abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155491516
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:49 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De staatsschuld van de VS wordt vaak aangehaald terwijl die helemaal niet zo dramatisch is. In absolute getallen natuurlijk reusachtig, maar vergeleken met het BBP doen tal van Europese landen of bijvoorbeeld Japan het véél en véél slechter.

Japan zit aan meer dan 200 procent van het BBP, de VS +/- rond 70 procent. Een land als België zit bijvoorbeeld aan 105 procent tegenwoordig.
De staatsschuld was niet zo´n groot probleem onder president Clinton. Nadien is het meer dan verdrievoudigd vanwege alle aangegane oorlogen. Dit is niet vol te houden.

Bin Laden heeft postuum zo nog gewonnen van de USA. De tegenstander is financieel veel meer verzwakt dan je ooit kon bevroeden voor 9/11,
pi_155491545
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:47 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Met in de achtertuin gigantische voorraden van grondstoffen die ze zelf nog niet eens ontgonnen hebben (waarom zou je ook, eerst de zaak ergens anders zo goedkoop mogelijk weghalen), zie ik de hegemonie van de VS de komende eeuw nog niet wankelen als ik heel eerlijk ben. China heeft nog een hele lange weg te gaan en voor de rest is er gewoon niemand die in de buurt komt.

De EU zou in potentie een grotere economie hebben maar wij hebben hele andere problemen. 0,0 natuurlijke grondstoffen bijvoorbeeld. Liggen ook veel te dicht in de buurt van brandhaarden om zelf stabiel te blijven.
In dat geval gewoon weer in Groningen gaan boren *O* Hopen maar dat het bij theorie blijft, bedankt voor het verhaal, top ^O^
pi_155491571
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:01 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Correct. België zit dan ook met een serieus probleem wat dat betreft. Blijft ook stijgen overigens.

Geen idee hoe het met Nederland zit maar ik dacht dat dat rond 70-80 procent hangt sinds de economische crisis.
Voor de crisis was het zo´n 45 procent in NL. En het verschil is niet omhoog gegaan door het alleen het ondersteunen van de banken Dat is zo´n 6% tot 7% van het BNP geweest.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:13:43 #29
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155491588
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

De staatsschuld was niet zo´n groot probleem onder president Clinton. Nadien is het meer dan verdrievoudigd vanwege alle aangegane oorlogen. Dit is niet vol te houden.

Bin Laden heeft postuum zo nog gewonnen van de USA. De tegenstander is financieel veel meer verzwakt dan je ooit kon bevroeden voor 9/11,
Ja ik zeg niet dat de VS niet enorm verzwakt is ivm voor 9/11, maar dan nog is hun staatsschuld ivm hun BBP peanuts als je vergelijkt met heel wat andere landen.

Het zal in de toekomst wel een probleem worden als ze aan dit tempo verder doen. Maar zoals ik al zei, momenteel is de staatsschuld prima te dragen daar.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:40:46 #30
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_155492109
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

van die driekwart zullen een hoop landen ook euro's prima vinden, met een grote, sadistische glimlach.

Zo ging Saddam ook in euro's afrekenen, de koers van de dollar kwam in gevaar, en opeens vonden ze gelukkig massavernietigingswapens op sattelietbeelden. Saddam weg, en de olie werd gelijk weer in dollars afgerekend.

En dat was dus 1 land die de dollar liet vallen, en het was paniek. Zegt dus volgens mij niet zo veel.
En toen de EU de euro wou invoeren werden ze binnengevallen door de verenigde staten. Die is er toen middels een staatsgreep mooi niet gekomen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:43:07 #31
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_155492166
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:12 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Voor de crisis was het zo´n 45 procent in NL. En het verschil is niet omhoog gegaan door het alleen het ondersteunen van de banken Dat is zo´n 6% tot 7% van het BNP geweest.
De ondersteuning aan banken is voor het overgrote deel terugbetaald met rente.Alleen ABN is volgens mij verliesgevend geweest.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:56:21 #32
443973 Eugene.H
Bling Bling Boy!
pi_155492479
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:49 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De staatsschuld van de VS wordt vaak aangehaald terwijl die helemaal niet zo dramatisch is. In absolute getallen natuurlijk reusachtig, maar vergeleken met het BBP doen tal van Europese landen of bijvoorbeeld Japan het véél en véél slechter.

Japan zit aan meer dan 200 procent van het BBP, de VS +/- rond 70 procent. Een land als België zit bijvoorbeeld aan 105 procent tegenwoordig.
Volgens deze site zit de VS aan de 102% door een flinke stijging de laatste 10 jaar.
Ik hou van jou Susan Test!
pi_155492589
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De ondersteuning aan banken is voor het overgrote deel terugbetaald met rente.Alleen ABN is volgens mij verliesgevend geweest.
SNS ook
pi_155492701
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:58 schreef LXIV het volgende:
Die aandelenkoersen zijn zo hoog opgelopen omdat de centrale banken de rentes zo veel gedrukt hebben. Hierdoor 'moest' iedereen wel in aandelen zitten om nog rendement te maken. Die koersen zijn niet zo gestegen omdat het verder met die bedrijven zo geweldig ging.
Als deze daling is afgelopen dan weerspiegelen de koersen hopelijk weer enigzins realistische waarden. Niks mis mee.
Hopen dat die daling nog ff doorgaat en de boel flink door het putje gaat. Want dan stap ik ook in, voor het eerst van m'n leven.
pi_155492736
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Op ABN en SNS is zoveel verlies geleden, dat kan nooit meer worden goedgemaakt.
pi_155493077
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Op ABN en SNS is zoveel verlies geleden, dat kan nooit meer worden goedgemaakt.
Dat klopt, dat is zo´n 6% tot 7% van het BNP. ik bedoelde te zeggen, dat de stijging van onze staatsschuld in procenten van het BNP veel meer is, dan de oorzaak van de saldo ondersteuning aan deze twee banken.
pi_155493430
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:56 schreef Eugene.H het volgende:

[..]

Volgens deze site zit de VS aan de 102% door een flinke stijging de laatste 10 jaar.
Ik kan mij niet voorstellen dat bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2000 gedacht werd dat de staatschuld zou kunnen verdrievoudigen in dollars en verdubbelen in procenten van het BNP in zo´n vijftien jaar tijd.

Zou iemand nu de Amerikaanse verkiezingen kunnen winnen met een begrotingsprogramma om de Amerikaanse staatsschuld weer terug te brengen naar 50% tot 55% van het BNP in de komende vijftien jaar, om weer op het niveau terug te komen zoals ten tijde van de laatste jaren van Clinton?

Ik denk het niet .
pi_155493479
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit.
Door de continu manipulatie van overheden en centrale banken bestaat er geen markt meer waarin normale prijsprikkels en investeringsrisico's hun rol spelen. De econoom Hyman Minsky beschreef hoe dergelijk ingrijpen de kans op correcties en crises op langere termijn juist vergroot. De extreem lage rentes hebben tot enorme investeringen in het commodity complex geleid. Er zit nu een enorme wig tussen de dalende vraag naar grondstoffen en de sterk vergrote productiecapaciteit van grondstoffen na jarenlange investeringen met bijna gratis geld "gedrukt" door de centrale banken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Minsky_moment
Dus overheden moeten niet meer ingrijpen, want dan krijgen we geen crises meer? :').
I´m back.
pi_155493671
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus overheden moeten niet meer ingrijpen, want dan krijgen we geen crises meer? :').
Ik snap het ook niet, die naïviteit. Zonder overheden trekt het bedrijfsleven álle macht naar zich toe en wordt de aarde een ware hel.

Neemt niet weg dat overheden de afgelopen jaren enorme fouten hebben gemaakt, maar dat komt juist dóórdat bedrijven al teveel macht vergaard hebben en vuistdiep in het achterwerk van mensen als Balkenende en Bos zitten.
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:47:59 #40
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155493764
De overheid moet inderdaad gepast en beheerst ingrijpen indien nodig. Een volledig vrije markt of een planeconomie, het andere uiterste zal nooit werken.

Een vrije markt is in theorie perfect, maar helaas leent de aard van de mens zich daar niet toe. De overheid moet toezien op misbruik, gewoon door de aandeelhouders-structuur van de meeste bedrijven. Zij zijn enkel geïnteresseerd in meer winst, en dus moet iemand of iets erop toezien dat de belangen van andere stakeholders (ik denk aan de samenleving, toeleveranciers, bedienden, arbeiders...) niet in het gedrang komen.

Een overheidsvrije samenleving is gedoemd om te mislukken.
- Charlton Heston
pi_155494135
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:44 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet, die naïviteit. Zonder overheden trekt het bedrijfsleven álle macht naar zich toe en wordt de aarde een ware hel.

Neemt niet weg dat overheden de afgelopen jaren enorme fouten hebben gemaakt, maar dat komt juist dóórdat bedrijven al teveel macht vergaard hebben en vuistdiep in het achterwerk van mensen als Balkenende en Bos zitten.
Ja, allemaal professoren, deskundologen en economische wichelroedelopers grijpen vervolgens de volgende crisis (die toch wrs al weer sneller komt dan verwacht) aan om het zoveelste iedeologische stokpaardje te berijden.
I´m back.
pi_155494183
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 13:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, allemaal professoren, deskundologen en economische wichelroedelopers grijpen vervolgens de volgende crisis (die toch wrs al weer sneller komt dan verwacht) aan om het zoveelste iedeologische stokpaardje te berijden.
Jep. Tegenwoordig is het dan vaak "de vrije markt". Maar natuurlijk wel heel selectief, want o wee als de huizenmarkt eens echt in elkaar zou klappen!
pi_155494956
AEX subforum net te vroeg dichtgegooid -O- :(
pi_155495873
quote:
10s.gif Op maandag 24 augustus 2015 10:43 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Tja, daarom hebben de VS zo'n gigantisch leger. En maakt hun mega staatsschuld in principe niks uit.
China kan alleen al van de rente op Amerikaans schuldpapier (betaald door de Amerikaanse belastingbetaler) een leger op de been houden dat net zo groot is als het Amerikaanse leger.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:07:25 #45
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155495915
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

China kan alleen al van de rente op Amerikaans schuldpapier (betaald door de Amerikaanse belastingbetaler) een leger op de been houden dat net zo groot is als het Amerikaanse leger.
En toch is het Chinese leger nog verre van gelijkwaardig aan dat van de VS.
pi_155495919
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:09 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Onder Sinterklaas Obama is de Amerikaanse staatsschuld verdubbeld. Dat heeft niets met oorlogen vandoen, maar met stemmen kopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_155495965
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En toch is het Chinese leger nog verre van gelijkwaardig aan dat van de VS.
Ze hebben de technologie nog niet. Maar met alle Chinezen die in het Westen aan universiteiten werken, komt ook dat wel goed.
pi_155495985
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mwoah... denk dat je het toch iets overschat hoor.
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:10:30 #49
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155495999
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ze hebben de technologie nog niet. Maar met alle Chinezen die in het Westen aan universiteiten werken, komt ook dat wel goed.
Nah, de echte hoogstandjes worden wel beter geheim gehouden, toch in de VS. Het is algemeen bekend dat Westerse universiteiten nogal wat last hebben van Chinese spionage.
- Charlton Heston
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:11:05 #50
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155496020
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:10 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Mwoah... denk dat je het toch iets overschat hoor.
IETS

lol

China + Rusland samen verliezen nog van de US...

Grootste luchtmacht ? US airforce
Tweede grootste? US navy
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')