quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zal er gewoon aan liggen hoe het door de NPO en de overige omroepen/scholen en organisaties wordt opgepakt.
Trekken ze een duidelijke lijn of wordt de boel versnippert in allerlei soorten pieten en verhalen.
In het laatste geval dan valt het hele feest uit elkaar, en vrees ik het einde van een mooie traditie.
Gisterenavond was de mening van de antipiet aanhangers hier, het feest moet van iedereen zijn.
ZP's zijn kwetsend voor een aantal personen en dus moet het weg.
Maar oplossingen heb ik niet gehoord uit dat kamp. Wel veel grote monden en heel veel smerige woorden. Iets moet kapot en ze zoeken het verder maar uit.
Iedereen moet van het feest genieten, nou dat zal nog moeilijk worden. Iedereen loopt op zijn tenen en o wee, straks wordt er wat verkeerd opgepakt Elk liedje wordt op de weegschaal gelegd want o jee, straks is het racistisch. De intocht is alweer vergalt door dat stelletje onvoorspelbare mafketels, wie gaat er nu demonstreren tussen kleine kinderen? Respect is ver te zoeken uit kamp Anti piet en o wee als je ze wijst op hun gedrag, dan klinkt het snel Racist, Racist.. Schaamteloos wordt dat te pas en te onpas geroepen.
Ik ben geen racist, verre van. En wil hier niet voor uitgemaakt worden, toch blijkt dat wel te kunnen en mogen...
Met twee maten meten in mijn ogen, alles kapot maken want het is niet alleen het uiterlijk van de piet, nee een complete traditie wordt verkracht en voor oud vuil achtergelaten want wat is de oplossing?
Met agressiviteit en bedreigingen, want ik vind dat zooitje demonstranten tijdens een kinderfeest dreigend overkomen met hun pislinke blikken en de bedreigingen om elke zwarte piet die ze tegenkomen in elkaar te slaan, proberen ze hun gelijk te halen. Fijn als je kinderen een leuke avond wilt bezorgen en bang moet zijn om geschmickt op straat geen klappen te krijgen. De omgekeerde wereld. En dan vinden ze het gek dan de meerderheid geen veranderingen wil en wat roepen ze dan? Racisten.....
Clownspieten? Wat hebben die van doen met Sinterklaas?
Kaaspieten? Is dat niet stigmatiserend?
Die volle boot zal ook wel afgeschaft worden, veel te aanstootgevend voor de vluchtelingen.
Ook al is dat niet zo, laten we maar rekening houden met ze want stel dat.
Chocoladeletters, doe ook maar weg die zijn ook donker en met de pepernoten zal ook wel wat zijn.
Alleen het uiterlijk van zwarte piet veranderen is genoeg.... zeggen ze...
Nee hoor, de liedjes, de pakken, de functie en de verhaallijn zijn al afgeschreven, even aanpassen moeten ze het...
Rutte heeft gelukkig ook gereageerd:quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vind ook dat we op zich best zwarte piet kunnen aanpassen om het feest voor iedereen leuk te maken
Maar de manier waarop. Het 'racist!' schreeuwen als je dat leuke kinderfeest uit je jeugdherinneringen zo graag zo wilt behouden. Zo verdrietig.
Het merendeel van de bevolking wil een zwarte Zwarte Piet en alleen dat. Hoe wil je een feest voor iedereen leuk maken als het merendeel alleen een zwarte Zwarte Piet wil?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vind ook dat we op zich best zwarte piet kunnen aanpassen om het feest voor iedereen leuk te maken
Maar de manier waarop. Het 'racist!' schreeuwen als je dat leuke kinderfeest uit je jeugdherinneringen zo graag zo wilt behouden. Zo verdrietig.
Ik vind de extremen in beide kampen echt vreselijk en getuigen van veel starheid. Leuk voor iedereen gaat het toch nooit meer worden, daar hebben die mensen zelf wel voor gezorgd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:22 schreef Montagui het volgende:
Het merendeel van de bevolking wil een zwarte Zwarte Piet en alleen dat. Hoe wil je een feest voor iedereen leuk maken als het merendeel alleen een zwarte Zwarte Piet wil?
Goed gesproken!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:02 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zal er gewoon aan liggen hoe het door de NPO en de overige omroepen/scholen en organisaties wordt opgepakt.
Trekken ze een duidelijke lijn of wordt de boel versnippert in allerlei soorten pieten en verhalen.
In het laatste geval dan valt het hele feest uit elkaar, en vrees ik het einde van een mooie traditie.
Gisterenavond was de mening van de antipiet aanhangers hier, het feest moet van iedereen zijn.
ZP's zijn kwetsend voor een aantal personen en dus moet het weg.
Maar oplossingen heb ik niet gehoord uit dat kamp. Wel veel grote monden en heel veel smerige woorden. Iets moet kapot en ze zoeken het verder maar uit.
Iedereen moet van het feest genieten, nou dat zal nog moeilijk worden. Iedereen loopt op zijn tenen en o wee, straks wordt er wat verkeerd opgepakt Elk liedje wordt op de weegschaal gelegd want o jee, straks is het racistisch. De intocht is alweer vergalt door dat stelletje onvoorspelbare mafketels, wie gaat er nu demonstreren tussen kleine kinderen? Respect is ver te zoeken uit kamp Anti piet en o wee als je ze wijst op hun gedrag, dan klinkt het snel Racist, Racist.. Schaamteloos wordt dat te pas en te onpas geroepen.
Ik ben geen racist, verre van. En wil hier niet voor uitgemaakt worden, toch blijkt dat wel te kunnen en mogen...
Met twee maten meten in mijn ogen, alles kapot maken want het is niet alleen het uiterlijk van de piet, nee een complete traditie wordt verkracht en voor oud vuil achtergelaten want wat is de oplossing?
Met agressiviteit en bedreigingen, want ik vind dat zooitje demonstranten tijdens een kinderfeest dreigend overkomen met hun pislinke blikken en de bedreigingen om elke zwarte piet die ze tegenkomen in elkaar te slaan, proberen ze hun gelijk te halen. Fijn als je kinderen een leuke avond wilt bezorgen en bang moet zijn om geschmickt op straat geen klappen te krijgen. De omgekeerde wereld. En dan vinden ze het gek dan de meerderheid geen veranderingen wil en wat roepen ze dan? Racisten.....
Clownspieten? Wat hebben die van doen met Sinterklaas?
Kaaspieten? Is dat niet stigmatiserend?
Die volle boot zal ook wel afgeschaft worden, veel te aanstootgevend voor de vluchtelingen.
Ook al is dat niet zo, laten we maar rekening houden met ze want stel dat.
Chocoladeletters, doe ook maar weg die zijn ook donker en met de pepernoten zal ook wel wat zijn.
Alleen het uiterlijk van zwarte piet veranderen is genoeg.... zeggen ze...
Nee hoor, de liedjes, de pakken, de functie en de verhaallijn zijn al afgeschreven, even aanpassen moeten ze het...
Dat de anti pietjes nogal hypocriet zijn als er wat te halen valt staat als een paal boven water. Of denk je dat ze hun hand wegtrekken als er gratis strooigoed te halen valt?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 03:22 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij eigenlijk af; Dat alle commotie die de VN maakt rondom het sinterklaasfeest er niet voor zorgt dat wij Nederlanders het oeroude Hollandse feest nog fanatieker gaan vieren?
Overigens vind ik het wel grappig, hoe vrijwel elk jaar, wanneer de Sint met zijn pieten ons huis met mijn zonen niet vergeten, dat dan juist de Surinaamse buurvrouw die niets wil weten van het sinterklaasfeest wel bijna smeekt of ik niet even kan regelen dat Sinterklaas ook even een bliksem bezoekje brengt aan haar 5 jarige dochter. Mijn hart is dan groot, gezien ik er voor betaal, maar zo'n kleine wil je toch ook niet in de kou laten zitten, omdat volwassenen lopen te ruziën over het sinterklaasfeest.
Dat zij zich gesterkt voelen door een mening van de VN kan ik begrijpen, de harde kern eist miljoenen voor het leed dat zij ervaren doordat hun over over over grootouders slaven waren en zij hierdoor zich nu sociaal en economisch achtergesteld voelen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat de anti pietjes nogal hypocriet zijn als er wat te halen valt staat als een paal boven water. Of denk je dat ze hun hand wegtrekken als er gratis strooigoed te halen valt?
Zo kan je het ook opvattenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:44 schreef H.FR het volgende:
Goed om te horen dan de Verenigde Nietsnutten niet zo serieus worden genomen
Gewoon met eigen gezin lekker op de traditionele manier blijven vierenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Goed gesproken!
Ik heb het idee dat het hele feest allang gesaboteerd is en nooit meer hetzelfde zal worden. Helaas. Vorig jaar liepen er al kaaspieten etc rond en dat zal komend jaar nog erger worden. Kortom de media, winkels etc geeft toe aan een klein groepje tegenstanders.
Dus dan krijg je straks dat we voor de buitenwereld mooi weer gaan spelen bij het bv het sinterklaasjournaal en de intocht, met de door hen opgelegde aangepaste onzin Pieten, terwijl we ondertussen lekker met miljoenen privé ons eigen (blijkbaar racistische) feestje met de originele gitzwarte Zwarte Pieten vieren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Gewoon met eigen gezin lekker op de traditionele manier blijven vieren
Niemand gaat voor mij bepalen hoe zwarte pieten eruit mogen zien. In Scheveningen zal die sowieso wel zwart blijven dus dan ga ik daar lekker naar de intocht
Inderdaad. En daar is niets mis mee. En ik denk en hoop dat dit nog echt gaat gebeuren ookquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus dan krijg je straks dat we voor de buitenwereld mooi weer gaan spelen bij het bv het sinterklaasjournaal en de intocht, met de door hen opgelegde aangepaste onzin Pieten, terwijl we ondertussen lekker met miljoenen privé ons eigen (blijkbaar racistische) feestje met de originele gitzwarte Zwarte Pieten vieren.
Welke conclusie's kun je daaruit opmaken?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dus dan krijg je straks dat we voor de buitenwereld mooi weer gaan spelen bij het bv het sinterklaasjournaal en de intocht, met de door hen opgelegde aangepaste onzin Pieten, terwijl we ondertussen lekker met miljoenen privé ons eigen (blijkbaar racistische) feestje met de originele gitzwarte Zwarte Pieten vieren.
Dan zal je er vlotjes achter komen dat de kinderen dan gaan zeggen dat dat de "echte" piet niet is. Als het sinterklaasjournaal piet veranderd, als bij de officiele intochten piet veranderd zal het ook achter de voordeuren gaan veranderen. Dat zal wel wat jaartjes een overgang kennen, maar dat is geen enkel probleem wat mij betreft.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 10:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is een feest voor iedereen. Maar je bent tot niets verplicht. Bovendien snap ik even niet waarom kinderen geschminkt moeten worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:02 schreef IDDGGG1 het volgende:
Maar dus niet een kinderfeest voor iedereen?
Staan goede compromissen in. Vind de roetpiet(met roet die de overhand heeft wegens herkenbaarheid) echt een hele goede. Blijft dat zwart van de traditie en gaat het raciale eraf. En vooral, kan het verhaal gewoon hetzelfde blijven, want nu vertellen we ook al dat het zwart van de schoorstenen komt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Geen Zwarte Pieten meer bij intocht Amsterdam'
Bij de officiele intocht in Amsterdam zullen dit jaar helemaal geen Zwarte Pieten meer voorkomen. Dat zei Harald Verwoert van het Pietengilde zaterdagochtend tijdens het eerste Pietencongres in Culemborg.
In de hoofdstad zullen dit jaar alleen nog roetveegpieten op straat te zien zijn. ,,Dat heeft Amsterdam ons verteld," aldus Verwoert. Vorig jaar was er een mix van zwarte en roetveegpieten. Dat was toen de handreiking van burgemeester Eberhard van der Laan aan de tegenstanders. Het verzet in Amsterdam is vanaf het begin van de Pietendiscussie het grootst geweest: vooral vanuit de grote Surinaamse gemeenschap.
Verwoert is boos over het Amsterdamse besluit: ,,Ik vraag me af of dit een oplossing is, of dat ze de traditie gewoon aan het veranderen zijn." En voorzitter Marc Giling: ,,De discussie zal er echt niet minder door worden."
Voor bestaande Zwarte Pieten die in de rest van het land optreden zijn er dit najaar cursussen waarmee ze in aanmerking komen voor een keurmerk, zo werd zaterdagochtend tijdens het congres bekend. De nieuwe professionele Pieten zouden ook oog moeten hebben voor de bezwaren van tegenstanders.
Zo vindt Giling dat Pieten 'geen overdreven dikke lippen moeten hebben'. En ook niet aan 'krompraat' zouden moeten doen. Giling weigert wel pertinent de kleur aan te passen. ,,Zwarte Piet is zwart." Hij voelt zich daarin gesterkt door premier Rutte. Die benadrukte vrijdag nog eens dat de politiek niks aan Piet gaat veranderen.
Het anti-racismecomité van de VN, bracht vrijdag hun langverwachte rapport over Zwarte Piet uit. Hierin werd de overheid opgeroepen 'actief zijn best te doen'om Zwarte Piet van karaktertrekken te ontdoen die mensen als racistisch ervaren. Hoewel 'die karaktertrekken' niet uitgelegd worden, gaat het dan waarschijnlijk om de dingen die al eerder onderwerp van discussie waren; de gouden oorringen, rode lippen en krompraat.
'Ook Keti Koti nationaal erfgoed'
Het Centrum voor Volkscultuur VIE overweegt Keti Koti voor de nationale lijst van 'immaterieel erfgoed' voor te dragen. Dat werd voor het eerst geopperd tijdens het Pietencongres in Culemborg. Erkenning van Keti Koti (letterlijk: Gebroken Ketenen), het feest waar het einde van de slavernij wordt gevierd, zou tegemoet kunnen komen aan de onvrede in de zwarte gemeenschap, ondere andere vanuit het Landelijk Platform Slavernijverleden.
Dat vindt dat er te weinig aandacht en erkenning voor het Nederlandse slavernijverleden. Het zou ook een tegenwicht kunnen zijn voor de erkenning van het Sinterklaasfeest. Dat staat wel al op die lijst voor 'immaterieel erfgoed': een lijst voor behoud van tradities en culturele gebruiken
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ocht-Amsterdam.dhtml
Naast sterren voor restaurants en hotels, dus nu ook sterren voor pieten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:
Voor bestaande Zwarte Pieten die in de rest van het land optreden zijn er dit najaar cursussen waarmee ze in aanmerking komen voor een keurmerk
Ik heb even een kleine zin uit het stuk van mijn vorige poster geplukt en ik verbaas me steeds meer:
Een keurmerk nog wel. Mijn god totaal van de pot gerukt.
Piet Keurquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:
Voor bestaande Zwarte Pieten die in de rest van het land optreden zijn er dit najaar cursussen waarmee ze in aanmerking komen voor een keurmerk
Ik heb even een kleine zin uit het stuk van mijn vorige poster geplukt en ik verbaas me steeds meer:
Een keurmerk nog wel. Mijn god totaal van de pot gerukt. Straks eisen we nog voor Pieten een opleiding incluis HBO diploma.
Er was toch al een pietenvereniging die ook op kwaliteit lette? Dus zo anders is dat niet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:
Een keurmerk nog wel. Mijn god totaal van de pot gerukt. Straks eisen we nog voor Pieten een opleiding incluis HBO diploma.
Dat wordt dit nu dus ook... een zooitjequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dan kun je het doodeenvoudig niet iedereen naar de zin maken zoals je het graag zou willen zien. Ooit zie een leidinggevende tegen mij: Ik kan het doodeenvoudig niet iedereen naar de zin maken. Als ik dat ga doen word het een chaos.
Je kunt altijd naar de rechter stappen, of het eventueel aankaarten bij de VN.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik protesteer!
Van zwarte piet naar witte cracker met stront vegen....![]()
Hoe zielig wordt dit land? Zijn we nu helemaal gek geworden?
Maar een keurmerk en cursus. Dan schiet ik toch wel in de lach.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Er was toch al een pietenvereniging die ook op kwaliteit lette? Dus zo anders is dat niet.
Die pieten hadden al geen dikke lippen meer en geen krompraat e.d.. Daarin veranderd er dus helemaal niet veel.
inderdaad en dat keurmerk is nu geen klap meer waard.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar een keurmerk en cursus. Dan schiet ik toch wel in de lach.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:37 schreef Hathor het volgende:
[..]
Naast sterren voor restaurants en hotels, dus nu ook sterren voor pieten.
Dat wordt dan waarschijnlijk zoiets:quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:
Zover ik weet was er al een soort van "cursus" en dus een aansluiting bij die vereniging die voor een bepaalde kwaliteit stond. Eigenlijk veranderd er dus maar bar weinig behalve dan dat ze dus ook blijkbaar pieten die niet direct bij die vereniging aangesloten zijn een "ok" volgens het pietengilde geven.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
Maar een keurmerk en cursus. Dan schiet ik toch wel in de lach.
Zijn zelfs oorlogen om fictieve personen. Of gevoerd uit de naam vanquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:48 schreef Falco het volgende:
Dit jaar wordt de ommekeer voor de Pieten. Ik kan me haast niet voorstellen dat er nog meer gekrakeel en zelfs opstootjes zijn rond een fictief persoon zoals vorig jaar. Hoe gaar was dat eigenlijk! De overgrote (zwijgende) meerderheid maakt het logischerwijs geen ruk uit hoe Piet zich uitdost en dat zul je dan ook dit jaar gaan merken door allerlei andersoortige Pieten.
Over twintig jaar kijken we meewarig terug dat we hier ons druk over konden maken.
Niemand(en ik ook niet) heeft jou vergeleken met Hitler of de KKK, geen woorden in de mond leggen bij iemand en gaan liegen he?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rutte heeft gelukkig ook gereageerd:
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_Pietenveto__.html
Het zal echt afhangen van de omroepen hoe de sfeer zal zijn. Trouwens ook bijzonder dat ze dat niet openbaren.
Ja, racist. Ik ben geen racist, zelfs geen empathie voor en vind het behoorlijk heftig om vergeleken te worden met volgers van Hitler en de KKK-klan..
Mooi!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Geen Zwarte Pieten meer bij intocht Amsterdam'
Bij de officiele intocht in Amsterdam zullen dit jaar helemaal geen Zwarte Pieten meer voorkomen. Dat zei Harald Verwoert van het Pietengilde zaterdagochtend tijdens het eerste Pietencongres in Culemborg.
In de hoofdstad zullen dit jaar alleen nog roetveegpieten op straat te zien zijn. ,,Dat heeft Amsterdam ons verteld," aldus Verwoert. Vorig jaar was er een mix van zwarte en roetveegpieten. Dat was toen de handreiking van burgemeester Eberhard van der Laan aan de tegenstanders. Het verzet in Amsterdam is vanaf het begin van de Pietendiscussie het grootst geweest: vooral vanuit de grote Surinaamse gemeenschap.
Verwoert is boos over het Amsterdamse besluit: ,,Ik vraag me af of dit een oplossing is, of dat ze de traditie gewoon aan het veranderen zijn." En voorzitter Marc Giling: ,,De discussie zal er echt niet minder door worden."
Voor bestaande Zwarte Pieten die in de rest van het land optreden zijn er dit najaar cursussen waarmee ze in aanmerking komen voor een keurmerk, zo werd zaterdagochtend tijdens het congres bekend. De nieuwe professionele Pieten zouden ook oog moeten hebben voor de bezwaren van tegenstanders.
Zo vindt Giling dat Pieten 'geen overdreven dikke lippen moeten hebben'. En ook niet aan 'krompraat' zouden moeten doen. Giling weigert wel pertinent de kleur aan te passen. ,,Zwarte Piet is zwart." Hij voelt zich daarin gesterkt door premier Rutte. Die benadrukte vrijdag nog eens dat de politiek niks aan Piet gaat veranderen.
Het anti-racismecomité van de VN, bracht vrijdag hun langverwachte rapport over Zwarte Piet uit. Hierin werd de overheid opgeroepen 'actief zijn best te doen'om Zwarte Piet van karaktertrekken te ontdoen die mensen als racistisch ervaren. Hoewel 'die karaktertrekken' niet uitgelegd worden, gaat het dan waarschijnlijk om de dingen die al eerder onderwerp van discussie waren; de gouden oorringen, rode lippen en krompraat.
'Ook Keti Koti nationaal erfgoed'
Het Centrum voor Volkscultuur VIE overweegt Keti Koti voor de nationale lijst van 'immaterieel erfgoed' voor te dragen. Dat werd voor het eerst geopperd tijdens het Pietencongres in Culemborg. Erkenning van Keti Koti (letterlijk: Gebroken Ketenen), het feest waar het einde van de slavernij wordt gevierd, zou tegemoet kunnen komen aan de onvrede in de zwarte gemeenschap, ondere andere vanuit het Landelijk Platform Slavernijverleden.
Dat vindt dat er te weinig aandacht en erkenning voor het Nederlandse slavernijverleden. Het zou ook een tegenwicht kunnen zijn voor de erkenning van het Sinterklaasfeest. Dat staat wel al op die lijst voor 'immaterieel erfgoed': een lijst voor behoud van tradities en culturele gebruiken
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ocht-Amsterdam.dhtml
Alles moet buigen voor racisten die racisme roepenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:01 schreef Infection het volgende:
Wtf is dit voor onzin. Een kleine minderheid wilt geen zwarte pieten en we gaan hier maar mee akkoord? Wat is dit voor een kutland aan het worden zeg... jezus christus.
Ik denk het niet. De naam is veranderd, maar toch zegt iedereen nog steeds negerzoenen als die lekkere versnaperingen te voorschijn komen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:02 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Mooi!Straks over een jaar vijftien is iedereen zwarte piet vergeten en kan iedereen, maar dan ook echt iedereen, het sinterklaasfeest vieren.
Wat een onzin. Amsterdam is de 1e plaats ooit die geen zwarte pieten meer gebruikt tijdens hun intocht.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:02 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Mooi!Straks over een jaar vijftien is iedereen zwarte piet vergeten en kan iedereen, maar dan ook echt iedereen, het sinterklaasfeest vieren.
Nee hoor, dan hebben de beroepsslachtoffers wel weer iets anders gevonden om over te zeuren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:02 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Kutland!quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:01 schreef Infection het volgende:
Wtf is dit voor onzin. Een kleine minderheid wilt geen zwarte pieten en we gaan hier maar mee akkoord? Wat is dit voor een kutland aan het worden zeg... jezus christus.
Oh boehoequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:05 schreef Devz het volgende:
[..]
Nee hoor, dan hebben de beroepsslachtoffers wel weer iets anders gevonden om over te zeuren.
En het is nog maar de vraag of er over 15 jaar überhaupt nog iets van onze cultuur over is.
Jij snapt er duidelijk niets van met je linkse geneuzel.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:09 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Kutland!Dus als iets verdwijnt, roepen we gelijk maar dat het land kut is, want wat hebben we het toch slecht hier. En dat alles vanwege zwarte piet! Ik zou me meer zorgen maken om het toenemende racisme en intolerantie die de kop op komt steken, dankzij o.a. zwarte piet en de mensen die het met hand en tand willen verdedigen ten koste van een ander.
Oh nee stel je voor, iemand is links! Is dat al een scheldwoord geworden? Top hoor.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Jij snapt er duidelijk niets van met je linkse geneuzel.
Ja.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 13:13 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Oh nee stel je voor, iemand is links! Is dat al een scheldwoord geworden? Top hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |