Bovenstaand gequote uit het boek.quote:1. Ze behoudt haar onafhankelijkheid.
2. Ze zit niet achter hem aan, en controleert zijn gangen niet, niet alles draait om hem.
3. Ze is mysterieus. Er is een verschil tussen eerlijkheid en onthullingen. Ze is eerlijk, maar biecht niet alles op. Ze legt niet al haar kaarten open op tafel. Familiariteit zorgt voor minachting en voorspelbaarheid voor verveling.
4. Ze laat hem naar haar verlangen.
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in. Mannen koppelen verlangen aan liefde. verlangen is goed.
5. Ze laat hem haar onzekerheid niet zien. Ze zorgt dat ze duidelijk is in haar communicatie en als ze boos is laat ze hem met rust. Als ze weer helder is is ze kort en bondig en laat ze geen ruimte over voor misverstanden.
6. Ze deelt haar tijd naar eigen inzicht in. Waarmee ze bedoelen dat als jij een avondje voor jezelf had ingepland met een dvdje en een zak chips op bv een zaterdagavond, en hij om bv 10 uur savonds op belt van zullen we wat leuks gaan doen, dat jij dan niet gelijk komt, maar zegt nee ik heb wat anders.
7. Ze behoudt haar gevoel voor humor.
8. Ze heeft een groot gevoel van eigenwaarde. Wanneer hij haar een complimentje geeft bedankt ze hem, ze vraagt niet hoe zijn ex eruitziet en gaat de strijd met andere vrouwen niet aan.
9. Ze heeft, behalve hem, ook andere hartstochten. Als hij het gevoel heeft dat hij niet in het middelpunt is van haar bestaan, maakt dat haar aantrekkelijker. Doordat ze het druk heeft, mist ze hem niet zodra hij iets anders te doen heeft.
10. Ze behandelt haar lichaam als een goed geoliede machine.
Het hele boek lees ik uiteraard met een korreltje zout, maar er staan zeker tips in die, denk ik, werken in de praktijk. Niet te beschikbaar zijn (regelmatig 'nee, ik heb geen tijd' verkopen), niet het achterste van je tong laten zien, jezelf niet meteen weggeven (bewust verlangen opwekken, lang wachten met seks, etc.), gevoelens bespreken is uit den boze, het liefst date je er nog een paar andere mannen naast (dat prikkelt het jachtinstinct).quote:Wat zij denkt: ik ben lief, hij komt er vast vanzelf wel achter dat ik een geschikte vrouw voor hem ben als we met elkaar om blijven gaan.
Wat hij denkt: ze is lief, maar ik maar niet verliefd op haar. Ze doet dit vast voor alle mannen.
Dit geldt denk ik niet voor zoveel mensen uiteindelijk. Als je genoeg partners hebt gehad voor je gevoel wil je ook wel gewoon met één meid oud worden. Anders voelt het, lijkt me, toch een beetje stom aan als je 50 bent en eigenlijk niet zo gemakkelijk meer echt een vriendin voor langere tijd kan krijgen en het enige wat je ervoor in de plaats hebt is van 'ja maar nu heb ik 30 meiden gehad in plaats van 10'. Denk dat er gewoon voor de meeste mensen wel een saturatiegrens is waarbij ze tevreden zijn en niet meer echt blijven rond zoeken naar betere meiden (betekent niet dat ze een andere meid niet knapper of leuker zouden kunnen vinden trouwens).quote:maar toch houdt het me meer bezig dan me lief is.
Ik heb inmiddels het idee gekregen dat mannen (en vast en zeker ook vrouwen) maar eeuwig blijven rondkijken naar een toch nog iets leuker persoon die misschien wel eens langs kan komen.
De ideale vrouw is dan dus niet echt meer mogelijk als je samenwonend bent met kinderen (in het algemeen gesproken).. lijkt voor mij een beetje als een boek met tips voor vrijgezellen om eerst maar een vriend of vriendin te krijgen en enigszins kort te behouden, maar niet bepaald een boek dat ervoor gaat zorgen dat het voor de langere termijn ook lukt..quote:4. Ze laat hem naar haar verlangen.
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in. Mannen koppelen verlangen aan liefde. verlangen is goed.
.quote:4. Ze laat hem naar haar verlangen.
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in
Die tweede maar in zijn denktrant moet waarschijnlijk een ben zijn. Maar dan nog, hij is niet verliefd. Klaar dus.quote:Wat zij denkt: ik ben lief, hij komt er vast vanzelf wel achter dat ik een geschikte vrouw voor hem ben als we met elkaar om blijven gaan.
Wat hij denkt: ze is lief, maar ik maar niet verliefd op haar. Ze doet dit vast voor alle mannen.
Vast wel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:52 schreef Manisha het volgende:
Ik lees het inderdaad met een korreltje zout, maar ik denk dat er wel een aantal puntjes zijn die een kern van waarheid bevatten. En de discussie lijkt me interessant
Waar haal je die wijsheid vandaan... wat een bullshit zeg..quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef Blijdoener het volgende:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen.
Uit mijn ervaringen met daten.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:00 schreef nuget het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan... wat een bullshit zeg..
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:01 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Uit mijn ervaringen met daten.
Daarnaast is het een goede filter.
Neuh, valt best mee. Maar het minste wat ze in mijn opzicht kunnen doen is een beetje moeite doen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:05 schreef nuget het volgende:
[..]![]()
Vrouwen stellen veel te veel eisen over het algemeen, dat is meestal het punt waar mannen afhaken...
Wat voor eisen vind jij dan dat vrouwen stellen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:05 schreef nuget het volgende:
Vrouwen stellen veel te veel eisen over het algemeen, dat is meestal het punt waar mannen afhaken...
Waarom is iemand bewust laten verlangen een eigenschap en geen onderdeel van een spel?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:58 schreef Koettie het volgende:
Die punten die je quote, dat is toch geen spel? Dat zijn gewoon eigenschappen.
Wanneer wordt iets 'een beetje moeite doen' genoemd?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:11 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Neuh, valt best mee. Maar het minste wat ze in mijn opzicht kunnen doen is een beetje moeite doen.
. Ze laat hem naar haar verlangen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:16 schreef Manisha het volgende:
[..]
Wat voor eisen vind jij dan dat vrouwen stellen?
[..]
Waarom is iemand bewust laten verlangen een eigenschap en geen onderdeel van een spel?
[..]
Wanneer wordt iets 'een beetje moeite doen' genoemd?
Moah, verliefdheid kan je hele leven lang gebeuren maar je leert er wel beter mee om te gaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:24 schreef Slip het volgende:
zo is het voor ieder anders. verliefdheid is dan ook iets voor pubers
Wat een treurige denkwijze.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:24 schreef Slip het volgende:
verliefdheid is dan ook iets voor pubers
Best veel opgedaan, door de jaren heen. En ook op deze leeftijd kan ik nog steeds hoteldebotelverliefd raken. Gelukkig.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef Slip het volgende:
het is maar hoeveel levenservaring je hebt
Dat heeft er niks mee te maken, ik heb toch wel wat levenservaring en ik gok dat Copycat er ook niet verlegen om zit, maar verliefd worden/zijn is nog steeds een leuke bezigheid.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef Slip het volgende:
[..]
het is maar hoeveel levenservaring je hebt
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Best veel opgedaan, door de jaren heen. En ook op deze leeftijd kan ik nog steeds hoteldebotelverliefd raken. Gelukkig.
Dat kanquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:29 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, ik heb toch wel wat levenservaring en ik gok dat Copycat er ook niet verlegen om zit, maar verliefd worden/zijn is nog steeds een leuke bezigheid.
Hopelijk word jij ook weer eens verliefd.quote:
Misschien mag het ooit weer eens zo ver komenquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hopelijk word jij ook weer eens verliefd.
Dat inderdaad.quote:
Mij ook. Of je speelt 24/7 een spel of op een gegeven moment laat je je masker vallen. Dat lijkt me een grotere deceptie dan gewoon direct jezelf zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:38 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Maar ja, als je dan zodanig acteert komt op ten duur je ware aard toch wel naar boven, verliest de ander dan geleidelijk aan geen interesse? Lijkt me onnodig vermoeiend allemaal.
Zelf het initiatief nemen om af te spreken, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:16 schreef Manisha het volgende:
[..]
Wanneer wordt iets 'een beetje moeite doen' genoemd?
Dit was ook mijn idee, inderdaad. Hoe hou je het in hemelsnaam volgens die tien regeltjes vol als je een langdurige, monogame relatie hebt en zeker als er dan ook nog kinderen bij komen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:37 schreef jodelahity het volgende:
De ideale vrouw is dan dus niet echt meer mogelijk als je samenwonend bent met kinderen (in het algemeen gesproken).. lijkt voor mij een beetje als een boek met tips voor vrijgezellen om eerst maar een vriend of vriendin te krijgen en enigszins kort te behouden, maar niet bepaald een boek dat ervoor gaat zorgen dat het voor de langere termijn ook lukt..
Maar moet je dat als vrouw nou wel of niet doen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Zelf het initiatief nemen om af te spreken, bijvoorbeeld.
Volgens mij ligt dat sowieso vaker op het bordje der mannen dan op het vrouwenbordje. Onterecht ook.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Blijdoener het volgende:
Zelf het initiatief nemen om af te spreken, bijvoorbeeld.
Dat vraag ik me dus ook af. Want ik ben best iemand die initiatief toont / wil tonen, maar ik krijg dan juist de indruk dat de man zoiets heeft van 'de buit is binnen' en dat het dan al niet meer spannend is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar moet je dat als vrouw nou wel of niet doen?
Hoezo is dat niet haalbaar als je een lange relatie hebt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was ook mijn idee, inderdaad. Hoe hou je het in hemelsnaam volgens die tien regeltjes vol als je een langdurige, monogame relatie hebt en zeker als er dan ook nog kinderen bij komen.
Dit klinkt echt als voor vrijgezellen die iemand willen proberen te versieren, dat is al uitdaging genoeg.
Altijd doen natuurlijk. Stelt hij het op prijs ---> Winst. Stelt hij het niet op prijs --> Winst want nu weet je dat je met een idioot te maken hebt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar moet je dat als vrouw nou wel of niet doen?
Na de eerste date al meteen, toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef Copycat het volgende:
Kan toch ook in een lange relatie?
Hoe humorloos ben je überhaupt als je je gevoel voor humor verliest zodra je een relatie krijgt? Ik kan het me niet voorstellen.
Oh. In dat geval ben ik het hele rijtje, behalve 10 want ik rook en lust ook echt wel een kratje bier op zn tijd.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
volgens mij bedoelen ze met punt 3 dat je in het begin de wcdeur op slot doet enzo.
quote:6. Ze deelt haar tijd naar eigen inzicht in. Waarmee ze bedoelen dat als jij een avondje voor jezelf had ingepland met een dvdje en een zak chips op bv een zaterdagavond, en hij om bv 10 uur savonds op belt van zullen we wat leuks gaan doen, dat jij dan niet gelijk komt, maar zegt nee ik heb wat anders.
Als je een relatie hebt kan je toch ook wat doen zonder je vriend/man? Ik nam tenminste aan dat dit niet letterlijk bedoelt was maar meer van 'doet nog haar eigen ding'.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:08 schreef snakelady het volgende:
Ben ik heel vreemd dat ik het juist fijn vind dat ik in mijn relatie ook mijn onzekerheden kan tonen zonder angst te hebben dat hij van mij weg vlucht?
En dit als je samenwoont (en kinderen hebt) zie ik niet echt gebeuren.
[..]
Oh ja. Dan ben je toch wel echt een treurneusje, hoor.quote:
In het boek bedoelen ze letterlijk dat je je eigen plannen maakt en je date / partner daar niet van op de hoogte brengt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
volgens mij bedoelen ze met punt 3 dat je in het begin de wcdeur op slot doet enzo.
Onzekerheden en angsten tonen vind ik ook juist wel goed binnen een relatie. Hoort gewoon bij elkaar volledig leren kennen. Maar het moet niet zodanig zijn dat je daardoor afhankelijk wordt van je partner en hij er echt last van heeft. Zoals onzekere mensen die bijvoorbeeld vervelend jaloers gedrag gaan vertonen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:08 schreef snakelady het volgende:
Ben ik heel vreemd dat ik het juist fijn vind dat ik in mijn relatie ook mijn onzekerheden kan tonen zonder angst te hebben dat hij van mij weg vlucht?
En dit als je samenwoont (en kinderen hebt) zie ik niet echt gebeuren.
[..]
Haha, dat had ik er echt niet in gelezen. Maar ik maak zovaak plannen, dat hoort ie dan wel als ie terug is uit zijn werk toch. Of bedoelen ze nooit vertellen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:10 schreef Manisha het volgende:
[..]
In het boek bedoelen ze letterlijk dat je je eigen plannen maakt en je date / partner daar niet van op de hoogte brengt.
Eensch. Ik vind persoonlijk dat het initiatief zou moeten liggen bij de persoon die diegene ziet zitten. Het maakt in mijn ogen niet uit of je man of vrouw bent.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij ligt dat sowieso vaker op het bordje der mannen dan op het vrouwenbordje. Onterecht ook.
Natuurlijk, maar als hij naast mij op de bank zit en mij belt of ik zin heb om langs te komen vind ik dat op zijn minst vreemd te noemen,quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:09 schreef Koettie het volgende:
[..]
Als je een relatie hebt kan je toch ook wat doen zonder je vriend/man? Ik nam tenminste aan dat dit niet letterlijk bedoelt was maar meer van 'doet nog haar eigen ding'.
dat lijkt me dus niets. Dat schept mogelijk verwarring en onzekerheid.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:10 schreef Manisha het volgende:
[..]
In het boek bedoelen ze letterlijk dat je je eigen plannen maakt en je date / partner daar niet van op de hoogte brengt.
Dit. Maar het is eigenlijk ook raar dat het boek dat als ideale vrouw beschrijft. Zoveel smaken..quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als hij naast mij op de bank zit en mij belt of ik zin heb om langs te komen vind ik dat op zijn minst vreemd te noemen,
Nee, ik ben zo niet als persoon, ik ben een open boek en ik ben zeker niet mysterieus, ik ben graag bij hem en dat mag hij weten ook, gelukkig waardeert hij dat ook en is hij hetzelfde.
Het zal vast werken bij anderen maar zoals ik al schreef, als ik mij aan die regels moet houden doe ik mij anders voor dan ik ben, en dan trek ik dus een man aan die eigenlijk helemaal niet bij mij past.
Als iemand van nature al zo is is dat prima natuurlijk.
En dat gedeelte van humor vind ik helemaal vreemd, net alsof je humor verdwijnt als je in een vaste relatie bent,
Nee oke, maar ik heb bv donderdag een test, ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor en onzeker over, lijkt mij erg vervelend als ik dat niet zou kunnen laten zien onder het mom van '' ik ben zo enorm zelfverzekerd''quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:12 schreef Fera het volgende:
[..]
Onzekerheden en angsten tonen vind ik ook juist wel goed binnen een relatie. Hoort gewoon bij elkaar volledig leren kennen. Maar het moet niet zodanig zijn dat je daardoor afhankelijk wordt van je partner en hij er echt last van heeft. Zoals onzekere mensen die bijvoorbeeld vervelend jaloers gedrag gaan vertonen.
Ik denk ook niet dat ze zulke kleine dingen bedoelen. Maar goed, het is natuurlijk allemaal wel een beetje aan interpretatie onderhevig.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee oke, maar ik heb bv donderdag een test, ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor en onzeker over, lijkt mij erg vervelend als ik dat niet zou kunnen laten zien onder het mom van '' ik ben zo enorm zelfverzekerd''
Juist. Andersom zou je het waarschijnlijk ook niet waarderen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef Manisha het volgende:
Dat niet willen vertellen vind ik niet vallen onder mysterieus zijn, maar vind ik onnodig kinderachtig gedrag.
Ik vind zeker dat je in een relatie over zulke zaken moet kunnen praten. Ik vind het zelfs wel fijn als dat al in de datingfase kan, zo leer je elkaar inderdaad kennen en weet je meteen hoe iemand met zulke gesprekken omgaat.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee oke, maar ik heb bv donderdag een test, ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor en onzeker over, lijkt mij erg vervelend als ik dat niet zou kunnen laten zien onder het mom van '' ik ben zo enorm zelfverzekerd''
Inderdaad, ben ik voor lunch met een vriendin naar de mac geweest moet ik daar dan vaag over gaan doen onder het mom dat ik dan mysterieus ben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef Manisha het volgende:
Het zijn ook regels waar ik mezelf niet in zou kunnen vinden.
Bewust vaag zijn over waar je uithangt of waarom je een bepaalde avond geen tijd hebt voor je date / partner vind ik niet nodig. Hij mag best weten wat ik van plan ben. Dat niet willen vertellen vind ik niet vallen onder mysterieus zijn, maar vind ik onnodig kinderachtig gedrag.
Ik zou er enigszins achterdochtig van kúnnen worden. In het boek omschrijven ze het echter als extra prikkeling voor de man om te jagen, omdat er mogelijk wel eens een ander in het spel kan zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Juist. Andersom zou je het waarschijnlijk ook niet waarderen.
Nee, dat snap ik. Het heeft ook wel een hoog Viva-gehalte.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:18 schreef Manisha het volgende:
Ik zou er enigszins achterdochtig van kúnnen worden. In het boek omschrijven ze het echter als extra prikkeling voor de man om te jagen, omdat er mogelijk wel eens een ander in het spel kan zijn.
Ik kan dat niet echt serieus nemen...
en zéér vermoeiend denk ikquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Het heeft ook wel een hoog Viva-gehalte.
Daar wordt een man ook niet erg gelukkig van. Het wérkt misschien wel maar het is voor niemand echt leuk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:18 schreef Manisha het volgende:
[..]
Ik zou er enigszins achterdochtig van kúnnen worden. In het boek omschrijven ze het echter als extra prikkeling voor de man om te jagen, omdat er mogelijk wel eens een ander in het spel kan zijn.
Ik kan dat niet echt serieus nemen...
Dat is natuurlijk weer een ander uiterste. Vertellen waar je uithangt, met wie en waarom, elke minuut van de dag, dat wil niemand.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
Zou er wel zwaar geirriteerd van worden als iemand mijn hele agenda zou willen weten.
Als ik vaak die vraag kreeg zou ik ook snel vervallen tot iets vaags als 'gewoon naar vrienden'.
Ik denk dat niemand de strijd aan wil gaan met concurrenten. Ik zou mezelf iig niet uitgedaagd voelen als ik zou weten dat mijn date met nog 5 anderen date en ik mezelf moet presenteren als de allerleukste. Het is graag of nietquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar wordt een man ook niet erg gelukkig van. Het wérkt misschien wel maar het is voor niemand echt leuk.
Ik denk dat je als man zijnde op een gegeven ook wel klaar bent met dat jagen, op een bepaald punt wil je toch ook gewoon zekerheid hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Daar wordt een man ook niet erg gelukkig van. Het wérkt misschien wel maar het is voor niemand echt leuk.
Maar dat is toch logisch. Volgens mij is die tekst ook heel multi intepretabel, ik las daar juist weer bijv jaloezie in. Ipv dingen als terechte zenuwen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mannen houden die concurrentie nog wel even vol maar heel lang duurt dat inderdaad niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef Manisha het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand de strijd aan wil gaan met concurrenten. Ik zou mezelf iig niet uitgedaagd voelen als ik zou weten dat mijn date met nog 5 anderen date en ik mezelf moet presenteren als de allerleukste. Het is graag of niet
Ja inderdaad, het is een beetje open voor suggesties zo.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef Koettie het volgende:
[..]
Maar dat is toch logisch. Volgens mij is die tekst ook heel multi intepretabel, ik las daar juist weer bijv jaloezie in. Ipv dingen als terechte zenuwen.
Klopt. Sommigen vergeten dat mannen uiteindelijk ook gewoon mensen zijn met behoefte aan zekerheid. De meeste mannen dan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat je als man zijnde op een gegeven ook wel klaar bent met dat jagen, op een bepaald punt wil je toch ook gewoon zekerheid hebben.
Dit dus. Ik ben niet echt van die raadspelletjes, waarbij je moet gissen wat ze voor je voelt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:28 schreef Fluppert het volgende:
Ik vind het persoonlijk echt geweldig als een vrouw duidelijk laat weten dat ze wat in me ziet. Daar kan ik teminste wat mee, scheelt weer een hele hoop filosoferen over of ze me nou wel of niet ziet zitten.
Dat filosoferen komt ook alleen maar door je eigen onzekerheid.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:28 schreef Fluppert het volgende:
Ik vind het persoonlijk echt geweldig als een vrouw duidelijk laat weten dat ze wat in me ziet. Daar kan ik teminste wat mee, scheelt weer een hele hoop filosoferen over of ze me nou wel of niet ziet zitten.
Dat is zeker waar, maar daarom juist. Als je niet zo zelfverzekerd bent is een duidelijke hint krijgen meer dan welkomquote:Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat filosoferen komt ook alleen maar door je eigen onzekerheid.
Onzekerheid is iets heel natuurlijks en wordt vergroot wanneer de ander niet duidelijk is. Dat werkt nou eenmaal zo.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ben je serieus?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:36 schreef Meloenthee het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit topic vind ik erg interessant, omdat deze kwestie mij ook opviel en ik er de laatste tijd over nadacht.
Het valt mij op dat de mannen/vriendjes/verloofden van mijn vriendinnen die best gemeen, vervelend en bitchy kunnen doen achter hun kont aanlopen en zowat alles voor ze doen.
Andere vriendinnen van mij die niet gemeen zijn, maar juist zorgzaam, lief en begripvol hebben dan weer vriendjes die eigenwijs en koppig zijn en nooit water bij de wijn doen. Jammer genoeg val ik zelf ook in deze categorie.
Mijn vriend is lief, maar jammer genoeg snapt hij weinig van romantiek en mochten we een keer ruzie hebben, blijft hij koppig en irritant doen en ben ik degene die het moet goedmaken. Ik houd heel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt, maar ik vind het wel oneerlijk dat ik een vriend heb die niet alles wil doen naar mijn zin, terwijl mijn gemene vriendinnen wel zulke vriendjes hebben.
Dus kort samengevat: ik weet niet of de ideale vrouw een bitch is, maar ik weet wel dat de bitchy vrouwen vriendjes hebben die alles voor ze doet en achter ze aanloopt en de lieve vrouwen de koppige mannen treffen die voet bij stuk houden.
Toch wel handig als je hintjes doof bent toch?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Verliefd zijn is voor mensen van alle leeftijden. Pas daarna komen de mogelijke wensen afhankelijk van ieders verleden en wensen voor de toekomst. En die zijn niet altijd gelijk aan het hart zogezegd,quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:24 schreef Slip het volgende:
zo is het voor ieder anders. verliefdheid is dan ook iets voor pubers
Iets met tegenpolen zoeken wat ze zelf eigenlijk niet kunnen en hopen zo heel te worden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:36 schreef Meloenthee het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit topic vind ik erg interessant, omdat deze kwestie mij ook opviel en ik er de laatste tijd over nadacht.
Het valt mij op dat de mannen/vriendjes/verloofden van mijn vriendinnen die best gemeen, vervelend en bitchy kunnen doen achter hun kont aanlopen en zowat alles voor ze doen.
Andere vriendinnen van mij die niet gemeen zijn, maar juist zorgzaam, lief en begripvol hebben dan weer vriendjes die eigenwijs en koppig zijn en nooit water bij de wijn doen. Jammer genoeg val ik zelf ook in deze categorie.
Mijn vriend is lief, maar jammer genoeg snapt hij weinig van romantiek en mochten we een keer ruzie hebben, blijft hij koppig en irritant doen en ben ik degene die het moet goedmaken. Ik houd heel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt, maar ik vind het wel oneerlijk dat ik een vriend heb die niet alles wil doen naar mijn zin, terwijl mijn gemene vriendinnen wel zulke vriendjes hebben.
Dus kort samengevat: ik weet niet of de ideale vrouw een bitch is, maar ik weet wel dat de bitchy vrouwen vriendjes hebben die alles voor ze doet en achter ze aanloopt en de lieve vrouwen de koppige mannen treffen die voet bij stuk houden.
Dat is misschien een beetje overdreven verwoord inderdaadquote:
Dit zou heel goed kunnenquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef I-care het volgende:
[..]
Iets met tegenpolen zoeken wat ze zelf eigenlijk niet kunnen en hopen zo heel te worden?
Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Maar ik zou sowieso geen schoothondje als vriend willen hebben. Dan maar iets moeilijker.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Dat is misschien een beetje overdreven verwoord inderdaad
Ik vind het wel oneerlijk dat de mannen van bitchy vriendinnen 'makkelijker' zijn en mijn vriend 'moeilijker' is.
Allemaal zaken die niet bij je passen zeg je.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:
Allemaal zaken die niet bij mij passen. Ik focus me graag op één persoon. Deze persoon mag van mij weten hoe ik me over hem voel. Ik ben een echt gevoelsmens en ben nooit bezig met een spel. Echter lijkt dat in dit boek wel te word[/sup]en aangeraden, dus ik ben erover aan het denken geslagen.
Wat vindt het forum van de stelling (en eventueel het boek) 'De ideale vrouw is een bitch', gekeken naar de beschrijving van hoe het woord 'bitch' bedoeld is?
Is de liefde één groot spel dat je moet spelen? Of is het forum van mening dat je juist naar je gevoel moet luisteren en open moet communiceren?
Ik word persoonlijk altijd een compleet ander mens na één date.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef Copycat het volgende:
Hoe humorloos ben je überhaupt als je je gevoel voor humor verliest zodra je een relatie krijgt? Ik kan het me niet voorstellen.
Misschien lijken ze alleen maar makkelijker en word jij gillend gek van zo een pleaser in plaats van je huidige vriend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef Meloenthee het volgende:
Ik vind het wel oneerlijk dat de mannen van bitchy vriendinnen 'makkelijker' zijn en mijn vriend 'moeilijker' is.
Als ik de verhalen hoor en zie hoe ze zich gedragen, denk ik soms wel: waarom doet mijn vriend dit niet allemaal voor mij?quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:07 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Misschien lijken ze alleen maar makkelijker en word jij gillend gek van zo een pleaser in plaats van je huidige vriend.
Als je liever je zin wil krijgen, dan kun je je natuurlijk ook eens zo gaan gedragen. Er is alleen wel een fine line, dus kijk niet gek op als je vriend niet de gewenste reactie gaat geven..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:11 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Als ik de verhalen hoor en zie hoe ze zich gedragen, denk ik soms wel: waarom doet mijn vriend dit niet allemaal voor mij?
Onrechtvaardig? Het klinkt eerder nogal ondankbaar. Was het inmiddels trouwens niet je verloofde?quote:Maar ik moet ook niet onrechtvaardig zijn, mijn vriend heeft wel een aantal dingen voor mij gedaan die een andere man waarschijnlijk niet zo gauw zou doen..
Jezelf, je vriend en je relatie vergelijken met anderen is niet echt constructief.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:11 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Als ik de verhalen hoor en zie hoe ze zich gedragen, denk ik soms wel: waarom doet mijn vriend dit niet allemaal voor mij?
Maar ik moet ook niet onrechtvaardig zijn, mijn vriend heeft wel een aantal dingen voor mij gedaan die een andere man waarschijnlijk niet zo gauw zou doen..
Heb je dat dan wel eens tegen hem gezegd? "Ik zou het leuk vinden als...", of juist zelf iets doen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:11 schreef Meloenthee het volgende:
Euh nee. Laat maar dan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef Blijdoener het volgende:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen.
Sowieso als je gaat vergelijken, het gras is altijd groener. De ene heeft betere charmes, de andere is beter in bed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:11 schreef Meloenthee het volgende:
[..]
Maar ik moet ook niet onrechtvaardig zijn, mijn vriend heeft wel een aantal dingen voor mij gedaan die een andere man waarschijnlijk niet zo gauw zou doen..
Op het moment dat het een spel is, zet je toch je relatie als inzet in? Dat lijkt mij een gevaarlijke manier. Daarbij is dat voor iedereen anders. Kennelijk trek jij een bepaald type mannen aan die meer vrouwen hebben die zich 'mysterieus' (quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:
Is de liefde één groot spel dat je moet spelen? Of is het forum van mening dat je juist naar je gevoel moet luisteren en open moet communiceren?
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:11 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Neuh, valt best mee. Maar het minste wat ze in mijn opzicht kunnen doen is een beetje moeite doen.
Het minste wat ze kunnen doen. Klinkt alsof ze god op hun blote knieen mogen danken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:11 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Klinkt behoorlijk truttig. Doet ze ook aan kantklossen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:03 schreef BatWayne het volgende:
Topic nog niet gelezen maar de eerste week dat ik bij mijn vriendin thuis kwam zag ik dat ze deze boeken in haar boekenkast had.
Ze vroeg me ook haar vriendje te zijn door te vragen: "Ik ben je bitch toch?" Waarop ik antwoordde: "Jij bent zeker mijn bitch"
[ afbeelding ]
Volgens mij ligt het eenvoudiger: je bent een paar jaar verder en de mannen die je date zijn dat ook. Dat betekent in een aantal gevallen dat ze niet meer met beide benen in een relatie springen, maar fouten uit het verleden willen vermijden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:
Hoi!
Gewoon, omdat het me leuk lijkt om over dit onderwerp te discussiëren en meningen van anderen te horen.
Mijn datingleven gaat helaas niet over rozen. In het verleden heb ik altijd relaties gehad. Deze relaties startten zonder moeite. Hij vond mij leuk, ik vond hem leuk, prima, relatie. Mocht het dan niet blijken te werken, ga je alsnog uit elkaar, wat me logisch lijkt. Zo heb ik relaties gehad van een paar jaar en ook een aantal relaties van hooguit een half jaar.
Sinds 1,5 jaar ben ik echter vrijgezel en begeef ik me zo nu en dan in de datingwereld. Wat mij tegenwoordig opvalt is dat de mannen in het begin hotel de botel op me zijn. Ze krijgen me niet uit hun gedachten, willen me zo vaak mogelijk zien, dragen me op handen. Op het moment dat ik ze ook oprecht leuk begin te vinden (als in: verliefd), haken ze echter af. Dan krijg ik smoezen naar m'n hoofd dat ze nog niet klaar zijn voor een relatie, het rustig aan willen doen, het ligt absoluut niet aan mij, blablabla. Tot het contact vanzelf dood bloedt.
Dit vind ik uiteraard erg jammer, want zo verlies ik wel een beetje de lol in het daten. Natuurlijk zal het wel gewoon betekenen dat ik de juiste nog niet ben tegengekomen, maar toch houdt het me meer bezig dan me lief is.
Ik heb inmiddels het idee gekregen dat mannen (en vast en zeker ook vrouwen) maar eeuwig blijven rondkijken naar een toch nog iets leuker persoon die misschien wel eens langs kan komen. De mogelijkheden zijn natuurlijk ook eindeloos met datingsites als Tinder.
Nu ben ik aan het lezen gegaan in het boek "De ideale vrouw is een bitch". In dit boek wordt beschreven waarom mannen van 'bitches' houden. En niet 'bitch' als in 'kut wijf', maar bitch als in 'onafhankelijke, sterke vrouw'.
[..]
Bovenstaand gequote uit het boek.
In het boek lijkt het allemaal om één groot spel te draaien. Een spel dat ik niet gewend ben te spelen en een spel dat ik liever ook niet zou spelen. Maar het geeft wel stof tot nadenken.
Zo staat onderstaande quote ook in het boek (herkenbaar voor mij):
[..]
Het hele boek lees ik uiteraard met een korreltje zout, maar er staan zeker tips in die, denk ik, werken in de praktijk. Niet te beschikbaar zijn (regelmatig 'nee, ik heb geen tijd' verkopen), niet het achterste van je tong laten zien, jezelf niet meteen weggeven (bewust verlangen opwekken, lang wachten met seks, etc.), gevoelens bespreken is uit den boze, het liefst date je er nog een paar andere mannen naast (dat prikkelt het jachtinstinct).
Allemaal zaken die niet bij mij passen. Ik focus me graag op één persoon. Deze persoon mag van mij weten hoe ik me over hem voel. Ik ben een echt gevoelsmens en ben nooit bezig met een spel. Echter lijkt dat in dit boek wel te worden aangeraden, dus ik ben erover aan het denken geslagen.
Wat vindt het forum van de stelling (en eventueel het boek) 'De ideale vrouw is een bitch', gekeken naar de beschrijving van hoe het woord 'bitch' bedoeld is?
Een nette, respectvolle discussie lijkt me leuk, omdat dit onderwerp voor iedereen herkenbaar is, denk ik
Niet herkenbaar.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef Blijdoener het volgende:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen. Net als wat onder nummer 4 staat. Als mannen geen moeite meer hoeven doen, jij bent verliefd en komt toch wel naar hem, neemt toch wel het initiatief etc. dan is voor hen de lol er vanaf en willen ze afstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |