OP zich klopt dat wel, maar wat als hij gewoon zijn snor had afgeschoren en een ander kapsel had aangenomen een onderduik adres had gefikst en gewoon in duitsland is gebleven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:54 schreef RM-rf het volgende:
Ikzelf vind een van de meest overtuigende redenen niet te geloven in een ontsnaping dor Hitler dat bv de Mossad er nooit bewijzen voor heeft gevonden..
deze heben wel andere nazi's in zuid-amerika getraceerd, enkele vermoord en bv Eichmann gekipnapped en in Jeruzalem terechtgesteld..
Ook bv Joseph Mengele was eerder dor de Mossad gevonden (in 1960, maar toendertijd gekozen Eichmann te kidnapen en bewust toen Mengele te laten gaan om de operatie Eichmann niet te benadelen).
Ik kan er weinig geloof in vinden dat Hitler enerzijds succesvol had weten te ontkomen, maar dat dit vervolgens geheim kon blijven voor de Mossad
Klopt maar denk dat het wel aardig meegespeeld had dat er bekend werd gemaakt dat hij zelfmoord had gepleegd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:24 schreef SicSicSics het volgende:
Hitler was natuurlijk van een ander kaliber dan de 'gemiddelde' oorlogsmisdadiger.
Mengele was eerder een uitzondering dan een regel en die heeft ook (een aantal keren) stik mazzel gehad!
Ben toevallig net Nazi Hunters aan het kijken op Netflix :p Helaas (of gelukkig) veel dezelfde beelden in elke aflevering, maar op zich wel een goeie docu.
Goed en overtuigend verhaal. Ideaal om ervoor te zorgen dat er niet te goed naar hem gezocht werd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik denk dat Hitler niet eens zou willen ontsnappen. Hij had gefaald en moest daar de gevolgen van onderzien. In isolatie leven ergens in ZA past niet echt bij het beeld wat ik van Hitler heb.
Verder was hij ook al erg ziek en zat hij zwaar onder medicatie en drugs.
Parkinson had hij toch? De trillende hand werd steeds erger en gaf uiteindelijk ook alleen maar een linkerhand etc. Door de medicatie en stress etc lijkt me dat je dan eerder zal opgeven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:11 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik denk dat Hitler niet eens zou willen ontsnappen. Hij had gefaald en moest daar de gevolgen van onderzien. In isolatie leven ergens in ZA past niet echt bij het beeld wat ik van Hitler heb.
Verder was hij ook al erg ziek en zat hij zwaar onder medicatie en drugs.
Weet niet of het parkinson was.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:43 schreef VAS het volgende:
[..]
Parkinson had hij toch? De trillende hand werd steeds erger en gaf uiteindelijk ook alleen maar een linkerhand etc. Door de medicatie en stress etc lijkt me dat je dan eerder zal opgeven.
ik zie veel verhalen dat hij verkast zou zijn naar het buitenland, maar wat als hij gewoon in duitsland is gebleven?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
Adolf Hitler is nog in leven
Mijn reactie hierop is: "onzin, ik geloof geen enkele theorie omdat het bewijs ervoor zeer dun is en de bewijzen dat hij in 1945 gestorven is in zijn bunker te talrijk". Dat zijn lichaam nooit is teruggevonden doet daar niets aan af. Maar oordeel zelf. Ik lees regelmatig berichten dat hij nog jaren geleefd zou hebben zul waarom niet wat theorietjes loslaten.
Antarctica
Volgens polaire onderzoekers Summerhayes en Beeching in 2009 vluchtte Hitler naar de Zuidpool. Enig steehoudend bewijs is niet getoond. Het bericht werd door De Tehegraaf 'groot' gebracht maar in werkelijkheid ging het om een onderzoek of Hitler naar Antarctica gvlucht zou kunnen zijn, het antwoord van Summerhayes en Beeching was ondubbelzinnig: "nee".
Argentinië 1962
Hitler zou tot 1962 in Argentinië hebben gewoond met zijn vrouw Eva Braun. Die versie duikt vaker op en is op zich ook niet zo vreemd omdat veel nazi-kopstukken destijds die richting op gingen.
Simon Dunstan and Gerrard Williams beweren in hun boek dat er gerede twijfel is of Hitler wel is overleden in de bunker en dat er voldoende bewijs is dat hij na de oorlog in Zuid-Amerika heeft gezeten. Amerikaanse inlichtingendiensten zouden hem hebben helpen vluchten.
Het hoe of waarom wordt toegeschreven aan de kennis die Duitsland had maar dat werd al in processen geregeld en Hitler droeg zelf totaal geen kennis.
Nog steeds in leven in Argentinië
Er duiken wederom berichten op dat Adolf Hitler zelfs nog zou leven, nu lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk gezien de leeftijd (hij was van 1889) die hij nu bereikt zou hebben maar dit was een van de artikelen die destijds in onder andere 'De Spits' en 'De Tehegraaf' opdoken.
Uit FBI-documenten zou blijken dat Adolf Hitler nog leeft. Zijn snor is eraf en hij lijdt aan astma en maagzweren, maar hij leeft. Hitler zou in Argentinië op een ranch zitten. De FBI van de Verenigde Staten doet maar weer eens een onderzoekje maar vinden niets.
Midden-Oosten
Na het lezen van diverse berichten die betrekking op Hitler en zijn dood hadden, gezien hij dubbelgangers had, denkt Fred R. dat Hitler een vluchtweg had naar Saudi-Arabië. Hij vertelt me: "Het zou me niets verwonderen als hij via de oostgrens een sluipweg had om de oversteek te maken, gezien de Amerikanen al in Duitsland waren de Russen op het trekken waren zo kon hij nooit naar Noorwegen (vliegtuig of boot te gevaarlijk.)
Dus denk ik dat hij via de plaats waar hij verbleef op die manier zijn vlucht gepland heeft, nog sterker vermoed ik gezien zijn ziekte dat hij al jaren niet meer op het toneel verschenen is, maar dat dit door andere via de dubbelganger geregeld is geworden.
Dus denk ik dat hij via Roemenië en Italië ergens een oversteek heeft gemaakt naar wellicht Libië en toen naar Argentinië.
Hierbij denk ik aan een plaats die bij Engeland ligt, deze was voorzien van zeemijnen en toch hadden ze een sluipweg gevonden (niet lang) gezien in die tijd de oorlog hier erg woede en alles bijna via Frankrijk voor de Amerikanen binnen kwam, had hij niet alleen de kans om naar Argentinië te gaan, maar ook nog over te steken naar Mexico of de VS. Er was een sluis voor hem waardoor hij kon ontsnappen, ene kant europa andere kant Rusland...dus de enigste weg was ergens in Afrika te komen en dan over te steken. Zoals velen van hun, hmmm wie weet hoeveel er nu nog daar leven of zijn over leden.
De VS wilde de technologie, Rusland ook, wat gaat dit worden met Gahdaffi? Amerika wil de olie, dus het kat en muis spel van 'waar ben je' is weer begonnen. Waar is al het goud dan gebleven, ik denk in Zwitserland waardoor die gasten met rijke Amerikanen hun handel drijven, Amerika was toch ingestort en Zwitserland geeft geen bank geheimen prijs.
Ik denk dat we ons allen bij de neus hebben laten nemen door de Amerikanen, ze hebben een pokerspel gespeeld en nu nog.
Naschift De Dokwerker
Voor deze theorie is geen spat bewijs, hoeft ook niet als je alle verhalen rondom het vermeende 'doorleven' van Hitler na de oorlog niet gelooft. Maar iedere theorie is er een en doen er rondom veel andere bekenden die al jaren vermeend dood zijn ook niet de wildste verhalen de ronde?
http://www.dedokwerker.nl/hitler_leeft.html
Zie Osama bin Laden hoe lang wist hij wel niet aan de VS te ontkomen, terwijl de hele wereld zo'n beetje wist hoe hij er uit zagquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:53 schreef whatdafuck het volgende:
Hitler had ontzettend veel vriendjes. Ook close met de Rothchild family.
Waren er in die periode niet al rijke mannetjes met opvattingen over overbevolking etc?
Ik zie een link..
dat is een mythequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik zie veel verhalen dat hij verkast zou zijn naar het buitenland, maar wat als hij gewoon in duitsland is gebleven?
Duitsland is groot?
Kerel had veel moeten aanpassen aan zijn uiterlijk en gedrag en stem..
Maar kijk naar charlie Chaplin die werd zelfs in een look alike contest niet eens herkend en werd 2e
En z'n broer geregeld op koffie kwam bij Bush Sr. ook op 9/11quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zie Osama bin Laden hoe lang wist hij wel niet aan de VS te ontkomen, terwijl de hele wereld zo'n beetje wist hoe hij er uit zag10 jaar lang geen spoor!
oeggg wat een slecht stuk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
Adolf Hitler is nog in leven
Mijn reactie hierop is: "onzin, ik geloof geen enkele theorie omdat het bewijs ervoor zeer dun is en de bewijzen dat hij in 1945 gestorven is in zijn bunker te talrijk". Dat zijn lichaam nooit is teruggevonden doet daar niets aan af. Maar oordeel zelf. Ik lees regelmatig berichten dat hij nog jaren geleefd zou hebben zul waarom niet wat theorietjes loslaten.
Antarctica
Volgens polaire onderzoekers Summerhayes en Beeching in 2009 vluchtte Hitler naar de Zuidpool. Enig steehoudend bewijs is niet getoond. Het bericht werd door De Tehegraaf 'groot' gebracht maar in werkelijkheid ging het om een onderzoek of Hitler naar Antarctica gvlucht zou kunnen zijn, het antwoord van Summerhayes en Beeching was ondubbelzinnig: "nee".
Argentinië 1962
Hitler zou tot 1962 in Argentinië hebben gewoond met zijn vrouw Eva Braun. Die versie duikt vaker op en is op zich ook niet zo vreemd omdat veel nazi-kopstukken destijds die richting op gingen.
Simon Dunstan and Gerrard Williams beweren in hun boek dat er gerede twijfel is of Hitler wel is overleden in de bunker en dat er voldoende bewijs is dat hij na de oorlog in Zuid-Amerika heeft gezeten. Amerikaanse inlichtingendiensten zouden hem hebben helpen vluchten.
Het hoe of waarom wordt toegeschreven aan de kennis die Duitsland had maar dat werd al in processen geregeld en Hitler droeg zelf totaal geen kennis.
Nog steeds in leven in Argentinië
Er duiken wederom berichten op dat Adolf Hitler zelfs nog zou leven, nu lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk gezien de leeftijd (hij was van 1889) die hij nu bereikt zou hebben maar dit was een van de artikelen die destijds in onder andere 'De Spits' en 'De Tehegraaf' opdoken.
Uit FBI-documenten zou blijken dat Adolf Hitler nog leeft. Zijn snor is eraf en hij lijdt aan astma en maagzweren, maar hij leeft. Hitler zou in Argentinië op een ranch zitten. De FBI van de Verenigde Staten doet maar weer eens een onderzoekje maar vinden niets.
Midden-Oosten
Na het lezen van diverse berichten die betrekking op Hitler en zijn dood hadden, gezien hij dubbelgangers had, denkt Fred R. dat Hitler een vluchtweg had naar Saudi-Arabië. Hij vertelt me: "Het zou me niets verwonderen als hij via de oostgrens een sluipweg had om de oversteek te maken, gezien de Amerikanen al in Duitsland waren de Russen op het trekken waren zo kon hij nooit naar Noorwegen (vliegtuig of boot te gevaarlijk.)
Dus denk ik dat hij via de plaats waar hij verbleef op die manier zijn vlucht gepland heeft, nog sterker vermoed ik gezien zijn ziekte dat hij al jaren niet meer op het toneel verschenen is, maar dat dit door andere via de dubbelganger geregeld is geworden.
Dus denk ik dat hij via Roemenië en Italië ergens een oversteek heeft gemaakt naar wellicht Libië en toen naar Argentinië.
Hierbij denk ik aan een plaats die bij Engeland ligt, deze was voorzien van zeemijnen en toch hadden ze een sluipweg gevonden (niet lang) gezien in die tijd de oorlog hier erg woede en alles bijna via Frankrijk voor de Amerikanen binnen kwam, had hij niet alleen de kans om naar Argentinië te gaan, maar ook nog over te steken naar Mexico of de VS. Er was een sluis voor hem waardoor hij kon ontsnappen, ene kant europa andere kant Rusland...dus de enigste weg was ergens in Afrika te komen en dan over te steken. Zoals velen van hun, hmmm wie weet hoeveel er nu nog daar leven of zijn over leden.
De VS wilde de technologie, Rusland ook, wat gaat dit worden met Gahdaffi? Amerika wil de olie, dus het kat en muis spel van 'waar ben je' is weer begonnen. Waar is al het goud dan gebleven, ik denk in Zwitserland waardoor die gasten met rijke Amerikanen hun handel drijven, Amerika was toch ingestort en Zwitserland geeft geen bank geheimen prijs.
Ik denk dat we ons allen bij de neus hebben laten nemen door de Amerikanen, ze hebben een pokerspel gespeeld en nu nog.
Naschift De Dokwerker
Voor deze theorie is geen spat bewijs, hoeft ook niet als je alle verhalen rondom het vermeende 'doorleven' van Hitler na de oorlog niet gelooft. Maar iedere theorie is er een en doen er rondom veel andere bekenden die al jaren vermeend dood zijn ook niet de wildste verhalen de ronde?
http://www.dedokwerker.nl/hitler_leeft.html
Nee johquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:45 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dat is niet van jou toch? Zelfs voor bnw-standaarden is het warrig en slecht geschreven.
Ik heb es gelezen dat OBL cia-agent was en ene Tim Osman zou zijnquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En z'n broer geregeld op koffie kwam bij Bush Sr. ook op 9/11
... dat maakt het ook aannemelijk dat hij ten tijde van 9/11 in Amerikaans militair ziekenhuis aan het nierdialyse zat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb es gelezen dat OBL cia-agent was en ene Tim Osman zou zijn
Niet alleen zijn broer, bijna de hele familliequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit wel is toegestaan maar verhaal over ww2( zonder de kampen uiteraard) verboden terrein isquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:45 schreef theguyver het volgende:
Let op het betreft hier dus het wel of dood zijn van Adolf Hitler en alles wat daar mee te maken heeft!
Laat de holocaust en wat er mee te maken heeft er buiten AUB dat staat er lost van en veel dingen daarover zijn gewoon niet op BNW geooorloofd,
BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW
Jogy en Blaadjes ik hoop dat jullie gewoon dat soort dingen er gelijk tussen uit editten want dat staat hier compleet los van. (alvast bedankt)
is altijd al verboden terein geweest! en staat compleet buiten dit topic!quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:52 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit wel is toegestaan maar verhaal van ww2( zonder de kampen uiteraard) verboden terrein is
Anyways heb tot dusver geen overtuigend bewijs gezien dan die gevlucht zou zijn . Dus geen reden om aan het officiele verhaal te twijfelen
Berlijn was ingesloten naar mijn weten. De kans om te ontsnappen was vrijwel nihilquote:Op zondag 23 augustus 2015 20:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
is altijd al verboden terein geweest! en staat compleet buiten dit topic!
Het ontbreken van een lichaam zou er op kunnen duiden dat hij misschien gevlucht kan zijn.
De lichaams resten die zijn gevonden waren niet van hem.
Met het bloed wat ze aantroffen op de sofa willen ze graag DNA vergelijken maar de overige famillie weigert dit..
Duitsland lag zwaar overhoop van alle chaos kon hij misschien wel ontkomen.
kaak? geen idee heb ik nog niks over gevond de schedel was van een vrouw.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Berlijn was ingesloten naar mijn weten. De kans om te ontsnappen was vrijwel nihil
Hoe betrouwbaar het volgende bericht is weet ik niet maar had een tijdje terug een docu gezien ( geen youtube doc maar gewoon de msm) . Daarin werd vermeld dat de Russen de onderkaak van Hitler in bezit hadden . Toen ze het vergeleken met zijn dental record was dit een match
Maar jij denkt dat die gevlucht is naar Argentinië ?
..en hoe betrouwbaar is de russische intel wat wij van hen te horen krijgen?quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Berlijn was ingesloten naar mijn weten. De kans om te ontsnappen was vrijwel nihil
Hoe betrouwbaar het volgende bericht is weet ik niet maar had een tijdje terug een docu gezien ( geen youtube doc maar gewoon de msm) . Daarin werd vermeld dat de Russen de onderkaak van Hitler in bezit hadden . Toen ze het vergeleken met zijn dental record was dit een match
Maar jij denkt dat die gevlucht is naar Argentinië ?
Cyborg Hitler.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:08 schreef SpecialK het volgende:
Hitler leeft nog mensen. En hij is dus 126 jaar oud.
Zeer betrouwbaarquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
..en hoe betrouwbaar is de russische intel wat wij van hen te horen krijgen?
De zogenaamde botten van Hitler ...
http://phys.org/news/2009-09-hitler-skull-woman-scientists.html
Gisteren docu gekeken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 01:47 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeer betrouwbaar
Het kwam van de Discovery channel
Vliegveld Templehof word geclaimedquote:Berlijn was ingesloten naar mijn weten. De kans om te ontsnappen was vrijwel nihil
straks even kijken als ik thuis benquote:Op maandag 24 augustus 2015 10:55 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Vliegveld Templehof word geclaimed
vond deze
eerste was crap 2e was Meh..quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:55 schreef DeMolay het volgende:
[..]
Vliegveld Templehof word geclaimed
vond deze
Dit. Ik denk dat we wel veilig kunnen aannemen dat hij dood is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:08 schreef SpecialK het volgende:
Hitler leeft nog mensen. En hij is dus 126 jaar oud.
Leuk boek wat ik vroegah eens heb gelezen:quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
OP zich klopt dat wel, maar wat als hij gewoon zijn snor had afgeschoren en een ander kapsel had aangenomen een onderduik adres had gefikst en gewoon in duitsland is gebleven.
Duitsland lag in chaos en er waren miljoenen mensen op de vlucht.
ja nu welquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit. Ik denk dat we wel veilig kunnen aannemen dat hij dood is.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk boek wat ik vroegah eens heb gelezen:
Het Proces Adolf Hitler van Philip van Rjndt.
Gaat erover dat Hitler idd dat heeft gedaan wat je zegt en jarenlang ergens als onderwijzer in een klein dorpje heeft doorgebracht, totdat hij zichzelf aangeeft.
http://www.boekmeter.nl/book/31585
Hitler kende een pilote waarmee hij goed bevriend was en die rond die tijd Berlijn uitgevlogen is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het wordt verdacht bij de zin die "verklaart" dat het hoofd is afgedekt wegnes een litteken van een schampschot. Waarom zouden ze dat ineens afdekken terwijl hij er tot lengte van dagen mee liep.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:07 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Op de foto wordt verondersteld dat hier Adolf Hitler te zien is, vlak voor zijn dood in 1960. Het voorhoofd is afgedekt wegens zijn litteken van een schampschot dat hij in de Eerste Wereldoorlog heeft opgelopen. Anderen zeggen dat het dubbelganger Gustav Weler is, wat gezien de leeftijd onwaarschijnlijk is. Adolf Hitler leefde in Patagonië na de vlucht uit Duitsland in 1945. Dat concludeert de Argentijnse journalist Abel Basti in zijn reisgidsachtige boek. Hij onthult de lokaties in de uitlopers van de Andes die dienden als een toevluchtsoord voor verschillende voormalige ****-leiders.
Ja dat snap ik ook niet helemaal.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt verdacht bij de zin die "verklaart" dat het hoofd is afgedekt wegnes een litteken van een schampschot. Waarom zouden ze dat ineens afdekken terwijl hij er tot lengte van dagen mee liep.
Ik zou dit niet opzijschuivenquote:Op woensdag 2 september 2015 23:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook niet helemaal.
Nou moet ik zeggen dat hij op bijna elke foto die we van hem kennen een leger pet op heeft, en zijn befaamde haarlok opzij draagt.
De rest van de tekst is best boeiend, maar kwam al eens naar voren in een ander topic
BNW / FBI : Hitler gevlucht naar Argentinië
Als je het rapport er bij pakt word vermeld dat een burger man en vrouw uit de duikboot stapten, niet duidelijk dat het om Hitler ging, ook de getuige verklaring over het hotel in argentinie is niet zo heel erg duidelijk, die vermoede dat het hitler was.quote:Op woensdag 2 september 2015 23:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zou dit niet opzijschuiven
Gustav Weler was a political decoy (doppelgänger or Body-double) of Adolf Hitler.[1] At the end of the Second World War, he was executed by a gunshot to the forehead in an attempt to confuse the Allied troops when Berlin was taken.[citation needed] He was also used "as a decoy for security reasons".[2] When his corpse was discovered in the Reich Chancellery garden by Soviet troops, it was mistakenly believed to be that of Hitler because of his identical moustache and haircut. The corpse was also photographed and filmed by the Soviets.[3] However, the British surgeon and historical writer W. Hugh Thomas reported in his 1996 book “Doppelgangers” that Gustav Weler was found alive after the war and that Allied troops interviewed Weler following Hitler’s death.[4] One servant from the bunker declared that the dead man was one of Hitler's cooks. He also believed this man "had been assassinated because of his startling likeness to Hitler, while the latter had escaped from the ruins of Berlin".[5]
Weler's body was brought to Moscow for investigations and buried in the yard at Lefortovo prison.[6]
[ afbeelding ]
Wat makkelijk verklaard waarom men de wond afdekt voor de close-up. Iets wat bij Hitler niet nodig was en ook geen verklaring nodig had.
Verder zou het vreemd en extra fantasierijk zijn dat 'mocht' Hitler naar de Amerika's zijn vertrokken, hij een reis door het land (naar het dok) en een veel langzamere duikboot verkoos als snelste middel terwijl z'n 'favoriete pilote' al kort erop het land uitvloog en in haar boek nog over een laatste ontmoeting met Hitler spreekt. Er schijnen FBI reports (hoe echt zijn die? ) te zijn die melding maken over dat Hitler aankwam met een duikboot. Het zou kunnen dat hij een tussenstop maakte ergens en toen ergens ingestapt is, maar logisch is dat allemaal weer niet.
Verder houdt het daar eigenlijk wel op. Ja, er waren veel nazi's in Argentinie en ja.. het is mogelijk dat ook Hitler er tussenzat getuige een paar die hem herkend zouden hebben. Maar daar eindigt het stoffige boek eigenlijk wel, want alles is daarna 'zou dit.. en zou dat'. Het wachten is op hard en nieuw bewijs.
Ik denk dat hij best naar Zuid Amerika vertrokken kan zijn per vliegtuig met zijn pilote om daar z'n oude dag uit te zitten net als vele andere nazi's. De pilote is per slot van rekening vertrokken richting Z-Amerika en als het de anderen gelukt is (Josef Mengele is een bekende) was het ook voor Hitler waarschijnlijk geen onmogelijke stap. Maar echt spannender wordt het er niet door. Vooral niet anno 2015.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:37 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je het rapport er bij pakt word vermeld dat een burger man en vrouw uit de duikboot stapten, niet duidelijk dat het om Hitler ging, ook de getuige verklaring over het hotel in argentinie is niet zo heel erg duidelijk, die vermoede dat het hitler was.
Beetje raar verhaal van de kok? neem aan dat het een kok was van andere mensen in de bunker, Aangezien Hitler zelf een Italiaanse dame had als kok, die was namelijk zeer goed in het bereiden van vegetarische maaltijden.
Ook bizar vind ik dat het niet de bekende dubbelganger betreft?
lengte en postuur van de man op de foto klopte niet en meen dat die man ook geidetificeerd was als Gustav Weler, maar ik kan het mis hebben.
Persoonlijk denk ik ook niet dat hij ver gevlucht is.
Misschien dat hij zich gewoon nog in duitsland bevond en paar jaar na de oorlog misschien naar een ander land ging.
Nep baar snor kaal hoofd, de FBI had een reeks van compositie foto's laten maken hoe hij er eventueel vermomd uit zou kunnen zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft niemand een foto of brief of iets anders?quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:03 schreef flipsen het volgende:
Waar ik woon (Bariloche, Argentinië) zijn er genoeg oudere mensen die ervan overtuigd zijn
Geen idee, het houdt mij verder niet zo bezig, hij is intussen toch echt wel doodquote:Op maandag 12 oktober 2015 23:16 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Heeft niemand een foto of brief of iets anders?
BNW / Adolf Hitler death or fictionquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:05 schreef martijnde3de het volgende:
Heeft Hitler echt de oorlog overleefd? Er zijn in het verleden een hoop verhalen verschenen in kranten, maar deze is nieuw. Zeg die dat ik het geloof, ik vind het wel interessant.
http://www.express.co.uk/(...)itler-tunnel-freedom
Verder wat vinden jullie van deze foto's?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, als het puntje bij paaltje kwam werkte hij ook samen met de ''minderwaardige'' Slavische Kroaten en er waren zelf patriottische en anticommunistische Russen die meevochten met de Nazi's.quote:Op maandag 19 oktober 2015 15:09 schreef Chewie het volgende:
Beetje vreemde vriendin keuze voor iemand die zo overtuigd was van de superioriteit van het Arische ras.
Je bovenste link is dit topic...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:40 schreef theguyver het volgende:
[..]
BNW / Adolf Hitler death or fiction
BNW / FBI : Hitler gevlucht naar Argentinië
2 topics er over in BNW misschien wat leuk leesvoer
Weet ik, ik heb m even een schopje gegeven door wat ik op de feedback vond.quote:
Dat klopt. Wel is het zo dat Hanna Reitsch met haar vliegtuig in een brandend Berlijn geland was en zich een weg heeft gebaand door de gevechten naar de bunker om Hitler te redden, echter ze ontkent hem meegenomen te hebben:quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Is geen Nazi propaganda, het is echt gebeurd. En je kan Hanna Reitsch toch wel een heldin noemen.. of zou jij je vliegtuig landen in een brandende stad waar een oorlog woedt om iemand te komen redden?quote:Op vrijdag 8 januari 2016 22:46 schreef DeMolay het volgende:
jij weet het wel..bewijst niks maar wel de optie
moment....Nazi propaganda !!!!
Mag hij er wel een zaal bij huren, die familie is enorm groot....quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Niet alleen zijn broer, bijna de hele famillie
Misschien het eerste Duitse model maar die dingen waren al wel wat ouder dan WW2.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:06 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Is geen Nazi propaganda, het is echt gebeurd. En je kan Hanna Reitsch toch wel een heldin noemen.. of zou jij je vliegtuig landen in een brandende stad waar een oorlog woedt om iemand te komen redden?
Tevens was ze testpilote voor allerlei vliegtuigen en ze vloog ook de eerste helikopter. Ze is een keer gecrasht met een straaljager waarbij haar gezicht aan diggelen lag en een paar ruggenwervels heeft gebroken.
Kortom, een hele pittige en zelfs mooie tante als je het zo ziet.
Ja die is Gigantisch maar Bin Laden was het zwarte schaap, en Op Bin Laden was een gigantische klopjacht gericht zeker in de moderne tijd vind ik het knap dat hij zolang is ontkomen, het zelfde geld als Belangrijke Servische Figuren na de oorlog in voormalig Joegoeslavie.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 00:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mag hij er wel een zaal bij huren, die familie is enorm groot....
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Discovery... come on... dat is toch die zender met Bear Grylls, American Chopper, An Idiot Abroad, Amish Maffia, Auction Hunters, Baggage Battles, Bar Masters, Big Giant Swords, Biggest and Baddest, Brew Masters, Comic Book men en dat soort troep...?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:37 schreef THEFXR het volgende:
Hebben er mensen die serie gezien op Discovery, finding Hitler?
Klopt, en beide wisten dat te doen door zich te omringen door getrouwen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:12 schreef theguyver het volgende:
Ja die is Gigantisch maar Bin Laden was het zwarte schaap, en Op Bin Laden was een gigantische klopjacht gericht zeker in de moderne tijd vind ik het knap dat hij zolang is ontkomen, het zelfde geld als Belangrijke Servische Figuren na de oorlog in voormalig Joegoeslavie.
Niet Discovery, maar zou er zomaar op toepassing kunnen zijn:quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:42 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Discovery... come on... dat is toch die zender met Bear Grylls, American Chopper, An Idiot Abroad, Amish Maffia, Auction Hunters, Baggage Battles, Bar Masters, Big Giant Swords, Biggest and Baddest, Brew Masters, Comic Book men en dat soort troep...?
Edit: Finding Sasquatch daarbij
History Channel en National Geographic... allemaal dezelfde troep geworden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet Discovery, maar zou er zomaar op toepassing kunnen zijn:
of 10 jaar krabvissen, tering wat is dat saaiquote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:51 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
History Channel en National Geographic... allemaal dezelfde troep geworden.
Het is entertainment geworden in plaats van educatief.
Vroeger had je er nog een goede programma's op. Tegenwoordig is het alleen maar actie, 'extreme survival', explosies en kijken hoe een bedrijf hout loopt te hakken in een bos.
Er zijn echt behoorlijk wat mogelijkheden en ik vind het zeer interessant om over te brainstormen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en beide wisten dat te doen door zich te omringen door getrouwen.
Wat dat betreft kan het best mogelijk zijn dat hij is ontsnapt.
Je hebt ook lange tijd Duitse kolonies gehad in Argentinie, die qua denkbeelden ook niet echt mals waren.
Denk in dat geval overigens niet dat er dmv een foto bewijs kan worden geleverd dat hij toch echt ontsnapt is. Radovan Karad¸ić bijv. wist zichzelf onherkenbaar te maken door gewoon een belachelijk grote baard te laten groeien. Als Hitler inderdaad naar Argentinie was ontsnapt, dan had hij uiteraard veel meer mogelijkheden om zichzelf onherkenbaar te maken zodat hij toch nog een enigszins openbaar leven zou kunnen leiden zonder aandacht te trekken.
In ieder geval zitten er veel te veel raadsels rond zijn dood.
Op zich lijkt hij me niet de persoon die op zo'n laffe manier zijn land zou achterlaten.
Zelfde met de zogenaamde true crime docu's - allemaal gedramatiseerde maar dan als de echte verhaal gepresenteerd. Ik zie 't al 'n tijdje - de grenzen tussen realiteit en fantasie expres verwarrend gemaakt.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 01:51 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
History Channel en National Geographic... allemaal dezelfde troep geworden.
Het is entertainment geworden in plaats van educatief.
Vroeger had je er nog een goede programma's op. Tegenwoordig is het alleen maar actie, 'extreme survival', explosies en kijken hoe een bedrijf hout loopt te hakken in een bos.
Als Hitler ongezien is meegenomen en tegen die commandanten is gezegd dat hij zichzelf gedood heeft dan hebben ze weinig te zeggen bij dat Tribunaal. Is ook niet de eerste keer dat mensen dood worden verklaard terwijl ze nog leven.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 14:56 schreef Lichtkogel het volgende:
Post # 68 maakt het duidelijk. Hij is in Berlijn gestorven.
Het is ook niet logisch om te denken dat hij er m.b.v. de geallieerden tussenuit is geknepen, terwijl de rest van de commandanten die bij hem in de bunker waren allemaal terecht stonden in Neurenberg en werden opgehangen daarna. Alsof ze geen kick over hem zouden geven dat hij ervandoor gegaan zou zijn terwijl hen de 'hangman' wachtte.
Overigens was Neurenberg het eerste oorlogstribunaal wat er was. Voorheen, als er oorlog was gevoerd, dan had een land gewoon verloren, lag het in puin en was het klaar.
Nu vonden de geallieerden het nodig om 4 rechters aan te wijzen die de Duitsers zouden veroordelen. Een rechter uit US, Engeland, Frankrijk en Sovjet-Unie... hoe bedoel je 'vooringenomen' ? Kon nooit een eerlijke rechtszaak zijn dus.
"History is written by the victors"
het tribunaal was sowieso een toneelstuk. Een farce. En ja een paar badguy zijn geofferd maar de rest is gewoon lekker verhandeld via operation paperclip.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als Hitler ongezien is meegenomen en tegen die commandanten is gezegd dat hij zichzelf gedood heeft dan hebben ze weinig te zeggen bij dat Tribunaal. Is ook niet de eerste keer dat mensen dood worden verklaard terwijl ze nog leven.
Overigens zijn oorlogstribunalen al vrij oud. Vonden wel vaker al plaats. Genoeg over te vinden ook.
Op zich vielen de straffen in mijn ogen mild uit.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 15:09 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Als Hitler ongezien is meegenomen en tegen die commandanten is gezegd dat hij zichzelf gedood heeft dan hebben ze weinig te zeggen bij dat Tribunaal. Is ook niet de eerste keer dat mensen dood worden verklaard terwijl ze nog leven.
Overigens zijn oorlogstribunalen al vrij oud. Vonden wel vaker al plaats. Genoeg over te vinden ook.
edit: Het is wel weer goed met je en jouw favoriete docu. zoek maar eens een andere bron.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 19:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
Op zich vielen de straffen in mijn ogen mild uit.
Van alle aangeklaagden werden er vijfendertig vrijgesproken. Vierentwintig werden ter dood veroordeeld, twintig tot een levenslange gevangenisstraf en achtennegentig kregen een gevangenisstraf tussen de achttien maanden en vijfentwintig jaar. Op 31 januari 1951 verminderde de Geallieerde Hoge Commissaris John McCloy verschillende straffen. Van diegenen die ter dood veroordeeld waren, werden slechts twaalf doodstraffen uitgevoerd. Elf werden omgezet naar gevangenisstraffen en één persoon werd uitgeleverd aan België, waar hij in gevangenschap stierf.
Veel van de grootste oorlogs misdadigers wisten te ontkomen en anderen namen hun eigen leven.
De indoctrinatie zat er goed in dat sommige gewoon hun eigen leven voor de komst van de nazi's niks voor vonden stellen en daardoor zichzelf maar van het leven beroven, denk hierbij aan een Magda Goebels.
Hitler had altijd verkondigd dat iedereen in opdracht van hem handelde.
Zodat iedereen daarop terug kon vallen het zogenoemde Führerbefehl.
En wist donders goed wat het invield, aan het eind was er maar 2 opties zelfmoord of vluchten.
Als hij was gebleven denk ik dat de russen hem binnen no time een kopje kleiner hadden gemaakt.
Die angst zat er goed in!
Dat is een stuk uit een film.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:20 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Even deze op de 10:00 zetten om te zien of het 'meeviel' met de berechtingen:
Van een waargebeurd verhaal over Albert Pierrepoint, de beul van de UK en daarmee 'the last hangman'. Hij heeft zo'n 200 Nationaal Socialisten opgehangen na de oorlog. Overigens werd hij ingeschakeld omdat nogal veel van de ophangingen verkeerd gingen, en vanwege de expertise in zijn vak haalden ze hem erbij dus.quote:
ik denk dat je beter dan deze bron had kunnen gebruiken:quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:37 schreef Lichtkogel het volgende:
[..]
Van een waargebeurd verhaal over Albert Pierrepoint, de beul van de UK en daarmee 'the last hangman'. Hij heeft zo'n 200 Nationaal Socialisten opgehangen na de oorlog. Overigens werd hij ingeschakeld omdat nogal veel van de ophangingen verkeerd gingen, en vanwege de expertise in zijn vak haalden ze hem erbij dus.
Back on-topic, denk je dat hij ontsnapt is? Af dat ie zelfmoord heeft gepleegd.quote:
Je weet onderhand dondersgoed dat die docu niet gewenst is dus haal die plaat weg voor je kop en zoek maar andere bronnen om je punt kracht bij te zetten.quote:
Had gekund... maar daar hebben ze het over oorlogsmisdadigers. En ik geloof heus wel dat Duitsland oorlogsmisdaden is begaan, echter vind ik het een nogal apart gegeven dat alleen Duitsland terecht stond, voor een 'geallieerden tribunaal', terwijl de geallieerden ook nogal veel oorlogsmisdaden zijn begaan met al hun brandbombardementen puur op steden en het afwerpen van 2 atoombommen. Het is hetzelfde als 2 mensen die ruzie hebben gekregen, de 1 heeft de ander knock-out geslagen en mag degene daarna degene die k-o gemept is nog berechten ook. Oneerlijk dus en zo zal de reden van de ruzie nooit bekend worden. Tevens bestaat de kans dat verhalen nog aangedikt worden ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat je beter dan deze bron had kunnen gebruiken:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Albert_Pierrepoint
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |