abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155400954
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, die doen het niet op hun manier, en zeker niet bij zo'n jong kind, maar die doen het op de manier zoals de ouders van het kind willen en duidelijk aan hen uitleggen. Dan negeer je niet zomaar wat er wordt gevraagd.

Ik kreeg met 6 weken een beschuit met sinaasappelsap, dat was toen normaal. Tegenwoordig niet. Ik zou het mijn moeder erg kwalijk hebben genomen als ze dat mijn kind had voorgezet. Inzichten veranderen door de jaren, dus zij hebben ons prima opgevoed, maar intussen zijn er nieuwe dingen bekend en bovendien willen wij het met ons kind op onze manier doen.
Dan moet je die hulp maar niet aannemen...

De tyfus wat een geklaag zeg over mensen die moeite nemen en hun tijd vrijmaken om jou te helpen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 09:30:04 ]
pi_155400998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:20 schreef ingee het volgende:

[..]

Zou m'n schoonmoeder me gewoon niet meer lekker vinden? ;( :')
ik ben er bang voor sorry
pi_155401013
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De tyfus wat een geklaag zeg over mensen die moeite nemen en hun tijd vrijmaken om jou te helpen...
Wij hebben dus bewust de keuze gemaakt dat F bij opa en oma thuis opgevangen werd. Omdat ik inderdaad dergelijke (huishoudelijke) hulp niet wil aannemen :P.

Mijn ouders en schoonouders vonden het trouwens ook prima, die konden gewoon lekker hun eigen gang gaan.

Oppas bij ons thuis was alleen als wij een avondje weggingen. Dan kwamen er wat pubernichtjes oppassen. Daarvan hoef je niet bang te zijn dat ze je was gaan doen ;).
pi_155401026
Achteraf had ik het ook niet aangenomen. Nu stoppen wordt een breuk vrees ik, dus ja.

Ook dat idee van tijd vrijmaken om jou te helpen. :')Ze willen tijd met hun kleindochter doorbrengen, dus het zou gemeen van mij zijn on ze dit af te pakken. Had ik anders moeten inschatten blijkbaar.

Als ik hulpbehoevend was vroeg ik er heus wel om.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:39:10 #105
5428 crew  miss_sly
pi_155401091
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, deels doen ze dat om te helpen, maar deels ook simpelweg (en begrijpelijk overigens) uit de egoistische overweging dat ze bij hun kleindochter willen zijn. Sinds onze dochter naar school gaat, passen grootouders niet meer op, maar mijn ouders hebben al een aantal keer gevraagd of wij niet eens weg moeten zodat ze hun kleindochter van school kunnen halen en iets leuks met haar doen. Het werd weer tijd, vonden ze :)

Wat ingee ook zegt: die hulp niet aannemen is ook niet goed, want dan ontneem je ze weer wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155401119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou, deels doen ze dat om te helpen, maar deels ook simpelweg (en begrijpelijk overigens) uit de egoistische overweging dat ze bij hun kleindochter willen zijn. Sinds onze dochter naar school gaat, passen grootouders niet meer op, maar mijn ouders hebben al een aantal keer gevraagd of wij niet eens weg moeten zodat ze hun kleindochter van school kunnen halen en iets leuks met haar doen. Het werd weer tijd, vonden ze :)

Wat ingee ook zegt: die hulp niet aannemen is ook niet goed, want dan ontneem je ze weer wat.
Er zit een structureel verschil tussen incidenteel een weekendje oppassen (wat mijn schoonouders en moeder doen) zodat de ouders zelf een weekend met z'n tweeën wegkunnen en elke week op steeds dezelfde afgesproken tijden op de stoep staan zodat papa en mama kunnen gaan werken en besparen op de kinderopvang. In dat laatste geval is het veel meer 'hulp' dan in het eerste geval. En die hulp kun je prima niet aannemen als je er geen behoefte aan hebt.
pi_155401123
Er spelen een hoop motieven mee, van alle kanten, dat denk ik ook hoor.
pi_155401133
Ja klopt, en achteraf had ik dat dus niet gedaan. Maar nu ze melden dat het niet meer nodig is zal me niet in dank worden afgenomen.

En natuurlijk doen ze alles met de beste intenties! Dat maakt het ook zo moeilijk on er iets van te zeggen.
pi_155401135
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wie had het over uitdijen? Een veranderde kledingmaat kan ook een kleinere maat zijn ;)
na een bevalling, die kans is net zo groot als dat jos brink weer rond gaat lopen en ineens met meisjes gaat daten ;)
pi_155401153
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:42 schreef ingee het volgende:
Ja klopt, en achteraf had ik dat dus niet gedaan. Maar nu ze melden dat het niet meer nodig is zal me niet in dank worden afgenomen.

Zeg dat je een andere functie hebt met werktijden in de avonduren en dat oppassen dus niet meer nodig is ;)
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:47:02 #111
5428 crew  miss_sly
pi_155401174
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zit een structureel verschil tussen incidenteel een weekendje oppassen (wat mijn schoonouders en moeder doen) zodat de ouders zelf een weekend met z'n tweeën wegkunnen en elke week op steeds dezelfde afgesproken tijden op de stoep staan zodat papa en mama kunnen gaan werken en besparen op de kinderopvang. In dat laatste geval is het veel meer 'hulp' dan in het eerste geval. En die hulp kun je prima niet aannemen als je er geen behoefte aan hebt.
Zo simpel is het dus echt niet, hoor, maar als jij daarvan overtuigd bent, heeft een discussie/gesprek daarover geen zin, want jij veegt mijn argumenten zonder meer aan de kant. En zo'n welles-nietes verhaal met jou heb ik geen zin in :)
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:47:39 #112
5428 crew  miss_sly
pi_155401185
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:43 schreef Coritchando het volgende:

[..]

na een bevalling, die kans is net zo groot als dat jos brink weer rond gaat lopen en ineens met meisjes gaat daten ;)
Fijn dat jij daar zo vreselijk veel vanaf weer!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:47:56 #113
5428 crew  miss_sly
pi_155401187
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zeg dat je een andere functie hebt met werktijden in de avonduren en dat oppassen dus niet meer nodig is ;)
Ja, ga liegen ^O^
pi_155401206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, ga liegen ^O^
Je zag de knipoog op het einde van het bericht niet?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:50:27 #115
5428 crew  miss_sly
pi_155401216
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je zag de knipoog op het einde van het bericht niet?
Ja, geweldig goede grap :')
pi_155401232
quote:

[..]

Meh, hij heeft wel gelijk om eerlijk te zien. Er zijn gelukkig wel vrouwen die hun best doen om na de geboorte weer op gewicht / omvang te komen maar heel veel laten zich lekker uitdijen met het smoesje: "ja hallo ik heb echt geen tijd meer om te sporten hoor, ik ben nu moeder :{w *hap* *schrok* *triple chocolate cookie*"
pi_155401257
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gaan de roddels weer de familie door dat ik bijklus als stripper... ;(
pi_155401270
quote:

[..]

Zo simpel is het dus echt niet, hoor, maar als jij daarvan overtuigd bent, heeft een discussie/gesprek daarover geen zin, want jij veegt mijn argumenten zonder meer aan de kant. En zo'n welles-nietes verhaal met jou heb ik geen zin in :)
Ik vind het wel zo simpel. Mens, ik heb zelf ook in die situatie gestaan en die hulp bewust afgewezen.

Dat is verder geen welles-nietes discussie maar vooral een verschil van inzicht. Zeggen dat je geen zin hebt in een welles-nietes discussie is vooral een teken dat je niet openstaat voor andermans inzichten. Maar dat geeft niet hoor, hippe Amsterdamse mama :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 09:55:44 ]
pi_155401288
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:52 schreef ingee het volgende:

[..]

Och, als je er het lichaam voor hebt :)
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:56:49 #120
5428 crew  miss_sly
pi_155401324
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind het wel zo simpel. Dat is geen welles-nietes discussie maar vooral een verschil van inzicht. Zeggen dat je geen zin hebt in een welles-nietes discussie is vooral een teken dat je niet openstaat voor andermans inzichten. Maar dat geeft niet hoor, hippe Amsterdamse mama :')
Ik ben niet hip. Overigens is het niet nodig om op wat voor manier dan ook op de vrouw te spelen, maar als jij je daar beter door voelt, ga gerust je gang.

Ik sta open voor andermans inzichten, maar ik heb intussen ook mijn ervaringen. Kan een ander zonder dergelijke ervaringen wel zijn mening geven over een hypothetische geval, maar ik kijk daar door mijn ervaring toch anders tegenaan.

Maar als je het nodig vindt om persoonlijk te worden, zoals met je laatste zin, dan ben ik sowieso helemaal klaar met dit gesprek met jou :)

En heel leuk, editten, maar je hebt dus niet in de situatie gestaan, want je hebt het afgewezen.
pi_155401388
Okee hoor, wat jij wil. Ik ga naar het Spoorwegmuseum. Doei!
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:01:59 #122
5428 crew  miss_sly
pi_155401414
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:00 schreef Nielsch het volgende:
Okee hoor, wat jij wil. Ik ga naar het Spoorwegmuseum. Doei!
Veel plezier ^O^
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:10:55 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155401591
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien bij jou, maar als ik afspreek met de oppas dat mijn kind geen koekje krijgt, en hij krijgt elke keer toch een lange vinger, dan wordt mijn mening kennelijk niet gerespecteerd en zoek ik een andere oppas.
Dat is dus het lastige aan oma als oppas... Als oma je kind een keer een lange vinger geeft omdat dat vroeger gezien werd als verwennerij, en dus ook echt bij oma's hoorde, dan is er niet zoveel aan de hand, want bij oma is geen dagelijkse kost.
Als de oppas je kind iedere keer een lange vinger geeft omdat die oppas dat uit haar oma-rol meeneemt is dat wel een probleem...

Ik denk dat dat soort dingen heel lastig zijn, voor zowel ouders als oppassende grootouders, want je moet een hele nieuwe rol creëeren, minder oma, meer mede-opvoeder, maar in dat laatste mag je ook weer geen eigen inbreng hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155401646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:43 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Hoho, borstvoeding ftw! Ik ben 10 kg kwijt in elk geval :D (en nee, ik begon niet 120+ ofzo).

Verder is het ook lastig. Maar goed, ik wil als moeder graag dat m'n kind niet naar het kdv hoeft en ik wil graag dat mijn moeder oppast, omdat ik denk dat dat voor haar het beste is op die ene dag per week die ik werk. En dan neem ik de opmerkingen over m'n huis voor lief. Overigens mag mijn moeder best m'n ondergoed wassen, maar dat doet ze niet :D.

Communicatie is wel de sleutel natuurlijk.
Home is where the O+ is...
pi_155401790
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dus het lastige aan oma als oppas... Als oma je kind een keer een lange vinger geeft omdat dat vroeger gezien werd als verwennerij, en dus ook echt bij oma's hoorde, dan is er niet zoveel aan de hand, want bij oma is geen dagelijkse kost.
Als de oppas je kind iedere keer een lange vinger geeft omdat die oppas dat uit haar oma-rol meeneemt is dat wel een probleem...

Ik denk dat dat soort dingen heel lastig zijn, voor zowel ouders als oppassende grootouders, want je moet een hele nieuwe rol creëeren, minder oma, meer mede-opvoeder, maar in dat laatste mag je ook weer geen eigen inbreng hebben.
Ik denk dat je als oma-mede-opvoeder wel eigen inbreng mag hebben, maar dan wel binnen de gestelde kaders door de ouders.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:39:33 #126
5428 crew  miss_sly
pi_155402104
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:22 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik denk dat je als oma-mede-opvoeder wel eigen inbreng mag hebben, maar dan wel binnen de gestelde kaders door de ouders.
Dat inderdaad. En ik denk dat er met het verstrijken van de tijd, het meer (zelf)vertrouwen krijgen van de ouders en het ouder worden van het kind ook steeds meer mogelijk is. Maar die kans voor groei moet er wel zijn.
pi_155402647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:52 schreef ingee het volgende:

[..]

kans lijkt mij klein, ze weten ook je onderbroekmaat en dus snappen ze ook dat je het beroep stripper niet meer uit kunt voeren.
pi_155402683
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:14 schreef Cwen het volgende:

[..]

Hoho, borstvoeding ftw! Ik ben 10 kg kwijt in elk geval :D (en nee, ik begon niet 120+ ofzo).

:)
pi_155402697
quote:

[..]

de smiley in de tekst negeer je voor het gemak?

en ik weet er wel iets vanaf, sorry.
pi_155402917
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:08 schreef Coritchando het volgende:

[..]

kans lijkt mij klein, ze weten ook je onderbroekmaat en dus snappen ze ook dat je het beroep stripper niet meer uit kunt voeren.
pi_155403130
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:09 schreef Coritchando het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:)
:D O+

Sorry, te laat ;)
pi_155404128
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:22 schreef ingee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
EG WEL!

:*
pi_155404135
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:33 schreef Cwen het volgende:

[..]

:D O+

Sorry, te laat ;)
:'(
pi_155408177
Wat een gezelligheid hier *;

Vanochtend zijn we samen op pad geweest en dat was leuk. We zijn het er in ieder geval over eens dat we soms andere ideeën hebben over opvoeding maar dat ze onze wensen hier in respecteert :)

Het verschil in inzicht over het huishouden komt de volgende keer wel :+
pi_155410216
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, hier ben ik het ook helemaal mee eens. Structureel oppassen betekent dat je heel ander soort afspraken met elkaar maakt (er komt ook gewoon meer verantwoordelijkheid bij kijken en een commitment) dan wanneer het incidenteel is en voor mij ook precies de reden dat ik familie nooit structureel zal laten oppassen omdat ik inmiddels ruime ervaring heb met hoe anders mijn familie en schoonfamilie en ik denken over zaken en ik echt geen trek heb om confrontaties daarover met ze te hebben en ingewikkelde toestanden. Ben allang blij dat er nu met respect voor elkaar een enigszins normale omgang is. :) .

[ Bericht 2% gewijzigd door Franny_G op 21-08-2015 16:19:27 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155410292
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 15:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat een gezelligheid hier *;

Vanochtend zijn we samen op pad geweest en dat was leuk. We zijn het er in ieder geval over eens dat we soms andere ideeën hebben over opvoeding maar dat ze onze wensen hier in respecteert :)

Het verschil in inzicht over het huishouden komt de volgende keer wel :+
Super! Dit kan ook een mooie manier zijn om als moeder en dochter wat dichterbij elkaar te komen? Je relatie verandert ook daardoor en voor je moeder is het natuurlijk ook nieuw om jou als moeder te zien.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:58:43 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155411598
Zo'n structurele oppasconstructie brengt inderdaad risico's met zich mee, het ligt allemaal enorm gevoelig. Ook voor hen, best heel lastig om je in je nieuwe rol te voegen, en daarbij niemand voor 't hoofd te stoten lijkt me. Mijn schoonmoeder was toen onze oudste net geboren was er ook zo vol van, ze wilde liefst elke dag wel even bellen. Na een tijdje begon me dat ook tegen te staan, ik vond dat echt wel erg vaak. Maar van haar kant bekeken best logisch, ik zou 't ook lastig vinden om afstand te bewaren.

Andersom denk ik dat als je je ouders en/of schoonouders zo'n belangrijke rol geeft dat ze wekelijks een dag met je kind doorbrengen, je zelf ook aan hen die ruimte moet geven en ze moet laten voelen dat je vertrouwt op hun eigen inzichten. Ook als dat niet helemaal overeenkomt met hoe je het zelf zou doen. Je kunt er natuurlijk wel over in gesprek gaan, maar dat echte opleggen van regels vind ik nogal een ondermijning van die wederzijds respectvolle houding die je ook van hen vraagt. Daar zou ik als oma ook wel een beetje opstandig van worden denk ik. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je flink pissig wordt als blijkt dat ze tegen de afspraken in toch snoep hebben gegeven o.i.d.

Fazzoletti, wat fijn dat je zo'n gezellige ochtend met je moeder hebt gehad. Het is zo zonde als de banden hierdoor echt onder druk komen te staan (of erger). Je kunt juist nu zoveel met elkaar delen. Voor alle partijen zo waardevol! Hopelijk lukt het om de irritaties dus niet al teveel de leuke kanten van de opa&oma-dag te laten overschaduwen. Goed om af en toe wat dingen uit te spreken, en aan de andere kant goed om te blijven relativeren en bij elk onderwerp af te wegen of het het wel waard is om je er heel erg druk over te maken.
in de haak.
pi_155416048
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:58 schreef trui het volgende:

Andersom denk ik dat als je je ouders en/of schoonouders zo'n belangrijke rol geeft dat ze wekelijks een dag met je kind doorbrengen, je zelf ook aan hen die ruimte moet geven en ze moet laten voelen dat je vertrouwt op hun eigen inzichten. Ook als dat niet helemaal overeenkomt met hoe je het zelf zou doen. Je kunt er natuurlijk wel over in gesprek gaan, maar dat echte opleggen van regels vind ik nogal een ondermijning van die wederzijds respectvolle houding die je ook van hen vraagt. Daar zou ik als oma ook wel een beetje opstandig van worden denk ik. Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je flink pissig wordt als blijkt dat ze tegen de afspraken in toch snoep hebben gegeven o.i.d.

Mja, het ligt er een beetje aan hoe en wat dat is bij hen. Als het gewoon echt niet handig/voordelig werkt voor een kind en het thuis te merken is dat je kind ontregeld is, dan hebben ze zich toch echt wel aan te passen.

Goed topic om door te lezen dit, hopelijk blijft hij een beetje bovenaan staan, toch een vrij continu en actueel onderwerp dit. :D

Wat ik heb gemerkt bij m'n nichtje (kind van de broer van mijn vriend) is dat zij thuis heel veel regelmaat had, maar schoonmoeder daar maling aan heeft. Ze is nu twee en had gewoon nog middagdutjes. Bij mij thuis gaat dat prima, ik stop haar in bed, klets een beetje met haar waarna ze nog een kwartiertje ligt te dralen maar daarna K.O. ligt een uur of anderhalf. Schoonmoeder echter blijft er gewoon bij liggen, ze liggen dan een uur lang te grollen in bed en vervolgens roept ze van 'Ja dat kind dat wil echt niet meer slapen hoor!' Joh :+ als je er bij blijft liggen en tegen haar aan blijft lullen… En heel laat avondeten omdat ze nog even boodschappen moet doen en het dan voor elkaar krijgt om anderhalf uur weg te blijven waardoor het eten pas om acht uur op tafel staat en ik dan maar al wat anders gemaakt heb voor d'r.

Dus ja… Ik ben wat huiverig. Vrees dat mijn zus wel gaat lopen schoonmaken hier, maar van m'n zus vind ik dat niet zo erg. De was zal ze heus niet willen doen, maar stofzuigen en dweilen, be my guest. :+
pi_155504585
Wanneer je afspraken op papier gaat zetten lijkt er al iets niet helemaal goed te zitten, dan gaat dat 'contract' uiteindelijk voor meer en ergere irritaties zorgen. Als het volgens jou nog wel gaat, laten gaan.. En kinderdagverblijf is toch niet zo'n gekke optie?
facebook
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:25:16 #140
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_155520451
Gewoon de irritaties uitspreken.
Maar wees je er wel van bewust hoe het overkomt.

Mij komt het namelijk nogal ondankbaar over. Mijn vrouw en ik hebben bv allebei een drukke baan / studie en ik zou maar wat blij zijn met wat huishoudelijke hulp, ookal staat het dan verkeerd.
Dan zet je het toch weer terug. En als je je vriend zich ergert, laat hij zich dan eens uitspreken.
maar voordat hij dat doet, laat hem eens uitrekenen wat zijn irritaties hem kosten als je kind naar het KDV zou moeten.

Inclusief alle reistijd.

Maar dan nog, bij ons is de regel... als papa en mama er niet zijn, zijn opa maar vooral oma de baas. Ze houden zoveel mogelijk rekening met onze wensen, maar sommige dingen doen ze op hun eigen manier. Wij zijn bv onze zoon zijn middagslaap aan het afbouwen. Maar bij hen is hij rond 12en onhandelbaar en leggen ze hem toch op bed... ondanks onze wensen. So be it. Komt vanzelf wel. Als het om de gastouder zou gaan, zou ik het vervelender vinden.

en ja, ik ben ook deels jaloers dat ik in de week ongeveer 3 uur extra reistijd kwijt ben met het brengen / halen van mijn kinderen naar ouders / schoonouders en dat ze niet bij ons thuis oppassen
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_155521912
Het valt me op dat het niet waarderen van de huishoudelijke hulp als ondankbaar wordt gezien :o

Persoonlijk vind ik het een beetje respectloos om mijn moeder te laten schoonmaken in mijn huis: Of we doen het zelf, of ik regel een schoonmaker die ik daarvoor betaal. :)

Als je er zelf geen problemen mee hebt en opa/oma willen het graag doen, dan ^O^
Hier is het zo dat WIJ het niet prettig vinden dat dit gebeurt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:46 #142
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_155528299
Wat een toestanden.
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:41:29 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155529074
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:50 schreef Fazzoletti het volgende:
Het valt me op dat het niet waarderen van de huishoudelijke hulp als ondankbaar wordt gezien :o

Persoonlijk vind ik het een beetje respectloos om mijn moeder te laten schoonmaken in mijn huis: Of we doen het zelf, of ik regel een schoonmaker die ik daarvoor betaal. :)

Als je er zelf geen problemen mee hebt en opa/oma willen het graag doen, dan ^O^
Hier is het zo dat WIJ het niet prettig vinden dat dit gebeurt.
LOL, oma mag wel gratis oppassen, maar als ze de stofzuiger door het huis trekt doet ze iets wat je zelf hoort te doen of waar je iemand voor wilt betalen? :D

Even voor de duidelijkheid, als ik ooit oppasoma mag/moet zijn vind ik dat prima, maar geen haar op m'n hoofd die daar ook nog een beetje gaat schoonmaken, daar heb ik thuis ook een schoonmaakster voor, dus bij een ander ga ik het zeker niet doen, maar er zijn legio (groot)ouders die het geen enkel probleem vinden om het wel even te doen, of die het zelfs graag even doen omdat het een grote puinhoop van kruimels en dergelijke is, en ze hun (schoon)kind daar niet in willen laten thuiskomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_155529170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL, oma mag wel gratis oppassen, maar als ze de stofzuiger door het huis trekt doet ze iets wat je zelf hoort te doen of waar je iemand voor wilt betalen? :D
Ja, vind je dat hetzelfde?

Ik zie een oma die ontzettend graag tijd doorbrengt met haar kleinzoon toch in een heel andere catagorie dan een oma die even je huis gaat soppen :) Het eerste gun ik haar ontzettend, het 2e moet ze gewoon niet doen :@
pi_155529637
Fazz, je maakt er echt zelf een probleem van. Sorry. Ik ben het met Leandra eens. Zij wil helpen. Waarom alleen op jouw voorwaarden?
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:06:06 #146
43556 miss_dynastie
pi_155529833
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:44 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik zie een oma die ontzettend graag tijd doorbrengt met haar kleinzoon toch in een heel andere catagorie dan een oma die even je huis gaat soppen :) Het eerste gun ik haar ontzettend, het 2e moet ze gewoon niet doen :@
Hangt dat ook niet samen met de wijze waarop je moeder het invult, compleet met commentaar en zo? Als iemand gewoon een handje meehelpt en zonder zeuren je grenzen respecteert is dat toch geen enkel bezwaar?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:10:57 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155529955
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:44 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Nee, je (schoon)moeder vindt het kennelijk hetzelfde, en ik zou niet weten waarom het een wel als betaalde dienst wordt gezien die ze niet mag overnemen, en het andere als betaalde dienst mag zien die in het verlengde van haar onbetaalde oma-rol ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:13:11 #148
5428 crew  miss_sly
pi_155530026
Ik denk dat miss_dynastie een goed punt aanroert: hulp zonder commentaar zou waarschijnlijk wel te accepteren zijn?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:13:33 #149
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_155530044
Ideaal toch zo'n gratis poetsvrouw

zou er bijna een kind voor nemen.

en als je niet wil dat Oma de boel gaat stofzuigen en poetsen moet je misschien zelf wat vaker de poetslap ter hande nemen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:18:18 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155530186
Als ik een hele dag in een huis moet doorbrengen dan wil ik ook wel dat het huis tenminste aan mijn "schoon-eisen" voldoet, dus leuk dat een ander verwacht dat ik daar alleen maar zit en het kind vermaak, maar als ik vervolgens een broodje voor dat kind (en mezelf) moet smeren op een aanrecht waar zooi op ligt die ik thuis weg zou vegen moet ik het maar laten liggen?
Als ik thuis de stofzuiger door de gang haal nadat de jongste op de trap z'n schoenen heeft uitgedaan terwijl er nog een halve zandbak in zat dan moet ik dat ook maar laten liggen? Of mag alleen het zand in de gang met de stofzuiger aangevallen worden en moet de zooi die tussen de gang en de woonkamer van z'n sokken valt maar blijven liggen?

Ik snap het werkelijk niet, al je een hele dag met een kind in huis zit dan wordt ten eerste dat huis smerig, en een doekje en/of stofzuiger heb je dan al snel te pakken, ten tweede krijgt het kind er echt niets van als het ziet dat iemand gedurende de dag ook dat soort taken uitvoert, sterker nog; samen iets schoonmaken kan zelfs leuk zijn....
Als je kind thuis opgevangen wordt, dan is een van de grootste voordelen dat het in de eigen huiselijke omgeving gebeurt, en in die huiselijke omgeving gebeuren ook huishoud-achtige dingen... krijgen ze niets van, en als oma het leuk of prettig vindt er even een stofzuiger doorheen te halen, dan lijkt met dat alleen maar ten goede komen aan het normale beeld dat je kind van een huishouden krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')