Ow ok. Ik heb mijn balans wel al gevonden denk ikquote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:52 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ik daarnaar probeer te streven, om in balans te zijn en harmonie te vinden met mezelf en de omgeving. Lukt de ene dag beter dan de andere.
Weinig, heb daar amper tijd voor.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ow ok. Ik heb mijn balans wel al gevonden denk ikniet helemaal natuurlijk, maar ja.
Maar spreuken en zo, doe je niet aan?
Dat impliceert ook dat goed en kwaad absolute waarden zouden zijn. Maar is dat wel zo?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:29 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Al minimaal 1 iemand hier is het met je oneens
Thnx!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:30 schreef Tem het volgende:
Even wat reacties verwijderd. Hou het ontopic en in de geest van het forum. Hihaho meuk mag wegblijven.
Ik ga uit van niet, maar denk wel dat er heksen zijn die een meer "kwaad" georienteerd zijn..quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat impliceert ook dat goed en kwaad absolute waarden zouden zijn. Maar is dat wel zo?
Ik ben van nature roodquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:59 schreef Lunatiek het volgende:
Wicca (moderne hekserij) werkt vooral met dualiteit. God/godin, licht/duister, goed/boosaardig, etc.
Als je iets veranderen wilt, kun je dat doen om iemand te schaden of niet om iemand te schaden - daartussen is weinig. Zwart/wit dus.
Grijze heksen zijn er weinig, veel verven hun haar rood
Mbt dat laatste, nee hoor. Dat zijn meer degene die je opvallen. Het merendeel kiest niet voor duidelijk geverfd rood.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:59 schreef Lunatiek het volgende:
Wicca (moderne hekserij) werkt vooral met dualiteit. God/godin, licht/duister, goed/boosaardig, etc.
Als je iets veranderen wilt, kun je dat doen om iemand te schaden of niet om iemand te schaden - daartussen is weinig. Zwart/wit dus.
Grijze heksen zijn er weinig, veel verven hun haar rood
Huh? Is dit serieus? Kleur van je haar verteld iets?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Mbt dat laatste, nee hoor. Dat zijn meer degene die je opvallen. Het merendeel kiest niet voor duidelijk geverfd rood.
Ik heb gehoord bij de duidelijk rood geverfde, maar hoor nu bij de "natuurlijke" kleur. Dat staat tussen haakjes omdat het alsnog geverfd is
Maar je kent ze wel. Ow, tis een mafkees...quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:11 schreef Spanky78 het volgende:
Nouja, je hebt natuurlijk de club die 'but harm noone' heeft verwijderd uit hun lijfspreuk... Thelemieten. Vaag clubje...
Ja. Google is je vriend.quote:
Ja, leuk voor google dat het er staat. Ik heb er geen fuck aan.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja. Google is je vriend.
Er zijn een heleboel 'occulte clubs' Thelema is niet goed/slecht maar hanteert wat andere ideeen. Do what thou will, love is the law, love under will.
Je kunt doen wat je wilt, maar het idee is om erachter te komen wat je 'echt' wil. EN dat dan te doen. Dus iets spiritueler dan alleen meer doenw at je leuk lijkt. Mar duidelijk is dat harm noone er niet bij staat... dus als het nodig is, zou je dat wel mogen/kunnen doen.
Nou, je hebt in ieder geval de juiste instelling. Succes ermee.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ja, leuk voor google dat het er staat. Ik heb er geen fuck aan.
Moet iedereen zichzelf maar opleiden, op basis van heksensites uit 1996 of zo?
Dan heb jij dus de verkeerde instelling?quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Nou, je hebt in ieder geval de juiste instelling. Succes ermee.
Nee dus. Er staat juist dat dat weinig verteld.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:03 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Huh? Is dit serieus? Kleur van je haar verteld iets?
Het echte harm non,vooral het niet mogen gebruiken voor jezelf, voor zelfverrijking, is dan ook een christelijke invloed. Dat idee loslaten, wel echt kijken naar wat jij wil, zonder dat je daarmee bewust kwaad berokkend(maar dat ook niet perse schuwt, daar waar nodig), past veel meer bij oude traditie. Die oude traditie kende niet de scheiding van goed en kwaad zoals het christendom kent.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja. Google is je vriend.
Er zijn een heleboel 'occulte clubs' Thelema is niet goed/slecht maar hanteert wat andere ideeen. Do what thou will, love is the law, love under will.
Je kunt doen wat je wilt, maar het idee is om erachter te komen wat je 'echt' wil. EN dat dan te doen. Dus iets spiritueler dan alleen meer doenw at je leuk lijkt. Mar duidelijk is dat harm noone er niet bij staat... dus als het nodig is, zou je dat wel mogen/kunnen doen.
Bij 'heksen' is er geen voorgeschreven regel boekje. Je zal het wiel zelf moeten uitvinden.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ja, leuk voor google dat het er staat. Ik heb er geen fuck aan.
Moet iedereen zichzelf maar opleiden, op basis van heksensites uit 1996 of zo?
Ok, dat is best lastig. Maar wat ben jij dan, dat jij dit weet?quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij 'heksen' is er geen voorgeschreven regel boekje. Je zal het wiel zelf moeten uitvinden.
Twijfel aan alles, denk over alles, kom tot je eigen conclusie's. Er is geen meester om te volgen, geen regeltjes die een ander heeft opgesteld voor je. Er is alleen je eigen geest die kennis kan beoordelen, jij en jij alleen bent je eigen meester.
Er is dus geen vaste manier om een heks te zijn. De wegen tot het hogere zijn legio, vindt je eigen weg.
Ik ben erodome, mijn echte naam zal ik je hier niet vertellenquote:Op maandag 31 augustus 2015 23:09 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ok, dat is best lastig. Maar wat ben jij dan, dat jij dit weet?
quote:Op maandag 31 augustus 2015 23:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben erodome, mijn echte naam zal ik je hier niet vertellen
Ik noem mezelf een heks, maar weet dat ik tot een zeer diverse groep behoor met een bepaalde gedachtegang. Vandaar dat ik een verschil maak tussen wicca(garderisten, volgers van gerald gardner) en heksen.
Als je vraagt wat heksen en wicca's bindt dan zou ik zeggen de jaarfeesten en evt de maanfeesten. Daarnaast het bestaan van magie en een grofweg gelijk wereldbeeld.
Hoe dat precies ingevuld wordt is zeer divers en dat is, naar mijn mening, juist de kracht en de schoonheid van dit geloof.
Er is geen georganiseerde religie, er is geen vastgestelde manier van doen. Er is vooral de eigen invulling, de eigen manier van denken en doen. Zonder overheersing van wie dan ook.
Vind het wel belangrijk om over consequentie's na te denken. Wat ik vooral niet heb overgenomen is de new age achtige houding dat zolang je intentie's goed zijn het gevolg goed zal zijn. Zo werkt de natuur gewoon niet, goede intentie's worden opgegetenquote:Op dinsdag 1 september 2015 02:39 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]![]()
Leuk om eens iemand tegen te komen die ook 'doe wat je wilt zolang je niemand schaadt' niet zomaar overneemt.
Het is immers onmogelijk te weten of en wanneer je iemand schaadt, zelfs met de beste bedoelingen kan iemand schade toegebracht worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |