HP De Tijd: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-de-oekraine-crisis/quote:Op woensdag 2 september 2015 13:34 schreef john2406 het volgende:
Is dat land trouwens rijk aan grondstoffen?
Dan kan ik me wel voorstellen waarom en waarvoor als het zo is.
Nou daar heb ik me in vergist dan, maar alsnog kan een vrijhandelsakkoord er voor zorgen dat de corruptie wordt aangepakt (omdat pro europese regering nu). We moeten ook wel beseffen dat er in 2014 veel veranderd is op dat gebied, maar het lijkt er op dat de huidige regering echt voor de EU gaat.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, het is niet helemaal zo erg.
Het is wel het meest corrupte land van Europa: http://www.transparency.org/cpi2014/results
Maar het is inderdaad slechts het een-na-minst ontwikkelde land (voor Servie) van Europa: https://en.wikipedia.org/(...)an_Development_Index
En het is inderdaad ook slechts het een-na-armste land (voor Moldavie) van Europa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita
Poe hee, nou, dat is toch wel een wereld van verschil hoor!
Ik heb gehoord dat die eerste 100000 alleen maar zijn om in aanmerking te komen dat er daarbovenop nog de nodige moeten volgen om er voor in aanmerking te komen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:36 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Stel dat er 300.000 handtekeningen komen, die vervolgens begin 2016 volledig genegeerd worden door de regering, oftewel de regering geeft een dikke middelvinger kan dit best wel is invloed gaan hebben op de verkiezingen in 2017.
Er moeten er 300.000 zijn voor 28 sep.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat die eerste 100000 alleen maar zijn om in aanmerking te komen dat er daarbovenop nog de nodige moeten volgen om er voor in aanmerking te komen.
Weet niet wat ervan klopt trouwens.
Zoiets had ik me al gedacht, bij de Eu en dan achteraf faliet verklaren misschien of in de schulden steken?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:37 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
HP De Tijd: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-de-oekraine-crisis/
"Lang durfden Europese politici de winning van schaliegas niet te bespreken. Nu Amerika heeft laten zien hoe het land de vruchten plukt van schaliegaswinning, wil ook Europa een graantje meepikken. En het toeval wil dat Oekraïne, het oostelijke deel om precies te zijn, beschikt over grote voorraden."
En hoeveel zijn er tot nu toe?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:39 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Er moeten er 300.000 zijn voor 28 sep.
Dat is maar een vraag. In electoraal opzicht stellen die 300k aan stemmen geen ene kut voor. Een regenbuitje op de dag van verkiezingen heeft (serieus!) een grotere impact.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:36 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Stel dat er 300.000 handtekeningen komen, die vervolgens begin 2016 volledig genegeerd worden door de regering, oftewel de regering geeft een dikke middelvinger kan dit best wel is invloed gaan hebben op de verkiezingen in 2017.
Tussen de 100.000 en 150.000 op dit moment.quote:
Dat is wel wat ruim genomen. Eerder meer de 100k dan de 150k.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Tussen de 100.000 en 150.000 op dit moment
En in welke tijd hebben ze dat gehaald, kan je nagaan of vanuit gaan dat ze het meeste gehad hebben denk ik dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:43 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Tussen de 100.000 en 150.000 op dit moment
Ze hadden er meer dan 100.000 dinsdag ochtend maar hoorde dat er na de uitzending bij pauw het stormliep met handtekeningen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is wel wat ruim genomen. Eerder meer de 100k dan de 150k.
Ze zijn een paar weken geleden begonnen volgens mij. Maar gisteren was Jan Roos bij Pauw dus er zullen er nu wel veel bijkomen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
En in welke tijd hebben ze dat gehaald, kan je nagaan of vanuit gaan dat ze het meeste gehad hebben denk ik dan?
Ze hebben in een ruime week meer dan 100.000 handtekeningen gehaald. Echter, hadden ze weinig media aandacht. Nu ze bij Pauw zijn geweest zijn ze gelijk een stuk bekender.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
En in welke tijd hebben ze dat gehaald, kan je nagaan of vanuit gaan dat ze het meeste gehad hebben denk ik dan?
Tjah, uit ervaring kan ik je vertellen dat één uitzending Pauw geen 50k aan handtekeningen oplevert. Als je geluk hebt zijn dat er een stuk of 5 a 6 duizend. Ook veel voor één dag.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:45 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze hadden er meer dan 100.000 dinsdag ochtend maar hoorde dat er na de uitzending bij pauw het stormliep met handtekeningen.
Ik gun het ze hoor, maar of het wat gaat doen?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:46 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ze hebben in een ruime week meer dan 100.000 handtekeningen gehaald. Echter, hadden ze weinig media aandacht. Nu ze bij Pauw zijn geweest zijn ze gelijk een stuk bekender.
Nouja ik vind 300.000 best veel. Als je bedenkt dat bijvoorbeeld een nr. 27 van de VVD in de tweede kamer maar 1100/1200 voorkeursstemmen heeft.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is maar een vraag. In electoraal opzicht stellen die 300k aan stemmen geen ene kut voor. Een regenbuitje op de dag van verkiezingen heeft (serieus!) een grotere impact.
Dat beweer ik nergens. Het gaat erom dat een systeem waarbij kiezers één keer per vier jaar om hun mening wordt gevraagd wel erg beperkt is. Ergens moet daarbij een waarborg worden ingebouwd.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:02 schreef Zolder het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot bijna de gehele tweede kamer, ben jij natuurlijk wel iemand die daadwerkelijke kennis van zaken heeft over onderwerpen waarover ze stemmen.
Ja, maar de meeste Kamerleden scoren rond dat aantal. 1000+ voorkeursstemmen is best veel (zeker van een grote partij) en een teken dat je een goede achterban hebt.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:47 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Nouja ik vind 300.000 best veel. Als je bedenkt dat bijvoorbeeld een nr. 27 van de VVD in de tweede kamer maar 1100/1200 voorkeursstemmen heeft.
Wat is er dan verkeerd aan een STERKE oppositie, lees goed sterke die zich dus niet verkoopt?quote:Op woensdag 2 september 2015 13:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste Kamerleden scoren rond dat aantal. 1000+ voorkeursstemmen is best veel (zeker van een grote partij) en een teken dat je een goede achterban hebt.
Wat betreft zetels: als die 300k allemaal PvdA stemmers zijn die dan massaal GroenLinks gaan stemmen dan kan het nog wel eens interessant worden. Goede kans dat er al veel PVV, CDA en SP stemmers tussen zit die gewoon oppositie blijven stemmen. Dat schiet dan niet al op.
Ik hoop gewoon dat ze die 300.000 halen of het nou wat uithaalt of niet. Het geeft alleen maar extra rompslomp voor partijen als de VVD en de D66 die juist pro-referenda zijn (als het onderwerp hun uitkomt, wat nu niet het geval is).quote:Op woensdag 2 september 2015 13:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, maar de meeste Kamerleden scoren rond dat aantal. 1000+ voorkeursstemmen is best veel (zeker van een grote partij) en een teken dat je een goede achterban hebt.
Wat betreft zetels: als die 300k allemaal PvdA stemmers zijn die dan massaal GroenLinks gaan stemmen dan kan het nog wel eens interessant worden. Goede kans dat er al veel PVV, CDA en SP stemmers tussen zit die gewoon oppositie blijven stemmen. Dat schiet dan niet al op.
Het is wel zo'n beetje het aantal mensen in Nederland dat lid is van een politieke partij. Die stellen dus ook allemaal geen ene kut voor.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is maar een vraag. In electoraal opzicht stellen die 300k aan stemmen geen ene kut voor.
De wereld is zo aan het verharden, en dat beetje tijd wat de mensen nog hebben willen ze toch echt ontspannen.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze die 300.000 halen of het nou wat uithaalt of niet. Het geeft alleen maar extra rompslomp voor partijen als de VVD en de D66 die juist pro-referenda zijn (als het onderwerp hun uitkomt, wat nu niet het geval is).
Dat klopt. In electoraal opzicht zijn partijleden (ongeveer 2% van Nederland) niet interessant. Je scoort er althans geen zetels mee. Dat is maar goed ook, want anders stond de uitslag van elke verkiezing van te voren al vast. In democratisch opzicht hebben partijleden natuurlijk meer in de melk te brokkelen dan niet leden, al is het maar omdat zij ook stemrecht hebben binnen de partij zelf.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het is wel zo'n beetje het aantal mensen in Nederland dat lid is van een politieke partij. Die stellen dus ook allemaal geen ene kut voor.
VVD is uitgesproken tegen referenda! Ik moet het even op zoeken maar vrij zeker dat het zelfs een verkiezingsstandpunt is.quote:Op woensdag 2 september 2015 13:56 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Ik hoop gewoon dat ze die 300.000 halen of het nou wat uithaalt of niet. Het geeft alleen maar extra rompslomp voor partijen als de VVD en de D66 die juist pro-referenda zijn (als het onderwerp hun uitkomt, wat nu niet het geval is).
Ik kan uit ervaring praten dat het officiële standpunt van de VVD tegen referenda is. Echter, zijn de meeste Kamerleden persoonlijk voor.quote:Op woensdag 2 september 2015 14:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
VVD is uitgesproken tegen referenda! Ik moet het even op zoeken maar vrij zeker dat het zelfs een verkiezingsstandpunt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |