abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155530384
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:09 schreef Myrr het volgende:

[..]

Mja, het ligt er een beetje aan hoe en wat dat is bij hen. Als het gewoon echt niet handig/voordelig werkt voor een kind en het thuis te merken is dat je kind ontregeld is, dan hebben ze zich toch echt wel aan te passen.

Oneens. De ouders stellen zich hier afhankelijk op van de grootouders. Meestal werkt het zo dat de afhankelijken zich moeten aanpassen of de situatie in de toekomst moeten voorkomen indien mogelijk.
pi_155530444
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:44 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ja, vind je dat hetzelfde?

Ik zie een oma die ontzettend graag tijd doorbrengt met haar kleinzoon toch in een heel andere catagorie dan een oma die even je huis gaat soppen :) Het eerste gun ik haar ontzettend, het 2e moet ze gewoon niet doen :@
Dan moet je die oma ook gewoon lekker in het weekend laten komen zodat jij het huishouden kan doen en niet als structurele oppas voor als jij werken bent.
pi_155531937
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hangt dat ook niet samen met de wijze waarop je moeder het invult, compleet met commentaar en zo? Als iemand gewoon een handje meehelpt en zonder zeuren je grenzen respecteert is dat toch geen enkel bezwaar?
Dat is precies wat het is ja :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, je (schoon)moeder vindt het kennelijk hetzelfde, en ik zou niet weten waarom het een wel als betaalde dienst wordt gezien die ze niet mag overnemen, en het andere als betaalde dienst mag zien die in het verlengde van haar onbetaalde oma-rol ligt.
Blijkbaar ziet zij dat onderscheid niet nee, maar ik zie dat wel. Het hoeft echt niet allemaal op mijn voorwaarden, Cwen, ik geef mijn moeder in veel dingen de vrije hand vind ik zelf. Maar dat ik het niet fijn vind dat ze door mijn vuile was gaat of steeds opmerkingen maakt over mijn huishouden (niet goed genoeg naar haar standaard) dát is wat mij dwars zit.

Nielsch, ze zou doodongelukkig worden als ze haar vaste dag met hem kwijt zou raken. Geen optie dus ;)

Ik ben wel blij met de opmerkingen hier hoor, het zet me goed aan het denken :)
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:35:45 #154
43556 miss_dynastie
pi_155532074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Oneens. De ouders stellen zich hier afhankelijk op van de grootouders. Meestal werkt het zo dat de afhankelijken zich moeten aanpassen of de situatie in de toekomst moeten voorkomen indien mogelijk.
Dat is het in dit geval dus niet, oma past niet op om haar kind te helpen, maar om zélf qualitytime met haar kleinkind door te kunnen brengen. Je hoeft je dan ook niet op te stellen alsof iemand je een grandioze dienst bewijst, imho. Als oma dat wel zou verwachten, zou ik linea recta het kdv bellen.
pi_155532446
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is het in dit geval dus niet, oma past niet op om haar kind te helpen, maar om zélf qualitytime met haar kleinkind door te kunnen brengen.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.

Quality tijd kan ook in het weekend of wanneer het oma uitkomt. Door het karakter van deze vorm van oppassen helpt oma weldegelijk haar kind.
pi_155532475
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:31 schreef Fazzoletti het volgende:

Nielsch, ze zou doodongelukkig worden als ze haar vaste dag met hem kwijt zou raken. Geen optie dus ;)

Zou ik ook zeggen om de gratis oppas te verantwoorden en als excuus om niets aan die afhankelijkheid te doen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:53:03 #157
43556 miss_dynastie
pi_155532494
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:49 schreef Nielsch het volgende:
Quality tijd kan ook in het weekend of wanneer het oma uitkomt. Door het karakter van deze vorm van oppassen helpt oma weldegelijk haar kind.
Dat zal, maar dat maakt TS nog niet 'afhankelijk' van haar moeder. Afhankelijkheid is echt iets anders hoor, dat betekent niet dat je een paar tientjes uitspaart aan kdv-kosten, maar dat je zonder het oppassen van je moeder niet kan werken, omdat je het kdv niet kan betalen. Nogal een verschil.
pi_155532640
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen om de gratis oppas te verantwoorden en als excuus om niets aan die afhankelijkheid te doen.
Wat een negativiteit breng je hier toch steeds. Allemaal gebaseerd op de jaloezie omdat jou (schoon)ouders het te druk hebben met hun eigen leven zoals je hier al eerder meldde?

Er is geen sprake van afhankelijkheid, als ik makkelijk had gewild was het kdv geworden. Zij wil graag tijd doorbrengen met haar kleinzoon en wil haar graag die mogelijkheid geven en vertrouw haar mijn kind toe :)
pi_155532717
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:59 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Wat een negativiteit breng je hier toch steeds. Allemaal gebaseerd op de jaloezie omdat jou (schoon)ouders het te druk hebben met hun eigen leven zoals je hier al eerder meldde?

Er is geen sprake van afhankelijkheid, als ik makkelijk had gewild was het kdv geworden. Zij wil graag tijd doorbrengen met haar kleinzoon en wil haar graag die mogelijkheid geven en vertrouw haar mijn kind toe :)
Haha wie heeft de OP geschreven?
pi_155532921
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha wie heeft de OP geschreven?
Daarin vraag ik toch naar ervaringen van anderen omdat we zelf tegen wat irritaties aanlopen?

Jij vind daar nogal wat van; ik ben een 'ondankbaar nest dat hier op internet komt met haar tyfus geklaag'. Ik vraag me dan af waarom jij zo gefrustreerd bent :*
pi_155533019
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 18:09 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Daarin vraag ik toch naar ervaringen van anderen omdat we zelf tegen wat irritaties aanlopen?

Jij vind daar nogal wat van; ik ben een 'ondankbaar nest dat hier op internet komt met haar tyfus geklaag'. Ik vraag me dan af waarom jij zo gefrustreerd bent :*
Ja, ik vind inderdaad dat je klaagt om een situatie die je zelf kan oplossen. In plaats daarvan kom je telkens met weer iets waardoor je dat niet kan en ik geef daar mijn mening over. Sorry dat je daar verder weinig mee kan.

Hoe staat het met dat contract?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 18:14:30 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:33:08 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_155537068
ik heb even wat posts weggehaald, graag op een volwassen manier discussie voeren.
disclaimer
pi_155538005
Het zoontje van mijn broertje is ook 1 dag bij ons, 1 dag komt oma (onze moeder) en 1 dag bij opa en oma (ouders schoonzusje). Van tevoren duidelijk afgesproken: als hij bij ons is dan gelden onze regels. Ben je het er niet mee eens dan regel je maar wat anders, hebben wij de tijd om andere dingen te doen.
Met onze moeder hebben ze ook afgesproken dat ze als ze bij ben komt iets te doen heeft (boodschappen, ramen lappen, tuin verzorgen etc.) en niet alleen maar hoeft te wachten tot die kleine aanleiding geeft om iets te kunnen doen.

Een keer woorden met mijn broertje gehad omdat hij liep te zeiken over hoe mijn moeder sommige dingen anders doet. Hem duidelijk gemaakt dat wel de lusten en niet de lasten verwachten niet reëel is, iemand anders neemt uit liefde de moeite om een hele dag voor je kind te zorgen. Wil je 100% bepalen hoe dat verloopt blijf je zelf lekker thuis (het is verdomme jouw kind, jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid) of huur je een nanny in.

Resultaat is een kind dat prima om kan gaan met het feit dat in verschillende situaties verschillende regels gelden.

Zou me er zelf ook niet goed bij voelen om op de grootouders te leunen en dan zulke eisen te stellen.
pi_155538114
Excuus, de toon van de reacties lokt bij mij ook eea uit.

Ik snap namelijk werkelijk niet waarom het oppassen als dienstverlening wordt gezien en waarom men dan als ondankbaar bestempeld moet worden als niet alle bemoeienis met gejuich geaccepteerd wordt.

Ik zie oppassen door ouders/schoonouders namelijk echt als hun plezier en niet als hulp. Ook al is dat een vaste dag, of eigenlijk juist bij een vaste dag.

Ik zie ook dat Fazz aangeeft dat haar vriend er meer problemen mee heeft dan zij zelf en om tips vraagt. En
die heb ik ook niet, sorry!

Nou ja, misschien richting zwangeren: ik heb nog geen succesverhalen gehoord van aan huis oppassende ouders/schoonouders, denk er goed over na.
pi_155538426
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:01 schreef ingee het volgende:
Ik zie oppassen door ouders/schoonouders namelijk echt als hun plezier en niet als hulp.
Echt? Komt op mij niet echt realistisch over namelijk. Het is imo meer dat het plezier ruimschoots opweegt tegen het ongemak als alles in goede harmonie gaat.

Het is sowieso een gunst want scheelt hard in de koopkracht van de ouders als ze 1-2 dagen extra kunnen werken/geen kdv hoeven te betalen. Snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich afhankelijk laten zijn van dit soort oplossingen, kan je het niet betalen dan neem je geen kinderen...
pi_155538526
quote:

Ik snap namelijk werkelijk niet waarom het oppassen als dienstverlening wordt gezien en waarom men dan als ondankbaar bestempeld moet worden als niet alle bemoeienis met gejuich geaccepteerd wordt.

Ik zie oppassen door ouders/schoonouders namelijk echt als hun plezier en niet als hulp. Ook al is dat een vaste dag, of eigenlijk juist bij een vaste dag.

Dus als opa en oma op een dag geen zin hebben om te komen en vijf minuten voordat jij de deur uit moet afbellen is dat geen enkel probleem? Het is immers geen hulp maar slechts plezier voor de opa en oma.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:14:02 #167
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155538573
Nee dat is iets heel anders, als je mee gaat met het oppassen om hun een plezier te doen moeten ze alsnog wel zich aan de gemaakte afspraken houden, Anders dan kdv zo simpel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:15:19 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_155538614
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:10 schreef Deshain het volgende:

[..]

Echt? Komt op mij niet echt realistisch over namelijk. Het is imo meer dat het plezier ruimschoots opweegt tegen het ongemak als alles in goede harmonie gaat.

Het is sowieso een gunst want scheelt hard in de koopkracht van de ouders als ze 1-2 dagen extra kunnen werken/geen kdv hoeven te betalen. Snap eigenlijk sowieso niet dat mensen zich afhankelijk laten zijn van dit soort oplossingen, kan je het niet betalen dan neem je geen kinderen...
mijn ouders hebben gesmeekt om een oppasdag hoor. En ik kan mijn kind prima betalen. Ze komt daar eens per week omdat mijn ouders dat zo ontzettend graag willen.
disclaimer
pi_155538639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:14 schreef Moppert het volgende:
Nee dat is iets heel anders, als je mee gaat met het oppassen om hun een plezier te doen moeten ze alsnog wel zich aan de gemaakte afspraken houden, Anders dan kdv zo simpel.
Als iets puur voor mijn plezier is heb ik ook de vrijheid om een minuut van tevoren te besluiten om niet te gaan of iets anders te gaan doen. Het is immers toch geen hulp.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2015 21:16:26 ]
pi_155538656
quote:
Excuus, de toon van de reacties lokt bij mij ook eea uit.

Ik zie ook dat Fazz aangeeft dat haar vriend er meer problemen mee heeft dan zij zelf en om tips vraagt. En
die heb ik ook niet, sorry!

Nou ja, misschien richting zwangeren: ik heb nog geen succesverhalen gehoord van aan huis oppassende ouders/schoonouders, denk er goed over na.
Hier is het wél hulp. Ik werk aan huis en we wilden het graag zo oplossen.
Daarbij hier wel een succesverhaal hoor, geen problemen. Wij geven aan wat we willen mbt eten en opvoeden, en mijn moeder poetst wat en moppert voor de vorm op de netheid. Ik heb er geen moeite mee en kook ook nog voor haar ;).
Home is where the O+ is...
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:16:23 #171
43556 miss_dynastie
pi_155538665
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus als opa en oma op een dag geen zin hebben om te komen en vijf minuten voordat jij de deur uit moet afbellen is dat geen enkel probleem? Het is immers geen hulp maar slechts plezier voor de opa en oma.
Dat is natuurlijk onzin. Aan gemaakte afspraken hou je je. Of ben je ook zo'n type dat vrijwilligheid met vrijblijvendheid verwart?
pi_155538676
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mijn ouders hebben gesmeekt om een oppasdag hoor. En ik kan mijn kind prima betalen. Ze komt daar eens per week omdat mijn ouders dat zo ontzettend graag willen.
Dan ben je dus niet afhankelijk en is de gequote tekst niet op jou van toepassing.

-x-
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:17:52 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_155538722
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dan ben je dus niet afhankelijk en is de gequote tekst niet op jou van toepassing.

-x-
ik geef enkel aan dat de generaliserende opmerkingen overbodig zijn.
disclaimer
pi_155538789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Aan gemaakte afspraken hou je je. Of ben je ook zo'n type dat vrijwilligheid met vrijblijvendheid verwart?
Hoezo? Het is toch geen hulp? Als het puur voor mijn plezier is heb ik gewoon de vrijheid om iets anders te gaan doen.

Ik doe ook vrijwilligerswerk maar mijn rugbyclub ziet dit ook wel als hulp (en terecht). Nee, dat zeg ik niet zomaar af maar ik doe het ook niet altijd voor mijn plezier maar vaak omdat het moet.
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:21:56 #175
5428 crew  miss_sly
pi_155538870
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Deshain het volgende:

[..]

-x-
Natuurlijk ben je dan wel afhankelijk. De afspraak is zo gemaakt, en je rekent er op dat deze opvang geregeld is, zodat je naar je werk kunt.

Wij hebben deels een succesverhaal. Mijn ouders kwamen om de week, hielden zich aan onze wensen mbt zaken die wij belangrijk vonden, mijn moeder deed de was, en mijn vader kookte. 'S avonds aten we met vijven en dat was heel gezellig.
Het kan wel degelijk voor alle partijen fijn zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')