abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155513545
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_155513779
Die van mij slaapt ook niet. Maar ze is wel stil in bed. Ik hoop dat ze zo in slaap valt.
Volgens mij komt het omdat ze nu tussen 2 en 3 slaapjes zit. 3 is eigenlijk teveel, want ze blijft 's avonds steeds langer wakker. Maar 2 is nog net iets te kort, dan jengelt ze de avond in. Even puzzelen de komende dagen.
'S ochtends iets eerder op bed misschien... Morgen eens proberen.
pi_155513916
Ik heb vanavond weer m'n eerste volleybaltraining gehad sinds 30 weken zwangerschap. Ik voel nu overal al mijn spieren en mensen, ik ga morgen spierpijn hebben!
pi_155514883
Mijnes slaapt ineens weer bij ons op de kamer omdat het nu zo erg te lekken dat we bang zijn dat het plafond naar beneden komt. Dus lekker veilig bij ons dan maar.

Daarnaast heb ik een potje staan janken omdat we om de schade te beperken een gat in haar plafond hebben moeten zagen zodat het water weg kan. Heb je met heel veel liefde een kamertje gemaakt, moet je het weer slopen. :'(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155515030
Hier wel slapend maar zoals altijd voor de laatste fles, bovenop me. Wegleggen is huils binnen 5 minuten dus dan maar zo. Ooit gaat ie wel in zijn bed of gewoon ergens anders dan op mij slapen gok ik... :@ gelukkig slaapt ie prima als ie zijn flesje heeft gehad in de wandelbak naast mijn bed en horen we hem morgenochtend pas weer.
Es kijken of we morgen iets minder chaos in de ochtendspits hebben :')
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:08:55 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_155515034
Och kris, daar zou ik ook wel van moeten huilen. Wat kut ;(

Cactus, wat sportief!
disclaimer
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:10:53 #7
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155515089
Niet slapers. :( heb vanmiddag een plak kaas gegeten en L heeft weer enorme krampen. :'(

Jemig, jullie hebben wel erg last van die lekkage, Kris, wel heel hardnekkig!

Fijn weer sporten mwC !
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155515241
Och kris ;( wat een drama lijkt me dat.

Die tijd komt vanzelf weer. Lijnloos :*

Na al jullie BV verhalen bedacht ik me weer dat het helemaal niet zo leuk was in het begin :D verrek, dat was ik alweer vergeten _O- nu is het wel leuk. Elke ochtend nog een paar minuutjes. Wordt standaard aangevallen als ik haar dan uit bed haal O+
pi_155519075
Al andere allergenen weer geprobeerd Mariposas? Zou toch fijn zijn als je nu weet wat het is. :*

N. heeft wel geslapen maar tussendoor veel liggen mopperen, resultaat is dat ik niet zo uitgeslapen aan mijn werkdag begin vandaag. :O
pi_155519241
Hier viel sneue baby na een uur of 2 onrust, veel huilepieps en elke 20 minuten troosten en speen zoeken toch rustig in slaap. Om 0.00 bij het einde van het concert nog even een verse luier er om en een fles erin en hij werd om 7u pas weer wakker O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:40:16 #11
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155519331
JM gelukkig hebben jullie nog kunnen slapen!

Selv :* c_/ !

Jeetje Mari dat is wel vervelend zeg -O-. Hopelijk hebben jullie nog een beetje geslapen vannacht.

Kris dat lijkt me inderdaad ook balen :'(.

Hier viel hij inderdaad aan de borst in slaap, en met 1x gillen tussendoor sliep hij tot 03.00uur, en daarna tot 6.45uur.
Ik durf dus nu wel te zeggen dat hij het fenomeen 'langer dan 3 uur slapen' door begint te krijgen ^O^.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 07:45:20 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155519370
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten. :Z

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 06:20 schreef Selvaria het volgende:
Al andere allergenen weer geprobeerd Mariposas? Zou toch fijn zijn als je nu weet wat het is. :*

Ja, alleen ei niet.

[ Bericht 51% gewijzigd door Mariposas op 25-08-2015 08:08:44 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:06:55 #13
348178 NotTheSame
pi_155519531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten. :Z
Ai dat is wel vervelend ja ;( :* .
Veel succes bij het cb en de ka!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:33:47 #14
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155519743
Pff... pittige nachten allemaal! Succes vandaag!

Kris, daar zou ik ook van moeten huilen ja :'(

Vanochtend ging mijn man schoenen bij peuter aandoen. Suus kijkt ernaar, kijkt om zich heen, pakt haar slofjes en loopt naar man toe. Geeft haar slofje aan hem en steekt haar voet naar hem uit :o ! Ze begint nu ook al kleine opdrachtjes te snappen en uit te voeren (geef dat boekje maar aan papa/geef dat stukje broccoli maar aan het konijn) :o.

Ze heeft trouwens ook iets nieuws met slapen :'). Om 7 uur ligt ze plat en dan horen we haar in de nacht nog een keertje 'feesten'. Ze begint dan te lachen, gaat zitten, speelt met 'r knuffels en spenen :'). Na 5 minuten gaat ze weer liggen en verder slapen 8)7
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:42:17 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_155519836
Soms moet je gewoon éven spelen soesa :Y en wat goed van haar!
disclaimer
pi_155520099
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, alleen ei niet.
Misschien een stomme vraag hoor.. maar als je denkt dat je kindje veel last had van de kaas die je had gegeten, is het dan geen optie om een paar voedingen HA KV te doen en dat jij kolft? (En weggooit)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:13:40 #17
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155520281
Ja, of om dat sowieso een tijdje te doen? Hypoallergene kv terwijl jij kolft om je productie op gang te houden? Dat je na een week of na 2 weken eventueel met zekerheid kunt zeggen of er sprake is van een overgevoeligheid of dat er iets anders lichamelijks is?

Dan weet je daarna of je je echt helemaal op een overgevoeligheid moet richten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:24:46 #18
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155520439
Ha is toch nogsteeds melk?
pi_155520520
Ja, bv is toch ook nog steeds melk? Als een baby slecht reageert op kaas dan gaat dat meer specifiek over koemelk?

Mariposas :* zwaar zulke nachten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:31:08 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_155520531
HA is nog steeds koemelk ;) Als dat het probleem is moet je Pepti hebben.
disclaimer
pi_155520553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
HA is nog steeds koemelk ;) Als dat het probleem is moet je Pepti hebben.
Ah! Kijk dat wist ik niet :+ sorry
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:38:52 #22
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155520629
Idd, HA melk is niet geschikt. Pepti wel. Over de kaas, dacht wel even een plakje te kunnen proberen, maar geen succesje dus.

Ik durf het niet aan om 2 weken te kolven en dan flesvoeding te geven in die periode. Ik ben bang dat L dan niet meer aan de borst wilt. Het is erg verleidelijk hoor, want ik word echt gillend gek van een baby die echt letterlijk urenlang aan de borst wilt, ik schat dat hij sinds gisteravond tot nu zo'n 8 uur aan me heeft lopen sabbelen/drinken. :{

Plus, ik heb dan niets om hem mee te troosten. Hij accepteert de speen niet. Of nouja, soms wel, maar dan tuft ie 'm na een minuut uit en gaat weer krijsen. De afgelopen dagen heb ik 'm wel rustig kunnen krijgen aan de borst, en dan sliep ie een paar uur op 1 van ons. Want even los van nu, hij blijft een huilbaby, alleen sinds gisteravond is ie weer nauwelijks rustig te krijgen.

Nja, vanmiddag maar weer met de KA overleggen.

Ohja, nog reactie op DJMO: nee hij heeft geen voorkeurshouding. De kinderfysio heeft 'm ook nagekeken op blokkades.
pi_155521037
Een bus Pepti in huis is sowieso wel fijn als jij even zou willen bijtanken. Wij hebben er ook altijd een in huis staan voor de zekerheid. We gebruiken maar heel af en toe wat, maar beter een flesje geven en mijn 'foute' melk weggooien dan de hele avond krijsen. ;(
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:03:47 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155521105
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:00 schreef Selvaria het volgende:
Een bus Pepti in huis is sowieso wel fijn als jij even zou willen bijtanken. Wij hebben er ook altijd een in huis staan voor de zekerheid. We gebruiken maar heel af en toe wat, maar beter een flesje geven en mijn 'foute' melk weggooien dan de hele avond krijsen. ;(
Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.
pi_155521133
Misschien kan de KA nu wel echt iets voor je betekenen Mariposas. :*.
De medicijnen hebben wel waar effect toch?

Wat knap van S, zowel van de opdrachtjes als even spelen en dan weer verder slapen.

:* voor je mooie kamertje Kris, logisch dat je daar een traan om laat.

Hier was de nacht ook niet zo goed. Frits kwam vijf keer voor een voeding, ik kreeg tussen bloedneuzen en toen om 5 uur de wekker ging had ik enorme hoofdpijn.
Gelukkig hebben we een rustige week op het werk, dus ik ben thuis gebleven. Mijn man neemt Frits zo mee en dan hoop ik dat ik wat op knap met een beetje slaap.

Uk heeft trouwens in de afgelopen 24 uur 9 keer gepoept! :o !
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:30:31 #26
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155521546
Soesa, dat klinkt wel heel O+
En Mariposas, wat moet dit zwaar zijn voor jou. Respect dat je de borstvoeding nog volhoudt :*
En Kris, daarvan zou ik ook heel hard gaan huilen hoor. Hopelijk kan het snel opgelost worden...

Ik durf bijna niet te zeggen dat mijn baby het zo goed doet de afgelopen nachten. Voeding om half 1, half 4 en dan weer om half 7. Tussendoor slaapt ie netjes. Ik geniet er nog maar van, want ik weet bijna zeker dat dit na een paar weken weer overgaat (in het verleden opgedane ervaringen zijn een aanwijzing voor de toekomst ;))
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:32:32 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_155521569
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:30 schreef mousemicky het volgende:
Soesa, dat klinkt wel heel O+
En Mariposas, wat moet dit zwaar zijn voor jou. Respect dat je de borstvoeding nog volhoudt :*
En Kris, daarvan zou ik ook heel hard gaan huilen hoor. Hopelijk kan het snel opgelost worden...

Ik durf bijna niet te zeggen dat mijn baby het zo goed doet de afgelopen nachten. Voeding om half 1, half 4 en dan weer om half 7. Tussendoor slaapt ie netjes. Ik geniet er nog maar van, want ik weet bijna zeker dat dit na een paar weken weer overgaat (in het verleden opgedane ervaringen zijn een aanwijzing voor de toekomst ;))
Niet elke baby is hetzelfde he :D
Maar fijn dat het zo lekker gaat!
Cho, 9 poeps? Tanden??
En een knuffel voor Mari :*
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:29:24 #28
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155522803
:( Onze geboortekaartjes worden net geleverd, zonder enveloppen :(
Kan ik daar weer achteraan }:|

Gelukkig is het kaartje wel O+
pi_155522812
Ik wil even jubelen want heb een smoothie voor R geprobeerd en dat ging erin *O* Was idee van hier, jm dacht ik? Met een volledige tomaat erin, wat komkommer, paprika puntje en mini sukje wortel en veel fruit, appel, meloen, framboos. Smullen! Heel bakje op. Vond het zelf ook niet vies.

Na de zoveelste groente poging, wou ik dat er nu echt eens wat inging in plaats van alleen proeven. Rietjes kopen, kan hij zelf drinken misschien. ^O^
pi_155522912
Net intake van het consultatiebureau gehad, was gezellig :)
We hebben N. weer gewogen op onze überouderwetse weegschaal, ze is nu 3700 gram :o :o :o (bij geboorte 3155, laagste 3000). Dus gewoon 700 gram gegroeid in 2 weken! :o :o

(geen wonder dat ze soms darmkramp heeft...)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155522936
vannacht regen en vanochtend ook O+
heerlijk!! beide gelijk goed geslapen en vanochtend lekker in de draagdoek kunnen lopen!
betere temperaturen voor ons zo! kom maar op met de herfst :)

mocht ook mijn bloeddrukverlaag med. gaan afbouwen O+ donderdag controle om te kijken wat het doet.

L.ars heeft trouwens non stop regeldagen als ik het zo lees :P

moet nog even inkomen hier met bijlezen / bijhouden en reageren op iedereen :@
Schudden voor gebruik
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:40:06 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_155523003
je hoeft niet te reageren op iedereen ;) Fijn dat het met je gezondheid weer beter gaat :*

MM, had je de enveloppen niet van te voren al laten komen dan? Wel balen, hopelijk zijn ze er snel!

En *O* voor R van Hilmo! Eten! *O* Dat geeft vast een goed gevoel!
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:42:46 #33
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155523059
SQ, dat wou ik doen op de dag van de bevalling, maar met rugweeen zat t niet zo lekker achter de laptop :P

Maar goed, gebeld, ze sturen ze vandaag gratis op. Ook goed, heb ik nog een dag om echt alle adressen bij elkaar te zoeken. Had ik al gezegd dat ik minder leuke karweitjes graag voor me uit schuif :')

Bij J. hadden we een goed excuus waarom de kaartjes zo laat waren, nu beval ik gewoon met een mooie termijn, krijg ik het nog niet geregeld. FAIL...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:47:26 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155523172
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:38 schreef Mariposas het volgende:
Idd, HA melk is niet geschikt. Pepti wel. Over de kaas, dacht wel even een plakje te kunnen proberen, maar geen succesje dus.

Ik durf het niet aan om 2 weken te kolven en dan flesvoeding te geven in die periode. Ik ben bang dat L dan niet meer aan de borst wilt. Het is erg verleidelijk hoor, want ik word echt gillend gek van een baby die echt letterlijk urenlang aan de borst wilt, ik schat dat hij sinds gisteravond tot nu zo'n 8 uur aan me heeft lopen sabbelen/drinken. :{

Plus, ik heb dan niets om hem mee te troosten. Hij accepteert de speen niet. Of nouja, soms wel, maar dan tuft ie 'm na een minuut uit en gaat weer krijsen. De afgelopen dagen heb ik 'm wel rustig kunnen krijgen aan de borst, en dan sliep ie een paar uur op 1 van ons. Want even los van nu, hij blijft een huilbaby, alleen sinds gisteravond is ie weer nauwelijks rustig te krijgen.

Nja, vanmiddag maar weer met de KA overleggen.

Ohja, nog reactie op DJMO: nee hij heeft geen voorkeurshouding. De kinderfysio heeft 'm ook nagekeken op blokkades.
Pepti is ook een hypoallergene kunstvoeding :) maar snap de verwarring gezien de naam. En ook je angst snap ik wel, ik denk dat het idee van niet meer stil kunnen krijgen omdat dat nu vooral of alleen met de borst lukt ook heel eng zou vinden.

Ik hoop vooral voor jullie dat de kinderarts iets zal kunnen betekenen.

Heb je wel het gevoel inmiddels dat je een sterkere band met hem kan ontwikkelen inmiddels? Of staat het huilen daarvoor nog teveel in de weg?
pi_155524129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
je hoeft niet te reageren op iedereen ;) Fijn dat het met je gezondheid weer beter gaat :*

MM, had je de enveloppen niet van te voren al laten komen dan? Wel balen, hopelijk zijn ze er snel!

En *O* voor R van Hilmo! Eten! *O* Dat geeft vast een goed gevoel!
Mja, op "iedereen" is ook een groot doel :P
Maar op zijn minst op 25% moet te doen zijn toch? :9

plaatje bij vorig praatje O+
babyvoeten O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_155524152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:42 schreef mousemicky het volgende:
SQ, dat wou ik doen op de dag van de bevalling, maar met rugweeen zat t niet zo lekker achter de laptop :P

Maar goed, gebeld, ze sturen ze vandaag gratis op. Ook goed, heb ik nog een dag om echt alle adressen bij elkaar te zoeken. Had ik al gezegd dat ik minder leuke karweitjes graag voor me uit schuif :')

Bij J. hadden we een goed excuus waarom de kaartjes zo laat waren, nu beval ik gewoon met een mooie termijn, krijg ik het nog niet geregeld. FAIL...
Waarom Fail? Ze komen gewoon precies op tijd.. als jullie er aan toe zijn :*
Schudden voor gebruik
pi_155524303
Oi wat een nachten hebben sommigen gehad hier. Mari ik hoop dat de ka wat voor jullie kan doen. Ik geloof niet dat ik vol zou kunnen houden wat jij allemaal doet, echt knap.

Ik lees verder nog steeds mee, maar schrijf niet meer zoveel. Grote, kleintje, het kost allemaal tijd. :)
Mini gaat heel goed, is al weer rumi 9 maanden doet alles wat ie moet doen en ik vind hem nog relaxter dan zijn grote broer. Net zijn eerste twee tandjes gekregen en das echt geruisloos gegaan. Maar goed, misschien is tandje 3 pas reden voor echt drama }) :)

Interactie tussen de twee broertjes is (soms) ook echt leuk. Aan tafel eten met zijn allen en dat grote dan kiekeboe doet, en ze samen aan het schaterlachen zijn O+
pi_155524468
Och Mariposas, wat vervelend weer van dat plakje kaas. Tis wel een gevecht voor jullie zeg. Dikke knuffel.

Lieve foto, Stippel! En Saskia, wow, vetgemeste baby! O+

De rest heb ik even niet zo bijgehouden. Sinds vandaag ben ik weer enigszins in het land der levenden, wat kun je ziek zijn van die kraamvrouwenkoorts zeg. Ik kon Wolk niet eens meer vasthouden. Ik voel me nu zwakker dan na de keizersnede, tis alsof ik weer opnieuw kan beginnen met herstellen.

Maar goed, daar valt allemaal wel mee te leven. Vervelender vind ik de zorgen om Wolk. Vanwege het extreme spugen en gewichtsverlies (ze weegt nu 100 gram minder dan een week geleden) moet ze hier in het ziekenhuis blijven. Zolang ik hier nog ben bij mij op de kamer en anders op de couveusekamer of de kinderafdeling.

Voeden live uit de borst gebeurt al een paar dagen niet meer. Eerst omdat ik te ziek was (ze hebben haar zelfs een nacht bij me weggehaald) en nu omdat er nauwkeurig bijgehouden moet worden hoeveel ze drinkt. En aan de borst drinkt ze minder dan uit de fles. Borstvoeding volhouden is wel echt een enorme uitdaging, door het ziek zijn is mijn productie echt achteruit gehold.

Het kost zo freaking veel energie dit allemaal, en ik maak me zo'n zorgen...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:43:59 #39
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155524573
:* voor jou LuDann! Ik hoop dat jij je snel wat beter gaat voelen. En snap dat jij je zorgen maakt over de BV. Ik hoop voor je dat je de productie op pijl kunt houden. En dat wolk maar snel wat gaat groeien....
pi_155524844
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
Och Mariposas, wat vervelend weer van dat plakje kaas. Tis wel een gevecht voor jullie zeg. Dikke knuffel.

Lieve foto, Stippel! En Saskia, wow, vetgemeste baby! O+

De rest heb ik even niet zo bijgehouden. Sinds vandaag ben ik weer enigszins in het land der levenden, wat kun je ziek zijn van die kraamvrouwenkoorts zeg. Ik kon Wolk niet eens meer vasthouden. Ik voel me nu zwakker dan na de keizersnede, tis alsof ik weer opnieuw kan beginnen met herstellen.

Maar goed, daar valt allemaal wel mee te leven. Vervelender vind ik de zorgen om Wolk. Vanwege het extreme spugen en gewichtsverlies (ze weegt nu 100 gram minder dan een week geleden) moet ze hier in het ziekenhuis blijven. Zolang ik hier nog ben bij mij op de kamer en anders op de couveusekamer of de kinderafdeling.

Voeden live uit de borst gebeurt al een paar dagen niet meer. Eerst omdat ik te ziek was (ze hebben haar zelfs een nacht bij me weggehaald) en nu omdat er nauwkeurig bijgehouden moet worden hoeveel ze drinkt. En aan de borst drinkt ze minder dan uit de fles. Borstvoeding volhouden is wel echt een enorme uitdaging, door het ziek zijn is mijn productie echt achteruit gehold.

Het kost zo freaking veel energie dit allemaal, en ik maak me zo'n zorgen...
Borstvoeding bijhouden is ook niet het belangrijkste. Hoewel dat wel als een hou vast kan voelen. Als er nog wat uit blijft komen kan je wellicht strakjes als je aangesterkt bent ook weer de productie vergroten en kan ze daar weer van drinken.
Heeeeeel veel beterschap aan jullie beide. Wat een pittige start, doorstart en opstart en weer opnieuw gerommel is het toch! Hoop dat er snel verbetering voor jullie drietjes in zit.

:*
Schudden voor gebruik
pi_155525701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:03 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.
Klopt, bij Pepti ook. We hebben ook al een keer een halve bus weg moeten gooien, maar dat is dan maar zo. Ik heb alles over voor een vrolijke baby. :)

LuDann, wat een nasleep zo zeg. :{ Ik hoop dat alles met jou en je Wolkje snel beter gaat en dat je dan ook de bv voort kan zetten.
pi_155525789
Ach ludann wat heftig allemaal :*
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:00:56 #43
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155526547
LuDann wat krijg je het voor je kiezen! Fijn wel dat je weer wat bent opgeknapt. Maar wat een zorgen om Wolk. En ik vind het knap dat je het überhaupt nog volhoudt met de bv. Ik moet zeggen dat ik het altijd best zwak vond als moeders daar snel mee stopten :@ maar nu ik zelf borstvoeding geef snap ik hoe zwaar het is!of kan zijn, voor sommigen gaat het wel vanzelf.
pi_155526637
Bij mij gaat het wel goed en toch is het echt zwaar.
Elke drie uur of vaker moet je aan de bak, en dat duurt een uur of meer per voeding, dus je bent er zo 7 uur per dag mee bezig.
En je weet ook nooit of je je kind maar weer aan de borst moet leggen als ie huilt, of dat er wat anders is. Voeden op verzoek ok, maar wat is 'op verzoek'? Met flesvoeding geef je gewoon steeds dezelfde hoeveelheid, dat is veel makkelijker.
Dus respect voor iedereen die het volhoudt!
pi_155526754
Mijn baby heeft net d'r 2e x regeldagen achter de rug dus dat was ook niet veel slapen. Nu slaapt ze weer normaal. 's nachts komt ze nu gemiddeld om de 4 á 4,5 uur dus dat is wel al beter.

'S avonds is ze wel steeds langer wakker nu maar dat is niet erg.
Zonder wrijving geen glans
pi_155526801
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef SaskiaR het volgende:
Elke drie uur of vaker moet je aan de bak, en dat duurt een uur of meer per voeding, dus je bent er zo 7 uur per dag mee bezig.
En je weet ook nooit of je je kind maar weer aan de borst moet leggen als ie huilt, of dat er wat anders is. Voeden op verzoek ok, maar wat is 'op verzoek'? Met flesvoeding geef je gewoon steeds dezelfde hoeveelheid, dat is veel makkelijker.
Mijn vriendin is na bijna 4 weken gestopt met borstvoeding. Dit kwam ook omdat dochterlief erg verkouden was en het gewoon niet volhield aan de borst daardoor. Ze vindt het wel jammer maar het is niet anders.

Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen. Tegenwoordig hebben we er wel een schema in, om de 3 uur overdags, ook als ze ligt te slapen gewoon wakker maken. En dan 's nachts gewoon voeden wanneer ze komt. Begint nu wel zijn vruchten af te werpen na een lastig begin waarin ze nog haar eigen gang ging.
pi_155526858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen.
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
pi_155526890
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?
pi_155526924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?
tuurlijk. Maar gezien de gezichten die ze trekt en de scheten die ze laat zijn het wrs krampjes ja...
pi_155526964
quote:

[..]

Of even checken of mama er nog is en troost halen uit de borst :)
Doet mijn 10-maander nog geregeld.

Je kan ze met borstvoeding gelukkig nooit teveel geven, dus iets meer ruimte voor trial and error. Je merkt vanzelf wel wat echt honger is of gewoon een jengel.

Soms weet ik nog steeds niet waarom m'n dochter huilt. Dan geef ik haar ook de borst als een van de eerste opties. Als ze niet aanhapt weet ik in ieder geval dat dat het niet was.
pi_155527005
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Mijn vriendin is na bijna 4 weken gestopt met borstvoeding. Dit kwam ook omdat dochterlief erg verkouden was en het gewoon niet volhield aan de borst daardoor. Ze vindt het wel jammer maar het is niet anders.

Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen. Tegenwoordig hebben we er wel een schema in, om de 3 uur overdags, ook als ze ligt te slapen gewoon wakker maken. En dan 's nachts gewoon voeden wanneer ze komt. Begint nu wel zijn vruchten af te werpen na een lastig begin waarin ze nog haar eigen gang ging.
Wakker maken om te voeden werkt hier niet.. Dan is hij knorrig en snurkt na een miljoen keer gefrustreerd half half aanhappen (want slaperig) gewoon door.

Zo heeft iedere baby blijkbaar een eigen beschrijving ^^,

Fijn dat het vruchten af werpt bij jullie!
Schudden voor gebruik
pi_155527043
quote:

[..]

Dan had ze voor dat moment genoeg en mss idd toch een half uur later weer honger. Gewoon aanleggen. Als dat niet helpt was het dus toch geen honger en kun je verder kijken. :)

R drinkt vaak vlak na het wakker worden de ene borst en voor het in slaap vallen de andere.
pi_155527045
quote:

[..]

Kan zijn dat ze gewoon aan het lurken om het lurken wil, kan zijn zuigbehoefte, kan zijn darmkrampjes, kan zijn dat ze je borsten even de tijd gaf om aan te vullen, kan zijn eigenwijsheid, kan zijn gewoon mama nodig....

^^,
Schudden voor gebruik
pi_155527047
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:22 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wakker maken om te voeden werkt hier niet.. Dan is hij knorrig en snurkt na een miljoen keer gefrustreerd half half aanhappen (want slaperig) gewoon door.

Zo heeft iedere baby blijkbaar een eigen beschrijving ^^,

Fijn dat het vruchten af werpt bij jullie!
Wij deden dat ook alleen de eerste 3 weken. Daarna merkte wij ook dat het stroever werd en ze viel gewoon in slaap. Sindsdien zijn we een ritme gaan opbouwen van om de 3 uur voeden overdags.

De eerste week ging dit echt hopeloos. Lukte voor geen meter maar daarna kwam er wel degelijk structuur in. Nu begint dat ook langzaam zijn vruchten voor 's nachts af te werpen, merken we.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:24:42 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_155527061
Met flesvoeding ben je sowieso sneller geneigd om in een "schema" te denken volgens mij. Met borstvoeding hoeft dat niet, omdat je het onbeperkt mag geven.
disclaimer
pi_155527081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Wij deden dat ook alleen de eerste 3 weken. Daarna merkte wij ook dat het stroever werd en ze viel gewoon in slaap. Sindsdien zijn we een ritme gaan opbouwen van om de 3 uur voeden overdags.

De eerste week ging dit echt hopeloos. Lukte voor geen meter maar daarna kwam er wel degelijk structuur in. Nu begint dat ook langzaam zijn vruchten voor 's nachts af te werpen, merken we.
Waarom om de drie uur overdag? Is dat ivm flesvoeding nu?

Mijn wurm komt vanzelf als hij honger heeft trouwens en daar zit 3 a 4 uur tussen de ene dag en soms 1,5 uur op een andere dag :')
De nachten doet hij ook steeds beter (muv de overprikkelde kraambezoekjes dagen)
* Stippelrientje tart Fok!wet nu 8)7
Schudden voor gebruik
pi_155527163
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Waarom om de drie uur overdag?
We kwamen soms maar aan 5 flesvoedingen per dag terwijl dit er 7 á 8 moesten zijn. En meer geven tijdens die 5 voedingen lukte toen niet.
pi_155527187
Ik vraag me wel eens af of ik iets over het hoofd zie? :@
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo zwaar.. Maar volgens mij hebben we ook een hele makkelijke baby. Die eigenlijk bijna niet huilt, en als ze huilt heeft ze honger (maar meestal ben ik dat al voor), ik zie maar af en toe dat ze krampjes heeft. Ze komt gemiddeld genomen om de drie uur voor een voeding. Soms na twee uur al, soms zit er vier uur tussen (maar dat is eigenlijk alleen 's nachts). Als ze wakker is en begint te happen en bellen blazen dan pak ik haar. Komt het echt niet uit dan rek ik het soms even met een pink, bijvoorbeeld tot de visite weg is. En komt ze vlak na een voeding nog een keer dan geef ik eerst even een pink, als ze al na een minuut slaperig begint te worden dan laat ik haar even sabbelen tot ze in slaap is, blijft ze alert dan leg ik haar nog weer aan.
pi_155527218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:25 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Waarom om de drie uur overdag? Is dat ivm flesvoeding nu?

Mijn wurm komt vanzelf als hij honger heeft trouwens en daar zit 3 a 4 uur tussen de ene dag en soms 1,5 uur op een andere dag :')
De nachten doet hij ook steeds beter (muv de overprikkelde kraambezoekjes dagen)
* Stippelrientje tart Fok!wet nu 8)7
ik zou zeggen ivm flesvoeding ja.

Ik vond dat jet grote nadeel aan flesjes, dat t niet onbeperkr mocht en je ondanks poging tot voeden op verzoek vaak toch op schema's en rekken uitkomt. Borst gaf ik hem tenminste nooit teveel...

Maar goed, dat hield ik om andere redenen niet meer vol, maar bij een nummer twee ga ik zeker weer voor borstvoeding :Y O+

@IMA zo gun ik het iedereen, heerlijk toch als het goed loopt?
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:32:11 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_155527244
Nee hoor ima. Het is niet voor iedereen zwaar. Bij ons liep de borstvoeding ook als een tierelier en al vrij snel zat ik op 8-9 voedingen van 15 minuten.
Daarbij spelen hormonen ook nog een gigantische rol. De een heeft er anders last van dan de andere. Fijn dat het zo goed gaat, heerlijk, genieten toch? O+
disclaimer
pi_155527264
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik vraag me wel eens af of ik iets over het hoofd zie? :@
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo zwaar.. Maar volgens mij hebben we ook een hele makkelijke baby. Die eigenlijk bijna niet huilt, en als ze huilt heeft ze honger (maar meestal ben ik dat al voor), ik zie maar af en toe dat ze krampjes heeft. Ze komt gemiddeld genomen om de drie uur voor een voeding. Soms na twee uur al, soms zit er vier uur tussen (maar dat is eigenlijk alleen 's nachts). Als ze wakker is en begint te happen en bellen blazen dan pak ik haar. Komt het echt niet uit dan rek ik het soms even met een pink, bijvoorbeeld tot de visite weg is. En komt ze vlak na een voeding nog een keer dan geef ik eerst even een pink, als ze al na een minuut slaperig begint te worden dan laat ik haar even sabbelen tot ze in slaap is, blijft ze alert dan leg ik haar nog weer aan.
Dit doe ik ook ^^, Alleen poep aan de visite. Heeft mijn kind honger en licht hij te happen als een klein vogeltje dan voed ik gewoon hoor. Ze kijken maar een andere kant uit als het ze stoort ^^,
Tis niet dat ik de boel ongegeneerd open gooi ter grabbel voor iedereen :9

Maar als hij soms vaker komt vind ik het wel pittig hoor ^^, Vooral in de nacht. Ik slaap na het voeden zelf weer slecht. Dan lig ik echt klaarwakker naast mijn ronkende mannen. En dat slaapgebrek maakt het pittig. Het voeden op zich niet.
Schudden voor gebruik
pi_155527269
Ik heb respect voor vrouwen die borstvoeding geven, afkolven.. en dat hele dagen lang. :)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:34:31 #63
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155527301
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef SaskiaR het volgende:
Je kan in principe niet overvoeden dus je kan ook gewoon weer aan de borst leggen als het huilt.
En soms zit er idd maar een half uur tussen.. :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155527310
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dit doe ik ook ^^, Alleen poep aan de visite. Heeft mijn kind honger en licht hij te happen als een klein vogeltje dan voed ik gewoon hoor. Ze kijken maar een andere kant uit als het ze stoort ^^,

Maar als hij soms vaker komt vind ik het wel pittig hoor ^^, Vooral in de nacht. Ik slaap na het voeden zelf weer slecht. Dan lig ik echt klaarwakker naast mijn ronkende mannen. En dat slaapgebrek maakt het pittig. Het voeden op zich niet.
Hoe is die verdeling bij jullie 's nachts, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Mijn vriendin heeft nog 2 maanden verlof, en ik werk gewoon volle dagen. Waardoor zij wel de nachtjes pakt. Ze vindt het niet erg maar ik wil ook weer niet alles op haar afschuiven. In het weekend of op dinsdag als ik vaak vrij ben pak ik wel gewoon de nachten mee.
pi_155527333
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zou zeggen ivm flesvoeding ja.

Ik vond dat jet grote nadeel aan flesjes, dat t niet onbeperkr mocht en je ondanks poging tot voeden op verzoek vaak toch op schema's en rekken uitkomt. Borst gaf ik hem tenminste nooit teveel...

Maar goed, dat hield ik om andere redenen niet meer vol, maar bij een nummer twee ga ik zeker weer voor borstvoeding :Y O+

@IMA zo gun ik het iedereen, heerlijk toch als het goed loopt?
Dat niet onbeperkte lijkt me ook lastig vooral als je een veel vraat hebt of een die alles weer uitspuugt.

Waarom is dat eigenlijk zo? *geen idee eigenlijk*
Ik vind het verschil van poep in de luier tussen bv en fv zo en wonderbaarlijk verschil trouwens...

Ik hoop dan ook dat het bij nr 2 goed lukt bij je. Kan je al een beetje aarden in het nieuwe huis?
Schudden voor gebruik
pi_155527348
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik val regelmatig in slaap tijdens het voeden en wordt dan net voor de ochtendvoeding weer wakker :') Moet er wel bij zeggen dat vriend 's nachts M pakt en verschoont en haar dan bij mij neerlegt, ik hoef alleen maar een hydrofiel onder m'n borst te leggen en m'n shirt opzij te schuiven, dus zo wakker ben ik dan nog niet.
En qua visite, ligt eraan, als het familie is of vriendinnen dan doe ik het wel. Maar bijvoorbeeld bij collega's van man weer niet, voel ik mezelf gewoon niet prettig bij.
pi_155527428
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hoe is die verdeling bij jullie 's nachts, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen?
Mijn vriendin heeft nog 2 maanden verlof, en ik werk gewoon volle dagen. Waardoor zij wel de nachtjes pakt. Ze vindt het niet erg maar ik wil ook weer niet alles op haar afschuiven. In het weekend of op dinsdag als ik vaak vrij ben pak ik wel gewoon de nachten mee.
Bedoel je tussen mij en mijn meneer?
Ik ben toch diegene die wakker "moet" worden om te voeden. Hij doet vaak de luiers vanaf 16H als hij thuis komt tot hij gaat slapen. En dan de eerste in de ochtend als hij niet te veel heeft gesnoozed of voorbij zijn wekker heeft gesnurkt. ^^, Ik heb liever dat hij goed slaapt en dan fatsoenlijk kan werken zonder ongelukken te maken van sufheid.

Wurm ligt naast mij in bed en ik word wakker van zijn zijn gefriemel en gewurm als hij honger krijgt. Mijn meneer slaapt door alles heen. Ook als wurm keihard krijst :')
Een vloek en een zege zullen we maar zeggen.
Schudden voor gebruik
pi_155527484
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Bedoel je tussen mij en mijn meneer?
Ik ben toch diegene die wakker "moet" worden om te voeden. Hij doet vaak de luiers vanaf 16H als hij thuis komt tot hij gaat slapen. En dan de eerste in de ochtend als hij niet te veel heeft gesnoozed of voorbij zijn wekker heeft gesnurkt. ^^, Ik heb liever dat hij goed slaapt en dan fatsoenlijk kan werken zonder ongelukken te maken van sufheid.

Wurm ligt naast mij in bed en ik word wakker van zijn zijn gefriemel en gewurm als hij honger krijgt. Mijn meneer slaapt door alles heen. Ook als wurm keihard krijst :')
Een vloek en een zege zullen we maar zeggen.
Dit is wel herkenbaar ja. Ik doe ook gewoon volop mee als ik thuis kom van werk. Maar ik slaap 's nachts ook vaak door alles heen. Schaam me er dood voor :@
pi_155527523
Bedankt voor het medeleven, dat doet me goed. Het voelt best eenzaam en frustrerend allemaal. Ik lig hier met mijn 2 weken oude baby tussen alle nieuwbakken moeders en baby's en ben de felicitaties een beetje zat. :') Voelt als lang geleden dat ze pasgeboren was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:00 schreef Mariposas het volgende:
LuDann wat krijg je het voor je kiezen! Fijn wel dat je weer wat bent opgeknapt. Maar wat een zorgen om Wolk. En ik vind het knap dat je het überhaupt nog volhoudt met de bv. Ik moet zeggen dat ik het altijd best zwak vond als moeders daar snel mee stopten :@ maar nu ik zelf borstvoeding geef snap ik hoe zwaar het is!of kan zijn, voor sommigen gaat het wel vanzelf.
Ik weet ook niet hoe en waarom ik het volhoud om eerlijk te zijn. :')

Het idee van stoppen roept gewoon veel weerstand in me op om de een of andere reden. Misschien is het zoals Stippel zegt, een houvast in een situatie waar ik verder amper invloed heb op de dingen die gebeuren.

Het voelt wel een beetje als waanzin af en toe. Half ijlend kolven met behulp van een zuster midden in de nacht, dat soort dingen. En alles terwijl ik niet eens weet hoe ik dat straks moet gaan doen. Over een week beginnen de colleges weer en ik kan moeilijk verzoeken om kolfpauzes dan. Laat staan dat er een ruimte is waar ik zou kunnen kolven op de universiteit.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:42:10 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_155527532
Ik heb tot nu toe eigenlijk alle nachtdiensten wel gepakt. Want ja, mijn man kan geen borstvoeding geven. En inmiddels wordt ze niet meer zo vaak wakker 's nachts.
De pest is wel dat ze nu dus ook alleen mij wil als ze huilt :') Als mijn man gaat verandert het zachte huilen al heel snel in hysterisch gekrijs, dan staat hij heel hulpeloos te kijken en moet ik alsnog mijn bed uit, dus dan ga ik liever gewoon maar meteen zelf :')
disclaimer
pi_155527537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik val regelmatig in slaap tijdens het voeden en wordt dan net voor de ochtendvoeding weer wakker :') Moet er wel bij zeggen dat vriend 's nachts M pakt en verschoont en haar dan bij mij neerlegt, ik hoef alleen maar een hydrofiel onder m'n borst te leggen en m'n shirt opzij te schuiven, dus zo wakker ben ik dan nog niet.
En qua visite, ligt eraan, als het familie is of vriendinnen dan doe ik het wel. Maar bijvoorbeeld bij collega's van man weer niet, voel ik mezelf gewoon niet prettig bij.
Oh ja.. de wat verder weg visite hebben wij hier niet :D Ik zou mij daar ook wat ongemakkelijk bij voelen. Hoewel ik heb ook gewoon op het terras van de kroeg (van het weekend een puur proef festival met eettentjes en dergelijke gehad waar we even bij zijn wezen kijken) heb zitten voeden.

Lijkt me heerlijk slapend voeden :D
Enkel een shirt aan ook? Ik lek echt vreselijk als ik niets extra's aantrek.
Stopt dat gelek na een tijdje?
Schudden voor gebruik
pi_155527542
Bij ons gaat het ook best makkelijk op zich, wat IMA zegt. Alleen nog even leren begrijpen wat N. wil.
Overigens zei de lactatiekundige dat je idd niet teveel bv kazn geven, maar het consultatiebureau zei dat je beter niet minder dan 2 uur ertussen kan laten, omdat ze anders meer krampjes zou krijgen. Dus tja...

Mijn man verschoont 's nachts de luiers, dat is erg fijn. Heb ik tenminste even rust, want 's nachts duren de voedingen ook gewoon een uur of meer...
pi_155527591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:40 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dit is wel herkenbaar ja. Ik doe ook gewoon volop mee als ik thuis kom van werk. Maar ik slaap 's nachts ook vaak door alles heen. Schaam me er dood voor :@
Mijn schone paps zei.. "ik sliep ook overal doorheen behalve als ze ziek waren.. dan stond ik bij elk geluidje naast het bed..."

Er is nog hoop ;) :*

Ik zou zeggen zolang je vriendin/partner het niet erg vind dat je door snurkt en je niet het bed uit trapt lekker slapen ;)
Schudden voor gebruik
pi_155527625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:44 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Mijn schone paps zei.. "ik sliep ook overal doorheen behalve als ze ziek waren.. dan stond ik bij elk geluidje naast het bed..."

Er is nog hoop ;) :*

Ik zou zeggen zolang je vriendin/partner het niet erg vind dat je door snurkt en je niet het bed uit trapt lekker slapen ;)
Haha, over twee maanden als haar verlof voorbij is zal de verdeling in nachten wel anders worden. Maar dat zien we dan wel weer. Dan is ze ook bijna 5 maanden dus tegen die tijd zal het wel weer anders zijn.
pi_155527685
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef SaskiaR het volgende:
Bij ons gaat het ook best makkelijk op zich, wat IMA zegt. Alleen nog even leren begrijpen wat N. wil.
Overigens zei de lactatiekundige dat je idd niet teveel bv kazn geven, maar het consultatiebureau zei dat je beter niet minder dan 2 uur ertussen kan laten, omdat ze anders meer krampjes zou krijgen. Dus tja...

Mijn man verschoont 's nachts de luiers, dat is erg fijn. Heb ik tenminste even rust, want 's nachts duren de voedingen ook gewoon een uur of meer...
Poep aan het CB zou ik zeggen. Hier werkt de borst juist erg goed tégen krampjes. En als ze na een half uur weer honger heeft laat ik haar daar niet 1,5 uur mee liggen.
pi_155527689
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:41 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor het medeleven, dat doet me goed. Het voelt best eenzaam en frustrerend allemaal. Ik lig hier met mijn 2 weken oude baby tussen alle nieuwbakken moeders en baby's en ben de felicitaties een beetje zat. :') Voelt als lang geleden dat ze pasgeboren was.

[..]

Ik weet ook niet hoe en waarom ik het volhoud om eerlijk te zijn. :')

Het idee van stoppen roept gewoon veel weerstand in me op om de een of andere reden. Misschien is het zoals Stippel zegt, een houvast in een situatie waar ik verder amper invloed heb op de dingen die gebeuren.

Het voelt wel een beetje als waanzin af en toe. Half ijlend kolven met behulp van een zuster midden in de nacht, dat soort dingen. En alles terwijl ik niet eens weet hoe ik dat straks moet gaan doen. Over een week beginnen de colleges weer en ik kan moeilijk verzoeken om kolfpauzes dan. Laat staan dat er een ruimte is waar ik zou kunnen kolven op de universiteit.
Euh college's over een week.....
Je bent herstellende van een ingrijpende keizersnede en allerlei toestanden. Kraamvrouwenkoorts en weet ik het wat. En jij maakt je druk over volgende week op de uni?
Ben je dan niet nog steeds herstellende? ;)

Dat hou vast in het ziektebed gevoel heb ik zelf ook enorm gehad. Dat kleine beetje wat je dan kan doen voor je baby...... maar als dat niet meer gaat op een gegeven moment heb je echt alles geprobeerd hoor. Je bent een kanjer dat je het volhoud! :*
Schudden voor gebruik
pi_155527730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Haha, over twee maanden als haar verlof voorbij is zal de verdeling in nachten wel anders worden. Maar dat zien we dan wel weer. Dan is ze ook bijna 5 maanden dus tegen die tijd zal het wel weer anders zijn.
Over twee maanden. Als je nu al ziet hoe snel het allemaal gaat en hoeveel de boel veranderd.. wie weet slaapt ze dan wel door ;)
Schudden voor gebruik
pi_155527738
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Poep aan het CB zou ik zeggen. Hier werkt de borst juist erg goed tégen krampjes. En als ze na een half uur weer honger heeft laat ik haar daar niet 1,5 uur mee liggen.
Dit!
Schudden voor gebruik
pi_155527755
Sterkte LuDann! Wat een narigheid allemaal.

Ik vind borstvoeding echt met de dag gemakkelijker worden. In het begin vond ik het heftig, het voortdurende beroep dat er op je gedaan wordt en dan heb ik ook nog een gemakkelijke baby :@ Nu zijn mijn tepels gehard :7 Het duurt ook geen uren meer. Ik ben zo blij dat ik ondanks de borstontstekingen niet gestopt ben, hij wordt veel rustiger van de borst dan van afgekolfde melk drinken uit de fles.

Vandaag heeft mini de vaccinaties gehad en sindsdien slaapt hij :o Al vier uur achter elkaar. Moet ik hem straks wakker maken om te laten drinken, dat is sinds de kraamweek niet meer gebeurd.
pi_155527765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook een beetje ja...
pi_155527779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:42 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh ja.. de wat verder weg visite hebben wij hier niet :D Ik zou mij daar ook wat ongemakkelijk bij voelen. Hoewel ik heb ook gewoon op het terras van de kroeg (van het weekend een puur proef festival met eettentjes en dergelijke gehad waar we even bij zijn wezen kijken) heb zitten voeden.

Lijkt me heerlijk slapend voeden :D
Enkel een shirt aan ook? Ik lek echt vreselijk als ik niets extra's aantrek.
Stopt dat gelek na een tijdje?
Neu, ik lek eigenlijk niet echt meer. Een keer een paar druppen, maar dat vangt het shirt wel op en die kan in de was ;-)
pi_155527809
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:50 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Neu, ik lek eigenlijk niet echt meer. Een keer een paar druppen, maar dat vangt het shirt wel op en die kan in de was ;-)
O+

Dat lijkt me echt fijn!
Hoop dat het hier ook gaat gebeuren, want nu word ik vaak wakker in een waterballet :')
Dan zijn de pads + spuugdoekjes + hydrofiel verschoven of doorweekt of weet ik het wat :')
Schudden voor gebruik
pi_155527829
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:35 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Dat niet onbeperkte lijkt me ook lastig vooral als je een veel vraat hebt of een die alles weer uitspuugt.

Waarom is dat eigenlijk zo? *geen idee eigenlijk*
Ik vind het verschil van poep in de luier tussen bv en fv zo en wonderbaarlijk verschil trouwens...

Ik hoop dan ook dat het bij nr 2 goed lukt bij je. Kan je al een beetje aarden in het nieuwe huis?
Het nieuwe huis is heerlijk O+ Melba geniet ook enorm, alleen arme poes heeft blaasontsteking door de stress van verhuizing en ineens een kruip/stababy ;(

Het verschil is dat bv zich aanpast aan wat de baby nodig heeft. Van teveel flesvoeding worden ze te dik en kan ook de niertjes beschadigen.

Ivm mijn gewicht zit het cb erg bovenop Melba's gewicht. Toen io nog bv gaf was hij ook minder dik (terwijl veel bv kindjes juist lekker spekkig zijn), en hij wilde ook teveel melk uit de fles dus dat was wel moeilijk. Ben er nooit achtergekomen of ik misschien teveel of te weinig melk had...

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 25-08-2015 14:57:57 ]
Kwak
pi_155527953
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:41 schreef LuDann het volgende:

[..]

Universiteiten hebben net zoals elke andere werkgever zou moeten hebben kolfruimtes voor het personeel. Je hebt nu natuurlijk heel andere dingen aan je hoofd, maar tegen de tijd dat je eraan toe bent zou je kunnen informeren of je de personeelskolfkamer kunt gebruiken. Bij ons is de kolfkamer toegankelijk met een personeelspas (vrij arelaxt als er opeens een student of collega per ongeluk binnenkomt), wellicht kun je die ook krijgen. Met je studieadviseur kun je dat overleggen (en bv. ook dispensatie van aanwezigheidsplicht). Ik zou er persoonlijk totaal geen punt van maken als een student even weg moet om te kolven, wil zelf ook niet met een doorweekte beha voor studenten staan :N
pi_155527970
Ik kan Minarosa en Mariposas niet uit elkaar houden :@ bij 'makkelijke baby' ging er ergens een alarmpje af :')

Ik heb vandaag mijn vrije dag, en ben naar t strand geweest omdat mijn mentorklas daar openingsactiviteit had. Wat een onderneming. Ben echt kapot! Uur heen en terug rijden, door de duinen met kinderwagen en dan een trap tegenkomen :') met de tula op t strand met een kirrende Melba O+

Eigenlijk.moet ik nu nog aan t werk voor school -O- maar moet elke keee achter Melba aan die poes lastigvalt :@

Ik zit echt wel een beetje met hoe het nou met poes verder moet. -O- :'( ben er verdrietig van dat ze t blijkbaar toch nier zo fijn heeft nu terwijl ik dacht dat ze aan elkaar goed aan t wennen waren.
Kwak
pi_155527979
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het nieuwe huis is heerlijk O+ Melba geniet ook enorm, alleen arme poes heeft blaasontsteking door de stress van verhuizing en ineens een kruip/stababy ;(

Het verschil is dat bv zich aanpast aan wat de baby nodig heeft. Van teveel flesvoeding worden ze te dik en kan ook de niertjes beschadigen.

Ivm mijn gewicht zit het cb erg bovenop Melba's gewicht. Toen io nog bv gaf was hij ook minder dik (terwijl veel bv kindjes juist lekker spekkig zijn), en hij wilde ook teveel melk dus dat was wel moeilijk.
Ze willen toch niet je kind laten uithongeren O.o , omdat hij lekker spekkig is geworden? O.o

De niertjes kunnen beschadigen :o :o

Ineens kunnen kruipen/staan! Ik vind het nu al hard gaan en dan is hij nog geen maand oud! Laat staan als hij gaat kruipen/staan! Rot van de blaasontsteking van de kat. Moet je ook nog urine gaan lopen opvangen om te kijken of het echt een blaasontsteking met het ordenen en uitpakken en herindelen en zulks in je nieuwe huis! Hoop dat meds snel aanslaan en het ook voor de kat snel relaxed gaat worden. Fijn dat je nieuwe stek zo heerlijk aanvoelt.

edit: ik wist trouwens niet dat het door stress kon komen.... ik dacht enkel door bacterie.

Heb je al eens zo een stekker geprobeerd (feliway ofzo) die zou stress verlagend kunnen werken..
Schudden voor gebruik
pi_155528056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:47 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Euh college's over een week.....
Je bent herstellende van een ingrijpende keizersnede en allerlei toestanden. Kraamvrouwenkoorts en weet ik het wat. En jij maakt je druk over volgende week op de uni?
Ben je dan niet nog steeds herstellende? ;)

Dat hou vast in het ziektebed gevoel heb ik zelf ook enorm gehad. Dat kleine beetje wat je dan kan doen voor je baby...... maar als dat niet meer gaat op een gegeven moment heb je echt alles geprobeerd hoor. Je bent een kanjer dat je het volhoud! :*
Ik zal in het begin niet elke college bij hoeven/kunnen wonen, maar ik zal in ieder geval thuis aan de bak moeten. Das vervelend, maar het is niet anders. Als ik niks doe loop ik een achterstand op die niet meer in te halen is. Maar jeetje, ik zou best tekenen voor de 5 maanden verlof die de vriendin vaan H_K heeft.

Ik probeer vast te wennen aan het idee dat ik straks toch de handdoek in de ring zal moeten gooien. We houden er rekening mee dat de kinderarts flesvoeding aanraadt straks. Ze eet namelijk al vrij weinig (ze komt gewoon niet snel uit zichzelf) en daarnaast is het elke voeding weer worstelen om alles binnen te houden. We verschonen haar nu zo'n 14 keer per dag. :') En onszelf vaak mee.
pi_155528177
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ze willen toch niet je kind laten uithongeren O.o , omdat hij lekker spekkig is geworden? O.o

De niertjes kunnen beschadigen :o :o

Ineens kunnen kruipen/staan! Ik vind het nu al hard gaan en dan is hij nog geen maand oud! Laat staan als hij gaat kruipen/staan! Rot van de blaasontsteking van de kat. Moet je ook nog urine gaan lopen opvangen om te kijken of het echt een blaasontsteking met het ordenen en uitpakken en herindelen en zulks in je nieuwe huis! Hoop dat meds snel aanslaan en het ook voor de kat snel relaxed gaat worden. Fijn dat je nieuwe stek zo heerlijk aanvoelt.
Jup,ze wil niet meer op de plastic korrels :') er ligt wel een plas maar die is al ingedroogd en geplakt. Mooi klusje voor vriend als hij thuis komt.

Edit kan gruis zijn of steen of bacterie maar ook idiotopisch, zondwr aanwijsbare aanleiding. Vaak stress en overgewicht als bevorderende factoren.
Kwak
pi_155528211
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:55 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Universiteiten hebben net zoals elke andere werkgever zou moeten hebben kolfruimtes voor het personeel. Je hebt nu natuurlijk heel andere dingen aan je hoofd, maar tegen de tijd dat je eraan toe bent zou je kunnen informeren of je de personeelskolfkamer kunt gebruiken. Bij ons is de kolfkamer toegankelijk met een personeelspas (vrij arelaxt als er opeens een student of collega per ongeluk binnenkomt), wellicht kun je die ook krijgen. Met je studieadviseur kun je dat overleggen (en bv. ook dispensatie van aanwezigheidsplicht). Ik zou er persoonlijk totaal geen punt van maken als een student even weg moet om te kolven, wil zelf ook niet met een doorweekte beha voor studenten staan :N
Hmm, ja logisch dat er voor de werknemers zo'n ruimte is. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik zal daar eens naar informeren als het zover komt. Toegang zal ik vast wel krijgen, ik hoop alleen dat die ruimte een beetje in de buurt is van waar ik colleges heb. Die zaaltjes liggen nogal verspreid door de stad namelijk.
pi_155528250
Ik merk dat ik duidelijk anders denk dan jullie en niet snap dat je met zoveel gedoe toch nog zo (in mijn ogen krampachtig) vasthoudt aan borstvoeding. Tuurlijk snap ik dat het jammer is als het niet lukt maar een krijsende of afvallende baby is toch ook niet wat "het beste" is? Babies gaan niet stuk van fv hoor.. :@
/my2cents
pi_155528313
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:05 schreef LuDann het volgende:

[..]

Hmm, ja logisch dat er voor de werknemers zo'n ruimte is. Daar had ik niet bij stilgestaan. Ik zal daar eens naar informeren als het zover komt. Toegang zal ik vast wel krijgen, ik hoop alleen dat die ruimte een beetje in de buurt is van waar ik colleges heb. Die zaaltjes liggen nogal verspreid door de stad namelijk.
En anders een schone wc :+
Op de universiteit was het voor mij niet mogelijk om te kolven. Ik zat dus altijd in een achteraf wc waar nooit iemand komt.

Over de nachten: die pak ik altijd. Borstvoeding en ik voel het als mijn 'plicht' om het te doen. Vriend werkt veel meer uur dan ik, heeft zijn slaap hard nodig en het gaat mij makkelijker af.
pi_155528356
Is mijn baby trouwens zo'n schrokop dat ze met 10 minuten haar buik vol heeft? Als ze lang drinkt is ze een kwartier bezig, maar een uur voeden komt hier niet voor.
pi_155528388
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:12 schreef Krisvc het volgende:
Is mijn baby trouwens zo'n schrokop dat ze met 10 minuten haar buik vol heeft? Als ze lang drinkt is ze een kwartier bezig, maar een uur voeden komt hier niet voor.
Sommige baby's zijn heel efficiënt. Lou deed/doet ook altijd 5-10 minuten over een voeding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Skittles op 25-08-2015 15:41:43 ]
pi_155528501
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:07 schreef Lijnloos het volgende:
Ik merk dat ik duidelijk anders denk dan jullie en niet snap dat je met zoveel gedoe toch nog zo (in mijn ogen krampachtig) vasthoudt aan borstvoeding. Tuurlijk snap ik dat het jammer is als het niet lukt maar een krijsende of afvallende baby is toch ook niet wat "het beste" is? Babies gaan niet stuk van fv hoor.. :@
/my2cents
Het afvallen en spugen ligt niet aan de borstvoeding hoor, met flesvoeding is het hetzelfde, we hebben het geprobeerd. Als dat verschil had gemaakt dan waren we allang overgestapt. Maar als ze medicatie of JBPM in haar voeding nodig heeft dan zal het toch flesvoeding moeten worden. Ik ga niet alles afkolven en dat in een fles geven, dat gaat zelfs mij te ver. :') Bovendien zijn kinderartsen heel erg van het afmeten en dat lukt minder met borstvoeding.

En waarom ik er zo aan vasthoudt verder weet ik zelf niet zo goed, dat schreef ik al eerder. Houvast in een onzekere situatie, zoiets.

Ik hecht er veel emotionele waarde aan heb ik gemerkt. De bevalling is al een keizersnede geworden, als ik nu ook nog eens aan de flesvoeding ga voel ik me helemaal een Faal, dat idee. Terwijl ik verstandelijk weet dat dat onzin is.
pi_155528516
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:10 schreef Skittles het volgende:

[..]

En anders een schone wc :+
Op de universiteit was het voor mij niet mogelijk om te kolven. Ik zat dus altijd in een achteraf wc waar nooit iemand komt.

Over de nachten: die pak ik altijd. Borstvoeding en ik voel het als mijn 'plicht' om het te doen. Vriend werkt veel meer uur dan ik, heeft zijn slaap hard nodig en het gaat mij makkelijker af.
Ik denk dat het hier ook de wc gaat worden. :P
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:22:38 #96
348178 NotTheSame
pi_155528605
quote:
Hier ook, al vanaf dag 1. De kraam had zelfs een keer getimed: 8 minuten :+ .
pi_155528717
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het afvallen en spugen ligt niet aan de borstvoeding hoor, met flesvoeding is het hetzelfde, we hebben het geprobeerd. Als dat verschil had gemaakt dan waren we allang overgestapt. Maar als ze medicatie of JBPM in haar voeding nodig heeft dan zal het toch flesvoeding moeten worden. Ik ga niet alles afkolven en dat in een fles geven, dat gaat zelfs mij te ver. :') Bovendien zijn kinderartsen heel erg van het afmeten en dat lukt minder met borstvoeding.

En waarom ik er zo aan vasthoudt verder weet ik zelf niet zo goed, dat schreef ik al eerder. Houvast in een onzekere situatie, zoiets.

Ik hecht er veel emotionele waarde aan heb ik gemerkt. De bevalling is al een keizersnede geworden, als ik nu ook nog eens aan de flesvoeding ga voel ik me helemaal een Faal, dat idee. Terwijl ik verstandelijk weet dat dat onzin is.
Mja ok, met fles is afvallen nog steeds een issue, snap dat dat gewoon kut en zorgelijk is.
Maar wat ik gewoon niet zo goed snap is dat fv gewoon haast altijd als falen wordt gezien. Ik merk dat mij dat juist weer erg raakt. Het is niet zo dat je je kind loopt te vergiftigen of ze een gouden toekomst ontneemt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lijnloos op 25-08-2015 15:35:58 ]
pi_155528987
Toen ik begon met de bv had ik ook niet gedacht er zoveel waarde aan te gaan hechten. Na 5 weken ben ik bijna gestopt (was al 2 dagen hard aan het afbouwen), maar ik kreeg er ineens zo'n spijt van. Ik moest er echt van huilen gewoon. :@ De bv ging echt heel erg moeizaam, maar emotioneel was ik er nog niet klaar voor om er mee te stoppen. Gelukkig heb ik het weer op peil gekregen (nou ja, N. heeft weinig geduld waardoor ze 's avonds als er minder melk is nog steeds wel eens hysterisch moet huilen als het niet snel genoeg komt. Soms moeten we het dan oplossen met een flesje omdat ze helemaal over de rooie gaat -O- ) en ben nu (ook ivm de KMA) van plan tot 6 maanden door te gaan en daarna nog zo lang ik het dieet zelf volhoud. :)

Overigens vind ik dat er niks mis is met fv, ik ben blij dat het bestaat en ben er zelf ook groot mee geworden. ;) Dit is alleen wel mijn eigen gevoel erover, terwijl ik vorig jaar nog walgde (echt :@ ) van alleen al het idee van een kind aan de borst.
pi_155529004
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Mja ok, met fles is afvallen nog steeds een issue, snap dat dat gewoon kut en zorgelijk is.
Maar wat ik gewoon niet zo goed snap is dat fv gewoon haast altijd als falen wordt gezien. Ik merk dat mij dat juist weer erg raakt. Het is niet zo dat je je kind loopt te vergiftigen of ze een gouden toekomst ontneemt...
Ik denk dat het heel erg uitmaakt wat je van tevoren plan was. Als dat toch al fv was, kun je niet falen, maar wilde je heel erg graag bv geven en dat lukt vervolgens niet, dan kun je daar teleurgesteld in zijn.

Zoiets? Ik geef ook mn bek maar een douw, hoor. :P

R drinkt ook hartstikke snel en efficiënt. Vijf minuten max per borst denk ik. Ze was op dag 5 ook al terug op dr geboortegewicht.
pi_155529174
Voor mij voelt het (nog steeds ja) als falen omdat ik niet in staat was met mijn lichaam iets te doen waar het biologisch voor gemaakt is, een kind baren en voeden. Nou ja, ik kon het wel, voeden, maar raakte zo van t padje door de pijn dat ik ermee stopte.

En ik vind het dus jammer dat ik Melba met een in mijn ogen toch wel inferieur product heb grootgebracht, en ook met veel moeite. Ik heb mijn keuze zo vaak vervloekt als hij weer eens honger had en ik kon niet weeeer een fles maken. En aan de andere kant ben ik benieuwd of hij ook zo goed was gaan doorslapen als ik doorgegaan was met bv. En hoe ik daar dan ingestaan zou hebben. Het voelt alsof ik hem iets ontnomen heb. En de intimiteit van de borst miste ik ook heel erg.
Kwak
pi_155529257
quote:
Kwartier is hier ook wel de max hoor, volgens mij! Maar ik hou de klok niet heel erg in de gaten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:49:26 #103
409579 LuDann
All the way
pi_155529347
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ik weet het niet, het is iets emotioneels denk ik. Ik had van tevoren niet verwacht dat ik er zoveel waarde aan zou hechten, ik wilde bv gewoon proberen.

Hetzelfde geldt voor keizersnedes trouwens. Dat voelt voor mij als een faal, terwijl dat eigenlijk een beetje idioot is natuurlijk.
pi_155529394
Oh en ik heb absoluut niks tegen flesvoeding. Had ook niet verwacht dat het met de bv zo goed zou gaan eigenlijk, omdat het zowel bij mijn moeder als zus geen succes was. Dus ik had me vooraf ook niet echt verdiept in borstvoeding, wilde eerst wel eens zien of het wat zou worden en uiteindelijk ging het eigenlijk vanzelf. Nu het zo makkelijk gaat vind ik het wel erg fijn/makkelijk/goed. Ik snap de emotionele waarde die er aan gehecht werd nu ook heel goed. Maar als het vanaf het begin lastig was geweest had ik de drempel naar fv volgens mij niet heel hoog gevonden.

(Wat ik overigens wel jammer vind is dat er soms snel naar fv wordt gegrepen omdat het 'niet lukt' en als je dan doorpraat blijkt iemand echt slechte adviezen te hebben gekregen over bv, dat vind ik dan wel weer zonde.)
pi_155529447
Oh, en overigens liefde aan de FamilyFix O+ Dat ding vind ik z'n geld echt waard. Met haar even boodschappen doen is echt een fluitje van een cent.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:52:58 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_155529464
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:07 schreef Lijnloos het volgende:
/my2cents
Nou ja, er zitten meerdere facetten aan natuurlijk.
Ten eerste is het heel normaal dat het niet vanaf dag 1 supersoepel verloopt. Je kan dan inderdaad zeggen, ik stop en ga fv geven. Maar ja, de kans is zeer aannemelijk dat je na de opstartproblemen gewoon heel fijn borstvoeding kan geven. Eenmaal overgestapt naar FV kun je niet meer terug.

Daarbij is het ook een maatschappelijk aspect. Ik heb ZO VAAK complimenten gekregen "omdat ik nog steeds borstvoeding gaf". Het wordt als een bijzondere prestatie gezien. Als een verdienste.
Ik bedoel, niemand gaat tegen je zeggen "wat goed dat je al acht maanden nutrilon geeft", bij wijze van spreken :+. Dat maakt het geven van nutrilon niet slecht natuurlijk. Maar doordat het geven van BV als zo goèd wordt gezien wil je dat gewoon graag volhouden.

En ieder zijn meug uiteindelijk. Zoals sommigen niet begrijpen dat mensen alles op alles zetten voor borstvoeding, begrijp ik soms niet waarom mensen het helemaal niet eens een kans willen geven. Maar ja. Mijn keuzes, hun keuzes. De kindjes worden allemaal groot hoor :P
disclaimer
pi_155529506
Naja, ik zal het we nooit begrijpen.... Intimiteit heb ik ook met voeden hoor. Fedde ligt heerlijk tegen me aan te schurken... Ik hou hem niet in de lucht of zo. :@ En een keizersnede zou ik ook niet als falen zien, meestal is dat gewoon een levensreddende actie. Als jij een ongeluk krijgt en geopereerd moet worden is dat toch ook geen falen?? Ik heb soms het idee dat er mensen zijn die kosten wat kost doorgaan of zichzelf een schuldgevoel aanpraten als ze denken over flesvoeding terwijl dat ook gewoon heel fijn kan zijn en niet slecht is voor een baby.
pi_155529690
Nouja, ik vind het wel jammer dat er een inleiding en een vacuumpomp aan te pas kwam... ik had het liever zelf thuis gedaan. Maarja, ze moest er toch uit.
Bv is wel hele gezellig, maar ik denk dat flesvoeding op zich net zo leuk en intiem kan zijn. Mijn lichaam heeft nu bewezen dat ik het kan, maar of ik heel lang doorga met bv weet ik niet. Vooral de tijd die het kost vind ik wel een probleem, je hebt er gewoon ineens een hele baan bij (7-8 uur per dag voeden!). En ja, ze drinkt ook echt de hele tijd door, niet dat ze de helft van de tijd slaapt.
Oja, en de zere tepels... auw!
pi_155529698
Ik vind het vooral een erg tof idee dat ik haar in leven houd met puur mijn lijf, mijn bloed dat omgezet wordt in melk.

Maar nu achteraf vind ik dat ik bij L veel te lang met moeite heb gevoed. Domperidon, kolven in de auto tussen klantbezoeken door. Dat heeft me zoveel energie gekost. Die drang om door te zetten zou ik nu veel minder hebben.
pi_155529700
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:54 schreef Lijnloos het volgende:
Naja, ik zal het we nooit begrijpen.... Intimiteit heb ik ook met voeden hoor. Fedde ligt heerlijk tegen me aan te schurken... Ik hou hem niet in de lucht of zo. :@ En een keizersnede zou ik ook niet als falen zien, meestal is dat gewoon een levensreddende actie. Als jij een ongeluk krijgt en geopereerd moet worden is dat toch ook geen falen?? Ik heb soms het idee dat er mensen zijn die kosten wat kost doorgaan of zichzelf een schuldgevoel aanpraten als ze denken over flesvoeding terwijl dat ook gewoon heel fijn kan zijn en niet slecht is voor een baby.
Ik denk dat ik meer intimiteit had met de fles dan met de borst :') (want dan had ik geen phand vrij voor mijn telefoon :@ deed ik niet altijd trouwens, maar toch wel regelmatig)

Maar ik heb ook nooit dat soort gevoelens gehad bij het stoppen. Bij de jongste ben ik gestopt, omdat ik er klaar mee was.En toen ik erachter kwam dat ze op een fles van 120 een nacht doorsliep en met bv nog 1 of 2 keer kwam s nachts was de beslissing snel gemaakt (met een maand of 10 was dat)
pi_155530542
Ik snap je wel Lijnloos. Je maakt allemaal de beste keuze voor je kindje en als de beste keuze kunstvoeding is (om wat voor reden dan ook) dan ís dat dus ook het beste. Hetzelfde met een keizersnee. Maar ik denk wel dat er bij borstvoeding geven een heleboel emoties en hormonen komen kijken, waardoor het wellicht lastig opgeven is.

Vraagje, nageltjes knippen, is dat een kwestie van gewoon doen? Want ik vind het doodeng, maar ben het wel zat om open gekrabd te worden of L. met krassen in haar gezicht.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:34:58 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_155530653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:30 schreef Krisvc het volgende:
Ik snap je wel Lijnloos. Je maakt allemaal de beste keuze voor je kindje en als de beste keuze kunstvoeding is (om wat voor reden dan ook) dan ís dat dus ook het beste. Hetzelfde met een keizersnee. Maar ik denk wel dat er bij borstvoeding geven een heleboel emoties en hormonen komen kijken, waardoor het wellicht lastig opgeven is.

Vraagje, nageltjes knippen, is dat een kwestie van gewoon doen? Want ik vind het doodeng, maar ben het wel zat om open gekrabd te worden of L. met krassen in haar gezicht.
Jup, gewoon gaan en in het wit knippen!
Nu kan het nog. Mij lukt het alleen nog als ik haar eerst knock out sla ;(
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:39:01 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155530749
Mja, wat SQ zegt wel, en vooral het laatste. Ik vind borstvoeding nu eenmaal te prevaleren boven flesvoeding vanwege de gezondheidsvoordelen. Fv is niet slecht, maar bv is wel beter. En soms moet je daar wat meer moeite voor doen en gaat het niet vanzelf. En ik ben er ook wel trots op dat L goed aankomt op iets wat mijn lichaam maakt. Het voelt gewoon alsof het zo moet.
Maar ik ben echt niet zo dat ik fv duivels vindt hoor, L heeft ook al een aantal x fv gehad. Prima. En als ik zeker zou weten dat het krijsen ophoudt zodra ik fv geef, en datmet het geven van bv ook geen oplossing mogelijk is, dan zou ik ook zo overgaan op fv.
pi_155530794
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:30 schreef Krisvc het volgende:

Ik heb R's nageltjes vorige week voor het eerst geknipt. ;(

dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:43:20 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155530840
Nadeel van borstvoeding vind ik trouwens wel dat ik de hele f*cking dag giga honger en dorst heb. :')
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:43:34 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_155530846
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
babymoordenaar :'(
disclaimer
pi_155530862
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

babymoordenaar :'(
Ik moest huilen. Ik had namelijk zomaar een stuk van mijn verse, gave baby geknipt. Het eerste stuk . :'(
pi_155530902
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Nadeel van borstvoeding vind ik trouwens wel dat ik de hele f*cking dag giga honger en dorst heb. :')
oef, ja he? Ik eet als een paard en het is nooit genoeg. ;(
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:45:31 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_155530907
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:44 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik moest huilen. Ik had namelijk zomaar een stuk van mijn verse, gave baby geknipt. Het eerste stuk . :'(
ja, dat kan ik me levendig voorstellen ;(
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:45:46 #120
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155530915
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:41 schreef -Spring het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Ik dacht eerst: wat een lieve foto! O+

Totdat ik het bloedbad zag. ;(
pi_155530924
Arme R.!

(En monster dat ik ben vind ik dit een heel geruststellende foto. Als het bij een ervaren mamma 'mis' kan gaan, dan is het niet zo raar dat ik het eng vind. :@ )
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:47:42 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_155530955
Gelukkig voelen baby's geen pijn dus kun je ze makkelijk piercen, besnijden en vingers amputeren :Y
disclaimer
pi_155531075
Ik zat meer te denken in de richting van voetjes afbinden. Kan ze mooi kinderschoenen blijven kopen, scheelt weer geld.
pi_155531613
ermagerd wat een bloedbad spring! :o :'(

Kwak, jammer dat je het nog zo voelt mbt de flessen -O- dat hoeft m.i. ook niet. Een wijze dame hier roept regelmatig dat we ons moederschap niet kunnen ophangen aan bv, en daar ben ik het ook wel mee eens.Je weet dat fv is bedacht in de eerste feministische golf he? :+

Zelf "moest" ik stoppen om allerlei medische ongemakken. Misschien had ik er wel doorheen kunnen voeden, misschien was ik er aan onderdoor gegaan. Ik vond de 11 weken die ik heb gevoed heel waardevol, vond het moeilijk en pijnlijk om te stoppen, maar het heeft me ook heel veel gebracht. (slaap, vrijheid, fysiek herstel, geen pijn meer) Nu, nu mijn baby wat groter is en ook een hoop andere dingen eet behalve enkel melk, vind ik het in verhouding minder een issue eigenlijk. Daarbij lijkt hij me best lief te vinden. O+ ook met fles.
pi_155531661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:46 schreef Krisvc het volgende:
Arme R.!

(En monster dat ik ben vind ik dit een heel geruststellende foto. Als het bij een ervaren mamma 'mis' kan gaan, dan is het niet zo raar dat ik het eng vind. :@ )
Tuurlijk overkomt ervaren mama's dit ook. Het boeit ze alleen minder. 8-)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:33:38 #126
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155532004
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:17 schreef Crumpette het volgende:
.Je weet dat fv is bedacht in de eerste feministische golf he?
Heb je daar een bron voor? :)
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155532642
Kwak, heeft de kat een schuilplaats waar hij veilig is van Melba? Een hoge krabpaal of ander soort ligplaats waar een kind niet bij kan geeft ze rust en kan de stress wat wegnemen. Hier moesten de katten niks van O hebben, maar nu is de ene kat fan! Ligt het liefst in de buurt van O (nu tegen hem aan) en als O hard ligt te huilen komt hij aanrennen en meemauwen :D zal wel uit irritatie zijn ofzo, maar schattig is het wel!

LuDann, hoe gaat het met je herstel? Voel je je al beter?

Borstvoeding gaat hier gelukkig nu oke! Vond het pittig in het begin en heb staan janken dat ik me een melkkoe voelde en het deed verrekte pijn, maar dat is nu gelukkig afgenomen, alleen het aanhappen is niet zo prettig maar even een zuur gezicht trekken helpt dan wel :')
pi_155533055
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:33 schreef Moppert het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? :)
Nope. Gelezen in een boek. :o ! offline! Maar wat fijn dat je het vraagt O+
pi_155533228
Flesvoeding was tijdens de eerste fem. golf vooral eigenlijk onderdeel van de medicalisering van zuigelingenzorg met als doel het terugdringen van de kindersterfte. Artsen ging beter monitoren of een zuigeling wel voldoende voedsel binnenkreeg en als dat niet het geval was, dan werd er gezorgd voor fv. Het propageren van flesvoeding door feministes was volgens mij vooral iets van de tweede fem golf, dus die van de jaren zestig. Vandaar dat in de jaren 70 ook ongelooflijk veel kinderen fv kregen, en bv uit de mode was. Denk dat je het goed kunt koppelen aan de opmars van de anticonceptiepil en legaliseren van abortus. Baas in eigen buik/ Baas over eigen tiet. Of zoiets. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:24:33 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155533308
Ohhh precies dat is ook de info die ik had Franny.

Heb jij er meer info over? die ik door kan lezen.. anders dan de weinige info op de LLL site :(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155533361
Nou, ik heb wat boeken in mijn kast staan. Niet specifiek over dit thema (bv en fv) maar wel over die feministische golven. Zal straks even kijken of ik je wat titels kan aanraden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155534268
Ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld in de opmerking dat ik met over twee maanden geen complimenten ga krijgen over 8 maanden nutrilon. :(
Had me er best op verheugd!

Ik las ook iets over kv en het verleden laatst in een boek, namelijk dat de productie van vrouwen enigszins verneukt werd door de rrr periode, waarom baby's om de zoveel uur mochten drinken, 's nachts moesten slapen en clusteren en regelen natuurlijk alleen het verpesten van je kinderen was.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:06:48 #133
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155534303
Klopt ook de RRR methode werkt niet met borstvoeding. En inbakeren is ook iets wat eigenlijk een afrader is met borstvoeding.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155534479
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:06 schreef Moppert het volgende:
Klopt ook de RRR methode werkt niet met borstvoeding. En inbakeren is ook iets wat eigenlijk een afrader is met borstvoeding.
Bij mijn moeder en schoonmoeder is de borstvoeding bij alle kinderen mislukt. Nu achteraf hebben ze beide de 'om de drie uur' methode gedaan, waarbij ze ons een uur moesten laten huilen als we na twee uur kwamen ed. Waarschijnlijk had het met voeden op verzoek best gekund.
pi_155534588
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:05 schreef ingee het volgende:
Ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld in de opmerking dat ik met over twee maanden geen complimenten ga krijgen over 8 maanden nutrilon. :(
Had me er best op verheugd!

Ik las ook iets over kv en het verleden laatst in een boek, namelijk dat de productie van vrouwen enigszins verneukt werd door de rrr periode, waarom baby's om de zoveel uur mochten drinken, 's nachts moesten slapen en clusteren en regelen natuurlijk alleen het verpesten van je kinderen was.
Van mij dan: whoot!!! *O* een half jaar flesjes gegeven!!!! *O*
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:19:06 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_155534624
Mja, mijn schoonzus heeft zich ook binnen zes weken in een drie uurs ritme weten te persen (vrijwillig, omdat controlfreak) en heeft elf maanden borstvoeding gegeven. Het is niet bij voorbaat onmogelijk. Maar ik zou het ook niet aanraden.

Maar da's makkelijk gezegd natuurlijk, ik veer vrij probleemloos mee :P dat is niet voor iedereen makkelijk.
disclaimer
pi_155534708
Weet iemand waar dat langwerpige plastic ding dat aan een bibi-speenhoes zit voor dient?

dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:23:12 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_155534727
Ik wil er trouwens bij zeggen dat ik zelf niet vind dat het feit dat ik al xx maanden borstvoeding geef een verdienste is, of dat ik dat knap vind / vind dat men dat knap moet vinden. Het was slechts een weergave van hoe er in het algemeen op wordt gereageerd ;)
disclaimer
pi_155534729
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Mja, mijn schoonzus heeft zich ook binnen zes weken in een drie uurs ritme weten te persen (vrijwillig, omdat controlfreak) en heeft elf maanden borstvoeding gegeven. Het is niet bij voorbaat onmogelijk. Maar ik zou het ook niet aanraden.

Maar da's makkelijk gezegd natuurlijk, ik veer vrij probleemloos mee :P dat is niet voor iedereen makkelijk.
Maar dat is weer anders dan vanaf dag 1 dat doen waardoor je productie niet op gang kan komen.
pi_155534739
Spring, om hem vast te klikken aan een... dinges?
pi_155534793
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:23 schreef ingee het volgende:
Spring, om hem vast te klikken aan een... dinges?
Dat zou je denken, hè?

Hij is draaibaar.
pi_155534915
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:22 schreef -Spring het volgende:
Weet iemand waar dat langwerpige plastic ding dat aan een bibi-speenhoes zit voor dient?

[ link | afbeelding ]
Ik lees dat je hem daarmee in de koelkast kunt ophangen?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:30:54 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_155534927
Wat weinig sterretjes in dat topic -O-
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:32:21 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_155534971
Maar okee, in de koelkast ophangen voor de hygiëne dus.
Wat een varken ben ik O+
disclaimer
pi_155535059
Zodat de speen recht in het doosje blijft zitten dus, volgens bibi zelf. http://woonthier.nl/blog/?cat=40

-O-
pi_155535067
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:30 schreef Stormqueen het volgende:
Wat weinig sterretjes in dat topic -O-
Ach, toch zeker 5!
pi_155535105
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:35 schreef -Spring het volgende:
Zodat de speen recht in het doosje blijft zitten dus, volgens bibi zelf. http://woonthier.nl/blog/?cat=40

-O-
Dat valt weer tegen...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:41:29 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_155535237
Wat een anticlimax...
disclaimer
pi_155535326
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:41 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een anticlimax...
Dat.
pi_155535689
Mijn baby is van mening dat het zachte langwerpige deel is om vast te houden.

Maar dat klopt dus ook niet?
pi_155535730
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:54 schreef ingee het volgende:
Mijn baby is van mening dat het zachte langwerpige deel is om vast te houden.

Maar dat klopt dus ook niet?
Mijn baby snapt spenen sowieso niet :{
pi_155535785
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Bij mijn moeder en schoonmoeder is de borstvoeding bij alle kinderen mislukt. Nu achteraf hebben ze beide de 'om de drie uur' methode gedaan, waarbij ze ons een uur moesten laten huilen als we na twee uur kwamen ed. Waarschijnlijk had het met voeden op verzoek best gekund.
mijn mama heeft mij negen maanden gevoed, op verzoek, begin jaren tachtig. en daar was het cb en de kraam het dus helemaaaaal niet mee eens. na mijn geboorte ben ik wel uren bij haar weggeweest en er was ook geen rooming in. ondanks dat en een keizersnede kwam de productie prima op gang. ik had denk ik van mezelf gehoopt dat het ook zo "vanzelf" zou gaan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:17 schreef Crumpette het volgende:
ermagerd wat een bloedbad spring! :o :'(

Kwak, jammer dat je het nog zo voelt mbt de flessen -O- dat hoeft m.i. ook niet. Een wijze dame hier roept regelmatig dat we ons moederschap niet kunnen ophangen aan bv, en daar ben ik het ook wel mee eens.Je weet dat fv is bedacht in de eerste feministische golf he? :+

Zelf "moest" ik stoppen om allerlei medische ongemakken. Misschien had ik er wel doorheen kunnen voeden, misschien was ik er aan onderdoor gegaan. Ik vond de 11 weken die ik heb gevoed heel waardevol, vond het moeilijk en pijnlijk om te stoppen, maar het heeft me ook heel veel gebracht. (slaap, vrijheid, fysiek herstel, geen pijn meer) Nu, nu mijn baby wat groter is en ook een hoop andere dingen eet behalve enkel melk, vind ik het in verhouding minder een issue eigenlijk. Daarbij lijkt hij me best lief te vinden. O+ ook met fles.
Ik vind het ook niet meer zo erg hoor, maar ik vind het wel nog steeds jammer, en ik vind de ks gewoon kut. Maar weet wel dat het niks over mijn waarde als moeder zegt hoor...
quote:
0s.gif Opdinsdag 25 augustus 2015 17:59 schreef FlyingFish het volgende:
Kwak, heeft de kat een schuilplaats waar hij veilig is van Melba? Een hoge krabpaal of ander soort ligplaats waar een kind niet bij kan geeft ze rust en kan de stress wat wegnemen. Hier moesten de katten niks van O hebben, maar nu is de ene kat fan! Ligt het liefst in de buurt van O (nu tegen hem aan) en als O hard ligt te huilen komt hij aanrennen en meemauwen :D zal wel uit irritatie zijn ofzo, maar schattig is het wel!

Borstvoeding gaat hier gelukkig nu oke! Vond het pittig in het begin en heb staan janken dat ik me een melkkoe voelde en het deed verrekte pijn, maar dat is nu gelukkig afgenomen, alleen het aanhappen is niet zo prettig maar even een zuur gezicht trekken helpt dan wel :')
Ja ze heeft een krabpaal maar daar wilde ze niet meer op. Heb hem verplaatst en nu wilde ze wel, maar niet als melba eraan staat te schudden :')
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:02:14 #154
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155535904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:56 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mijn baby snapt spenen sowieso niet :{
Mijnes wel, ik moet er alleen nog elastiekjes aan zetten om aan z'n oren vast te maken, zodat ik niet elke minuut de speen opnieuw hoef in te doen.
pi_155535909
Nou ja, word je krabpaal lieflijk heen en weer gewiegd, is het weer niet goed. :o

Katten! :(

Onze ene kat woont overdag in de tuin, de andere ligt meestal boven op de logeer.. ehh studeer.. ehh kattenkamer.

En een feliway stekker hielp ook.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:05:28 #156
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155535987
L had trouwens wildvlees op/aan(?) z'n navel dus dat is afgebonden, zag er best goor uit. :X
Verder 5050 gram em 55 cm met precies 5 weken.
En advies van de Ka om nutriton te proberen. Wat os dat onhandig met de bv zeg, moet L behanglijm naar binnen lepelen. Dat zie ik mezelf sowieso niet 's-nachts doen.
pi_155536023
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:05 schreef Mariposas het volgende:
L had trouwens wildvlees op/aan(?) z'n navel dus dat is afgebonden, zag er best goor uit. :X
Verder 5050 gram em 55 cm met precies 5 weken.
En advies van de Ka om nutriton te proberen. Wat os dat onhandig met de bv zeg, moet L behanglijm naar binnen lepelen. Dat zie ik mezelf sowieso niet 's-nachts doen.
Mag ik je aanraden om naar de biologische supermarkt/drogist/online winkel te gaan en te zoeken naar Tammi? Dat is puur jbpm. In Nutriton zit maar 30% jbpm, de rest is toevoegingen die niet nodig zijn.
pi_155536194
SjaakStats O+

pi_155536229
Sjakie is aan t inhalen, go Sjakie!
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:13:03 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_155536270
spurtsjaak!
disclaimer
pi_155536426
Lekker aan het klimmen, Sjaak! :D
pi_155536628
Mooie stats Sjaak!

Leuk om wat te lezen over de geschiedenis van fv. Ik zei ook al tegen mijn moeder dat als ze mij in deze tijd had gekregen waarschijnlijk wel gewoon bv had kunnen geven. Destijds moest ze stoppen omdat ze zogezegd te weinig produceerde, omdat ik te weinig aankwam. Dat was eigenlijk ook de reden dat ik dacht dat het mij niet ging lukken (totaal ongefundeerd gevoel natuurlijk). Ik merk wel bij de dames van de oude(re) stempel (schoonmoeder, schoonzussen (mijn man is nakomeling)) dat bv op verzoek wel heel raar is. Ze vragen mij steeds wanneer M. weer moet eten.

En nog inhakend op de duur van de voedingen. M. lurkte eerst zeker 50 minuten (incl. 2x in slaap vallen) en nu ineens max. 30. minuten (incl. 2x in slaap vallen :P). Er is dus wellicht nog hoop voor de andere lange eters! ;)

Hmm M. heeft eindelijk de strijd tegen de slaap opgegeven vandaag. Ze ligt in de box te pitten; het moet niet gekker worden! (Normaal slaapt ze echt nooit in de box.) Nu natuurlijk nog de vraag hoe lang dit gaat duren..
pi_155538641
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:22 schreef -Spring het volgende:

[ link | afbeelding ]
Om hem op te hangen in de wilgen ^^,

*O* Nuby fan *O*
Schudden voor gebruik
pi_155538842
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Om hem op te hangen in de wilgen ^^,

*O* Nuby fan *O*
Ze wil alleen bibi. En die verkopen ze hier alleen bij de prenatal. Met achterlijke teksten als 'I love mama' en 'Drama Queen'. :')

Dus heb ik een paar neutrale op Internet besteld. Tegen 6 zoveel verzendkosten. Maar het was het waard. :Y)
pi_155539524
GroeiSjaak! *O*

Kint heeft vandaag voor het eerst gegeten (dingen gelikt) bij de GO, waarvan ik deze collectie geappt kreeg :D :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:41:37 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_155539568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef ingee het volgende:
GroeiSjaak! *O*

Kint heeft vandaag voor het eerst gegeten (dingen gelikt) bij de GO, waarvan ik deze collectie geappt kreeg :D :
SPOILER
die rose heb dr zin an O+!
disclaimer
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:43:34 #167
360012 Shopaholic1984
pi_155539644
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:20 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ze wil alleen bibi. En die verkopen ze hier alleen bij de prenatal. Met achterlijke teksten als 'I love mama' en 'Drama Queen'. :')

Dus heb ik een paar neutrale op Internet besteld. Tegen 6 zoveel verzendkosten. Maar het was het waard. :Y)
Bij de babydump hebben ze ook Bibi. Niet heel veel neutraal, maar wel een aantal. En als je boven de ¤20,- uitgeeft, wordt het gratis bezorgd. Goed excuus om nog iets er bij uit te zoeken ;)
pi_155539702
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:43 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Bij de babydump hebben ze ook Bibi. Niet heel veel neutraal, maar wel een aantal. En als je boven de ¤20,- uitgeeft, wordt het gratis bezorgd. Goed excuus om nog iets er bij uit te zoeken ;)
Ah, thanks! :D
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:00:56 #169
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155540383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mag ik je aanraden om naar de biologische supermarkt/drogist/online winkel te gaan en te zoeken naar Tammi? Dat is puur jbpm. In Nutriton zit maar 30% jbpm, de rest is toevoegingen die niet nodig zijn.
Ah thnx!

Het is trouwens echt onmogelijk om te geven icm bv. Kolven ga ik niet doen, en het als papje geven werkt ie direct naar buiten. -O-
pi_155540515
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:00 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah thnx!

Het is trouwens echt onmogelijk om te geven icm bv. Kolven ga ik niet doen, en het als papje geven werkt ie direct naar buiten. -O-
Dat papje was hier ook drama ja... Is eigenlijk niet te doen.
pi_155540698
Niet zo bijgelezen, want bij ouders (en die doen }:| als ik m'n telefoon in m'n hand heb :{ ) Maar wel heerlijk om even hier te zijn (rust! Stilte!) en te zien hoe uk en opa & oma van elkaar genieten O+

Ik was vanmiddag op de thee bij L-E &co om iets op te halen, wat zijn ze leuk en lief!

En bv: was bij ons ook een behoorlijk principiële keuze, en na de eerste opstart zóveel makkelijker! Eerst ook 8 (of meer) voedingen van een uur, dat werd langzaam iets minder en iets minder lang. Lief deed 's nachts het verschonen, of hij nou moest werken of niet. En tegen mijn moeder werd toen ik met bijna 4 maanden voor het eerst geopereerd moest worden bij opname in het zkh gezegd dat ze nu dus maar moest stoppen met bv. Ging toen zo -O-

Tot zover, ik lees vast over dingen heen, snorry! :* all around!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:11:58 #172
409579 LuDann
All the way
pi_155540840
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:59 schreef FlyingFish het volgende:

Ik voel me lichamelijk steeds beter maar het herstel kan nog wel een paar weken duren heb ik net te horen gekregen. Even douchen voelt nu nog als een marathon in ieder geval. Maar mijn ontstekingswaarden zijn aan het zakken en mijn temperatuur doet niet raar meer (die was 35 graden op een gegeven moment, adverse reactie op de infectie).

Heb alleen een beetje last van het Calimero syndroom, "tis nie eerlijk allemaal". Lekker zwelgen. :')

Mja goed, ik sta het mezelf toe voor een dagje. Morgen ben ik weer Miss Positive.
pi_155540905
Ik heb de ks omarmt. Niet alleen maar geaccepteerd, maar echt omarmt. In het begin vond ik het heel moeilijk te accepteren, maar ik kijk er nu goed op terug. Zonder ks, was Y er niet geweest. Dan had ze het niet gered. En daarom ben ik trots op mijn litteken. Niet zelf gedaan? Ik heb alles zelf gedaan. Weeen, persweeen, operatie, herstel. Trots op ons. O+

De bv was iets wat ik persee wilde. Ik vind mijn borsten namelijk kut. Echt niet mooi, te groot, bah. Liefst wil ik een verkleining. Maar, nu ik bv geef, heb ik het idee dat ze toch iets voor me betekenen. Ze gaven me genegenheid met mijn kind in de tijd waarin ze werd 'afgepakt' omdat ik niks kon door ks, maar wat ik wel kon, dat deed ik met overgave. Met tepelkloven (een maand of 2 duurde dat, boh) en stuwing, maar toch maar mooi gelukt. En als iedereen zegt dat het zo goed is dat ik nog steeds geef, denk ik alleen maar 'Ja, en ik geef nog lang niet op.' O+
En doorslapen doet mijn kind ook op bv, dus ik weet niet hoe dat allemaal zit.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:14:08 #174
360012 Shopaholic1984
pi_155540929
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:45 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ah, thanks! :D
Hmmm, volgens mij is de collectie aangepast. Alleen de glow in the dark zijn zonder tekst.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:15:47 #175
409579 LuDann
All the way
pi_155540995
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat papje was hier ook drama ja... Is eigenlijk niet te doen.
Van wat ik gelezen heb (met al dat gespuug hier bereid ik me ook voor op dergelijke maatregelen) is het ook weinig effectief op die manier. Het mengt zich niet met de rest van de voeding in de maag namelijk. JBPM is alleen een optie als je FV geeft heb ik begrepen.
pi_155541013
LuDann wat een pech allemaal. :*
pi_155541526
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik voel me lichamelijk steeds beter maar het herstel kan nog wel een paar weken duren heb ik net te horen gekregen. Even douchen voelt nu nog als een marathon in ieder geval. Maar mijn ontstekingswaarden zijn aan het zakken en mijn temperatuur doet niet raar meer (die was 35 graden op een gegeven moment, adverse reactie op de infectie).

Heb alleen een beetje last van het Calimero syndroom, "tis nie eerlijk allemaal". Lekker zwelgen. :')

Mja goed, ik sta het mezelf toe voor een dagje. Morgen ben ik weer Miss Positive.
Tis ook nie eerlijk allemaal. Voor jou en voor iedereen die het kan gebruiken:

pi_155541663
Nou LuDann het is toch ook niet niks. Niemand wil als netbevallene in het ziekenhuis bivakkeren. Sterkte, fijn dat het in ieder geval de goede kant opgaat!
pi_155541735
quote:

[..]

Hema heeft dezelfde vorm als Bibi? die hebben wij gebruikt toen bibi tijdelijk uit de handel was...
Kwak
pi_155542310
Zo, nou, klaar met werken voor vandaag :') (vrije dag ook nog).

Morgen om kwart voor zes de wekker, so I'm off to bedfordshire!

Hopen dat Melba morgen ook een beetje mee wil werken zo vroeg...
Kwak
pi_155543496
quote:

[..]

Nuby komt volgende maand met de allernieuwste van de nieuwste spenen op de markt en die zijn ook makkelijk te krijgen in diverse stenen winkels O+

Wat ik zo mooi vind aan Nuby spenen is dat ze flexibel (als in mee bewegen met de zuigbeweging) zijn. Helemaal gegoten, dus geen losse onderdelen. Ze enorme zuigkracht kunnen hebben! Spenen moeten min 9 kg kunnen hebben aan zuigkracht en bij nuby hebben ze een soort van ikeastoel test O+ elke week hangen ze er een kilo extra aan om te kijken wanneer hij nou breekt of afscheurt. En dat is na dik 1,5 jaar nog steeds niet *O*

Maar als je kind graag bibi spenen heeft ik heb nog een zooitje van die dingen liggen die ik steeds krijg van kraamvisite en zulks .... mocht je eens langs west brabant crossen :W
Schudden voor gebruik
pi_155543510
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef ingee het volgende:
GroeiSjaak! *O*

SPOILER
Die onderste foto O+
Schudden voor gebruik
pi_155543936
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Die onderste foto O+
GO heeft geloof ik iets over pureetjes geleden en daarbij eerst een stukje heel aanbieden om texturen te verkennen en heeft dit doorgetrokken naar Rapley.
R krijgt dus eerst dingen heel en dan in stukjes. O+

Kom maar op met die biefstuk! *O*
pi_155546728
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:11 schreef LuDann het volgende:

[..]

Af en toe een baalmomentje mag best! Heb ik zonder ziekenhuisopname ook ;) maar fijn dat het lichamelijk al iets beter gaat!

Wat betreft Bibi-spenen, de jumbo hier had ze ook (vroeger iig, geen idee of ze die nu nogsteeds hebben, dat assortiment wisselt regelmatig). Hier nog geen spenen in gebruik, dat werd de eerste weken afgeraden als het niet echt nodig was door de lactatiekundige. De pink voldoet vooralsnog prima, en valt er niet zomaar uit!
pi_155548789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:31 schreef ingee het volgende:

[..]

GO heeft geloof ik iets over pureetjes geleden en daarbij eerst een stukje heel aanbieden om texturen te verkennen en heeft dit doorgetrokken naar Rapley.
R krijgt dus eerst dingen heel en dan in stukjes. O+

Kom maar op met die biefstuk! *O*
maar die onderste foto!!!! te leuk!!!
Schudden voor gebruik
pi_155548802
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 00:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Af en toe een baalmomentje mag best! Heb ik zonder ziekenhuisopname ook ;) maar fijn dat het lichamelijk al iets beter gaat!

Wat betreft Bibi-spenen, de jumbo hier had ze ook (vroeger iig, geen idee of ze die nu nogsteeds hebben, dat assortiment wisselt regelmatig). Hier nog geen spenen in gebruik, dat werd de eerste weken afgeraden als het niet echt nodig was door de lactatiekundige. De pink voldoet vooralsnog prima, en valt er niet zomaar uit!
de meeste spenen geven tepelverwarring of kunnen tepelverwarring geven waardoor ze slordig gaan drinken.

Ik snap wel dat ze dat afraden. ^^,
Schudden voor gebruik
pi_155549207
Sterkte LuDann :* herstel is pittig na bm ontsteking

Ingee O+ mooie foto's

We hadden een GO gevonden.. Was helaas niet te combineren met werkdagen.
Ik ben behoorlijk boos geworden op onze huidige GO omdat ze niet naar de ha/fysio wil maar wel bang is om de baby's te laten vallen en die opmerkingen werden steeds vreemder.
:X niet echt handig om tegen een moeder te zeggen.
Kwam er op neer dat ze het werk te zwaar vond.
Heb ook een klacht ingediend.

Was een heftige week -O-
  woensdag 26 augustus 2015 @ 09:08:11 #188
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_155550231
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
SjaakStats O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Go go sjaak! *O*
pi_155550333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:18 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nuby komt volgende maand met de allernieuwste van de nieuwste spenen op de markt en die zijn ook makkelijk te krijgen in diverse stenen winkels O+

Wat ik zo mooi vind aan Nuby spenen is dat ze flexibel (als in mee bewegen met de zuigbeweging) zijn. Helemaal gegoten, dus geen losse onderdelen. Ze enorme zuigkracht kunnen hebben! Spenen moeten min 9 kg kunnen hebben aan zuigkracht en bij nuby hebben ze een soort van ikeastoel test O+ elke week hangen ze er een kilo extra aan om te kijken wanneer hij nou breekt of afscheurt. En dat is na dik 1,5 jaar nog steeds niet *O*

Maar als je kind graag bibi spenen heeft ik heb nog een zooitje van die dingen liggen die ik steeds krijg van kraamvisite en zulks .... mocht je eens langs west brabant crossen :W
Da's lief! Ik heb alles geprobeerd, echt, ook nuby, maar ze krijgt alleen een vacuüm met bibi's.

Da's wel het proberen waard, Kwak!
pi_155550376
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:57 schreef Zoë23 het volgende:
Sterkte LuDann :* herstel is pittig na bm ontsteking

Ingee O+ mooie foto's

We hadden een GO gevonden.. Was helaas niet te combineren met werkdagen.
Ik ben behoorlijk boos geworden op onze huidige GO omdat ze niet naar de ha/fysio wil maar wel bang is om de baby's te laten vallen en die opmerkingen werden steeds vreemder.
:X niet echt handig om tegen een moeder te zeggen.
Kwam er op neer dat ze het werk te zwaar vond.
Heb ook een klacht ingediend.

Was een heftige week -O-
Wat balen Zoë! Klinkt een beetje alsof ze om wat voor reden dan ook niet meer GO wil zijn en een lichamelijk excuus zoekt :@ Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe lieve GO.
pi_155550456
O jongens, er kwam geluid uit bij het lachen. Een 'hehe'. Mnohhhhh. *;
pi_155550583
Interessant om jullie gedachten over bv/kv te lezen! Toen ik zwanger was, ben ik een dag gaan shoppen met mijn moeder om de complete uitzetlijst in één keer te kopen, waaronder zoogcompressen. Mijn moeder vertelde toen dat ik er maar niet te veel van uit moest gaan dat de borstvoeding zou lukken - het was haar ook nooit gelukt, en mijn zus kon ook niet langer dan een paar weken voeden. Persoonlijk denk ik dat dat met goede begeleiding heel anders was geweest.

Ik ben zelf in ieder geval heel blij dat het hier met de bv wél goed is gegaan. In het begin vond ik het best even pittig, met tepelkloven, stuwing en spruw, maar inmiddels vind ik het helemaal niet meer 'knap' of zo dat ik voed. Ik hoop het nog heel lang te kunnen blijven doen, maar minstens tot hij een jaar is. Nu nog aan de Nutrilon moeten zou ik echt niet tof vinden. :@. En ja, ik weet dat dat geen vergif is, en dat kindjes daar ook prima groot op worden en dat I toch mooi al een hele poos bv heeft gehad.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 09:46:34 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_155550841
Wat lief Kris O+

DaD, dat snap ik helemaal. Ik vond het ook lastig. Maar hier ging het helaas niet anders meer.
disclaimer
  woensdag 26 augustus 2015 @ 09:49:47 #194
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155550929
Mijn moeder heeft mij 6 weken gevoed, toen in het weekend afgebouwd en op maandag weer aan het werk en volledig gestopt. Bij mijn jongste zusje had ze niet genoeg melk. Zegt ze. Maar goed, ik snap die gedachte wel, want ze had toen al 2 jonge kinderen + 2 oppaskinderen rondhuppelen, dan kom je ook niet echt aan uitgebreid voeden en clusteren toe. En dan heb je inderdaad niet genoeg melk.
Ze heeft tijdens mijn zwangerschap ook steeds gehamerd dat ik m'n tepels alvast moest harden met een ruwe handdoek.

Qua spenen hebben we geloof ik alle merken wel in huis. D lelijkste is de Natursutten. ;(

Wat leuk Kris, lachgeluidjes!

Zoe, dat is wel onwijs balen dat je ineens zo in de knoop komt te zitten met de GO. Ik hoop dat je snel een oplossing vind!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 09:52:55 #195
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155550981
Mini-mijlpaal: ik heb een gewone (stretch)spijkerbroek aan *O* Ik zal nog maar niet alle zwangerschapskleding rigoureus opruimen, maar toch: *O*

En over bv/fv. Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik F. nu geen bv geef, er waren bij J. ook veel fijne momenten. Aan de andere kant geeft het mij heel veel rust, fysiek, maar vooral ook mentaal. Ik vond het bij J. heel zwaar, het liep niet goed (ondanks lactatiekundige etc) en het heeft mij toen heel veel energie gekost. Ik was echt niet mezelf, en ging richting depressie :'( .

Deze keer dus een bewuste keuze om meteen met fv te starten, want ik was/ben erg bang voor een herhaling van dit scenario, en dat gun ik mezelf, peuter, vriend en F. niet... En die flesjes, die geef ik, of vriend, en voorlopig niemand anders :6
pi_155551020
Mijn moeder zei dat ze na drie maanden geen melk meer had voor me. Met betere begeleiding had ze dat waarschijnlijk wel, maar ja...
Ik heb door onze slechte start gekozen om te kolven en met de fles te geven. Het was of met de fles, of een neussonde toen. Mijn productie is nooit meer geweest dan 60ml per keer (na 45 minuten kolven uit twee borsten) en er moest dus altijd al gemixt worden. Het fulltime kolven vond ik echt niet leuk, heb het volgehouden tot Sjaak 8 weken was. Maar toen kolfde ik maar 20ml in totaal per keer.
Ik moet wel zeggen dat ik nooit het romantische beeld heb gehad van borstvoeding enzo, misschien scheelt dat. Ik kon me er goed bij neerleggen dat het niet lukte.
pi_155551430
Mijn moeder heeft ook nooit bv gegeven, ze had geen goede tepels (ze omschrijft haar borsten als 'twee voetballen met bruine vlekjes'). Met goede begeleiding was het misschien wel gelukt, en bijv. tepelhoedjes, maar ik weet niet of die toen al bestonden.
Nu vindt ze het maar gek dat ik wel bv geef, en benadrukt ze steeds dat het 'echt niet hoeft hoor, je kan er zo mee stoppen als je er genoeg van hebt'. Tot nu toe vind ik het wel te doen, maar ook wel zwaar en tijdrovend, dus hoe lang ik ermee doorga weet ik echt niet. Het hoeft niet per se tien maanden of langer te zijn.
pi_155551500
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:28 schreef ingee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+

pi_155551530
Nadat ik gisteren zei dat ik zeker tot 6 maanden door wilde gaan twijfel ik nu of dat gaat lukken. ;( N. lijkt sinds ik aan het werk ben helemaal niet meer te snappen dat ze zelf een tsr op moet wekken. Die flesjes zijn dan ook wel lekker makkelijk. :') Gisteravond en net hysterisch gillen omdat er maar geen melk komt, nee, vind je het gek als je alleen je mond opendoet en dan letterlijk 1 seconde geduld hebt? }:| 's nachts en tijdens de vroege ochtendvoeding schiet het haar ook zo naar binnen, dat vindt ze prima.

Ik hoop zo dat ik haar weer terug aan de borst krijg, maar voor nu bel ik het CB maar even voor informatie over een officiële provocatietest w.b. de KMA voor het geval we toch over moeten op kv. ;(

Ze is trouwens verder wel echt superleuk nu. Dat kletsen! Veeg Me Op. :'(
pi_155551663
BV leek mij altijd het meest geweldige ooit. Wat keek ik er (bij alle 3 mijn kinderen) naar uit om bv te geven na de bevalling. Bij alle 3 ook begonnen, en bij alle 3 schoot ik razendsnel richting een depressie. Na de geboorte van mijn oudste kreeg ik een pnd en toen ik destijds stopte met de bv knapte ik heel erg snel weer op. Bij de middelste gaf ik het na 2 dagen al op. Bij B hield ik het 6 dagen vol en toen was ik op. Het doet iets met mijn psyche, ik weet niet wat maar ik weet wel dat het gebeurt. En dat vind ik heel erg ;( Want ik weet dat het 't beste is voor baby's en ik weet dat het heel mooi kan zijn en ik had dat heel graag ook gewild.
Maar goed, hier dus fv kinderen, dit keer heb ik geen spijt van het stoppen met de bv omdat ik weet dat spijt hebben toch geen zin heeft. En B doet het super en ik geniet van haar O+

En ze deed afgelopen nacht een (perongeluk?) doorslaapdingie! Whoop!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155551823
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:16 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Wat balen Zoë! Klinkt een beetje alsof ze om wat voor reden dan ook niet meer GO wil zijn en een lichamelijk excuus zoekt :@ Hopelijk vinden jullie snel een nieuwe lieve GO.
Ja dat werd naar een pittig gesprek wel duidelijk. Daarom werd ik ook zo kwaad, je kunt toch niet zeggen dat je bang bent een baby te laten vallen omdat je een zere pols hebt. Als de reden eigenlijk is, dat het werk te zwaar is.
Toen moest ze huilen :') maar daar ben ik niet gevoelig voor.

Ze is gewend om op een kind van 10 te passen. Moet ze gewoon in huis aanwezig zijn zonder iets te doen :{ ja dan is het bij ons thuis een heel ander 'feestje'.

Heb gister weer een kennismaking gehad met een hele leuke meid vol energie :+ Ze gaat volgende week een x meelopen.

Kost me echt veel energie omdat man ook op oefening is en dus niet thuis is -O-
En dan nog m'n eigen werk, het huishouden en...pff *ahh*

Vandaag gaat t beter gelukkig :P
pi_155551880
Wat goed MM!

En ik zie goede stats *O* Mevrcactus

Bv/kv
S heeft 16mmd bv gehad en E&S krijgen kv. Ik had het met deze start (baby's te teveel afvallen, veel bloedverlies tijdens bevalling, baarmoeder ontsteking en de heftigheid van 2 baby's en pnd) geen bv kunnen geven.
Was echt ten koste gegaan van
mezelf.

Al mis ik het wel. Is toch iets moois O+

Wat jammer dat het voorbij is SQ :*
pi_155552192
Hier ook het eerste bezoek aan het CB gehad. Ze was weer lekker gegroeid, 4460 nu bij 5 weken precies (3190 toen ze werd geboren). Moeten nog wel naar de huisarts voor haar heupjes -O- ze vond het allemaal niet helemaal symmetrisch. Misschien valt het allemaal wel mee, maar mijn nichtje (tantezegger, lag in stuit) had echt dysplasie en die heeft heel lang gips gehad, met drie maanden in het ziekenhuis gelegen met gewichten en alles.. Dus ik ben een beetje bleh.. -O-
pi_155552568
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:22 schreef Krisvc het volgende:
*O*

Eigenlijk kwam ik precies hetzelfde vertellen haha O+ M. lag net hardop tegen een Woezeltroeteldoekje te lachen. Sowieso is dat doekje volgens haar he-le-maal geweldig.

MM weer in een oude broek, wat goed! Derrière is hier nog niet geslonken, dus dat gaat nog wel ff duren :') Ik merk ook nog niks van het afvallen door bv. Ben zelfs weer een kilo aangekomen buhhh -O- Ach binnenkort maar weer shoppen dan!

Zoe hopelijk vind je snel weer iemand. Wat een gedoe wel.. :*

IMA ook :* Ze is wel goed gegroeid zeg! Goeie melk heb je :Y)
pi_155553387
Wow IMA, wat een groei! Tof zeg! Ik hoop dat er van de heupjes niet uit komt of in ieder geval niet zo erg.

Vandaag is de wc mijn beste vriend helaas. Ik heb er al 7 keer op gezeten sinds 9.00u. Sjaak vindt het steeds niet tof als ik weg ga, dus heel relaxed is het niet :')
pi_155553594
Oh, dat is minder MevrCactus, beterschap!
pi_155554660
Beterschap Cactus!

Hmm ik krijg nu, bijna negen weken na de bevalling, laat van urineverlies. Tijdens de zwangerschap nergens last van gehad. Herkenbaar voor iemand? Ik doe nu bekkenbodemoefeningen maar begreep dat het tot zes weken kan duren voordat ze resultaat hebben :{. Het is vooral na het plassen, dan drupt het een beetje na. En ook beetje met sporten. Ik dacht eerst dat het afscheiding was, niet dus. Meeh :N
pi_155557875
Beterschap MC!

Je meisje groeit hard IMA! Wat heerlijk!

Mina, vervelend. Misschien direct bij de bekkenfysio aankloppen?

Hier net weer bewijs dat ik gewoon een kluns ben. Ik ging even kort op pad met L., met de auto en de maxi cosi op het onderstel van de kinderwagen. Had ik nog niet eerder gedaan, ik had altijd de wagenbak mee. Na veel geklooi kreeg ik de MC op het onderstel (ja, veel geklooi, 't is een kwestie van het ding erop neerzetten :') ). Maar toen moest ik terug. En er zaten geen knopjes om de MC weer los te krijgen. Aan de voorkant niet, aan de achterkant niet, aan de onderkant niet. Dus ik snapte er niks van. Man gebeld of die wist hoe het moest, maar die wist het ook niet en zou wel even op internet zoeken. Ik had het inmiddels bloedheet en was geloof ik erg vermakelijk voor de voorbijgangers in de drukke straat. Uiteindelijk had ik een lightbulb moment en besloot ik onder de MC hoes te kijken. En daar zaten uiteraard gewoon 2 mooie knopjes om de MC binnen 10 seconden los te krijgen. :7

Ik moet beter weten dan te denken dat ik dingen zelf wel uit kan vogelen. :')
pi_155558257
O balen Kris! Gelukkig heb je het nog wel ontdekt :)

Mina wat vervelend! Idd optijd aankloppen bij huisarts of fysio!

MwCactus beterschap!

Hier gister weer een dagje bloedverlies wat nu weer over is, 2 weken terug ook al even een of 2 dagen. Snap er niets van.
Verder goed te lezen gister dat er meer kindjes zijn die snel drinken aan de borst. B is ook altijd snel en kreeg al regelmatig commentaar van mijn moeder of dat wel goed was (Euh kijk naar B en wat denk je dan zelf??) en of er niet al meer tijd tussen de voedingen moest zitten, hij blijft overdag elke 2 à 3 uur komen, soms een keer wat langer maar ik heb er weinig problemen mee en heb ook het idee dat het voor zijn maagje beter is om vaker kleine beetjes te drinken dus ik vind het prima :)
pi_155558820
Kris O+ je zou m'n man kunnen zijn. :')

IMA, hopelijk valt het mee... Lijkt me erg vervelend. :*

Mina, vervelend, ik zou ook actie ondernemen!

N. weegt inmiddels 6060 gram, dat is gewoon 1 1/5 zak aardappels. :o Mijn kleine meisje, wat doe je? O+

En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:

De nieuwste hit hier. :Y)
pi_155559413
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:39 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja dat werd naar een pittig gesprek wel duidelijk. Daarom werd ik ook zo kwaad, je kunt toch niet zeggen dat je bang bent een baby te laten vallen omdat je een zere pols hebt. Als de reden eigenlijk is, dat het werk te zwaar is.
Toen moest ze huilen :') maar daar ben ik niet gevoelig voor.

Ze is gewend om op een kind van 10 te passen. Moet ze gewoon in huis aanwezig zijn zonder iets te doen :{ ja dan is het bij ons thuis een heel ander 'feestje'.

Heb gister weer een kennismaking gehad met een hele leuke meid vol energie :+ Ze gaat volgende week een x meelopen.

Kost me echt veel energie omdat man ook op oefening is en dus niet thuis is -O-
En dan nog m'n eigen werk, het huishouden en...pff *ahh*

Vandaag gaat t beter gelukkig :P
Sorry, nou moet ik toch even een lans breken voor je GO. Als werkgever mag je toch helemaal niet verder vragen naar de inhoud van iemands ziekmelding? Een dergelijk "pittig gesprek" lijkt me dan al helemaal niet aan de orde? Ik weet ook niet wat je daar nog aan zou kunnen winnen, ze wil duidelijk weg, met wat voor reden dan ook - iemand proberen te behouden die er niet wil zijn, heeft weinig zin. Overigens fietsen we ook even zomaar heen over het feit dat het (denk ik) idd heel zwaar werk is met 3 kindjes, in andermans omgeving, met andermans regels etc.
pi_155560181
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:46 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Sorry, nou moet ik toch even een lans breken voor je GO. Als werkgever mag je toch helemaal niet verder vragen naar de inhoud van iemands ziekmelding? Een dergelijk "pittig gesprek" lijkt me dan al helemaal niet aan de orde? Ik weet ook niet wat je daar nog aan zou kunnen winnen, ze wil duidelijk weg, met wat voor reden dan ook - iemand proberen te behouden die er niet wil zijn, heeft weinig zin. Overigens fietsen we ook even zomaar heen over het feit dat het (denk ik) idd heel zwaar werk is met 3 kindjes, in andermans omgeving, met andermans regels etc.
Ik heb altijd aangegeven dat ze alles mag zeggen en als ze even een paar handen nodig heeft zijn oma's wel bereikbaar. Die telefoon nrs heeft ze ook.

Van mij mag ze stoppen maar ze wilde wel doorgaan met werken. En zei daarbij dat ze dan wel zittend van de trap af ging.

Best lastig om een hele situatie van een week in een post te verwoorden. Maar ze zei in ieder geval allemaal niet -veilige dingen wat je gewoon niet tegen een moeder kunt zeggen.

Als je last hebt,prima zoeken we iemand anders.
Als het teveel is, ook prima.

Het gaat mij er om dat ze de veiligheid van de baby's erbij haalt en toch wil komen totdat er een vervanger is gevonden.

Ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden. Kan ook niet alle details hier neerzetten.

Begrijp heel goed dat het pittig is. Het is tenslotte mijn leven. Begrijp heel goed dat iemand liever iets doet wat minder zwaar is.
pi_155560518
Hoe zit dat eigenlijk bij huispersoneel, moet je dan ook 2 jaar ziekte doorbetalen en heb je een arboarts enzo?
pi_155560557
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:28 schreef Selvaria het volgende:
Kris O+ je zou m'n man kunnen zijn. :')

IMA, hopelijk valt het mee... Lijkt me erg vervelend. :*

Mina, vervelend, ik zou ook actie ondernemen!

N. weegt inmiddels 6060 gram, dat is gewoon 1 1/5 zak aardappels. :o Mijn kleine meisje, wat doe je? O+

En omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:

[ afbeelding ]

De nieuwste hit hier. :Y)
Mijn meisje is nog geen pond zwaarder denk ik. Maar die eet ook nog geen giraffes. O+
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:34:27 #215
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155560910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:21 schreef ingee het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij huispersoneel, moet je dan ook 2 jaar ziekte doorbetalen en heb je een arboarts enzo?
Ligt aan het contract uiteraard, maar denk niet dat je als particulier je hulppersoneel als zodanig in dienst hebt dat je er sociale premies voor afdraagt ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:36:24 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155560960
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:34 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ligt aan het contract uiteraard, maar denk niet dat je als particulier je hulppersoneel als zodanig in dienst hebt dat je er sociale premies voor afdraagt ;) .
Hey, ik miste je! Hoe is het met jullie?
pi_155561301
Always O+

Zoe ik snap ook dat het pittig is. Ik kreeg alleen wel te doen met die arme GO die hier werd afgeschilderd als een liegende werkontwijker terwijl ze ws heus wel heel hard werkt.

Persoonlijk vind ik: ziek is ziek. Je GO-bureau is verantwoordelijk voor vervanging, daar betaal je ze voor - zelfs al is het eventueel buitenshuis. Maar ik snap wel dat je daar niks mee kunt als je in een dorp woont en het er gewoon écht niet is -O- dan sta je mooi te kijken.
pi_155561761
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:14 schreef Minarosa het volgende:
Beterschap Cactus!

Hmm ik krijg nu, bijna negen weken na de bevalling, laat van urineverlies. Tijdens de zwangerschap nergens last van gehad. Herkenbaar voor iemand? Ik doe nu bekkenbodemoefeningen maar begreep dat het tot zes weken kan duren voordat ze resultaat hebben :{. Het is vooral na het plassen, dan drupt het een beetje na. En ook beetje met sporten. Ik dacht eerst dat het afscheiding was, niet dus. Meeh :N
Hang je alle kanten uit op de wc om goed uit te plassen?

quote:
O+ :D Volgens mij ben je dan nog verliefder op je kind dan je al bent als je zoiets ontdekt :D

MM in stretch skinny normale broek *O* Mooie mijlpaal!
Ik pas gelukkig ook al mijn oude broeken alleen zitten ze toch iets anders... ik wacht wel met nieuwe kopen tot ik een hele kledingmaat kleiner zit. Ik val geregeld een beetje af ondanks dat ik veel snoep ^^, want soms enorme trek in zoetigheid :@

Cactus wat rot zo vaak naar de wc!
Schudden voor gebruik
  woensdag 26 augustus 2015 @ 16:09:01 #219
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155561848
Wat een heerlijke zak aardappelen, selvaria! :D O+

Goede dag en nacht hier vandaag (relatief dan, voor de meeste van jullie waarschijnlijk een royale kutdag en -nacht :') )! Vanochtend waren GotC en klaprooss hier, wat een leuke kindjes hebben die! Ik kijk echt uit naar die periode, hoewel ik dan natuurlijk waarschijnlijk heel erg zal terugverlangen naar de babytijd... :P Ik weet nu hoe ik L goed in de doek kan knopen zonder dat ie uitzakt. Dus daarna met mijn zusje naar de markt geweest met L in de doek, die al die tijd heeft geslapen. Uit de doek of geen borst is wel huilen, maar het went ook wel. Denk dat als ik over 7 weken weer ga werken ik me helemaal ontheemd voel zonder baby in of op de buik. :')
pi_155562007
Mariposas, wat fijn dat je nu goed kunt knopen. Stukje vrijheid terug!

Hier is het langzamerhand minder naar de wc ^O^ Volgens mij kan er ook niets meer uit. Ik ben er achter dat het door de wortels komt van gister, die heb ik toen heeeeel veel gegeten (ik had ze op het werk en verveelde me, dus ging ik ze eten). Goede les voor de volgende keer.
pi_155562565
Wat super Mariposas! Zo ging het hier ook, het hele huishouden kreeg ik gedaan met N. op mijn buik. O+ En toen... ging het ineens goed en wilde ze niet meer zomaar in de doek. :'( Gelukkig nog wel als we gaan wandelen, ik geniet daar zo van. *;
  woensdag 26 augustus 2015 @ 18:30:31 #222
409579 LuDann
All the way
pi_155565775
Zoe, wat vervelend dat gedoe met je GO. Ik zou er helemaal kriegel van worden, ik kan er niet tegen dat mensen zo om dingen heen draaien. Klinkt alsof ze het helemaal verkeerd heeft aangepakt.

Een doorslaapdingetje voor Fuente! Wie weet doet ze het vaker. :P

Groeisjaak. *O* Beterschap Cactus.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hier ook het eerste bezoek aan het CB gehad. Ze was weer lekker gegroeid, 4460 nu bij 5 weken precies (3190 toen ze werd geboren). Moeten nog wel naar de huisarts voor haar heupjes -O- ze vond het allemaal niet helemaal symmetrisch. Misschien valt het allemaal wel mee, maar mijn nichtje (tantezegger, lag in stuit) had echt dysplasie en die heeft heel lang gips gehad, met drie maanden in het ziekenhuis gelegen met gewichten en alles.. Dus ik ben een beetje bleh.. -O-
Das wel vervelend, daar zou ik zelf ook even van schrikken. Het is wel iets wat hier ook door mijn hoofd gaat nu ik dit lees, als Wolk EDS van me geërfd heeft past daar heupdysplasie bij. Ik hoop dat er bij jullie niks aan de hand blijkt te zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:28 schreef ingee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Bedankt voor de schele puppy. :')
quote:
Wat leuk! O+ En kazy ook al een lachbaby!

En N. van Selvaria die al NomNom doet. *O*
  woensdag 26 augustus 2015 @ 18:36:03 #223
409579 LuDann
All the way
pi_155565956
Wij zijn vanmiddag ontslagen, en ondanks wat er gister gezegd werd over het opnemen van Wolk mogen we het vandaag en morgen nog even thuis proberen, dat aankomen. Vrijdag worden we terug verwacht op de kinderpoli, als ze dan niet of weinig is aangekomen worden we samen opgenomen om het uit te zoeken.

Inmiddels begint ze steeds meer symptomen van reflux te vertonen in mijn ogen. Eerst was het alleen het projectiebraken tijdens de voedingen maar sinds gisteren zijn het vaak meer gewoon grote golven die eruit komen, en niet perse meer tijdens het voeden maar ook nog wel tot een minuut of 5 erna. Ze trekt ook bekken na het voeden en huilt daarna soms kort, slikt veel, hikt en kronkelt. Dus ja... Rechtop voeden deden we al, we gaan haar nu ook een half uur na de voeding rechtop houden, haar hoofdeind is verhoogd... Verder nog tips van de reflux moeders?

Verder... baby's van 2,5 week kunnen nog niet gericht lachen toch? Ik zou zweren dat ze dat soms wel doet, maar dat zal toeval zijn? Ze kijkt ons wel aan al. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 augustus 2015 @ 18:36:30 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155565970
sorry voor het niet bijlezen .. scande in de gauwigheid nog wel een mariposas die nu goed kan knopen en een slapend baby'tje heeft gehad vandaag!

Mijn bv-baby had zojuist poep. na vier dagen. en ondanks dat ik rapleyen wil, heeft hij vanmiddag toch een avocadosmoothie met bv gehad. flesje ging zo leeg :o maar mén .. wat meurt die babypoep toch als ze eenmaal begonnen zijn met bijvoeding :r
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 26 augustus 2015 @ 18:48:19 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155566316
fijn ludann , naar huis! Jammer dat het met restricties is, maar toch heerlijk in je eigen bed! Ik ben geen refluxkenner, dus kan je geen tips geven ..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_155566322
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:30 schreef Fuente het volgende:
BV leek mij altijd het meest geweldige ooit. Wat keek ik er (bij alle 3 mijn kinderen) naar uit om bv te geven na de bevalling. Bij alle 3 ook begonnen, en bij alle 3 schoot ik razendsnel richting een depressie. Na de geboorte van mijn oudste kreeg ik een pnd en toen ik destijds stopte met de bv knapte ik heel erg snel weer op. Bij de middelste gaf ik het na 2 dagen al op. Bij B hield ik het 6 dagen vol en toen was ik op. Het doet iets met mijn psyche, ik weet niet wat maar ik weet wel dat het gebeurt. En dat vind ik heel erg ;( Want ik weet dat het 't beste is voor baby's en ik weet dat het heel mooi kan zijn en ik had dat heel graag ook gewild.
Maar goed, hier dus fv kinderen, dit keer heb ik geen spijt van het stoppen met de bv omdat ik weet dat spijt hebben toch geen zin heeft. En B doet het super en ik geniet van haar O+

En ze deed afgelopen nacht een (perongeluk?) doorslaapdingie! Whoop!
Heb je weleens gelezen over dysforische toeschietreflex (dysphoric let down)? Voor mij veel herkenningspunten... Overdag kon ik t handelen, maar s nachts niet, dan wilde ik hem echt tegen de muur gooien :@

Als ik minder pijn had gehad was het misschien ook anders geweest.
Kwak
  woensdag 26 augustus 2015 @ 19:00:55 #227
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_155566747
Fuente, dat is zo herkenbaar. Ik keek er ook echt naar uit steeds, tijdens de zwangerschap. En zodra ik echt bv ging geven, voelde ik me zo ontzettend k*t. Huilen, huilen en nog eens huilen. Constant paniekgevoel. Na het stoppen was t steeds snel over. Zo'n opluchting. En tegelijk weer zo'n teleurstelling.
pi_155568109
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:36 schreef LuDann het volgende:
Wij zijn vanmiddag ontslagen, en ondanks wat er gister gezegd werd over het opnemen van Wolk mogen we het vandaag en morgen nog even thuis proberen, dat aankomen. Vrijdag worden we terug verwacht op de kinderpoli, als ze dan niet of weinig is aangekomen worden we samen opgenomen om het uit te zoeken.

Inmiddels begint ze steeds meer symptomen van reflux te vertonen in mijn ogen. Eerst was het alleen het projectiebraken tijdens de voedingen maar sinds gisteren zijn het vaak meer gewoon grote golven die eruit komen, en niet perse meer tijdens het voeden maar ook nog wel tot een minuut of 5 erna. Ze trekt ook bekken na het voeden en huilt daarna soms kort, slikt veel, hikt en kronkelt. Dus ja... Rechtop voeden deden we al, we gaan haar nu ook een half uur na de voeding rechtop houden, haar hoofdeind is verhoogd... Verder nog tips van de reflux moeders?

Verder... baby's van 2,5 week kunnen nog niet gericht lachen toch? Ik zou zweren dat ze dat soms wel doet, maar dat zal toeval zijn? Ze kijkt ons wel aan al. O+
Fijn dat jullie thuis zijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan met jullie.

Dit klinkt voor mij als reflux. Wat je nu het beste kunt doen:
- Dagboekje bijhouden met wanneer ze eet, slaapt, spuugt, krijst, huilt, hikt, 'gloept', etc. Tijden erbij, dan heb je een goed overzicht.
- Veel en vaak laten boeren tijdens het drinken, zodat de grote bubbels niet onderin het maagje blijven zitten, maar alle kleintjes er al uit zijn.
- Als Wolk veel last heeft en blijft krijsen: op de buik leggen. Eventjes, een minuutje ofzo. Om de één of andere reden helpt dat vaak (niet altijd helaas). Het helpt hier nog steeds als het nodig is.
- Als je durft: op de buik laten slapen. Dat helpt bij veel reflux-kindjes.
- Heb je indikken al geprobeerd? Of het papje dan wat je bij bv moet geven? Had ik al verteld over Tammi? Dat is 100% jbpm in plaats van Nutriton, waar maar 30% jbpm in zit en 70% toevoegingen.
- Probeer zelf zoveel mogelijk te slapen/rusten, want dat ga je nodig hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door MevrouwCactus op 26-08-2015 20:43:46 ]
pi_155568767
+1 op Cactus, met als toevoeging dat als ze ook veel last van kramp heeft je evt zou kunnen kijken of de reflux geen symptoom is van bijvoorbeeld een allergie (was hier het geval, schijnt niet veel voor te komen).

Fijn dat jullie ontslagen zijn! *O*
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:23:49 #230
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155570134
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:09 schreef Mariposas het volgende:
Wat een heerlijke zak aardappelen, selvaria! :D O+

Goede dag en nacht hier vandaag (relatief dan, voor de meeste van jullie waarschijnlijk een royale kutdag en -nacht :') )! Vanochtend waren GotC en klaprooss hier, wat een leuke kindjes hebben die! Ik kijk echt uit naar die periode, hoewel ik dan natuurlijk waarschijnlijk heel erg zal terugverlangen naar de babytijd... :P Ik weet nu hoe ik L goed in de doek kan knopen zonder dat ie uitzakt. Dus daarna met mijn zusje naar de markt geweest met L in de doek, die al die tijd heeft geslapen. Uit de doek of geen borst is wel huilen, maar het went ook wel. Denk dat als ik over 7 weken weer ga werken ik me helemaal ontheemd voel zonder baby in of op de buik. :')
Vond het gezellig! En wat fijn dat je lekker al dragend naar de markt bent geweest en dat het goed ging ^O^!
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:24:03 #231
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155570142
Fijn dat het met jou beter gaat LuDann, maar wat vervelend dat Wolk zo veel spuugt. ;(

Ik heb wat filmpjes se afgelopen dagen van L gemaakt, wat denken jullie hier van? Ik heb ze ook aan de co assistent laten zien.

Tijdens het slapen op mij.

Deze 2 zijn vlak na de voeding

Ziet er een beetje onvriendelijk uit met die speen, maar hij heeft veel zuigbehoefte en gooit de speen steeds zelf uit na een minuut om ran hard te gaan huilen.
pi_155570973
Wat een beer van een baby zeg! O+
Maar hij kijkt wel alsof hem iets dwars zit... N. kijkt ook wel eens zo, en meestal komt daarna een enorme knetterende scheet.
pi_155571145
Mariposas, iets doet hem duidelijk pijn van binnen. Wat zielig zeg. Ik weet dat je eerder een huil-filmpje hebt laten zien, maar dat durfde ik niet te kijken sinds al het huilen van Sjaak kan ik daar niet tegen :@ . Dit vind ik al heel triest voor hem.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 20:57:53 #234
409579 LuDann
All the way
pi_155571665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:34 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Fijn dat jullie thuis zijn! Ik hoop dat het goed blijft gaan met jullie.

Dit klinkt voor mij als reflux. Wat je nu het beste kunt doen:
- Dagboekje bijhouden met wanneer ze eet, slaapt, spuugt, krijst, huilt, hikt, 'gloept', etc. Tijden erbij, dan heb je een goed overzicht.
- Veel en vaak laten boeren tijdens het drinken, zodat de grote bubbels niet onderin het maagje blijven zitten, maar alle kleintjes er al uit zijn.
- Als Wolk veel last heeft en blijft krijsen: op de buik leggen. Eventjes, een minuutje ofzo. Om de één of andere reden helpt dat vaak (niet altijd helaas). Het helpt hier nog steeds als het nodig is.
- Als je durft: op de buik laten slapen. Dat helpt bij veel reflux-kindjes.
- Heb je indikken al geprobeerd? Of het papje dan wat je bij bv moet geven? Had ik al verteld over Tammi? Dat is 100% jbpm in plaats van Nutriton, waar maar 30% jbpm in zit en 70% toevoegingen.
- Probeer zelf zoveel mogelijk te slapen/rusten, want dat ga je nodig hebben.
Dank je wel voor de adviezen! Ik heb net een Dr. Brown fles besteld, die hadden we nog niet geprobeerd. Ik heb het idee dat ze met de flesjes die we wel gehad hebben toch wat lucht binnenkrijgt (al dacht de kinderarts van niet, naar aanleiding van aan haar buikje voelen). Morgen zal ik B_N erop uit sturen voor een schriftje. Dat op de buik liggen doen we hier al vaak, en dan op ons. Dan is ze inderdaad wel rustig. Indikken gaan we afwegen naar aanleiding van wat de kinderarts zegt straks.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Mariposas het volgende:
Fijn dat het met jou beter gaat LuDann, maar wat vervelend dat Wolk zo veel spuugt. ;(

Ik heb wat filmpjes se afgelopen dagen van L gemaakt, wat denken jullie hier van? Ik heb ze ook aan de co assistent laten zien.

Tijdens het slapen op mij.

Deze 2 zijn vlak na de voeding

Ziet er een beetje onvriendelijk uit met die speen, maar hij heeft veel zuigbehoefte en gooit de speen steeds zelf uit na een minuut om ran hard te gaan huilen.
Filmpjes 2 en 3 zijn directe afspiegelingen van wat Wolk doet. Dat maaien met de armpjes, en die bekken trekken, moeilijk kijken, af en toe een huil. Wolk kronkelt er nog wat meer bij. Soms zijn het haar darmpjes want dan volgt een enorme scheet of een spuitluier. Maar het lijkt me duidelijk dat L iets dwars zit. Wat zei de co-assistent?
pi_155571782
Wat een knapperd Mari! Maar het is net of ik naar Fedde zit te kijken ongeveer... Ik heb dat huilfilmpje niet gezien maar ja er zit hem wel wat dwars ja. Ik ben hier heel blij met de combi van SabSimplex (was ff gestopt na de osteopaat maar zie nu weer hoeveel het stiekum toch deed) en de speciale krampjes/spugen voeding maar daar heb je dan weer niks aan.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 21:06:22 #236
409579 LuDann
All the way
pi_155572048
Over borstvoeding: als dingen niet verbeteren dan zal ik er ook mee gaan stoppen, dat dringt steeds meer tot me door. Mijn kind groeit niet op mijn voeding, en al denk ik dat het niet aan mijn melk ligt, ik word wel aan het twijfelen gebracht, bijvoorbeeld door iemand hier die zich afvroeg laatst waarom ik zo gebrand ben op doorgaan terwijl Wolk afvalt. Dat raakt me hard. Ook de kinderarts stelde al dat sommige vrouwen gewoon niet genoeg calorieën in hun melk hebben zitten en dat het dat misschien kan zijn.

Dan kan ik wel heel hard roepen van niet, dat het spugen echt heel erg is, dat het niet ''meer lijkt dan het is'' maar ik kan weinig tegen het feit inbrengen dat ze wel gewoon genoeg plasluiers en een goede temperatuur heeft. Dus wie weet ligt het inderdaad aan mij en schiet mijn melk gewoon tekort. Het maakt me onzeker.

Ik heb misschien 2 dagen echt alleen live voeden gedaan, de rest allemaal met kolven en bijvoeden. En leuk is dat niet, maar het zit er dik in dat dat niet gaat veranderen voorlopig. Live voeden is worstelen, huilen, het duurt lang, het is maar de vraag of ze genoeg binnenkrijgt... En als de kinderarts het dan ook nog eens sterk afraadt... Het maakt me erg verdrietig allemaal.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 21:34:16 #237
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155573231
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:57 schreef LuDann het volgende:

[..]

[..]

Filmpjes 2 en 3 zijn directe afspiegelingen van wat Wolk doet. Dat maaien met de armpjes, en die bekken trekken, moeilijk kijken, af en toe een huil. Wolk kronkelt er nog wat meer bij. Soms zijn het haar darmpjes want dan volgt een enorme scheet of een spuitluier. Maar het lijkt me duidelijk dat L iets dwars zit. Wat zei de co-assistent?
'goh hij kijkt wel moeilijk'.

Ik vraag me soms af of dit normaal voor baby's is of dat ik dingen zie. Dit gebeurt heel erg vaak op een dag. Mja, wat het ook is, het is erg onprettig voor hem, want hierna barst hij meestal in krijsen uit.

LuDann hoe reageert Wolk op kunstvoeding ?
pi_155573441
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vraag me soms af of dit normaal voor baby's is of dat ik dingen zie. Dit gebeurt heel erg vaak op een dag. Mja, wat het ook is, het is erg onprettig voor hem, want hierna barst hij meestal in krijsen uit.

Nee, dit is niet normaal. Wat eraan gedaan moet of kan worden, weet ik niet, maar het is echt niet normaal. En gewoon heel erg zielig.

LuDann, ik ga er even een cliché ingooien wat je nu niet wilt horen: een blije moeder is een blije(re) baby. Jij bent nu niet gelukkig met de bv en het kolven en de bijvoeding. Pas als je voor jezelf een manier kunt vinden om daar rust in te vinden, zal je dat ook op Wolk over kunnen brengen. Die voelt jou natuurlijk haarfijn aan, want dat doen baby's. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet gaan doen. Iedereen kan je 100 adviezen geven, maar jij bent degene die moet beslissen hoe jij je beter gaat voelen over het drinken van Wolk. En ja, dat is makkelijk gezegd en is heel erg kut. :*
pi_155573957
Even een :W van mij om te laten weten dat we nog leven! Heb jullie wel erg verwaarloosd hè :@

Welkom aan alle nieuwe baby's en mama's *O*
En las een hoop baby's en mama's die wel een flinke :* kunnen gebruiken! ;(

Ben niet meer zo actief hier omdat ik het vrij druk heb met m'n werk (ook al is dat maar 3 dagen) en omdat ik eigenlijk wel constant aan het bijlezen was, maar verder weinig 'opschoot' met Fok! Klinkt een beetje stom, maar kan het even niet beter verwoorden.

Maar wilde toch even laten weten dat het met onze Minion prima gaat :) vrolijkste baby ooit, woog 2 weken geleden (met 3 maanden) al 6 kilo en ze is gewoon de leukste O+
Oh, en ze doet wilde pogingen tot omrollen, maar dat lukt nog niet helemaal aangezien er een arm in de weg zit :')

Over bv/fv: hier al tijdens de zwangerschap voor fv gekozen en daar sta ik nog steeds achter. Het valt me om eerlijk te zijn ook erg mee wat voor reacties ik erop krijg (hoorde van bekenden dat het vaak tot flinke discussies leidde).
Maar wel ontzettend balen dat er moeders zijn die zo graag bv willen geven en waarbij het dan niet lukt :*
  woensdag 26 augustus 2015 @ 21:51:47 #240
409579 LuDann
All the way
pi_155574036
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nja, niet gehinderd door enige kennis of ervaring met baby's zou ik zeggen dat dit niet normaal is. Wat een opmerking van die co trouwens, lekker behulpzaam ook. :')!

We hebben Wolk kunstvoeding (+ het beetje bv wat ik produceerde) gegeven tot en met dag 6. Daarna produceerde ik genoeg om haar alleen borstvoeding te kunnen geven. Vanaf dag 11 is ze af gaan vallen/blijven hangen op hetzelfde gewicht, het spugen deed ze voor het eerst op het einde van dag 8. Ik kende haar nog niet goed genoeg om te kunnen zeggen hoe ze het toen deed qua klachten.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Nee, dit is niet normaal. Wat eraan gedaan moet of kan worden, weet ik niet, maar het is echt niet normaal. En gewoon heel erg zielig.

LuDann, ik ga er even een cliché ingooien wat je nu niet wilt horen: een blije moeder is een blije(re) baby. Jij bent nu niet gelukkig met de bv en het kolven en de bijvoeding. Pas als je voor jezelf een manier kunt vinden om daar rust in te vinden, zal je dat ook op Wolk over kunnen brengen. Die voelt jou natuurlijk haarfijn aan, want dat doen baby's. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet gaan doen. Iedereen kan je 100 adviezen geven, maar jij bent degene die moet beslissen hoe jij je beter gaat voelen over het drinken van Wolk. En ja, dat is makkelijk gezegd en is heel erg kut. :*
Ik weet dat je gelijk hebt, maar op dit moment ga ik vooral door met de hoop dat het straks beter wordt. Daar doe ik het voor. Als ik straks gewoon ''normaal'' borstvoeding kan geven is het me dit gedoe waard. Maar als straks blijkt dat er geen verandering in de situatie zal komen dan zie ik mezelf dit niet volhouden inderdaad. Dan stop ik, hoe moeilijk ik dat ook zal vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 26-08-2015 22:03:55 ]
pi_155574093
Ach, er lijkt hem wel wat dwars te zitten Mari, wat sneu! Heb geen ervaring met reflux en herken dit (daardoor?) ook niet. Hoop dat jullie er snel achter komen wat het is en wat hem kan helpen! Wat een schatje is het O+

:* LuDann, wat naar van de borstvoeding! Ik kreeg te horen dat de bv zichzelf regelt qua samenstelling, maarja Q groeide dan ook goed en heb ook maar 1 of 2 dagen overdag live gevoed en toen over op kolven. Voelde als falen toen ik stopte, maar het bracht me ook opluchting (ook letterlijk, astmamedicatie die ik tijdens zwangerschap en borstvoeding gebruikte werkte bij mij aanmerkelijk minder). Q doet het goed op z'n flesjes, maar vind het nog steeds best jammer dat hij niet meer bij mij zal kunnen drinken, herken dat gevoel van moeite met stoppen met bv goed!
Wel erg fijn dat jullie weer thuis zijn! Hoop dat Wolk alsnog wil aankomen met bv voor vrijdag!

Verder eigenlijk erg brak bijgekezen de laatste tijd..

Laatst voor het laatst bij de fysio geweest! Ze vond Q's hoofd een stuk bijgetrokken en was tevreden, nu moet hij het verder op eigen kracht en met de oefeningen gaan doen. Zo min mogelijk op de afplatting liggen, dan kan het nig zo ver mogelijk bijtrekken. Want ondanks dat je afplatting een stuk minder is (zie het van voren eigenlijk niet meer *O* ), is het op z'n achterhoofd nog erg duidelijk zichtbaar, zal een behoorlijke afplatting geweest zijn..
Nou sprak ik laatst een oud-collega die hetzelfde bleek te hebben gehad met haar dochter. Toen oefeningen bij de fysio niet opschoten, ging ze naar de osteopaat en daarna ging ze snel vooruit! Toen ik zei dat ze bij Q had gekeken naar z'n nek en er niks mis was,zei ze dat dit bij haar dochter ook zo was. Zij gaf ook geen pijn aan in haar nek, maar toch bleek haar bovenste nekwervel vast te zitten.
Dus zoals sommigen hier al veel eerder aangaven, toch maar een afspraak gemaakt. Wist niet wat ik moest verwachten, het gaat zoveel beter nu en het is zeker geen huilbaby. Osteopaat gaf aan dat de fysio oefeningen belangrijk zijn voor z'n hoofd. Hij vond hem ook nog erg duidelijk een voorkeur hebben voor rechts. Daarna ging hij voelen. Inderdaad niks mis met z'n nek. Maar wel met het schedeldeel erboven, dat groeit scheef.. En aangezien daar ook de bovenste wervel tegenaan zit en draait, trekt z'n nek scheef waardoor z'n hoofd naar rechts gaat, trekt z'n rug scheef (hij ligt nog vaak wat krom en twijfelde of z'n rug wel recht staat als ie oefent met zitten) en ook z'n heupjes draaien naar rechts. Potverdorie, zit dus toch wat fout! Maar gelukkig kan het nog opgelost worden, met een aantal wat kortere behandelingen. Zonder zou hij een verhoogde kans hebben op scoliose ook..
Ik gaf daarna ook aan dat hij altijd moeite heeft gehad met aanhappen (frustratie, huilen). Dat verbaasde hem niet, door die voorkeurshouding was het waarschijnlijk niet prettig (of lastig?) om z'n hoofd naar achter te doen om te happen. Lijkt nu dus eindelijk een verklaring te zijn waarom het niet lukte: hij kon het gewoon echt niet! Balen dat het waarschijnlijk daardoor kwam, maar nu hief ik mezelf niet meer de schuld te geven dat het niet lukte.

Verder gaat alles z'n gangetje, hij wordt nog altijd vaak wakker S nachts. Maar verder is ie vrolijk en draait ie vaak op z'n zij en gaat draaien naar z'n buik steeds beter!
pi_155574874
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Helaas een +1. Heb dit tijdens het kolven en proberen aan te leggen vaak gehoord. Ik werd verdrietig en gefrustreerd dat het aanleggen maar niet lukte. En ook als het wel een keer lukte, lukte het hem vaak niet om vast te blij en houden na de tsr. Als iemand erbij was om te helpen, lukte het aanleggen veel vaker wel (het doordrinken vaak weer niet). Het frustreerde me na een tijdje zo erg dat het bij mij niet lukte en hij het daarvoor bij de lk wel had gedaan, dat ik m'n tepel minuten lang heb geprobeerd aan te bieden aan een overstuur en krijsend kind. Want "je kon het net toch, doe het nou verdorie ook bij mij! Ik bied em aan tot je em hebt!". Nouja dat lukte dus niet, hij voelde vast ook mijn frustratie. Na deze poging moest hij zelfs gelijk huilen als ie m'n tepel zag :'( . Maar ook daarvoor schoot ikzelf al gelijk in de stress, "hij gaat vast meteen weer huilen en dan lukt het niet" en dat gebeurde dan ook.

Maar ik hoop echt dat het toch lukt en ze dus nu ineens aan gaat komen! Het is zo definitief als je stopt. Als het toch niet anders kan dan fv, probeer dan nog even van deze paar dagen bv te genieten, ik had het gevoel dat elke keer dat het lukte de laatste keer kon zijn en probeerde er dan extra van te genieten :)
pi_155577567
Ach mari, wat ziet hij er sneu uit op je filmpjes ;( Heb geen ervaring of tips voor je, hoop dat er snel iets gebeurd waardoor hij zich beter gaat voelen :*

Ik heb af en toe mindere periodes, maar ik wil al een paar dagen janken van verliefdheid :'( echt, mijn kind.. Soms denk ik écht dat ik uit elkaar spat van de liefde, dan geef ik haar veel te veel kusjes of knuffel ik haar net even te stevig. Zo ontiegelijk overweldigend dit, zo zo zo verliefd.
pi_155577634
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:17 schreef krijgerrtje het volgende:

Ik heb af en toe mindere periodes, maar ik wil al een paar dagen janken van verliefdheid :'( echt, mijn kind.. Soms denk ik écht dat ik uit elkaar spat van de liefde, dan geef ik haar veel te veel kusjes of knuffel ik haar net even te stevig. Zo ontiegelijk overweldigend dit, zo zo zo verliefd.
Ahh, wat klinkt dat mooi O+
  woensdag 26 augustus 2015 @ 23:46:18 #245
409579 LuDann
All the way
pi_155578381
Ja, dat is wat ik er ook van weet, Gevalletje, dat borstvoeding zichzelf regelt. Maar als er dan een arts komt die aangeeft dat jij misschien een zeldzaam geval bent waarbij dat niet zo is dan ga je toch twijfelen aan jezelf.

Wat fijn dat de osteopaat nog wat voor Q kan doen en dat het beter gaat met de afplatting. :Y Ik zal doen wat je aanraadt en genieten van alle bv die ik nu geef, voor als het straks niet meer gaat.

We zijn trouwens naar huis gestuurd met een strak voedingsschema: elke 3 uur 85 cc geven in de fles. Als ze overgeeft mogen we direct erna 20 cc extra geven als ze echt nog honger heeft, maar na een uur niet meer, dan moet ze wachten op de volgende voeding. Dit alles om te zorgen dat het niet meer zo rommelig is met de voedingen (met de borstvoeding leg ik veel vaker aan natuurlijk).

Proberend ons aan het schema te houden hebben we vanavond een baby die meer huilt dan anders dus uiteindelijk leg ik haar toch maar aan met het idee ''als troost'', begint ze me toch een partij te drinken. :o :D Kind had gewoon nog honger! Kregen we er gister nog slecht met heel veel moeite die 85 cc in, wil ze vandaag gewoon extra. :') Dikke doei naar de kinderarts dus, dat ga ik haar echt niet weigeren. Ik leg haar na die 85 cc nog lekker even aan als ze na een uurtje weer huilt. *;

quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 23:17 schreef krijgerrtje het volgende:
Ach mari, wat ziet hij er sneu uit op je filmpjes ;( Heb geen ervaring of tips voor je, hoop dat er snel iets gebeurd waardoor hij zich beter gaat voelen :*

Aww. O+ Heel herkenbaar, ik heb haar soms gewoon alleen maar op schoot om naar te kijken, te aaien en kusjes te geven. O+
pi_155579240
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nja, niet gehinderd door enige kennis of ervaring met baby's zou ik zeggen dat dit niet normaal is. Wat een opmerking van die co trouwens, lekker behulpzaam ook. :')!

We hebben Wolk kunstvoeding (+ het beetje bv wat ik produceerde) gegeven tot en met dag 6. Daarna produceerde ik genoeg om haar alleen borstvoeding te kunnen geven. Vanaf dag 11 is ze af gaan vallen/blijven hangen op hetzelfde gewicht, het spugen deed ze voor het eerst op het einde van dag 8. Ik kende haar nog niet goed genoeg om te kunnen zeggen hoe ze het toen deed qua klachten.

[..]

Ik weet dat je gelijk hebt, maar op dit moment ga ik vooral door met de hoop dat het straks beter wordt. Daar doe ik het voor. Als ik straks gewoon ''normaal'' borstvoeding kan geven is het me dit gedoe waard. Maar als straks blijkt dat er geen verandering in de situatie zal komen dan zie ik mezelf dit niet volhouden inderdaad. Dan stop ik, hoe moeilijk ik dat ook zal vinden.
Ik bedoel ook niet dat je moet stoppen he, maar vooral dat je ervoor moet zorgen dat je doet wat voor jou goed voelt en waar je achter kunt staan. Je kunt straks wel iedere keer jankend kv gaan geven, maar ook dan voelt Wolk dat jij niet gelukkig bent en dat zal ze over nemen. Als je bv wilt blijven geven dan moet je dat doen, niet twijfelen en ervoor gaan. Als het dan lukt, dan is dat super en ben jij gelukkig.
Als je nu steeds twijfelt tijdens iedere voeding en er met je hoofd niet bij bent, heeft dat ook uitwerking op Wolk.

Maar ik lees dat je gewoon hebt aangelegd en dat Wolk meer wilde dan de 85cc. Dat is supergoed :D ! *O*
pi_155579452
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:22 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet dat je moet stoppen he, maar vooral dat je ervoor moet zorgen dat je doet wat voor jou goed voelt en waar je achter kunt staan. Je kunt straks wel iedere keer jankend kv gaan geven, maar ook dan voelt Wolk dat jij niet gelukkig bent en dat zal ze over nemen. Als je bv wilt blijven geven dan moet je dat doen, niet twijfelen en ervoor gaan. Als het dan lukt, dan is dat super en ben jij gelukkig.
Als je nu steeds twijfelt tijdens iedere voeding en er met je hoofd niet bij bent, heeft dat ook uitwerking op Wolk.

Maar ik lees dat je gewoon hebt aangelegd en dat Wolk meer wilde dan de 85cc. Dat is supergoed :D ! *O*
Ja, nee, ja, nee, ik begreep wel wat je bedoelde hoor. :P Mijn antwoord staat er alleen een beetje raar (ben beetje warrig). Ik had beter gewoon kunnen typen dat ik snapte waar je op doelde en het met je eens ben, en zoekende ben naar die manier waarop voeden leuk is.

Ja goed he! En ze heeft de hele avond amper gespuugd. O+ Zul je zien dat ze zo haar voeding van 1 uur eruit gooit, maar soit, de rest zit erin. :)
pi_155579491
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 00:33 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, nee, ja, nee, ik begreep wel wat je bedoelde hoor. :P Mijn antwoord staat er alleen een beetje raar (ben beetje warrig). Ik had beter gewoon kunnen typen dat ik snapte waar je op doelde en het met je eens ben, en zoekende ben naar die manier waarop voeden leuk is.

Ja goed he! En ze heeft de hele avond amper gespuugd. O+ Zul je zien dat ze zo haar voeding van 1 uur eruit gooit, maar soit, de rest zit erin. :)
Dan is het goed ;)

En *O* voor weinig spugen! Wat erin zit is mooi meegenomen!!
pi_155581283
LuDann, als je echt bv wilt blijven proberen te geven zou ik het ridicuule bv-omzeephelpende advies van de KA naar je eigen hand zetten?

Advies in spoiler
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door kwakz0r op 27-08-2015 06:28:55 ]
Kwak
pi_155581444
Bedankt voor je advies Kwak, maar dat is wat we nu al doen. De 85 cc die ze krijgt is afgekolfde melk, mijn productie is afgenomen maar die was zo groot dat ik nu nog steeds genoeg voor haar produceer.

En dat advies over niet aanleggen tussendoor heb ik inderdaad dus eventjes genegeerd. De (jonge, vrouwelijke notabene) KA vindt het goed dat ik bv geef maar het moet wel uit de fles. KV zal ongetwijfeld ter sprake komen als Wolk niet verder aankomt.

Kolven en geven met de fles doe ik nu al een tijdje, vandaar dat ik weet dat ik het niet zie zitten. :)

De lk uit het ziekenhuis is ibclc gecertificeerd overigens, maar de vergoeding van mijn zorgverzekeraar is een beetje op nu. Ik zal anders idd even contact opnemen met La leche league, goede tip.
pi_155582307
Pfff, wat een ingewikkelde fases hier :{ Hoop dat er voor jullie gauw rust en helderheid komt, zodat jullie wat op adem kunnen komen :*

Onze uk is nog bij mijn ouders, gaat prima daar.
SPOILER
Wij hebben dus doorgeslapen ;)
En gisteravond op visite in ons nieuwe huis, dat was gek maar vooral ontzettend gezellig! Van half 8 tot 12 zitten beppen, en een fles plop soldaat gemaakt :+ Vandaag allebei werken, vanmiddag komen mijn ouders met Lucas weer hier naartoe.
pi_155582422
O+ L.! Wat een geweldig ventje is het toch he O+ O+

Hier Fokwet (maar dan late reactie). Ergens vorige week schreef ik dat Sjaak maar sliep tot 4.30u. Sinds we een droomvoeding doen met voeding voor Hongerige baby's slaapt hij tot 6.30u/7.00u *O* En wij dus ook *O* (behalve mijn blaas, die is nu gewend aan 4.30u, maar details...). Slaap doet een mens goed...
  donderdag 27 augustus 2015 @ 09:07:19 #253
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155582439
Eens met JM, wat kan de opstartfase toch soms lastig zijn ;(. Succes LuDann! Fijn dat je baby zo goed dronk bij je *O*!

Mari, ach, dat jochie ;(. Ik heb écht met hem (en jou) te doen. Hij heeft duidelijk ergens last van ja. Ik herken dit niet van mijn eigen kinderen, die zaten er altijd heel ontspannen bij. Wat rot ook van die co, daar heb je zo weinig aan... Sterkte :*

Ik kan je filmpje hier niet zien JM, althans, kan wel, maar dan genieten al m'n collega's mee :P. Fijn dat L. het goed heeft bij je ouders! En op visite in je nieuwe huis :D. Fijn dat het contact met de huidige bewoners goed is!

Hier een echte rotnacht. Denk dat Suus óf last heeft van haar damen óf dat er een heel gebit op springen staat :'). Tussen 2 en 4 met haar in de weer geweest en om half 6 werd ze al poepend wakker. Tussen half 6 en 7 heeft ze 3 rare poep/diarreeluiers gehad (sorry voor de ontbijtende bijlezers) om vervolgens in de auto naar oma keihard in slaap te vallen. Ze was echt heel sneu, had duidelijk pijn en een zetpil hielp niet. De dentinox is somehow verdwenen dus die konden we niet proberen.
Nu moet ik maar wakker zien te blijven vandaag :')
pi_155582700
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Heb je weleens gelezen over dysforische toeschietreflex (dysphoric let down)? Voor mij veel herkenningspunten... Overdag kon ik t handelen, maar s nachts niet, dan wilde ik hem echt tegen de muur gooien :@

Als ik minder pijn had gehad was het misschien ook anders geweest.
Ik heb er over gelezen op aanraden van iemand. Ik had gehoopt dat ik het daardoor ook meer zou kunnen relativeren deze keer, maar gevoelens nemen zo snel de overhand. Moeilijk blijft dat, dat stoppen met bv terwijl het eigenlijk een droom was.. En pijn helpt al helemaal niet! Thnx voor je bericht :*

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 19:00 schreef Fee-nix het volgende:
Fuente, dat is zo herkenbaar. Ik keek er ook echt naar uit steeds, tijdens de zwangerschap. En zodra ik echt bv ging geven, voelde ik me zo ontzettend k*t. Huilen, huilen en nog eens huilen. Constant paniekgevoel. Na het stoppen was t steeds snel over. Zo'n opluchting. En tegelijk weer zo'n teleurstelling.
Precies dat! Dat paniekgevoel, niet kunnen slapen, niet kunnen eten (ik viel in de eerste 2 weken bijna 20 kilo af, en dat terwijl ik aan het einde van mijn zwangerschap lichter was dan ervoor). Na het stoppen met de bv duurde het een dag of 2, 3 en ik voelde me bijna weer de oude. En het blijft moeilijk, want het was absoluut een wens van mij om dan in ieder geval de laatste langer te voeden. En vooraf klinkt het allemaal zo haalbaar, zo logisch etc.
:* ook voor jou!

LuDann wat fijn dat jullie thuis zijn! B spuugt ook regelmatig en lijkt last te hebben van zuur. Ik geef geen bv, dus daarvoor geen tips, en de rest heeft al veel goede tips gegeven! Dr Brown fles zijn wij ook van fan :Y Hoe voel je je nu?

Mariposas, wat een mooi ventje O+ De bewegingen (maaien, kronkelen, mondje vertrekken) doet B hier wanneer ze of krampjes heeft, of vlak voor ze gaat spugen. Er zit hem in ieder geval wel duidelijk iets dwars! Ook hier hoor ik vaak van bezoek dat ze 'moeilijk kijkt', dat ze 'veel beweegt'. De buurvrouw zei gisteren dat 'ze wel veel huilt he?'. Vind ik moeilijk. Ja ze doet dat allemaal. Wat hier wel helpt (maar of jij daar wat aan hebt?) is heel veel ritme. Niet qua tijden maar hoe momenten eruit zien. Wakker = voeden. Daarna tutten, bij gapen inbakeren en naar bed. Sinds gisteren pakt ze (eindelijk *O*) een speentje. In bed bij 'zeurhuilen' aaien en speentje. Bij krampen of andere dingen gaat ze eruit en bij ons op de bank.
Maar ze doet nu steeds meer slaapjes in haar bed, en ze lijkt rustiger te worden (sowieso heeft ze bijna geen krampjes meer, dat scheelt).

Tante_Soesa hopelijk is de komende nacht weer beter :*

Hier gaat het z'n gangetje. Afgelopen nacht weer gewoon een nachtvoeding, dus doorslapen was eenmalig, helemaal prima ;)
Het huilen lijkt echt minder te worden. Sommige dagen zijn we terug bij af en sommige dagen huilt ze nauwelijks op de avondhuiluurtjes na.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155582866
N. heeft nu ook de speen door :)
Eerst troostte ik haar altijd door de borst te geven, maar soms kreeg ze dan gewoon teveel binnen en spuugde ze het weer uit. Als we nu de speen in plaats van de borst geven, heeft ze hopelijk ook wat minder krampjes (niet dat ze die veel had, maar tch spms wel). Vannacht had ze de hele avond al gedronken (van 20 tot 00.30), en kwam om 2 uur weer. Speen erin, en ze sliep tot 5.30 door. Dus blijkbaar had ze helemaal geen honger om 2 uur, maar wou gewoon iets anders.
pi_155583143
Och Mariposas, wat herkenbaar. ;( Behalve alles wat ik je al gezegd had geen tips meer, ik hoop dat het snel over is en jullie kunnen gaan genieten.

LuDann :*

JM, wat fijn dat jullie konden doorslapen! Filmpje niet gezien, maar je L. is sowieso een leukerd. O+

N. weigerde gisteravond weer de borst, ze probeerde het niet eens. -O- Vannacht en vanochtend ging het gelukkig weer goed. Ik heb haar net weer vrolijk afgeleverd bij de GO en ik ga zo lekker aan het werk. N. wordt sowieso steeds leuker, maar ik geniet ook extra van haar sinds ik geen hele dagen meer thuis ben. O+
pi_155585048
Reflux baby's -O- sterkte dames.
Hier werkt ranitidine erg goed. Zowel peuter als S.ophie krijgen nogsteeds medicatie.

Tante soesa :* Sterkte vandaag

-O- ben kapot
Gelukkig zijn E en S superlief, vrolijk en schattig (ze maken veel nieuwe geluidjes, fijner dan alleen gillen,mopperen of huilen :+)

Morgen nog werken en dan eindelijk eens een weekend vrij!! (na 3 weekenden gewerkt te hebben)
pi_155587873
K en ik hebben zijn eerste uurtjes bij de gastouder overleefd! Vond het wel even pittig om bij hem weg te fietsen. Scheelde wel dat hij ondertussen al bij de GO op de arm in slaap was gevallen, liet ik in elk geval geen huilend kindje achter.

Thuis eindelijk weer eens mijn haar geverfd en rustig een boekje gelezen met een kop thee erbij en toen mocht ik 'm alweer ophalen. O+ Hij had het volgens de GO super gedaan, niet gehuild en zo 200+ ml weggeklokt uit de fles! Dus ik moet meer mee gaan geven dan ik dacht. :')

Alles bij elkaar viel het me mee, gelukkig. Maar ben wel blij dat ik 'm nu weer in mijn armen heb!
pi_155588045
Mariposas: ik herken ook wel wat in de filmpjes. Met name filmpje 2 en 3. M. deed dit toen ze last had van krampjes en doet dit nog steeds als iets dwars zit. Meestal volgen daarna flink wat scheten of poepluiers. De hik is hier ook nog steeds vaak aanwezig. Verder wil ik nog even zeggen dat het een mooi ventje is!

Ik ben het ook eens met Fuente dat een vast ritme en regelmaat flink kan schelen. Misschien (ongetwijfeld) niet bij alle baby's, maar sinds ik dat hier toepas, is M. een stuk minder prikkelbaar en slaapt ze veel beter overdag. Ik doe eigenlijk hetzelfde als Fuente (en ook alleen qua momenten en dus zeker niet alles op vaste tijden). Inmiddels is het geen brullen meer bij wegleggen in de box of wieg, maar gaat ze rustig om zich heen kijken. In slaap vallen doet ze overdag nog met wat hulp van mij (speentje terug duwen :P en aaien over haar hoofdje) en 's nachts valt ze makkelijk zelf in slaap. Echt, zo'n verschil met 2-3 weken geleden hier!

JM: ook al zo'n mooierd. En dat lachje, daar word je spontaan vrolijk van O+

LuDann :* Wel ontzettend fijn dat Wolk gisteren meer wilde drinken!

Kris: ik las nog je anekdote met de maxicosi van gisteren. Echt, ik had gisteren ook precies dat :') Eerst panisch omdat ik de mc niet op het onderstel kreeg ("Omg straks laat ik mijn baby vallen!") En toen moestie eraf. Shit.. Daar waren knopjes voor, maar welke en waar zitten die ook alweer? :@ Gelukkig is het hier ook goed gekomen haha.
pi_155588201
Ik zag een heel verdrietige L. van Mari :'( maar ook een heel hard lachende L. van JM.

Kazy boks! Haha. En ik maar denken dat ik de enige ben die dat soort dingen overkomt. ;)

Luna, fijn dat ketel het zo goed heeft gedaan!

Fijn dat de speen gepakt wordt Saskia. Hier wil ze er nog steeds niks van weten, welke speen dan ook.

Frustrerend Selvaria. Denk je nog steeds dat het aan het wennen van het gemak van de fles ligt?

Hier hebben we de Tiny Love aangeschaft voor een mooi prijsje op Marktplaats. Dikke hit! Lachen en brabbelen naar dat ding, geweldig. :D
pi_155588970
Haha, geweldig JM, dat schateren O+

M lacht terug!
SPOILER
Fijn dat het wennen zo goed ging Luna!

En de tinylove is het dus helemaal voor baby's? Wanneer gaan ze dat leuk vinden?
pi_155589041
Ik voel me vooral heel moe, Fuente. Maar toch moet ik helaas weer aan de bak hier want mijn man trekt het niet meer. Hij hoeft alleen het huishouden maar te doen maar hij doet alsof hij elke dag een marathon moet rennen. :')

Volgens mij was er een mixup met een andere diersoort in het ziekenhuis. :o

SPOILER
pi_155589138
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:53 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Haha, geweldig JM, dat schateren O+

M lacht terug!
SPOILER
Fijn dat het wennen zo goed ging Luna!

En de tinylove is het dus helemaal voor baby's? Wanneer gaan ze dat leuk vinden?
Ach kijk dat nou lachen. *;

De oude mobile was hier al een week of 2 een hit. L. is nu 7,5e week, denk dat ze de Tiny Love 2 weken terug ook al leuk had gevonden.
pi_155589479
Oh IMA, die geluidjes! O+
pi_155591535
LuDann
Neem je ook floradix of supplementen?
Toen ik floradix nam met sinaasappelsap kreeg ik weer meer energie.(kreeg dat al eerder als tip van een kennis maar ik was eigenwijs :+ toen de 2de kraam er mee kwam toch maar gedaan en hielp echt)

Neem nu nog om de dag een floradix pil en elke dag vitamine pil (davitamon)
pi_155592122
Ik denk het wel Kris. Als ze merkt dat er niet direct melk komt doet ze geen moeite meer. Ze lijkt te zijn vergeten hoe ze moet drinken. Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd, overdag krijg ik haar wel aan de borst, maar 's avonds echt niet. Ik hoop dat het een fase is, want zou het erg jammer vinden als ik hierdoor niet langer door kan gaan.

Nu nog even kolven en dan lieve kleine N. weer ophalen! *O*
pi_155592204
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:52 schreef Selvaria het volgende:
Ik denk het wel Kris. Als ze merkt dat er niet direct melk komt doet ze geen moeite meer. Ze lijkt te zijn vergeten hoe ze moet drinken. Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd, overdag krijg ik haar wel aan de borst, maar 's avonds echt niet. Ik hoop dat het een fase is, want zou het erg jammer vinden als ik hierdoor niet langer door kan gaan.

Nu nog even kolven en dan lieve kleine N. weer ophalen! *O*
Dat was hier wel een fase, ja.
Elke avond een gevecht om haar wat te laten drinken. In de nacht en overdag geen enkel probleem. Trok na een tijd weer langzaam bij!

LuDann wat voor raar soort wezen heb jij dan gebakken?
O+ O+ O+
pi_155592273
Dat geeft hoop Skittles! Ik los het nu 's avonds op met een flesje, want ze gaat echt over de rooie. Ik probeer het natuurlijk wel elke keer, maar ik ben bang dat ze ontploft, zo hysterisch is ze. :@
pi_155592743
LuDann watskebeurt :D!

IMA da's inderdaad een echte hoor :Y

Jeetje Selvaria. Ik hoop dat ze het toch snel weer oppikt!
  donderdag 27 augustus 2015 @ 16:22:52 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155592817
Haha, dat ontploffen, herkenbaar. :') wel vervelend, hoop dat het een fase is!

LuDann ik moest even heel goed kijken om te Zien wat er aan de hand was. :+

Lachende M van IMA! Dan doe ik even mee hoor!
L wilt ongeveer 5 minuutjes in de wipstoel als ik de mobiel aanzet, yay voor een paar minuten per dag geen baby op me! *O*
pi_155592945
Aah, een blije L mariposas! O+ Jammer dat het maar een paar minuutjes helpt, maar het is wel een mooie meneer hoor!
pi_155593887
Och IMA, wat lief. O+

En L heeft het ook al naar zijn zin, wat fijn even Mariposas!

Wat vervelend dat ze niet wil drinken Selvaria. Dat moet erg frustrerend zijn.

Het pakje wat Wolk aanhad was tweedehands en nogal uitgelubberd. Toen ze het aanhad schrok ze van een geluid en trok zo armen en benen in. Net een schildpad. :')

We hebben Wolk vanmiddag gewogen. Ze heeft al 24 uur amper overgegeven dus ik had goede hoop. Tevergeefs, ze zit op hetzelfde gewicht als gisteren... Toen wilde ik eigenlijk wel even iets slopen, zeg maar...
pi_155594020
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 15:29 schreef Zoë23 het volgende:
LuDann
Neem je ook floradix of supplementen?
Toen ik floradix nam met sinaasappelsap kreeg ik weer meer energie.(kreeg dat al eerder als tip van een kennis maar ik was eigenwijs :+ toen de 2de kraam er mee kwam toch maar gedaan en hielp echt)

Neem nu nog om de dag een floradix pil en elke dag vitamine pil (davitamon)
In principe wel ja, maar ik vergeet het regelmatig. :@ Mamma vitamines ofzo van de Etos en vloeibare Floradix (die mijn man inpikt, moet telkens een nieuwe fles gehaald worden omdat hij driekwart opzuipt). Mijn ijzer is wat laag.
pi_155594449
Uk is weer thuis. Hij was nog moe dus heb 'm na het boodschappen doen maar weer in bed geknikkerd, ligt nu opgekrild tegen het voeteneind van z'n bed te tukken :)

SPOILER
pi_155594501
JM. :* Dikke knuffel.
pi_155594846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:56 schreef LuDann het volgende:
Ik voel me vooral heel moe, Fuente. Maar toch moet ik helaas weer aan de bak hier want mijn man trekt het niet meer. Hij hoeft alleen het huishouden maar te doen maar hij doet alsof hij elke dag een marathon moet rennen. :')

Jij moet toch helemaal niet aan de bak (waarmee dan? Het huishouden?)... maar rust nemen, herstellen en je baby knuffelen. Ja toch? :* .
pi_155595718
Das niet tof LuDann, je moet wel voldoende rust nemen! Valt het huishouden je man zo zwaar? Anders alleen de hoognodige dingen? Dat moet hem toch wel lukken denk ik ;) :*

JM :*
Sara
Merel
Ukje
pi_155596008
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

In principe wel ja, maar ik vergeet het regelmatig. :@ Mamma vitamines ofzo van de Etos en vloeibare Floradix (die mijn man inpikt, moet telkens een nieuwe fles gehaald worden omdat hij driekwart opzuipt). Mijn ijzer is wat laag.
Ja zo'n fles gaat snel leeg.
Heb tot ongeveer 2mnd na de bevalling floradix vloeibaar gehad en daarna de pilletjes.

Wel doen hoor :* helpt echt voor het herstel.

JM :*

Baby's O+
Peuter was een hele dag naar de psz :o
Had knuffel en speel tijd met de tweeling
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 27 augustus 2015 @ 18:34:24 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155596884
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 17:01 schreef LuDann het volgende:
We hebben Wolk vanmiddag gewogen. Ze heeft al 24 uur amper overgegeven dus ik had goede hoop. Tevergeefs, ze zit op hetzelfde gewicht als gisteren... Toen wilde ik eigenlijk wel even iets slopen, zeg maar...
bekijk het positief! Ze is niet afgevallen, dus hopelijk morgen wél iets erbij!

pi_155598838
Pff, net een eind gelopen om geboortekaartjes te bezorgen (beter laat dan nooit) en nu doet m'n knip weer pijn... wat duurt dat lang om te genezen! :(

Ben er wel achter gekomen dat ik ook staand kan voeden... als je moet dan moet je he, dus dan maar ergens in een portiek :P
pi_155601418
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:01 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Ach kijk dat nou lachen. *;

De oude mobile was hier al een week of 2 een hit. L. is nu 7,5e week, denk dat ze de Tiny Love 2 weken terug ook al leuk had gevonden.
Ik heb er ook eentje gekocht op MP vanmiddag :D
pi_155602101
Wij hebben 2 weken terug ook een Tiny love via marktplaats gekocht en is hier ook een grote hit!
pi_155602125
Blegh!! wat een verhalen en troubles lees ik bij verschillende mama's.

Ludann succes morgen bij de kinderarts!

hier morgen ook weer naar de huisarts. Ik ging vandaag voor controle na stoppen bloeddrukverlagers... voel me toch een partij k*t. Wiebelig, misselijk, bloedheet, klam zweet en weet ik het wat. Ging bijna van mijn graad na de wandeling er heen. Was blij dat ik de wagenbak had ipv dragen.
Mijn meneer blijft morgenochtend thuis om te helpen bij de huisarts te komen en zulks.
Denk dat ik nog helemaal niet zobder die verlagers kan :(
Schudden voor gebruik
pi_155602438
O kiek je baby's nou Zoë O+

Iedereen aan de tiny love 8-) Ervaren mamma's: Gaan de Tiny Love muziekjes uiteindelijk ook irriteren? :P

Stippel, wat balen dat je je weer zo rot voelt. Zit er misschien ook een stukje angst en het vertrouwen in je lijf kwijt zijn bij?
pi_155603799
Blijvende liefde voor de tiny love O+

Die van ons is nu bij LuDann
pi_155603867
Ooh, je baby's Zoe!! Cute :D
pi_155603987
Hier ook een Tiny Love. Ben benieuwd wanner F. dat leuk gaat vinden O+ ik kreeg toestraks wel reactie op het gekraak van de zwart-witte vleugels van zo'n knuffelspeelgoedvlinder.

Gisteren ook de newbornset voor op de tripp trap geleend van een vriendin. Nu eerst d stoel van J. verven (hij heeft vandaag zelf rode verf uitgekozen), en dan kan deze op de stoel die J. nu gebruikt voor F. Hoop dat ie t leuk vindt bij ons aan tafel te zitten tijdens t eten :D
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:21:33 #288
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155604020
Ik heb een sticker 'verboden voor TinyLove' op mijn deur. :7

Wat een mooie meiden Zoe! En zo groot! :o
pi_155604258
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef Krisvc het volgende:

Iedereen aan de tiny love 8-) Ervaren mamma's: Gaan de Tiny Love muziekjes uiteindelijk ook irriteren? :P

Stippel, wat balen dat je je weer zo rot voelt. Zit er misschien ook een stukje angst en het vertrouwen in je lijf kwijt zijn bij?
Nee, maar hier stond 'ie uiteindelijk niet veel aan. Hij kan ook draaien zonder geluid. Dik pluspunt als je ze wel zat bent.
pi_155604305
:'( heel erg groot. Ze gaan richting mt86. Over 1,5wk zijn ze 10mnd :o
Ze zijn nog langer dan peuter toen ze baby was en S was al lang.

Succes stippel!
pi_155604447
:o zo groot Zoe! Ik vind Melba al zo groot en die zit met tien maanden net volledig in maat 80 :+
Kwak
pi_155604591
Gaat dat zó snel?? Van 50 naar 80 in 10 maanden??
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:35:03 #293
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155604694
Maat 50 hebben wij al overgeslagen dus ik vrees er hiet ook wel voor. :P
pi_155604748
Het kan ook langzaam gaan hoor, J. had maat 80 van 14-20 maanden ;) Maar die begon ook in 44 Nu met ruim 2.5 past ie nog in 86, maar heeft meestal 92 aan...

Ik ben benieuwd hoe F. gaat groeien. Hij heef honger genoeg iig :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door mousemicky op 27-08-2015 21:42:03 ]
pi_155604846
Hier zitten we ondertussen al in 62-68 en B is nog geen 3 maanden. Dusja het gaat snel!!
pi_155604893
Ze waren 3230 en 2995 gram bij de geboorte. Ik denk dat ze voor een tweeling wel lang zijn. Man en ik zijn ook lang dus opzich niet onverwacht.
S.ara droeg mt 80/86 met 12mnd.

Geen idee hoe ze in de grafiek zitten trouwens. Laatste cb bezoek qua meten/wegen was in feb geloof ik.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 21:43:23 #297
348178 NotTheSame
pi_155605147
Draak begon in 40/44 en zat na een jaar pas in 74.
Piranha begon in 50 en zit nu (7,5 maand) in 74 O-).

Wat ik er het raarst aan vind is dat ik in 2012 een kind aan het lopen had in maat 74, terwijl ik er nu eentje in dezelfde maat heb die vandaag uitgevonden heeft dat hij zich op z'n knietjes kan trekken (en om kan lazeren) aan de Bumbo :').

En en hai :W. We leven nog! Wij hebben vakantie en dat is in mijn beleving 10x drukker dan een werkweek :@.
pi_155605234
Uk begon in 44, zit nu met bijna 11 maanden ( :o ) in 74 (nog een beetje) en 80.
pi_155607370
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:44 schreef JufMariska het volgende:
Uk begon in 44, zit nu met bijna 11 maanden ( :o ) in 74 (nog een beetje) en 80.
Dat is ie al net zo groot als mijn 15-maander :o :D
pi_155608308
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:45 schreef Krisvc het volgende:

Ik begon het net een beetje oke te vinden allemaal. Maandag cold turkey van de verlagers af en wo aaf begon ik mij wiebeliger te vinden. Dacht dat het misschien vermoeidheid was. Drie keer onbedoeld een eind gelopen met hond en kind.
Maar vandaag voelde ik mij echt knudde. Pas sinds een uurtje voel ik mij helderderder in mijn hoofd en durf ik de trap fatsoenlijk op en af. :')
Morgenochtend eerst maar urine inleveren en kijken wat de huisarts er van vindt.

Stom vind ik het zeker, want wurm reageert er ook zo op als ik niet goed in mijn vel zit.
Schudden voor gebruik
pi_155608619
quote:
7s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 22:25 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dat is ie al net zo groot als mijn 15-maander :o :D
Hmm.. Ik ben benieuwd wat de meet/weeg zegt volgende week :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: