abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:56:58 #1
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155414128
Godverdomme, om vegetarisch te eten is totaal niet hip.

De mens is meer omnivoor dan carnivoor, niets mis met vlees helemaal niet. Alleen moet je niet iedere dag 200 gram vlees naar binnen werken, de mensen vroeger gingen jagen en ze kwamen vaak terug zonder prooi, als er dan een prooi was. Dan moest je best veel mensen daarmee voeren. Laten we zeggen dat de gemiddelde oermens zo'n 300 gram per week at, en dat is denk ik al veel.

Ik snap niet waarom minder vlees eten dan als hip wordt bestempeld, flikker toch op.
Liefde voor God
pi_155414156
Hipster :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_155414187
Is 200 gram per dag veel? Ik zit denk ik consequent tussen de 2-3 kilo (mits er geen barbecue plaatsvindt).
pi_155414189
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:58 schreef Jordy-B het volgende:
Hipster :{w
dit
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:53:49 #5
286575 Roces18
Chef de party
pi_155415581
Niet 200 gram inderdaad. Ik zit dagelijks toch wel aan 300 gram.
Zonder vlees geen leven. Zonder leven geen fok.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_155415634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:00 schreef Moralitas het volgende:
Is 200 gram per dag veel? Ik zit denk ik consequent tussen de 2-3 kilo (mits er geen barbecue plaatsvindt).
Praat over Morbide Obesitas met Moralitas?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155415754
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 18:56 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
en dat is denk ik al veel.
Jij moet niet denken...
pi_155416645
quote:
Ik snap niet waarom minder vlees eten dan als hip wordt bestempeld, flikker toch op.
Omdat sommige mensen het stoer vinden om te doen alsof ze nog in een middeleeuwse grot leven. Geen idee waarom.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155416688
Mensen horen vlees te eten. Het is ongezond als je geen vlees eet. Als je je kinderen opdringt op vegetariėr te zijn ben je ook schuldig aan verwaarlozing als je het mij vraagt. Net zo als dat ene wijf wat vroeger op tv was, die haar zoon weigerde vlees te voeren en dat gozertje was zwaar ondervoed en ook veel te klein. Verschrikkelijk feministisch links hippietuig :r
pi_155416817
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:30 schreef aanstootgevende het volgende:
Mensen horen vlees te eten. Het is ongezond als je geen vlees eet. Als je je kinderen opdringt op vegetariėr te zijn ben je ook schuldig aan verwaarlozing als je het mij vraagt. Net zo als dat ene wijf wat vroeger op tv was, die haar zoon weigerde vlees te voeren en dat gozertje was zwaar ondervoed en ook veel te klein. Verschrikkelijk feministisch links hippietuig :r
Die vrouw en dat kind aten alleen rauwe groenten. Dat is toch *net* iets anders dan een normaal vegetarisch dieet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_155416836
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die vrouw en dat kind aten alleen rauwe groenten. Dat is toch *net* iets anders dan een normaal vegetarisch dieet.
Mwaa, komt op hetzelfde neer. En er is er vast wel eentje die dat doet wat ik zei ook al kennen we dat verhaal niet.
pi_155416854
quote:
Als het zo ongezond is, waarom blijkt dan uit onderzoeken steeds dat vegetariėrs langer leven en gezonder zijn dan mensen die dagelijks vlees eten?

Blijkbaar ga je van dagelijks vlees eten in ieder geval slecht lezen, want TS stelt niet eens dat mensen helemaal geen vlees zouden moeten eten, alleen dat ze de consumptie ervan moeten beperken.

Daarnaast vind ik het je kinderen opdringen om vlees te eten en daardoor mee te werken aan dierenleed, bioindustrie, kapitalisme, kap van tropisch regenwoud en milieuvervuiling erger. Maar goed, ik ben dan ook feministisch links hippietuig, ik jouw woorden.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_155416873
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:33 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Als het zo ongezond is, waarom blijkt dan uit onderzoeken steeds dat vegetariėrs langer leven en gezonder zijn dan mensen die dagelijks vlees eten?

Blijkbaar ga je van dagelijks vlees eten in ieder geval slecht lezen, want TS stelt niet eens dat mensen helemaal geen vlees zouden moeten eten, alleen dat ze de consumptie ervan moeten beperken.

Daarnaast vind ik het je kinderen opdringen om vlees te eten en daardoor mee te werken aan dierenleed, bioindustrie, kapitalisme, kap van tropisch regenwoud en milieuvervuiling erger. Maar goed, ik ben dan ook feministisch links hippietuig, ik jouw woorden.
Uiteraard kwam deze reactie natuurlijk weer van een vrouw :')
pi_155416913
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:33 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Mwaa, komt op hetzelfde neer. En er is er vast wel eentje die dat doet wat ik zei ook al kennen we dat verhaal niet.
Vegetarisme en rauw veganisme zijn absoluut niet hetzelfde. Ik ben veganist, maar ik zal het niemand aanraden om dat om gezondheidsredenen te doen. Je voedingsstoffen binnenkrijgen is een uitdaging en kan niet zonder B12-supplement. Vegetarisch eten daarentegen kan zonder risico.
pi_155416925
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:00 schreef Deshain het volgende:

[..]

Jij moet niet denken...
Enige juiste reactie.
pi_155416946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:34 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Uiteraard kwam deze reactie natuurlijk weer van een vrouw :')
Helaas zijn de meeste feministen inderdaad vrouw, al komt er gelukkig verandering in! ;-)
pi_155417034
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:35 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Helaas zijn de meeste feministen inderdaad vrouw, al komt er gelukkig verandering in! ;-)
Ik ben feminist
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:44:37 #18
313320 telefoonmaatschappij
DM voor pokemon kaarten
pi_155417268
Mensen die 'hip' willen zijn :')
If she ain't a FOK!er, you shouldn't fok her
pi_155417950
quote:

De mens is meer omnivoor dan carnivoor, niets mis met vlees helemaal niet. Alleen moet je niet iedere dag 200 gram vlees naar binnen werken, de mensen vroeger gingen jagen en ze kwamen vaak terug zonder prooi, als er dan een prooi was. Dan moest je best veel mensen daarmee voeren. Laten we zeggen dat de gemiddelde oermens zo'n 300 gram per week at, en dat is denk ik al veel.

Ik ben vegi, om ethische reden en omdat ik me goed voel erbij.
Heeft niets met hip zijn te maken. Die rage gaat bovendien wel over, is zoals gluten vrij en heel de zever
binnen enkele maanden is er weer iets ander hip
pi_155418087
Ik ga geen gras eten. Dat doet de koe. Ik ben geen koe... Neen, ik eet de koe.
pi_155418166
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:06 schreef GhpH het volgende:
en ikke de vegi burger :P t'is maar waarbij je je goed voelt
pi_155418292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:08 schreef 9h05t het volgende:

[..]

en ikke de vegi burger :P t'is maar waarbij je je goed voelt
Krijg je de anaemie er gratis bij?
pi_155418354
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:53 schreef Roces18 het volgende:
Zonder vlees geen leven. Zonder leven geen fok.
Het is zonder fok geen leven. Zonder leven geen vlees.
pi_155418367
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

geen idee, geen persoonlijke ervaring daarmee ;)
Mijn bloed is in orde. Het zou trouwens ironisch zijn...ik doe de hele dag niets anders dan met bloed werken
pi_155423739
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:11 schreef GhpH het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het serieus meent, maar vooruit... Als vegetariėr is je kans op een ijzertekort echt niet enorm veel groter dan wanneer je vlees eet, zolang je maar gezond eet. Anemie komt sowieso redelijk vaak voor en dan vooral bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd i.v.m. de menstruatie of bij mensen met maagklachten.

Als je oplet op wat je eet, hoef je nergens voor te vrezen. Ik had me een beetje bang laten maken door de spookverhalen, en ben me er toen meer in gaan verdiepen. Ik heb toen voor alle zekerheid ook bloed laten prikken. Na 5 jaar vega waarvan 3 vegan zaten mijn calcium- en ijzerwaarden zelfs aan de bovengrens, zonder iets bij te slikken.
pi_155423956
Daarom: zelf je haasje vangen en slachten. oO/ :7
pi_155424278
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:55 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Praat over Morbide Obesitas met Moralitas?
Geenszins, bmi is 25 maar met een lager dan gemiddeld vetpercentage.
pi_155424592
quote:

[..]

Dat hoeft niks met het vegetarisch dieet te maken. Een vegetariėr die moet op z'n eten letten en is er veel bewuster mee bezig. Iemand die vlees eet en op zijn eetgewoonte let en er bewust mee bezig is zal ook wel langer leven dan de gemiddelde vetkwab die nergens naar kijkt.
pi_155424730
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het serieus meent, maar vooruit... Als vegetariėr is je kans op een ijzertekort echt niet enorm veel groter dan wanneer je vlees eet, zolang je maar gezond eet. Anemie komt sowieso redelijk vaak voor en dan vooral bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd i.v.m. de menstruatie of bij mensen met maagklachten.

Als je oplet op wat je eet, hoef je nergens voor te vrezen. Ik had me een beetje bang laten maken door de spookverhalen, en ben me er toen meer in gaan verdiepen. Ik heb toen voor alle zekerheid ook bloed laten prikken. Na 5 jaar vega waarvan 3 vegan zaten mijn calcium- en ijzerwaarden zelfs aan de bovengrens, zonder iets bij te slikken.
Neh vegetariėrs plagen doe ik voor de lol ;) weet ook wel dat ze langer leven maar ik kan het gewoon niet laten ;(
pi_155424814
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:36 schreef wenfer2 het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is van afgelopen zondag... Die was focking lekker :D
pi_155425105
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nice, dat garen van het vlees, gaat dat een beetje?
pi_155428333
Hipsters!! 8)7
pi_155430867
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:12 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Nice, dat garen van het vlees, gaat dat een beetje?
Met dat ding gaat het perfect. Van binnen tot buiten was die helemaal purfect
pi_155431137
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:45 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Geenszins, bmi is 25 maar met een lager dan gemiddeld vetpercentage.
Dan nog is 2 a 3 Kg vlees echt absurd veel. Dat aten we vroeger met een gezin van 5 nog niet eens per dag. Hell, ik haal niet eens 2Kg aan normaal eten per dag.
pi_155431145
Vegetariėrs eten bewust en dat zouden veel meer mensen moeten doen, dan domweg elke dag genetisch gemanipuleerd voedsel eten dat bijna geen voedingsstoffen meer bevat. Bewust eten en gevarieerd, dat is belangrijk. Er zijn vleesvervangers waar zelfs meer voedingsstoffen in zitten dan in vlees.

Gelukkig is er ook in de supermarkten nu goed te merken dat er steeds meer schappen met biologische producten gevuld worden en de vraag naar gezond en bewust eten groter wordt O+
pi_155431158
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:01 schreef GhpH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat vlees lijkt wel op een varken
pi_155431176
Ik vind vegetariėrs zulke pussies trouwens :')

Dit is wat echte mannen eten _O_

pi_155431333
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:21 schreef aanstootgevende het volgende:
Ik vind vegetariėrs zulke pussies trouwens :')

Dit is wat echte mannen eten _O_

Nee schreeuwen hoe mannelijk je wel niet bent omdat je zoveel vlees eet getuigt van veel zelfvertrouwen? Alsof je het nog zelf hebt moeten vangen :')
pi_155431338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:19 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Dat vlees lijkt wel op een varken
Het is eigenlijk van een knert.
pi_155431339
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:39 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee schreeuwen hoe mannelijk je wel niet bent omdat je zoveel vlees eet getuigt van veel zelfvertrouwen? Alsof je het nog zelf hebt moeten vangen :')
Niet zelf je eigen vlees vangen :') Soms ook gewoon voor de lol als je helemaal geen honger hebt. Je moet het niet verleren
pi_155431345
Heb ergens gelezen dat vlees juist ervoor zorgde dat de mens meer hersencapaciteit ging krijgen. Weet de link zo ff niet meer maar als het zo is dan zijn de vegetariėrs en veganisten flink dom bezig.
Google is your friend, abuse your friends
pi_155431403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:39 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Niet zelf je eigen vlees vangen :') Soms ook gewoon voor de lol als je helemaal geen honger hebt. Je moet het niet verleren
Naar de appie lopen voor een kiloknaller valt niet onder 'vangen', dat weet je?

Niks mis met vlees eten, maar dat gedweep met 'bacon' en de hoeveelheden vlees op je BBQ is gewoon treurig.
pi_155431413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Naar de appie lopen voor een kiloknaller valt niet onder 'vangen', dat weet je?

Niks mis met vlees eten, maar dat gedweep met 'bacon' en de hoeveelheden vlees op je BBQ is gewoon treurig.
Jij bent treurig
pi_155431428
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:47 schreef aanstootgevende het volgende:

[..]

Jij bent treurig
Niks tegen in te brengen.

Veel succes met worstjes vangen in de Super!
pi_155431457
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 21 augustus 2015 20:33 schreef LadyOracle het volgende:[/b

Daarnaast vind ik het je kinderen opdringen om vlees te eten en daardoor mee te werken aan dierenleed, bioindustrie, kapitalisme, kap van tropisch regenwoud en milieuvervuiling erger.
:')
pi_155431502
Denk je dat het vlees wat we nu eten vergelijkbaar is met het vlees toen?

Niks mis met vegetarisch eten. Ik zou het alleen niet als hip beschrijven.
pi_155431512
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 21:06 schreef GhpH het volgende:
:')

Indirect krijg je meer gras binnen als carnivoor.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:40 schreef Metalfrost het volgende:
Heb ergens gelezen dat vlees juist ervoor zorgde dat de mens meer hersencapaciteit ging krijgen. Weet de link zo ff niet meer maar als het zo is dan zijn de vegetariėrs en veganisten flink dom bezig.
Ze leven gemiddeld wel langer.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:05:58 #48
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155431559
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:35 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Vegetarisme en rauw veganisme zijn absoluut niet hetzelfde. Ik ben veganist, maar ik zal het niemand aanraden om dat om gezondheidsredenen te doen. Je voedingsstoffen binnenkrijgen is een uitdaging en kan niet zonder B12-supplement. Vegetarisch eten daarentegen kan zonder risico.
Flikker eens een eindje op? Je vraagt toch ook niet aan een roofdier of hij worteltjes wil gaan eten....
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:06:29 #49
92279 N.icka
Windforce 11
pi_155431562
Leuk, een topic over vegetarisch eten , is de eerste keer op het forum geloof ik
pi_155431576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:05 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Flikker eens een eindje op? Je vraagt toch ook niet aan een roofdier of hij worteltjes wil gaan eten....
Fijn dat je het verschil begrijpt tussen een carnivoor en een omnivoor.

Wortels. _O_
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:11:30 #51
371580 DeLepelaar
#Ed_Leraapel ®
pi_155431605
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fijn dat je het verschil begrijpt tussen een carnivoor en een omnivoor.

Wortels. _O_
Ik ga geen discussie aan met een koe. Een mens heeft vlees nodig klaar. Einde. Zielig dit dat doei.
pi_155431921
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:11 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Ik ga geen discussie aan met een koe. Een mens heeft vlees nodig klaar. Einde. Zielig dit dat doei.
Ik ben niet vegetarisch, maar toch leuk geprobeerd.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:46:08 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155431951
Vegetarisch hip, heb je de Libelle zitten lezen TS?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155432060
quote:
De omstandigheden zijn nu anders dan toen, dus kan ons gedrag ook anders zijn dan toen. Dat vlees toen de beste optie was, wil niet zeggen dat dat nu nog zo is. We hebben nu namelijk de beschikking over veel meer voedsel, makkelijk toegankelijk, die alle voedingsstoffen bevatten, ook zonder vlees te eten.

Wat al een paar keer is gezegd, veel vlees eten is ongezond. Vroeger aten mensen dat niet dagelijks en dan is het een efficiėnte methode om in een keer veel voedingsstoffen binnen te krijgen. Nu eten mensen zoveel vlees dat het ongezond is. Ze eten bijvoorbeeld te vet en te eiwitrijk en dat verhoogt het risico op allerlei ziekten.

Dus als je het mij vraagt, zijn het niet de vegetariėrs die dom bezig zijn, maar de mensen die dagelijks vlees blijven eten.
pi_155432088
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:39 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Precies. Als mensen stoer gaan doen over hoeveel vlees ze eten, vraag ik me altijd af hoe onzeker je moet zijn om je zelfvertrouwen te halen uit hoeveel pakjes je in de supermarkt kunt kopen, of hoeveel dieren je voor je kunt laten vermoorden.

Doe iets goeds voor anderen, voor de wereld, en zorg goed voor jezelf in plaats van het vol te stoppen met goedkope massaproductie. Dat vind ik pas stoer.
pi_155432164
precies. leuke filmpjes hoor, die van epic meal time, maar dat fucking meeloopgedrag van jongetjes die zo graag alfa-man willen proberen te zijn en dan zoveel mogelijk vlees te eten, bier en whisky te drinken, daar sauzen van maken, alles verdrinken in de kaas, en daar dan zoveel mogelijk lawaai over gaan lopen maken :') hoe zielig wil je jezelf maken

zwakzinnige onzin
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_155432181
quote:
Over dom gesproken, trouwens:vleeseters dragen bij aan antibioticaresistentie door het hoge gebruik ervan in de vee-industrie. In de EU is het redelijk geregeld, daar mogen antibiotica alleen gebruikt worden tegen ziekten en niet om de groei te bevorderen, maar nog steeds gaat veel van de medicatie naar vee.

Dat betekent dat je eigenlijk alle ziekmakers doodt, behalve die die sterker zijn of zich aanpassen, waardoor je feitelijk sterkere ziekmakers aan het kweken bent. Dus met je hamburgertje bij de Mac of je kiloknaller ben je eigenlijk langzaam toe aan het werken naar de uitroeiing van de mens.

Als dat niet dom is, weet ik het echt niet meer.
pi_155432221
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:09 schreef All-out het volgende:
precies. leuke filmpjes hoor, die van epic meal time, maar dat fucking meeloopgedrag van jongetjes die zo graag alfa-man willen proberen te zijn en dan zoveel mogelijk vlees te eten, bier en whisky te drinken, daar sauzen van maken, alles verdrinken in de kaas, en daar dan zoveel mogelijk lawaai over gaan lopen maken :') hoe zielig wil je jezelf maken

zwakzinnige onzin
Misschien zou het helpen als ze weten dat al die dingen een negatieve invloed hebben op de smaak van sperma. Als je meer ananas zouden eten, zouden ze ongetwijfeld vaker gepijpt worden. Kortom: een echte vent eet ananas.
pi_155432240
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:10 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Over dom gesproken, trouwens:vleeseters dragen bij aan antibioticaresistentie door het hoge gebruik ervan in de vee-industrie. In de EU is het redelijk geregeld, daar mogen antibiotica alleen gebruikt worden tegen ziekten en niet om de groei te bevorderen, maar nog steeds gaat veel van de medicatie naar vee.

Dat betekent dat je eigenlijk alle ziekmakers doodt, behalve die die sterker zijn of zich aanpassen, waardoor je feitelijk sterkere ziekmakers aan het kweken bent. Dus met je hamburgertje bij de Mac of je kiloknaller ben je eigenlijk langzaam toe aan het werken naar de uitroeiing van de mens.

ik zou niet teveel tijd spenderen om hier kennis neer te zetten, want het is toch aan dodomansoren (see what I did there) gericht
pi_155432249
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:12 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Misschien zou het helpen als ze weten dat al die dingen een negatieve invloed hebben op de smaak van sperma. Als je meer ananas zouden eten, zouden ze ongetwijfeld vaker gepijpt worden. Kortom: een echte vent eet ananas.
nee, want je moet juist excessief contraproductief gedrag vertonen, dan ben je een echte man en stoer en alfa en zo, en dan komen de vrouwtjes op je af als bijen op honing
pi_155432272
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:14 schreef All-out het volgende:

[..]

ik zou niet teveel tijd spenderen om hier kennis neer te zetten, want het is toch aan dodomansoren (see what I did there) gericht
Ik ben nu eenmaal een idealist met vertrouwen in de mensheid. Al wordt me iedere dag bewezen dat het onterecht is. ;-)
pi_155432377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:17 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dan nog is 2 a 3 Kg vlees echt absurd veel. Dat aten we vroeger met een gezin van 5 nog niet eens per dag. Hell, ik haal niet eens 2Kg aan normaal eten per dag.
Oops, ik bedoelde 2-3 kilo per week. Niet per dag natuurlijk. Kom wel elke dag makkelijk aan 2 kilo voedsel.
pi_155432467
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:10 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Daarom wild of biologisch. *O*

Ik snap van die verdedigers van vlees nooit zo die dan echt de meest neppe, volgespoten stukken vlees wegwerken en claimen dat het goed is. :') Want paleo dit, dat. Dan weet je ook niet hoe een echt goed stuk vlees smaakt. Ik snap het eten van vlees verder wel, vind het zelf ook lekker, maar ben niet blind voor de gezondheidsvoordelen van een vegetarisch dieet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:12:14 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155433153
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:18 schreef parisiennechanel het volgende:
Vegetariėrs eten bewust en dat zouden veel meer mensen moeten doen, dan domweg elke dag genetisch gemanipuleerd voedsel eten dat bijna geen voedingsstoffen meer bevat. Bewust eten en gevarieerd, dat is belangrijk. Er zijn vleesvervangers waar zelfs meer voedingsstoffen in zitten dan in vlees.

Ja, dat klopt. Daarom zijn er ook geen industrie producten voor vegetariers zoals dingen die lijken op en enigzins smaken als hamburgers, worstjes en gehakt. De vleesvervanger an sich is het bewijs voor het eten van rommel.

Vegetarisch eten vind ik prima, maar geforceerd 1 op 1 vlees voor vleesvervanger uitwisselen, dat maakt het hele concept van bewuste voeding ongedaan. Er zijn prachtige recepten waar gewoon geen vlees inzit en als je dat plant eet je bewust. Dat doe je niet als je macaroni met quorn eet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_155433300
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Daarom zijn er ook geen industrie producten voor vegetariers zoals dingen die lijken op en enigzins smaken als hamburgers, worstjes en gehakt. De vleesvervanger an sich is het bewijs voor het eten van rommel.

Vegetarisch eten vind ik prima, maar geforceerd 1 op 1 vlees voor vleesvervanger uitwisselen, dat maakt het hele concept van bewuste voeding ongedaan. Er zijn prachtige recepten waar gewoon geen vlees inzit en als je dat plant eet je bewust. Dat doe je niet als je macaroni met quorn eet.
Nagenoeg geen enkele zichzelf respecterende vegetariėr zal dan ook elke dag vleesvervangers eten. Dat doe je alleen in een gerecht waar het echt niet anders in kan. Zo ben ik ook begonnen met vegetarisch koken (mijn vrouw is al bijna 18 jaar vegetariėr). De keren dat wij tofu of quorn eten in de maand zijn op 1 hand te tellen.
Het is wel een lage drempel voor de standaard hollandse AGV-tjes. Mijn moeder 'kookt vegetarisch' door een stuk vlees te vervangen door zo'n Valess-burger.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:24:35 #66
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_155433342
quote:
Liever ouders die kinderen geen vlees geven, dan ouders die kinderen een overdaad aan vlees geven, waarbinnen rood en processed vlees.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:32:04 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155433499
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nagenoeg geen enkele zichzelf respecterende vegetariėr zal dan ook elke dag vleesvervangers eten. Dat doe je alleen in een gerecht waar het echt niet anders in kan. Zo ben ik ook begonnen met vegetarisch koken (mijn vrouw is al bijna 18 jaar vegetariėr). De keren dat wij tofu of quorn eten in de maand zijn op 1 hand te tellen.
Het is wel een lage drempel voor de standaard hollandse AGV-tjes. Mijn moeder 'kookt vegetarisch' door een stuk vlees te vervangen door zo'n Valess-burger.
Redenen voor vegetarisch eten zijn er vele. Zoals gezegd, ik heb er niks tegen. Maar als je drijfveer welzijn voor natuur en eerlijke producten zijn, dan moet je als je consequent bent die quorn en andere rommel laten liggen als iemand het je als alternatief aanbied. Het spul is weliswaar niet van vlees, maar het ei wat erin verwerkt zit komt gewoon uit de legbatterij en de smaakversterkers en aroma's zijn zo chemisch dat ik liever een mooie steak eet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:37:49 #68
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_155433625
VLEESETERS ZIJN MOORDENAARS!!!

Je kunt ook gewoon net zo goed een vegaburger eten. Net zo lekker en dan ben je tenminste geen intens gewetenloze moordenaar!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:44:39 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155433759
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:37 schreef Villas__Rubin het volgende:
VLEESETERS ZIJN MOORDENAARS!!!

Je kunt ook gewoon net zo goed een vegaburger eten. Net zo lekker en dan ben je tenminste geen intens gewetenloze moordenaar!
Behalve dat je legbatterijen stimuleert. Zo'n kip is liever gebraden na een biologisch leven dan dat hij daarin jouw eitjes uitpoept.
pi_155434054
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 12:44 schreef XL het volgende:

[..]

Behalve dat je legbatterijen stimuleert. Zo'n kip is liever gebraden na een biologisch leven dan dat hij daarin jouw eitjes uitpoept.
Niet alle vegaburgers bevatten ei. Ik gebruik ze zelden, maar heel soms vind ik het weleens makkelijk. Als je even in vijf minuten moet koken tussen werk en afspraken door of zo. Maar dan moet je ze meestal bij de biologische supermarkt halen. Appie heeft wel plantaardige burgers maar ze verkopen ze bijna nergens.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:29:13 #71
92279 N.icka
Windforce 11
pi_155434614
quote:

[..]

shit ik respecteer mezelf dus niet......
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:45:30 #72
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_155434953
quote:

Met Sjaak Trekhaak uit de kansenwijk lekker barbecueėn met kiloknallers van de C1000 en met je buren lekker Schultenbrau klappen en in de brievenbus van je buurman urineren en af en toe enkele oerkreten ten gehore brengen met een oud bankstel buiten, dat is natuurlijk het toppunt van hip. :')

Meh. :')
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:32:55 #73
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437420
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:12 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Echte mannen eten:

Liefde voor God
pi_155437439
Het enige wat mij irriteert zijn mensen die moraliserend denken te moeten gaan verkondigen dat 'vleeseters' schuldig zijn aan ontbossing, antibiotica resistentie en dierenleed. Niet iedereen die geen vegetariėr is eet een familiepak kiloknaller hamburgers per dag...

Bewust met voeding, en de herkomst hiervan, bezig zijn heeft 0,0 met de vegetariėrdiscussie te maken. Eet gewoon wat jezelf wil en fuck wat anderen hiervan vinden. Hou irl ook gewoon lekker voor je wat je hiervan vindt tenzij iemand er naar vraagt.

Aan het eten van teveel vlees hangen nadelen, punt. Aan het eten van teveel soja, vegetarisch/ veganistisch zonder extra inspanning/aanvulling ook. Zorg gewoon voor jezelf en laat het daarbij.

Wel ben ik van mening dat mensen minimaal eens een dier zelf moeten opvoeren, verzorgen, vetmesten, slachten en opeten. Daar krijg je zoveel meer respect voor de herkomst van je voedsel vandaan dat je, met een IQ hoger dan dat van een plakje leverworst, direct snapt dat een kilo vlees geen 5,- kįn kosten zonder afbreuk te doen aan kwaliteit van leven, verwerking en/of toevoegingen.
quote:
zaterdag 22 augustus 2015 11:16 schreef LadyOracle het volgende:[/b]

[..]

Ik ben nu eenmaal een idealist met vertrouwen in de mensheid. Al wordt me iedere dag bewezen dat het onterecht is. ;-)
Misschien leg je je vertrouwen wel in verkeerde handen. Het lijkt nu alsof je hoopt dat iedereen gaat geloven in jouw zwaar bevooroordeelde en gecharcheerde verhaaltjes. Misschien als je er een wat eerlijker en objectiever verhaal van maakt blijft het niet bij ijdele hoop.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deshain op 22-08-2015 15:40:00 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:39:17 #75
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437598
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:09 schreef All-out het volgende:

zwakzinnige onzin
Merk zelf in mijn leven, dat ik veel makkelijker communiceer met mensen en vele leukere gesprekken heb als ik een de tijd pak de natuur in te trekken. Al is dat een klein bos in de natuur, je treft mensen die ook wel wat tijd hebben en willen genieten van de natuur. En als je dan een hert ziet en andere zien je naar dat hert kijken dan stoppen zij ook even om te kijken.

Je hoeft geen stoere gespierde man te zijn, ik train een beetje mijn spieren maar dat is voor mijn eigen doeleinden voor als ik de bergen in wil trekken. En ik merk ook dat ik het met de vrouwen beter gaat als ik ze al durf aan te spreken.

Maar je hoeft geen dikke papzak te zijn met 3 kiloknaller in je hand bij de kassa en de avond daarna in de fitness gewichten pompen.

Je hoeft ook niet geen vlees meer te eten, maar beperk het gewoon en kies bewust. Een barbecue of eens gourmetten met vlees moet kunnen, eens een schnitzel of weet ik wat geen probleem. Maar je hoeft niet iedere dag een kiloknaller in de pan te flikkeren. Kies gevarieerd kies bewust, en ik denk dat je dan een echte man bent, want een echte man zal alles doen om de aarde te beschermen zoals hij dat kan.

Een knulletje, zal gewoon op de bandwagon springen en andere volgen zonder een oog te richten op dat wat goed is. Iedere dag spieren trainen maar de geest verwaarlozen. Want die train je niet in de sportschool.
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:42:02 #76
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437674
quote:

[..]

Ik vind tofu best goed te eten in een rijst recept, ook gebruik ik soms vegetarische gehaktballetjes in een recept bv gehaktballetjes in tomatensaus, dat kan je lastig zonder maken. Verder sla ik graag een ei in de pan bij de bami of zo. Verder kun je natuurlijk bonen gebruiken etc, maar mag ik vragen wat jij zoal gebruikt als je maar 1x per maand naar tofu etc grijpt?
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:43:31 #77
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437704
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Met Sjaak Trekhaak uit de kansenwijk lekker barbecueėn met kiloknallers van de C1000 en met je buren lekker Schultenbrau klappen en in de brievenbus van je buurman urineren en af en toe enkele oerkreten ten gehore brengen met een oud bankstel buiten, dat is natuurlijk het toppunt van hip. :')

Meh. :')
_O_
Liefde voor God
pi_155437773
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:43 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

_O_
Ik snap dat dit precies in jouw perfect zwart-wit wereldbeeld past maar niet iedereen beleeft de wereld zo..
pi_155437785
Je moet eten naar je gebit, daarom neem ik naast worteltjes ook malse dierenvriendjes tot mij. Het liefst gedood wanneer ze nog op hun schattigst zijn.

En je moet je niet zo druk maken om wat mensen denken over vegetarisch zijn, TS. Maargoed, sowieso een topic van waargaathetover gezien je geen vegetariėr bent. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 15:49:28 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:46:53 #80
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437792
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:33 schreef Deshain het volgende:
Het enige wat mij irriteert zijn mensen die moraliserend denken te moeten gaan verkondigen dat 'vleeseters' schuldig zijn aan ontbossing, antibiotica resistentie en dierenleed. Niet iedereen die geen vegetariėr is eet een familiepak kiloknaller hamburgers per dag...

Bewust met voeding, en de herkomst hiervan, bezig zijn heeft 0,0 met de vegetariėrdiscussie te maken. Eet gewoon wat jezelf wil en fuck wat anderen hiervan vinden. Hou irl ook gewoon lekker voor je wat je hiervan vindt tenzij iemand er naar vraagt.

Aan het eten van teveel vlees hangen nadelen, punt. Aan het eten van teveel soja, vegetarisch/ veganistisch zonder extra inspanning/aanvulling ook. Zorg gewoon voor jezelf en laat het daarbij.

Wel ben ik van mening dat mensen minimaal eens een dier zelf moeten opvoeren, verzorgen, vetmesten, slachten en opeten. Daar krijg je zoveel meer respect voor de herkomst van je voedsel vandaan dat je, met een IQ hoger dan dat van een plakje leverworst, direct snapt dat een kilo vlees geen 5,- kįn kosten zonder afbreuk te doen aan kwaliteit van leven, verwerking en/of toevoegingen.

[..]

Misschien leg je je vertrouwen wel in verkeerde handen. Het lijkt nu alsof je hoopt dat iedereen gaat geloven in jouw zwaar bevooroordeelde en gecharcheerde verhaaltjes. Misschien als je er een wat eerlijker en objectiever verhaal van maakt blijft het niet bij ijdele hoop.
Terecht, ik vind het alleen jammer dat vegetarisch als hip wordt afgedaan want dan gaat iedereen zo'n hipster vooroordeel over je krijgen. Dit terwijl ik het eigenlijk uit spirituele redenen laat varen, natuurlijk begrijp ik dat soja ook de natuur kapot maakt. Als je tofu eet die niet biologisch is of zo, dan gaan natuurlijk ook bossen ontbost worden, waar duizenden insecten wellicht doodgaan, dieren habitat verliezen etc. Het is heel lastig gezond te leven en vaak heb je een dikke buidel geld nodig.

Daarom eet ik af en toe vlees en eet ik af en toe vegetarisch. Eieren kun je gelukkig kopen bij een lokale boer die ze vrij laat lopen etc. Of je kan zelf kippen nemen, maar het is zo verdomd lastig om gewoon gezond, bewust en natuurvriendelijk te eten. En zelfs dan maakt het weinig verschil in de grand scheme of things. Maar nogmaals ik doe het voor spirituele redenen.
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:48:08 #81
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155437812
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:46 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik snap dat dit precies in jouw perfect zwart-wit wereldbeeld past maar niet iedereen beleeft de wereld zo..
Nee ik vond het plaatje dat hij schetste gewoon grappig, Dat mag wel hoop ik? Ik begrijp best dat niet iedereen met kiloknallers onder de arm loopt. Ik vond het beeld dat hij neer deed zetten gewoon grappig, ik zou hypocriet zijn als ik echter vleeseters zou veroordelen want ik eet zelf ook nog gewoon vlees. En een bak babi pangang hoe ongezond het ook is, daar zal ik zeker nog eens van genieten.,
Liefde voor God
pi_155437933
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:00 schreef Moralitas het volgende:
Veel plezier met je darmkanker straks!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155437981
quote:
Die vrouw at alleen rouw en veganistisch, dat is echt iets heel anders dan vegetarisch.

Geen vlees eten, vegetarisch zijn, is niet ongezond, levert eigenlijk geen enkel probleem op.
Daarmee wil ik niet zeggen dat (matig) vlees ongezond is, matig vlees eten past prima in een gezond dieet. Het elke dag vlees en (met vleeswaren erbij) over de 100 gram per dag is wel ongezond, dat valt onder overdaad schaad.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155437998
quote:

[..]

Nee, komt niet op hetzelfde neer, niet eens een klein beetje.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:59:01 #85
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_155438013
quote:
Heeft niks met feminisme en links te maken hoor. 8)7
pi_155438110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:46 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
maar het is zo verdomd lastig om gewoon gezond, bewust en natuurvriendelijk te eten. En zelfs dan maakt het weinig verschil in de grand scheme of things. Maar nogmaals ik doe het voor spirituele redenen.
Als het puur spiritueel is dan maakt the grand scheme ook weinig uit natuurlijk.
pi_155438148
quote:
Dat is een vergaande bewering naar mijn mening.

Vooral aangezien de mens ging "koken", wat maakte dat er veel meer voedsel tot onze beschikking kwam dan alleen vlees.
Men komt dan met het gorilla argument, maar men verteld er niet bij dat chimps bv wel vlees eten en niet slimmer zijn dan een gorilla.

Dit ligt dus naar mijn mening veel meer in het volledige ruimere aanbod door het "koken" van voedsel dan door het vlees alleen.
Veel plantaardig voedsel staat namelijk bol van zaken die we nodig hebben voor onze hersenen, vlees heeft daar niet zoveel van (alleen vis wel).

Vlees zal vast niet tegen gewerkt hebben, maar ik zie het niet als de grote oorzaak.
pi_155438237
quote:

[..]

Beste reactie in het topic _O_
pi_155438245
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 10:11 schreef DeLepelaar het volgende:

[..]

Nodig, nee. Handig en hier en daar makkelijk, ja.
Dat is nu eenmaal een omnivoor zijn. Als jij trouwens een echte carnivoor zou zijn zou je niet zo smachten naar een lekkere dierenbil, maar zou je smachten naar een heerlijke maag met daarin voor verteerde plantaardige materialen. Nadat je dat op zou hebben zou je lekker wat ogen en wat hersenen smullen en daarna de lever e.d. om daarna het vet op te peuzelen. Pas als laatste zou je die bil eten die wij mensen zo graag eten.
Was je een carnivoor geweest die hoog in rang stond was je niet eens toegekomen aan die bil, die had je overgelaten aan de lagere in rang, dat was jou dan te min geweest.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:14:10 #90
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155438353
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:03 schreef Deshain het volgende:

[..]

Als het puur spiritueel is dan maakt the grand scheme ook weinig uit natuurlijk.
Daarom het is voor mij een spiritueel pad voor mij persoonlijk. Daarom maakt het me niet uit wat andere doen, als ze een spiritueel pad willen volgen. Raad ik ze het aan, maar als ze dat niet willen kijk ik ze niet met de nek aan daarvoor. Uiteindelijk moeten we allen individueel erachter komen wat we willen en hoe we dat willen. Dat alcohol slecht is kan ik iedereen zeggen, maar je zult het zelf moeten ervaren.
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:18:28 #91
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155438452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is een vergaande bewering naar mijn mening.

Vooral aangezien de mens ging "koken", wat maakte dat er veel meer voedsel tot onze beschikking kwam dan alleen vlees.
Men komt dan met het gorilla argument, maar men verteld er niet bij dat chimps bv wel vlees eten en niet slimmer zijn dan een gorilla.

Dit ligt dus naar mijn mening veel meer in het volledige ruimere aanbod door het "koken" van voedsel dan door het vlees alleen.
Veel plantaardig voedsel staat namelijk bol van zaken die we nodig hebben voor onze hersenen, vlees heeft daar niet zoveel van (alleen vis wel).

Vlees zal vast niet tegen gewerkt hebben, maar ik zie het niet als de grote oorzaak.
Mensen ontdekte vuur en gingen vees en vis koken, wat sneller gaar was. Ook is groente rauw en groente gekookt een wereld van verschil. Voor groente rauw moet je veel meer eten. Eet maar eens een kilo wortelen rauw, of een kilo gekookt. De kilo gekookt krijg je veel makkelijker weg.

Er was dus meer tijd over.... Meer tijd betekend meer vooruitgang omdat je niet meer puur bezig bent met je eten. Dat is in ons leven ook zo, we hebben computers en kunnen dingen sneller opzoeken dus grote encyclopedieėn horen er niet meer bij, we hebben grote databases. Zelfde met de dokter in plaats van dossiers een paar knoppen op de computer, hierdoor is er meer tijd. Dat is in kort ook wat vlees en vis deden voor ons mensen toen. Maar omdat we niet veel tijd spenderen in de keuken immers vegetarisch of vlees je zult niet sneller klaar zijn met de een of de ander dat bepaal je zelf is dat een non argument natuurlijk.

Hersencapaciteit etc het lag allemaal gewoon aan de tijd, en ik geloof dat vlees eters gauwer dement worden maar dat weet ik niet, wel liggen er veel ziektes op de loer met vlees. Dus ik ben het met je eens dat gevarieerd beter is, maar dat vlees hier niet de quarterback is die de hersenen naar een hoger plateau droeg.

Gorilla's hebben overigens super spieren, dus zelfs uit plantaardig voedsel kun je gewoon gespierd blijven. :P
Liefde voor God
pi_155438465
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:46 schreef Myrr het volgende:
Je moet eten naar je gebit, daarom neem ik naast worteltjes ook malse dierenvriendjes tot mij. Het liefst gedood wanneer ze nog op hun schattigst zijn.
Dit dan weer wel, als ik mensen zie roepen jaag je eigen haasje dan denk ik nee dank je. Haas is namelijk het grootste deel van het jaar niet te vreten. Enkel in een zeer goede stoofpot is dat dan nog een beetje te doen. Alleen in het najaar, als ze genoeg vet hebben voor de winter en dan bij voorkeur ook nog van dat jaar zijn ze echt lekker.
Ik hou van vlees, niet teveel, maar vooral van goede kwaliteit. Het enige wat ik niet heel jong hoef is rundvlees, de rest heb ik liever erg jong. Lam mag echt niet ouder zijn dan 6 maanden, van een maand of 3 is echt lekker. Varken ook max 6 maanden oud en kip, tja, de snel opgefokte plofkip blief ik niet, maar een volwassen kip is echt minder lekker dan een jong dingetje van max een maand of 3 oud.
pi_155438559
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Mensen ontdekte vuur en gingen vees en vis koken, wat sneller gaar was. Ook is groente rauw en groente gekookt een wereld van verschil. Voor groente rauw moet je veel meer eten. Eet maar eens een kilo wortelen rauw, of een kilo gekookt. De kilo gekookt krijg je veel makkelijker weg.

Er was dus meer tijd over.... Meer tijd betekend meer vooruitgang omdat je niet meer puur bezig bent met je eten. Dat is in ons leven ook zo, we hebben computers en kunnen dingen sneller opzoeken dus grote encyclopedieėn horen er niet meer bij, we hebben grote databases. Zelfde met de dokter in plaats van dossiers een paar knoppen op de computer, hierdoor is er meer tijd. Dat is in kort ook wat vlees en vis deden voor ons mensen toen. Maar omdat we niet veel tijd spenderen in de keuken immers vegetarisch of vlees je zult niet sneller klaar zijn met de een of de ander dat bepaal je zelf is dat een non argument natuurlijk.

Hersencapaciteit etc het lag allemaal gewoon aan de tijd, en ik geloof dat vlees eters gauwer dement worden maar dat weet ik niet, wel liggen er veel ziektes op de loer met vlees. Dus ik ben het met je eens dat gevarieerd beter is, maar dat vlees hier niet de quarterback is die de hersenen naar een hoger plateau droeg.

Gorilla's hebben overigens super spieren, dus zelfs uit plantaardig voedsel kun je gewoon gespierd blijven. :P
De ontdekking van het "schrift" is ook een enorme die hierin mee genomen moet worden idd. De mogelijkheid om kennis zonder al teveel vervuiling door te geven is misschien wel de grootste reden geweest voor onze ontwikkeling.

Net zoals het "sneller" klaar zijn met de voedselbehoefte en een ruimer aanbod door het "koken".
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:28:43 #94
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155438687
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:23 schreef erodome het volgende:

[..]

De ontdekking van het "schrift" is ook een enorme die hierin mee genomen moet worden idd. De mogelijkheid om kennis zonder al teveel vervuiling door te geven is misschien wel de grootste reden geweest voor onze ontwikkeling.

Net zoals het "sneller" klaar zijn met de voedselbehoefte en een ruimer aanbod door het "koken".
Het schrift kwam pas veel later eigenlijk. Koken zal rond de tijd van het vuur zijn gekomen. Geen vuur hebben betekend ook dat roofdieren je kunnen aanvallen, laten we niet vergeten veel dieren zijn snachts actief.. Wellicht waren mensen hierdoor snachts actiever. We weten niet hoe de mens van toen leefde. Wellicht gaf het vuur veiligheid waardoor ze meer overdag konden leven, omdat slapen veilig was in de nacht. Ook is het in de nacht kouder dan overdag dus het is vrij logisch dat ze niet lang sliepen omdat het koud zou worden en bewegen is de beste factor om warm te blijven als je het koud hebt.

Dat mits het koken waardoor tijd vrij komt, heb je gewoon meer tijd. Afwasapparaat is een voorbeeld daarmee besparen mensen tijd, die tijd kunnen ze gebruiken om uitgebreider te koken. Was machine vs op de hand wassen, dit gaf een vrouw bv tijd om eens een gebak te maken of een hobby op te pakken. Wellicht gingen ze breien, omdat er gewoon veel meer tijd voor was.
Liefde voor God
pi_155438696
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:18 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat zit toch in hun genen en komt toch echt niet door hun voedsel.
pi_155438746
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het schrift kwam pas veel later eigenlijk. Koken zal rond de tijd van het vuur zijn gekomen. Geen vuur hebben betekend ook dat roofdieren je kunnen aanvallen, laten we niet vergeten veel dieren zijn snachts actief.. Wellicht waren mensen hierdoor snachts actiever. We weten niet hoe de mens van toen leefde. Wellicht gaf het vuur veiligheid waardoor ze meer overdag konden leven, omdat slapen veilig was in de nacht. Ook is het in de nacht kouder dan overdag dus het is vrij logisch dat ze niet lang sliepen omdat het koud zou worden en bewegen is de beste factor om warm te blijven als je het koud hebt.

Dat mits het koken waardoor tijd vrij komt, heb je gewoon meer tijd. Afwasapparaat is een voorbeeld daarmee besparen mensen tijd, die tijd kunnen ze gebruiken om uitgebreider te koken. Was machine vs op de hand wassen, dit gaf een vrouw bv tijd om eens een gebak te maken of een hobby op te pakken. Wellicht gingen ze breien, omdat er gewoon veel meer tijd voor was.
Toch zie je in die tijd al rudimentaire vormen van het "schrift". Beter gezegd, makkelijkere manieren om "kennis" door te geven. Waar daarvoor het meer een kwestie was van het wiel opnieuw uitvinden, of zeer vervuilde kennis doorgeven ging het vanaf die tijd steeds meer naar manieren vinden om kennis zo makkelijk mogelijk en zo zuiver mogelijk doorgeven aan de volgende generatie's.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:32:25 #97
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_155438775
* PandaDrop meldt zich aan als vegetariėr

Vegetarisme is hip? :?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_155438804
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:29 schreef MeneerDeSultan het volgende:

[..]

Dat is een combinatie van. Zonder het "juiste" voedsel zal zulke spieropbouw niet mogelijk zijn.

Maar hierin is het beter om te wijzen op de vele topsporters die vega zijn. Neem bv de "iron man" Wat zo'n beetje de zwaarste triatlon op de wereld is.
Afgezien van bodybuilding eten de meeste topsporters maar weinig vlees, vooral rood vlees komt maar weinig voor in het dieet.
pi_155438807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Darmkanker! :X

zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:34:10 #100
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155438816
quote:

[..]

Gorilla's zullen dankzij grote spiermassa ook genoeg moeten eten dit te behouden. Een schorpioen wordt erg vermoeit nadat de gif-voorraad op is. Een schorpioen moet heel erg goed uitkijken als ze lage capaciteit gif heeft.

Als een schorpioen op zulke manieren gelimiteerd is, waarom zou een gorilla dan niet zijn spiermassa moeten onderhouden. Hormoon etc zal helpen voor de groei, maar eiwitten zijn de bouwstenen van ieder zoogdier. Want wat is gif bv van een slang? Dat is gewoon een stof afgeleid van onze eigen bouw-eiwitten, alleen zijn deze dus zo geėvolueerd dat ze onze eigen stoffen kapot maken.

Maar goed om deze bouwstoffen binnen te krijgen, zal de gorilla moeten eten, tenzij hij als planten aan fotosynthese doet, wat een plant bv heeft als in genen, maar de plant moet wel zon en water hebben om dit te kunnen. De gorilla zal eiwit nodig hebben.
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:41:59 #101
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155438990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Toch zie je in die tijd al rudimentaire vormen van het "schrift". Beter gezegd, makkelijkere manieren om "kennis" door te geven. Waar daarvoor het meer een kwestie was van het wiel opnieuw uitvinden, of zeer vervuilde kennis doorgeven ging het vanaf die tijd steeds meer naar manieren vinden om kennis zo makkelijk mogelijk en zo zuiver mogelijk doorgeven aan de volgende generatie's.
Uiteraard mensen die universiteit doen, kunnen uit de hoogte doen tegen iemand die mbo is. Maar uiteindelijk leren mensen aan de universiteit ook dingen die giganten voor hun hebben uitgevonden en door gegeven hebben. Zo zijn er ook giganten die helaas nooit hun uitvindingen hebben kunnen doorzetten, Nikola Tesla bijvoorbeeld.

En toch zijn dat soort mensen onmisbaar, maar er zijn mensen die moesten alles zelf uitvinden, of bouwde heel ver voort op wat andere bouwde. Hedendaags wordt er ook wel wat gebouwd maar het meeste zijn onderzoeken, zoveel onderzoeken dat men het padje kwijt raakt. Er zijn weinig innovaties. Tenzij je gaat kijken naar buigende tv schermen etc, maar goed zijn dat de juiste innovaties, het wordt tijd dat we minder afhankelijk gaan worden van olie etc.
Liefde voor God
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:45:56 #102
439897 muscleboy
weekendwarrior
pi_155439080
homootjes hier die vlees eten stoer vinden :')______!
LIVE FAST DIE PRETTY
pi_155439496
Vlees *O*
Yo tengo, tś tienes, Él/Ella tiene
pi_155440173
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit dan weer wel, als ik mensen zie roepen jaag je eigen haasje dan denk ik nee dank je. Haas is namelijk het grootste deel van het jaar niet te vreten. Enkel in een zeer goede stoofpot is dat dan nog een beetje te doen. Alleen in het najaar, als ze genoeg vet hebben voor de winter en dan bij voorkeur ook nog van dat jaar zijn ze echt lekker.
Ik hou van vlees, niet teveel, maar vooral van goede kwaliteit. Het enige wat ik niet heel jong hoef is rundvlees, de rest heb ik liever erg jong. Lam mag echt niet ouder zijn dan 6 maanden, van een maand of 3 is echt lekker. Varken ook max 6 maanden oud en kip, tja, de snel opgefokte plofkip blief ik niet, maar een volwassen kip is echt minder lekker dan een jong dingetje van max een maand of 3 oud.
_O_

Maar echt.

Als ik al dat jonge schapengrut in de wei zie dartelen hoor je iedereen 'Aaaaaah lief O+' en denk ik alleen maar HNNGG lekker.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 17:38:50 ]
pi_155440199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:41 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Uiteraard mensen die universiteit doen, kunnen uit de hoogte doen tegen iemand die mbo is. Maar uiteindelijk leren mensen aan de universiteit ook dingen die giganten voor hun hebben uitgevonden en door gegeven hebben. Zo zijn er ook giganten die helaas nooit hun uitvindingen hebben kunnen doorzetten, Nikola Tesla bijvoorbeeld.

En toch zijn dat soort mensen onmisbaar, maar er zijn mensen die moesten alles zelf uitvinden, of bouwde heel ver voort op wat andere bouwde. Hedendaags wordt er ook wel wat gebouwd maar het meeste zijn onderzoeken, zoveel onderzoeken dat men het padje kwijt raakt. Er zijn weinig innovaties. Tenzij je gaat kijken naar buigende tv schermen etc, maar goed zijn dat de juiste innovaties, het wordt tijd dat we minder afhankelijk gaan worden van olie etc.
Euhm, ik ben een MBO mens, heb die zelfs niet eens geheel en al afgemaakt ;)
Dat heeft bar weinig te maken met het oermens dat beter werd in kennis doorgeven.
pi_155440264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 17:37 schreef Myrr het volgende:

[..]

_O_

Maar echt.

Als ik al dat jonge schapengrut in de wei zie dartelen hoor je iedereen 'Aaaaaah lief O+' en denk ik alleen maar HNNGG lekker.
Toen ik schapenstage liep (16 dagen bij een schapenboer om geboortehulp in de praktijk te leren) kreeg ik het aanbod een (fles)lam mee te nemen. Waarop ik zei, alleen als ik dat lam in stukjes meekrijg voor in de vriezer ;)
Heb geen lam in stukjes meegekregen :'( , maar er werd wel om gelachen.

Binnenkort mag ik mee met mijn zoon om te vissen (erbij te zijn terwijl hij vist), maar moet dan wel plechtig beloven dat ik geen snoek/snoekbaars mee naar huis neem om op te eten :') :P ;)
pi_155440348
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Echte mannen eten:

[ afbeelding ]
Zou verorberen. :9
pi_155440368
quote:

[..]

De bouwstenen voor spieren zijn hetzelfde. Dat halen ze dan dus wel uit plantaardige bronnen.
pi_155440431
quote:

[..]

Quorn schijnt dan weer wel goed te zijn (itt veel nepvlees wat grotendeels uit tarwe bestaat).
pi_155441620
Veel vegetariers eten wel vis en komen op die manier aan hun eiwitten.

De manier hoe je nu aan vlees komt, heeft weinig met de oorspronkelijke natuur te maken en vaak is vooral dat de reden waarom mensen vegetarier zijn geworden. Niet zozeer dat een dier dood wordt gemaakt ter consumptie, maar vooral de manier hoe.
pi_155441877
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:43 schreef Pulzzar het volgende:

De manier hoe je nu aan vlees komt, heeft weinig met de oorspronkelijke natuur te maken en vaak is vooral dat de reden waarom mensen vegetarier zijn geworden. Niet zozeer dat een dier dood wordt gemaakt ter consumptie, maar vooral de manier hoe.
De meeste vegetariėrs die ik ken zijn het toch echt vanuit morele overwegingen, eigenlijk.
pi_155441958
De meeste vegetariėrs zijn ook altijd erg luidruchtig en delen maar al te graag dat ze vegetarisch eten. Maar wel leren schoenen of een leren broekriem gebruiken. Je komt er eigenlijk niet omheen of ergens zit wel een dier in verwerkt. Alles voor de facebook likes.
pi_155443388
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:43 schreef Pulzzar het volgende:

Nee, vegetariers eten ook geen vis, dat worden pescetariens genoemd.
pi_155443421
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 18:57 schreef aanstootgevende het volgende:
De meeste vegetariėrs zijn ook altijd erg luidruchtig en delen maar al te graag dat ze vegetarisch eten. Maar wel leren schoenen of een leren broekriem gebruiken. Je komt er eigenlijk niet omheen of ergens zit wel een dier in verwerkt. Alles voor de facebook likes.
Ik ken echt geen enkele vega irl die daar luidruchtig over is. Wel vega's die reageren op de luidruchtige "vleeseters", die opmerken dat iemand geen vlees eet en dan met een hoop gedoe komen.
pi_155444240
quote:
Voor de meeste gevallen geldt dat nu eenmaal wel. En als je dieren gebruikt en opeet draag je bij aan dierenleed. Wat aan die feitelijke constatering moraliserend is ontgaat me.

quote:
Ja, als we allemaal gewoon lekker doen wat we zelf willen zonder ons bezig te houden met de rest van de wereld, wordt het echt een stuk beter. Not.

quote:
Het is eerlijk. Sterker nog, ik vertel niet eens alles waarom vlees slecht is, slechts een paar puntjes. Het is gewoon een beroerde industrie, en dat je dat niet wil horen maakt het niet minder waar.
pi_155444620
quote:
In het echt begon ik er nooit zelf over. Het waren altijd de vleeseters die constant vervelend moesten doen ('heb je nog een lekker recept voor fazant voor me') , of vroegen waarom ik zo at en dan het antwoord niet leuk vonden. Nu speel ik het hard tegen hard bij die mensen, dan dimmen ze tenminste een beetje.

Verder zet ik mensen gewoon zo veel mogelijk eten voor wat niet dierlijk is, en dan stappen ze vanzelf over. Op mijn werk hadden we eerst alleen vlees en kaas. Nu gaan er bakken vol hummus, muhamara en baba ganoesh doorheen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 21:08:41 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_155446513
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:12 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

In het echt begon ik er nooit zelf over. Het waren altijd de vleeseters die constant vervelend moesten doen ('heb je nog een lekker recept voor fazant voor me') , of vroegen waarom ik zo at en dan het antwoord niet leuk vonden. Nu speel ik het hard tegen hard bij die mensen, dan dimmen ze tenminste een beetje.
En dat is je probleem. Je gaat een discussie in zonder te luisteren. Het punt dat je maakt staat op voorhand vast. Daardoor kom je heel dom over in sommige gevallen. Bijvoorbeeld op het moment dat iemand je confronteert met ontbossing, anti biotica resistentie etc niet alleen met vlees te doen hebben. Hetzelfde geldt keihard voor andere industrieproducten die je gewoon eet. Zoals quorn en andere vleesvervangers. Zoals eerder geschreven, een kip uit mijn tuin heeft een prettiger leven en een mooiere dood voor ik een bierblik in zijn reet duw en hem op de bbq zet dan de legbatterij kip die het eigeel voor je vegetarische burger levert. De ideologie en bewust eten heeft niks met vegetarier zijn te doen, maar met je boodschappen.
pi_155446710
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

En dat is je probleem. Je gaat een discussie in zonder te luisteren. Het punt dat je maakt staat op voorhand vast. Daardoor kom je heel dom over in sommige gevallen. Bijvoorbeeld op het moment dat iemand je confronteert met ontbossing, anti biotica resistentie etc niet alleen met vlees te doen hebben. Hetzelfde geldt keihard voor andere industrieproducten die je gewoon eet. Zoals quorn en andere vleesvervangers. Zoals eerder geschreven, een kip uit mijn tuin heeft een prettiger leven en een mooiere dood voor ik een bierblik in zijn reet duw en hem op de bbq zet dan de legbatterij kip die het eigeel voor je vegetarische burger levert. De ideologie en bewust eten heeft niks met vegetarier zijn te doen, maar met je boodschappen.
Ik ben een 'kritisch' vleeseter, heb nooit problemen met vega's, die vinden vrijwel allemaal mijn keuze goed te verantwoorden. Die luisteren dus wel degelijk, reageren enkel zo nu en dan wat aangebrand op domme vlees opmerkingen (maar hoektanden enzo).
pi_155447714
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 20:05 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Voor de meeste gevallen geldt dat nu eenmaal wel.
Generaliseren in discussies laat je net zo dom overkomen als de kiloknallende tokkie die je visualiseert.
quote:
En als je dieren gebruikt en opeet draag je bij aan dierenleed. Wat aan die feitelijke constatering moraliserend is ontgaat me.
Dat is precies mijn punt, die bewering is niet feitelijk juist, dat moraliserende vingertje is dan extra ergerniswekkend.

Vlees uit vrije uitloop, levensloop dieren (fokken, melken, opeten, leer producten vervaardigen bijvoorbeeld bij runderen) of wildvang staan niet gelijk met dierenleed. Dan kan jij wel vinden dat dat wel zo is maar dat maakt het nog geen feit.
quote:
[..]
Ja, als we allemaal gewoon lekker doen wat we zelf willen zonder ons bezig te houden met de rest van de wereld, wordt het echt een stuk beter. Not.
De wereld 'verbeteren' op basis van onjuiste beweringen sorteert per saldo 0,0 vooruitgang.
quote:
Het is eerlijk. Sterker nog, ik vertel niet eens alles waarom vlees slecht is, slechts een paar puntjes.
Je verdraaid feiten om ze te laten kloppen met je verhaaltje:
"Als het zo ongezond is, waarom blijkt dan uit onderzoeken steeds dat vegetariėrs langer leven en gezonder zijn dan mensen die dagelijks vlees eten?"
Je laat hier bewust nuanceringen weg als levensstandaard, opleiding, en nog het allerbelangrijkste: mensen die wel vlees eten maar met mate/niet dagelijks. Je vermeld het andere uiterste om je gelijk te halen.
quote:
Het is gewoon een beroerde industrie, en dat je dat niet wil horen maakt het niet minder waar.
Ik wil alles horen, het probleem is dat je maar een liedje op je plaat hebt.

Er is niet iets allesomvattends als 'de vleesindustrie', er zijn zat manieren om op een verantwoorde manier met dieren om te gaan welke uiteindelijk geconsumeerd worden. Volgens mij wil jij dįt niet horen...

quote:
Daarnaast vind ik het je kinderen opdringen om vlees te eten en daardoor mee te werken aan dierenleed, bioindustrie, kapitalisme, kap van tropisch regenwoud en milieuvervuiling erger.
En wat vind je dan van het verschaarsen van traditionele voedselbronnen van de allerarmsten ter wereld (quinoa verhaal bijvoorbeeld)? De verkapitalisering van 'biologisch' (Maffiapraktijken door totale oncontroleerbaarheid door de consument)? Blootstelling aan onevenredig grote hoeveelheden fyto-oestrogenen terwijl de langetermijneffecten niet duidelijk zijn? Veel van de punten die je opnoemt zijn daarnaast niet exclusief verbonden met vleesproductie maar met voeding in het algemeen, maar dat weet je vast zelf ook wel...
pi_155458036
quote:
Check deze even, je bent een paar clichés vergeten:

pi_155458241
200 gram? :')
pi_155458249
quote:

[..]

Feministische hippie trut spotted

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2015 09:31:58 ]
pi_155458323
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Echte mannen eten:

[ afbeelding ]
WTF is dat! Rijst met fruit?!?!?!?!?! flikker toch eens een eindje op, fruit en groente geen probleem maar wanneer je rijst samen doet met ananas dan krijgen we een probleem, volkomen verpest eten :r
pi_155458344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 15:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat kan jij zwaar overdrijven zeg :') Hey ga jij soms ook de stad in? Veel plezier met je longkanker door de uitstoot van auto's
pi_155458378
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:45 schreef muscleboy het volgende:
flikkers die het stoer vinden om geen vlees te eten :')
pi_155458423
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

WTF is dat! Rijst met fruit?!?!?!?!?! flikker toch eens een eindje op, fruit en groente geen probleem maar wanneer je rijst samen doet met ananas dan krijgen we een probleem, volkomen verpest eten :r
Nooit Chili-con-Carne op blijkbaar...

quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

flikkers die het stoer vinden om geen vlees te eten :')
Kutpubers met een grote bek op het internet :')
pi_155458439
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nooit Chili-con-Carne op blijkbaar...

[..]

Kutpubers met een grote bek op het internet :')
Opa's die stoer doen op internet :') Pas op opa straks breek je nog een heup
pi_155458454
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Opa's die stoer doen op internet :') Pas op opa straks breek je nog een heup
Bedankt voor je bezorgdheid knulletje, maar ik zit stevig ingesnoerd in m'n bureaustoel :*

Ga je nu nog proberen iets zinnigs bij te dragen hier zonder te vervallen in gescheld?
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:04:42 #129
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155458681
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:25 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Problemen? Alles en iedereen moet het net jou eens zijn? Nee ik heb geen probleem met jou, net zoals ik niet op een rups stap, zal in jou ook gewoon laten.
Liefde voor God
pi_155458721
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 16:45 schreef muscleboy het volgende:
Hoe kom jij dan aan de proteļne voor je muscles, jongedame?
pi_155458804
quote:
5s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:07 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

zo bijv: http://www.bodybuilding.com/fun/mahler53.htm
pi_155458807
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 09:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat kan jij zwaar overdrijven zeg :') Hey ga jij soms ook de stad in? Veel plezier met je longkanker door de uitstoot van auto's
Als je even leest waar ik op reageerde, want dat ging over 2 a 3 kilo vlees per dag. Dat is wat anders als gewoon vlees eten.
  maandag 24 augustus 2015 @ 08:21:17 #133
439897 muscleboy
weekendwarrior
pi_155489295
quote:
5s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:07 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

ten eerste ben ik een jongeman en ten tweede zeg ik alleen dat je een homo bent als je het stoer vind om vlees te eten. vlees eten is niet stoer, ik heb geen idee waarom sommige sukkels dat denken
LIVE FAST DIE PRETTY
pi_155490223
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:21 schreef muscleboy het volgende:

[..]

ten eerste ben ik een jongeman en ten tweede zeg ik alleen dat je een homo bent als je het stoer vind om vlees te eten. vlees eten is niet stoer, ik heb geen idee waarom sommige sukkels dat denken
Je usericoon geeft aan dat je een vrouw bent. Voor de rest heb je wel gelijk. Tenminste als je dat homo-gedeelte figuurlijk bedoelt.
pi_155490344
Vlees. Woewh. Serieus wat stellen sommigen zich aan joh. Als kind nooit erg gevonden dat een vriendin van me vegetarisch was, maar dan moet je je niet mee bemoeien met wat ik eet. En al dat gezeik omdat iemand een stukje vlees lekker vind joh. Vind het helemaal niet zielig. Er bestaan niet voor niks vrijuit verpakkingen waar je merkt dat het beestje gewoon buiten heeft gelopen.

En heb zelf slachtingen en shit gezien waar ze verdoofd warem of het in een keer gebeurd is, beter dan langzaam doodbloeden.
pi_155490443
quote:

[..]

:D _O- prachtig.
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:53:06 #137
439897 muscleboy
weekendwarrior
pi_155492398
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 09:47 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Je usericoon geeft aan dat je een vrouw bent. Voor de rest heb je wel gelijk. Tenminste als je dat homo-gedeelte figuurlijk bedoelt.
Natuurlijk bedoel ik dat figuurlijk.
LIVE FAST DIE PRETTY
pi_155495958
quote:
12s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:53 schreef muscleboy het volgende:

[..]

Natuurlijk bedoel ik dat figuurlijk.
Er bestaan namelijk homo's die zich dan meteen aangevallen voelen en je op wat voor manier dan ook willen aanklagen. Een soort blanke negers van de verkeerde kant zeg maar.
pi_155517260
quote:
99s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

Je luistert zelf niet en je hebt geen idee hoe ik eet. Over dom overkomen gesproken.

Antibioticaresistentie heeft idd niet alleen met vlees te maken. De vleesindustrie levert echter wel een van de grootste bijdragen.

Verder staat al eerder vermeld dat ik ook geen ei eet.
pi_155517392
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:37 schreef Deshain het volgende:

Dat is precies mijn punt, die bewering is niet feitelijk juist, dat moraliserende vingertje is dan extra ergerniswekkend.

Vlees uit vrije uitloop, levensloop dieren (fokken, melken, opeten, leer producten vervaardigen bijvoorbeeld bij runderen) of wildvang staan niet gelijk met dierenleed. Dan kan jij wel vinden dat dat wel zo is maar dat maakt het nog geen feit.

Dus voor de duidelijkheid: jij vindt een levend wezen van zijn/haar vrijheid beroven of een levend wezen doden geen leed?

Dan hebben we inderdaad een heel andere visie op de werkelijkheid. Maar goed om te weten dat ik jou dus in mijn kelder kan opsluiten en kan doden zonder dat je dat erg vindt. Mocht er een hongerwinter komen, dan weet ik waar ik kan beginnen.
pi_155519037
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 00:50 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Dus voor de duidelijkheid: jij vindt een levend wezen van zijn/haar vrijheid beroven of een levend wezen doden geen leed?

Dan hebben we inderdaad een heel andere visie op de werkelijkheid. Maar goed om te weten dat ik jou dus in mijn kelder kan opsluiten en kan doden zonder dat je dat erg vindt. Mocht er een hongerwinter komen, dan weet ik waar ik kan beginnen.
Gefeliciteerd, je hebt hiermee de domste post in dit topic gemaakt :')
pi_155523372
Zonder nu alle pagina's terug te lezen moet ik altijd erg lachen om de jeugd van nu die zich blind laat lijden door wat anderen op Instagram(kijjjjjk wat voor strak lichaam... ik heb en hoe gezond ik wel niet ben en blabla) of in de media ze voorschrijven en denken dat ze zo een perfect en gezond leventje kunnen krijgen.

Vegeratisch eten. Please...get a life. Als je zo straight bent en geen vlees o.i.d eet,om wat voor drogreden ook,lever dan ook maar je schoenen of sandalen in want daar is ook dierenleed meegemoeid. :s)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:00 #143
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_155528337
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:56 schreef Iwanius het volgende:
Zonder nu alle pagina's terug te lezen moet ik altijd erg lachen om de jeugd van nu die zich blind laat lijden door wat anderen op Instagram(kijjjjjk wat voor strak lichaam... ik heb en hoe gezond ik wel niet ben en blabla) of in de media ze voorschrijven en denken dat ze zo een perfect en gezond leventje kunnen krijgen.

Vegeratisch eten. Please...get a life. Als je zo straight bent en geen vlees o.i.d eet,om wat voor drogreden ook,lever dan ook maar je schoenen of sandalen in want daar is ook dierenleed meegemoeid. :s)
Krijg ik van leren schoen een verhoogde kans op darmkanker, hoger cholesterol etc?
Liefde voor God
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:17:14 #144
88815 The_Emotion
98.3
pi_155530156
Een malse steak op z'n tijd :9~ :Y)
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:50:12 #145
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_155542435
Vlees is lekker, maar je moet het (zoals met alles) met mate tot je nemen. Dat is beter voor het milieu, het dierenwelzijn en je eigen gezondheid. Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_155543711
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:56 schreef Iwanius het volgende:

Ten eerste: je kunt ook schoenen kopen van iets anders dan leer.
Ten tweede: dat er nog dingen zijn die je doet die leed veroorzaken, is toch zeker geen reden om andere dingen die leed veroorzaken dan maar niet te laten? Ik kan niet al het leed in de wereld voorkomen, maar ik blijf in ieder geval mijn best doen om het te minimaliseren.
pi_155543825
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:36 schreef wenfer2 het volgende:
[ afbeelding ]
heb je die helemaal zélf gevangen?

ik geloof er geen barst van :')

maar het staat wél stoer natuurlijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: