Ja, alleen ei niet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:20 schreef Selvaria het volgende:
Al andere allergenen weer geprobeerd Mariposas? Zou toch fijn zijn als je nu weet wat het is.
Ai dat is wel vervelend jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten.
Misschien een stomme vraag hoor.. maar als je denkt dat je kindje veel last had van de kaas die je had gegeten, is het dan geen optie om een paar voedingen HA KV te doen en dat jij kolft? (En weggooit)quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:45 schreef Mariposas het volgende:
Pff, geen toffe nacht, heb 'm om het uur aan de borst gehad om 'm weer te kalmeren. En daar tussenin hazenslaapjes gedaan. Uitgerekend nu we vandaag naar het consultatiebureau en de kinderarts moeten.
[..]
Ja, alleen ei niet.
Ah! Kijk dat wist ik nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
HA is nog steeds koemelkAls dat het probleem is moet je Pepti hebben.
Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:00 schreef Selvaria het volgende:
Een bus Pepti in huis is sowieso wel fijn als jij even zou willen bijtanken. Wij hebben er ook altijd een in huis staan voor de zekerheid. We gebruiken maar heel af en toe wat, maar beter een flesje geven en mijn 'foute' melk weggooien dan de hele avond krijsen.
Niet elke baby is hetzelfde hequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:30 schreef mousemicky het volgende:
Soesa, dat klinkt wel heel![]()
En Mariposas, wat moet dit zwaar zijn voor jou. Respect dat je de borstvoeding nog volhoudt![]()
En Kris, daarvan zou ik ook heel hard gaan huilen hoor. Hopelijk kan het snel opgelost worden...
Ik durf bijna niet te zeggen dat mijn baby het zo goed doet de afgelopen nachten. Voeding om half 1, half 4 en dan weer om half 7. Tussendoor slaapt ie netjes. Ik geniet er nog maar van, want ik weet bijna zeker dat dit na een paar weken weer overgaat (in het verleden opgedane ervaringen zijn een aanwijzing voor de toekomst)
Pepti is ook een hypoallergene kunstvoedingquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:38 schreef Mariposas het volgende:
Idd, HA melk is niet geschikt. Pepti wel. Over de kaas, dacht wel even een plakje te kunnen proberen, maar geen succesje dus.
Ik durf het niet aan om 2 weken te kolven en dan flesvoeding te geven in die periode. Ik ben bang dat L dan niet meer aan de borst wilt. Het is erg verleidelijk hoor, want ik word echt gillend gek van een baby die echt letterlijk urenlang aan de borst wilt, ik schat dat hij sinds gisteravond tot nu zo'n 8 uur aan me heeft lopen sabbelen/drinken.
Plus, ik heb dan niets om hem mee te troosten. Hij accepteert de speen niet. Of nouja, soms wel, maar dan tuft ie 'm na een minuut uit en gaat weer krijsen. De afgelopen dagen heb ik 'm wel rustig kunnen krijgen aan de borst, en dan sliep ie een paar uur op 1 van ons. Want even los van nu, hij blijft een huilbaby, alleen sinds gisteravond is ie weer nauwelijks rustig te krijgen.
Nja, vanmiddag maar weer met de KA overleggen.
Ohja, nog reactie op DJMO: nee hij heeft geen voorkeurshouding. De kinderfysio heeft 'm ook nagekeken op blokkades.
Mja, op "iedereen" is ook een groot doelquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:40 schreef Stormqueen het volgende:
je hoeft niet te reageren op iedereenFijn dat het met je gezondheid weer beter gaat
MM, had je de enveloppen niet van te voren al laten komen dan? Wel balen, hopelijk zijn ze er snel!
Envoor R van Hilmo! Eten!
Dat geeft vast een goed gevoel!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Waarom Fail? Ze komen gewoon precies op tijd.. als jullie er aan toe zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:42 schreef mousemicky het volgende:
SQ, dat wou ik doen op de dag van de bevalling, maar met rugweeen zat t niet zo lekker achter de laptop![]()
Maar goed, gebeld, ze sturen ze vandaag gratis op. Ook goed, heb ik nog een dag om echt alle adressen bij elkaar te zoeken. Had ik al gezegd dat ik minder leuke karweitjes graag voor me uit schuif![]()
Bij J. hadden we een goed excuus waarom de kaartjes zo laat waren, nu beval ik gewoon met een mooie termijn, krijg ik het nog niet geregeld. FAIL...
Borstvoeding bijhouden is ook niet het belangrijkste. Hoewel dat wel als een hou vast kan voelen. Als er nog wat uit blijft komen kan je wellicht strakjes als je aangesterkt bent ook weer de productie vergroten en kan ze daar weer van drinken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:40 schreef LuDann het volgende:
Och Mariposas, wat vervelend weer van dat plakje kaas. Tis wel een gevecht voor jullie zeg. Dikke knuffel.
Lieve foto, Stippel! En Saskia, wow, vetgemeste baby!![]()
De rest heb ik even niet zo bijgehouden. Sinds vandaag ben ik weer enigszins in het land der levenden, wat kun je ziek zijn van die kraamvrouwenkoorts zeg. Ik kon Wolk niet eens meer vasthouden. Ik voel me nu zwakker dan na de keizersnede, tis alsof ik weer opnieuw kan beginnen met herstellen.
Maar goed, daar valt allemaal wel mee te leven. Vervelender vind ik de zorgen om Wolk. Vanwege het extreme spugen en gewichtsverlies (ze weegt nu 100 gram minder dan een week geleden) moet ze hier in het ziekenhuis blijven. Zolang ik hier nog ben bij mij op de kamer en anders op de couveusekamer of de kinderafdeling.
Voeden live uit de borst gebeurt al een paar dagen niet meer. Eerst omdat ik te ziek was (ze hebben haar zelfs een nacht bij me weggehaald) en nu omdat er nauwkeurig bijgehouden moet worden hoeveel ze drinkt. En aan de borst drinkt ze minder dan uit de fles. Borstvoeding volhouden is wel echt een enorme uitdaging, door het ziek zijn is mijn productie echt achteruit gehold.
Het kost zo freaking veel energie dit allemaal, en ik maak me zo'n zorgen...
Klopt, bij Pepti ook. We hebben ook al een keer een halve bus weg moeten gooien, maar dat is dan maar zo. Ik heb alles over voor een vrolijke baby.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met Pepti zit maar lukt dat qua houdbaarheid? Op de 'gewone' bussen staat dat ze max. 4 weken open mogen blijven staan.
Mijn vriendin is na bijna 4 weken gestopt met borstvoeding. Dit kwam ook omdat dochterlief erg verkouden was en het gewoon niet volhield aan de borst daardoor. Ze vindt het wel jammer maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:05 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij gaat het wel goed en toch is het echt zwaar.
Elke drie uur of vaker moet je aan de bak, en dat duurt een uur of meer per voeding, dus je bent er zo 7 uur per dag mee bezig.
En je weet ook nooit of je je kind maar weer aan de borst moet leggen als ie huilt, of dat er wat anders is. Voeden op verzoek ok, maar wat is 'op verzoek'? Met flesvoeding geef je gewoon steeds dezelfde hoeveelheid, dat is veel makkelijker.
Dus respect voor iedereen die het volhoudt!
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vullen op verzoek deden wij ook in het begin, dat is gewoon niets anders dan wachten tot de baby komt (wakker wordt) om voor eten te komen.
Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
tuurlijk. Maar gezien de gezichten die ze trekt en de scheten die ze laat zijn het wrs krampjes ja...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kan honger zijn maar ook buikkrampjes. Laat je haar wel gewoon een boertje laten na het drinken?
Of even checken of mama er nog is en troost halen uit de borstquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lastig om te weten wanneer ze genoeg heeft. Soms drinkt ze een uur lang en valt dan in slaap, maar als je haar in bed legt begint ze na een half uur weer te huilen. Heeft ze dan toch nog honger of is er wat anders?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |