Ik kon niks bedenkenquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:53 schreef Bombvis het volgende:
Geen "Waar de stoelen al op de Coolsingel staan" TT? Gemiste kans
linkquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:57 schreef Tortugal het volgende:
Pas op, het gat tussen Mulder en Tannane is nog maar heel klein geworden. Allemaal even Mulder stemmen!
Ik vind het een schande. Sowieso begrijp ik niet waarom hij niet meer vertrouwen krijgt van Gio. Hij heeft vorig seizoen in de spaarzame momenten dat hij mocht invallen gewoon zijn waarde laten zien.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:30 schreef Pleun2011 het volgende: Zou ik de enige zijn die het schandalig vindt hoe Achahbar door Feyenoord wordt behandeld? Eerst smeekt Van Geel hem om zijn contract te verlengen.. vervolgens doet hij dat en krijgt die mongool van een Kazim ook een contract.. en het eind van het liedje is dat hij 4e spits is ofzo.. laat die knul dan naar een andere club gaan, denk ik dan.. maar nee, hij mag niet weg van ome Van Geel.
Nog even 10x gestemd (mobiel is nog makkelijker dan pcquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:57 schreef Tortugal het volgende:
Pas op, het gat tussen Mulder en Tannane is nog maar heel klein geworden. Allemaal even Mulder stemmen!
TR gedaan, moet lukken nu.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:56 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik kon niks bedenken. Sorry.
Misschien wil een mod het voor je aanpassen.
Je bent totaal niet de enige, ik vind het zo sneu voor die jongen. Al die valse hoop die hij heeft gekregen voordat ie een contract tekende en daarna hebben ze hem weer keihard laten vallen. Ik gun hem echt een mooie club waar ie elke week speelt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou ik de enige zijn die het schandalig vindt hoe Achahbar door Feyenoord wordt behandeld? Eerst smeekt Van Geel hem om zijn contract te verlengen.. vervolgens doet hij dat en krijgt die mongool van een Kazim ook een contract.. en het eind van het liedje is dat hij 4e spits is ofzo.. laat die knul dan naar een andere club gaan, denk ik dan.. maar nee, hij mag niet weg van ome Van Geel.
Eens.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je bent totaal niet de enige, ik vind het zo sneu voor die jongen. Al die valse hoop die hij heeft gekregen voordat ie een contract tekende en daarna hebben ze hem weer keihard laten vallen. Ik gun hem echt een mooie club waar ie elke week speelt.
Opportunisme heerst weer................quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef TC03 het volgende:
Tannane ruilen voor Bilal in de winterstop.
Immers dan, voegt echt HELEMAAL niks toe. Toornstra als ie zijn vorm terugvindt..........quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:00 schreef TC03 het volgende:
Feyenoord moet wel gaan doorselecteren volgend jaar en echt goede spelers halen. Kazim, Toornstra/Immers (1 van de 2), Nelom, groetjes.
twitter:Feyenoord twitterde op maandag 24-08-2015 om 22:02:49.@ELJERO11ELIA maakte vanavond uit een penalty zijn eerste treffer in Feyenoord-shirt, namens Jong Feyenoord op bezoek bij Jong Willem II. reageer retweet
Dat hadden ze dit jaar al moeten doen. Was alle kans voor onder een nieuwe trainer maar helaas. Van Geel heeft te veel invloedquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:00 schreef TC03 het volgende:
Feyenoord moet wel gaan doorselecteren volgend jaar en echt goede spelers halen. Kazim, Toornstra/Immers (1 van de 2), Nelom, groetjes.
Je gaat toch niet de beste middenvelder van de Eredivisie verkopen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:00 schreef TC03 het volgende:
Wie?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:33 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet de beste middenvelder van de Eredivisie verkopen?
Lexgod natuurlijkquote:
Mag hopen van niet. Lexgodquote:Op maandag 24 augustus 2015 23:07 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Ik hoop dat die sarcastisch is dan
Niet haten op onze hoop in bange dagen, de man die er altijd staat en de reden is dat we zondag domineerden tegen Vitessequote:
Hahaha, oke................quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Niet haten op onze hoop in bange dagen, de man die er altijd staat en de reden is dat we zondag domineerden tegen Vitesse
quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef TC03 het volgende:
Tannane ruilen voor Bilal in de winterstop.
Ik ben uiteraard wel sarcastisch in de zin van dat hij niet de beste middenvelder in NL is, maar ik zou Immers zeker niet 1-2-3 als eerste op de transferlijst zetten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:07 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Ik hoop dat die sarcastisch is dan
Ligt eraan wat clubs bieden. Bij 3 miljoen zeg ik strik eromheen en weg. Je hebt Toornstra, Vilhena en Gustafson (??) voor de nummer 10 dan. Kuyt kan daar ook wel spelen. Genoeg opties.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik ben uiteraard wel sarcastisch in de zin van dat hij niet de beste middenvelder in NL is, maar ik zou Immers zeker niet 1-2-3 als eerste op de transferlijst zetten.
Hakkuhbar kan vast ook wel op 10, beetje zwervend rond de spits. Wel wat aanvallend dan, maar het kan welquote:Op maandag 24 augustus 2015 23:19 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Ligt eraan wat clubs bieden. Bij 3 miljoen zeg ik strik eromheen en weg. Je hebt Toornstra, Vilhena en Gustafson (??) voor de nummer 10 dan. Kuyt kan daar ook wel spelen. Genoeg opties.
Kan ook ja, met 2 verdedigende middenvelders erachter heb je genoeg defensieve zekerheid. Zeker met zo'n muur met v Beek en Botje.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:20 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hakkuhbar kan vast ook wel op 10, beetje zwervend rond de spits. Wel wat aanvallend dan, maar het kan wel
Lex kan er niks van man. Komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Maar ben het met je eens dat je hem niet op de transferlijst moet zetten. Als club moet je natuurlijk er voor zorgen dat, spelers die je aanbiedt, wel een kans hebben dat je hem ook daadwerkelijk slijt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik ben uiteraard wel sarcastisch in de zin van dat hij niet de beste middenvelder in NL is, maar ik zou Immers zeker niet 1-2-3 als eerste op de transferlijst zetten.
Huldequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Lex kan er niks van man. Komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Maar ben het met je eens dat je hem niet op de transferlijst moet zetten. Als club moet je natuurlijk er voor zorgen dat, spelers die je aanbiedt, wel een kans hebben dat je hem ook daadwerkelijk slijt.
Ik geloof niet dat er clubs zijn die op Lex zitten te wachten. Ik zou het in ieder geval niet begrijpen. Als je hem wekelijks ziet harken op die bal, dat is gewoon aandoenlijk om te zien.
Natuurlijk chargeer ik hier, want hij trapte er wel 10 in of zo, afgelopen seizoen. Echter, op je "10" moet je meest technisch begaafde speler staan. Eentje die de lijnen uitzet, die met een actie een cruciale schakel kan zijn van de opbouw naar een aanval.
Lex heeft dat gewoon niet, de techniek van een stoeptegel.
Kuijt kan er geen ene tyfus van, dan nog liever Immersquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:34 schreef Toekito het volgende:
Lex moet je gauw aan Ado geven voor een gevulde koek en een fles cola....meer zit er niet in.
En dan lekker Kuijt rond Kramer.
Lood om oud ijzer.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Happel het volgende:
[..]
Kuijt kan er geen ene tyfus van, dan nog liever Immers
Klopt, maar nog lang niet zo slecht als Kazim of Immers. Of Bilal eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef Bombvis het volgende:
Dat kan zijn, maar Kuyt was afgelopen zondag wel echt heel slecht
Het scheelde niet veel. Hij werkte wellicht hard, maar heeft vele keren onnodig balverlies geleden, wat dat betreft waren de voorste 4 gewoon erg slechtquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar nog lang niet zo slecht als Kazim of Immers. Of Bilal eigenlijk ook.
quote:Rick Karsdorp kreeg gisteren te horen dat zijn liesblessure meevalt. De rechtsback heeft dan ook hoop dat hij PSV-uit kan halen. Feyenoord zal echter geen risico's nemen. En dat hoeft ook niet, want de Rotterdammers beschikken dit seizoen over een uitstekende reservebank.
Eric Botteghin staat klaar. ''Ik richt mij bij Feyenoord op de twee posities van centrale verdediger. Nee, de trainer heeft niet gezegd dat ik moet concurreren met Sven van Beek. Of met Jan-Arie van der Heijden'', zegt hij in het Algemeen Dagblad.
''Bij een topclub lopen overal sterke spelers, dat is logisch. Van Beek is een heel goede speler. Toen ik zondag naast mij keek op de bank, zag ik allemaal jongens zitten die overal in de eredivisie in de basiself zouden staan. Dat is dus het gevoel dat je krijgt als je bij een topclub speelt.''
De Braziliaan speelde al tegen de landskampioen. ''Met FC Groningen waren wij misschien wel beter in de Arena. PSV is en blijft titelkandidaat. Of wij dat ook zijn? Wij hebben een heel goede ploeg, maar we kijken niet zo ver vooruit'', aldus Botteghin, die binnenkort naar Rotterdam verhuist. ''Ja, dat is qua stad een verschil met Groningen. Maar als je São Paulo gewend bent, is eigenlijk niets meer groot.''
quote:De vermeende buitenspelsituatie van Terence Kongolo, die leidde tot de door scheidsrechter Serdar Gözübüyük toegekende strafschop tijdens Feyenoord-Vitesse, is druk besproken binnen de KNVB en wordt overlegd met de Europese voetbalbond UEFA.
Spelregelkenners willen de situatie nog eens nader bestuderen, omdat bij een situatie als deze, waarbij de doelman of verdediger buitenspel mogelijk opheft doordat hij zijn arm uitsteekt, verschillende interpretaties bestaan.
De KNVB volgt het overleg met interesse omdat dergelijke discussies soms leiden tot een nieuwe interpretatie van regels of een aanpassing ervan. De spelregelcommissie van de FIFA, de iFAB, geeft richting aan deze discussies en veranderingen.
We zullen de wedstrijd wel moeten overspelen vanaf de 75e minuut bij een 0-0 stand met een vrije trap voor Vitesse ofzoquote:
ja precies. Zoals een speler vasthouden en trekken aan zijn shirt in de zestien: penaltyquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:01 schreef H.FR het volgende:
Ik ga er vanuit dat ze gewoon zorgen dat er bij dergelijke toekomstige situaties 1 duidelijke uitleg mogelijk is.
Ja inderdaad: in de Kuip geen penalty's meer geven voor Feyenoord.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:01 schreef H.FR het volgende:
Ik ga er vanuit dat ze gewoon zorgen dat er bij dergelijke toekomstige situaties 1 duidelijke uitleg mogelijk is.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:15 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja inderdaad: in de Kuip geen penalty's meer geven voor Feyenoord.
Heb je ook geen discussie of het buitenspel was
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
Zou me ook niks verbazen eigenlijk....quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
We zullen de wedstrijd wel moeten overspelen vanaf de 75e minuut bij een 0-0 stand met een vrije trap voor Vitesse ofzo
Of die Nakamba die om te provoceren gewoon op een dood spelmoment boven op het been van de liggende Kazim gaat staan in het begin van de wedstrijd (als ik het goed zag), wat verder de samenvatting niet eens haalt. Vervolgens nog eens als een debiel inkomt op de middenlijn (op El Ahmadi?) en zelf tot 2x toe matennaaiend over het gras ligt te rollen terwijl ie amper geraakt wordt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:34 schreef 1312-FRFC het volgende:
Maar dan zit iedereen te zeiken van Vitesse had een penalty moeten hebben, maar Feyenoord dan? Toen Kazim geduwd werd door Kashia in de 1e helft?
Wat denk je nou zelfquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:33 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Zou me ook niks verbazen eigenlijk....
Daar mogen we blij om zijn. Een aantal jaar terug was het nog zo dat als Pelle niet goed speelde, je ook kon fluiten naar de punten. Zonder Kuyt wordt het natuurlijk allemaal wel wat minder, maar hij is geen drager van het team ofso.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef Bombvis het volgende:
Dat kan zijn, maar Kuyt was afgelopen zondag wel echt heel slecht
Hier heb ik mij ook over zitten verbazen toen ik de samenvatting terug keek, zelfs vanuit y3 was het duidelijk te zien dat hij bovenop z'n been ging staan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Of die Nakamba die om te provoceren gewoon op een dood spelmoment boven op het been van de liggende Kazim gaat staan in het begin van de wedstrijd (als ik het goed zag), wat verder de samenvatting niet eens haalt. Vervolgens nog eens als een debiel inkomt op de middenlijn (op El Ahmadi?) en zelf tot 2x toe matennaaiend over het gras ligt te rollen terwijl ie amper geraakt wordt?
Had er in de 1e helft al vanaf gemoeten man, wat een vent
PSV uit vorig seizoen 4-3, nu ...quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:08 schreef DonRaja het volgende:
Cambuur uit vorig seizoen 0-1, nu 0-2.
Utrecht thuis vorig seizoen 1-2, nu 3-2
Vitesse thuis vorig seizoen 1-4, nu 2-0
Giogod
Sowieso Gio.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:08 schreef DonRaja het volgende:
Cambuur uit vorig seizoen 0-1, nu 0-2.
Utrecht thuis vorig seizoen 1-2, nu 3-2
Vitesse thuis vorig seizoen 1-4, nu 2-0
Giogod
Heb er niet veel vertrouwen in, maar PSV is ook bijzonder matig van start gegaan.quote:
Ja, das wel een behoorlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:27 schreef IkBenNietFries het volgende:
Zou nog wel eens de voorhoede Bilal - Achahbar - Elia willen zien, met Vilhena daarachter op tien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Ik denk dat je met een gelijkspel een prachtig resultaat hebt. Je consolideert de voorsprong van 4 punten en pakt weer een puntje extra ten opzichte van vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef Grifte het volgende:
[..]
Heb er niet veel vertrouwen in, maar PSV is ook bijzonder matig van start gegaan.
Een gelijkspelletje dan maar. (Uiteraard inclusief onterechte penalty van Kuyt)
Dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:34 schreef Slobeend het volgende:
Gewoon 5-3-2 spelen tegen PSV. Gelijkspel is prima.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:35 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, das wel een behoorlijke voorhoede
Of zoiets:
[ afbeelding ]Gewoon 5-3-2. Met jouw opstelling word je op het middenveld compleet overlopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké bedankt voor je bijdrage.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:08 schreef GwaiLow het volgende:
Ja denken jullie al over de coolsingel na? Denk dat jullie een goede kanshebber zijn dit seizoen. Ajax, Psv en Feyenoord. Alle 3 zeer matig voetbal. Denk dat het een coinflip is.
Zal proberen wat meer nuttige bijdrages te gaan leveren in dit topic.quote:
Okequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zal proberen wat meer nuttige bijdrages te gaan leveren in dit topic.
Denk toch dat jullie het weer erg lastig gaan krijgen tegen Psv trouwens.
Die nog sterker wordt als KEA naar de bank verkastquote:Feyenoord legt nog geen sprankelend voetbal op de mat, maar de Rotterdammers zijn tot dusver uiterst effectief. FC Utrecht, SC Cambuur en Vitesse hielden geen enkel punt over aan de confrontaties met Feyenoord. Middenvelder Karim El Ahmadi is dan ook enkel positief.
"In alle competities zie je dat veel ploegen nog zoekende zijn. Veel Europese topploegen morsen nu al. Wij pakken nu al onze punten, dus dat is gewoon heel goed'', zegt hij tegenover VoetbalPrimeur.nl. "Wij kunnen met deze selectie alle kanten op. Veel mensen willen dat we nog beter gaan voetballen, dat begrijp ik ook wel. Maar met deze mentaliteit en spirit gaan we nog heel veel wedstrijden winnen.''
Karim El Ahmadi is uitermate lovend over de sterke spelersgroep. "We mogen niet te snel roepen dat we de titel kunnen winnen dit seizoen, maar we moeten er wel vertrouwen in hebben dat we het kunnen. Qua breedte zou dit wel eens het sterkste Feyenoord kunnen zijn waarin ik heb gespeeld. Maar dat moet de tijd natuurlijk uitwijzen." Zondag wacht PSV. De kampioen werd vorig seizoen overklast in Eindhoven, maar dat leverde geen punten op. ''Hopelijk valt het kwartje nu de andere kant op.
jippiequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:11 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Zal proberen wat meer nuttige bijdrages te gaan leveren in dit topic.
Denk toch dat jullie het weer erg lastig gaan krijgen tegen Psv trouwens.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die nog sterker wordt als KEA naar de bank verkast
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die nog sterker wordt als KEA naar de bank verkast
Gelukkig loopt Vilhena nooit met de balquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:17 schreef onlogisch het volgende:
Karim gaat de bal altijd liever brengen dan een goeie pass geven.
Vent werkt enorm vertragend. Speelt ook zelden een bal vooruit.
Ook schieten kan ie niet.
Daar heb je de andere twee spelers op het middenveld dan ook meer voor. Niks mis met een speler die vertragender speelt (lees: rust brengt) op die plek. Vejinovic en El Ahmadi vind ik echt een heel fijn blok. Twee spelers die compleet verschillend zijn en elkaar goed aanvullen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:17 schreef onlogisch het volgende:
Karim gaat de bal altijd liever brengen dan een goeie pass geven.
Vent werkt enorm vertragend. Speelt ook zelden een bal vooruit.
Ook schieten kan ie niet.
Enige plek waar je nog iets moet veranderen is de plek waar Immers en Toornstra speelde, dat loopt nog niet lekker. Verder nog een plekje voor Elia en Kramer (al ben ik daar nog steeds geen fan van, Hakkebarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:22 schreef Slobeend het volgende:
Mwah, El Ahmadi is het laatste halfjaar wel minder geworden. Einde vorig seizoen was ie erg matig en nu word ik er ook nog niet super enthousiast van.
Hier heeft Gijp wel een punt.quote:
In mijn spoiler stond wel dat ik tegen een sterke tegenstander (als PSV) Vilhena zou vervangen voor El Ahmadi, en dan denk ik dat je niet zo erg wordt overlopen hoor.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Gewoon 5-3-2. Met jouw opstelling word je op het middenveld compleet overlopen.
Kuipers heeft nog wat goed te maken, KNVB is ons gunstig gezind: 2 pingels incl onterecht rode kaart voor Moreno, 0-2 winstquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:32 schreef Grifte het volgende:
[..]
Heb er niet veel vertrouwen in, maar PSV is ook bijzonder matig van start gegaan.
Een gelijkspelletje dan maar. (Uiteraard inclusief onterechte penalty van Kuyt)
Willems is nog een tijd geblesseerd hoor, daar speelt of Brenet (die er niks van kan) of Poulsenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:13 schreef IkBenNietFries het volgende:
Niet dat die voorhoede van PSV echt heel gevaarlijk is. Die van Utrecht vond ik, in alle eerlijkheid, gevaarlijker.
Uiteraard wel oppassen met Willems en Luuk de Jong, maar gelukkig hebben we kopsterke verdedigers.
Willems doet niet mee, der staat een RB op links die er geen pepernoot van kan, ben effe zijn naam kwijt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:13 schreef IkBenNietFries het volgende:
Niet dat die voorhoede van PSV echt heel gevaarlijk is. Die van Utrecht vond ik, in alle eerlijkheid, gevaarlijker.
Uiteraard wel oppassen met Willems en Luuk de Jong, maar gelukkig hebben we kopsterke verdedigers.
Brenet lees ik netquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:15 schreef Luni het volgende:
[..]
Willems doet niet mee, der staat een RB op links die er geen pepernoot van kan, ben effe zijn naam kwijt.
Even serieus: in zijn tijd bij AZ solliciteerde Moreno wekelijks naar rood, hopelijk kan hij dat herhalenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:13 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Kuipers heeft nog wat goed te maken, KNVB is ons gunstig gezind: 2 pingels incl onterecht rode kaart voor Moreno, 0-2 winst
UEFAquote:Feyenoord is nog altijd in afwachting van de behandeling van het beroep dat het heeft ingediend bij de UEFA naar aanleiding van de straf die het op 29 mei jl. kreeg opgelegd na de ongeregeldheden rond het Europa League-duel met AS Roma.
Feyenoord is geruime tijd geleden in beroep gegaan bij de Appeals Body van de Europese voetbalbond. Wanneer het beroep wordt behandeld is niet meegedeeld aan de Rotterdamse club. Zoals bekend veroordeelde de tuchtcommissie van de UEFA Feyenoord tot het spelen van een Europees thuisduel zonder publiek. Daarnaast moeten er twee boetes van in totaal 100.000 euro worden betaald.
Feyenoord krijgt de straffen voor het wangedrag van de fans tijdens het thuisduel in de Europa League tegen AS Roma op 26 februari. De UEFA heeft de fans schuldig bevonden aan racistisch gedrag, iets dat Feyenoord altijd heeft tegengesproken.
Tijdens het bewuste duel werd een opblaasbanaan op het veld gegooid, in de buurt van de donkere speler Gervinho van AS Roma. Dat werd als racistisch geïnterpreteerd door de Europese voetbalbond.
Voor racisme kreeg Feyenoord een boete van 50.000 euro. De andere 50.000 euro moet Feyenoord betalen omdat fans tijdens het duel vuurwerk hadden afgestoken en allerlei spullen op het veld hadden gegooid. Daarnaast blokkeerden ze de trappen, wat ook tegen de regels van de UEFA is. Mochten de fans zich binnen twee jaar weer misdragen, dan moet Feyenoord nóg een duel in een lege Kuip spelen.
De straf geldt voor het eerstvolgende seizoen waarin Feyenoord in Europees verband actief is. Dat zal nog minimaal een jaar duren. De Rotterdammers eindigden het afgelopen seizoen in de competitie als vierde en werden in de play-offs voor een Europa League-ticket al in de eerste ronde uitgeschakeld. Feyenoord speelt daardoor dit seizoen geen Europees voetbal.
Overdrijvenquote:
0.5 toch?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |