Waar baseer je dat op?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:06 schreef Ryon het volgende:
Ik heb geen problemen met raadgevende referenda maar dit is gewoon een kansloze poging om wat tokkies en andere PVV'ers een tijdsbesteding te geven. Jammer, want dit had een hele interessante ' showcase' kunnen zijn van wat de nieuwe wet allemaal mogelijk kan maken.
De kosten van zo'n referendum zijn een schijntje in vergelijking met wat Oekraïne in de EU ons gaat kosten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat de behandeling van ouderen altijd een heet hangijzer is voor de mensen die graag dit referendum willen lijkt me dat dat geld dus ook makkelijk gestoken zou kunnen worden in het beter verzorgen van onze ouderen zodat ze vaker dan 1x in de week kunnen schijten.
Alleen landen waar wat mee is zijn nog over (afgezien van de verstandige landen die bewust kiezen voor geen EU-deelname)quote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Moet er niet een zekere mate van interne stabiliteit zijn voordat een land überhaupt in aanmerking komt voor een toetredingsprocedure?
Alleen al door het eeuwige geklooi in Abchazië, Ossetië, Transnistrië en sinds vorig jaar de Donbas lijken bovenstaande landen voorlopig niet bepaald in aanmerking te komen voor een (kandidaats-)lidmaatschap. En dan zijn er nog de criteria op het gebied van mensenrechten en economie. Het zal zo'n vaart niet lopen, lijkt me.
De meest recente jaarlijkse Enlargement Strategy Paper van de Europese Commissie al gelezen? De landen die je noemt zijn geen kandidaat-lidstaten, maar potentiële kandidaat-lidstaten en er moet verschrikkelijk veel verbeteren in die landen alvorens een EU-lidmaatschap überhaupt tot de mogelijkheden behoort. Zolang er niets verbetert komt het lidmaatschap ook geen spat dichterbij. Met Bosnië staat het nu bijvoorbeeld helemaal stil.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De kosten van zo'n referendum zijn een schijntje in vergelijking met wat Oekraïne in de EU ons gaat kosten.
[..]
Alleen landen waar wat mee is zijn nog over (afgezien van de verstandige landen die bewust kiezen voor geen EU-deelname)
Albanië is straatarm, Kosovo is geen land, Servië heeft last van een afgescheiden provincie (Kosovo), Moldavië heeft grote interne problemen. Bosnië is 3 landen in 1, zeer onstabiel. Toch wil de EU al deze landen inlijven.
Het zijn inderdaad geen kandidaat-lidstaten, behalve Servië. Het is helemaal geen welkome toevoeging. Roemenië en Bulgarije zijn straatarm en corrupt (ik ben er veel geweest), maar toch mochten ze er bij. Op papier zijn de eisen hoog, maar in de praktijk is expansie het hoogste doel.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:49 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
De meest recente jaarlijkse Enlargement Strategy Paper van de Europese Commissie al gelezen? De landen die je noemt zijn geen kandidaat-lidstaten, maar potentiële kandidaat-lidstaten en er moet verschrikkelijk veel verbeteren in die landen alvorens een EU-lidmaatschap überhaupt tot de mogelijkheden behoort. Zolang er niets verbetert komt het lidmaatschap ook geen spat dichterbij. Met Bosnië staat het nu bijvoorbeeld helemaal stil.
En mocht het ooit zover komen dat één of meerdere van die landen wél aan alle EU-standaarden en normen voldoen dan zou het enkel een welkome toevoeging zijn voor zowel de burgers van het desbetreffende land als van de huidige EU.
Roemenië en Bulgarije (en in mijn ogen overigens ook Hongarije) hadden inderdaad geen lid moeten worden op dat moment; voor hen was het te vroeg. Dat besef is er door de problemen waar de EU tegenaan is gelopen nu redelijk EU-breed en daardoor is het hele toelatingsproces stukken strenger geworden. Van die fout is nu wel geleerd, dus zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad geen kandidaat-lidstaten, behalve Servië. Het is helemaal geen welkome toevoeging. Roemenië en Bulgarije zijn straatarm en corrupt (ik ben er veel geweest), maar toch mochten ze er bij. Op papier zijn de eisen hoog, maar in de praktijk is expansie het hoogste doel.
Had sowieso niet gemoeten. De EU is veel te groot. Beter is een EEG met West-Europese landen en een afzonderlijke organisatie voor het voormalig Warschaupact (minus Rusland).quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:57 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Roemenië en Bulgarije (en in mijn ogen overigens ook Hongarije) hadden inderdaad geen lid moeten worden op dat moment; voor hen was het te vroeg. Dat besef is er door de problemen waar de EU tegenaan is gelopen nu redelijk EU-breed en daardoor is het hele toelatingsproces stukken strenger geworden. Van die fout is nu wel geleerd, dus zo'n vaart zal het niet lopen.
Wanneer ze wel voldoen aan onze hernieuwde normen zijn ze van harte welkom. Alleen al het uitzicht op een potentieel lidmaatschap, ook al is dat wellicht nog wel 10-20 jaar verder in de toekomst, biedt de perfecte prikkels om zaken te verbeteren voor de burgers in de desbetreffende landen dus dat is enkel positief.
Sinds wanneer letten pro-EU'ers op de kosten? Eenmalig 15 miljoen is minder dan 1% wat we per jaar netto aan de EU afstaan (ca. 2 miljard). Een peulenschil dus.quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:24 schreef freako het volgende:
Hoeveel zou het organiseren van dit feest van de democratie eigenlijk gaan kosten? ¤10-15 miljoen, is dat een redelijke schatting?
Dat stel ik ook niet. Wel dat ze in dezelfde vijver vissen qua doelgroepquote:Op maandag 24 augustus 2015 00:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Burgercomité EU is een keurige club, die niets met de PVV te maken heeft.
Veel PVV-punten sluiten aan bij gezond verstand. Ook al brengt de PVV dingen niet altijd handig, is de partij niet echt professioneel, zijn er veel idioten (Dion Graus), bepaalde standpunten zijn wat mij betreft heel logisch als je je gezond verstand gebruikt. Zoals stoppen met die belachelijke ontwikkelingshulp.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Wel dat ze in dezelfde vijver vissen qua doelgroep
Opvallend trouwens dat een "keurige club" niet iets met de PVV te maken zou kunnen hebben
Helemaal vies van het PVV geluid zijn ze trouwens ook niet: http://www.burgercomite-e(...)-heeft-over-de-euro/
Ik ben de TS en ik heb bewust zo gedaan. Ik wilde namelijk niet een topic om alleen maar reclame te maken, want volgens mij mag dat niet op dit forum.quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:27 schreef YuckFou het volgende:
Ik twijfel of ik hier een topic voor in [NWS] ofzo moet aanmaken, de TS heeft iig een onwijs slechte topictitel gekozen omdat het open laat waar het precies over gaat, GEENPEIL in hoofdletters zou waarschijnlijk een stuk meer views genereren met als doel anderen over te halen te tekenen.
Ik heb het allang gedaan, gedeeld op twitter en facebook, wat me ook op kritiek kwam te weerstan van wat D66 mensen, maar dat boeit me niet, alleen al als experiment vind ik dit reuze interessant....
D66 is juist een partij die VÓÓR het referendum is. Wel hypocriet dat ze tegen een referendum zijn wanneer het om de EU gaat.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vind ik een lastige vergelijking. D66-fanatici hebben het volste recht om pro-EU te zijn maar wat ik laakbaar vind is dat ze het geen probleem vinden dat het lijnrecht tegen de bevolking in gaat. Dat is immoreel. Dat kan voorkomen worden met referenda.
Het zijn dus landen die blijkbaar geen intrinsieke motivatie voor onze kernwaarden hebben. Waarom zou je ze dan een worst voorhouden om te handelen alsof dat wel zo is?quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:57 schreef De_Kaas- het volgende:
Alleen al het uitzicht op een potentieel lidmaatschap, ook al is dat wellicht nog wel 10-20 jaar verder in de toekomst, biedt de perfecte prikkels om zaken te verbeteren voor de burgers in de desbetreffende landen dus dat is enkel positief.
De bevolking wil het wel degelijk, want die stemt daar op de pro-Europese partijen. Die landen komen door de geschiedenis van ver en hebben weinig ervaring met succesvolle anti-corruptieprogramma's, democratie, een markteconomie en een goed functionerende rechtsorde - maar willen die stap nu blijkbaar wel maken - en dan is het een goede stimulans wanneer de experts van de EC Europese best practices delen en helpen zodat ze het wiel niet opnieuw uit hoeven te vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het zijn dus landen die blijkbaar geen intrinsieke motivatie voor onze kernwaarden hebben. Waarom zou je ze dan een worst voorhouden om te handelen alsof dat wel zo is?
Ik sta open voor uitleg waarom dat advies niet vrijblijvender gevraagd kan worden.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:50 schreef De_Kaas- het volgende:
De bevolking wil het wel degelijk, want die stemt daar op de pro-Europese partijen. Die landen komen door de geschiedenis van ver en hebben weinig ervaring met succesvolle anti-corruptieprogramma's, democratie, een markteconomie en een goed functionerende rechtsorde - maar willen die stap nu blijkbaar wel maken - en dan is het een goede stimulans wanneer de experts van de EC Europese best practices delen en helpen zodat ze het wiel niet opnieuw uit hoeven te vinden.
Dat is nogal een aanname. Chinese hulp aan afrika is natuurlijk ook slechts uit menslievendheid bedoeld nietwaar?quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:50 schreef De_Kaas- het volgende:
Die hele Enlargement Strategy van de EU is er natuurlijk enkel op gericht om het als instrument te gebruiken om alle landen die in Europa liggen welvarend, stabiel en democratisch te maken.
1. Dat zou wel kunnen, maar waarom de moeilijke manier als het ook veel gemakkelijker en efficiënter kan en ze dan ook kans maken deel uit te maken van de interne markt?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:15 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik sta open voor uitleg waarom dat advies niet vrijblijvender gevraagd kan worden.
[..]
Dat is nogal een aanname. Chinese hulp aan afrika is natuurlijk ook slechts uit menslievendheid bedoeld nietwaar?
Dit klinkt natuurlijk onschuldig. Maar Turkije, een land dat al sinds de jaren '80 kandidaat-lid is, en de komende twintig jaar geen lid zal worden, krijgt wel ieder jaar netjes miljoenen op de rekening gestort vanuit de EU, omdat ze kandidaat-lid zijn. Dat zullen velen moeilijk te verkroppen vinden, maar de Nederlandse bevolking heeft daar totaal geen zeggenschap over.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:49 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
De meest recente jaarlijkse Enlargement Strategy Paper van de Europese Commissie al gelezen? De landen die je noemt zijn geen kandidaat-lidstaten, maar potentiële kandidaat-lidstaten en er moet verschrikkelijk veel verbeteren in die landen alvorens een EU-lidmaatschap überhaupt tot de mogelijkheden behoort. Zolang er niets verbetert komt het lidmaatschap ook geen spat dichterbij. Met Bosnië staat het nu bijvoorbeeld helemaal stil.
En mocht het ooit zover komen dat één of meerdere van die landen wél aan alle EU-standaarden en normen voldoen dan zou het enkel een welkome toevoeging zijn voor zowel de burgers van het desbetreffende land als van de huidige EU.
Er gaat inderdaad maandelijks 10 eurocent per Nederlander naar ontwikkelingsprojecten in Turkije, zoals we wel meer aan ontwikkelingsprojecten doen. De Europese bevolking heeft daar gewoon zeggenschap over en de Nederlandse dus ook, alleen zijn we uiteraard niet alleen in de EU.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:28 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dit klinkt natuurlijk onschuldig. Maar Turkije, een land dat al sinds de jaren '80 kandidaat-lid is, en de komende twintig jaar geen lid zal worden, krijgt wel ieder jaar netjes miljoenen op de rekening gestort vanuit de EU, omdat ze kandidaat-lid zijn. Dat zullen velen moeilijk te verkroppen vinden, maar de Nederlandse bevolking heeft daar totaal geen zeggenschap over.
Ontwikkelingsprojecten? Dat geld gaat rechtstreeks naar de Turkse regering. Nederland heeft geprobeerd dit te stoppen, maar vond daarvoor geen steun in de rest van Europa (lees: regeringsleiders). Het Europese volk heeft hier totaal niets over te zeggen verder, want het EP heeft nauwelijks pressiemiddelen en mag de begroting niet amenderen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:37 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Er gaat inderdaad maandelijks 10 eurocent per Nederlander naar ontwikkelingsprojecten in Turkije, zoals we wel meer aan ontwikkelingsprojecten doen. De Europese bevolking heeft daar gewoon zeggenschap over en de Nederlandse dus ook, alleen zijn we uiteraard niet alleen in de EU.
Wie vertegenwoordigen die regeringsleiders dan en aan wie dienen zij rekenschap af te leggen denk je?quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ontwikkelingsprojecten? Dat geld gaat rechtstreeks naar de Turkse regering. Nederland heeft geprobeerd dit te stoppen, maar vond daarvoor geen steun in de rest van Europa (lees: regeringsleiders). Het Europese volk heeft hier totaal niets over te zeggen verder, want het EP heeft nauwelijks pressiemiddelen en mag de begroting niet amenderen.
Dat je op een partij stemt, betekent niet dat je het eens bent met alles wat die partij vervolgens doet. Vaak is er geen alternatief en kiest men maar voor wat min of meer bij je past. Verkiezingsprogramma's zijn ook niet zo gedetailleerd dat ze ingaan op standpunten omtrent beleid van de EU. Vrijwel alle partijen in Nederland waren vóór de Europese Grondwet. In het referendum stemde twee derde van de bevolking tegen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:28 schreef De_Kaas- het volgende:
[..]
Wie vertegenwoordigen die regeringsleiders dan en aan wie dienen zij rekenschap af te leggen denk je?
Ze kwamen een tijdje terug ook al met een opinieartikel over hoe de burgeroorlog in Oekraïne eigenlijk onze schuld is:quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Wel dat ze in dezelfde vijver vissen qua doelgroep
Opvallend trouwens dat een "keurige club" niet iets met de PVV te maken zou kunnen hebben
Helemaal vies van het PVV geluid zijn ze trouwens ook niet: http://www.burgercomite-e(...)-heeft-over-de-euro/
Zo zijn ze ook voor een gekozen burgemeester, maar als als er een D66er benoemd wordt dan natuurlijk weer niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
D66 is juist een partij die VÓÓR het referendum is. Wel hypocriet dat ze tegen een referendum zijn wanneer het om de EU gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |