Valt over het algemeen wel mee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
Blijft toch altijd weer link die vliegshows.
Ja, dat is eigenaardig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:04 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Valt over het algemeen wel mee.
Wat ik me in dit geval wel afvraag, is waarom de box(*) blijkbaar over de A27 lag.
Of de Hunter zat buiten de box, wat absoluut niet mag.
(*) De box is het gebied waarin aerobatics mag worden gevlogen. Die hoort nooit boven het publiek of andere mensenmassa's te liggen.
Ja, na Ramstein 1988 zijn de veiligheidsvoorschriften flink aangescherpt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De ramp bij de vliegshow in Ramstein lag nog wel vers in het geheugen toen trouwens.
Dat bepaal ik niet, dat vind ik.quote:
Maar je begrijpt dat het voor een hoop mensen geen zinloos entertainment is?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet, dat vind ik.
Waarom moet entertainment zinvol zijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat bepaal ik niet, dat vind ik.
Het lijkt me inherent aan het hebben van een mening: weten dat er ook andere meningen bestaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar je begrijpt dat het voor een hoop mensen geen zinloos entertainment is?
M.i. maakt alleen al het feit dat het mensen entertaint en soms zelfs motiveert (inclusief achterliggend gevoel van: "waaauw, dat wij mensen dit soort dingen kunnen maken!") het zinvolquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Waarom moet entertainment zinvol zijn?
+1 idd. Totaal onzinnig dit soort acties met peperduur spul en een groot risico op doden en gewonden.quote:
Mensen laten zien waar wij mensen toe in staat zijn vind ik zinvol vermaak.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me inherent aan het hebben van een mening: weten dat er ook andere meningen bestaan.
Ik vind zelf alleen de risico's (en in mindere mate het brandstofgebruik) niet opwegen tegen het vermaak. Dit is geen lijnvlucht, dit is doelbewust grenzen opzoeken en risico's nemen, en dat leidt onherroepelijk tot ongelukken. Het gaat heel vaak goed, maar iedere keer dat het misgaat is er natuurlijk wel een te veel.
Risico hoort nu eenmaal bij dit soort materiaal. Ik vind dat de belastingbetaler het recht heeft om te zien waar hij/zij aan meebetaalt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:24 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
+1 idd. Totaal onzinnig dit soort acties met peperduur spul en een groot risico op doden en gewonden.
We weten in ieder geval dat deze piloot in zn functie niet echt voldoet....=Ongeschikt
Mogen die liefhebbers daar zelf bepalen of ze het risico nemen om te gaan kijken? Niemand verplicht ze.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lijkt me inherent aan het hebben van een mening: weten dat er ook andere meningen bestaan.
Ik vind zelf alleen de risico's (en in mindere mate het brandstofgebruik) niet opwegen tegen het vermaak. Dit is geen lijnvlucht, dit is doelbewust grenzen opzoeken en risico's nemen, en dat leidt onherroepelijk tot ongelukken. Het gaat heel vaak goed, maar iedere keer dat het misgaat is er natuurlijk wel een te veel.
Je hebt gelijk, dit was: https://en.wikipedia.org/wiki/Sknyliv_air_show_disasterquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:15 schreef nietzman het volgende:
[..]
Da's niet Ramstein.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sknyliv_air_show_disaster
Van mij wel. Volgens mij pleit ik nergens voor een verbod, of wel?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Mogen die liefhebbers daar zelf bepalen of ze het risico nemen om te gaan kijken? Niemand verplicht ze.
Aan de andere kant gaat een bergbeklimmer ook z'n ding doen. Of bv. een professional skater. Vinden we ook niet zo'n probleem.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:24 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
+1 idd. Totaal onzinnig dit soort acties met peperduur spul en een groot risico op doden en gewonden.
Dus jij vindt de impact van een neerstotende straaljager op een snelweg en een bergbeklimmer die ergens van een berg in een kloof fikkert even groot?????quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Aan de andere kant gaat een bergbeklimmer ook z'n ding doen. Of bv. een professional skater. Vinden we ook niet zo'n probleem.
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:36 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dus jij vindt de impact van een neerstotende straaljager op een snelweg als een bergbeklimmer die ergens van een berg een een kloof fikkert even groot?????![]()
I rest my case
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 18:30 schreef Zith het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, dit was: https://en.wikipedia.org/wiki/Sknyliv_air_show_disaster
Mijn Excuus
Piloten en co-piloten kregen fikse gevangenisstraffen iig...quote:Ukrainian president Leonid Kuchma publicly blamed the military for the disaster and dismissed the head of the air force, Volodymyr Strelnykov. The defense minister Volodymyr Shkidchenko sent in his resignation, but it was rejected by Kuchma.[8]
On 24 June 2005, a military court sentenced pilot Volodymyr Toponar and co-pilot Yuriy Yegorov to 14 and eight years in prison, respectively. The court found the two pilots and three other military officials guilty of failing to follow orders, negligence and violating flight rules. Two of the three officials were sentenced to up to six years in prison, and the last official received up to four years. In addition, Toponar was ordered to pay 7.2 million hryvnia ($1.42 million; ¤1.18 million) in compensation to the families, and Yegorov another 2.5 million hryvnia. The crew's main flight trainer was acquitted for lack of evidence.[9][10] Yegorov was released in 2008 after President Yushchenko issued a decree reducing his sentence to three and a half years.[11]
While the pilots were assigned the majority of the blame, which included accusations of attempting maneuvers that they were not experienced with, Toponar had requested an additional training flight at the airfield where the display was to be performed; this request was denied.[12]
After the verdict was announced, Toponar said he planned to appeal, insisting the crash was due to technical problems and a faulty flight plan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |