Ja, alleen ei niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:20 schreef Selvaria het volgende:
Al andere allergenen weer geprobeerd Mariposas? Zou toch fijn zijn als je nu weet wat het is.
Ai dat is wel vervelend jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten.
Misschien een stomme vraag hoor.. maar als je denkt dat je kindje veel last had van de kaas die je had gegeten, is het dan geen optie om een paar voedingen HA KV te doen en dat jij kolft? (En weggooit)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten.
[..]
Ja, alleen ei niet.
Ah! Kijk dat wist ik nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
HA is nog steeds koemelkAls dat het probleem is moet je Pepti hebben.
Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:00 schreef Selvaria het volgende:
Een bus Pepti in huis is sowieso wel fijn als jij even zou willen bijtanken. Wij hebben er ook altijd een in huis staan voor de zekerheid. We gebruiken maar heel af en toe wat, maar beter een flesje geven en mijn 'foute' melk weggooien dan de hele avond krijsen.
Niet elke baby is hetzelfde hequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:30 schreef mousemicky het volgende:
Soesa, dat klinkt wel heel![]()
En Mariposas, wat moet dit zwaar zijn voor jou. Respect dat je de borstvoeding nog volhoudt![]()
En Kris, daarvan zou ik ook heel hard gaan huilen hoor. Hopelijk kan het snel opgelost worden...
Ik durf bijna niet te zeggen dat mijn baby het zo goed doet de afgelopen nachten. Voeding om half 1, half 4 en dan weer om half 7. Tussendoor slaapt ie netjes. Ik geniet er nog maar van, want ik weet bijna zeker dat dit na een paar weken weer overgaat (in het verleden opgedane ervaringen zijn een aanwijzing voor de toekomst)
Pepti is ook een hypoallergene kunstvoedingquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:38 schreef Mariposas het volgende:
Idd, HA melk is niet geschikt. Pepti wel. Over de kaas, dacht wel even een plakje te kunnen proberen, maar geen succesje dus.
Ik durf het niet aan om 2 weken te kolven en dan flesvoeding te geven in die periode. Ik ben bang dat L dan niet meer aan de borst wilt. Het is erg verleidelijk hoor, want ik word echt gillend gek van een baby die echt letterlijk urenlang aan de borst wilt, ik schat dat hij sinds gisteravond tot nu zo'n 8 uur aan me heeft lopen sabbelen/drinken.
Plus, ik heb dan niets om hem mee te troosten. Hij accepteert de speen niet. Of nouja, soms wel, maar dan tuft ie 'm na een minuut uit en gaat weer krijsen. De afgelopen dagen heb ik 'm wel rustig kunnen krijgen aan de borst, en dan sliep ie een paar uur op 1 van ons. Want even los van nu, hij blijft een huilbaby, alleen sinds gisteravond is ie weer nauwelijks rustig te krijgen.
Nja, vanmiddag maar weer met de KA overleggen.
Ohja, nog reactie op DJMO: nee hij heeft geen voorkeurshouding. De kinderfysio heeft 'm ook nagekeken op blokkades.
Mja, op "iedereen" is ook een groot doelquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
je hoeft niet te reageren op iedereenFijn dat het met je gezondheid weer beter gaat
MM, had je de enveloppen niet van te voren al laten komen dan? Wel balen, hopelijk zijn ze er snel!
Envoor R van Hilmo! Eten!
Dat geeft vast een goed gevoel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Waarom Fail? Ze komen gewoon precies op tijd.. als jullie er aan toe zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:42 schreef mousemicky het volgende:
SQ, dat wou ik doen op de dag van de bevalling, maar met rugweeen zat t niet zo lekker achter de laptop![]()
Maar goed, gebeld, ze sturen ze vandaag gratis op. Ook goed, heb ik nog een dag om echt alle adressen bij elkaar te zoeken. Had ik al gezegd dat ik minder leuke karweitjes graag voor me uit schuif![]()
Bij J. hadden we een goed excuus waarom de kaartjes zo laat waren, nu beval ik gewoon met een mooie termijn, krijg ik het nog niet geregeld. FAIL...
Borstvoeding bijhouden is ook niet het belangrijkste. Hoewel dat wel als een hou vast kan voelen. Als er nog wat uit blijft komen kan je wellicht strakjes als je aangesterkt bent ook weer de productie vergroten en kan ze daar weer van drinken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
Och Mariposas, wat vervelend weer van dat plakje kaas. Tis wel een gevecht voor jullie zeg. Dikke knuffel.
Lieve foto, Stippel! En Saskia, wow, vetgemeste baby!![]()
De rest heb ik even niet zo bijgehouden. Sinds vandaag ben ik weer enigszins in het land der levenden, wat kun je ziek zijn van die kraamvrouwenkoorts zeg. Ik kon Wolk niet eens meer vasthouden. Ik voel me nu zwakker dan na de keizersnede, tis alsof ik weer opnieuw kan beginnen met herstellen.
Maar goed, daar valt allemaal wel mee te leven. Vervelender vind ik de zorgen om Wolk. Vanwege het extreme spugen en gewichtsverlies (ze weegt nu 100 gram minder dan een week geleden) moet ze hier in het ziekenhuis blijven. Zolang ik hier nog ben bij mij op de kamer en anders op de couveusekamer of de kinderafdeling.
Voeden live uit de borst gebeurt al een paar dagen niet meer. Eerst omdat ik te ziek was (ze hebben haar zelfs een nacht bij me weggehaald) en nu omdat er nauwkeurig bijgehouden moet worden hoeveel ze drinkt. En aan de borst drinkt ze minder dan uit de fles. Borstvoeding volhouden is wel echt een enorme uitdaging, door het ziek zijn is mijn productie echt achteruit gehold.
Het kost zo freaking veel energie dit allemaal, en ik maak me zo'n zorgen...
Klopt, bij Pepti ook. We hebben ook al een keer een halve bus weg moeten gooien, maar dat is dan maar zo. Ik heb alles over voor een vrolijke baby.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.
Mijn vriendin is na bijna 4 weken gestopt met borstvoeding. Dit kwam ook omdat dochterlief erg verkouden was en het gewoon niet volhield aan de borst daardoor. Ze vindt het wel jammer maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij gaat het wel goed en toch is het echt zwaar.
Elke drie uur of vaker moet je aan de bak, en dat duurt een uur of meer per voeding, dus je bent er zo 7 uur per dag mee bezig.
En je weet ook nooit of je je kind maar weer aan de borst moet leggen als ie huilt, of dat er wat anders is. Voeden op verzoek ok, maar wat is 'op verzoek'? Met flesvoeding geef je gewoon steeds dezelfde hoeveelheid, dat is veel makkelijker.
Dus respect voor iedereen die het volhoudt!
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen.
Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
tuurlijk. Maar gezien de gezichten die ze trekt en de scheten die ze laat zijn het wrs krampjes ja...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?
Of even checken of mama er nog is en troost halen uit de borstquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
Wakker maken om te voeden werkt hier niet.. Dan is hij knorrig en snurkt na een miljoen keer gefrustreerd half half aanhappen (want slaperig) gewoon door.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Mijn vriendin is na bijna 4 weken gestopt met borstvoeding. Dit kwam ook omdat dochterlief erg verkouden was en het gewoon niet volhield aan de borst daardoor. Ze vindt het wel jammer maar het is niet anders.
Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen. Tegenwoordig hebben we er wel een schema in, om de 3 uur overdags, ook als ze ligt te slapen gewoon wakker maken. En dan 's nachts gewoon voeden wanneer ze komt. Begint nu wel zijn vruchten af te werpen na een lastig begin waarin ze nog haar eigen gang ging.
Dan had ze voor dat moment genoeg en mss idd toch een half uur later weer honger. Gewoon aanleggen. Als dat niet helpt was het dus toch geen honger en kun je verder kijken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Kan zijn dat ze gewoon aan het lurken om het lurken wil, kan zijn zuigbehoefte, kan zijn darmkrampjes, kan zijn dat ze je borsten even de tijd gaf om aan te vullen, kan zijn eigenwijsheid, kan zijn gewoon mama nodig....quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Wij deden dat ook alleen de eerste 3 weken. Daarna merkte wij ook dat het stroever werd en ze viel gewoon in slaap. Sindsdien zijn we een ritme gaan opbouwen van om de 3 uur voeden overdags.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wakker maken om te voeden werkt hier niet.. Dan is hij knorrig en snurkt na een miljoen keer gefrustreerd half half aanhappen (want slaperig) gewoon door.
Zo heeft iedere baby blijkbaar een eigen beschrijving ^^,
Fijn dat het vruchten af werpt bij jullie!
Waarom om de drie uur overdag? Is dat ivm flesvoeding nu?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij deden dat ook alleen de eerste 3 weken. Daarna merkte wij ook dat het stroever werd en ze viel gewoon in slaap. Sindsdien zijn we een ritme gaan opbouwen van om de 3 uur voeden overdags.
De eerste week ging dit echt hopeloos. Lukte voor geen meter maar daarna kwam er wel degelijk structuur in. Nu begint dat ook langzaam zijn vruchten voor 's nachts af te werpen, merken we.
We kwamen soms maar aan 5 flesvoedingen per dag terwijl dit er 7 á 8 moesten zijn. En meer geven tijdens die 5 voedingen lukte toen niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Waarom om de drie uur overdag?
ik zou zeggen ivm flesvoeding ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:25 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Waarom om de drie uur overdag? Is dat ivm flesvoeding nu?
Mijn wurm komt vanzelf als hij honger heeft trouwens en daar zit 3 a 4 uur tussen de ene dag en soms 1,5 uur op een andere dag![]()
De nachten doet hij ook steeds beter (muv de overprikkelde kraambezoekjes dagen)
* Stippelrientje tart Fok!wet nu![]()
Dit doe ik ook ^^, Alleen poep aan de visite. Heeft mijn kind honger en licht hij te happen als een klein vogeltje dan voed ik gewoon hoor. Ze kijken maar een andere kant uit als het ze stoort ^^,quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik vraag me wel eens af of ik iets over het hoofd zie?![]()
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo zwaar.. Maar volgens mij hebben we ook een hele makkelijke baby. Die eigenlijk bijna niet huilt, en als ze huilt heeft ze honger (maar meestal ben ik dat al voor), ik zie maar af en toe dat ze krampjes heeft. Ze komt gemiddeld genomen om de drie uur voor een voeding. Soms na twee uur al, soms zit er vier uur tussen (maar dat is eigenlijk alleen 's nachts). Als ze wakker is en begint te happen en bellen blazen dan pak ik haar. Komt het echt niet uit dan rek ik het soms even met een pink, bijvoorbeeld tot de visite weg is. En komt ze vlak na een voeding nog een keer dan geef ik eerst even een pink, als ze al na een minuut slaperig begint te worden dan laat ik haar even sabbelen tot ze in slaap is, blijft ze alert dan leg ik haar nog weer aan.
Je kan in principe niet overvoeden dus je kan ook gewoon weer aan de borst leggen als het huilt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij gaat het wel goed en toch is het echt zwaar.
Elke drie uur of vaker moet je aan de bak, en dat duurt een uur of meer per voeding, dus je bent er zo 7 uur per dag mee bezig.
En je weet ook nooit of je je kind maar weer aan de borst moet leggen als ie huilt, of dat er wat anders is. Voeden op verzoek ok, maar wat is 'op verzoek'? Met flesvoeding geef je gewoon steeds dezelfde hoeveelheid, dat is veel makkelijker.
Dus respect voor iedereen die het volhoudt!
Hoe is die verdeling bij jullie 's nachts, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dit doe ik ook ^^, Alleen poep aan de visite. Heeft mijn kind honger en licht hij te happen als een klein vogeltje dan voed ik gewoon hoor. Ze kijken maar een andere kant uit als het ze stoort ^^,
Tis niet dat ik de boel ongegeneerd open gooi ter grabbel voor iedereen![]()
Maar als hij soms vaker komt vind ik het wel pittig hoor ^^, Vooral in de nacht. Ik slaap na het voeden zelf weer slecht. Dan lig ik echt klaarwakker naast mijn ronkende mannen. En dat slaapgebrek maakt het pittig. Het voeden op zich niet.
Dat niet onbeperkte lijkt me ook lastig vooral als je een veel vraat hebt of een die alles weer uitspuugt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zou zeggen ivm flesvoeding ja.
Ik vond dat jet grote nadeel aan flesjes, dat t niet onbeperkr mocht en je ondanks poging tot voeden op verzoek vaak toch op schema's en rekken uitkomt. Borst gaf ik hem tenminste nooit teveel...
Maar goed, dat hield ik om andere redenen niet meer vol, maar bij een nummer twee ga ik zeker weer voor borstvoeding![]()
@IMA zo gun ik het iedereen, heerlijk toch als het goed loopt?
Ik val regelmatig in slaap tijdens het voeden en wordt dan net voor de ochtendvoeding weer wakkerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dit doe ik ook ^^, Alleen poep aan de visite. Heeft mijn kind honger en licht hij te happen als een klein vogeltje dan voed ik gewoon hoor. Ze kijken maar een andere kant uit als het ze stoort ^^,
Tis niet dat ik de boel ongegeneerd open gooi ter grabbel voor iedereen![]()
Maar als hij soms vaker komt vind ik het wel pittig hoor ^^, Vooral in de nacht. Ik slaap na het voeden zelf weer slecht. Dan lig ik echt klaarwakker naast mijn ronkende mannen. En dat slaapgebrek maakt het pittig. Het voeden op zich niet.
Bedoel je tussen mij en mijn meneer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hoe is die verdeling bij jullie 's nachts, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Mijn vriendin heeft nog 2 maanden verlof, en ik werk gewoon volle dagen. Waardoor zij wel de nachtjes pakt. Ze vindt het niet erg maar ik wil ook weer niet alles op haar afschuiven. In het weekend of op dinsdag als ik vaak vrij ben pak ik wel gewoon de nachten mee.
Dit is wel herkenbaar ja. Ik doe ook gewoon volop mee als ik thuis kom van werk. Maar ik slaap 's nachts ook vaak door alles heen. Schaam me er dood voorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:39 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Bedoel je tussen mij en mijn meneer?
Ik ben toch diegene die wakker "moet" worden om te voeden. Hij doet vaak de luiers vanaf 16H als hij thuis komt tot hij gaat slapen. En dan de eerste in de ochtend als hij niet te veel heeft gesnoozed of voorbij zijn wekker heeft gesnurkt. ^^, Ik heb liever dat hij goed slaapt en dan fatsoenlijk kan werken zonder ongelukken te maken van sufheid.
Wurm ligt naast mij in bed en ik word wakker van zijn zijn gefriemel en gewurm als hij honger krijgt. Mijn meneer slaapt door alles heen. Ook als wurm keihard krijst![]()
Een vloek en een zege zullen we maar zeggen.
Ik weet ook niet hoe en waarom ik het volhoud om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:00 schreef Mariposas het volgende:
LuDann wat krijg je het voor je kiezen! Fijn wel dat je weer wat bent opgeknapt. Maar wat een zorgen om Wolk. En ik vind het knap dat je het überhaupt nog volhoudt met de bv. Ik moet zeggen dat ik het altijd best zwak vond als moeders daar snel mee stoptenmaar nu ik zelf borstvoeding geef snap ik hoe zwaar het is!of kan zijn, voor sommigen gaat het wel vanzelf.
Oh ja.. de wat verder weg visite hebben wij hier nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik val regelmatig in slaap tijdens het voeden en wordt dan net voor de ochtendvoeding weer wakkerMoet er wel bij zeggen dat vriend 's nachts M pakt en verschoont en haar dan bij mij neerlegt, ik hoef alleen maar een hydrofiel onder m'n borst te leggen en m'n shirt opzij te schuiven, dus zo wakker ben ik dan nog niet.
En qua visite, ligt eraan, als het familie is of vriendinnen dan doe ik het wel. Maar bijvoorbeeld bij collega's van man weer niet, voel ik mezelf gewoon niet prettig bij.
Mijn schone paps zei.. "ik sliep ook overal doorheen behalve als ze ziek waren.. dan stond ik bij elk geluidje naast het bed..."quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit is wel herkenbaar ja. Ik doe ook gewoon volop mee als ik thuis kom van werk. Maar ik slaap 's nachts ook vaak door alles heen. Schaam me er dood voor
Haha, over twee maanden als haar verlof voorbij is zal de verdeling in nachten wel anders worden. Maar dat zien we dan wel weer. Dan is ze ook bijna 5 maanden dus tegen die tijd zal het wel weer anders zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:44 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Mijn schone paps zei.. "ik sliep ook overal doorheen behalve als ze ziek waren.. dan stond ik bij elk geluidje naast het bed..."
Er is nog hoop![]()
![]()
Ik zou zeggen zolang je vriendin/partner het niet erg vind dat je door snurkt en je niet het bed uit trapt lekker slapen
Poep aan het CB zou ik zeggen. Hier werkt de borst juist erg goed tégen krampjes. En als ze na een half uur weer honger heeft laat ik haar daar niet 1,5 uur mee liggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef SaskiaR het volgende:
Bij ons gaat het ook best makkelijk op zich, wat IMA zegt. Alleen nog even leren begrijpen wat N. wil.
Overigens zei de lactatiekundige dat je idd niet teveel bv kazn geven, maar het consultatiebureau zei dat je beter niet minder dan 2 uur ertussen kan laten, omdat ze anders meer krampjes zou krijgen. Dus tja...
Mijn man verschoont 's nachts de luiers, dat is erg fijn. Heb ik tenminste even rust, want 's nachts duren de voedingen ook gewoon een uur of meer...
Euh college's over een week.....quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:41 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor het medeleven, dat doet me goed. Het voelt best eenzaam en frustrerend allemaal. Ik lig hier met mijn 2 weken oude baby tussen alle nieuwbakken moeders en baby's en ben de felicitaties een beetje zat.Voelt als lang geleden dat ze pasgeboren was.
[..]
Ik weet ook niet hoe en waarom ik het volhoud om eerlijk te zijn.
Het idee van stoppen roept gewoon veel weerstand in me op om de een of andere reden. Misschien is het zoals Stippel zegt, een houvast in een situatie waar ik verder amper invloed heb op de dingen die gebeuren.
Het voelt wel een beetje als waanzin af en toe. Half ijlend kolven met behulp van een zuster midden in de nacht, dat soort dingen. En alles terwijl ik niet eens weet hoe ik dat straks moet gaan doen. Over een week beginnen de colleges weer en ik kan moeilijk verzoeken om kolfpauzes dan. Laat staan dat er een ruimte is waar ik zou kunnen kolven op de universiteit.
Over twee maanden. Als je nu al ziet hoe snel het allemaal gaat en hoeveel de boel veranderd.. wie weet slaapt ze dan wel doorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha, over twee maanden als haar verlof voorbij is zal de verdeling in nachten wel anders worden. Maar dat zien we dan wel weer. Dan is ze ook bijna 5 maanden dus tegen die tijd zal het wel weer anders zijn.
Dit!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Poep aan het CB zou ik zeggen. Hier werkt de borst juist erg goed tégen krampjes. En als ze na een half uur weer honger heeft laat ik haar daar niet 1,5 uur mee liggen.
Dat idee had ik ook een beetje ja...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Poep aan het CB zou ik zeggen. Hier werkt de borst juist erg goed tégen krampjes. En als ze na een half uur weer honger heeft laat ik haar daar niet 1,5 uur mee liggen.
Neu, ik lek eigenlijk niet echt meer. Een keer een paar druppen, maar dat vangt het shirt wel op en die kan in de was ;-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh ja.. de wat verder weg visite hebben wij hier nietIk zou mij daar ook wat ongemakkelijk bij voelen. Hoewel ik heb ook gewoon op het terras van de kroeg (van het weekend een puur proef festival met eettentjes en dergelijke gehad waar we even bij zijn wezen kijken) heb zitten voeden.
Lijkt me heerlijk slapend voeden![]()
Enkel een shirt aan ook? Ik lek echt vreselijk als ik niets extra's aantrek.
Stopt dat gelek na een tijdje?
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Neu, ik lek eigenlijk niet echt meer. Een keer een paar druppen, maar dat vangt het shirt wel op en die kan in de was ;-)
Het nieuwe huis is heerlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:35 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Dat niet onbeperkte lijkt me ook lastig vooral als je een veel vraat hebt of een die alles weer uitspuugt.
Waarom is dat eigenlijk zo? *geen idee eigenlijk*
Ik vind het verschil van poep in de luier tussen bv en fv zo en wonderbaarlijk verschil trouwens...
Ik hoop dan ook dat het bij nr 2 goed lukt bij je. Kan je al een beetje aarden in het nieuwe huis?
Universiteiten hebben net zoals elke andere werkgever zou moeten hebben kolfruimtes voor het personeel. Je hebt nu natuurlijk heel andere dingen aan je hoofd, maar tegen de tijd dat je eraan toe bent zou je kunnen informeren of je de personeelskolfkamer kunt gebruiken. Bij ons is de kolfkamer toegankelijk met een personeelspas (vrij arelaxt als er opeens een student of collega per ongeluk binnenkomt), wellicht kun je die ook krijgen. Met je studieadviseur kun je dat overleggen (en bv. ook dispensatie van aanwezigheidsplicht). Ik zou er persoonlijk totaal geen punt van maken als een student even weg moet om te kolven, wil zelf ook niet met een doorweekte beha voor studenten staanquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:41 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor het medeleven, dat doet me goed. Het voelt best eenzaam en frustrerend allemaal. Ik lig hier met mijn 2 weken oude baby tussen alle nieuwbakken moeders en baby's en ben de felicitaties een beetje zat.Voelt als lang geleden dat ze pasgeboren was.
[..]
Het voelt wel een beetje als waanzin af en toe. Half ijlend kolven met behulp van een zuster midden in de nacht, dat soort dingen. En alles terwijl ik niet eens weet hoe ik dat straks moet gaan doen. Over een week beginnen de colleges weer en ik kan moeilijk verzoeken om kolfpauzes dan. Laat staan dat er een ruimte is waar ik zou kunnen kolven op de universiteit.
Ze willen toch niet je kind laten uithongeren O.o , omdat hij lekker spekkig is geworden? O.oquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het nieuwe huis is heerlijkMelba geniet ook enorm, alleen arme poes heeft blaasontsteking door de stress van verhuizing en ineens een kruip/stababy
Het verschil is dat bv zich aanpast aan wat de baby nodig heeft. Van teveel flesvoeding worden ze te dik en kan ook de niertjes beschadigen.
Ivm mijn gewicht zit het cb erg bovenop Melba's gewicht. Toen io nog bv gaf was hij ook minder dik (terwijl veel bv kindjes juist lekker spekkig zijn), en hij wilde ook teveel melk dus dat was wel moeilijk.
Ik zal in het begin niet elke college bij hoeven/kunnen wonen, maar ik zal in ieder geval thuis aan de bak moeten. Das vervelend, maar het is niet anders. Als ik niks doe loop ik een achterstand op die niet meer in te halen is. Maar jeetje, ik zou best tekenen voor de 5 maanden verlof die de vriendin vaan H_K heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Euh college's over een week.....
Je bent herstellende van een ingrijpende keizersnede en allerlei toestanden. Kraamvrouwenkoorts en weet ik het wat. En jij maakt je druk over volgende week op de uni?
Ben je dan niet nog steeds herstellende?![]()
Dat hou vast in het ziektebed gevoel heb ik zelf ook enorm gehad. Dat kleine beetje wat je dan kan doen voor je baby...... maar als dat niet meer gaat op een gegeven moment heb je echt alles geprobeerd hoor. Je bent een kanjer dat je het volhoud!
Jup,ze wil niet meer op de plastic korrelsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ze willen toch niet je kind laten uithongeren O.o , omdat hij lekker spekkig is geworden? O.o
De niertjes kunnen beschadigen![]()
![]()
Ineens kunnen kruipen/staan! Ik vind het nu al hard gaan en dan is hij nog geen maand oud! Laat staan als hij gaat kruipen/staan! Rot van de blaasontsteking van de kat. Moet je ook nog urine gaan lopen opvangen om te kijken of het echt een blaasontsteking met het ordenen en uitpakken en herindelen en zulks in je nieuwe huis! Hoop dat meds snel aanslaan en het ook voor de kat snel relaxed gaat worden. Fijn dat je nieuwe stek zo heerlijk aanvoelt.
Hmm, ja logisch dat er voor de werknemers zo'n ruimte is. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik zal daar eens naar informeren als het zover komt. Toegang zal ik vast wel krijgen, ik hoop alleen dat die ruimte een beetje in de buurt is van waar ik colleges heb. Die zaaltjes liggen nogal verspreid door de stad namelijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:55 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Universiteiten hebben net zoals elke andere werkgever zou moeten hebben kolfruimtes voor het personeel. Je hebt nu natuurlijk heel andere dingen aan je hoofd, maar tegen de tijd dat je eraan toe bent zou je kunnen informeren of je de personeelskolfkamer kunt gebruiken. Bij ons is de kolfkamer toegankelijk met een personeelspas (vrij arelaxt als er opeens een student of collega per ongeluk binnenkomt), wellicht kun je die ook krijgen. Met je studieadviseur kun je dat overleggen (en bv. ook dispensatie van aanwezigheidsplicht). Ik zou er persoonlijk totaal geen punt van maken als een student even weg moet om te kolven, wil zelf ook niet met een doorweekte beha voor studenten staan
En anders een schone wcquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:05 schreef LuDann het volgende:
[..]
Hmm, ja logisch dat er voor de werknemers zo'n ruimte is. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik zal daar eens naar informeren als het zover komt. Toegang zal ik vast wel krijgen, ik hoop alleen dat die ruimte een beetje in de buurt is van waar ik colleges heb. Die zaaltjes liggen nogal verspreid door de stad namelijk.
Sommige baby's zijn heel efficiënt. Lou deed/doet ook altijd 5-10 minuten over een voeding.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:12 schreef Krisvc het volgende:
Is mijn baby trouwens zo'n schrokop dat ze met 10 minuten haar buik vol heeft? Als ze lang drinkt is ze een kwartier bezig, maar een uur voeden komt hier niet voor.
Het afvallen en spugen ligt niet aan de borstvoeding hoor, met flesvoeding is het hetzelfde, we hebben het geprobeerd. Als dat verschil had gemaakt dan waren we allang overgestapt. Maar als ze medicatie of JBPM in haar voeding nodig heeft dan zal het toch flesvoeding moeten worden. Ik ga niet alles afkolven en dat in een fles geven, dat gaat zelfs mij te ver.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ik merk dat ik duidelijk anders denk dan jullie en niet snap dat je met zoveel gedoe toch nog zo (in mijn ogen krampachtig) vasthoudt aan borstvoeding. Tuurlijk snap ik dat het jammer is als het niet lukt maar een krijsende of afvallende baby is toch ook niet wat "het beste" is? Babies gaan niet stuk van fv hoor..![]()
/my2cents
Ik denk dat het hier ook de wc gaat worden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:10 schreef Skittles het volgende:
[..]
En anders een schone wc![]()
Op de universiteit was het voor mij niet mogelijk om te kolven. Ik zat dus altijd in een achteraf wc waar nooit iemand komt.
Over de nachten: die pak ik altijd. Borstvoeding en ik voel het als mijn 'plicht' om het te doen. Vriend werkt veel meer uur dan ik, heeft zijn slaap hard nodig en het gaat mij makkelijker af.
Hier ook, al vanaf dag 1. De kraam had zelfs een keer getimed: 8 minutenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:12 schreef Krisvc het volgende:
Is mijn baby trouwens zo'n schrokop dat ze met 10 minuten haar buik vol heeft? Als ze lang drinkt is ze een kwartier bezig, maar een uur voeden komt hier niet voor.
Mja ok, met fles is afvallen nog steeds een issue, snap dat dat gewoon kut en zorgelijk is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het afvallen en spugen ligt niet aan de borstvoeding hoor, met flesvoeding is het hetzelfde, we hebben het geprobeerd. Als dat verschil had gemaakt dan waren we allang overgestapt. Maar als ze medicatie of JBPM in haar voeding nodig heeft dan zal het toch flesvoeding moeten worden. Ik ga niet alles afkolven en dat in een fles geven, dat gaat zelfs mij te ver.Bovendien zijn kinderartsen heel erg van het afmeten en dat lukt minder met borstvoeding.
En waarom ik er zo aan vasthoudt verder weet ik zelf niet zo goed, dat schreef ik al eerder. Houvast in een onzekere situatie, zoiets.
Ik hecht er veel emotionele waarde aan heb ik gemerkt. De bevalling is al een keizersnede geworden, als ik nu ook nog eens aan de flesvoeding ga voel ik me helemaal een Faal, dat idee. Terwijl ik verstandelijk weet dat dat onzin is.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt wat je van tevoren plan was. Als dat toch al fv was, kun je niet falen, maar wilde je heel erg graag bv geven en dat lukt vervolgens niet, dan kun je daar teleurgesteld in zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Mja ok, met fles is afvallen nog steeds een issue, snap dat dat gewoon kut en zorgelijk is.
Maar wat ik gewoon niet zo goed snap is dat fv gewoon haast altijd als falen wordt gezien. Ik merk dat mij dat juist weer erg raakt. Het is niet zo dat je je kind loopt te vergiftigen of ze een gouden toekomst ontneemt...
Kwartier is hier ook wel de max hoor, volgens mij! Maar ik hou de klok niet heel erg in de gaten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:12 schreef Krisvc het volgende:
Ik weet het niet, het is iets emotioneels denk ik. Ik had van tevoren niet verwacht dat ik er zoveel waarde aan zou hechten, ik wilde bv gewoon proberen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Mja ok, met fles is afvallen nog steeds een issue, snap dat dat gewoon kut en zorgelijk is.
Maar wat ik gewoon niet zo goed snap is dat fv gewoon haast altijd als falen wordt gezien. Ik merk dat mij dat juist weer erg raakt. Het is niet zo dat je je kind loopt te vergiftigen of ze een gouden toekomst ontneemt...
Nou ja, er zitten meerdere facetten aan natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ik merk dat ik duidelijk anders denk dan jullie en niet snap dat je met zoveel gedoe toch nog zo (in mijn ogen krampachtig) vasthoudt aan borstvoeding. Tuurlijk snap ik dat het jammer is als het niet lukt maar een krijsende of afvallende baby is toch ook niet wat "het beste" is? Babies gaan niet stuk van fv hoor..![]()
/my2cents
Ik denk dat ik meer intimiteit had met de fles dan met de borstquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:54 schreef Lijnloos het volgende:
Naja, ik zal het we nooit begrijpen.... Intimiteit heb ik ook met voeden hoor. Fedde ligt heerlijk tegen me aan te schurken... Ik hou hem niet in de lucht of zo.En een keizersnede zou ik ook niet als falen zien, meestal is dat gewoon een levensreddende actie. Als jij een ongeluk krijgt en geopereerd moet worden is dat toch ook geen falen?? Ik heb soms het idee dat er mensen zijn die kosten wat kost doorgaan of zichzelf een schuldgevoel aanpraten als ze denken over flesvoeding terwijl dat ook gewoon heel fijn kan zijn en niet slecht is voor een baby.
Jup, gewoon gaan en in het wit knippen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:30 schreef Krisvc het volgende:
Ik snap je wel Lijnloos. Je maakt allemaal de beste keuze voor je kindje en als de beste keuze kunstvoeding is (om wat voor reden dan ook) dan ís dat dus ook het beste. Hetzelfde met een keizersnee. Maar ik denk wel dat er bij borstvoeding geven een heleboel emoties en hormonen komen kijken, waardoor het wellicht lastig opgeven is.
Vraagje, nageltjes knippen, is dat een kwestie van gewoon doen? Want ik vind het doodeng, maar ben het wel zat om open gekrabd te worden of L. met krassen in haar gezicht.
Ik heb R's nageltjes vorige week voor het eerst geknipt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:30 schreef Krisvc het volgende:
Ik snap je wel Lijnloos. Je maakt allemaal de beste keuze voor je kindje en als de beste keuze kunstvoeding is (om wat voor reden dan ook) dan ís dat dus ook het beste. Hetzelfde met een keizersnee. Maar ik denk wel dat er bij borstvoeding geven een heleboel emoties en hormonen komen kijken, waardoor het wellicht lastig opgeven is.
Vraagje, nageltjes knippen, is dat een kwestie van gewoon doen? Want ik vind het doodeng, maar ben het wel zat om open gekrabd te worden of L. met krassen in haar gezicht.
babymoordenaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb R's nageltjes vorige week voor het eerst geknipt.![]()
[ link | afbeelding ]
Ik moest huilen. Ik had namelijk zomaar een stuk van mijn verse, gave baby geknipt. Het eerste stuk .quote:
oef, ja he? Ik eet als een paard en het is nooit genoeg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Nadeel van borstvoeding vind ik trouwens wel dat ik de hele f*cking dag giga honger en dorst heb.
ja, dat kan ik me levendig voorstellenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:44 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik moest huilen. Ik had namelijk zomaar een stuk van mijn verse, gave baby geknipt. Het eerste stuk .![]()
Ik dacht eerst: wat een lieve foto!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:41 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik heb R's nageltjes vorige week voor het eerst geknipt.![]()
[ link | afbeelding ]
Tuurlijk overkomt ervaren mama's dit ook. Het boeit ze alleen minder.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Arme R.!
(En monster dat ik ben vind ik dit een heel geruststellende foto. Als het bij een ervaren mamma 'mis' kan gaan, dan is het niet zo raar dat ik het eng vind.)
Heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:17 schreef Crumpette het volgende:
.Je weet dat fv is bedacht in de eerste feministische golf he?
Bij mijn moeder en schoonmoeder is de borstvoeding bij alle kinderen mislukt. Nu achteraf hebben ze beide de 'om de drie uur' methode gedaan, waarbij ze ons een uur moesten laten huilen als we na twee uur kwamen ed. Waarschijnlijk had het met voeden op verzoek best gekund.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:06 schreef Moppert het volgende:
Klopt ook de RRR methode werkt niet met borstvoeding. En inbakeren is ook iets wat eigenlijk een afrader is met borstvoeding.
Van mij dan: whoot!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:05 schreef ingee het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld in de opmerking dat ik met over twee maanden geen complimenten ga krijgen over 8 maanden nutrilon.
Had me er best op verheugd!
Ik las ook iets over kv en het verleden laatst in een boek, namelijk dat de productie van vrouwen enigszins verneukt werd door de rrr periode, waarom baby's om de zoveel uur mochten drinken, 's nachts moesten slapen en clusteren en regelen natuurlijk alleen het verpesten van je kinderen was.
Maar dat is weer anders dan vanaf dag 1 dat doen waardoor je productie niet op gang kan komen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, mijn schoonzus heeft zich ook binnen zes weken in een drie uurs ritme weten te persen (vrijwillig, omdat controlfreak) en heeft elf maanden borstvoeding gegeven. Het is niet bij voorbaat onmogelijk. Maar ik zou het ook niet aanraden.
Maar da's makkelijk gezegd natuurlijk, ik veer vrij probleemloos meedat is niet voor iedereen makkelijk.
Dat zou je denken, hè?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:23 schreef ingee het volgende:
Spring, om hem vast te klikken aan een... dinges?
Ik lees dat je hem daarmee in de koelkast kunt ophangen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:22 schreef -Spring het volgende:
Weet iemand waar dat langwerpige plastic ding dat aan een bibi-speenhoes zit voor dient?
[ link | afbeelding ]
Ach, toch zeker 5!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
Wat weinig sterretjes in dat topic
Dat valt weer tegen...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:35 schreef -Spring het volgende:
Zodat de speen recht in het doosje blijft zitten dus, volgens bibi zelf. http://woonthier.nl/blog/?cat=40
Mijn baby snapt spenen sowieso nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:54 schreef ingee het volgende:
Mijn baby is van mening dat het zachte langwerpige deel is om vast te houden.
Maar dat klopt dus ook niet?
mijn mama heeft mij negen maanden gevoed, op verzoek, begin jaren tachtig. en daar was het cb en de kraam het dus helemaaaaal niet mee eens. na mijn geboorte ben ik wel uren bij haar weggeweest en er was ook geen rooming in. ondanks dat en een keizersnede kwam de productie prima op gang. ik had denk ik van mezelf gehoopt dat het ook zo "vanzelf" zou gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Bij mijn moeder en schoonmoeder is de borstvoeding bij alle kinderen mislukt. Nu achteraf hebben ze beide de 'om de drie uur' methode gedaan, waarbij ze ons een uur moesten laten huilen als we na twee uur kwamen ed. Waarschijnlijk had het met voeden op verzoek best gekund.
Ik vind het ook niet meer zo erg hoor, maar ik vind het wel nog steeds jammer, en ik vind de ks gewoon kut. Maar weet wel dat het niks over mijn waarde als moeder zegt hoor...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:17 schreef Crumpette het volgende:
ermagerd wat een bloedbad spring!![]()
![]()
Kwak, jammer dat je het nog zo voelt mbt de flessendat hoeft m.i. ook niet. Een wijze dame hier roept regelmatig dat we ons moederschap niet kunnen ophangen aan bv, en daar ben ik het ook wel mee eens.Je weet dat fv is bedacht in de eerste feministische golf he?
![]()
Zelf "moest" ik stoppen om allerlei medische ongemakken. Misschien had ik er wel doorheen kunnen voeden, misschien was ik er aan onderdoor gegaan. Ik vond de 11 weken die ik heb gevoed heel waardevol, vond het moeilijk en pijnlijk om te stoppen, maar het heeft me ook heel veel gebracht. (slaap, vrijheid, fysiek herstel, geen pijn meer) Nu, nu mijn baby wat groter is en ook een hoop andere dingen eet behalve enkel melk, vind ik het in verhouding minder een issue eigenlijk. Daarbij lijkt hij me best lief te vinden.ook met fles.
Ja ze heeft een krabpaal maar daar wilde ze niet meer op. Heb hem verplaatst en nu wilde ze wel, maar niet als melba eraan staat te schuddenquote:Opdinsdag 25 augustus 2015 17:59 schreef FlyingFish het volgende:
Kwak, heeft de kat een schuilplaats waar hij veilig is van Melba? Een hoge krabpaal of ander soort ligplaats waar een kind niet bij kan geeft ze rust en kan de stress wat wegnemen. Hier moesten de katten niks van O hebben, maar nu is de ene kat fan! Ligt het liefst in de buurt van O (nu tegen hem aan) en als O hard ligt te huilen komt hij aanrennen en meemauwenzal wel uit irritatie zijn ofzo, maar schattig is het wel!
LuDann, hoe gaat het met je herstel? Voel je je al beter?
Borstvoeding gaat hier gelukkig nu oke! Vond het pittig in het begin en heb staan janken dat ik me een melkkoe voelde en het deed verrekte pijn, maar dat is nu gelukkig afgenomen, alleen het aanhappen is niet zo prettig maar even een zuur gezicht trekken helpt dan wel
Mijnes wel, ik moet er alleen nog elastiekjes aan zetten om aan z'n oren vast te maken, zodat ik niet elke minuut de speen opnieuw hoef in te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:56 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mijn baby snapt spenen sowieso niet
Mag ik je aanraden om naar de biologische supermarkt/drogist/online winkel te gaan en te zoeken naar Tammi? Dat is puur jbpm. In Nutriton zit maar 30% jbpm, de rest is toevoegingen die niet nodig zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
L had trouwens wildvlees op/aan(?) z'n navel dus dat is afgebonden, zag er best goor uit.![]()
Verder 5050 gram em 55 cm met precies 5 weken.
En advies van de Ka om nutriton te proberen. Wat os dat onhandig met de bv zeg, moet L behanglijm naar binnen lepelen. Dat zie ik mezelf sowieso niet 's-nachts doen.
Om hem op te hangen in de wilgen ^^,quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:22 schreef -Spring het volgende:
Weet iemand waar dat langwerpige plastic ding dat aan een bibi-speenhoes zit voor dient?
[ link | afbeelding ]
Ze wil alleen bibi. En die verkopen ze hier alleen bij de prenatal. Met achterlijke teksten als 'I love mama' en 'Drama Queen'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Om hem op te hangen in de wilgen ^^,Nuby fan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef ingee het volgende:
GroeiSjaak!
Kint heeft vandaag voor het eerst gegeten (dingen gelikt) bij de GO, waarvan ik deze collectie geappt kreeg:
die rose heb dr zin anSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
disclaimer
Bij de babydump hebben ze ook Bibi. Niet heel veel neutraal, maar wel een aantal. En als je boven de ¤20,- uitgeeft, wordt het gratis bezorgd. Goed excuus om nog iets er bij uit te zoekenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ze wil alleen bibi. En die verkopen ze hier alleen bij de prenatal. Met achterlijke teksten als 'I love mama' en 'Drama Queen'.
Dus heb ik een paar neutrale op Internet besteld. Tegen 6 zoveel verzendkosten. Maar het was het waard.
Ah, thanks!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:43 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Bij de babydump hebben ze ook Bibi. Niet heel veel neutraal, maar wel een aantal. En als je boven de ¤20,- uitgeeft, wordt het gratis bezorgd. Goed excuus om nog iets er bij uit te zoeken
Ah thnx!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:06 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Mag ik je aanraden om naar de biologische supermarkt/drogist/online winkel te gaan en te zoeken naar Tammi? Dat is puur jbpm. In Nutriton zit maar 30% jbpm, de rest is toevoegingen die niet nodig zijn.
Dat papje was hier ook drama ja... Is eigenlijk niet te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:00 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ah thnx!
Het is trouwens echt onmogelijk om te geven icm bv. Kolven ga ik niet doen, en het als papje geven werkt ie direct naar buiten.
Ik voel me lichamelijk steeds beter maar het herstel kan nog wel een paar weken duren heb ik net te horen gekregen. Even douchen voelt nu nog als een marathon in ieder geval. Maar mijn ontstekingswaarden zijn aan het zakken en mijn temperatuur doet niet raar meer (die was 35 graden op een gegeven moment, adverse reactie op de infectie).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:59 schreef FlyingFish het volgende:
LuDann, hoe gaat het met je herstel? Voel je je al beter?
Van wat ik gelezen heb (met al dat gespuug hier bereid ik me ook voor op dergelijke maatregelen) is het ook weinig effectief op die manier. Het mengt zich niet met de rest van de voeding in de maag namelijk. JBPM is alleen een optie als je FV geeft heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dat papje was hier ook drama ja... Is eigenlijk niet te doen.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik voel me lichamelijk steeds beter maar het herstel kan nog wel een paar weken duren heb ik net te horen gekregen. Even douchen voelt nu nog als een marathon in ieder geval. Maar mijn ontstekingswaarden zijn aan het zakken en mijn temperatuur doet niet raar meer (die was 35 graden op een gegeven moment, adverse reactie op de infectie).
Heb alleen een beetje last van het Calimero syndroom, "tis nie eerlijk allemaal". Lekker zwelgen.
Mja goed, ik sta het mezelf toe voor een dagje. Morgen ben ik weer Miss Positive.
Hema heeft dezelfde vorm als Bibi? die hebben wij gebruikt toen bibi tijdelijk uit de handel was...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ze wil alleen bibi. En die verkopen ze hier alleen bij de prenatal. Met achterlijke teksten als 'I love mama' en 'Drama Queen'.
Dus heb ik een paar neutrale op Internet besteld. Tegen 6 zoveel verzendkosten. Maar het was het waard.
Nuby komt volgende maand met de allernieuwste van de nieuwste spenen op de markt en die zijn ook makkelijk te krijgen in diverse stenen winkelsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef ingee het volgende:
GroeiSjaak!
Kint heeft vandaag voor het eerst gegeten (dingen gelikt) bij de GO, waarvan ik deze collectie geappt kreeg:
Die onderste fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
GO heeft geloof ik iets over pureetjes geleden en daarbij eerst een stukje heel aanbieden om texturen te verkennen en heeft dit doorgetrokken naar Rapley.quote:
Af en toe een baalmomentje mag best! Heb ik zonder ziekenhuisopname ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik voel me lichamelijk steeds beter maar het herstel kan nog wel een paar weken duren heb ik net te horen gekregen. Even douchen voelt nu nog als een marathon in ieder geval. Maar mijn ontstekingswaarden zijn aan het zakken en mijn temperatuur doet niet raar meer (die was 35 graden op een gegeven moment, adverse reactie op de infectie).
Heb alleen een beetje last van het Calimero syndroom, "tis nie eerlijk allemaal". Lekker zwelgen.
Mja goed, ik sta het mezelf toe voor een dagje. Morgen ben ik weer Miss Positive.
maar die onderste foto!!!! te leuk!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:31 schreef ingee het volgende:
[..]
GO heeft geloof ik iets over pureetjes geleden en daarbij eerst een stukje heel aanbieden om texturen te verkennen en heeft dit doorgetrokken naar Rapley.
R krijgt dus eerst dingen heel en dan in stukjes.
Kom maar op met die biefstuk!
de meeste spenen geven tepelverwarring of kunnen tepelverwarring geven waardoor ze slordig gaan drinken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Af en toe een baalmomentje mag best! Heb ik zonder ziekenhuisopname ookmaar fijn dat het lichamelijk al iets beter gaat!
Wat betreft Bibi-spenen, de jumbo hier had ze ook (vroeger iig, geen idee of ze die nu nogsteeds hebben, dat assortiment wisselt regelmatig). Hier nog geen spenen in gebruik, dat werd de eerste weken afgeraden als het niet echt nodig was door de lactatiekundige. De pink voldoet vooralsnog prima, en valt er niet zomaar uit!
Go go sjaak!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
SjaakStats![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Da's lief! Ik heb alles geprobeerd, echt, ook nuby, maar ze krijgt alleen een vacuüm met bibi's.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:18 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nuby komt volgende maand met de allernieuwste van de nieuwste spenen op de markt en die zijn ook makkelijk te krijgen in diverse stenen winkels![]()
Wat ik zo mooi vind aan Nuby spenen is dat ze flexibel (als in mee bewegen met de zuigbeweging) zijn. Helemaal gegoten, dus geen losse onderdelen. Ze enorme zuigkracht kunnen hebben! Spenen moeten min 9 kg kunnen hebben aan zuigkracht en bij nuby hebben ze een soort van ikeastoel testelke week hangen ze er een kilo extra aan om te kijken wanneer hij nou breekt of afscheurt. En dat is na dik 1,5 jaar nog steeds niet
![]()
Maar als je kind graag bibi spenen heeft ik heb nog een zooitje van die dingen liggen die ik steeds krijg van kraamvisite en zulks .... mocht je eens langs west brabant crossen
Wat balen Zoë! Klinkt een beetje alsof ze om wat voor reden dan ook niet meer GO wil zijn en een lichamelijk excuus zoektquote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:57 schreef Zoë23 het volgende:
Sterkte LuDannherstel is pittig na bm ontsteking
Ingeemooie foto's
We hadden een GO gevonden.. Was helaas niet te combineren met werkdagen.
Ik ben behoorlijk boos geworden op onze huidige GO omdat ze niet naar de ha/fysio wil maar wel bang is om de baby's te laten vallen en die opmerkingen werden steeds vreemder.
niet echt handig om tegen een moeder te zeggen.
Kwam er op neer dat ze het werk te zwaar vond.
Heb ook een klacht ingediend.
Was een heftige week
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Tis ook nie eerlijk allemaal. Voor jou en voor iedereen die het kan gebruiken:
[ afbeelding ]
Ja dat werd naar een pittig gesprek wel duidelijk. Daarom werd ik ook zo kwaad, je kunt toch niet zeggen dat je bang bent een baby te laten vallen omdat je een zere pols hebt. Als de reden eigenlijk is, dat het werk te zwaar is.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:16 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Wat balen Zoë! Klinkt een beetje alsof ze om wat voor reden dan ook niet meer GO wil zijn en een lichamelijk excuus zoektHopelijk vinden jullie snel een nieuwe lieve GO.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:22 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, er kwam geluid uit bij het lachen. Een 'hehe'. Mnohhhhh.
Sorry, nou moet ik toch even een lans breken voor je GO. Als werkgever mag je toch helemaal niet verder vragen naar de inhoud van iemands ziekmelding? Een dergelijk "pittig gesprek" lijkt me dan al helemaal niet aan de orde? Ik weet ook niet wat je daar nog aan zou kunnen winnen, ze wil duidelijk weg, met wat voor reden dan ook - iemand proberen te behouden die er niet wil zijn, heeft weinig zin. Overigens fietsen we ook even zomaar heen over het feit dat het (denk ik) idd heel zwaar werk is met 3 kindjes, in andermans omgeving, met andermans regels etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:39 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja dat werd naar een pittig gesprek wel duidelijk. Daarom werd ik ook zo kwaad, je kunt toch niet zeggen dat je bang bent een baby te laten vallen omdat je een zere pols hebt. Als de reden eigenlijk is, dat het werk te zwaar is.
Toen moest ze huilenmaar daar ben ik niet gevoelig voor.
Ze is gewend om op een kind van 10 te passen. Moet ze gewoon in huis aanwezig zijn zonder iets te doenja dan is het bij ons thuis een heel ander 'feestje'.
Heb gister weer een kennismaking gehad met een hele leuke meid vol energieZe gaat volgende week een x meelopen.
Kost me echt veel energie omdat man ook op oefening is en dus niet thuis is![]()
En dan nog m'n eigen werk, het huishouden en...pff *ahh*
Vandaag gaat t beter gelukkig
Ik heb altijd aangegeven dat ze alles mag zeggen en als ze even een paar handen nodig heeft zijn oma's wel bereikbaar. Die telefoon nrs heeft ze ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:46 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Sorry, nou moet ik toch even een lans breken voor je GO. Als werkgever mag je toch helemaal niet verder vragen naar de inhoud van iemands ziekmelding? Een dergelijk "pittig gesprek" lijkt me dan al helemaal niet aan de orde? Ik weet ook niet wat je daar nog aan zou kunnen winnen, ze wil duidelijk weg, met wat voor reden dan ook - iemand proberen te behouden die er niet wil zijn, heeft weinig zin. Overigens fietsen we ook even zomaar heen over het feit dat het (denk ik) idd heel zwaar werk is met 3 kindjes, in andermans omgeving, met andermans regels etc.
Mijn meisje is nog geen pond zwaarder denk ik. Maar die eet ook nog geen giraffes.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:28 schreef Selvaria het volgende:
Krisje zou m'n man kunnen zijn.
![]()
IMA, hopelijk valt het mee... Lijkt me erg vervelend.![]()
Mina, vervelend, ik zou ook actie ondernemen!
N. weegt inmiddels 6060 gram, dat is gewoon 1 1/5 zak aardappels.Mijn kleine meisje, wat doe je?
![]()
En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:
[ afbeelding ]
De nieuwste hit hier.
Ligt aan het contract uiteraard, maar denk niet dat je als particulier je hulppersoneel als zodanig in dienst hebt dat je er sociale premies voor afdraagtquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:21 schreef ingee het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij huispersoneel, moet je dan ook 2 jaar ziekte doorbetalen en heb je een arboarts enzo?
Hey, ik miste je! Hoe is het met jullie?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:34 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ligt aan het contract uiteraard, maar denk niet dat je als particulier je hulppersoneel als zodanig in dienst hebt dat je er sociale premies voor afdraagt.
Hang je alle kanten uit op de wc om goed uit te plassen?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:14 schreef Minarosa het volgende:
Beterschap Cactus!
Hmm ik krijg nu, bijna negen weken na de bevalling, laat van urineverlies. Tijdens de zwangerschap nergens last van gehad. Herkenbaar voor iemand? Ik doe nu bekkenbodemoefeningen maar begreep dat het tot zes weken kan duren voordat ze resultaat hebben. Het is vooral na het plassen, dan drupt het een beetje na. En ook beetje met sporten. Ik dacht eerst dat het afscheiding was, niet dus. Meeh
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:22 schreef Krisvc het volgende:
Das wel vervelend, daar zou ik zelf ook even van schrikken. Het is wel iets wat hier ook door mijn hoofd gaat nu ik dit lees, als Wolk EDS van me geërfd heeft past daar heupdysplasie bij. Ik hoop dat er bij jullie niks aan de hand blijkt te zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook het eerste bezoek aan het CB gehad. Ze was weer lekker gegroeid, 4460 nu bij 5 weken precies (3190 toen ze werd geboren). Moeten nog wel naar de huisarts voor haar heupjesze vond het allemaal niet helemaal symmetrisch. Misschien valt het allemaal wel mee, maar mijn nichtje (tantezegger, lag in stuit) had echt dysplasie en die heeft heel lang gips gehad, met drie maanden in het ziekenhuis gelegen met gewichten en alles.. Dus ik ben een beetje bleh..
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:28 schreef ingee het volgende:
[..]
Tis ook nie eerlijk allemaal. Voor jou en voor iedereen die het kan gebruiken:
[ afbeelding ]
Wat leuk!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:22 schreef Krisvc het volgende:
Heb je weleens gelezen over dysforische toeschietreflex (dysphoric let down)? Voor mij veel herkenningspunten... Overdag kon ik t handelen, maar s nachts niet, dan wilde ik hem echt tegen de muur gooienquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:30 schreef Fuente het volgende:
BV leek mij altijd het meest geweldige ooit. Wat keek ik er (bij alle 3 mijn kinderen) naar uit om bv te geven na de bevalling. Bij alle 3 ook begonnen, en bij alle 3 schoot ik razendsnel richting een depressie. Na de geboorte van mijn oudste kreeg ik een pnd en toen ik destijds stopte met de bv knapte ik heel erg snel weer op. Bij de middelste gaf ik het na 2 dagen al op. Bij B hield ik het 6 dagen vol en toen was ik op. Het doet iets met mijn psyche, ik weet niet wat maar ik weet wel dat het gebeurt. En dat vind ik heel ergWant ik weet dat het 't beste is voor baby's en ik weet dat het heel mooi kan zijn en ik had dat heel graag ook gewild.
Maar goed, hier dus fv kinderen, dit keer heb ik geen spijt van het stoppen met de bv omdat ik weet dat spijt hebben toch geen zin heeft. En B doet het super en ik geniet van haar![]()
En ze deed afgelopen nacht een (perongeluk?) doorslaapdingie! Whoop!
Fijn dat jullie thuis zijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan met jullie.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:36 schreef LuDann het volgende:
Wij zijn vanmiddag ontslagen, en ondanks wat er gister gezegd werd over het opnemen van Wolk mogen we het vandaag en morgen nog even thuis proberen, dat aankomen. Vrijdag worden we terug verwacht op de kinderpoli, als ze dan niet of weinig is aangekomen worden we samen opgenomen om het uit te zoeken.
Inmiddels begint ze steeds meer symptomen van reflux te vertonen in mijn ogen. Eerst was het alleen het projectiebraken tijdens de voedingen maar sinds gisteren zijn het vaak meer gewoon grote golven die eruit komen, en niet perse meer tijdens het voeden maar ook nog wel tot een minuut of 5 erna. Ze trekt ook bekken na het voeden en huilt daarna soms kort, slikt veel, hikt en kronkelt. Dus ja... Rechtop voeden deden we al, we gaan haar nu ook een half uur na de voeding rechtop houden, haar hoofdeind is verhoogd... Verder nog tips van de reflux moeders?
Verder... baby's van 2,5 week kunnen nog niet gericht lachen toch? Ik zou zweren dat ze dat soms wel doet, maar dat zal toeval zijn? Ze kijkt ons wel aan al.
Vond het gezellig! En wat fijn dat je lekker al dragend naar de markt bent geweest en dat het goed gingquote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:09 schreef Mariposas het volgende:
Wat een heerlijke zak aardappelen, selvaria!![]()
Goede dag en nacht hier vandaag (relatief dan, voor de meeste van jullie waarschijnlijk een royale kutdag en -nacht)! Vanochtend waren GotC en klaprooss hier, wat een leuke kindjes hebben die! Ik kijk echt uit naar die periode, hoewel ik dan natuurlijk waarschijnlijk heel erg zal terugverlangen naar de babytijd...
Ik weet nu hoe ik L goed in de doek kan knopen zonder dat ie uitzakt. Dus daarna met mijn zusje naar de markt geweest met L in de doek, die al die tijd heeft geslapen. Uit de doek of geen borst is wel huilen, maar het went ook wel. Denk dat als ik over 7 weken weer ga werken ik me helemaal ontheemd voel zonder baby in of op de buik.
Dank je wel voor de adviezen! Ik heb net een Dr. Brown fles besteld, die hadden we nog niet geprobeerd. Ik heb het idee dat ze met de flesjes die we wel gehad hebben toch wat lucht binnenkrijgt (al dacht de kinderarts van niet, naar aanleiding van aan haar buikje voelen). Morgen zal ik B_N erop uit sturen voor een schriftje. Dat op de buik liggen doen we hier al vaak, en dan op ons. Dan is ze inderdaad wel rustig. Indikken gaan we afwegen naar aanleiding van wat de kinderarts zegt straks.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:34 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Fijn dat jullie thuis zijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan met jullie.
Dit klinkt voor mij als reflux. Wat je nu het beste kunt doen:
- Dagboekje bijhouden met wanneer ze eet, slaapt, spuugt, krijst, huilt, hikt, 'gloept', etc. Tijden erbij, dan heb je een goed overzicht.
- Veel en vaak laten boeren tijdens het drinken, zodat de grote bubbels niet onderin het maagje blijven zitten, maar alle kleintjes er al uit zijn.
- Als Wolk veel last heeft en blijft krijsen: op de buik leggen. Eventjes, een minuutje ofzo. Om de één of andere reden helpt dat vaak (niet altijd helaas). Het helpt hier nog steeds als het nodig is.
- Als je durft: op de buik laten slapen. Dat helpt bij veel reflux-kindjes.
- Heb je indikken al geprobeerd? Of het papje dan wat je bij bv moet geven? Had ik al verteld over Tammi? Dat is 100% jbpm in plaats van Nutriton, waar maar 30% jbpm in zit en 70% toevoegingen.
- Probeer zelf zoveel mogelijk te slapen/rusten, want dat ga je nodig hebben.
Filmpjes 2 en 3 zijn directe afspiegelingen van wat Wolk doet. Dat maaien met de armpjes, en die bekken trekken, moeilijk kijken, af en toe een huil. Wolk kronkelt er nog wat meer bij. Soms zijn het haar darmpjes want dan volgt een enorme scheet of een spuitluier. Maar het lijkt me duidelijk dat L iets dwars zit. Wat zei de co-assistent?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het met jou beter gaat LuDann, maar wat vervelend dat Wolk zo veel spuugt.![]()
Ik heb wat filmpjes se afgelopen dagen van L gemaakt, wat denken jullie hier van? Ik heb ze ook aan de co assistent laten zien.
Tijdens het slapen op mij.
Deze 2 zijn vlak na de voeding
Ziet er een beetje onvriendelijk uit met die speen, maar hij heeft veel zuigbehoefte en gooit de speen steeds zelf uit na een minuut om ran hard te gaan huilen.
'goh hij kijkt wel moeilijk'.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:57 schreef LuDann het volgende:
[..]
[..]
Filmpjes 2 en 3 zijn directe afspiegelingen van wat Wolk doet. Dat maaien met de armpjes, en die bekken trekken, moeilijk kijken, af en toe een huil. Wolk kronkelt er nog wat meer bij. Soms zijn het haar darmpjes want dan volgt een enorme scheet of een spuitluier. Maar het lijkt me duidelijk dat L iets dwars zit. Wat zei de co-assistent?
Nee, dit is niet normaal. Wat eraan gedaan moet of kan worden, weet ik niet, maar het is echt niet normaal. En gewoon heel erg zielig.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
'goh hij kijkt wel moeilijk'.
Ik vraag me soms af of dit normaal voor baby's is of dat ik dingen zie. Dit gebeurt heel erg vaak op een dag. Mja, wat het ook is, het is erg onprettig voor hem, want hierna barst hij meestal in krijsen uit.
LuDann hoe reageert Wolk op kunstvoeding ?
Nja, niet gehinderd door enige kennis of ervaring met baby's zou ik zeggen dat dit niet normaal is. Wat een opmerking van die co trouwens, lekker behulpzaam ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
'goh hij kijkt wel moeilijk'.
Ik vraag me soms af of dit normaal voor baby's is of dat ik dingen zie. Dit gebeurt heel erg vaak op een dag. Mja, wat het ook is, het is erg onprettig voor hem, want hierna barst hij meestal in krijsen uit.
LuDann hoe reageert Wolk op kunstvoeding ?
Ik weet dat je gelijk hebt, maar op dit moment ga ik vooral door met de hoop dat het straks beter wordt. Daar doe ik het voor. Als ik straks gewoon ''normaal'' borstvoeding kan geven is het me dit gedoe waard. Maar als straks blijkt dat er geen verandering in de situatie zal komen dan zie ik mezelf dit niet volhouden inderdaad. Dan stop ik, hoe moeilijk ik dat ook zal vinden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee, dit is niet normaal. Wat eraan gedaan moet of kan worden, weet ik niet, maar het is echt niet normaal. En gewoon heel erg zielig.
LuDann, ik ga er even een cliché ingooien wat je nu niet wilt horen: een blije moeder is een blije(re) baby. Jij bent nu niet gelukkig met de bv en het kolven en de bijvoeding. Pas als je voor jezelf een manier kunt vinden om daar rust in te vinden, zal je dat ook op Wolk over kunnen brengen. Die voelt jou natuurlijk haarfijn aan, want dat doen baby's. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet gaan doen. Iedereen kan je 100 adviezen geven, maar jij bent degene die moet beslissen hoe jij je beter gaat voelen over het drinken van Wolk. En ja, dat is makkelijk gezegd en is heel erg kut.
Helaas een +1. Heb dit tijdens het kolven en proberen aan te leggen vaak gehoord. Ik werd verdrietig en gefrustreerd dat het aanleggen maar niet lukte. En ook als het wel een keer lukte, lukte het hem vaak niet om vast te blij en houden na de tsr. Als iemand erbij was om te helpen, lukte het aanleggen veel vaker wel (het doordrinken vaak weer niet). Het frustreerde me na een tijdje zo erg dat het bij mij niet lukte en hij het daarvoor bij de lk wel had gedaan, dat ik m'n tepel minuten lang heb geprobeerd aan te bieden aan een overstuur en krijsend kind. Want "je kon het net toch, doe het nou verdorie ook bij mij! Ik bied em aan tot je em hebt!". Nouja dat lukte dus niet, hij voelde vast ook mijn frustratie. Na deze poging moest hij zelfs gelijk huilen als ie m'n tepel zagquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee, dit is niet normaal. Wat eraan gedaan moet of kan worden, weet ik niet, maar het is echt niet normaal. En gewoon heel erg zielig.
LuDann, ik ga er even een cliché ingooien wat je nu niet wilt horen: een blije moeder is een blije(re) baby. Jij bent nu niet gelukkig met de bv en het kolven en de bijvoeding. Pas als je voor jezelf een manier kunt vinden om daar rust in te vinden, zal je dat ook op Wolk over kunnen brengen. Die voelt jou natuurlijk haarfijn aan, want dat doen baby's. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet gaan doen. Iedereen kan je 100 adviezen geven, maar jij bent degene die moet beslissen hoe jij je beter gaat voelen over het drinken van Wolk. En ja, dat is makkelijk gezegd en is heel erg kut.
Ahh, wat klinkt dat mooiquote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:17 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik heb af en toe mindere periodes, maar ik wil al een paar dagen janken van verliefdheidecht, mijn kind.. Soms denk ik écht dat ik uit elkaar spat van de liefde, dan geef ik haar veel te veel kusjes of knuffel ik haar net even te stevig. Zo ontiegelijk overweldigend dit, zo zo zo verliefd.
Aww.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:17 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach mari, wat ziet hij er sneu uit op je filmpjesHeb geen ervaring of tips voor je, hoop dat er snel iets gebeurd waardoor hij zich beter gaat voelen
![]()
Ik heb af en toe mindere periodes, maar ik wil al een paar dagen janken van verliefdheidecht, mijn kind.. Soms denk ik écht dat ik uit elkaar spat van de liefde, dan geef ik haar veel te veel kusjes of knuffel ik haar net even te stevig. Zo ontiegelijk overweldigend dit, zo zo zo verliefd.
Ik bedoel ook niet dat je moet stoppen he, maar vooral dat je ervoor moet zorgen dat je doet wat voor jou goed voelt en waar je achter kunt staan. Je kunt straks wel iedere keer jankend kv gaan geven, maar ook dan voelt Wolk dat jij niet gelukkig bent en dat zal ze over nemen. Als je bv wilt blijven geven dan moet je dat doen, niet twijfelen en ervoor gaan. Als het dan lukt, dan is dat super en ben jij gelukkig.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nja, niet gehinderd door enige kennis of ervaring met baby's zou ik zeggen dat dit niet normaal is. Wat een opmerking van die co trouwens, lekker behulpzaam ook.!
We hebben Wolk kunstvoeding (+ het beetje bv wat ik produceerde) gegeven tot en met dag 6. Daarna produceerde ik genoeg om haar alleen borstvoeding te kunnen geven. Vanaf dag 11 is ze af gaan vallen/blijven hangen op hetzelfde gewicht, het spugen deed ze voor het eerst op het einde van dag 8. Ik kende haar nog niet goed genoeg om te kunnen zeggen hoe ze het toen deed qua klachten.
[..]
Ik weet dat je gelijk hebt, maar op dit moment ga ik vooral door met de hoop dat het straks beter wordt. Daar doe ik het voor. Als ik straks gewoon ''normaal'' borstvoeding kan geven is het me dit gedoe waard. Maar als straks blijkt dat er geen verandering in de situatie zal komen dan zie ik mezelf dit niet volhouden inderdaad. Dan stop ik, hoe moeilijk ik dat ook zal vinden.
Ja, nee, ja, nee, ik begreep wel wat je bedoelde hoor.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:22 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat je moet stoppen he, maar vooral dat je ervoor moet zorgen dat je doet wat voor jou goed voelt en waar je achter kunt staan. Je kunt straks wel iedere keer jankend kv gaan geven, maar ook dan voelt Wolk dat jij niet gelukkig bent en dat zal ze over nemen. Als je bv wilt blijven geven dan moet je dat doen, niet twijfelen en ervoor gaan. Als het dan lukt, dan is dat super en ben jij gelukkig.
Als je nu steeds twijfelt tijdens iedere voeding en er met je hoofd niet bij bent, heeft dat ook uitwerking op Wolk.
Maar ik lees dat je gewoon hebt aangelegd en dat Wolk meer wilde dan de 85cc. Dat is supergoed!
Dan is het goedquote:Op donderdag 27 augustus 2015 00:33 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, nee, ja, nee, ik begreep wel wat je bedoelde hoor.Mijn antwoord staat er alleen een beetje raar (ben beetje warrig). Ik had beter gewoon kunnen typen dat ik snapte waar je op doelde en het met je eens ben, en zoekende ben naar die manier waarop voeden leuk is.
Ja goed he! En ze heeft de hele avond amper gespuugd.Zul je zien dat ze zo haar voeding van 1 uur eruit gooit, maar soit, de rest zit erin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door kwakz0r op 27-08-2015 06:28:55 ]Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wij hebben dus doorgeslapen![]()
En gisteravond op visite in ons nieuwe huis, dat was gek maar vooral ontzettend gezellig! Van half 8 tot 12 zitten beppen, en een fles plop soldaat gemaaktVandaag allebei werken, vanmiddag komen mijn ouders met Lucas weer hier naartoe.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Ik heb er over gelezen op aanraden van iemand. Ik had gehoopt dat ik het daardoor ook meer zou kunnen relativeren deze keer, maar gevoelens nemen zo snel de overhand. Moeilijk blijft dat, dat stoppen met bv terwijl het eigenlijk een droom was.. En pijn helpt al helemaal niet! Thnx voor je berichtquote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Heb je weleens gelezen over dysforische toeschietreflex (dysphoric let down)? Voor mij veel herkenningspunten... Overdag kon ik t handelen, maar s nachts niet, dan wilde ik hem echt tegen de muur gooien![]()
Als ik minder pijn had gehad was het misschien ook anders geweest.
Precies dat! Dat paniekgevoel, niet kunnen slapen, niet kunnen eten (ik viel in de eerste 2 weken bijna 20 kilo af, en dat terwijl ik aan het einde van mijn zwangerschap lichter was dan ervoor). Na het stoppen met de bv duurde het een dag of 2, 3 en ik voelde me bijna weer de oude. En het blijft moeilijk, want het was absoluut een wens van mij om dan in ieder geval de laatste langer te voeden. En vooraf klinkt het allemaal zo haalbaar, zo logisch etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:00 schreef Fee-nix het volgende:
Fuente, dat is zo herkenbaar. Ik keek er ook echt naar uit steeds, tijdens de zwangerschap. En zodra ik echt bv ging geven, voelde ik me zo ontzettend k*t. Huilen, huilen en nog eens huilen. Constant paniekgevoel. Na het stoppen was t steeds snel over. Zo'n opluchting. En tegelijk weer zo'n teleurstelling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat het wennen zo goed ging Luna!
En de tinylove is het dus helemaal voor baby's? Wanneer gaan ze dat leuk vinden?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Haha, geweldig JM, dat schateren
M lacht terug!Ach kijk dat nou lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat het wennen zo goed ging Luna!
En de tinylove is het dus helemaal voor baby's? Wanneer gaan ze dat leuk vinden?![]()
De oude mobile was hier al een week of 2 een hit. L. is nu 7,5e week, denk dat ze de Tiny Love 2 weken terug ook al leuk had gevonden.Want het leven is niet meer dan een sprookje
Dat was hier wel een fase, ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:52 schreef Selvaria het volgende:
Ik denk het wel Kris. Als ze merkt dat er niet direct melk komt doet ze geen moeite meer. Ze lijkt te zijn vergeten hoe ze moet drinken. Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd, overdag krijg ik haar wel aan de borst, maar 's avonds echt niet. Ik hoop dat het een fase is, want zou het erg jammer vinden als ik hierdoor niet langer door kan gaan.
Nu nog even kolven en dan lieve kleine N. weer ophalen!
In principe wel ja, maar ik vergeet het regelmatig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef Zoë23 het volgende:
LuDann
Neem je ook floradix of supplementen?
Toen ik floradix nam met sinaasappelsap kreeg ik weer meer energie.(kreeg dat al eerder als tip van een kennis maar ik was eigenwijstoen de 2de kraam er mee kwam toch maar gedaan en hielp echt)
Neem nu nog om de dag een floradix pil en elke dag vitamine pil (davitamon)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Jij moet toch helemaal niet aan de bak (waarmee dan? Het huishouden?)... maar rust nemen, herstellen en je baby knuffelen. Ja toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:56 schreef LuDann het volgende:
Ik voel me vooral heel moe, Fuente. Maar toch moet ik helaas weer aan de bak hier want mijn man trekt het niet meer. Hij hoeft alleen het huishouden maar te doen maar hij doet alsof hij elke dag een marathon moet rennen.
Ja zo'n fles gaat snel leeg.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:06 schreef LuDann het volgende:
[..]
In principe wel ja, maar ik vergeet het regelmatig.Mamma vitamines ofzo van de Etos en vloeibare Floradix (die mijn man inpikt, moet telkens een nieuwe fles gehaald worden omdat hij driekwart opzuipt). Mijn ijzer is wat laag.
bekijk het positief! Ze is niet afgevallen, dus hopelijk morgen wél iets erbij!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:
We hebben Wolk vanmiddag gewogen. Ze heeft al 24 uur amper overgegeven dus ik had goede hoop. Tevergeefs, ze zit op hetzelfde gewicht als gisteren... Toen wilde ik eigenlijk wel even iets slopen, zeg maar...
Ik heb er ook eentje gekocht op MP vanmiddagquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ach kijk dat nou lachen.![]()
De oude mobile was hier al een week of 2 een hit. L. is nu 7,5e week, denk dat ze de Tiny Love 2 weken terug ook al leuk had gevonden.
Nee, maar hier stond 'ie uiteindelijk niet veel aan. Hij kan ook draaien zonder geluid. Dik pluspunt als je ze wel zat bent.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef Krisvc het volgende:
O kiek je baby's nou Zoë![]()
Iedereen aan de tiny loveErvaren mamma's: Gaan de Tiny Love muziekjes uiteindelijk ook irriteren?
Stippel, wat balen dat je je weer zo rot voelt. Zit er misschien ook een stukje angst en het vertrouwen in je lijf kwijt zijn bij?
Dat is ie al net zo groot als mijn 15-maanderquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:44 schreef JufMariska het volgende:
Uk begon in 44, zit nu met bijna 11 maanden () in 74 (nog een beetje) en 80.
Ik begon het net een beetje oke te vinden allemaal. Maandag cold turkey van de verlagers af en wo aaf begon ik mij wiebeliger te vinden. Dacht dat het misschien vermoeidheid was. Drie keer onbedoeld een eind gelopen met hond en kind.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef Krisvc het volgende:
O kiek je baby's nou Zoë![]()
Iedereen aan de tiny loveErvaren mamma's: Gaan de Tiny Love muziekjes uiteindelijk ook irriteren?
Stippel, wat balen dat je je weer zo rot voelt. Zit er misschien ook een stukje angst en het vertrouwen in je lijf kwijt zijn bij?
Hmm.. Ik ben benieuwd wat de meet/weeg zegt volgende weekquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:25 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat is ie al net zo groot als mijn 15-maander![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |