Flikker toch op man, dit is wel echt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:31 schreef karton2 het volgende:
Dit kan gewoon niet echt zijn. Kan. Niet.
Bij nader inzien; dat is het ook niet. Goede poging, dat wel.
Een groot deel van mijn ooms en tantes zijn ook zwaar Christelijk. Als een van hun acht naïeve geïndoctrineerde kinderen homo bleek te zijn zouden de rapen ook flink gaar zijn. Die worden het huis uitgeslagen om nooit meer terug te komen tot ze zijn "genezen".quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:01 schreef Nemephis het volgende:
Dit moet wel een troll zijn, toch?
Zelfs voor streng christelijke standaarden is dit zo verknipt dat het haast niet waar kan zijn.
Maar mocht het wel waar zijn dan zou ik TS en d'r ouders willen vragen even dit lijstje in te vullen om zo eventueel wat balken in het oog te kunnen constateren voor ze verder gaan met klagen over de splinter bij een ander:
[ afbeelding ]
Sorry hoor maar je spoort niet. Eerst maak je een stinkende wond in je familie en achteraf wil je er nog in gaan porren door er een blog over te schrijven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:26 schreef Zoektocht01 het volgende:
[..]
Maar ik zeg toch geen slechte dingen over hem verder? Puur van mijn kant, interpretatie, een zeer persoonlijk verhaal en mijn naam staat er ook in ieder geval!
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:51 schreef Zoektocht01 het volgende:
Mijn broertje en ik wonen samen met de rest van een relatief groot gezin in een kleine gemeenschap.
Waarom ophouden bij het verzieken van het leven van je broer en je ouders? Er is vast nog wel iets sappigs te vinden bij een andere zus of broer. Een beetje aandachtshoer verzint zelf wel iets als er niks te vinden is.quote:Elke tip is welkom!
Verbeterdquote:Op zondag 23 augustus 2015 13:07 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Gefeliciteerd, TS! Je hebt je broertje van zijn enge familie met hun absurde denkwijzen afgeholpen. Blijf nu ook zelf bij hem uit de buurt!
Als je echt wilt dat het contact zich ooit zal herstellen is het noodzaak dat je alles wat er gebeurd is en gaat gebeuren van een heel andere kant gaat zien; namelijk die van je broertje. Daarbij moet je dan je eigen gevoelens en verlangens volledig buitenspel zetten. Geen 'Maar' of 'Ik bedoelde het goed'.. Het moet dan niet meer om jou gaan, op geen enkele wijze.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:51 schreef Zoektocht01 het volgende:
Ik ben bang dat deze situatie zo zal blijven voortduren. Wij trokken zeer vaak samen op met veel gedeelde vrienden. Dat is nu bijna weg, en jammer ondanks dat ik in een andere stad zit en binnenkort in een ander land, dat is toch jammer.Heeft iemand een idee hoe ik dit het best kan benaderen? Is mijn angst gerechtvaardigd dat deze situatie misschien nog heel veel langer gaat duren? Zal het ooit worden zoals vanouds of is dat lastig?Elke tip is welkom!
Insert postbus51 'het houdt niet op, niet vanzelf' reclame.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:48 schreef Tayu het volgende:
Ik heb zelf ook zo'n "familie". Dit soort mensen gaan voor eeuwig door, en komen nooit tot inzicht. Dat hoeft ook niet, want ze dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor het eigen gedrag. Alle zonden zijn hen immers bij voorbaat al "vergeven", als je maar genoeg in sprookjes gelooft.
Dan kun je letterlijk levens van anderen ruïneren, tot in volgende generaties aan toe.
Het is inderdaad een vorm van mishandeling.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Insert postbus51 'het houdt niet op, niet vanzelf' reclame.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Niet dat zij geen schuld heeft, maar als individu besta je niet in dat soort gezinnen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:56 schreef Droopie het volgende:
Gelovig of niet..je hebt geen enkel recht om bovenstaande te doen
Computer inbreken, je broer verlinken..echt kijk in de spiegel en hoop dat je broer je ooit zal vergeven
Ik zou er heel wat jaren overheen laten gaan, als ik je ooit al zou kunnen vergeven.
Bah bah bah
Ja, het kan zelfs nóg hypocrieter.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:17 schreef Mo_Muffin het volgende:
Reli's die anti homo zijn, kan het nog hypocrieter?
90% van de voorgangers in de kerk doen 'het' het liefst met jonge knulletjes, zolang niemand het weet of ziet hebben ze er totaal geen moeite mee, maar vooral doorgaan met stigmatiseren van mensen die gewoon openlijk homo durven zijn.
Walgelijk.
Dat is mooi kut voor je, maar bij mij was ie er niet zo makkelijk mee weg gekomen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:28 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, het kan zelfs nóg hypocrieter.
Ik werd in een dergelijk gezin verkracht als minderjarige, door mijn zwager. Denk maar niet dat er ooit een familielid voor mij heeft gestreden. Ik moest daar mijn mond over dichthouden en alles maar "vergeten en vergeven". En vooral mocht ik niet boos zijn. De kinderen van mijn zus mochten het nooit weten, en het huwelijk was en is "heilig". Het was mijn probleem, zoek het er maar lekker mee uit verder.
Zoveel leugens zijn er vervolgens verteld binnen de "familie". En toen mijn (autistische) dochter oud genoeg was om zich ook op het internet te begeven, werd ze meteen geïndoctrineerd door mijn zus die het geen bal kon schelen dat haar man haar zusje verkrachtte, maar wel veel wrok voelde toen diezelfde vent van haar ging scheiden zodra het verjaart was. Ze heeft mijn dochter via internet overladen met leugens en een wig tussen ons gedreven.
Families die op dit soort leugens en sprookjes teren, deinzen nergens voor terug. Als hun eigen eer maar in tact blijft. De eer van ieder ander, ook als is het je eigen bloedeigen broer of zus, doet niet ter zake. Alles draait om wat de rest van de wereld van je zal denken, en dat plaatje overeind te houden.
Er is weinig werkelijk religieus aan, al met al.
In die tijd, kon dat niet als minderjarige.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:32 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is mooi kut voor je, maar bij mij was ie er niet zo makkelijk mee weg gekomen.
Dan zou ik vol voor mijn eigen eer en geweten gaan.
Alles kan, als je maar wil en er gek genoeg voor bent.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:36 schreef Tayu het volgende:
[..]
In die tijd, kon dat niet als minderjarige.
Het punt is dat jij heel graag iets wil graag genezen. De connectie met jou en je broertje moet tenslotte goed komen toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:33 schreef Zoektocht01 het volgende:
[..]
Integendeel, ik heb het al uitgelegd waarom, ik word moe van die reacties ik had wat meer ondersteuning verwacht.
Destijds kon je als minderjarige geen aangifte doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:38 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Alles kan, als je maar wil en er gek genoeg voor bent.
Desnoods met de botte bijl als het niet anders kan.
Ik heb het ook niet over aangifte doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:38 schreef Tayu het volgende:
[..]
Destijds kon je als minderjarige geen aangifte doen.
Waarover heb je het dan wel?quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:39 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over aangifte doen.
Over het feit dat ik zelf nog niet klaar met die zwager van jou geweest zou zijn als ik in jouw schoenen had gestaan. Die zou een groter probleem hebben dan ie zelf voor mogelijk had gehouden.quote:
Klinkt stoer. Maar de praktijk is meestal anders.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Over het feit dat ik zelf nog niet klaar met die zwager van jou geweest zou zijn als ik in jouw schoenen had gestaan. Die zou een groter probleem hebben dan ie zelf voor mogelijk had gehouden.
Ach, details zijn niet nodig, maar neem van mij aan dat ik zulke dingen niet zou pikken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 16:43 schreef Tayu het volgende:
[..]
Klinkt stoer. Maar de praktijk is meestal anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |