Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië> | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | - |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | - |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | - |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | - |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | - |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | - |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | - |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
Pos | Coureur | Land | punten |
1 | Lewis Hamilton | groot brittannië | 202 |
2 | Nico Rosberg | Duitsland | 181 |
3 | Sebastian Vettel | Duitsland | 160 |
4 | Valtteri Bottas | Finland | 77 |
5 | Kimi Raikkonen | Finland | 76 |
6 | Felipe Massa | Brazilië | 74 |
7 | Daniel Ricciardo | Australië | 51 |
8 | Daniil Kvyat | Rusland | 45 |
9 | Nico Hulkenberg | Duitsland | 24 |
10 | Romain Grosjean | Frankrijk | 23 |
11 | Max Verstappen | Nederland | 22 |
12 | Felipe Nasr | Brazilië | 16 |
13 | Sergio Perez | Mexico | 15 |
14 | Pastor Maldonado | venezuela | 12 |
15 | Fernando Alonso | Spanje | 11 |
16 | Carlos Sainz Jr. | Spanje | 9 |
17 | Jenson Button | groot brittannië | 6 |
18 | Marcus Ericsson | Zweden | 6 |
19 | Roberto Merhi Muntan | Spanje | 0 |
20 | Will Stevens | groot brittannië | 0 |
21 | Kevin Magnussen | Denemarken | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 21 Augustus | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 22 Augustus | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 23 Augustus | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 21 Augustus | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - BBC2 | |
Zaterdag 22 Augustus | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - BBC2 - RTL+ | |
Zondag 23 Augustus | |||
14:00 | Race | Sport1 - BBC1 - RTL+ |
just another day in the officequote:Op zondag 23 augustus 2015 15:57 schreef alwaysonhold het volgende:
Maxgod is nog helemaal fit. Hij gaat weer de simulator in zei die. Haha, heldje.
Jawel hoor, ik had de afbeeldingen klaar op m'n andere pc maar geen tijd gehad om die op te starten.quote:
Ohw. Ik heb geen idee waarom al die plaatjes weg waren? Heb gewoon op nieuwe openen geklikt, want vol, en ineens alles tekstquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:58 schreef WEST het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik had de afbeeldingen klaar op m'n andere pc maar geen tijd gehad om die op te starten.
quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:58 schreef Geralt het volgende:
Mij interesseert het niet welke merc wint, ik wil iemand buitenom in blanchimont zien gaan en ik wil iemand de laatste ronde nog alles zien geven. Genot om max te zien.
Komt omdat jullie geen HTML kunnen aanpassen. voor FP zijn het tabellen en voor Forum zijn dat normaal afbeeldingen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw. Ik heb geen idee waarom al die plaatjes weg waren? Heb gewoon op nieuwe openen geklikt, want vol, en ineens alles tekst
Snap ik, maar ik verander/aanpas niks. Er is een link, die staat in op. Nieuwe OP openen zou dezelfde link moeten zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:01 schreef WEST het volgende:
[..]
Komt omdat jullie geen HTML kunnen aanpassen. voor FP zijn het tabellen en voor Forum zijn dat normaal afbeeldingen.
nee hoeft ook niet, ik pas gewoon het html aan. En dan doet alles het weer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik verander/aanpas niks. Er is een link, die staat in op. Nieuwe OP openen zou dezelfde link moeten zijn.
De band valt gewoon uit elkaar, en dat is gevaarlijk.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:52 schreef WEST het volgende:
[..]
kan altijd een klein stukje rotzooi op de baan liggen net zo als bij Rosberg gisteren.
Over 2 weken...quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:03 schreef Abdus18 het volgende:
Monza volgende week, ook alweer zown sexy circuit :p
Ja dat snap ik, maar het hoeft geen constructie fout te zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De band valt gewoon uit elkaar, en dat is gevaarlijk.
kan normaal alleen bij een te hoge temp en ben er zeker van dat het team dat in de gaten houdtquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De band valt gewoon uit elkaar, en dat is gevaarlijk.
Ja nu is het vooral zoveel mogelijk ervaring opdoen en dat in de volgende seizoenen steeds meer opbouwen. Hij rijdt nu al vaak op het randje als hij nog betere wagen controle krijgt en een snellere wagen, zal hij zeker constant rond de top 5 rijden.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Trouwens dit zijn de leukste races voor Max en is nu nog genieten. Over een paar jaar wint Max iedere race ala Schumi in 2001 enz. Saai wordt het dan
huhquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:11 schreef alwaysonhold het volgende:
Ai, Max Verstappen under investigation..... http://twitter.com/cmckinleyF1/status/635450843584704513
Uiteraard. Op basis van de veronderstelling dat Pirelli had aangegeven dat 1 stop niet kon (Jordan) en op basis van de veronderstelling dat hij buiten de baan is gegaan en er een externe oorzaak is (DC).quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Niemand is het met Vettel eens, al verwoorden ze het vriendelijk
tsja had ik eigenlijk tijdens de race al verwachtquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:11 schreef alwaysonhold het volgende:
Ai, Max Verstappen under investigation..... http://twitter.com/cmckinleyF1/status/635450843584704513
Mooi artikelquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:12 schreef alwaysonhold het volgende:
Reminder, Max Verstappen is a beast. http://blackflag.jalopnik(...)s-a-beast-1725961101
quote:... in case you somehow forgot that Verstappen is awesome. Dude is a beast.
quote:Beast mode. Pure beast mode.
quote:He’s the best kind of nuts.
Bazencircuitquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
Monza over 2 weken dus.. Inspiratieloos circuit
Nouja, Jordan zei vooral dat het te vroeg was om te oordelen, dat je eerst het verhaal van Pirelli moest horen. Maar goed, als Vettel al wist dat Pirelli had aangegeven dat het wel kon, is de woede alsnog terechtquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard. Op basis van de veronderstelling dat Pirelli had aangegeven dat 1 stop niet kon (Jordan) en op basis van de veronderstelling dat hij buiten de baan is gegaan en er een externe oorzaak is (DC).
Dus eigenlijk zijn ze het met Vettel eens dat het niet mag gebeuren, wanneer beide veronderstellingen geheel het product van partijdigheid zijn.
Dat zou die 10de wordenquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:34 schreef Nymphetic13 het volgende:
Verstappen krijgt waarschijnlijk 5 a 10s straf ivm inhalen buiten de baan op Bottas en of Nasr
zou hem net aan een plaatsje gaan kosten als het 5 seconden wordt ...quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:34 schreef Nymphetic13 het volgende:
Verstappen krijgt waarschijnlijk 5 a 10s straf ivm inhalen buiten de baan op Bottas en of Nasr
Dan zou hij p9 krijgen en terug naar 11 in het kampioenschap.. Nog even wachten op officiele berichten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:34 schreef Nymphetic13 het volgende:
Verstappen krijgt waarschijnlijk 5 a 10s straf ivm inhalen buiten de baan op Bottas en of Nasr
Als de verschillende spelers qua top het tegen elkaar op konden nemen wel ja. Maar dat is dus niet zo.quote:
Ja maar dat was ivm een giga flatspot met bijbehorende vibraties die ervoor zorgden dat de ophanging kats afbrak, Nurnburgring 2005quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:45 schreef franklop het volgende:
Maar ja dat had Raikkonen in het verleden ook wel eens gehad, toen nog Bridgestone denk ik? Gebeurt wel vaker in n autosport
Tja dat was inderdaad schandalig helemaal omdat Ralf het jaar daarvoor exact het zelfde probleem had...quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:48 schreef F1gamer het volgende:
indianapolis 2005 met michelin
Alleen de teams met bridgestone banden ging van start
Alle drie..quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:48 schreef F1gamer het volgende:
indianapolis 2005 met michelin
Alleen de teams met bridgestone banden ging van start
Nogmaals dat was niet de band die er aan ging!quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:51 schreef F1gamer het volgende:
Mijn mening is dat ferarri gewoon verkeerd heeft gegokt met vettel door 1 stopper te doen.
In 2007 haalde mclaren lewis ook te laat binnen, zodat die vast kwam te zitten in het grind
Wat denk je dat de reactie van Jordan en DC zou zijn geweest wanneer het Hamilton was overkomen?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, Jordan zei vooral dat het te vroeg was om te oordelen, dat je eerst het verhaal van Pirelli moest horen. Maar goed, als Vettel al wist dat Pirelli had aangegeven dat het wel kon, is de woede alsnog terecht
Pirelli zei bij Sky, Theoretisch 40! ronde, maar dat ze niets zeker wisten en dat ze het onverantwoord vonden van Ferrari en dat het wear was en geen cut zoals bij Rosberg, Hoe weten ze dat 5min na de race? Ze hebben de brokstukken nog niet eens gezienquote:Op zondag 23 augustus 2015 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat denk je dat de reactie van Jordan en DC zou zijn geweest wanneer het Hamilton was overkomen?
mooi zoquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:00 schreef alwaysonhold het volgende:
No further action taken against Max Verstappen - stewards investigated him for potential track limits when passing Valtteri Bottas
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Over een uurtje op Veronica !quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:07 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er ergens een mooie samenvatting te vinden? Kom net thuis en wil wat beelden zien
om weer die mooie inhaalacties van max opnieuw te bekijkenquote:
dit is er echt een om in te lijsten inderdaadquote:
Hetgeeft mij vooral kippenvel hoe buitenlandse zenders Max Verstappen meer en meer beginnen te prijzen, commentaar zelf is nog steeds vrij ingetogen.quote:
Uhm nee, ik vind Olav Mol juist onenthousiast..quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hetgeeft mij vooral kippenvel hoe buitenlandse zenders Max Verstappen meer en meer beginnen te prijzen, commentaar zelf is nog steeds vrij ingetogen.
Nouja vrij ingetogen weet ik niet. Iedereen in het hele F1 wereldje weet allemaal dat Max the hottest kid in town is op het moment en ze hebben het allemaal over hem. Tevens werd die buitenom actie toch wel geroemd links en rechts.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hetgeeft mij vooral kippenvel hoe buitenlandse zenders Max Verstappen meer en meer beginnen te prijzen, commentaar zelf is nog steeds vrij ingetogen.
Two trailerpark girls go round the outside, round the outside, round the outsidequote:
Oh, wat fijn!quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:00 schreef alwaysonhold het volgende:
No further action taken against Max Verstappen - stewards investigated him for potential track limits when passing Valtteri Bottas
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat was toch het jaar dat STR als enige team met V10 was blijven rijden tov de rest met V8jes?quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:55 schreef Nymphetic13 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor een scenario 2008'tje over 2 weken, Wie met mij? xD
Als iemand dat kan in de STR dan is het Max wel!!!
Max op pole zelfs als het regent? vergeet het maarquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:55 schreef Nymphetic13 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor een scenario 2008'tje over 2 weken, Wie met mij? xD
Als iemand dat kan in de STR dan is het Max wel!!!
nee joh dat was 2005 toen het nog Minardi was, 2008 was first win voor team en Vettelquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat was toch het jaar dat STR als enige team met V10 was blijven rijden tov de rest met V8jes?
Ja dat werd toen ook over Seb gezegd...quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:00 schreef Beach het volgende:
[..]
Max op pole zelfs als het regent? vergeet het maar
Dit had ons het op het puntje van de bank zitten.quote:
Na de finish kon het niet, toen kon ik er niet direct komen. Daarna natuurlijk wel. Mooie kiekjes gemaakt en een wandeling naar de top van Eau Rouge (quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:55 schreef Meike26 het volgende:
Ben je nog rechte stuk op geweest ná de finish?
Ik vond die op Alonso in Ronde 1 binnendoor Blanchimont eigenlijk mooierquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit had ons het op het puntje van de bank zitten.
Ja dat is steil he xD Heb ik toen gedaan met het Peugeot team met WEC xDquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de finish kon het niet, toen kon ik er niet direct komen. Daarna natuurlijk wel. Mooie kiekjes gemaakt en een wandeling naar de top van Eau Rouge (_O_ ) gemaakt
OKquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:02 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ik vond die op Alonso in Ronde 1 binnendoor Blanchimont eigenlijk mooier
Hij had 1 ronde eerder gemoeten ja, dan had ie Massa EN Kimi gehadquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:14 schreef opreis het volgende:
Ik heb het idee dat TR hem gelijk of vlak na Kvyat ook al naar binnen hadden moeten halen voor nieuwe softs, dan had er nog meer ingezeten.
Wel zuur voor Sainz weer, ik kan me eigenlijk nauwelijks races herinneren waarbij zowel max als sainz een probleemloos weekend hebben gehad.
Ook belachelijk ja. Echter gaf Michelin dus wel aan dat het niet kon, bij Pirelli wisten ze het kennelijk niet of dachten ze er niet over na.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:48 schreef F1gamer het volgende:
indianapolis 2005 met michelin
Alleen de teams met bridgestone banden ging van start
Max heeft een extra stop gemaakt, waardoor die 17sec verloor die die in 10 ronde dicht reed, Had ie 1 ronde eerder gegaan had ie mogelijk Kimi en Massa kunnen hebbenquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:35 schreef Izzy73 het volgende:
Mooie race vanaf P3, Max was weer lekker bezig, misschien had hij beter iets minder gretig kunnen zijn de laatste ronden om nog een plaatsje te pakken. Jammer dat hij na de pits wat tijd verloor op Kimi en Massa anders had hij héél misschien nog een paar plekken naar voor kunnen eindigen.
Wel stoer dat hij toch weer naar softs ging om aan te kunnen vallen aan het einde van de race.
Ja foto's posten natuurlijk!!!!quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na de finish kon het niet, toen kon ik er niet direct komen. Daarna natuurlijk wel. Mooie kiekjes gemaakt en een wandeling naar de top van Eau Rouge () gemaakt
Thanks!quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:42 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Hier kan je de overtake op Fernando zien, samen met de rest
https://vid.me/0Cdg
Ja dat klopt, dat schreef ik net ook van die extra stop, maar na de 1e stop kwam Max net achter Nasr waardoor hij wat tijd verloor op Kimi en Massa. Maar goed daardoor kon hij wel een puike inhaalactie laten zien.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:37 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Max heeft een extra stop gemaakt, waardoor die 17sec verloor die die in 10 ronde dicht reed, Had ie 1 ronde eerder gegaan had ie mogelijk Kimi en Massa kunnen hebben
Eerst voor FP natuurlijkquote:
quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:09 schreef Nattekat het volgende:
Stort nog steeds buiten. Als dit tijdens de race was gebeurd, was de rode vlag gevallen.
GP2 maakt toch een hoop meer herrie dan die Porsches of ben ik nou gek?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:05 schreef Mothzor het volgende:
Het geluid overall is echt om te huilen, luidste klasse was de Porche Supercup :/
Master Max gaat die interviewchick scoren.quote:
Die is zo oud als zijn moeder denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Master Max gaat die interviewchick scoren.
Als Vettel twee keer was gestopt, had hij on dezelfde groep gefinished.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi heeft ook weinig laten zien idd
Max Milfhunterquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Die is zo oud als zijn moeder denk ik.
Jep. F1 was wel het beroerdst.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
GP2 maakt toch een hoop meer herrie dan die Porsches of ben ik nou gek?
Dat is toch niet zo'n rare theorie? Als ik moet speculeren zou ik zeggen dat hun aero gewoon niet efficient is. Dat zie je ook aan het feit dat ze het zo bagger doen op hoge downforce circuits. Hun aero gaat pas werken als de auto wat lichter wordt.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:01 schreef twiFight het volgende:
Je zou haast gaan denken dat de auto niet met een te hoog gewicht om kan gaan of zo en naarmate ze brandstof verbruiken de auto weer lekker gaat met het lagere gewicht.
Die doet nog steeds mee....quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:01 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ja dat werd toen ook over Seb gezegd...
Hiervoor moet je heel dom zijn, of hele grote ballen hebben.quote:
denk het niet. Als hij rond ronde 31 was gestopt en naar zacht was gegaan had hij in die groep gereden, maar er wel snel voorbij gekund, waardoor hij op P4 gefinisht zou zijnquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Als Vettel twee keer was gestopt, had hij on dezelfde groep gefinished.
Wat een baas. Ik zette hem na twee races op wereldkampioen 2019, maar begin nu te twijfelen of dat niet al '18 gaat worden....quote:
Op de baan is hij indd geen pannenkek, naast de baan helaas des te meer.. Veel te hoog van de toren geblazen.. houden ze niet van in de F1.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:57 schreef Geralt het volgende:
Blijft eeuwig zonde dat Harvey Postlethwaite destijds dood ging en heel dat project gestopt werd.
Daarmee had Jos echt een mooie kans gehad naar alle waarschijnlijkheid
Maargoed, je kan nog zo een talent zijn, je moet wel de kans krijgen en die kans heeft Jos imo ook nooit echt gehad. Ja bij Benetton in een auto waar niemand mee overweg kon als rookie naast Schumacher.
Maar het kan ook anders lopen, kijk wat Frijns allemaal heeft laten zien in de aanloop naar de F1.
Die zou ook gewoon een stoeltje moeten hebben. En heeft dat niet. Die jongen is ook absoluut geen pannenkoek.
Ik denk serieus dat al het geld wat Jos bij elkaar geraced heeft in Max gestopt is. In elk geval een heel heel groot deel.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:03 schreef marcodej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_jos_verstappen.html
En Max heeft gewoon de ideale raceopvoeding gehad... Wat een fabriek.
Ik vind het al raar dat ze nu niet sommige inhaalacties naast die van Jos leggen. Er zitten er paar tussen die 1 op 1 overgenomen lijken te zijn. Maar goed. Nu hebben we Max, en het beste van alles: Geen manager Rothengatter om alles te verprutsen. Al hangt ie me nog wel veel te dicht bij de Verstappens rond.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:54 schreef Meike26 het volgende:
Ik denk dat we in de komende jaren, als Max zo blijft presteren, ook meer flashbacks gaan zien van Jos, dat hij het niet van een vreemde heeft. Het regen rijden, slim positioneren bij de starts.. Als ze terug gaan kijken naar de races van Jos moeten er denk ik toch wel wat confessies komen van ex teambazen hoe ze zo'n geboren racer nooit in een echte top wagen hebben kunnen zien rijden, exclusief zijn debuut jaar bij Benneton.
Topfilmpje.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:42 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Hier kan je de overtake op Fernando zien, samen met de rest
https://vid.me/0Cdg
Geweldig filmpje, wat een passie voor racen hebben die twee.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:03 schreef marcodej het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_jos_verstappen.html
En Max heeft gewoon de ideale raceopvoeding gehad... Wat een fabriek.
Als als als....quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Op de baan is hij indd geen pannenkek, naast de baan helaas des te meer.. Veel te hoog van de toren geblazen.. houden ze niet van in de F1.
En indd, als het Honda project in 1999 niet was gestopt na dood van Harvey... pot domme. Dan was het mogelijk zo'n ander jaar geworden in 2000 !
*Ik wil tijdreizen..
Ik ook niet denk ik weet ik op zekerquote:Op zondag 23 augustus 2015 22:19 schreef Izzy73 het volgende:
Ik denk dat Jos het dan niet droog houdt
Haha, ja dat denk ik ook, ik zal vermoedelijk ook wel een traantje laten. Vandaag werd ik ook helemaal gek de laatste 2 rondes toen Max achter Kimi en Massa zat. Ik heb zitten vloeken tijdens de herhaling van de klapband van Vettel.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook niet denk ik
Dat gaat een nationale feestdag worden man met bier en slingers en feest en nootjes overal
Nou, ik zeker niet!quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook niet denk ik weet ik op zeker
Dat gaat een nationale feestdag worden man met bier en slingers en feest en nootjes overal
Ik denk en hoop het niet, lekker jaartje doorhalen bij STR.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook niet denk ik weet ik op zeker
Dat gaat een nationale feestdag worden man met bier en slingers en feest en nootjes overal
Nee, volgend jaar RBR zie ik echt niet gebeuren, zeker niet na ook een toprace van Kvyat. Enige alternatieve scenario wat ik zie gebeuren is dat Renault Lotus weer inneemt en dat Max naast Grosjean komt te rijden als 2e rijder. Dan is er gelijk weer plek voor nieuw talent bij Str en hebben ze een betere ontwikkelings coureur dan Maldonado.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:23 schreef marcodej het volgende:
Maar stoomt ie volgend jaar al door naar RedBull of kan het nog alle kanten op?
Ja, erger nog dat de anderen er in mee gingen en niet corrigeerdenquote:Op zondag 23 augustus 2015 22:04 schreef Meike26 het volgende:
Trouwens, ander iets..
Is het de anderen ook opgevallen welke blunder Eddie Jordan in de nabeschouwing heeft gemaakt door te zeggen dat er toch een Renault op het podium stond met Grosjean ? Echt, ik heb nooit echt iets tegen Eddie gehad, maar dit vond ik wel een zeperd eerste klas !![]()
Ik gok van niet, papa Jos was er ook vrij stellig over dat ze in 2017 pas wel verder zouden zien, maar voor 2016 hem nog lekker bij STR zouden houden.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:23 schreef marcodej het volgende:
Maar stoomt ie volgend jaar al door naar RedBull of kan het nog alle kanten op?
Of een jaartje STR en daarna Ferrari of Mercedesquote:Op zondag 23 augustus 2015 22:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, volgend jaar RBR zie ik echt niet gebeuren, zeker niet na ook een toprace van Kvyat. Enige alternatieve scenario wat ik zie gebeuren is dat Renault Lotus weer inneemt en dat Max naast Grosjean komt te rijden als 2e rijder. Dan is er gelijk weer plek voor nieuw talent bij Str en hebben ze een betere ontwikkelings coureur dan Maldonado.
Zou ik ook zeggen als ik papa Jos was, je moet je nooit in de kaart laten kijken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik gok van niet, papa Jos was er ook vrij stellig over dat ze in 2017 pas wel verder zouden zien, maar voor 2016 hem nog lekker bij STR zouden houden.
Ik ga ook voor deze optie. Max Verstappen moet verder kijken dan Red Bull die met geen Adrian Newey aan boord echt niet zo snel meer een echt top team gaan worden de komende jaren.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:47 schreef S95Sedan het volgende:
Grote kans dan Max nog 2016 bij TR rijdt en daarna richting Ferrari gaat en RBR/TR in ruil ervoor motoren geleverd gaan krijgen. Mede aangezien het vrijwel zeker is dat Lotus overgenomen gaat worden door Renault en ze stoppen met leveren aan RBR/TR na 2016 voor zover ik weet.
Ook het stoppen van Ferrari met hun opleidingsprogramma zou dit het meest logische zijn aangezien ze dan weer voor 10-15jaar klaar zijn met Vettel en Max. (En Kimi heeft zijn beste tijd inmiddels dan ook wel gehad, teveel kleine foutjes.)
Mercedes loopt ook al maanden te flirten met Max op twitter, ik zie ze dat eigenlijk bij geen andere rijder doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:47 schreef S95Sedan het volgende:
Grote kans dan Max nog 2016 bij TR rijdt en daarna richting Ferrari gaat en RBR/TR in ruil ervoor motoren geleverd gaan krijgen. Mede aangezien het vrijwel zeker is dat Lotus overgenomen gaat worden door Renault en ze stoppen met leveren aan RBR/TR na 2016 voor zover ik weet.
Ook het stoppen van Ferrari met hun opleidingsprogramma zou dit het meest logische zijn aangezien ze dan weer voor 10-15jaar klaar zijn met Vettel en Max. (En Kimi heeft zijn beste tijd inmiddels dan ook wel gehad, teveel kleine foutjes.)
Ook apart ja. Dat terwijl ze Esteban Ocon ( die eerste werd voor Max vorig jaar) in hun talenten programma hebben.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mercedes loopt ook al maanden te flirten met Max op twitter, ik zie ze dat eigenlijk bij geen andere rijder doen.
Red Bull schijnt eerder met Mercedes in zee te gaan, onder de naam Aston Martin. Wat dat voor STR betekent weet ik nog zo niet, Red Bull kan onder het contract met Renault uit omdat met de overname van Lotus Red Bull de facto niet meer het works team van Renault is, contractbreuk dus. Voor STR geldt dat niet, die kunnen in principe onder dezelfde voorwaarden Renaults blijven afnemen. Ik zie STR sowieso niet met Mercedes motoren rijden volgend jaar.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:47 schreef S95Sedan het volgende:
Grote kans dan Max nog 2016 bij TR rijdt en daarna richting Ferrari gaat en RBR/TR in ruil ervoor motoren geleverd gaan krijgen. Mede aangezien het vrijwel zeker is dat Lotus overgenomen gaat worden door Renault en ze stoppen met leveren aan RBR/TR na 2016 voor zover ik weet.
Ook het stoppen van Ferrari met hun opleidingsprogramma zou dit het meest logische zijn aangezien ze dan weer voor 10-15jaar klaar zijn met Vettel en Max. (En Kimi heeft zijn beste tijd inmiddels dan ook wel gehad, teveel kleine foutjes.)
Ik zie Rosberg of Hamilton niet weggaan daar, dat is het probleem. Kimi gaat wel weg dat ligt er gewoon te dik bovenop dus vandaar lijkt dat mij logischer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mercedes loopt ook al maanden te flirten met Max op twitter, ik zie ze dat eigenlijk bij geen andere rijder doen.
Ik denk dat het bij flirten blijft. Kijk eens, wij zijn het tofste team, kom bij ons. Maar persoonlijk zie ik Max met al een uitgesproken mening niet naar MGP gaan, dat team past veel minder bij hem dan een RBR of Ferrari. MGP is toch wel een team van gerobotiseerde en voorgeprogrammeerde coureurs geworden, veel te stijf voor een jongeling als Max.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Mercedes loopt ook al maanden te flirten met Max op twitter, ik zie ze dat eigenlijk bij geen andere rijder doen.
Ach, we weten het allemaal niet maar een beetje speculeren is leuk.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik zie Rosberg of Hamilton niet weggaan daar, dat is het probleem. Kimi gaat wel weg dat ligt er gewoon te dik bovenop dus vandaar lijkt dat mij logischer.
Ik zie het de tifosi niet doen om zo een jonkie in huis te halen eerlijk gezegd.quote:Op zondag 23 augustus 2015 22:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik zie Rosberg of Hamilton niet weggaan daar, dat is het probleem. Kimi gaat wel weg dat ligt er gewoon te dik bovenop dus vandaar lijkt dat mij logischer.
vergeet niet dat afzetmarkt ook veel bepaald, Nederland is dat zeker niet.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij flirten blijft. Kijk eens, wij zijn het tofste team, kom bij ons. Maar persoonlijk zie ik Max met al een uitgesproken mening niet naar MGP gaan, dat team past veel minder bij hem dan een RBR of Ferrari. MGP is toch wel een team van gerobotiseerde en voorgeprogrammeerde coureurs geworden, veel te stijf voor een jongeling als Max.
Ja, logisch verhaal.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij flirten blijft. Kijk eens, wij zijn het tofste team, kom bij ons. Maar persoonlijk zie ik Max met al een uitgesproken mening niet naar MGP gaan, dat team past veel minder bij hem dan een RBR of Ferrari. MGP is toch wel een team van gerobotiseerde en voorgeprogrammeerde coureurs geworden, veel te stijf voor een jongeling als Max.
Podium zie ik niet gebeuren.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, we weten het allemaal niet maar een beetje speculeren is leuk.
Misschien gaat Rosberg in 2017 wel naar Ferrari, of wil Hamilton nog wel een leuke uitdaging ergens anders.
We zullen het allemaal moeten afwachten, eerst dit seizoen maar goed afsluiten, met, zullen we duimen?, een podiumpje?
Mag ik dan concluderen dat de afzetmarkt voor Mercedes het grootst in Engeland en Duitsland is?quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet niet dat afzetmarkt ook veel bepaald, Nederland is dat zeker niet.
Dat sowieso.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:02 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, we weten het allemaal niet maar een beetje speculeren is leuk.
Misschien gaat Rosberg in 2017 wel naar Ferrari, of wil Hamilton nog wel een leuke uitdaging ergens anders.
We zullen het allemaal moeten afwachten, eerst dit seizoen maar goed afsluiten, met, zullen we duimen?, een podiumpje?
Vettel hebben ze ook gehaald, welliswaar omdat ze Kimi hadden en die twee goed kunnen samenwerken maar ik zie Arrivabene er wel voor aan om dat te doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zie het de tifosi niet doen om zo een jonkie in huis te halen eerlijk gezegd.
Maargoed, arivedeci heeft me al meerdere keren verrast. We zullen zien
Ik denk dat je je bij Max, nu al geliefd bij vele mensen over de hele wereld, niet naar nationaliteit moet kijken. Max is enorm interessant voor RedBull, DE doelgroep bij uitstek om je product te verkopen. En ook voor Ferrari is Max enorm interessant, een rijder waar je je aan kan meten als rijpe puber of verse twintiger... Dan kunnen de Ferrari's best nog wel wat harder over de toonbanken gaan in de vs.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet niet dat afzetmarkt ook veel bepaald, Nederland is dat zeker niet.
Een coureur die in een Torro Rosso een hele race een Ferrari bijhoudt en bijna in doet halen op het einde maakt heel veel indruk. Hij is by far de beste rookie dit jaar en de beste rookie sinds jaren, daar wordt ook nagekeken en maakt indruk bij alle teams. Het zou mij niks verbazen als max zo door gaat hij binnen een paar races al met een top team om de tafel zit voor 2017 en verder....quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vergeet niet dat afzetmarkt ook veel bepaald, Nederland is dat zeker niet.
Ik hoop het eerlijk gezegd niet dat het dit jaar al bekend word.. Des te meer hebben we volgend jaar een epic silly seasonquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Een coureur die in een Torro Rosso een hele race een Ferrari bijhoudt en bijna in doet halen op het einde maakt heel veel indruk. Hij is by far de beste rookie dit jaar en de beste rookie sinds jaren, daar wordt ook nagekeken en maakt indruk bij alle teams. Het zou mij niks verbazen als max zo door gaat hij binnen een paar races al met een top team om de tafel zit voor 2017 en verder....
Max laat dingen zien die ik nog nooit in de F1 he gezien, zo goed. Heel speciaal.
Sainz is constanter met zijn prestaties en is zachter voor het materiaal.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:11 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Een coureur die in een Torro Rosso een hele race een Ferrari bijhoudt en bijna in doet halen op het einde maakt heel veel indruk. Hij is by far de beste rookie dit jaar en de beste rookie sinds jaren, daar wordt ook nagekeken en maakt indruk bij alle teams. Het zou mij niks verbazen als max zo door gaat hij binnen een paar races al met een top team om de tafel zit voor 2017 en verder....
Max laat dingen zien die ik nog nooit in de F1 he gezien, zo goed. Heel speciaal.
Max gaat hoe dan ook een hoop centjes verdienen vanaf 2017, als hij zo blijft kan ie vragen wat ie wil.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:11 schreef opreis het volgende:
Ik denk ook dat Max gewoon luisterd naar wat RB hem verteld dat hij moet doen voor komend jaar vanwege het contract dat hij heeft. Als ze hem in RB willen gaat hij daar heen (maar lijkt me sterk dat dat gebeurd, Kyvat and Ricciardo doen het prima en gaan nergens heen), dan kan hij gewoon nog lekker een jaartje bij TR blijven, is zn contract een jaartje verder, en heeft hij zelf waarschijnlijk ook meer teams om uit te kiezen. Bij Ferrari komt binnenkort en plekje vrij en het is ook nog maar de vraag hoe lang Mercedes met deze line-up verder wil.
Zijn marktwaarde is wel hard aan het stijgen ja, ook na vandaag is er weer wat vaker op het +je gedrukt van de rekenmasjienquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Max gaat hoe dan ook een hoop centjes verdienen vanaf 2017, als hij zo blijft kan ie vragen wat ie wil.
Sainz rijdt zijn rondjes en is meerdere races al onzichtbaar. Ook de races zonder pech. Kijk naar Hongarije vorige race, Verstappen had een slechte start maar reed hem na 1/4 van de race al voorbij. Max is in pure racesnelheid duidelijk de bovenliggende partij dit seizoen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sainz is constanter met zijn prestaties en is zachter voor het materiaal.
Sainz == Rosbergquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sainz is constanter met zijn prestaties en is zachter voor het materiaal.
Vettel was met 4 titels under his belt niet bepaald de rookie die Verstappen nu is he.quote:
Hoeveel bewondering ik óók heb voor Sainz, hij is een stuk kleurlozer, saaier, doet z'n ding. Klaar. Veel meer op safe, veel minder écht racen. Wat Max hier doet maakt 't weer leuk om naar te kijken. Gewoon doen, gewoon gaan, risico's nemen. Hoort bij de sport, het gros van de regelmakers zou het maar bij kegelen moeten houden ipv F1, gezien hun angsten en inbindpogingen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sainz is constanter met zijn prestaties en is zachter voor het materiaal.
je vergeet maar even voor het gemak dat max zonder aanleiding in silverstone crasht en na monaco zware kritiek kreeg te verduren.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:17 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Sainz rijdt zijn rondjes en is meerdere races al onherkenbaar. Ook de races zonder pech. Kijk naar Hongarije vorige race, Verstappen had een slechte start maar reed hem na 1/4 van de race al voorbij. Max is in pure racesnelheid duidelijk de bovenliggende partij dit seizoen.
Te vroeg vind ik de mening over Sainz. Kan je pas na dit hele jaar zeggen. Ik vind Verstappen qua race talent nog een klein trapje hoger dan Hamilton hoor, ik heb Hamilton niet dit soort moves zien doen in zijn debuut seizoen in een veel betere wagen toen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:19 schreef Genesisfan het volgende:
[..]
Sainz == Rosberg
Verstappen == Hamilton (Persoonlijkheid en echte racer)
De vergelijking gaat niet echt om racetalent, me dunkt, maar meer om rol/plaats in het team. Zeg maar.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:22 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Te vroeg vind ik de mening over Sainz. Kan je pas na dit hele jaar zeggen. Ik vind Verstappen qua race talent nog een klein trapje hoger dan Hamilton hoor, ik heb Hamilton niet dit soort moves zien doen in zijn debuut seizoen in een veel betere wagen toen.
Dit jaar beurt ie naar verluidt al 450.000 euro.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Max gaat hoe dan ook een hoop centjes verdienen vanaf 2017, als hij zo blijft kan ie vragen wat ie wil.
Silverstone noem ik zijn enige foutje dit jaar. Monaco niet Max zijn schuld. Maar over Monaco ligt gevoelig hier😇quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je vergeet maar even voor het gemak dat max zonder aanleiding in silverstone crasht en na monaco zware kritiek kreeg te verduren.
Nee maar het zijn beide nog wel jonkies. Dat bedoelde ik meerquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vettel was met 4 titels under his belt niet bepaald de rookie die Verstappen nu is he.
Als je niet crasht of foutjes maakt dat rij je niet tegen de limiet aan en verdien je het niet om F1 te rijden.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je vergeet maar even voor het gemak dat max zonder aanleiding in silverstone crasht en na monaco zware kritiek kreeg te verduren.
monaco lag overal gevoelig heeft niks met fok te maken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Silverstone noem ik zijn enige foutje dit jaar. Monaco niet Max zijn schuld. Maar over Monaco ligt gevoelig hier😇
Van Massa en stokbrood voornamelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:21 schreef THEFXR het volgende:
en na monaco zware kritiek kreeg te verduren.
quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:24 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee maar het zijn beide nog wel jonkies. Dat bedoelde ik meer
[..]
Als je niet crasht of foutjes maakt dat rij je niet tegen de limiet aan en verdien je het niet om F1 te rijden.
Lekkere bedragen natuurlijk en ik verdien het bij lange na ook niet, maar Formule 1 termen peanuts.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dit jaar beurt ie naar verluidt al 450.000 euro.
Er zijn maar weinig 17 jarigen die dergelijke bedragen verdienen
Dat komt neer op zo een 23.684 euro per Grand Prix.
IEDERE coureur maakt wel eens een foutje, dus Max ook.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:23 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Silverstone noem ik zijn enige foutje dit jaar. Monaco niet Max zijn schuld. Maar over Monaco ligt gevoelig hier😇
Niet onverdienstelijk overigens. Ik denk dat er niemand ter wereld ooit is geweest die in eenzelfde tijdsbestek net zo veel of meer gewonnen heeft in de karts als Max.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:26 schreef alwaysonhold het volgende:
Max reed 1,5 jaar geleden nog karts for god sake 😋
heb ook Hamilton vaak domme crashes of incidenten zien maken, ik geloof dat hij de laatste 2 jaar dat achter zich heeft gelaten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:24 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nee maar het zijn beide nog wel jonkies. Dat bedoelde ik meer
[..]
Als je niet crasht of foutjes maakt dat rij je niet tegen de limiet aan en verdien je het niet om F1 te rijden.
Klopt. Och, het is nu lijkt me meer genieten dan over een paar jaar als Max iedere race met 10 seconden verschil wint. En Hamilton ook maar snel stopt omdat Max toch alles wint🙊🙈🙈quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Niet onverdienstelijk overigens. Ik denk dat er niemand ter wereld ooit is geweest die in eenzelfde tijdsbestek net zo veel of meer gewonnen heeft in de karts als Max.
Vorig jaar nog, ook op spa, tegen Rosberg aan toch?quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ook Hamilton vaak domme crashes of incidenten zien maken, ik geloof dat hij de laatste 2 jaar dat achter zich heeft gelaten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Hopelijk komt het ooit zover, maar zover is het nog lang niet.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:28 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Klopt. Och, het is nu lijkt me meer genieten dan over een paar jaar als Max iedere race met 10 seconden verschil wint. En Hamilton ook maar snel stopt omdat Max toch alles wint🙊🙈🙈
DAT WAS ROSBERG TEGEN LEWIS JA!!!!!!!quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:30 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Vorig jaar nog, ook op spa, tegen Rosberg aan toch?
quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:30 schreef motorbloempje het volgende:
Nounou, hij heeft foutjes gemaakt. Poe poe, hij is ook de enige die dit doet gelukkig dit seizoen...Kan buiten Silverstone echt niks bedenken over Max. Vrij indrukwekkend debuut tot nu toe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt,maar dat resulteert niet altijd in een crash waardoor je uitvalt,quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:27 schreef Kanjer het volgende:
[..]
IEDERE coureur maakt wel eens een foutje, dus Max ook.
quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:30 schreef motorbloempje het volgende:
Nounou, hij heeft foutjes gemaakt. Poe poe, hij is ook de enige die dit doet gelukkig dit seizoen...Paar foutjes horen erbij en hoe je het ook wendt of keert; van alle rookies doet hij het het beste momenteelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
P'cies.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:32 schreef Geralt het volgende:
[..]
Paar foutjes horen erbij en hoe je het ook wendt of keert; van alle rookies doet hij het het beste momenteel
Perfecte 2e rijder. Mercedes is al bezig met 2017 als ze hun voorsprong kwijtraken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:34 schreef THEFXR het volgende:
hoe zou Mercedes over rosberg denken?, zit weinig progressie meer in en lijkt mentaal zwak en snel in paniek te raken.
Deze dan?quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
DAT WAS ROSBERG TEGEN LEWIS JA!!!!!!!
ik zou toch van rosberg af willen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Perfecte 2e rijder. Mercedes is al bezig met 2017 als ze hun voorsprong kwijtraken.
Nog maar 13 dagen, 14 uur, 20 minuten en 25 secondenquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:35 schreef motorbloempje het volgende:
Anywho, is het alweer Monza-tijd?
Nou, dan ga ik maar snel tukken, dan is het alweer een paar uur minder voor ik er erg in hebquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:39 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nog maar 13 dagen, 14 uur, 20 minuten en 25 seconden
Volgend jaar z'n laatste jaar wellicht? Bij MGP en misschien ook wel in F1, ik zie hem eerder gelijk doorstromen naar DTM toe dan nog lang in F1 te rijden. Hij lijkt me ook door zijn mate van frustraties en dergelijke geen gewilde coureur bij de rest van de teams.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:34 schreef THEFXR het volgende:
hoe zou Mercedes over rosberg denken?, zit weinig progressie meer in en lijkt mentaal zwak en snel in paniek te raken.
Moet je minder hard snoozen, worden wekkers krom van jaquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:40 schreef Geralt het volgende:
Ik rook nog een sigaretje en ga dan ook naar bed; mijn wekker rammelt weer om half 6
Max in 2017 naar Ferrari, Vettel terug naar Red Bull en dan kan Kimi nog een jaar overklast worden door Max.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:45 schreef alwaysonhold het volgende:
Wat wel natuurlijk is met Max in een top team is dat hij zijn teamgenoot overklast. Daar zullen absolute top rijders als Vettel en Hamilton echt serieuze klappen gaan krijgen. Het is geen b rijder Max en ik denk dat een Vettel het misschien helemaal niet accepteerd als Maxie erbij gaat komen. Als je ziet wat Max nu al uit zijn Torro Rosso haalt...
Ze heben Badouer (spelling) ook een kans gegeven terwijl ze eigenlijk al wisten die het niks zou worden.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zie het de tifosi niet doen om zo een jonkie in huis te halen eerlijk gezegd.
Maargoed, arivedeci heeft me al meerdere keren verrast. We zullen zien
Wat een belachelijk statement. Ze proberen hun hachje te redden maar ze graven zich alleen maar dieper in.quote:
Kregen zowel Villeneuve, Schumacher als Vettel ook in hun rookie years. Nu alle 3 oud Wereldkampioen.Your point? Schumacher perste ook altijd alles wat ie kon uit die wagen. Hakkinen in zijn beste jaren trouwens ook. Zetten ze zelfs "COOL DOWN" op die pit borden omdat ze wilden dat hij de wagen zou sparen maar daar had meneer Mika gewoon lak aan. Die plakte dan nog even lekker een paar snelste raceronden aan elkaar.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je vergeet maar even voor het gemak dat max zonder aanleiding in silverstone crasht en na monaco zware kritiek kreeg te verduren.
Monaco. Dat was echt de fout van Max. Ik heb de side by side beelden frame voor frame bestudeerd en Grosjean remde of liftte niet eerder. Max zat er dichter op waardoor dat wel zo leek.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Kan buiten Silverstone echt niks bedenken over Max. Vrij indrukwekkend debuut tot nu toe.
Uurtje om van circuit naar Verviers te komen, nog één om over de snelweg in Maastricht te komen. Vanaf daar in twee uurtjes naar Leiden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:46 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nu pas?? Waar in NL woon je dan ongeveer? Veel files?
Anyway, foto's?
Dat gebeurt normaal gesproken ook. Dan worden je tijden veel langzamer.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat klappen van een band als je te lang doorgaat zou niet moeten mogen. Beter is ervoor te zorgen dat een band flink langzamer wordt als je te lang doorgaat.
Had je beter een overnachting in Verviers kunnen nemen, heb ik een paar jaar geleden ook gedaan.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uurtje om van circuit naar Verviers te komen, nog één om over de snelweg in Maastricht te komen. Vanaf daar in twee uurtjes naar Leiden.
Komt morgen wel, ben bekaf
Allemaal leuk en aardig, een band kan best kapot gaan. Dat gebeurt. Maar Pirelli is gewoon belachelijk bezig door Ferrari en Vettel de schuld te geven van een klapband. En dat terwijl Vettel gewoon nog redelijke tijden reed. Normaal gesproken valt de band gewoon van de cliff en valt er niet meer snel mee te rijden. Ze blazen niet zomaar op uit het niets. En Vettel heeft gelijk, als dat gebeurd was in Eau Rouge waren de gevolgen niet te overzien geweest. Zeker ook omdat een aantal coureurs al hun zorgen hadden uitgesproken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 01:44 schreef twiFight het volgende:
@banden
Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Inmiddels een bron gehoord (weet even niet meer welke) dat Pirelli gezegd zou hebben dat ze 40 rondjes mee konden. Maar dat lijkt me sterk, want dat is bijna een volledige grand prix en de banden hebben nog nooit zo lang meegekund.
Tijdens Ted's notebook werd ook nog genoemd dat ze verkeerd in de tire blankets gezeten zouden hebben. Daar werd echter geen bron bij genoemd.
Ik vind het onzin om van Pirelli te verlangen dat banden x rondes meegaan. Pirelli maakt die dingen en op de baan hebben ze er geen controle meer over. Hoe vaak gaat een auto over curbs? Hoeveel wielspin maakt de coureur? Is de grip laag waardoor de auto veel glijdt? Hoe is de aero? Allemaal dingen waar Pirelli niets over kan zeggen, dus het zou gekkenwerk zijn om dan wel van Pirelli te eisen dat ze x ronden mee gaan.
Overigens heeft Pirelli ook beperkte testtijd met nieuwe banden, dat vind ik ook een zeer opzienbarend iets. Volgens mij 3 testweekenden met één team per weekend. Dan moet je gewoon voor lief nemen dat er onverwachte dingen gebeuren in een nieuw seizoen, waarvan je nog niet weet hoe de loads gaan zijn en hoe de aero van de wagens gaan zijn.
De enige banden uit Italie die goed functioneren zijn de banden met de maffia.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gebeurt normaal gesproken ook. Dan worden je tijden veel langzamer.
Ondanks wat Pirelli beweert is dat dus waarschijnlijk niet de oorzaak en weten ze het (net zoals bij Rosberg) gewoon niet. Want ook dat dat aan een cut zou liggen is nog maar de vraag. Het ligt bij Italianen nooit aan henzelf.
http://m.bbc.com/sport/formula1/34033979
Wederom, mooi gelul maar het heeft er niets mee te maken. Pirelli geeft letterlijk Ferrari en de FIA de schuld van alle problemen. In die volgorde. En Pirelli kan het best, normaal gesproken verlies je gewoon 5 seconden per ronde als je te lang doorrijdt. Ook op Pirelli's de afgelopen jaren. Vettel reed nog steeds gewoon prima tijden, trager dan Grosjean maar goed genoeg voor de vierde plek.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:02 schreef twiFight het volgende:
Ik vind dat een te simpele voorstelling van de zaak. De cliff krijg je door slijtage bij het rechttoe rechtaan rond laten draaien van de band over het asfalt. Maar zo'n band moet nog met een hele hoop andere factoren om kunnen gaan. Laterale krachten, temperatuurswisselingen, teams die banden op de verkeerde plek monteren (ja, toen had Vettel ook een grote pek naar Pirelli...), etc.
Dan kom je dus in een situatie dat een band snel moet zijn, een beperkte levensduur moeten hebben én veilig moeten zijn. Dat is geen makkelijke klus. En zodra ook maar een van deze factoren niet naar iedereens zin is gaan mensen massaal op Pirelli zeiken. Als de F1 als geheel veiligheid zo belangrijk vindt, laat ze Pirelli dat dan regelen, maar dan moet je voor lief nemen dat de andere factoren gewoon wat minder kunnen worden. En ze moeten voldoende testtijd krijgen met moderne wagens om op de circuits te testen. Als mijn bedrijf software naar productie wil brengen wordt het ook op een kopie van de productieomgeving getest. Desnoods maandenlang schaduwdraaien. Dat doe je niet voor niks.
komt ook nog bij dat ze de monpolie hebben en dus niet hun best hoeven te doen. zelfs die michelin band klapte niet uit elkaar, maar liep leeg door het falen van de wang.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:27 schreef Fir3fly het volgende:
Wow.
Ik zal vriendelijk blijven, ik hou niet zo van persoonlijke aanvallen. Wederom: het gaat er niet om dat de band kapot ging. Pirelli heeft absoluut geen makkelijke opdracht. Prima. Zijn we het over eens.
Het gaat om het feit dat Pirelli Ferrari de schuld geeft van de klapband omdat ze er zo ver op hebben gereden. Dat is hetgene waar ik tegen ageer. Als Pirelli vindt dat hun opdracht onmogelijk is moeten ze dat zeggen. Niet de teams de schuld geven. En, voor de derde keer, Vettel's banden waren nog goed voor prima rondetijden. Het slaat dus nergens op om Ferrari hiervan de schuld te geven. Daar gaat het om.
Duidelijker kan ik het niet maken.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:21 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ze heben Badouer (spelling) ook een kans gegeven terwijl ze eigenlijk al wisten die het niks zou worden.
Die had al 19 jaar ervaring in de autosport waarvan 15 jaar in de F1.quote:1990 Italiaanse Formule 3 (1 overwinning)
1991 Italiaanse Formule 3 (Kampioen, 4 overwinningen)
1992 Formule 3000 (Kampioen, 4 overwinningen)
1993 Formule 1 Lola
1995 Formule 1 Minardi
1996 Formule 1 Forti
1997 FIA GT kampioenschap met Lotus
1998 Formule 1 Ferrari testrijder
1999 Formule 1 Minardi / Ferrari testrijder
2000-2009 Formule 1 Ferrari testrijder
2009 Formule 1 Ferrari (gedeelte)
Kunnen slijtage en een klapband niet los staan van elkaar?quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:27 schreef Fir3fly het volgende:
Wow.
Ik zal vriendelijk blijven, ik hou niet zo van persoonlijke aanvallen. Wederom: het gaat er niet om dat de band kapot ging. Pirelli heeft absoluut geen makkelijke opdracht. Prima. Zijn we het over eens.
Het gaat om het feit dat Pirelli Ferrari de schuld geeft van de klapband omdat ze er zo ver op hebben gereden. Dat is hetgene waar ik tegen ageer. Als Pirelli vindt dat hun opdracht onmogelijk is moeten ze dat zeggen. Niet de teams de schuld geven. En, voor de derde keer, Vettel's banden waren nog goed voor prima rondetijden. Het slaat dus nergens op om Ferrari hiervan de schuld te geven. Daar gaat het om.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Dat is hij toch ookquote:Op maandag 24 augustus 2015 06:08 schreef TLC het volgende:
Aw voor het Belgisch nieuws blijft Verstappen een halve Belg
En dat vind jij raar?quote:Op maandag 24 augustus 2015 06:08 schreef TLC het volgende:
Aw voor het Belgisch nieuws blijft Verstappen een halve Belg
Ik wou net zeggen, Nederlanders vinden hem over het algemeen een 'complete' Nederlander, dat is een stuk verder van de waarheid dan wat de Belgen bewerenquote:
Hij blijft gewoon half Belgisch, half Nederlands.quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, nog ruim een maand en hij is geen Belg meer.
Waarom? Ik heb een Belgische vader en Nederlandse moeder en heb ook beide nationaliteiten. En ik ben de 18 toch al heel lang gepasseerdquote:Op maandag 24 augustus 2015 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, nog ruim een maand en hij is geen Belg meer.
Dat geklooi met Massa toen.. dat werd vermoeiend.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ook Hamilton vaak domme crashes of incidenten zien maken, ik geloof dat hij de laatste 2 jaar dat achter zich heeft gelaten.
Brrrrrrrr. Doe mij Lee McKenzie maar. Heerlijke vrouw. En die stem..quote:
Rosberg is onderhand wel finito. Die heeft het maximale uit zijn carrière gehaald. Het verzet van hem is inmiddels gebroken. Er zit niets anders op voor hem dan accepteren dat Hamilton op dit moment niet te verslaan is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:11 schreef opreis het volgende:
Ik denk ook dat Max gewoon luisterd naar wat RB hem verteld dat hij moet doen voor komend jaar vanwege het contract dat hij heeft. Als ze hem in RB willen gaat hij daar heen (maar lijkt me sterk dat dat gebeurd, Kyvat and Ricciardo doen het prima en gaan nergens heen), dan kan hij gewoon nog lekker een jaartje bij TR blijven, is zn contract een jaartje verder, en heeft hij zelf waarschijnlijk ook meer teams om uit te kiezen. Bij Ferrari komt binnenkort en plekje vrij en het is ook nog maar de vraag hoe lang Mercedes met deze line-up verder wil.
Grappig hoe er toch steeds weer een aantal op deze grijsgedraaide troll ingaan.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Sainz is constanter met zijn prestaties en is zachter voor het materiaal.
Heeft hij dat een keer gezegd? Dat hij afstand wil doen van zijn Belgische nationaliteit?quote:Op maandag 24 augustus 2015 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
Ach, nog ruim een maand en hij is geen Belg meer.
Vergeet Grosjean niet nadat Vettel wegvielquote:Op zondag 23 augustus 2015 22:31 schreef aesop het volgende:
Verder viel mij op hoe populair Hamilton was. Veel gejuich als hij voorbijkwam rijden.
Ja, vanaf zijn 18de mag hij zelf kiezen welke nationaliteit hij wil en kiest hij voor de Nederlandse nationaliteit. Olav Mol zei dit nog afgelopen weekend.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:23 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Heeft hij dat een keer gezegd? Dat hij afstand wil doen van zijn Belgische nationaliteit?
Je mag ze toch gewoon alletwee houden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, vanaf zijn 18de mag hij zelf kiezen welke nationaliteit hij wil en kiest hij voor de Nederlandse nationaliteit. Olav Mol zei dit nog afgelopen weekend.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:00 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Je mag ze toch gewoon alletwee houden?
Ik maak hieruit op dat hij dus nu hij 18 is moet kiezenquote:Naast de Nederlandse nationaliteit kunt u nog andere nationaliteiten hebben. Soms moet u kiezen tussen de Nederlandse of de andere nationaliteit.
2e nationaliteit komt niet meer in bevolkingsregistratie
Sinds 6 januari 2014 wordt de 2e of volgende nationaliteit niet meer opgenomen in de bevolkingsregistratie. Heeft u naast de Nederlandse nationaliteit ook een 2e nationaliteit? Dan komt die 2e nationaliteit niet meer in het bevolkingsregister als u zich laat inschrijven. Andere nationaliteiten die al in de bevolkingsadministratie staan, worden op een later tijdstip geschrapt.
Ah, dat zal dan wel inderdaad.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Ik maak hieruit op dat hij dus nu hij 18 is moet kiezen
nee, ik ben geen troll, ik meen het gewoon.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:20 schreef Vriezzer het volgende:
Grappig hoe er toch steeds weer een aantal op deze grijsgedraaide troll ingaan.
Tja, als jij denkt dat die motorproblemen door Verstappen's rijgedrag komen, hoe verklaar je dan de problemen van Sainz afgelopen race en het feit dat beide Red Bull coureurs (vanaf Monza) net zoveel motorwissels hebben?quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, ik ben geen troll, ik meen het gewoon.
Die mening deel ik niet. Spa is een heel zwaar circuit. Bijna alle bochten worden met 240+ genomen en ze rijden met een redelijke downforce.quote:Op maandag 24 augustus 2015 02:27 schreef Fir3fly het volgende:
Wow.
Ik zal vriendelijk blijven, ik hou niet zo van persoonlijke aanvallen. Wederom: het gaat er niet om dat de band kapot ging. Pirelli heeft absoluut geen makkelijke opdracht. Prima. Zijn we het over eens.
Het gaat om het feit dat Pirelli Ferrari de schuld geeft van de klapband omdat ze er zo ver op hebben gereden. Dat is hetgene waar ik tegen ageer. Als Pirelli vindt dat hun opdracht onmogelijk is moeten ze dat zeggen. Niet de teams de schuld geven. En, voor de derde keer, Vettel's banden waren nog goed voor prima rondetijden. Het slaat dus nergens op om Ferrari hiervan de schuld te geven. Daar gaat het om.
Duidelijker kan ik het niet maken.
Tanken terug brengen in F1 en dan met kleine tanks gaan werken zodat je minimaal 2x naar binnen moet, zou een optie kunnen zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Die mening deel ik niet. Spa is een heel zwaar circuit. Bijna alle bochten worden met 240+ genomen en ze rijden met een redelijke downforce.
Zeker in au rouge en de hele sector twee komen enorme krachten op de band te staan.
Daar bovenop een enorme temperatuur. Het kan best zijn dat het loopvlak nog goed is, maar de rest intern helemaal murw is gebeukt na 20 rondjes.
Overigens ben ik wel voorstander van een ander systeem.
Keuze uit twee Primes, waarmee minstens een halve race 110% gereden kan worden, met een heel breed werkingsgebied. Eigenlijk de nr1 band om te racen.
Daarnaast twee options. Een zachtere band, goed voor een snelle kwalificatie en een paar snelle ronden in de race.
Hopelijk kunnen ze dan een hele race vlammen ipv de banden managen.
Ze hebben een tijd terug toch die banden helemaal versterkt nadat er een soortgelijk incident is geweest.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tanken terug brengen in F1 en dan met kleine tanks gaan werken zodat je minimaal 2x naar binnen moet, zou een optie kunnen zijn.
Of minimaal 2 stops verplichten zou ook kunnen, dat je minimaal 3 complete sets moet gebruiken in de race. Maar ook dan kan je (bijvoorbeeld als je ronde 1 al lek rijdt) te lang doorrijden op een setje. Dan zou je ook weer een maximum aantal rondjes per setje moeten vaststellen.
Nog een optie is een stevige band maken die niet ploft of ruim voor die tijd al zo slecht grip levert dat je een dief bent van je eigen punten als je doorrijdt.
Aan de andere kant, hoe vaak is dit een probleem geweest? Valt ook wel weer mee.
Dan moet Pirelli niet eerst zeggen dat je 40 rondjes op die band kan rijden en achteraf zeggen dat Vettel er te lang op door reed. Sowieso zou met de richtlijnen van Pirelli een één-stopper niet meer mogelijk zijn en dat lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Die mening deel ik niet. Spa is een heel zwaar circuit. Bijna alle bochten worden met 240+ genomen en ze rijden met een redelijke downforce.
Zeker in au rouge en de hele sector twee komen enorme krachten op de band te staan.
Daar bovenop een enorme temperatuur. Het kan best zijn dat het loopvlak nog goed is, maar de rest intern helemaal murw is gebeukt na 20 rondjes.
Overigens ben ik wel voorstander van een ander systeem.
Keuze uit twee Primes, waarmee minstens een halve race 110% gereden kan worden, met een heel breed werkingsgebied. Eigenlijk de nr1 band om te racen.
Daarnaast twee options. Een zachtere band, goed voor een snelle kwalificatie en een paar snelle ronden in de race.
Hopelijk kunnen ze dan een hele race vlammen ipv de banden managen.
Kennelijk niet goed genoeg. Het was ook niet de enige klapband dit weekend... En die andere had toch niet er te lang onder gezeten lijkt mij zo.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:35 schreef S95Sedan het volgende:
Ze hebben een tijd terug toch die banden helemaal versterkt nadat er een soortgelijk incident is geweest.
Misschien ook omdat hij het beter kan?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb dat filmpje van de BBC bekeken met Verstappen, maar waarom heeft Verstappen voorheen niet bij een fabrieksteam gereden? Het werd even genoemd dat die zooi allemaal nodig is als je met de fabrieksteams mee wilt doen.
Nee dat is wel gebleken inderdaad. Ben het ook geheel met Vettel en Rosberg eens dat dit nooit had mogen gebeuren.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kennelijk niet goed genoeg. Het was ook niet de enige klapband dit weekend... En die andere had toch niet er te lang onder gezeten lijkt mij zo.
Nee, geen beste beurt van Pirelli.
Dat dus. Jos is echt wel een meester in het prepareren van karts. Max is ook niet de enige die echt heel goed gereden heeft in karts door Jos geprepareerd hoorquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien ook omdat hij het beter kan?Ik geloof echt dat Jos heel goed is in het prepareren van karts, mogelijk kon hij op die manier meer doen voor Max dan wanneer Max bij een fabrieksteam zat waar per rijder minder aandacht is.
Zit zeker wat in. Maar ik bedoel ook dat hij bij de Formule 3 niet door een fabrieksteam werd opgepikt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien ook omdat hij het beter kan?Ik geloof echt dat Jos heel goed is in het prepareren van karts, mogelijk kon hij op die manier meer doen voor Max dan wanneer Max bij een fabrieksteam zat waar per rijder minder aandacht is.
Volgens mij was er nog niet zo lang geleden een race in Hongarije die hij ouderwets heeft verkloot.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ook Hamilton vaak domme crashes of incidenten zien maken, ik geloof dat hij de laatste 2 jaar dat achter zich heeft gelaten.
Als ze hun voorsprong kwijtraken hebben ze aan labiele Lewis ook niet genoeg. Hij is wel snel, maar Rosberg is maar marginaal langzamer en vaak genoeg sneller om hem punten af te pakken. Als Mercedes de voorsprong kwijt is zal Hamilton ook veel meer onder druk komen, veel vaker moeten inhalen en verdedigen, en veel vaker een foutloze kwalificatie moeten doen. Hamilton is op zijn best met een superieure uitgebalanceerde auto.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Perfecte 2e rijder. Mercedes is al bezig met 2017 als ze hun voorsprong kwijtraken.
Vergelijk de punten en trek je conclusiesquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:28 schreef MaGNeT het volgende:
Jammer dat die STR steeds kapot gaat.
Voor Max zou het ook leuker/beter zijn om zich op de baan te kunnen meten met z'n teamgenoot. Je kan pas goed vergelijken als het materiaal heel blijft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergelijk de punten en trek je conclusiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar je begrijpt me wel.
Als beide auto's het hele seizoen 2 of 3x uitvallen dan heb je aan het eind van het seizoen een eerlijk vergelijk.
Sainz rijdt goede qualificaties, Max is daarin misschien niet veel slechter maar moest al een paar keer strategisch Q2 laten schieten.
En in de race lijkt Max de bovenliggende partij maar het mooiste is als ze dat op de baan kunnen uitvechten.
Als Max gister 8e was geworden vanaf die P18 en Sainz met een goede auto 10e dan was het nog mooier geweest.
Het was ook geen rookie maar ze wisten donders goed dat er een grote kans was dat het slecht uit zou pakken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 06:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Die had al 19 jaar ervaring in de autosport waarvan 15 jaar in de F1.
Dat kan ik nauwelijks nog een rookie noemen.
Bovendien was hij al 11 jaar testrijder van Ferrari F1.
Dat staat totaal in geen enkel vergelijk met als ze Max in 2017 zouden pakken met 3 jaar autosport ervaring waarvan 2 jaar F1.
Hij heeft nooit in een middelmatig team gereden, dat is waarschijnlijk niet goed voor zijn ontwikkeling geweest, want hij gedraagt zich als een verwend nest en lijkt er van overtuigd dat de auto het beste uit hem moet halen. Hij heeft eigenlijk altijd een auto gehad waarmee een van de coureurs kampioen moest worden, of in ieder geval mee kon doen om het kampioenschap.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:36 schreef twiFight het volgende:
Hoe Lewis in een middelmatig team rijdt weet ik niet (heb hier en daar eens een jaartje F1 gemist), maar hij kan i.i.g. nog wel inhalen.
Ik vind het niet zo'n goeie inhaler. Het is veel op motorvermogen of anderzins snellere auto, en anders maar gewoon 'aan de kant of we gaan er allebei af'. Wat Button bijvoorbeeld goed doet, het vooruitplannen in bochtencombinaties en op de juiste plek in de bocht de snelheid hebben of bijna stilstaan, dat beheerst hij niet. Vaak doet hij ook eindeloos dezelfde manouevre die niet werkt, elk rondje weer op dezelfde plek, hij mist de besluitvaardigheid en het improvisatievermogen van Ricciardo, Vettel en Verstappen.quote:Vooral met die charges met verse banden. Ik zie bij Rosberg wat meer problemen om dat consequent goed te doen met de auto die die heeft. En zowel Hamilton als Rosberg hebben af en toe zo'n moment dat ze een bepaalde coureur voor geen meter voorbij kunnen komen.
Hij doet het sowieso beter bij de sponsoren. GB is een hele grote markt en een hele chauvinistische. Maar hij heeft soms net wat extra snelheid, en dat heeft Rosberg niet. Die is hem net zo goed wel eens te snel af, maar dan net wat minder overtuigend.quote:Als ik zou moeten kiezen zou ik net iets liever Hamilton hebben. Ze hebben allebei misschien last van stress soms (bij Rosberg vind ik het meer wat paniekerig overkomen), maar ik zie voornamelijk Hamilton het grootste deel van het veld inhalen op het moment dat hij achter ligt en wel een fatsoenlijke auto heeft. Denk dat het team ook liever een uitblinker heeft elke x races. Doet het doorgaans wat beter bij de sponsoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |