Nou, ik vraag me wel af hoe de meningen zouden zijn als er geen kinderopvangtoeslag zou zijn....quote:
Nee dat denk ik niet. Of misschien minder als storend geuit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik vraag me wel af hoe de meningen zouden zijn als er geen kinderopvangtoeslag zou zijn....
Of de "bemoeienis" van oma dan ook zo storend zou worden bevonden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet ook niet hoeveel ik zou werken zonder KOT trouwens en of er dan onbetaalde opvang nodig zou zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door ingee op 25-08-2015 22:23:39 ]
Ik vind jouw toon heel naar. Lekker verheven doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik wil hier eigenlijk inhoudelijk reageren maar de toon van de meesten in dit topic vind ik heel vervelend. Jammer!
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind jouw toon heel naar. Lekker verheven doen.
Zeg dan gewoon helemaal niets.
Soms veranderen situaties.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:10 schreef Deshain het volgende:
[..]
Echt? Komt op mij niet echt realistisch over namelijk. Het is imo meer dat het plezier ruimschoots opweegt tegen het ongemak als alles in goede harmonie gaat.
Het is sowieso een gunst want scheelt hard in de koopkracht van de ouders als ze 1-2 dagen extra kunnen werken/geen kdv hoeven te betalen. Snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich afhankelijk laten zijn van dit soort oplossingen, kan je het niet betalen dan neem je geen kinderen...
Oh, ik wil mijn kind ook best wegbrengen naar de kdv hoor, maar zij gaat graag op willen passen.Dat is prima, maar zodra ik merk dat mijn kind ontregeld thuis komt (ik hecht wel waarde in ritme en regelmaat in een kinderleven) dan is dat klaar en gaat m'n kind ergens anders heen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oneens. De ouders stellen zich hier afhankelijk op van de grootouders. Meestal werkt het zo dat de afhankelijken zich moeten aanpassen of de situatie in de toekomst moeten voorkomen indien mogelijk.
Nee das lekker regelmatig...quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:02 schreef Myrr het volgende:
[..]
Oh, ik wil mijn kind ook best wegbrengen naar de kdv hoor, maar zij gaat graag op willen passen.Dat is prima, maar zodra ik merk dat mijn kind ontregeld thuis komt (ik hecht wel waarde in ritme en regelmaat in een kinderleven) dan is dat klaar en gaat m'n kind ergens anders heen.
Dit jaquote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:54 schreef trui het volgende:
Voor ons was het financiële voordeel niet de belangrijkste reden om voor deze constructie te kiezen (1 opa & oma dag/middag per week, de ene week mijn ouders, de andere week mijn schoonmoeder). Maar het was wel een heel fijne bijkomstigheid, want zo'n extra dag KDV voor 2 kinderen kost heel wat, zelfs als je de toeslag meerekent.
Gelukkig is het hier altijd prima gegaan, maar ze doen 't elk op hun eigen manier en dat is prima. De een heeft enkel oog voor de kinderen en is er volledig voor hen, de ander vindt het wel fijn om een was te draaien of een keer een stofzuiger te pakken als dat nodig is, en kookt nog voor ons ook. Ik vind het allebei prima.
Ze moeten er een best eind voor reizen allemaal, dus ik ben ontzettend dankbaar dat ze het al die jaren hebben willen doen (dit jaar voor 't eerst alleen mijn schoonmoeder, voor mijn ouders werd het te zwaar, dat reizen).
Ze hebben echt een band met de kinderen opgebouwd, en die gaan ook graag bij hen logeren af en toe. Dus ik vind het zeker een aanrader! Alleen moet je wel echt duidelijk zijn over dingen die je niet wil, en aan de andere kant ook ruimte kunnen geven om hen het op hun eigen manier te laten doen (en soms wat dingen accepteren die je zelf anders zou doen, afhankelijk van hoe zwaar dingen voor je wegen). Pick your battles, dat geldt ook hier.
Tot op zekere hoogte werkt het natuurlijk wel zo. Als je opa&oma laat oppassen in je eigen huis op je eigen kinderen, moet je er vanuit gaan dat niet alles 100% zal gaan zoals je het zelf altijd doet. Of dat zou goed zou zijn of niet, dat terzijde.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Volgens mij zegt hier niemand dat ze het niet waarderen dat de grootouders op willen passen. Als je dat dan een dienst of gunst wil noemen, prima. Maar dienst/gunst betekent in mijn optiek niet dat je je volledige zeggenschap over je kind/huis moet opgeven.
Het is vaak ook niet een vraag van het kunnen betalen, maar het willen betalen.quote:Misschien is het gevoelsmatig ook wel heel anders als de financiële aspecten wel spelen. Al vraag ik me af in hoeveel gevallen dat nu echt zo is; met weinig inkomen krijg je toch ook heel veel kot?
Je zegt het zelf al 'tot op zekere hoogte'quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:17 schreef avotar het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte werkt het natuurlijk wel zo. Als je opa&oma laat oppassen in je eigen huis op je eigen kinderen, moet je er vanuit gaan dat niet alles 100% zal gaan zoals je het zelf altijd doet. Of dat zou goed zou zijn of niet, dat terzijde.
Je stelt je huis en kind volledig onder de verantwoordelijkheid van hen, en dat betekent niet alleen de lasten, maar ook sommige van lusten.
In mijn geval gaat dit niet op, mijn salaris is vele malen hoger dat dan ik kwijt ben aan kdv. Komt denk ook omdat mijn partner ook zorgt, we hebben dus allebei een beetje ingeleverd in salaris.quote:Het is vaak ook niet een vraag van het kunnen betalen, maar het willen betalen.
Wil je dat een groot deel van je tweede inkomen gaat naar de dienst die het mogelijk maakt dat je dat tweede inkomen krijgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |