abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155496411
Hoi!

Gewoon, omdat het me leuk lijkt om over dit onderwerp te discussiëren en meningen van anderen te horen.

Mijn datingleven gaat helaas niet over rozen. In het verleden heb ik altijd relaties gehad. Deze relaties startten zonder moeite. Hij vond mij leuk, ik vond hem leuk, prima, relatie. Mocht het dan niet blijken te werken, ga je alsnog uit elkaar, wat me logisch lijkt. Zo heb ik relaties gehad van een paar jaar en ook een aantal relaties van hooguit een half jaar.

Sinds 1,5 jaar ben ik echter vrijgezel en begeef ik me zo nu en dan in de datingwereld. Wat mij tegenwoordig opvalt is dat de mannen in het begin hotel de botel op me zijn. Ze krijgen me niet uit hun gedachten, willen me zo vaak mogelijk zien, dragen me op handen. Op het moment dat ik ze ook oprecht leuk begin te vinden (als in: verliefd), haken ze echter af. Dan krijg ik smoezen naar m'n hoofd dat ze nog niet klaar zijn voor een relatie, het rustig aan willen doen, het ligt absoluut niet aan mij, blablabla. Tot het contact vanzelf dood bloedt.

Dit vind ik uiteraard erg jammer, want zo verlies ik wel een beetje de lol in het daten. Natuurlijk zal het wel gewoon betekenen dat ik de juiste nog niet ben tegengekomen, maar toch houdt het me meer bezig dan me lief is.
Ik heb inmiddels het idee gekregen dat mannen (en vast en zeker ook vrouwen) maar eeuwig blijven rondkijken naar een toch nog iets leuker persoon die misschien wel eens langs kan komen. De mogelijkheden zijn natuurlijk ook eindeloos met datingsites als Tinder.

Nu ben ik aan het lezen gegaan in het boek "De ideale vrouw is een bitch". In dit boek wordt beschreven waarom mannen van 'bitches' houden. En niet 'bitch' als in 'kut wijf', maar bitch als in 'onafhankelijke, sterke vrouw'.

quote:
1. Ze behoudt haar onafhankelijkheid.
2. Ze zit niet achter hem aan, en controleert zijn gangen niet, niet alles draait om hem.
3. Ze is mysterieus. Er is een verschil tussen eerlijkheid en onthullingen. Ze is eerlijk, maar biecht niet alles op. Ze legt niet al haar kaarten open op tafel. Familiariteit zorgt voor minachting en voorspelbaarheid voor verveling.
4. Ze laat hem naar haar verlangen.
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in. Mannen koppelen verlangen aan liefde. verlangen is goed.
5. Ze laat hem haar onzekerheid niet zien. Ze zorgt dat ze duidelijk is in haar communicatie en als ze boos is laat ze hem met rust. Als ze weer helder is is ze kort en bondig en laat ze geen ruimte over voor misverstanden.
6. Ze deelt haar tijd naar eigen inzicht in. Waarmee ze bedoelen dat als jij een avondje voor jezelf had ingepland met een dvdje en een zak chips op bv een zaterdagavond, en hij om bv 10 uur savonds op belt van zullen we wat leuks gaan doen, dat jij dan niet gelijk komt, maar zegt nee ik heb wat anders.
7. Ze behoudt haar gevoel voor humor.
8. Ze heeft een groot gevoel van eigenwaarde. Wanneer hij haar een complimentje geeft bedankt ze hem, ze vraagt niet hoe zijn ex eruitziet en gaat de strijd met andere vrouwen niet aan.
9. Ze heeft, behalve hem, ook andere hartstochten. Als hij het gevoel heeft dat hij niet in het middelpunt is van haar bestaan, maakt dat haar aantrekkelijker. Doordat ze het druk heeft, mist ze hem niet zodra hij iets anders te doen heeft.
10. Ze behandelt haar lichaam als een goed geoliede machine.
Bovenstaand gequote uit het boek.

In het boek lijkt het allemaal om één groot spel te draaien. Een spel dat ik niet gewend ben te spelen en een spel dat ik liever ook niet zou spelen. Maar het geeft wel stof tot nadenken.

Zo staat onderstaande quote ook in het boek (herkenbaar voor mij):

quote:
Wat zij denkt: ik ben lief, hij komt er vast vanzelf wel achter dat ik een geschikte vrouw voor hem ben als we met elkaar om blijven gaan.
Wat hij denkt: ze is lief, maar ik maar niet verliefd op haar. Ze doet dit vast voor alle mannen.
Het hele boek lees ik uiteraard met een korreltje zout, maar er staan zeker tips in die, denk ik, werken in de praktijk. Niet te beschikbaar zijn (regelmatig 'nee, ik heb geen tijd' verkopen), niet het achterste van je tong laten zien, jezelf niet meteen weggeven (bewust verlangen opwekken, lang wachten met seks, etc.), gevoelens bespreken is uit den boze, het liefst date je er nog een paar andere mannen naast (dat prikkelt het jachtinstinct).

Allemaal zaken die niet bij mij passen. Ik focus me graag op één persoon. Deze persoon mag van mij weten hoe ik me over hem voel. Ik ben een echt gevoelsmens en ben nooit bezig met een spel. Echter lijkt dat in dit boek wel te worden aangeraden, dus ik ben erover aan het denken geslagen.

Wat vindt het forum van de stelling (en eventueel het boek) 'De ideale vrouw is een bitch', gekeken naar de beschrijving van hoe het woord 'bitch' bedoeld is?
Is de liefde één groot spel dat je moet spelen? Of is het forum van mening dat je juist naar je gevoel moet luisteren en open moet communiceren?

Een nette, respectvolle discussie lijkt me leuk, omdat dit onderwerp voor iedereen herkenbaar is, denk ik :)
pi_155496482
Leuk dat een boek of meerdere boeken of voor mijn part de godganse wereld roept dat een spel spelen beter is, maar daar doe ik dan maar gewoon niet aan mee.

What you see is what you get.
Take it or leave it.

Als we dan toch met clichés gaan strooien. :P

edit: En over een bitchy vrouw, tsja, eentje die niet op haar mondje is gevallen daar hou ik wel van, maar een heleboel van die 10 punten uit de OP hoef ik niet bij mijn vriendin te hebben eigenlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_155496571
Ik ben dol op bitches.
Conscience do cost.
pi_155496736
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen. Net als wat onder nummer 4 staat. Als mannen geen moeite meer hoeven doen, jij bent verliefd en komt toch wel naar hem, neemt toch wel het initiatief etc. dan is voor hen de lol er vanaf en willen ze afstand.

Zie het spel niet als iets negatiefs, maar juist als iets leuks! :)

Heb mijzelf vaak genoeg in de vingers gesneden doordat ik (te) verliefd was en me volop op een man stortte. Niet cool. Het is juist handig om je zelf ook afstandelijk (niet op een nare manier, maar laat hem ook eens wachten op een berichtje o.i.d.) op te stellen. Zo zie je zelf ook of hij ook eens het initiatief neemt. Ga niet op jacht naar zijn aandacht, afgedwongen aandacht is kut. Aandacht die hij op eigen initiatief aan je schenkt, dat wil je hebben. Dus zal je dat ook moeten afdwingen. Op die "bitch" manier dus.
pi_155496783
quote:
maar toch houdt het me meer bezig dan me lief is.
Ik heb inmiddels het idee gekregen dat mannen (en vast en zeker ook vrouwen) maar eeuwig blijven rondkijken naar een toch nog iets leuker persoon die misschien wel eens langs kan komen.
Dit geldt denk ik niet voor zoveel mensen uiteindelijk. Als je genoeg partners hebt gehad voor je gevoel wil je ook wel gewoon met één meid oud worden. Anders voelt het, lijkt me, toch een beetje stom aan als je 50 bent en eigenlijk niet zo gemakkelijk meer echt een vriendin voor langere tijd kan krijgen en het enige wat je ervoor in de plaats hebt is van 'ja maar nu heb ik 30 meiden gehad in plaats van 10'. Denk dat er gewoon voor de meeste mensen wel een saturatiegrens is waarbij ze tevreden zijn en niet meer echt blijven rond zoeken naar betere meiden (betekent niet dat ze een andere meid niet knapper of leuker zouden kunnen vinden trouwens).

En wat betreft de rest

quote:
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in. Mannen koppelen verlangen aan liefde. verlangen is goed.
De ideale vrouw is dan dus niet echt meer mogelijk als je samenwonend bent met kinderen (in het algemeen gesproken).. lijkt voor mij een beetje als een boek met tips voor vrijgezellen om eerst maar een vriend of vriendin te krijgen en enigszins kort te behouden, maar niet bepaald een boek dat ervoor gaat zorgen dat het voor de langere termijn ook lukt..
Fylax is op televisie geweest
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:49:33 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155497151
quote:
Ze zien elkaar niet elke avond en ze spreekt niet elke dag zijn antwoordapparaat in
.

Uit welk jaar is dit boek?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155497208
One size fits all wijsheden-boek. Ik zou het met een korreltje zout nemen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155497236
Ik lees het inderdaad met een korreltje zout, maar ik denk dat er wel een aantal puntjes zijn die een kern van waarheid bevatten. En de discussie lijkt me interessant :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:53:54 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155497280
Deze snap ik niet:
quote:
Wat zij denkt: ik ben lief, hij komt er vast vanzelf wel achter dat ik een geschikte vrouw voor hem ben als we met elkaar om blijven gaan.
Wat hij denkt: ze is lief, maar ik maar niet verliefd op haar. Ze doet dit vast voor alle mannen.
Die tweede maar in zijn denktrant moet waarschijnlijk een ben zijn. Maar dan nog, hij is niet verliefd. Klaar dus.
pi_155497307
Holy shit man, wat een bullshit. :')

"Mannen houden van bitches"

Klopt geen fuck van. Tuurlijk vindt een man een lieve meid leuker dan een bitch die met hem 10 anderen heeft!
_O- _O- Echt de domste uitspraak van vandaag.
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_155497343
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:52 schreef Manisha het volgende:
Ik lees het inderdaad met een korreltje zout, maar ik denk dat er wel een aantal puntjes zijn die een kern van waarheid bevatten. En de discussie lijkt me interessant :)
Vast wel.

Alleen heeft het weinig zin om een "bitch" te acteren. Als je een onafhankelijke, sterke vrouw bent: prima. Daar zijn natuurlijk veel mannen in geïnteresseerd. Maar een deel van de mannen weer niet. Die hebben liever een afhankelijke dame.

Wees dus eerst en vooral jezelf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_155497417
Die punten die je quote, dat is toch geen spel? Dat zijn gewoon eigenschappen.
pi_155497460
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef Blijdoener het volgende:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen.
Waar haal je die wijsheid vandaan... wat een bullshit zeg..
No Guts, No Glory
pi_155497509
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:00 schreef nuget het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan... wat een bullshit zeg..
Uit mijn ervaringen met daten.
Daarnaast is het een goede filter.
pi_155497634
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:01 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

Uit mijn ervaringen met daten.
Daarnaast is het een goede filter.
:')

Vrouwen stellen veel te veel eisen over het algemeen, dat is meestal het punt waar mannen afhaken...
No Guts, No Glory
  Moderator maandag 24 augustus 2015 @ 15:06:07 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_155497653
Ik word al moe van het lezen :')

Vrijgezel zijn O+ _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_155497838
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:05 schreef nuget het volgende:

[..]

:')

Vrouwen stellen veel te veel eisen over het algemeen, dat is meestal het punt waar mannen afhaken...
Neuh, valt best mee. Maar het minste wat ze in mijn opzicht kunnen doen is een beetje moeite doen. :)
pi_155497989
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:05 schreef nuget het volgende:
Wat voor eisen vind jij dan dat vrouwen stellen?

quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:58 schreef Koettie het volgende:
Die punten die je quote, dat is toch geen spel? Dat zijn gewoon eigenschappen.
Waarom is iemand bewust laten verlangen een eigenschap en geen onderdeel van een spel?
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:11 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

Neuh, valt best mee. Maar het minste wat ze in mijn opzicht kunnen doen is een beetje moeite doen. :)
Wanneer wordt iets 'een beetje moeite doen' genoemd?
pi_155498091
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:16 schreef Manisha het volgende:

[..]

Wat voor eisen vind jij dan dat vrouwen stellen?

[..]

Waarom is iemand bewust laten verlangen een eigenschap en geen onderdeel van een spel?

[..]

. Ze laat hem naar haar verlangen.

Waar staat bewust? Of lees ik eroverheen, ik zit mobiel. Zoals ik dat hierboven lees date ik en heb ik mijn relatie ook. Ik ga ook best een paar avonden per week iets doen zonder vriend. Niet bewust om hem te pesten maar omdat ik dat wil.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:23:31 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155498174
Een beetje zorgen dat de man naar je op 'jacht' moet kan inderdaad geen kwaad, maar moet je dan wel een balans in kunnen vinden. Ook mannen hebben zo hun limieten.

Verder vind ik TS nu al veel leuker dan het in de quote beschreven type vrouw.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:24:29 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155498208
Het klopt misschien bij sommige mannen wel maar ik zou het niet kunnen, ik ben slecht ik acteren en ik ben te snel mezelf, dat heb ik in zowat iedere situatie.
Maar ik merk dat ik daardoor wel toegankelijk ben en mensen mij snel in vertrouwen nemen, de juiste man voor mij vind dat ook een prettige eigenschap.
Dus dan wacht ik liever op een man die bij mij past dan dat ik een spelletje moet gaan spelen om een man aan te trekken die dus niet bij mij past.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:24:39 #22
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155498211
zo is het voor ieder anders. verliefdheid is dan ook iets voor pubers
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:26:46 #23
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155498267
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:24 schreef Slip het volgende:
Moah, verliefdheid kan je hele leven lang gebeuren maar je leert er wel beter mee om te gaan.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:27:29 #24
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155498297
quote:
verliefdheid is dan ook iets voor pubers
Wat een treurige denkwijze.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:27:57 #25
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155498314
quote:
9s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een treurige denkwijze.
het is maar hoeveel levenservaring je hebt
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:28:58 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155498348
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef Slip het volgende:

Best veel opgedaan, door de jaren heen. En ook op deze leeftijd kan ik nog steeds hoteldebotelverliefd raken. Gelukkig.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:29:09 #27
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155498355
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef Slip het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, ik heb toch wel wat levenservaring en ik gok dat Copycat er ook niet verlegen om zit, maar verliefd worden/zijn is nog steeds een leuke bezigheid.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:30:23 #28
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155498396
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Best veel opgedaan, door de jaren heen. En ook op deze leeftijd kan ik nog steeds hoteldebotelverliefd raken. Gelukkig.
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, ik heb toch wel wat levenservaring en ik gok dat Copycat er ook niet verlegen om zit, maar verliefd worden/zijn is nog steeds een leuke bezigheid.
Dat kan ;(
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:31:12 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155498423
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:30 schreef Slip het volgende:

Dat kan ;(
Hopelijk word jij ook weer eens verliefd.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:32:14 #30
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155498457
quote:
17s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hopelijk word jij ook weer eens verliefd.
Misschien mag het ooit weer eens zo ver komen :N
pi_155498465
Wat een gedoe.
Ja doei.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:38:32 #32
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_155498711
Maar ja, als je dan zodanig acteert komt op ten duur je ware aard toch wel naar boven, verliest de ander dan geleidelijk aan geen interesse? Lijkt me onnodig vermoeiend allemaal.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_155498816
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een gedoe.
Dat inderdaad.
Resultaat van virtuele wereld waarin we alleen de successen op facebook zetten en alleen de gelukte instagrams posten?
Mannen hanteren ook zulke adviezen trouwens.
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:40:42 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155498817
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:38 schreef Missblackhairhighheels het volgende:
Maar ja, als je dan zodanig acteert komt op ten duur je ware aard toch wel naar boven, verliest de ander dan geleidelijk aan geen interesse? Lijkt me onnodig vermoeiend allemaal.
Mij ook. Of je speelt 24/7 een spel of op een gegeven moment laat je je masker vallen. Dat lijkt me een grotere deceptie dan gewoon direct jezelf zijn.
pi_155499312
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:16 schreef Manisha het volgende:

[..]

Zelf het initiatief nemen om af te spreken, bijvoorbeeld.
pi_155499336
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:37 schreef jodelahity het volgende:

De ideale vrouw is dan dus niet echt meer mogelijk als je samenwonend bent met kinderen (in het algemeen gesproken).. lijkt voor mij een beetje als een boek met tips voor vrijgezellen om eerst maar een vriend of vriendin te krijgen en enigszins kort te behouden, maar niet bepaald een boek dat ervoor gaat zorgen dat het voor de langere termijn ook lukt..
Dit was ook mijn idee, inderdaad. Hoe hou je het in hemelsnaam volgens die tien regeltjes vol als je een langdurige, monogame relatie hebt en zeker als er dan ook nog kinderen bij komen.

Dit klinkt echt als voor vrijgezellen die iemand willen proberen te versieren, dat is al uitdaging genoeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155499356
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

Maar moet je dat als vrouw nou wel of niet doen?
  maandag 24 augustus 2015 @ 15:59:24 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155499396
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:56 schreef Blijdoener het volgende:

Volgens mij ligt dat sowieso vaker op het bordje der mannen dan op het vrouwenbordje. Onterecht ook.
pi_155499425
Ik heb het boek gelezen en moest er wel om lachen. Zag veel herkenbare situaties. Tot het punt aankwam dat er inderdaad sprake was van een langdurige relatie. Ook daar werden verschillende spelletjes aangehaald en toen kon ik het niet meer zo serieus nemen :P
pi_155499450
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. Want ik ben best iemand die initiatief toont / wil tonen, maar ik krijg dan juist de indruk dat de man zoiets heeft van 'de buit is binnen' en dat het dan al niet meer spannend is.
pi_155499542
quote:

[..]

Dit was ook mijn idee, inderdaad. Hoe hou je het in hemelsnaam volgens die tien regeltjes vol als je een langdurige, monogame relatie hebt en zeker als er dan ook nog kinderen bij komen.

Dit klinkt echt als voor vrijgezellen die iemand willen proberen te versieren, dat is al uitdaging genoeg.
Hoezo is dat niet haalbaar als je een lange relatie hebt.

1. Ze behoudt haar onafhankelijkheid.
Kan toch ook in een lange relatie?

2. Ze zit niet achter hem aan, en controleert zijn gangen niet, niet alles draait om hem.

3. Ze is mysterieus. Er is een verschil tussen eerlijkheid en onthullingen. Ze is eerlijk, maar biecht niet alles op. Ze legt niet al haar kaarten open op tafel. Familiariteit zorgt voor minachting en voorspelbaarheid voor verveling.
Oke, deze is inderdaad een beetje raar en lastig, ook als net gaan daten.

5. Ze laat hem haar onzekerheid niet zien. Ze zorgt dat ze duidelijk is in haar communicatie en als ze boos is laat ze hem met rust. Als ze weer helder is is ze kort en bondig en laat ze geen ruimte over voor misverstanden.

6. Ze deelt haar tijd naar eigen inzicht in. Waarmee ze bedoelen dat als jij een avondje voor jezelf had ingepland met een dvdje en een zak chips op bv een zaterdagavond, en hij om bv 10 uur savonds op belt van zullen we wat leuks gaan doen, dat jij dan niet gelijk komt, maar zegt nee ik heb wat anders.

8. Ze heeft een groot gevoel van eigenwaarde. Wanneer hij haar een complimentje geeft bedankt ze hem, ze vraagt niet hoe zijn ex eruitziet en gaat de strijd met andere vrouwen niet aan.

9. Ze heeft, behalve hem, ook andere hartstochten. Als hij het gevoel heeft dat hij niet in het middelpunt is van haar bestaan, maakt dat haar aantrekkelijker. Doordat ze het druk heeft, mist ze hem niet zodra hij iets anders te doen heeft.

10. Ze behandelt haar lichaam als een goed geoliede machine.

Alleen die derde is op zn minst een beetje vreemd.
pi_155499588
volgens mij bedoelen ze met punt 3 dat je in het begin de wcdeur op slot doet enzo.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:06:24 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155499593

Hoe humorloos ben je überhaupt als je je gevoel voor humor verliest zodra je een relatie krijgt? Ik kan het me niet voorstellen.
pi_155499623
quote:

[..]

Altijd doen natuurlijk. Stelt hij het op prijs ---> Winst. Stelt hij het niet op prijs --> Winst want nu weet je dat je met een idioot te maken hebt.
Conscience do cost.
pi_155499624
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef Copycat het volgende:

Hoe humorloos ben je überhaupt als je je gevoel voor humor verliest zodra je een relatie krijgt? Ik kan het me niet voorstellen.
Na de eerste date al meteen, toch?
pi_155499630
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
volgens mij bedoelen ze met punt 3 dat je in het begin de wcdeur op slot doet enzo.
Oh. In dat geval ben ik het hele rijtje, behalve 10 want ik rook en lust ook echt wel een kratje bier op zn tijd. :P Maar goed, die lijst is wel hoe ik leef, zonder spelletjes.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:08:20 #47
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155499639
Ben ik heel vreemd dat ik het juist fijn vind dat ik in mijn relatie ook mijn onzekerheden kan tonen zonder angst te hebben dat hij van mij weg vlucht?

En dit als je samenwoont (en kinderen hebt) zie ik niet echt gebeuren.

quote:
pi_155499669
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:08 schreef snakelady het volgende:
Ben ik heel vreemd dat ik het juist fijn vind dat ik in mijn relatie ook mijn onzekerheden kan tonen zonder angst te hebben dat hij van mij weg vlucht?

[..]

Als je een relatie hebt kan je toch ook wat doen zonder je vriend/man? Ik nam tenminste aan dat dit niet letterlijk bedoelt was maar meer van 'doet nog haar eigen ding'.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:09:57 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155499681
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:07 schreef miss_sly het volgende:

Na de eerste date al meteen, toch?
Oh ja. Dan ben je toch wel echt een treurneusje, hoor.
pi_155499687
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef MevrouwPuff het volgende:
In het boek bedoelen ze letterlijk dat je je eigen plannen maakt en je date / partner daar niet van op de hoogte brengt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:12:14 #51
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155499725
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:08 schreef snakelady het volgende:

[..]

Onzekerheden en angsten tonen vind ik ook juist wel goed binnen een relatie. Hoort gewoon bij elkaar volledig leren kennen. Maar het moet niet zodanig zijn dat je daardoor afhankelijk wordt van je partner en hij er echt last van heeft. Zoals onzekere mensen die bijvoorbeeld vervelend jaloers gedrag gaan vertonen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_155499726
Oh, over dat onzeker had ik heen gelezen. Die is ook wel vreemd. Maar zoals ik die lijst lees is het gewoon
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:10 schreef Manisha het volgende:

[..]

In het boek bedoelen ze letterlijk dat je je eigen plannen maakt en je date / partner daar niet van op de hoogte brengt.
Haha, dat had ik er echt niet in gelezen. Maar ik maak zovaak plannen, dat hoort ie dan wel als ie terug is uit zijn werk toch. Of bedoelen ze nooit vertellen?

Dat onzekerheid had ik niet goed gelezen trouwens, dat moet je zeker kunnen delen in een relatie.

Maar zoals ik het lees is het gewoon zonder al te veel jaloezie of drama en genoeg tijd voor jezelf (nemen) in de relatie.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:13:15 #53
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_155499748
Niet teveel boeken lezen.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:13:23 #54
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_155499752
quote:
11s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Volgens mij ligt dat sowieso vaker op het bordje der mannen dan op het vrouwenbordje. Onterecht ook.
Eensch. Ik vind persoonlijk dat het initiatief zou moeten liggen bij de persoon die diegene ziet zitten. Het maakt in mijn ogen niet uit of je man of vrouw bent.
pi_155499760
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:13 schreef Willoow het volgende:
Niet teveel boeken lezen.
:D

en zeker niet zulke :')
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:13:58 #56
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155499765
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:09 schreef Koettie het volgende:

[..]

Als je een relatie hebt kan je toch ook wat doen zonder je vriend/man? Ik nam tenminste aan dat dit niet letterlijk bedoelt was maar meer van 'doet nog haar eigen ding'.
Natuurlijk, maar als hij naast mij op de bank zit en mij belt of ik zin heb om langs te komen vind ik dat op zijn minst vreemd te noemen, :P

Nee, ik ben zo niet als persoon, ik ben een open boek en ik ben zeker niet mysterieus, ik ben graag bij hem en dat mag hij weten ook, gelukkig waardeert hij dat ook en is hij hetzelfde.
Het zal vast werken bij anderen maar zoals ik al schreef, als ik mij aan die regels moet houden doe ik mij anders voor dan ik ben, en dan trek ik dus een man aan die eigenlijk helemaal niet bij mij past.
Als iemand van nature al zo is is dat prima natuurlijk.

En dat gedeelte van humor vind ik helemaal vreemd, net alsof je humor verdwijnt als je in een vaste relatie bent, :?
pi_155499774
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:10 schreef Manisha het volgende:

[..]

dat lijkt me dus niets. Dat schept mogelijk verwarring en onzekerheid.

Dat je je eigen dingen doet lijkt me logisch, maar dat je doorgeeft wanneer je wel/niet elkaar wil zien ook. Strookt niet met het duidelijkheid/wezijntochallemaalvolwassenmensen-principe dat ik graag hanteer.
pi_155499802
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als hij naast mij op de bank zit en mij belt of ik zin heb om langs te komen vind ik dat op zijn minst vreemd te noemen, :P

Nee, ik ben zo niet als persoon, ik ben een open boek en ik ben zeker niet mysterieus, ik ben graag bij hem en dat mag hij weten ook, gelukkig waardeert hij dat ook en is hij hetzelfde.
Het zal vast werken bij anderen maar zoals ik al schreef, als ik mij aan die regels moet houden doe ik mij anders voor dan ik ben, en dan trek ik dus een man aan die eigenlijk helemaal niet bij mij past.
Als iemand van nature al zo is is dat prima natuurlijk.

En dat gedeelte van humor vind ik helemaal vreemd, net alsof je humor verdwijnt als je in een vaste relatie bent, :?
Dit. Maar het is eigenlijk ook raar dat het boek dat als ideale vrouw beschrijft. Zoveel smaken..
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:15:31 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155499806
quote:
6s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:12 schreef Fera het volgende:

[..]

Onzekerheden en angsten tonen vind ik ook juist wel goed binnen een relatie. Hoort gewoon bij elkaar volledig leren kennen. Maar het moet niet zodanig zijn dat je daardoor afhankelijk wordt van je partner en hij er echt last van heeft. Zoals onzekere mensen die bijvoorbeeld vervelend jaloers gedrag gaan vertonen.
Nee oke, maar ik heb bv donderdag een test, ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor en onzeker over, lijkt mij erg vervelend als ik dat niet zou kunnen laten zien onder het mom van '' ik ben zo enorm zelfverzekerd'' ;)
pi_155499817
Het zijn ook regels waar ik mezelf niet in zou kunnen vinden.

Bewust vaag zijn over waar je uithangt of waarom je een bepaalde avond geen tijd hebt voor je date / partner vind ik niet nodig. Hij mag best weten wat ik van plan ben. Dat niet willen vertellen vind ik niet vallen onder mysterieus zijn, maar vind ik onnodig kinderachtig gedrag.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:16:39 #61
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155499839
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee oke, maar ik heb bv donderdag een test, ik ben daar best een beetje zenuwachtig voor en onzeker over, lijkt mij erg vervelend als ik dat niet zou kunnen laten zien onder het mom van '' ik ben zo enorm zelfverzekerd'' ;)
Ik denk ook niet dat ze zulke kleine dingen bedoelen. Maar goed, het is natuurlijk allemaal wel een beetje aan interpretatie onderhevig.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:16:51 #62
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155499846
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef Manisha het volgende:
Dat niet willen vertellen vind ik niet vallen onder mysterieus zijn, maar vind ik onnodig kinderachtig gedrag.
Juist. Andersom zou je het waarschijnlijk ook niet waarderen.
pi_155499863
quote:

[..]

Ik vind zeker dat je in een relatie over zulke zaken moet kunnen praten. Ik vind het zelfs wel fijn als dat al in de datingfase kan, zo leer je elkaar inderdaad kennen en weet je meteen hoe iemand met zulke gesprekken omgaat.

De jongen die ik als laatst datete had geen moeite met zijn onzekerheden laten zien. We hebben regelmatig gepraat over zijn onzekerheden en ik vond dat, als vrouw zijnde, geen afknapper.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:17:53 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155499874
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:15 schreef Manisha het volgende:
Het zijn ook regels waar ik mezelf niet in zou kunnen vinden.

Bewust vaag zijn over waar je uithangt of waarom je een bepaalde avond geen tijd hebt voor je date / partner vind ik niet nodig. Hij mag best weten wat ik van plan ben. Dat niet willen vertellen vind ik niet vallen onder mysterieus zijn, maar vind ik onnodig kinderachtig gedrag.
Inderdaad, ben ik voor lunch met een vriendin naar de mac geweest moet ik daar dan vaag over gaan doen onder het mom dat ik dan mysterieus ben. :P
Veel te vermoeiend voor mij. ,)
pi_155499896
quote:
14s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Juist. Andersom zou je het waarschijnlijk ook niet waarderen.
Ik zou er enigszins achterdochtig van kúnnen worden. In het boek omschrijven ze het echter als extra prikkeling voor de man om te jagen, omdat er mogelijk wel eens een ander in het spel kan zijn.

Ik kan dat niet echt serieus nemen... :7
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:19:35 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155499931
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:18 schreef Manisha het volgende:

Ik zou er enigszins achterdochtig van kúnnen worden. In het boek omschrijven ze het echter als extra prikkeling voor de man om te jagen, omdat er mogelijk wel eens een ander in het spel kan zijn.

Nee, dat snap ik. Het heeft ook wel een hoog Viva-gehalte.
pi_155499987
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik. Het heeft ook wel een hoog Viva-gehalte.
en zéér vermoeiend denk ik :+
pi_155500025
Zou er wel zwaar geirriteerd van worden als iemand mijn hele agenda zou willen weten. :')
Als ik vaak die vraag kreeg zou ik ook snel vervallen tot iets vaags als 'gewoon naar vrienden'.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:23:06 #69
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155500044
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:18 schreef Manisha het volgende:

[..]

Daar wordt een man ook niet erg gelukkig van. Het wérkt misschien wel maar het is voor niemand echt leuk.
pi_155500058
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:22 schreef Lokasenna het volgende:
Zou er wel zwaar geirriteerd van worden als iemand mijn hele agenda zou willen weten. :')
Als ik vaak die vraag kreeg zou ik ook snel vervallen tot iets vaags als 'gewoon naar vrienden'.
Dat is natuurlijk weer een ander uiterste. Vertellen waar je uithangt, met wie en waarom, elke minuut van de dag, dat wil niemand.
pi_155500077
Geen spelletjes, dit is het. Ben ik hoteldebotel, dan doe ik hoteldebotel. Vind ik haar niet leuk, dan zoek ik nul contact. Als ze iets vraagt, dan krijgt ze het eerlijk.
pi_155500086
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Daar wordt een man ook niet erg gelukkig van. Het wérkt misschien wel maar het is voor niemand echt leuk.
Ik denk dat niemand de strijd aan wil gaan met concurrenten. Ik zou mezelf iig niet uitgedaagd voelen als ik zou weten dat mijn date met nog 5 anderen date en ik mezelf moet presenteren als de allerleukste. Het is graag of niet :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:24:33 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155500090
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:23 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik denk dat je als man zijnde op een gegeven ook wel klaar bent met dat jagen, op een bepaald punt wil je toch ook gewoon zekerheid hebben.
pi_155500105
quote:

[..]

Maar dat is toch logisch. Volgens mij is die tekst ook heel multi intepretabel, ik las daar juist weer bijv jaloezie in. Ipv dingen als terechte zenuwen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:25:36 #75
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155500131
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef Manisha het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand de strijd aan wil gaan met concurrenten. Ik zou mezelf iig niet uitgedaagd voelen als ik zou weten dat mijn date met nog 5 anderen date en ik mezelf moet presenteren als de allerleukste. Het is graag of niet :P
Mannen houden die concurrentie nog wel even vol maar heel lang duurt dat inderdaad niet.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:25:50 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_155500136
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef Koettie het volgende:

[..]

Maar dat is toch logisch. Volgens mij is die tekst ook heel multi intepretabel, ik las daar juist weer bijv jaloezie in. Ipv dingen als terechte zenuwen.
Ja inderdaad, het is een beetje open voor suggesties zo.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:26:13 #77
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155500151
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk dat je als man zijnde op een gegeven ook wel klaar bent met dat jagen, op een bepaald punt wil je toch ook gewoon zekerheid hebben.
Klopt. Sommigen vergeten dat mannen uiteindelijk ook gewoon mensen zijn met behoefte aan zekerheid. De meeste mannen dan.
pi_155500211
Ik vind het persoonlijk echt geweldig als een vrouw duidelijk laat weten dat ze wat in me ziet. Daar kan ik teminste wat mee, scheelt weer een hele hoop filosoferen over of ze me nou wel of niet ziet zitten.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:29:40 #79
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_155500240
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:28 schreef Fluppert het volgende:
Ik vind het persoonlijk echt geweldig als een vrouw duidelijk laat weten dat ze wat in me ziet. Daar kan ik teminste wat mee, scheelt weer een hele hoop filosoferen over of ze me nou wel of niet ziet zitten.
Dit dus. Ik ben niet echt van die raadspelletjes, waarbij je moet gissen wat ze voor je voelt.
pi_155500378
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:28 schreef Fluppert het volgende:
Dat filosoferen komt ook alleen maar door je eigen onzekerheid.
pi_155500423
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar daarom juist. Als je niet zo zelfverzekerd bent is een duidelijke hint krijgen meer dan welkom :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:35:41 #82
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155500444
quote:

[..]

Onzekerheid is iets heel natuurlijks en wordt vergroot wanneer de ander niet duidelijk is. Dat werkt nou eenmaal zo.
pi_155500486
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit topic vind ik erg interessant, omdat deze kwestie mij ook opviel en ik er de laatste tijd over nadacht.

Het valt mij op dat de mannen/vriendjes/verloofden van mijn vriendinnen die best gemeen, vervelend en bitchy kunnen doen achter hun kont aanlopen en zowat alles voor ze doen.

Andere vriendinnen van mij die niet gemeen zijn, maar juist zorgzaam, lief en begripvol hebben dan weer vriendjes die eigenwijs en koppig zijn en nooit water bij de wijn doen. Jammer genoeg val ik zelf ook in deze categorie.

Mijn vriend is lief, maar jammer genoeg snapt hij weinig van romantiek en mochten we een keer ruzie hebben, blijft hij koppig en irritant doen en ben ik degene die het moet goedmaken. Ik houd heel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt, maar ik vind het wel oneerlijk dat ik een vriend heb die niet alles wil doen naar mijn zin, terwijl mijn gemene vriendinnen wel zulke vriendjes hebben.

Dus kort samengevat: ik weet niet of de ideale vrouw een bitch is, maar ik weet wel dat de bitchy vrouwen vriendjes hebben die alles voor ze doet en achter ze aanloopt en de lieve vrouwen de koppige mannen treffen die voet bij stuk houden.
pi_155500617
Ik val onder dit rijtje maar no way dat mijn vriend alles voor me doet hoor. Ik hou van evenwicht in een relatie.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:44:58 #85
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155500767
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:36 schreef Meloenthee het volgende:
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar dit topic vind ik erg interessant, omdat deze kwestie mij ook opviel en ik er de laatste tijd over nadacht.

Het valt mij op dat de mannen/vriendjes/verloofden van mijn vriendinnen die best gemeen, vervelend en bitchy kunnen doen achter hun kont aanlopen en zowat alles voor ze doen.

Andere vriendinnen van mij die niet gemeen zijn, maar juist zorgzaam, lief en begripvol hebben dan weer vriendjes die eigenwijs en koppig zijn en nooit water bij de wijn doen. Jammer genoeg val ik zelf ook in deze categorie.

Mijn vriend is lief, maar jammer genoeg snapt hij weinig van romantiek en mochten we een keer ruzie hebben, blijft hij koppig en irritant doen en ben ik degene die het moet goedmaken. Ik houd heel veel van hem en ik weet dat hij ook veel van mij houdt, maar ik vind het wel oneerlijk dat ik een vriend heb die niet alles wil doen naar mijn zin, terwijl mijn gemene vriendinnen wel zulke vriendjes hebben.

Dus kort samengevat: ik weet niet of de ideale vrouw een bitch is, maar ik weet wel dat de bitchy vrouwen vriendjes hebben die alles voor ze doet en achter ze aanloopt en de lieve vrouwen de koppige mannen treffen die voet bij stuk houden.
Ben je serieus?
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:49:19 #86
416020 K44S
The bearded man
pi_155500929
Al spreek ik voor mezelf, ik val sporadisch op de "hard(t) to get"dames.

Het voordeel vind ik van deze dames:
-ze vragen niet continue aandacht.
-ze zijn niet snel aan je gehecht.
-ze nemen (als ze het dan ook doen) het initiatief.

Nadeel vind ik:
-ze doen geen moeite (al lees mijn vorige punt, dat als ze initiatief nemen, ze dat ook wel goed doen).
-totaal geen hoogte
-ik kan er snel op afknappen.

Ik ben absoluut geen dategoeroe en heb via Tinder een aantal dates gehad. Deze zijn (ook dankzij mijn eisenpakket en de chemie met de dames) dan ook niet verder gekomen tot vriendschappen of dat het contact gewoon dood bloede.

Dus nee, ik val niet snel op de bitch(al dan niet wat scheldwoord betreft).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:50:43 #87
416020 K44S
The bearded man
pi_155500981
quote:

[..]

Toch wel handig als je hintjes doof bent toch?
Ik quote:
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_155501174
quote:
Verliefd zijn is voor mensen van alle leeftijden. Pas daarna komen de mogelijke wensen afhankelijk van ieders verleden en wensen voor de toekomst. En die zijn niet altijd gelijk aan het hart zogezegd,

Veel raken beschadigt en geloven daardoor niet meer in liefde en sluiten dan een deel van zichzelf af bijvoorbeeld. Of gaan extreme eisen aan een partner stellen of zijn zelfs compleet van mening dat liefde iets praktisch is, een contract tussen mensen die gelijke doelen willen stellen in en aan het leven.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155501354
Ik ben het eens met de genoemde punten, vrouwen moeten een eigen leven hebben en niet teveel aandacht vragen.
pi_155501970
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:36 schreef Meloenthee het volgende:

Iets met tegenpolen zoeken wat ze zelf eigenlijk niet kunnen en hopen zo heel te worden?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155501974
quote:
6s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:44 schreef Fera het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Dat is misschien een beetje overdreven verwoord inderdaad :P

Ik vind het wel oneerlijk dat de mannen van bitchy vriendinnen 'makkelijker' zijn en mijn vriend 'moeilijker' is.
pi_155501995
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef I-care het volgende:

[..]

Iets met tegenpolen zoeken wat ze zelf eigenlijk niet kunnen en hopen zo heel te worden?
Dit zou heel goed kunnen :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:21:45 #93
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155502040
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Dat is misschien een beetje overdreven verwoord inderdaad :P

Ik vind het wel oneerlijk dat de mannen van bitchy vriendinnen 'makkelijker' zijn en mijn vriend 'moeilijker' is.
Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Maar ik zou sowieso geen schoothondje als vriend willen hebben. Dan maar iets moeilijker.
pi_155502187
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:25 schreef Manisha het volgende:

Allemaal zaken die niet bij mij passen. Ik focus me graag op één persoon. Deze persoon mag van mij weten hoe ik me over hem voel. Ik ben een echt gevoelsmens en ben nooit bezig met een spel. Echter lijkt dat in dit boek wel te word[/sup]en aangeraden, dus ik ben erover aan het denken geslagen.

Wat vindt het forum van de stelling (en eventueel het boek) 'De ideale vrouw is een bitch', gekeken naar de beschrijving van hoe het woord 'bitch' bedoeld is?
Is de liefde één groot spel dat je moet spelen? Of is het forum van mening dat je juist naar je gevoel moet luisteren en open moet communiceren?

Allemaal zaken die niet bij je passen zeg je.
Dus verander je alles aan jezelf, word een"bitch" en dan vind je een man

Die man valt dus op een vrouw die zich totaal anders voordoet als dat ze eigenlijk is.
Hoe lang blijf je die ander dan spelen?
Ben jij gelukkig dan met die "rol"?
Hou je die levenslang vol, of komt je ware ik na een tijd toch weer tevoorschijn?

Is die man dan nog wel gelukkig met jou als je je al die tijd anders hebt voorgedaan?
Waarom niet gewoon jezelf zijn en een beetje geduld hebben met wachten op de ware?
Als je gelukkig bent met jezelf dan komt mr. X vanzelf wel een keer

punt 2 7 en 10 zit wel wat in, alhoewel ik me afvraag hoe je een goed geoliede machine behandeld :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 24 augustus 2015 @ 17:26:53 #95
163650 Greys
pi_155502246
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:06 schreef Copycat het volgende:

Ik word persoonlijk altijd een compleet ander mens na één date.
Jij niet? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_155503626
Topic nog niet gelezen maar de eerste week dat ik bij mijn vriendin thuis kwam zag ik dat ze deze boeken in haar boekenkast had.

Ze vroeg me ook haar vriendje te zijn door te vragen: "Ik ben je bitch toch?" Waarop ik antwoordde: "Jij bent zeker mijn bitch"

pi_155509804
Verliefd worden is wel een bijzonder persoonlijk iets natuurlijk. Iedereen valt ergens anders voor. Dat lijkt me ook logisch want anders zouden alle mannen verliefd worden op dezelfde vrouw en alle vrouwen op dezelfde man.
pi_155510250
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:19 schreef Meloenthee het volgende:
Misschien lijken ze alleen maar makkelijker en word jij gillend gek van zo een pleaser in plaats van je huidige vriend.
pi_155518469
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:07 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Misschien lijken ze alleen maar makkelijker en word jij gillend gek van zo een pleaser in plaats van je huidige vriend.
Als ik de verhalen hoor en zie hoe ze zich gedragen, denk ik soms wel: waarom doet mijn vriend dit niet allemaal voor mij?

Maar ik moet ook niet onrechtvaardig zijn, mijn vriend heeft wel een aantal dingen voor mij gedaan die een andere man waarschijnlijk niet zo gauw zou doen.. ;)
pi_155520098
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 02:11 schreef Meloenthee het volgende:

[..]

Als ik de verhalen hoor en zie hoe ze zich gedragen, denk ik soms wel: waarom doet mijn vriend dit niet allemaal voor mij?
Als je liever je zin wil krijgen, dan kun je je natuurlijk ook eens zo gaan gedragen. Er is alleen wel een fine line, dus kijk niet gek op als je vriend niet de gewenste reactie gaat geven..

quote:
Maar ik moet ook niet onrechtvaardig zijn, mijn vriend heeft wel een aantal dingen voor mij gedaan die een andere man waarschijnlijk niet zo gauw zou doen.. ;)
Onrechtvaardig? Het klinkt eerder nogal ondankbaar. Was het inmiddels trouwens niet je verloofde?
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:41:51 #101
5428 crew  miss_sly
pi_155520685
quote:

[..]

Jezelf, je vriend en je relatie vergelijken met anderen is niet echt constructief.
Als jij en je partner van elkaar houden en gelukkig zijn met elkaar, is dat toch het enige dat telt?

Daar komt bij dat niemand ooit echt in de relatie van een ander kan kijken. Je weet niet hoe het werkelijk gaat, je ziet alleen wat men wil laten zien, en hoort alleen dat wat je vriendinnen kwijt willen. Ik zou me daar niet op blind staren.
pi_155520790
quote:
Heb je dat dan wel eens tegen hem gezegd? "Ik zou het leuk vinden als...", of juist zelf iets doen?
Zoveel mensen die hier op FOK! komen klagen over hun partner en dat hij/zij niets doet, maar in relaties spreek je dingen uit, ook verwachtingen. En, wellicht nog belangrijker, na een tijdje weet je wat voor vlees je in de kuip hebt. En dan bepaal je daarna of dit iemand is met wie je een relatie wilt standhouden, of je kunt leven met bepaalde nukken of dingen die iemand wel/niet doet.

Mijn partner is ook niet 'romantisch', een bloemetje hoef ik niet te verwachten, cadeaus doen we ook niet aan, en dat vind ik allemaal helemaal niet erg + dat wist ik vanaf het moment dat we elkaar, vers in de relatie, beter leerden kennen. Als ik iemand had gewild die dat wel doet, die me verrast met een bloemetje eens in de zoveel tijd, of een cadeautje, dan had ik het uit moeten maken en op zoek moeten gaan naar 'n andere partner :P
Ja doei.
pi_155520842
quote:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen.

Euh nee. Laat maar dan.
pi_155520903
quote:

[..]

Sowieso als je gaat vergelijken, het gras is altijd groener. De ene heeft betere charmes, de andere is beter in bed.
Komt natuurlijk ook door de wegwerpmaatschappij waar in wij leven en er niet meer zo geluisterd wordt naar wat je zelf graag zou willen, maar wat iedereen zogenaamd belangrijk vindt. En dan val je al gauw genoeg oppervlakkige eigenschappen.
pi_155521023
quote:

Op het moment dat het een spel is, zet je toch je relatie als inzet in? Dat lijkt mij een gevaarlijke manier. Daarbij is dat voor iedereen anders. Kennelijk trek jij een bepaald type mannen aan die meer vrouwen hebben die zich 'mysterieus' ( :') ) gedragen. Die er standaard van uit gaan dat vrouwen niet begrepen mogen worden ofzo.
pi_155521887
Het woord 'bitch' is nou niet echt een toepasselijke omschrijving voor de kenmerken die genoemd worden.

Leuk lijstje van kenmerken, maar alles behalve accuraat. Waar het altijd op neerkomt is 1. mensen willen emotioneel/zintuiglijk geprikkeld worden en nieuwe ervaringen opdoen en 2. bewegingsvrijheid hebben, tijd voor eigen interesses hebben.
pi_155522874
Wtf is dat toch met die terugkerende clichés? Het lijkt net of iedereen het allemaal van elkaar overneemt. Zo moet je zijn en handelen in het leven. Speel dit spelletje en blijf onduidelijk, want dat houd het spannend. :')

Ik zie niet in waarom een man afgeschrikt zou moeten worden, als een vrouw extra aandacht geeft. Jij vind haar leuk en zij vind jou leuk, dus waar is het probleem? Altijd dat moeilijk gedoe, met die clichés. Oh, nu vind ze mij echt leuk, laat ik mijn boek met clichés even openen, want ik doe liever wat anderen doen, dan wat ik zelf wil.

Er is helemaal niks mis, met extra aandacht van vrouwen. Verliefd of niet. ;)
** Red Hot Chili Peppers - This Velvet Glove **
// Life is not about waiting for the Storm to pass, but about learning to Dance in the Rain. //
pi_155526074
quote:

[..]

quote:

[..]

Het minste wat ze kunnen doen. Klinkt alsof ze god op hun blote knieen mogen danken.
pi_155526531
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:03 schreef BatWayne het volgende:
Topic nog niet gelezen maar de eerste week dat ik bij mijn vriendin thuis kwam zag ik dat ze deze boeken in haar boekenkast had.

Ze vroeg me ook haar vriendje te zijn door te vragen: "Ik ben je bitch toch?" Waarop ik antwoordde: "Jij bent zeker mijn bitch"

[ afbeelding ]
Klinkt behoorlijk truttig. Doet ze ook aan kantklossen?
pi_155528311
quote:
Hoi!

Gewoon, omdat het me leuk lijkt om over dit onderwerp te discussiëren en meningen van anderen te horen.

Mijn datingleven gaat helaas niet over rozen. In het verleden heb ik altijd relaties gehad. Deze relaties startten zonder moeite. Hij vond mij leuk, ik vond hem leuk, prima, relatie. Mocht het dan niet blijken te werken, ga je alsnog uit elkaar, wat me logisch lijkt. Zo heb ik relaties gehad van een paar jaar en ook een aantal relaties van hooguit een half jaar.

Sinds 1,5 jaar ben ik echter vrijgezel en begeef ik me zo nu en dan in de datingwereld. Wat mij tegenwoordig opvalt is dat de mannen in het begin hotel de botel op me zijn. Ze krijgen me niet uit hun gedachten, willen me zo vaak mogelijk zien, dragen me op handen. Op het moment dat ik ze ook oprecht leuk begin te vinden (als in: verliefd), haken ze echter af. Dan krijg ik smoezen naar m'n hoofd dat ze nog niet klaar zijn voor een relatie, het rustig aan willen doen, het ligt absoluut niet aan mij, blablabla. Tot het contact vanzelf dood bloedt.

Dit vind ik uiteraard erg jammer, want zo verlies ik wel een beetje de lol in het daten. Natuurlijk zal het wel gewoon betekenen dat ik de juiste nog niet ben tegengekomen, maar toch houdt het me meer bezig dan me lief is.
Ik heb inmiddels het idee gekregen dat mannen (en vast en zeker ook vrouwen) maar eeuwig blijven rondkijken naar een toch nog iets leuker persoon die misschien wel eens langs kan komen. De mogelijkheden zijn natuurlijk ook eindeloos met datingsites als Tinder.

Nu ben ik aan het lezen gegaan in het boek "De ideale vrouw is een bitch". In dit boek wordt beschreven waarom mannen van 'bitches' houden. En niet 'bitch' als in 'kut wijf', maar bitch als in 'onafhankelijke, sterke vrouw'.

[..]

Bovenstaand gequote uit het boek.

In het boek lijkt het allemaal om één groot spel te draaien. Een spel dat ik niet gewend ben te spelen en een spel dat ik liever ook niet zou spelen. Maar het geeft wel stof tot nadenken.

Zo staat onderstaande quote ook in het boek (herkenbaar voor mij):

[..]

Het hele boek lees ik uiteraard met een korreltje zout, maar er staan zeker tips in die, denk ik, werken in de praktijk. Niet te beschikbaar zijn (regelmatig 'nee, ik heb geen tijd' verkopen), niet het achterste van je tong laten zien, jezelf niet meteen weggeven (bewust verlangen opwekken, lang wachten met seks, etc.), gevoelens bespreken is uit den boze, het liefst date je er nog een paar andere mannen naast (dat prikkelt het jachtinstinct).

Allemaal zaken die niet bij mij passen. Ik focus me graag op één persoon. Deze persoon mag van mij weten hoe ik me over hem voel. Ik ben een echt gevoelsmens en ben nooit bezig met een spel. Echter lijkt dat in dit boek wel te worden aangeraden, dus ik ben erover aan het denken geslagen.

Een nette, respectvolle discussie lijkt me leuk, omdat dit onderwerp voor iedereen herkenbaar is, denk ik :)
Volgens mij ligt het eenvoudiger: je bent een paar jaar verder en de mannen die je date zijn dat ook. Dat betekent in een aantal gevallen dat ze niet meer met beide benen in een relatie springen, maar fouten uit het verleden willen vermijden.
pi_155530077
Aan dat soort onzinboeken moet je geen tijd verspillen.
pi_155530410
quote:
Mannen worden verliefd als ze moeite voor je moeten doen. Net als wat onder nummer 4 staat. Als mannen geen moeite meer hoeven doen, jij bent verliefd en komt toch wel naar hem, neemt toch wel het initiatief etc. dan is voor hen de lol er vanaf en willen ze afstand.
Niet herkenbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')