op 1 lijn te zitten terwijl we bij elkaar wonen. Ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn als we niet samen zouden zijn. Lijkt me moeilijk. Is je ex er bij bij dit soort gesprekken? Een harde eis lijkt me moeilijk te handhaven anders.
De behandelaar neemt sowieso nog contact op met mijn ex, om duidelijk te maken dat de 'spiegel' gehandhaafd moet blijven, ook in het weekend bij papa. Hij is verder niet bij de gesprekken, gelooft het net als vroeger allemaal wel. Het is hem ook te ver weg (hij woont nog steeds in Rotterdam). En tja, als de ambulant begeleider niet binnen korte tijd verbetering ziet in Jan z'n gedrag als hij bij papa vandaan komt (dan is het echt op z'n ergst :X ) dan weet ik niet hoelang ik de huidige bezoekregeling nog in stand kan houden .
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:15:24 #247
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160004739
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

De behandelaar neemt sowieso nog contact op met mijn ex, om duidelijk te maken dat de 'spiegel' gehandhaafd moet blijven, ook in het weekend bij papa. Hij is verder niet bij de gesprekken, gelooft het net als vroeger allemaal wel. Het is hem ook te ver weg (hij woont nog steeds in Rotterdam). En tja, als de ambulant begeleider niet binnen korte tijd verbetering ziet in Jan z'n gedrag als hij bij papa vandaan komt (dan is het echt op z'n ergst :X ) dan weet ik niet hoelang ik de huidige bezoekregeling nog in stand kan houden .
Lastig hoor. Het heeft bij ons ook wel eens geknetterd, hoor. Oudertherapie kan ook heel confronterend zijn en het is niet altijd makkelijk om dan toch weer een compromis te vinden. Maar gelukkig is het bij ons ook op dat front nu redelijk stabiel. Medicatie is ook altijd wel een geschilpunt bij ons. Mijn man is vooral voorstander van veel sporten en bewegen. En dat is ook prima, maar het duurde even voordat we doorhadden dat het ene het andere niet hoeft uit te sluiten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:19:09 #248
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160004864
overigens ben ik wel ontzettend trots op mijn ventje hoor! Hij zit nu een half jaartje in groep drie, heeft voor technisch lezen een a+, had bij de cito spelling alle veertig woorden goed (als enige of iig één van de weinige uit zijn klas) en doet het super in de klas (afgezien van het snel van tafel weglopen, snel afgeleid zijn etc). Had z'n rapport mee naar het gesprek vanmorgen en de behandelaar zei ook meteen dat Jan z'n impulsiviteit in z'n rapport doorklinkt, naast de ingevulde formulieren van juf :D
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 17 februari 2016 @ 22:23:26 #249
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160005030
Fijn dat het op school zo lekker gaat, DJMO. Heeft hij het ook naar zijn zin op school?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:26:11 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160005130
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:23 schreef livelink het volgende:
Fijn dat het op school zo lekker gaat, DJMO. Heeft hij het ook naar zijn zin op school?
gelukkig wel, hij gaat elke dag met plezier. Zou het liefst zonder mij heen gaan haha
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160005177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:26 schreef DJMO het volgende:

[..]

gelukkig wel, hij gaat elke dag met plezier. Zou het liefst zonder mij heen gaan haha
En dat gaat niet?
Leyla fietst zelf naar school.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160005279
Alleen? En ver?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160005323
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:29 schreef Vanyel het volgende:
Alleen?
Ja.

Klein durpje. De meiden pakken de fiets en daar gaan ze.

Ik pak na 5 minutende auto en check of ze in de klas zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:31:20 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160005339
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dat gaat niet?
Leyla fietst zelf naar school.
Hij liep vanmorgen nog bijna onder een vertrekkende bus op het busstation als ik 'm niet bij z'n jas had gegrepen :X Hij is een gevaar voor zichzelf wat dat betreft. Als hij niet één hele drukke weg had over moeten steken had het misschien wel gekund, nu moet hij echt éérst leren dat hij uit moet kijken voor hij oversteekt. Geert doet dat wel (meestal dan, die wil ook nog wel eens niet uitkijken, maar hij is een stuk jonger natuurlijk)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160005416
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:31 schreef DJMO het volgende:

[..]

Hij liep vanmorgen nog bijna onder een vertrekkende bus op het busstation als ik 'm niet bij z'n jas had gegrepen :X Hij is een gevaar voor zichzelf wat dat betreft. Als hij niet één hele drukke weg had over moeten steken had het misschien wel gekund, nu moet hij echt éérst leren dat hij uit moet kijken voor hij oversteekt. Geert doet dat wel (meestal dan, die wil ook nog wel eens niet uitkijken, maar hij is een stuk jonger natuurlijk)
Hier hoeven ze geen wegen over te steken. Dat scheelt idd.

In den haag zou het zelfs minder ver zijn naar school maar daar kon het ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:39:15 #256
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160005677
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier hoeven ze geen wegen over te steken. Dat scheelt idd.

In den haag zou het zelfs minder ver zijn naar school maar daar kon het ook niet.
Ik werk nu met een punten-beloningssysteem. Hij kan punten verdienen, bij vijf punten (is al snel gehaald :P ) mag hij buiten spelen, bij tien bij een vriendje (ja, klinkt lullig, maar dat is dan wel echt een motivator voor hem) bij 15 kunnen ze bv pannenkoeken krijgen. En waar hij ze kan verdienen door te luisteren en bv netjes stil te staan bij het oversteken en eerst te kijken, kan hij ze ook net zo hard weer kwijtraken als hij bv een grote mond geeft, vloekt, wegloopt, of agressief gedrag vertoont. Dat lijkt voor nu te werken. Ik heb 'm ook gezegd, bij honderd punten mag hij alleen naar school. En dat is voor nu nog heel ver weg :')
Het enige wat ik hier nog aan zou kunnen verbeteren is door het te visualiseren voor hem met bv knikkers of kralen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160005692
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja.

Klein durpje. De meiden pakken de fiets en daar gaan ze.

Ik pak na 5 minutende auto en check of ze in de klas zitten.
Lijkt me tof, als dat kan.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160005766
Nou het zou mij er meer om gaan of het veilig is. Ik dacht misschien woon je in een rustige wijk en is het 3 straten. Maar een drukke weg oversteken, dat vind ik zelfs voor jen nog wel eng.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160005863
Dat is tegen DJMO denk ik?
Mijne zit op dit moment 12 km verderop op school. Die gaat voorlopig sowieso niet fietsen dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160005874
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Lijkt me tof, als dat kan.
Het is ook echt heerlijk. Jen en leyla lopen gewoon zelf het hele dorp rond. Soms wordt leyla door iemand thuis afgezet, dan zegt ze tegen iemand dat ze de weg niet meer weet :'). En ons kent ons.

Bram was vandaag met Jen buiten de poort aan het spelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160005913
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:44 schreef Vanyel het volgende:
Dat is tegen DJMO denk ik?
Mijne zit op dit moment 12 km verderop op school. Die gaat voorlopig sowieso niet fietsen dus.
Ja sorry dat was tegen djmo ja.

De middelbare school is een dorp verder. Maar dat is gelukkig nog lang niet. Daar zie ik wel tegenop. Drukke wegen, donkere paden. Bah.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:48:05 #262
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160005983
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:41 schreef Ticootje het volgende:
Nou het zou mij er meer om gaan of het veilig is. Ik dacht misschien woon je in een rustige wijk en is het 3 straten. Maar een drukke weg oversteken, dat vind ik zelfs voor jen nog wel eng.
Weet niet of je een beetje bekend bent in alkmaar? Zo ja, het gaat om de van ostadelaan. Zo nee, dat is een van de wegen waardoor je op de ring uitkomt. En de bus rijdt er. Maar goed, wie weet hoe hij over een half jaar is, komt tijd komt raad. Dat puntensysteem haalde ik eigenlijk aan vanwege z'n gedrag, het lijkt iig iets te helpen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160006115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:48 schreef DJMO het volgende:

[..]

Weet niet of je een beetje bekend bent in alkmaar? Zo ja, het gaat om de van ostadelaan. Zo nee, dat is een van de wegen waardoor je op de ring uitkomt. En de bus rijdt er. Maar goed, wie weet hoe hij over een half jaar is, komt tijd komt raad. Dat puntensysteem haalde ik eigenlijk aan vanwege z'n gedrag, het lijkt iig iets te helpen
Totaal niet bekent in alkmaar.

Fijn dat het systeem werkt voor het gedrag.
Wij zouden graag zien dat ze zich buitenshuis net zo voorbeeldig gedroeg als bij ons. Thuis is het een engeltje momenteel, bso gaat niet zo lekker. Zelfs dat ik een brief mag maken dat ze voor jen van protocol mogen afwijken bij agressief gedrag. Dat ze haar dus bij de arm mogen pakken.
Zucht.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 17 februari 2016 @ 22:55:22 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160006233
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Totaal niet bekent in alkmaar.

Fijn dat het systeem werkt voor het gedrag.
Wij zouden graag zien dat ze zich buitenshuis net zo voorbeeldig gedroeg als bij ons. Thuis is het een engeltje momenteel, bso gaat niet zo lekker. Zelfs dat ik een brief mag maken dat ze voor jen van protocol mogen afwijken bij agressief gedrag. Dat ze haar dus bij de arm mogen pakken.
Zucht.
Bah, dat lijkt me ook frustrerend inderdaad. Jan en Jen zouden elk een beetje van elkaar moeten hebben .. Jan wat voorbeeldiger thuis, Jen buitenshuis. Want hier is het dus andersom. Op school het engeltje van de klas, thuis het duveltje ...
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 17 februari 2016 @ 23:25:29 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_160007170
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:27 schreef McLaura het volgende:
Trui en LL, wat irritant dat ze nu pas bezig zijn met de mogelijkheid tot 'vakken op je niveau volgen'. Ik hoorde het vanmiddag op het nieuws, als het doorgaat zou je "op papier" op TL kunnen zitten, maar je topvakken op een hoger niveau kunnen volgen. Bijvoorbeeld de meeste vakken op TL-niveau en aantal op Havo.

Andersom kan niet, dus je kunt niet op de Havo zitten en wiskunde op TL-niveau doen.
Ja, dat hoorde ik ook vanmiddag op de radio. Goede ontwikkelingen! Maar of wij er al gebruik van zullen kunnen maken is inderdaad nog maar de vraag...
in de haak.
pi_160011354
Trui, op zich mooi dat ze bezig zijn met dat je de vakken waar je goed in bent mogelijk op een hoger niveau kan gaan doen. Het is te hopen dat ze met die ideeën een beetje opschieten en er niet weer tijden overheen gaan voor ze zoiets er echt door hebben. Zou fijn zijn!
Spannend, andere school en nieuwe klasgenoten... nog even tijd om aan het idee te wennen, maar het gaat snel genoeg.
Hoe staat ze er zelf in?

DJMO, lijkt me lastig als je qua medicatie “niet op 1 lijn zit”, of eigenlijk meer dat vader het niet wil geven...
Wat fijn dat het op school zo lekker gaat!

Tico, hier is het juist andersom, buitenshuis voorbeeldiger dan thuis ;)
Wat fijn dat ze zelf al naar school kunnen. Ik durf het hier nog niet aan al zouden ze zelf graag willen..
We blijven stug door oefenen, ooit lukt het vast...
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 18 februari 2016 @ 10:28:12 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_160011862
Ze wil er nog niet teveel aan denken, aan de middelbare school, en ze wordt daarin ook wel een beetje afgeschrikt door de jammerverhalen van haar grote broer over dat het zooooveeeel huiswerk is. Ze heeft wel alle 'Hoe overleef ik' boeken inmiddels verslonden, waaronder ook die 'Hoe overleef ik de brugklas', dus ze heeft al een beetje het gevoel wel te weten wat haar daar te wachten kan staan.

Naar de open dagen van die scholen wilde ze wel mee, omdat het tijdens paardrijden was en ze het nooit zo erg vindt als ze een lesje moet overslaan. :D Maar de school die ze tot nu toe het leukst vond heeft alleen Havo & VWO dus daar zal ze waarschijnlijk niet naartoe gaan beseffen we nu. Wel jammer hoor. Daar kon je ook Chinees en allerlei andere leuke bonusvakken doen waar ze enthousiast over was. Aan de andere kant is die school een aardig eind fietsen vanaf ons en dat zag ik haar ook nog niet helemaal doen.
in de haak.
pi_160071776
Tico, ik was nog benieuwd of jullie een goeie manier hebben om om te gaan met Jen die niks doet waarvan ze denkt dat ze het niet kan.

Wij hebben nu weer drama met Dot die PER SE zelf haar gymschoenen aan wil doen. Niemand mag helpen, niemand mag het uitleggen, maar het lukt gewoon niet. Zo heeft ze dus al een hele gymles naast de kant zitten vogelen met die schoenen en niet mee kunnen doen omdat het niet lukte...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160072048
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Tico, ik was nog benieuwd of jullie een goeie manier hebben om om te gaan met Jen die niks doet waarvan ze denkt dat ze het niet kan.

Wij hebben nu weer drama met Dot die PER SE zelf haar gymschoenen aan wil doen. Niemand mag helpen, niemand mag het uitleggen, maar het lukt gewoon niet. Zo heeft ze dus al een hele gymles naast de kant zitten vogelen met die schoenen en niet mee kunnen doen omdat het niet lukte...
Nee. Dit klinkt inderdaad bekent. Als de dame het op die manier in haar hoofd heeft dan kan ik op mn kop gaan staan, maar op die momenten dring ik toch niet door. Dus zeur ik maar niet aan haar hoofd, ze heeft het op dat moment zwaar genoeg met zichzelf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160072971
Dat vind ik nog lastig. M.n. omdat er later ws ook geen moment komt waarop ze er wel open voor staat.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160073678
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:00 schreef Vanyel het volgende:
Dat vind ik nog lastig. M.n. omdat er later ws ook geen moment komt waarop ze er wel open voor staat.
Dat verschilt dan wel. Hoe ouder jen wordt hoe meer ze echt zelf kan, maar ik heb ook ondertussen wel wat credits dat ik wel erg vaak gelijk heb. Ze neemt tegenwoordig wel wat van me aan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160073950
Vergeleken met een jaar geleden kan Dot ook veel meer, maar ze is net vijf, dat scheelt allicht.
En op alle andere gebieden gaat haar emotieregulatie beter, dus hopelijk hiermee ook op termijn..
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160074009
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:42 schreef Vanyel het volgende:
Vergeleken met een jaar geleden kan Dot ook veel meer, maar ze is net vijf, dat scheelt allicht.
En op alle andere gebieden gaat haar emotieregulatie beter, dus hopelijk hiermee ook op termijn..
bij ons wel. Hoe ouder ze wordt hoe beter het gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 februari 2016 @ 13:11:55 #274
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160201045
Gisteren advies / behandelplan gesprek gehad bij de GGZ in Hoorn, het was eigenlijk direct spijkers met koppen: het is ADHD, de officiële diagnose krijgt hij niet, omdat ze het nog willen monitoren en kijken of het gedrag verandert bij ADHD medicatie. Dus 8 maart een medicatie gesprek hier in Alkmaar. Normaal gesproken krijg je ook ouderbegeleiding aangeboden, maar in mijn geval is dat niet nodig, aangezien ik al vier uur per week intensieve ambulante hulp aan huis ontvang.

Hopelijk eindelijk wat rust in de tent na de vakantie ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:14:44 #275
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160263993
Wat vind je zelf van de diagnose, DJMO? Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden heel veel last hebt van de enorme onrust en drukte van mijn jongste. Ik trek het slecht en ben heel blij dat het eindelijk weer een beetje droog is zodat hij dit weekend weer veel op de trampoline kon.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 februari 2016 @ 19:33:27 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160264478
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:14 schreef livelink het volgende:
Wat vind je zelf van de diagnose, DJMO? Ik moet zeggen dat ik de laatste maanden heel veel last hebt van de enorme onrust en drukte van mijn jongste. Ik trek het slecht en ben heel blij dat het eindelijk weer een beetje droog is zodat hij dit weekend weer veel op de trampoline kon.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 42% gewijzigd door DJMO op 28-02-2016 18:15:07 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:38:35 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160264624
Fijn dat je je gehoord voelt nu. Dat is sowieso een verademing lijkt me. Ik ben benieuwd wat de medicatie gaat doen. Wij hebben heel even ritalin geprobeerd, maar zijn daar ook heel snel weer mee gestopt. Voor hem werkte dat niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 februari 2016 @ 19:42:03 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160264721
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:38 schreef livelink het volgende:
Fijn dat je je gehoord voelt nu. Dat is sowieso een verademing lijkt me. Ik ben benieuwd wat de medicatie gaat doen. Wij hebben heel even ritalin geprobeerd, maar zijn daar ook heel snel weer mee gestopt. Voor hem werkte dat niet.
arts had dan ook over iets van strattera, omdat dat maar één keer per dag hoeft. Van rita werd ik zelf nog opgefokter dan dat het wat voor me deed, dus ik snap J(jullie)'s z'n aversie er tegen weg.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160267823
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 19:42 schreef DJMO het volgende:

[..]

arts had dan ook over iets van strattera, omdat dat maar één keer per dag hoeft. Van rita werd ik zelf nog opgefokter dan dat het wat voor me deed, dus ik snap J(jullie)'s z'n aversie er tegen weg.
Gaat vader mee in de diagnose? Is hij bereid de medicatie te geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 februari 2016 @ 21:16:30 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160267916
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gaat vader mee in de diagnose? Is hij bereid de medicatie te geven?
Ik heb 'm gewoon voor 't blok gezet. Aangehaald dat de psychiater zegt dat de spiegel behouden moet blijven omdat het anders niet effectief is. En waar hij naar mij niet luistert, doet hij dat blijkbaar wel naar iemand met een papiertje ;)

En ja, hij vind Jan ook druk. Maar hij hangt er zelf geen kaartje aan , kinderen zijn toch altijd druk?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160268029
Nou ja prima. Zolang hij wel de medicatie maar geeft, wat hij verder vindt van de diagnose doet er niet echt toe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 februari 2016 @ 21:27:09 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160268312
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 21:19 schreef Ticootje het volgende:
Nou ja prima. Zolang hij wel de medicatie maar geeft, wat hij verder vindt van de diagnose doet er niet echt toe.
ben ik eerlijk gezegd wel met je eens. Normaal zou ik zeggen dat zoiets gewoon in overleg zou moeten gaan , maar goed ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(spoilers niet quoten btw, die haal ik morgen weer weg)

[ Bericht 18% gewijzigd door DJMO op 28-02-2016 18:15:47 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160271443
Fijn DJMO dat je het gevoel hebt dat er naar je geluisterd is!
En dat er een plan is :).
Succes!

Hier is het vakantie hier. Niet al teveel plannen. Maar eens kijken of we morgen een beetje kunnen inventariseren wie wat zou willen doen en hoe we daar een mouw aan kunnen passen.
M. wil het liefst alleen maar de hele dag op computer of tablet, maar dat gaat mooi niet gebeuren >:) .
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2016 @ 12:51:37 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160514482
Vanmorgen medicatiegepsrek gehad, Jan was weer heerlijk op dreef, kon nauwelijks een normaal woord met de arts wisselen :') O+
Vanaf morgen starten we met drie keer daags 5 mg methylfenidaat, waarvan de laatste dosis ook 2,5 mg mag zijn, al naar gelang zijn onrust op dat moment.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160516381
Succes DJMO :).

M is vandaag alleen naar huis gefietst. Beetje noodgedwongen, jongste ziek thuis. Maar ze was heel snel (en heel) thuis en stond stralend voor de deur *) .
Ik vond het wel heel spannend hoor, maar dit experiment kunnen we onder het kopje: geslaagd zetten :Y ^O^ *O*
Ze wilde niet nog een keer zelf vanmiddag, maar deze hebben we maar mooi op zak!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 8 maart 2016 @ 14:10:45 #286
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160516399
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:10 schreef Nijna het volgende:
Succes DJMO :).

M is vandaag alleen naar huis gefietst. Beetje noodgedwongen, jongste ziek thuis. Maar ze was heel snel (en heel) thuis en stond stralend voor de deur *) .
Ik vond het wel spannend hoor, maar dit experiment kunnen we onder het kopje: geslaagd zetten.
Ze wilde niet nog een keer zelf vanmiddag...
Knap!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160516428
Zeker!
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2016 @ 15:59:28 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160518618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:10 schreef Nijna het volgende:
Succes DJMO :).

M is vandaag alleen naar huis gefietst. Beetje noodgedwongen, jongste ziek thuis. Maar ze was heel snel (en heel) thuis en stond stralend voor de deur *) .
Ik vond het wel heel spannend hoor, maar dit experiment kunnen we onder het kopje: geslaagd zetten :Y ^O^ *O*
Ze wilde niet nog een keer zelf vanmiddag, maar deze hebben we maar mooi op zak!
wat goed! Nu ook vaker het plan of voelt ze daar ook niks voor ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 8 maart 2016 @ 18:21:09 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160522402
Ik ben heel benieuwd DJMO. Kun je Jan een beetje voorbereiden op het slikken van de medicatie? Ik weet dat dat voor ons nog een heel traject was. Gelukkig hebben ze dat in het UMC met name op zich genomen, want ik weet niet of dat ons zomaar gelukt was.

Nijna, weer een mijlpaal!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2016 @ 18:26:14 #290
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160522552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:21 schreef livelink het volgende:
Ik ben heel benieuwd DJMO. Kun je Jan een beetje voorbereiden op het slikken van de medicatie? Ik weet dat dat voor ons nog een heel traject was. Gelukkig hebben ze dat in het UMC met name op zich genomen, want ik weet niet of dat ons zomaar gelukt was.

Nijna, weer een mijlpaal!
Hij krijgt sowieso al elke avond melatonine en heeft het afgelopen half jaar clonidine geslikt. Zonder problemen eigenlijk. Alleen de clonidine deed niet meer wat het moest doen zeg maar, vandaar nu in overleg met de pyschiater de switch naar ritalin
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160526333
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 15:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

wat goed! Nu ook vaker het plan of voelt ze daar ook niks voor ?
Ze wilde vanmiddag weer opgehaald worden. Ik had afgesproken dat als het kon ik er zou staan en dat ze anders zelf naar huis zou komen. Maar ik stond er en dat vond ze fijn.
Maar het kan dus en van het bericht dat ze zelf terug mocht fietsen vanmorgen, raakte ze niet helemaal van slag e.d. dus dat is wel prettig om te weten.
Kleine stapjes... want ik vind dat ze niet heel overtuigend kijkt enzo op de fiets, dus ondertussen blijven we toch nog heel veel samen oefenen met toch steeds stapjes richting meer zelfstandigheid.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 8 maart 2016 @ 20:42:53 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_160526373
ook met kleine stapjes leren ze uiteindelijk los lopen :* Het klinkt iig als een enorme overwinning (ook op zichzelf!)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_160578792
Helemaal waar, ik fietste vandaag naar huis en ik had ineens een soort "volgens mij zit ze lekker in haar vel O+ gevoel".

Misschien is het het zonnetje, ik weet het niet, maar ik heb zelf ook het gevoel dat het weer even wat makkelijker gaat ofzo. Ik ga er niet te hard over nadenken, er maar gewoon van proberen te genieten (af en toe verbaas ik me over mijn eigen gedachten, die ik dan niet zo van mezelf gewend ben op deze manier... in positieve zin :) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_160578867
Ik heb het gevoel dat het met Jen helemaal niet lekker gaat. Ze is stil en klaagt al weken over buikpijn. Ik ga morgen even de dokter bellen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160584754
Dat is naar Tico!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_160591676
Denk je dat het echt fysiek buikpijn is of meer ongelukkigheidspijn?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:28:31 #297
11682 Moonah
Jolie femme
pi_160597644
Livelink, ik las laatst een artikel over stichting Heppie en moest aan jullie denken. Wellicht is het iets voor jullie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:39:19 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_160597909
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 15:19 schreef Vanyel het volgende:
Denk je dat het echt fysiek buikpijn is of meer ongelukkigheidspijn?
Dat weet ik echt niet. Ze zegt dat er verder niks is, maar ze is zo stil en in zichzelf. Krijg ook vrij lastig contact.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_160600227
Lastig zeg.

En een positieve noot, eerste gesprek met de juffen van school gehad en ze zijn heel enthousiast. Dot pikt alles snel op, is al gewend aan de structuur en dagindeling en ze gaan alert zijn op de vraag of ze niet wordt ondergestimuleerd.
Na een gesprek op het mkd in september waar ze nog zeiden als t zo doorgaat gaat ze niet of nooit naar school kunnen, is dit wel heel fijn om te horen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_160600513
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Lastig zeg.

En een positieve noot, eerste gesprek met de juffen van school gehad en ze zijn heel enthousiast. Dot pikt alles snel op, is al gewend aan de structuur en dagindeling en ze gaan alert zijn op de vraag of ze niet wordt ondergestimuleerd.
Na een gesprek op het mkd in september waar ze nog zeiden als t zo doorgaat gaat ze niet of nooit naar school kunnen, is dit wel heel fijn om te horen.
*O* Dot *O*

:*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 12 maart 2016 @ 12:17:22 #301
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_160610086
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 21:04 schreef Vanyel het volgende:
Lastig zeg.

En een positieve noot, eerste gesprek met de juffen van school gehad en ze zijn heel enthousiast. Dot pikt alles snel op, is al gewend aan de structuur en dagindeling en ze gaan alert zijn op de vraag of ze niet wordt ondergestimuleerd.
Na een gesprek op het mkd in september waar ze nog zeiden als t zo doorgaat gaat ze niet of nooit naar school kunnen, is dit wel heel fijn om te horen.
*O* Een goede school kan zoveel verschil maken. Dit is geweldig nieuws voor jullie en voor Dot ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')