Ik zit op 1098. Voor het eerst sinds tijden weer op kantoor, als ik thuis werk ben ik fysiek veeeeeel actiever. Daarom zo ff een rondje wandelen (en aan het einde van de dag even de facturen in de brievenbus droppen), dan kom ik er welquote:
Klinkt inderdaad simpelquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk. Ik doe 2 boterhammen, 1 beleggen met 30+ kaas, de tonijn mengen met een schep kwark (en peper) dat op de kaas smeren, boterham er bij bovenop, in de pan tot bruin en kaas gesmolten, dot ketchup, gaan.
Maar hoe kan je lijf nou een kilo vet opslaan als je elke dag onder je dagelijkse behoefte blijft?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:19 schreef Lonaa het volgende:
Het was zo een weegschaal. Ik weet dat ze onbetrouwbaar zijn, maar je kan er wel een trend uit afmeten.
Heb afgesproken vanaf nu iedere week weer te meten om de trend te zien. En het zou wel kunnen kloppen, mijn voeding is niet denderend geweest de afgelopen weken. Ik zit niet zo lekker in m'n vel en stort dan in de middag soort van in en grijp dan naar makkelijk/ongezond voer.
Heb nu een goede weekplanning gemaakt en ga vandaag een shitload mealpreppen. Kijken of het dan beter gaat.
Ja, uh, geen idee.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar hoe kan je lijf nou een kilo vet opslaan als je elke dag onder je dagelijkse behoefte blijft?
PC uit en lopen jijquote:
Nee, ik kan het huis niet uit, er komt een reparatiemeneerquote:
En rondjes door je huis mag je ook niet lopenquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik kan het huis niet uit, er komt een reparatiemeneer
En om idiote redenen is door mijn huis lopen ook geen goed idee!
quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:29 schreef Sarabi het volgende:
En rondjes door je huis mag je ook niet lopen
Da's dan wel weer een voordeel, je bent er nu ruiiiiiim op tijd bijquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben er overigens niet gedemotiveerd van geraakt ofzo hoor. Ik at slecht en stak een beetje m'n kop in het zand, dus het was een goede wake-up-call.
Vanavond maar een extra rondje danquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik kan het huis niet uit, er komt een reparatiemeneer
En om idiote redenen is door mijn huis lopen ook geen goed idee!
quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben er overigens niet gedemotiveerd van geraakt ofzo hoor. Ik at slecht en stak een beetje m'n kop in het zand, dus het was een goede wake-up-call.
Ik vind die wasadingen altijd heel vol van smaak (voornamelijk zout, maar dat kan aan mij liggen). Ik kan me voorstellen dat dat niet lekker smaakt met een 'aanwezig' beleg.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
ook weer makkelijker. Ik heb afgelopen weekend gevulde jalapenos gemaakt. Ik had nog een deel van de vulling over. Dat smaakt dus totaal niet op een Wasa thin. En ik was nog wel bang dat ik me niet in kon houden (cream cheese, geraspte cheddar, knoflook, gerookt paprikapoeder)
Ik had dat dus echt verkeerd ingeschatquote:Op maandag 24 augustus 2015 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik vind die wasadingen altijd heel vol van smaak (voornamelijk zout, maar dat kan aan mij liggen). Ik kan me voorstellen dat dat niet lekker smaakt met een 'aanwezig' beleg.
Ik zou het op een wrap smeren, lekker neutraal en niet te aanwezig. Of is het nu allemaal op?quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had dat dus echt verkeerd ingeschatIk had helemaal geen rekening gehouden met de crackers ook eigenlijk. Die spread was zo goddelijk dat ik dacht dat het overal wel mee zou gaan.
Het is dan ook wel echt nodigquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het op een wrap smeren, lekker neutraal en niet te aanwezig. Of is het nu allemaal op?
Goed bezig PB!
Maar je doet het toch maar mooi ff, dus geen reden voorquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het is dan ook wel echt nodig![]()
Dan moet je ze wel gaan gebruiken hequote:Op maandag 24 augustus 2015 15:08 schreef Sarabi het volgende:
Loopband, crosstrainer en hometrainer in huis
Wat zal ik toch slank worden hahaha.
Ow moet dat ook nog?.....quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan moet je ze wel gaan gebruiken he
Dit!quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar je doet het toch maar mooi ff, dus geen reden voormaar voor
![]()
Zou wel fijn zijn dat de aanschaf van die apparaten in ene 20 kg van je gewicht afhaaldequote:
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:34 schreef Lonaa het volgende:
Massive mealprep is massive.
Hopen dat ik zo voor deze week m'n valkuil dichttimmer.
Dat ligt een beetje aan hoe de verdeling van je kcals verder ik. Als de salade qua kcals ongeveer de omvang van 4 boterhammen + beleg moet hebben, dan zou ik zorgen voor flink groente, eiwitten (ei/kip/vis/mager vlees) en eventueel koolhydraten. Ga vooral voor veel groente, dat is veel volume en dat zorgt naast eiwitten voor een lekker vol gevoel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:39 schreef Mord_Sith het volgende:
Zijn er hier mensen die wel eens salade meenemen naar hun werk als lunch?
Ik wil morgen salade meenemen, maar hoeveel moet ik dan maken voor een beetje een goeie lunch?
At normaal eigenlijk altijd brood (4 boterhammen)
Ik heb gemaakt:quote:
Ik ga niet voor hetzelfde aantal kcals, ik heb liever hetzelfde qua volume.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan hoe de verdeling van je kcals verder ik. Als de salade qua kcals ongeveer de omvang van 4 boterhammen + beleg moet hebben, dan zou ik zorgen voor flink groente, eiwitten (ei/kip/vis/mager vlees) en eventueel koolhydraten. Ga vooral voor veel groente, dat is veel volume en dat zorgt naast eiwitten voor een lekker vol gevoel.
Bedenk dan hoe veel kcals je wilt hebbenquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik ga niet voor hetzelfde aantal kcals, ik heb liever hetzelfde qua volume.
Maar ik heb geen idee hoeveel sla ik dan klaar moet maken
Vier boterhammen met goed beleg wegen ongeveer 200-250 gramquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:43 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik ga niet voor hetzelfde aantal kcals, ik heb liever hetzelfde qua volume.
Maar ik heb geen idee hoeveel sla ik dan klaar moet maken
Dat stond wel in de advertentie....quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn dat de aanschaf van die apparaten in ene 20 kg van je gewicht afhaaldeDan stonden er nu ook een paar bij mij thuis
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemaakt:
Kippenlever met spek, ui en champignons
Vezelrijke kwarktaart in de smaak citroencheesecake.
Bieflap met salade van venkel, mais, radijs.
Vietnamese pho met kip
Venkel met gerookte kipsalade
Salade met forel, appel, kwark, radijs.
Marokkaanse salade met o.a. rauwe ham, vijgen, quinoa, zoete aardappel (die moet ik nog maken)
Dan kan ik tot woensdagavond vooruit.
ermahgerd lekkerquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemaakt:
Vietnamese pho met kip
Marokkaanse salade met o.a. rauwe ham, vijgen, quinoa, zoete aardappel (die moet ik nog maken)
Klinkt nice! Hoe maak jij pho?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemaakt:
Vietnamese pho met kip
Succes!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:47 schreef Sarabi het volgende:
Maar zonder dollen, deze week dus eindelijk weer beginnen met Evy
Hopelijk zondee blessures deze keer.
Grofweg dit recept: http://smittenkitchen.com/blog/2014/01/chicken-pho/quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt nice! Hoe maak jij pho?
jaja, van het rondsjouwenquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Spierpijn in mijn kont van het rondsjouwen in de Ardennen.
Enniewee, rare weekend is geweest. Mooi moment om weer echt braaf te gaan doen.
Yep daar is ie voorquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:59 schreef Stormqueen het volgende:
ga je dan op de loopband rennen, sarabi?
Tenk joe!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Grofweg dit recept: http://smittenkitchen.com/blog/2014/01/chicken-pho/
Vandaag voor het eerst.
Vooral Evy vind ik leuk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Succes!
Ik vind rennen nog steeds k met p, maar altijd als een vriendinnetje vrolijk vertelt dat ze weer relatief moeiteloos 10 km heeft gerend klinkt het ineens aanlokkelijk
Toegegeven, het zou niet de eerste keer zijn.quote:
woahquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb gemaakt:
Vietnamese pho met kip
Langer dan 5 km is ook nergens voor nodig. Tenzij je het heel erg tof vindt natuurlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Vooral Evy vind ik leuk.
Langer dan 5km hoeft voor mij niet.
woon je hier in de buurt?quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemaakt:
Vietnamese pho met kip
die kan ze vast ook wel mailenquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je hier in de buurt?
ik ben wel benieuwd naar de recepten voor kippenlevertjes en de marokaanse salade![]()
Oeh taart lekker!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gemaakt:
Vietnamese pho met kip
Ik woon in Twente, dat is bij niemand in de buurtquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:02 schreef Barreltje het volgende:
[..]
woon je hier in de buurt?
ik ben wel benieuwd naar de recepten voor kippenlevertjes en de marokaanse salade![]()
Bodem van 100 gram digestive koekjes en 30 gram boter. Vulling van 100 gram light creamcheese, 500 gram Optimel 0% kwark met citroensmaak en whey.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oeh taart lekker!![]()
Waarmee heb je die smaak gemaakt?
Liegebeest.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woon in Twente, dat is bij niemand in de buurt
Lekker! ga ik noteren!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Bodem van 100 gram digestive koekjes en 30 gram boter. Vulling van 100 gram light creamcheese, 500 gram Optimel 0% kwark met citroensmaak en whey.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woon in Twente, dat is bij niemand in de buurt
Tukkers unite!quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:14 schreef Lonaa het volgende:
Ineens allemaal Twentenaren in het topic alles.
En ik.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Tukkers unite!
Ook als je import bent zoals ik
In dit geval: exporttukkerquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:35 schreef Shandaly het volgende:
Twente
Exporttukker hier, of importbrabo, 't is maar hoe je het bekijkt
vier kilo in vier weken is keigoed man!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:12 schreef mrspoeZ het volgende:
Lijstje
O grote Luxemburgse boterhammen met 30+ kaas
L reepje gedroogd fruit ('even naar school' duurde langer dan gepland)
T emmer snoeptomaatjes, totaal wel hele 150 kcal![]()
D stoofvlees met erwtjes, worteltjes en rucola
Vanmorgen weer 78kg.Maar ook op dat gewicht toch min vier in vier weken.
ik ook, althans zo noemt mijn lief mequote:
Hier ook ja. Liefdequote:Op maandag 24 augustus 2015 22:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik ook, althans zo noemt mijn lief meDat levert nog wel eens rare situaties op...
Hier weer 'normaal' aan het werk, dus ook weer meer regelmaat. En weer de 'spons-waar is de chocola'-periode vam de maand, ook altijd fijn...
Hmm, hoeveel kcal heeft die salade?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:35 schreef PdeHoog het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O - 250 gr. kwark met muesli en gedroogd fruit
T - Banaan
L - Vier boterhammen met gebraden gehakt
T - Bites we love
D - Zaanse salade van Appie.
En daarbij nog wat Cafe Choco's op kantoor.
Totaal ongeveer 1900 kcals. Ik ben tevreden
Als beweging in totaal 1u20 wandelen. Lunchwandeling plus avondwandeling (tussen de buien door)
565 kcal. Hoezo? Denk je dat ik misreken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:19 schreef Rucola het volgende:
[..]
Hmm, hoeveel kcal heeft die salade?
Ik heb een fitbit zip voor 50 euro. Ik moet sowieso niets om mijn pols hebben.quote:
Fitbit hier! Ik heb een flex. Ik zal wel ff een dm doen, kunnen we racenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 01:08 schreef LadyOracle het volgende:
Heb niet alles terug gelezen, maar ik zie iets over stappen. Wat gebruiken jullie om ze te tellen? Ik heb een Fitbit Gear HR. Wel fijn. Als iemand Fitbit gebruikt en het leuk vindt, DM gerust je gegevens. Ik heb nog geen vrienden in mijn overzicht, dus ik kan tegen niemand een wedstrijdje doen. ;'(
Mijne was 111 via Coolblue Tweedekans op Marktplaatsquote:
Geen taart?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:27 schreef Lonaa het volgende:
Hehe. 95,0. Morgen er dan echt (weer) onder. En dan even volhouden
Lijstje vandaag:
O: Roggebrood met cream cheese en zalm
L: Tosti met geitenkaas en rauwe ham
T: Kippenlever, spek, ui.
D: Salade met veel groente
T: Gerookte kip en venkel.
Paste niet meer vandaagquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Paste niet meer vandaagDit moet eerst op.
Taart wel morgen en overmorgen.
Hij kan ook in de vriezer, toch?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:49 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Des te langer je hem bewaard wordt die bodem altijd zo meh
Ik ga het proberen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Theoretisch wel, maar zelf nog nooit gedaan
Ja, daar had ik aan gedacht. Thanks captain obviousquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zou wel alvast in porties doen
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, daar had ik aan gedacht. Thanks captain obvious
*heeft weleens bananen met schil en al in de vriezer gestopt*quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, daar had ik aan gedacht. Thanks captain obvious
Lastig he Kwakquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb enorm moeite met de start van het schooljaar en goed eten. Kom al.snel weer in die vicieuze cirkel: s ochtends teveel haast voor ontbij, op school teveel haast voor brood, als er iets getrakteerd wordt dan teveel daarvan nemen, dan s middags thuis retehonger en dus snoepen tijdens het koken en niet de tijd nemen om gezond te koken.
Moet vanaf morgen beter gaan,ga vanavond de lunch voor morgen klaarmaken en salade, J begint met koken als hij voor mij aan thuis is, vanavond douchen en op tijd naar bed/opstaan ipv morgen gehaast.
En de enorme doos merci die ik gisteren als bedankje kreeg mag J op zijn werk uitdelen.
Neem die rust in de pauzes. Echt waar, die heb je nodig. En plannen is echt een must in dat opzicht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb enorm moeite met de start van het schooljaar en goed eten. Kom al.snel weer in die vicieuze cirkel: s ochtends teveel haast voor ontbij, op school teveel haast voor brood, als er iets getrakteerd wordt dan teveel daarvan nemen, dan s middags thuis retehonger en dus snoepen tijdens het koken en niet de tijd nemen om gezond te koken.
Moet vanaf morgen beter gaan,ga vanavond de lunch voor morgen klaarmaken en salade, J begint met koken als hij voor mij aan thuis is, vanavond douchen en op tijd naar bed/opstaan ipv morgen gehaast.
En de enorme doos merci die ik gisteren als bedankje kreeg mag J op zijn werk uitdelen.
Hoeveel goedkoper ben je dan uit?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:40 schreef MaJo het volgende:
Ik heb vandaag op de markt bij de notenkraam amandelen, pistache noten, zonnebloempitten, gojibessen, veenbessen en rozijnen gehaald. Dit gemixt en nu heb ik mijn eigen versie mani berries![]()
Ik denk eigenlijk even duur: ik was 31,35 euro kwijt voor 1,5 kilo noten (heb van elke soort 250 gram genomen). Hier kun je 30 pakketjes van 50 gram van maken dus ongeveer 1 euro per zakje.quote:
Ahaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk even duur: ik was 31,35 euro kwijt voor 1,5 kilo noten (heb van elke soort 250 gram genomen). Hier kun je 30 pakketjes van 50 gram van maken dus ongeveer 1 euro per zakje.
Maar het kan wel goedkoper. Voor de volgende keer weet ik dat ik minder zonnebloempitten en gojibessen nodig heb. Rozijnen zou je ook veel goedkoper kunnen kopen in de winkel denk ik. Maar vond het wel leuk om eens uit te proberen en heb gelijk een mooie voorraad
Kwarkdrink of smoothie klaarzetten in de koelkast zodat je drinkontbijt hebt in de auto een optie?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:16 schreef kwakz0r het volgende:
Woei!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef douche-eendje het volgende:
Vakantienet een wandeling van 10km met 400 meter hoogteverschil gemaakt.
Waar ben je?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef douche-eendje het volgende:
Vakantienet een wandeling van 10km met 400 meter hoogteverschil gemaakt.
En weer zo'n lekkere tosti-combiquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:40 schreef Lonaa het volgende:
Definitief lijstje:
O: Roggebrood met light creamcheese en gerookte zalm.
L: Tosti met geitenkaas en rauwe ham.
T: Kippenlever, spek, ui, champignons.
D: Salade met sla, kikkererwten, feta, rauwe ham, tomaat, vijgen.
T: 2 boterhammen met light cream cheese en gerookte zalm, appel.
1733.
O: 400 kcalsquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
3000 kcal? Dat was of heel veel mayonaise, of meer dan 2 koekjes dan? Want dat haal ik er niet uit.
200 gram aardappelpartjes gebakken in 20 gr roomboter. 10 was de planning maar het klontje was iets groter dan gedachtquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:03 schreef Stormqueen het volgende:
Mayonaise is het zaad van satan
Maar dan gok ik dat jij iets meer en iets vettere gebakken aardappels eet dan ik normaal doe![]()
Ik denk sowieso dat die café choco's ook aardig aantikken. Die automaten-cacao doe daarvoor gebruikt wordt bestaan volgens mij voor 75% uit suiker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
3000 kcal? Dat was of heel veel mayonaise, of meer dan 2 koekjes dan? Want dat haal ik er niet uit.
Ik weet niet of iedereen dat heeft, maar ik lees alles automatisch in mijn eigen hoeveelheden. Dus ik zag er zo 1,2,3 ook geen 3000kcal inquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:06 schreef SummerBreeze het volgende:
En verder hebben we nergens hoeveelheden bij gekregen.35 of 100gram muesli maakt ook een enorm verschil, magere of volle kwark? Wat voor brood? Gehakt, wat voor soort?
Ik kan hier wel 3000 kcal in lezen
40 gr muesli met fruit, 225 gr magere kwark, 250 gr halfvolle melk, 4 volkorenboterhammen met 10 gr botergoud, 50 gr gebraden gehakt van ah basic, 1 medium size banaan, 45 gr bites we love, een mini-chocorondo, een normale stroopwafel (volgens specificaties ongeveer 150 kcals) en 4 bekers van (geschat) 150 ml cafe choco gerekend met de senseo cafe choco want dat komt het dichtst bij de naamgeving.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:06 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat die café choco's ook aardig aantikken. Die automaten-cacao doe daarvoor gebruikt wordt bestaan volgens mij voor 75% uit suiker.
Daarnaast levert een stroopwafel ook al rond de 175 kcal, een chocorondo zal daar zeer zeker niet voor onder doen.
En verder hebben we nergens hoeveelheden bij gekregen.35 of 100gram muesli maakt ook een enorm verschil, magere of volle kwark? Wat voor brood? Gehakt, wat voor soort?
Ik kan hier wel 3000 kcal in lezen
da's niet te vreten. Kun je beter niks eten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Mayo van 900 kcal per ons? Ik eet fritessaus van 292 kcal/ ons, misschien een beter alternatief
Herkenbaarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik weet niet of iedereen dat heeft, maar ik lees alles automatisch in mijn eigen hoeveelheden. Dus ik zag er zo 1,2,3 ook geen 3000kcal inmaar met de uitbreiding van Pee klinkt het logisch idd
Ik vind fritessaus nooit een beter alternatiefquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Mayo van 800 kcal per ons? Ik eet fritessaus van 292 kcal/ ons, misschien een beter alternatief
Mijn mayo is 633/100gr. En als je dan een klein lepeltje neemt van 10-20 gram is dat best te doen zo af en toequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Mayo van 800 kcal per ons? Ik eet fritessaus van 292 kcal/ ons, misschien een beter alternatief
732 kcals per 100 gr. D&L mayo royalequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
GMTAquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind fritessaus nooit een beter alternatief
Klopt welquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef Sarabi het volgende:
daarom ben ik er nu ook wel achter dat lijstje erg lastig te lezen zijn zonder hoeveelheden
Que? Oliehoorn fritessaus is lekkerder dan menige mayonaise. Bij de beste frietkraam hier krijg je het zelfs als je een patatje met bestelt en ze krijgen nooit klachten, sterker nog, ze zijn het op een gegeven moment zelfs per fles gaan verkopen (al is het nu gewoon bij de supermarkt te koop).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
da's niet te vreten. Kun je beter niks eten.
Maar zo vies!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
maar dan moet je ook echt maar een likje nemen. En niet 'scheppen'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:11 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Mijn mayo is 633/100gr. En als je dan een klein lepeltje neemt van 10-20 gram is dat best te doen zo af en toe
Ik heb toch menig patatje gedrenkt in mayonaise gegetenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:13 schreef Stormqueen het volgende:
maar dan moet je ook echt maar een likje nemen. En niet 'scheppen'.
Mijn man is ook zo iemand die graag aardappels verdrinkt in mayo. Die schept makkelijk voor 800 kcals aan mayonaise over zijn eten
Ik mag van mezelf mayo als ik friet eet van de snackbar, zo eens per maand ofzo. Maar dan ga ik wel all-in. Geen frietsausmayonaisefantasie ofzo.
Een lepeltje idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
maar dan moet je ook echt maar een likje nemen. En niet 'scheppen'.
Mijn man is ook zo iemand die graag aardappels verdrinkt in mayo. Die schept makkelijk voor 800 kcals aan mayonaise over zijn eten
Ik mag van mezelf mayo als ik friet eet van de snackbar, zo eens per maand ofzo. Maar dan ga ik wel all-in. Geen frietsausmayonaisefantasie ofzo.
Ik ben ook zeker niet dik geworden van de lucht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb toch menig patatje gedrenkt in mayonaise gegetenJa, dik is mij niet aan komen waaien met de lucht
maar val je ook af?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
En dames, ik heb mijn hele weekmenu (muv morgenavond want uit eten bij popocatepetl) al ingevoerd en uitgerekend. Vandaag was binnen mijn doel gebleven als ik van die koek en koffie was afgebleven
Ik zeg je alvast: ik ben 1m95 met 134 kg. Ik mag iets meer dan de meesten van jullie
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb toch menig patatje gedrenkt in mayonaise gegeten :') Ja, dik is mij niet aan komen waaien met de lucht
Van 138.7 naar 134.4 sinds 1 augustus?quote:
Jaloersquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Mrs V schept nog met gemak een eetlepeltje of 4 in 1 maaltijd. Het gratenpakhuis
Godzijdank zit ik propvol van de couscoussalade die ik had, maar mijn emotionele ik heeft nu toch wel heel veel trek in een patatje met heul veel mayonaisequote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat originele muntthee groene thee is met verse blaadjes munt. Ze vergeten standaard in Nederland het zakje groene thee
Ik heb ooit 1 x ergens ongevraagd zwarte thee gekregen met wat muntblaadjes erinquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat originele muntthee groene thee is met verse blaadjes munt. Ze vergeten standaard in Nederland het zakje groene thee
nee dank je, ik bespaar lieverquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Oliehoorn mensen, geef het een kans. Mocht je het niks vinden, dan neem ik hem liefdevol op in de voorraadkast
Dat klinkt heel mafquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb ooit 1 x ergens ongevraagd zwarte thee gekregen met wat muntblaadjes erin
Hoe denk je dat ik me voelquote:
Ze hebben maaltijdsaladesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:20 schreef PdeHoog het volgende:
En dan iets van een heel andere orde: wat kan ik nou het beste vermijden morgen bij de popocatepetlik gok de tacochips met kaas
Geeft niet. Ik post hier niet voor niets meequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee dank je, ik bespaar liever
P, dat is netjes!
En misschien kwam mijn vraag wat belerend over, mijn excuses. Maar ik zie je bijna dagelijks vechten met vette, zoete en ongezonde dingen. Waardoor ik mij wat zorgen maakte.
Zag ik ook al jaquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:26 schreef PdeHoog het volgende:
En deze methodiek werkt echt voor mij. Isa, Sun en Sarabi weten waar ik vandaan kom. Vorig jaar tussen Januari en november van 157.7 naar 123.nogwat gegaan. Daarna stress en een nieuwe baan dus hop 15kg erbij. Dat gaan we er nu weer afwerken
Ik vind dat vaak toch altijd een beetje zonde van het avondje uitquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zag ik ook al jaMisschien wel een goed idee
Mijn grootste valkuil, en ik zie er maar eentje, is mijn humeur: goed humeur? Ik kan de hele wereld aan. Klote-humeur? i really don't give a shit. Geef me lekker eten! Snel en veel aub!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]je kunt het best.. je trapt alleen snel in allerlei valkuilen, maar goed, dat weet je donders goed
Dat speelt ook wel eens door mijn hoofdquote:Ik vind dat vaak toch altijd een beetje zonde van het avondje uit![]()
stom he.. Kan uiteraard hartstikke lekker zijn maar als ik dan toch uit eten ga...
(komt wel omdat ik niet vaak uit eten ga of afhaal of wat dan ook.. blijft iets 'bijzonders' voor me zo)
Jij eet voorlopig geen mayo meer?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Mijn mayo heeft 730 kcal per 100 ml. Fijn om te weten.
Ik schrok toch een beetje van jouw hoeveelheid kcal in de mayoquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik schrok toch een beetje van jouw hoeveelheid kcal in de mayo
Een emotie-eter ben je zeker jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn grootste valkuil, en ik zie er maar eentje, is mijn humeur: goed humeur? Ik kan de hele wereld aan. Klote-humeur? i really don't give a shit. Geef me lekker eten! Snel en veel aub!
Het dreigement van mijn huisarts over medicijnen voor diabetes 2quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Rucola het volgende:
Wat is voor jullie motivatie?
Voor mij mijn foto's van toen ik een beetje overgewicht had. Lord, als ik 1 foto terugzie dan weet ik niet hoe snel ik normaal moet gaan eten![]()
Ga die foto even vanaf m'n computer op m'n iPhone zetten denk ik
I know. En geen idee wat ik daar aan kan doen. Ik probeer stress al te vermijden maar vrijwel onmogelijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Een emotie-eter ben je zeker ja
Andere uitlaatkleppen zoeken.. ipv eten een rondje heel hard fietsen en dán pas eten.. gezonde dingen als 'lekker eten' bestempelen.. therapie.. een partner waarvoor je het 'goed' wil blijven doen en waar je je ei kwijt kan.. dat laatste is natuurlijk het tofste maar meteen het moeilijkste..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
I know. En geen idee wat ik daar aan kan doen. Ik probeer stress al te vermijden maar vrijwel onmogelijk
Datquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:38 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn motivatie is dat ik weet hoeveel lekkerder ik me voel als ik gezond eet en beweeg
Op kantoor is dat allemaal lastigquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:43 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Andere uitlaatkleppen zoeken.. ipv eten een rondje heel hard fietsen en dán pas eten.. gezonde dingen als 'lekker eten' bestempelen.. therapie.. een partner waarvoor je het 'goed' wil blijven doen en waar je je ei kwijt kan.. dat laatste is natuurlijk het tofste maar meteen het moeilijkste..
Ja ik roep ook maar wat hoor..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Op kantoor is dat allemaal lastigEn ik vind al het eten lekker
Ik eet wat voorhanden is. De koek vandaag lag naast het koffie-apparaat
dit dus. Is wel es anders geweest overigens. Een team bijvoorbeeld waarvan iedereen dagelijks in de kantine gaat lunchen. Ben erg blij met hoe het bij ons is!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:48 schreef Shandaly het volgende:
Ik vind het juist op kantoor allemaal zoveel makkelijker... geen kelderkast met lekkere dingen op voorraad in de buurt enzo. Ik drink veel meer (water) tijdens mijn werk.
Al moet ik wel zeggen dat wij ook geen kantine hebben op kantoor. Wil je iets fouts eten, dan moet je er moeite voor doen
Zit je in een team met allemaal hele slanke mensen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:54 schreef Rucola het volgende:
Ik vind het op mijn werk juist moeilijk. Overal lekkere koekjes, cake, taart, boh. Ik haat dat, want iedere dag ga ik weer de fout in.
Als juf basisonderwijs had ik het er soms moeilijk mee.. al die traktaties en taart en zo.. maar vooral als ze op een tijd langs kwamen dat ik net een beetje trillerig werd maar het nog net geen pauze was dus ik nog niets kon eten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:54 schreef Rucola het volgende:
Ik vind het op mijn werk juist moeilijk. Overal lekkere koekjes, cake, taart, boh. Ik haat dat, want iedere dag ga ik weer de fout in.
Mooi compliment.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het dreigement van mijn huisarts over medicijnen voor diabetes 2![]()
En ik heb in maart mijn jaarlijkse totaalcontrole gehad waarbij hij me complimenten gaf omdat ik een schoolvoorbeeld was van hoe men met een levensstijl-aanpassing de boel om kon gooien
Normaal. Sommige hebben misschien een beetje overgewicht, maar die zijn vaak wat ouder en dat hebben zoveel mensen dan valt me op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zit je in een team met allemaal hele slanke mensen?
Was er ook helemaal blij mee. Vooral ook omdat mijn suikerwaarde in de "normale" range zat ipv tegen "medicijngebruik noodzakelijk".quote:
Eén van de grootste problemen van mensen met overgewicht is dan ook de omgevingquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:58 schreef Rucola het volgende:
Normaal. Sommige hebben misschien een beetje overgewicht, maar die zijn vaak wat ouder en dat hebben zoveel mensen dan valt me op.En verder heel normaal.
Maar werk in de horeca. Kan me zelden bedwingen wat ik ook probeer.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:05 schreef Isabeau het volgende:
Ook zo fijn als je 50-kilo collega zegt 'dan blijf je er toch gewoon af, hoe moeilijk kan dat zijn'
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Wij eten ook die mayo van D&Lquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
732 kcals per 100 gr. D&L mayo royaleIk eet zelden mayo. Alleen bij friet en doperwten. En ik heb lang geleden het besluit genomen dat geen enkel voedsel op het verboden lijstje gaat en ik alles mag eten dat ik lekker vind. Daarom mayo ipv frietsaus.
U riep?quote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij eten ook die mayo van D&L![]()
We hebben altijd een (ik geloof) 5 liter verpakking in huis
[..]
U riep?![]()
Lekker spul maar niet bepaald gezond helaasquote:
Uiteindelijk nog een laatste T toegevoegd: tosti met alleen kaas en beetje BBQ saus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:03 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje
O: groene smoothie
S: les 1 van Evy en mss nog even op de crosstrainer
L: de kikkererwtensalade
T: Mani berry & nuts
D: gerecht uit Ainsley snel en slank, garnalen, mie en veel groente
Dan is er nog plek voor een T, misschien iets van fruit, kwark of noten als ik extra gesport heb.
Allemaal natuurproductquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Lekker spul maar niet bepaald gezond helaas
Klinkt misschien heel hard dit, maar daar hoef je geen 50kilo voor te zijn. Ik heb het andersom namelijk. Collega's weten dat ik 'aan de lijn doe' en sindsdien worden alle zoetigheden angstvallig bij mij uit de buurt gehouden. Omdat ze "niet de kat op het spek willen binden" en het me "niet moeilijker willen maken dan het al Is".quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eén van de grootste problemen van mensen met overgewicht is dan ook de omgevingHet fijnst is als je die kan veranderen, maar dat gaat dus niet altijd. Ik heb er op mijn werk heel erg om moeten strijden dat de snoep en koekjespotten bij mij weg gingen. Naast mijn bureau werd de koffie en theepauze in een kring gehouden (ook lekker als je door wilt werken
) en vlak bij mij stonden dus al die potten. Ja, sorry, ben dus echt niet zomaar dik geworden zoals ik al zei, ik kan daar niet vanaf blijven. Kostte wat discussies voor ze elders in de kast werden bewaard.
Ook zo fijn als je 50-kilo collega zegt 'dan blijf je er toch gewoon af, hoe moeilijk kan dat zijn'
Heb me dus nooit kunnen voorstellen dat je daar mega veel dikker van wordt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:25 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Klinkt misschien heel hard dit, maar daar hoef je geen 50kilo voor te zijn. Ik heb het andersom namelijk. Collega's weten dat ik 'aan de lijn doe' en sindsdien worden alle zoetigheden angstvallig bij mij uit de buurt gehouden. Omdat ze "niet de kat op het spek willen binden" en het me "niet moeilijker willen maken dan het al Is".
Heel lief bedoeld enzo, maar echt niet nodig.
Zolang niemand het bij me in mijn mond propt ben ik toch echt zelf degene die bepaalt of ik iets eet of niet.
Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben nooit een snoeper geweest. Ik ben te dik geworden door te veel 'normaal' eten: dubbele portie avondeten, veel boter op brood, jus bij de aardappelen, saus, noem maar op.
Hahaha omg, kan me nooit voorstellen dat mensen zo onaardig kunnen zijn hèquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sowieso de horkerigheid van collega'sVanmiddag nog een collega die een salade stond klaar te maken in de bedrijfskeuken. Dus ik belangstellend: Goh, wat doe je erin, etc. Waarop ik afgefikt werd met de opmerking dat ik wel eens een voorbeeld aan dat soort eten kan nemen..
![]()
Terwijl ik dus zelden snaai op m'n werk juist omdat mensen zo kritisch zijn altijd.
Hier zit er nog een.. ik snoepte wel iets, maar aankomen deed ik echt van 'normaal' eten. En iets te zwaar/vettig eten maken, maar altijd zelf gekookt en zo. Gewoon te grote porties.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:33 schreef Rucola het volgende:
[..]
Heb me dus nooit kunnen voorstellen dat je daar mega veel dikker van wordt.Ik denk altijd dat dikkere mensen gewoon veel snoepen. Vooroordeel.
Deze collega is helaas gewoon echt zoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:34 schreef Rucola het volgende:
[..]
Hahaha omg, kan me nooit voorstellen dat mensen zo onaardig kunnen zijn hèof was het als stom 'grapje' bedoeld?
Nee zeggen vind ik dan weer niet moeilijk. Er uiteindelijk vanaf blijven als het letterlijk voor m'n neus staat wel..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:30 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind traktaties op school ook lastig. maar de key zit hem in planning zodat je genoeg gewoon eten hebt, er uit de buurt blijven als het lukt en zorgen dat je als eerste reactie "nee dank je" aanleert
"nee" zeggen kost maar 1 seconde, het eraf trainen een stukje langer is mijn nieuwe mantra
en ik ben zoooooo blij dat ik mayo zo ontzettend vies vind. net als alle andere witte sauzen, sauzen met room, rode sauzen, ja eigenlijk alle sauzen. en toetjes (buiten ijs maar dat is voor speciale gelegenheden), vind ik ook vies.
nu de chips en chocolade en worst en nootjes nog vies leren vinden.
Ik kreeg als kind eigenlijk nooit snoep of frisdrank of chips. Alleen op zaterdagavond een koffiefilterzakje met een beetje chips en een glas frisdrank. Zo'n 200-ml glas. En ik was altijd de dikste in mijn klasquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:33 schreef Rucola het volgende:
Heb me dus nooit kunnen voorstellen dat je daar mega veel dikker van wordt.Ik denk altijd dat dikkere mensen gewoon veel snoepen. Vooroordeel.
Wat naarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:35 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Deze collega is helaas gewoon echt zo
Dat zeg je toch niet......quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:30 schreef PaarsBeestje het volgende:
Sowieso de horkerigheid van collega'sVanmiddag nog een collega die een salade stond klaar te maken in de bedrijfskeuken. Dus ik belangstellend: Goh, wat doe je erin, etc. Waarop ik afgefikt werd met de opmerking dat ik wel eens een voorbeeld aan dat soort eten kan nemen..
![]()
Terwijl ik dus zelden snaai op m'n werk juist omdat mensen zo kritisch zijn altijd.
Nou jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:35 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Deze collega is helaas gewoon echt zo
Je kan je niet voorstellen dat je van 2 a 3 borden avondeten dik wordt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:33 schreef Rucola het volgende:
[..]
Lekker door de plassen stappenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Zo, net mijn meneer en mezelf even een schop gegeven en nog een rondje extra gewandeld. 'Maar het regent wel he?' Ja, nou, plu mee dus en gaan![]()
Maar had je toen ook echt overgewicht?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg als kind eigenlijk nooit snoep of frisdrank of chips. Alleen op zaterdagavond een koffiefilterzakje met een beetje chips en een glas frisdrank. Zo'n 200-ml glas. En ik was altijd de dikste in mijn klasIk at wel 2x avondeten, veel brood, extra volle melk etc.
(en ik sportte ook best veelzat op turnen en zwemmen en ging altijd op de fiets naar school)
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou jaDat hij/zij mag stikken in het konijnenvoer, amen
Zo, net mijn meneer en mezelf even een schop gegeven en nog een rondje extra gewandeld. 'Maar het regent wel he?' Ja, nou, plu mee dus en gaan![]()
Jep. En door de modder, want ze werken hier aan de wegquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker door de plassen stappenHet was niet koud buiten, dus prima te doen toch
Mwa jawel, maar heb er gewoon het beeld bij dat mensen met overgewicht teveel snoepen. Is projectie denk ik.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je kan je niet voorstellen dat je van 2 a 3 borden avondeten dik wordt?
Ik was wel echt een chubby kind ja, geen idee of ik toen al overgewicht had. Dat kwam eigenlijk pas echt nadat ik op mijn 15e ging lijnenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:43 schreef Rucola het volgende:
Maar had je toen ook echt overgewicht?
Goed bezigquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou jaDat hij/zij mag stikken in het konijnenvoer, amen
Nee hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:38 schreef Rucola het volgende:
[..]
Nee zeggen vind ik dan weer niet moeilijk. Er uiteindelijk vanaf blijven als het letterlijk voor m'n neus staat wel..
Behoorlijk ja.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:33 schreef Rucola het volgende:
[..]
Zaad in mijn mond.quote:
Gezondheid. Maar wat enorm helpt voor mij is mijn strikte dieet: ik eet vegan uit principe en vanwege darmklachten mag ik veel andere dingen niet (tarwe, bijvoorbeeld, en niet te veel suiker). Als je ziek wordt van koekjes, zijn ze opeens zo aantrekkelijk niet meer. Als ik me perfect aan mijn dieet hou, voel ik me het best. Anders voel ik me opgeblazen, misselijk, sloom, etc.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:37 schreef Rucola het volgende:
Wat is voor jullie motivatie?
Voor mij mijn foto's van toen ik een beetje overgewicht had. Lord, als ik 1 foto terugzie dan weet ik niet hoe snel ik normaal moet gaan eten![]()
Ga die foto even vanaf m'n computer op m'n iPhone zetten denk ik
Altijd hetzelfde met die festivals.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. keelpijn..toch een after LL verkoudheidje opgelopen geloof ik.. Sporten sla ik even over vanochtend maar zal kijken of ik dat goed kan maken met een extra lang rondje wandelen en morgen avond als nog sporten.
Kilo is er nog niet af helaas.. hopen dat dat nog wil deze week.
Nah moet zeggen dat ik daar meestal eigenlijk geen last van hebquote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde met die festivals.
Oh, dat is een geluk. Ik meestal wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:00 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nah moet zeggen dat ik daar meestal eigenlijk geen last van heb
Had vorige week ook al een klein beetje last van mijn keel af en toe, dus het was nu wel te verwachten.. Heb zo lekker geslapen ook daar doorquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, dat is een geluk. Ik meestal wel.
Bij mij is het meestal een combi van te weinig slaap, te veel drank, te veel sigaretten en kou, denk ik.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:02 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Had vorige week ook al een klein beetje last van mijn keel af en toe, dus het was nu wel te verwachten.. Heb zo lekker geslapen ook daar door![]()
Hahahaha, ik nam geen roggebrood, maar taart. Als ontbijt. Feest.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:06 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: roggebrood met kaas (de zalm is op.)
S: Zware dingen optillen.
T: Bites we love #16
L: Salade met witlof, appel, radijs, gerookte forel.
T: Mineola.
D: Turks broodje met kalkoenfilet, schapenkaas met harissa en groente.
T: Taaaaaaaaaaaart!
T: Dunno. Nog 200 kcal over, voornamelijk eiwitten. Dus iets van shake, kwark of tonijn. I guess.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahahaha, ik nam geen roggebrood, maar taart. Als ontbijt. Feest.
Ja, die taart is echt awesomequote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
![]()
Oh en pittig @ sportplannen
Taart is alleen voor feestjesquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hahahaha, ik nam geen roggebrood, maar taart. Als ontbijt. Feest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:20 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Taart is alleen voor feestjes
Jonge, d'r staat toch dat het feest is. De tering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jonge, d'r staat toch dat het feest is. De tering.Nu roggebrood in de avondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Hier ook, maandagavond voelde ik het al op komen..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Meh.. keelpijn..toch een after LL verkoudheidje opgelopen geloof ik.. Sporten sla ik even over vanochtend maar zal kijken of ik dat goed kan maken met een extra lang rondje wandelen en morgen avond als nog sporten.
Kilo is er nog niet af helaas.. hopen dat dat nog wil deze week.
Goed man!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:45 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was gewoon een beetje vrolijk vanmorgen tot ik op kantoor kwam waar iedereen weer zwaar gestressed rondliep
Ik was vanmorgen onder de 134En de app zei dat dat voor het eerst sinds 60 dagen was
Beter! Goed bezig!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:45 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was gewoon een beetje vrolijk vanmorgen tot ik op kantoor kwam waar iedereen weer zwaar gestressed rondliep
Ik was vanmorgen onder de 134En de app zei dat dat voor het eerst sinds 60 dagen was
quote:
Maar vind je dat niet zonde, om dan vlak voor het slapen gaan nog iets hoog calorisch naar binnen te schuiven? Ik heb dat in ieder geval wel altijd. Zo van, ik ga toch zo slapen, dan hoef ik nog maar een half uur verleiding te weerstaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef Artoo het volgende:
Vandaag bijna een kg lichter dan 9 dagen geledenGing van 69,1 naar 68,2. Happy dances overal.
Mijn valkuil was en is echt zoetigheid. Ik ben een vreselijke zoetekauw en als ik een keer sneaky begin met lekkers dan vind ik het heel moeilijk om niet zo'n hele reep op te vreten. Of om niet een 2e plak suikerbrood te nemen, of nog een extra koekje omdat hij zo lekker smaaktNu plan ik in mijn huidige eetpatroon wel altijd 1 'lekkers' in, de laatste tijd is dat altijd in het uur voor het slapengaan - de late night snack
- een Twix of Mars ijsje. Laag in kcal, één portie, en als 'ie op is tanden poetsen.
Op die manier hoef ik niet alles te ontzeggen. Dat heb ik wel heel lang gedaan, zo cold turkey, maar ik merk dat ik dit veel prettiger vind.
Herkenbaar ja. Ik ben wel echt dik geworden door snoepen. Altijd wel normale porties gegeten van alles. Ik was ook als kind al best stevig terwijl ik ook altijd gezond eten meekreeg naar school en aan sporten deed en een actief kind was. Zit dus vast ook een stukje aanleg in (ik at echt niet veel meer dan mijn broer en zus en die waren (zijn) allebei zo mager als wat. Maar toen ik echt dik werd (op de middelbare school) kwam dat wel gewoon echt door veel te veel snoepen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef Artoo het volgende:
Vandaag bijna een kg lichter dan 9 dagen geledenGing van 69,1 naar 68,2. Happy dances overal.
Mijn valkuil was en is echt zoetigheid. Ik ben een vreselijke zoetekauw en als ik een keer sneaky begin met lekkers dan vind ik het heel moeilijk om niet zo'n hele reep op te vreten. Of om niet een 2e plak suikerbrood te nemen, of nog een extra koekje omdat hij zo lekker smaakt
en dat is waar je naar op zoek moetquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef Artoo het volgende:
Mijn valkuil was en is echt zoetigheid. Ik ben een vreselijke zoetekauw en als ik een keer sneaky begin met lekkers dan vind ik het heel moeilijk om niet zo'n hele reep op te vreten. Of om niet een 2e plak suikerbrood te nemen, of nog een extra koekje omdat hij zo lekker smaaktNu plan ik in mijn huidige eetpatroon wel altijd 1 'lekkers' in, de laatste tijd is dat altijd in het uur voor het slapengaan - de late night snack
- een Twix of Mars ijsje. Laag in kcal, één portie, en als 'ie op is tanden poetsen.
Op die manier hoef ik niet alles te ontzeggen. Dat heb ik wel heel lang gedaan, zo cold turkey, maar ik merk dat ik dit veel prettiger vind.
Hoog calorisch?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar vind je dat niet zonde, om dan vlak voor het slapen gaan nog iets hoog calorisch naar binnen te schuiven? Ik heb dat in ieder geval wel altijd. Zo van, ik ga toch zo slapen, dan hoef ik nog maar een half uur verleiding te weerstaan.
Maar aan de andere kant, als het alternatief is om dan te veel zoetigheid te eten omdat de rem er af gaat is dit inderdaad een betere keuze
De rest van kantoor krijgt de schijt maarquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:00 schreef Shandaly het volgende:
Heb je nu de rest op kantoor een beetje vrolijker gekregen, Pee? Of hebben ze jou meegetrokken in hun stress?
quote:Ik ben inmiddels best goed in uitstellen. "Morgenavond mag ik een bakje chips". En de volgende dag "ach, nu is het al bijna bedtijd, het ging zo goed vandaag, dat ga ik niet verpesten, weet je: Mórgen mag ik een bakje chips!" En dat kan ik best lang volhouden. En soms zijn gewoon de chips ineens op (man of kinderen) en wordt het uitstellen nog makkelijker gemaakt
Je vond het jurkje ineens niet mooi meer of vond je Sjeen niet mooi meer?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:12 schreef Sjeen het volgende:
Maar damn, wat vielen de vakantiefoto's tegen... Ongelofelijk hoe anders je eruit kunt zien in exact hetzelfde jurkje met exact hetzelfde gewicht, maar met stokbroodbuik, platte schoen ipv hakje, simpel opgestoken haar ipv losse krul, alleen wat mascara ipv full make up... Pffff
Ik was vanmorgen meer dan een kilo lichter dan gisterenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:29 schreef Sarabi het volgende:
Goed bezig P!
Hier schommeldr de weegschaal tussen verschillende gewichtenik hou de hoogste maar aan.
Dan ben ik een halve kilo kwijt sinds begin deze week.
Overmorgen staan ze weer op het programmaquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was vanmorgen meer dan een kilo lichter dan gisteren(maar goed, dat was ook de dag dat ik zei dat ongesteld worden klote was)
Sarabi! Je salade! Waar zijn de kikkererwten!
Ik heb nog steeds dat recept voor nep cookie dough (gemaakt van kikkererwten) wat ik wilde maken, Heb er inmiddels wel alles voor in huis gehaald, heb het alleen nog niet gemaaktquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:37 schreef Sarabi het volgende:
Overmorgen staan ze weer op het programma
Zat serieus te twijfelen om ze vandaag te eten maar durfde het niet meer in mijn eetlijstje te zetten.
ik mag toch hopen dat je je keuzes niet baseert op wat wij er van zouden kunnen vindenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Overmorgen staan ze weer op het programma
Zat serieus te twijfelen om ze vandaag te eten maar durfde het niet meer in mijn eetlijstje te zetten.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga terug naar huis om mijn telefoon te halen![]()
Ik kan dit ECHT niet aan.
Voordeel: extra kilometers
Nee? Niet goed?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
het jurkje is nog steedsquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je vond het jurkje ineens niet mooi meer of vond je Sjeen niet mooi meer?![]()
Envoor je weegschaal. Ook die van P
Heel andersquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:12 schreef Sjeen het volgende:
Ongelofelijk hoe anders je eruit kunt zien in exact hetzelfde jurkje met exact hetzelfde gewicht, maar met stokbroodbuik, platte schoen ipv hakje, simpel opgestoken haar ipv losse krul, alleen wat mascara ipv full make up... Pffff
Klinkt goedquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds dat recept voor nep cookie dough (gemaakt van kikkererwten) wat ik wilde maken, Heb er inmiddels wel alles voor in huis gehaald, heb het alleen nog niet gemaakt
Mwah ik heb voor deze week 5 dagen de kikkererwtensalade en 2x de garnalensalade.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik mag toch hopen dat je je keuzes niet baseert op wat wij er van zouden kunnen vindenvoor de weegschalen overall!
Sjeen, vreselijk is dat he? Ik schrik er ook altijd weer van
Nou ja zeg!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:47 schreef Sjeen het volgende:
het jurkje is nog steedsen ik voel me heerlijk als ik het draag... Maar de Sjeen erin, dat beviel me niet echt. En dat maakt me een beetje bang
Ik begin niet eens aan de mascara.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:51 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb altijd alleen maar mascara en een oogpotloodje..
Meer heb ik echt s ochtends geen tijd voor..
Dat er een heel reinigingsritueel aan te voren gaat laat ik maar even weg..
ik ben nu aan het oefenenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik begin niet eens aan de mascara.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 26-08-2015 10:20:33 ]You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |