Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"?quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?
Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo?quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:52 schreef d4v1d het volgende:
je wilt toch nog een beetje nadenken tijdens het rijden?
Ik denk dat als ik bv. in een automaat rijd, ik hem dan nog op zn cruisecontrol zit ik gewoon in slaap val omdat ik bijna niks meer hoef te doen
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jij valt op de snelweg dus altijd in slaap? En kijken valt onder "bijna niks doen"?
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijfquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nadenken over schakelen? Heb je net je rijbewijs ofzo?Als je een bestuurder bent die dat moet, heb je des te meer gemak en rust in je rijden van een automaat
![]()
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb geredenquote:Sowieso zijn de mensen die afgeven op automatenbakken vaak ook de mensen die er nog nooit langere tijd mee hebben gereden. Het is gewoon heel fijn en relaxed rijden.. en de kritiek dat hij 'nooit schakelt als jij dat wilt' is ook een beetje achterhaald; als je heel lichtjes je gas iets loslaat (als in; niet meer laten trekken), schakelt een automaat gewoon direkt op. Terugschakelen kun je anytime met een tikkie tegen de pook, of hem een standje terugzetten indien noodzakelijk.
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnenquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Groot verwoord. Maar op de snelweg ga ik meestal echt op dingen letten, beetje naar de weilanden kijken (tussen dat ik oplet op het verkeer om me heen) omdat er voor de rest vrij weinig te zien valt en doen (ja, soms even inhalen, remmen, ruimte maken voor invoegers, borden lezen.) .. In de stad valt er genoeg te kijken. Snelwegen vind ik saaie stukken weg.
[..]
Ik heb geen eigen auto, rij wanneer het uitkomt. Als je telkens in een andere auto rijdt werkt het steeds een beetje anders. Je kan het niet echt nadenken noemen want je hoort gewoon je motor als je moet schakelen. Weet niet echt hoe ik het beschrijf
[..]
Moet toegeven dat ik idd nooit in een automaat heb gereden
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slechtquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je steeds in een andere automaat zou rijden zou je constateren dat het steeds hetzelfde is; je zet hem in D, laat de rem los en het feest kan beginnenJe hoeft alleen maar op het verkeer te letten, de rest wordt geregeld
![]()
Ik durf het nog een stapje ver te brengen trouwens; ik vind dat iedereen die net een rijbewijs haalt het eerste half jaar ofzo beter af zou zijn in een automaat, want dan heb je het 'lastigste', het schakelen en versnelling kiezen, niet, en kun je je dus veel beter focussen op wat écht belangrijk is; het verkeer, en het niet veroorzaken van brokken.
Mjah, de eerste 5 minuten, áls het al zo lang duurtquote:Op zondag 23 augustus 2015 15:23 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik heb sinds mei mijn rijbewijs (ja ja, en ik irriteer me nu al aan andere weggebruikers soms, heel slecht) maar heb dus echt geen moeite met schakelen. Heel af en toe maak ik de fout dat ik hem doorschuif van zn 4 naar 3 ipv 5 omdat ik niet ver genoeg naar rechtsboven ga. . Maar dat komt denk ik omdat elke schakelbak net iets anders werkt, ik ben niet één specefieke schakelbak gewend. Maar ik denk dat als jij opeens in een andere auto zou rijden opeens het in het begin ook even wennen is
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:43 schreef Simterklaas het volgende:
Gisteren nog zo'n domme doos die achter mijn busje bleef staan terwijl ik achteruit aan het rijden was
Bedrijfslogo is nou ook niet bepaald onduidelijk en bijna iedereen ter wereld weet wat het is.
Niets.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat hebben bedrijfslogo's en voorrangsregels met elkaar te maken?
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
Als je op de snelweg rijdt gaat ie naar top gear zodra je bent ingevoegd, en dan raak je die pook niet meer aan tot je de afrit neemt. En to be honest word je met een moderne 6 bak toch helemaal debiel van dat schakelen de hele tijd als je binnen de kom rijdt.. geef mij maar een automaat.
Iets dat ik snel door had, gewoon lekker blijven staan, ze gaan vanzelf wel achteruit. 't Is voor mij toch werktijd.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
en dan chagrijnig naar de vrachtwagenchauffeur kijken uiteraardquote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, nee, nee. Op de snelweg als je vast loopt achter een vrachtwagen en een te lage snelheid hebt, ga je terugschakelen, zeker met een doorsnee Nederlandse (ondergemotoriseerde) wagen.
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.quote:Op zondag 23 augustus 2015 17:31 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Niets.
Het gaat hier ook niet om voorrangsregels, maar ik moest even 2 seconden op de stoep omdat ik anders de weg blokkeerde. Veel mensen letten gewoon totaal niet op en hebben een soort tunnelvisie (mede dankzij de smartphones)
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je keer op keer vastrijdt achter een vrachtwagen heb je geen verkeersinzicht.
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Joh. Maar vertel dat ze eens. Net als de hoeveelheid verkeersinzicht die je hebt als je hem daarom maar met 90 naar links gooit en de rest in de ankers moet laten gaan, omdat jij graag wilt versnellen in zijn 5 of 6 bij te laag toerental.
En dan rijden die vrachtwagens ook nog eens harder dan 80 km/h terwijl dat helemaal niet mag.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zulke knakkers willen helemaal niet versnellen, want mensen die 90 rijden zijn zuinigheidsrecords aan het verbreken (doe ik vaak de eerste maanden als ik een nieuwe heb), en gas geven om een vrachtwagen in te halen met 120 kost al snel een theelepeltje extra brandstof, en dat scheelt mooi weer wat aan de pomp.
Ik gaf een paar weken geleden een vrachtwagen (nogal lang) voorrang op een rotonde terwijl ik voorrang had. Het getoeter achter mequote:Op zondag 23 augustus 2015 17:51 schreef Doublepain het volgende:
Laatst ook een vrachtwagen die moest hem achteruit inrijden op een terrein aan de weg. Maar mensen hebben geen inzicht, komen aanrijden en staan letterlijk tegen de vrachtwagen aan te drukken. Het duurde zo lang, terwijl het heel rap kon gaan als bepaalde mensen wat inzicht hadden
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:04 schreef opgebaarde het volgende:
Wat is het gewenste toerental tijdens het rijden? (Negeer snelweg want dan zitten we er ver boven)
Dus de ene keer rijd jij 60 op een 50 km per uur weg in zijn twee en een andere keer in zijn vier? Zelfs de vijf?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:08 schreef Light het volgende:
[..]
Dat ligt aan de weg en de snelheid en de auto. Veel te veel variabelen.
Ik moest een pakje afleveren, geen parkeerplek en kneiterdruk met toeristen die een parkeerplek zochten. Dan maar even op een stukje stoep toch?quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan snap ik je gewoon niet, ik las je post alsof er een connectie tussen was.
Zou je de situatie uit willen leggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |