abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 september 2015 @ 10:45:53 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_155728620
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:43 schreef Geralt het volgende:
Afgelopen week ergens al getekend.

Goed initiatief.
Nationale parlementen moeten het nog bekrachtigen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:16:26 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155729120
quote:
Ja, dat zag iedereen al aankomen. Pure geldverspilling dit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155729256
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:03 schreef DustPuppy het volgende:
Het "Alsjeblieft, Rusland, doe ons geen pijn!" referendum.
Het ligt dieper dan dat.
Ik denk dat ze er gewoon op uit zijn om aan te tonen dat politiek Den Haag geen fluit meer te vertellen heeft over Nederland, maar dat de soevereiniteitsoverdracht al in een veel verder stadium is dan wat er gezegd wordt.
De uitslag van een eventueel referendum wordt gewoon gegeneerd, geen verrassing. De schade zal echter enorm zijn. Dat referendum in 2005 wordt nog vaak zat aangehaald, dit referendum maakt het alleen maar erger.
  dinsdag 1 september 2015 @ 11:35:34 #154
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_155729560
Mogelijk is nergens de minachting voor democratie groter dan in de Tweede Kamer. Eén keer per vier jaar stemmen en verder bek dicht.

Ik heb in de jaren negentig een tijdje in politiek Den Haag rondgelopen en dat heeft toen mijn mening over de politiek drastisch veranderd. Er zit in de Tweede Kamer amper iemand die daadwerkelijke kennis van zaken heeft over onderwerpen waarover ze stemmen. De mythische elite die met mandaat van de kiezer op basis van gedegen kennis tot besluiten komt, bestaat niet.

Een stem heeft ook zelden iets met de inhoud van een voorstel te maken, maar alles met de politieke positie van de fractie en waar motie/wetsvoorstel vandaan komt. Een factor die ook niet bijdraagt aan gedegen besluitvorming.

Een corrigerend en bindend referendum is zeer dringend noodzakelijk om burgers in ieder geval één democratisch middel te geven besluitvorming te beïnvloeden. Die ene stem per vier jaar op een partij is dat in ieder geval niet.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_155730935
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:35 schreef Dwersdriever het volgende:
Mogelijk is nergens de minachting voor democratie groter dan in de Tweede Kamer. Eén keer per vier jaar stemmen en verder bek dicht.

Ik heb in de jaren negentig een tijdje in politiek Den Haag rondgelopen en dat heeft toen mijn mening over de politiek drastisch veranderd. Er zit in de Tweede Kamer amper iemand die daadwerkelijke kennis van zaken heeft over onderwerpen waarover ze stemmen.
Dit artikel kan je vast wel bekoren. Komt uit 2000.
100 tweede kamerleden krijgen een geschiedenisquizje toegestuurd om te kijken hoe het met de kennis over de vaderlandsche geschiedenis gesteld is.
Helemaal onderaan staan de eindscores.

quote:
Wie vermoordde Willem van Oranje?' 'Ach ja, ik zie het zo voor me', zegt Van 't Riet (D66). 'Het was ergens op zo'n trap.'
quote:
Geen enkele fout maakte topscorer PvdA-er Valk, die zijn succes verklaart met: 'ik ben nog van voor de basisvorming. En van huis uit ben ik historicus.'
quote:
Op de allerlaatste plaats eindigde D66-kamerlid De Koning, die alle vragen fout beantwoordde. 'Ik had vroeger een drie voor geschiedenis', zegt ze. 'Ik weet er echt niets van.' Bovendien, verontschuldigt ze zich: 'Ik vind al die wetenswaardigheden maar onzin.' :')
quote:
Maar wie een partij wil met een hoog historisch gehalte moet SGP stemmen. In het partijenklassement staat deze partij bovenaan.
quote:
Tweede partij op de ranglijst is de PvdA, de partij van topscorer Valk, met gemiddeld 7,1 vragen goed. De partij heeft veel leden in de top van de scorelijst, maar ook onderaan, waardoor het gemiddelde flink omlaag wordt gehaald.
quote:
Slecht scoort GroenLinks, waarvan de twee deelnemers gemiddeld vier vragen goed beantwoordden. Zelfs vragen over het vrouwenkiesrecht en over Van Heutsz werden fout beantwoord, terwijl de voorgeschiedenis van de partij in ieder geval bij dit soort onderwerpen andere verwachtingen wekt.
Ander testje uit 2006 onderzocht de juridische kennis, ook ondermaats.

Melanie Schultz heeft te weinig kennis als het gaat over het spoor aldus een enquête commissie.

En ja hoor. Tweede kamer niet goed geïnformeerd over de Europese Unie. De stukken die de tweede kamer krijgt vergeleken met de rest. Ze krijgen alleen het spul wat iedereen in kan zien :')
Dit is in 2013 verandert nadat er over geklaagd werd. Met andere woorden: tot die tijd hebben ze met z'n allen zitten praten over onderwerpen waar ze amper van op de hoogte waren. Hoe heeft de tweede kamer tot die tijd de regering kunnen controleren terwijl ze amper geïnformeerd waren?
pi_155737202
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou nou nou. Is Oekraine wel echt een Europees land? Ik weet er het fijne niet van maar het klinkt als een armoedige kleptokratische bende die in de rest van Europa z'n gelijke niet kent. Waarom moet "het westen" dan zo expansief zijn? Is het niet genoeg dat Polen, Slowakije en Roemenie in de EU en in de Navo zitten? Moet de grens per se alsmaar verder naar het oosten verlegd worden ongeacht om wat voor landen het nou eigenlijk gaat?
Die landen zoeken toch echt zelf toenadering tot ons. Misschien dat Moskou er daarom ook meer baat bij heeft als ze eens uit gaan zoeken waarom al die landen de invloedssfeer van de EU verkiezen boven de Russische.
pi_155738276
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Die landen zoeken toch echt zelf toenadering tot ons. Misschien dat Moskou er daarom ook meer baat bij heeft als ze eens uit gaan zoeken waarom al die landen de invloedssfeer van de EU verkiezen boven de Russische.
Misschien dat "die landen" dan eerst intern ook wat werk ervan kunnen maken om Europese standaards te hanteren.

Bij de Oost-Europese landen die nu EU-lid zijn, is de weg volgens mij geweest dat die een associatie-overeenkomst hebben gekregen en dat de eerstvolgende stap direct het EU-lidmaatschap was.

Waarom doen we dat bij Oekraïne, Moldavië en Georgië niet? Waarom is een associatieovereenkomst met die landen niet genoeg en wachten we niet totdat ze voldoende werk ervan hebben gemaakt om niet alleen in woorden bij Europa te zeggen te willen horen, maar ook met daden van hun land een Europees land te maken? Waarom moet daar zo overhaast een "deep and comprehensive" vrijhandelsverdrag worden gesloten? Ik heb wel een idee: omdat er gedacht wordt dat als we die landen uit de Russische invloedssfeer halen, het vanzelf ineens *poef* welvarende, democratische rechtsstaten zonder corruptie worden.

Ik vind dat naïef. Het verwachte resultaat blijft waarschijnlijk uit en het enige wat wel bereikt wordt is dat Poetin pissed is.
  dinsdag 1 september 2015 @ 20:33:55 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155741942
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:47 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik snap best dat die landen dat willen. De vraag is of de veiligheid en de welvaart van de huidige Europese burgers er mee gediend is. De staat is er voor zijn burgers, niet andersom.
The End Times are wild
pi_155753827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 18:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien dat "die landen" dan eerst intern ook wat werk ervan kunnen maken om Europese standaards te hanteren.

Bij de Oost-Europese landen die nu EU-lid zijn, is de weg volgens mij geweest dat die een associatie-overeenkomst hebben gekregen en dat de eerstvolgende stap direct het EU-lidmaatschap was.

Waarom doen we dat bij Oekraïne, Moldavië en Georgië niet? Waarom is een associatieovereenkomst met die landen niet genoeg en wachten we niet totdat ze voldoende werk ervan hebben gemaakt om niet alleen in woorden bij Europa te zeggen te willen horen, maar ook met daden van hun land een Europees land te maken? Waarom moet daar zo overhaast een "deep and comprehensive" vrijhandelsverdrag worden gesloten? Ik heb wel een idee: omdat er gedacht wordt dat als we die landen uit de Russische invloedssfeer halen, het vanzelf ineens *poef* welvarende, democratische rechtsstaten zonder corruptie worden.

Ik vind dat naïef. Het verwachte resultaat blijft waarschijnlijk uit en het enige wat wel bereikt wordt is dat Poetin pissed is.
Omdat internationale handel een groot onderdeel van de westerse cultuur is ;) zulke verdragen zijn cruciaal om de economie te laten ontwikkelen, en dat is slecht?
pi_155754639
Ze zijn ondertussen de 100.000 gepasseerd :)
Rossoneri siamo noi.
pi_155755122
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:30 schreef ForzaMilan het volgende:
Ze zijn ondertussen de 100.000 gepasseerd :)
Zou het doel hebben, volgens mij staat het schip al meer als halfvol.

Ik heb een keer de kans gehad om tegen die Grondwet te stemmen, helaas is dat naast zich neer gelegd geworden.
Nou doe ik het dus niet meer.
pi_155755525
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 10:48 schreef Zolder het volgende:

[..]

Omdat internationale handel een groot onderdeel van de westerse cultuur is ;) zulke verdragen zijn cruciaal om de economie te laten ontwikkelen, en dat is slecht?
Ten eerste draait ook in het westen niet alles alleen maar om economie. En ten tweede is het naief om te denken dat een vrijhandelsverdrag een voldoende voorwaarde voor economische voorspoed is. Oekraine schiet er niks mee op als ze op andere vlakken niet hervormen en Europa heeft er niks aan om in het kader van wederzijdse erkenning van conformiteit gevaarlijke rotzooi te importeren.
  woensdag 2 september 2015 @ 12:22:44 #163
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_155755702
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_155756352
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste draait ook in het westen niet alles alleen maar om economie. En ten tweede is het naief om te denken dat een vrijhandelsverdrag een voldoende voorwaarde voor economische voorspoed is. Oekraine schiet er niks mee op als ze op andere vlakken niet hervormen en Europa heeft er niks aan om in het kader van wederzijdse erkenning van conformiteit gevaarlijke rotzooi te importeren.
1 niet alles maar wel veel
2 maar het stimuleert economische voorspoed en daarme samen "andere hervormingen" (lekker vaag) wel

Wat weet jij nou over gevaarlijke rotzooi daar
pi_155756411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 11:35 schreef Dwersdriever het volgende:

Ik heb in de jaren negentig een tijdje in politiek Den Haag rondgelopen en dat heeft toen mijn mening over de politiek drastisch veranderd. Er zit in de Tweede Kamer amperbesluiten komt, bestaat niet.

Een stem heeft ook zelden iets met de inhoud van een voorstel te maken, maar alles met de politieke positie van de fractie en waar motie/wetsvoorstel vandaan komt. Een factor die ook niet bijdraagt aan gedegen besluitvorming.

Een corrigerend en bindend referendum is zeer dringend noodzakelijk om burgers in ieder geval één democratisch middel te geven besluitvorming te beïnvloeden. Die ene stem per vier jaar op een partij is dat in ieder geval niet.
En in tegenstelling tot bijna de gehele tweede kamer, ben jij natuurlijk wel iemand die daadwerkelijke kennis van zaken heeft over onderwerpen waarover ze stemmen.
pi_155756535
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:58 schreef Zolder het volgende:

[..]

1 niet alles maar wel veel
2 maar het stimuleert economische voorspoed en daarme samen "andere hervormingen" (lekker vaag) wel

Wat weet jij nou over gevaarlijke rotzooi daar
Vrijhandelsverdragen gaan normaal gesproken uit van wederzijdse erkenning van conformiteit. Een "deep and comprehensive" vrijhandelsverdrag met Oekraine bevat ongetwijfeld ook zo'n onderdeel.

Dat betekent dus dat als een Oekraiens bedrijf in Nederland een product wil verkopen, dat het dan genoeg is als er een Oekraiens papier bij zit dat zegt dat het aan de Oekraiense regels voldoet. Nederland is dan verplicht om erop te vertrouwen dat (a) de Oekraiense standaarden qua veiligheid etc. niet substantieel slechter zijn dan de Nederlandse en (b) dat de Oekraiense instanties niet corrupt zijn en geen certificaat afgeven voor producten die niet aan de regels voldoen.

Durf jij daarop te vertrouwen bij het armste, minst ontwikkelde en meest corrupte land (corrupter dan pakweg Wit-Rusland, China, Colombia of Ethiopie) van heel Europa? Ik niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 13:10:56 ]
pi_155756654
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Vrijhandelsverdragen gaan normaal gesproken uit van wederzijdse erkenning van conformiteit. Een "deep and comprehensive" vrijhandelsverdrag met Oekraine bevat ongetwijfeld ook zo'n onderdeel.

Dat betekent dus dat als een Oekraiens bedrijf in Nederland een product wil verkopen, dat het dan genoeg is als er een Oekraiens papier bij zit dat zegt dat het aan de Oekraiense regels voldoet. Nederland is dan verplicht om erop te vertrouwen dat (a) de Oekraiense standaarden qua veiligheid etc. niet substantieel slechter zijn dan de Nederlandse en (b) dat de Oekraiense instanties niet corrupt zijn en geen certificaat afgeven voor producten die niet aan de regels voldoen.

Durf jij daarop te vertrouwen bij het armste, minst ontwikkelde en meest corrupte land (corrupter dan pakweg Wit-Rusland, China, Colombia of Ethiopie) van heel Europa? Ik niet.
Ik neem aan dat vooraf voldoende is gecontroleerd of het land als geheel in aanmerking komt. Maar zelfs over het vrijhandelsverdrag met amerika waren er genoeg zeurpieten met hetzelfde argument.

Dat Oekraine het armste, minst ontwikkelende en meest corrupte land van europa is lijkt me nogal uit de lucht gegrepen
  woensdag 2 september 2015 @ 13:21:12 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155756741
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:16 schreef Zolder het volgende:
Dat Oekraine het armste, minst ontwikkelende en meest corrupte land van europa is lijkt me nogal uit de lucht gegrepen
Die eer gaat natuurlijk al naar onze Waalse zuiderburen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155756826
Trouwens er lopen momenteel onderhandelingen de Verenigde Staten (VS), Canada, India, Maleisië, Mercosur, Oekraïne, Rusland en Singapore over een vrijhandelsakkoord. Er is momenteel al zo'n verdrag met Peru, Colombia en Zuid korea.

Bron: https://www.rijksoverheid(...)vrijhandelsakkoorden

Maar nee Oekraine, dan is het een probleem hoor :')
pi_155756923
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:16 schreef Zolder het volgende:

[..]

Ja, het is niet helemaal zo erg.

Het is wel het meest corrupte land van Europa: http://www.transparency.org/cpi2014/results
Maar het is inderdaad slechts het een-na-minst ontwikkelde land (voor Servie) van Europa: https://en.wikipedia.org/(...)an_Development_Index
En het is inderdaad ook slechts het een-na-armste land (voor Moldavie) van Europa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita

Poe hee, nou, dat is toch wel een wereld van verschil hoor!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2015 13:30:52 ]
pi_155756956
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:25 schreef Zolder het volgende:
Trouwens er lopen momenteel onderhandelingen de Verenigde Staten (VS), Canada, India, Maleisië, Mercosur, Oekraïne, Rusland en Singapore over een vrijhandelsakkoord. Er is momenteel al zo'n verdrag met Peru, Colombia en Zuid korea.

Bron: https://www.rijksoverheid(...)vrijhandelsakkoorden

Maar nee Oekraine, dan is het een probleem hoor :')
Zijn dat "deep and comprehensive" handelsakkoorden? Die met de minder ontwikkelde landen uit dat rijtje?
pi_155756997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn dat "deep and comprehensive" handelsakkoorden? Die met de minder ontwikkelde landen uit dat rijtje?
Weet ik veel. Ik denk dat je elk vrijhandelsakkoord wel "deep and comprehensive" kan noemen, en Oekraine staat gewoon in hetzelfde rijtje en ook daarbij wordt geeen aparte vermelding gemaakt.
  woensdag 2 september 2015 @ 13:34:30 #173
66825 Reya
Fier Wallon
pi_155757003
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die eer gaat natuurlijk al naar onze Waalse zuiderburen.
Onnodig, dit :{
pi_155757012
Is dat land trouwens rijk aan grondstoffen?
Dan kan ik me wel voorstellen waarom en waarvoor als het zo is.
pi_155757050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 11:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het doel hebben, volgens mij staat het schip al meer als halfvol.

Ik heb een keer de kans gehad om tegen die Grondwet te stemmen, helaas is dat naast zich neer gelegd geworden.
Nou doe ik het dus niet meer.
Stel dat er 300.000 handtekeningen komen, die vervolgens begin 2016 volledig genegeerd worden door de regering, oftewel de regering geeft een dikke middelvinger kan dit best wel is invloed gaan hebben op de verkiezingen in 2017.
Rossoneri siamo noi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')