Dan moet je die hulp maar niet aannemen...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die doen het niet op hun manier, en zeker niet bij zo'n jong kind, maar die doen het op de manier zoals de ouders van het kind willen en duidelijk aan hen uitleggen. Dan negeer je niet zomaar wat er wordt gevraagd.
Ik kreeg met 6 weken een beschuit met sinaasappelsap, dat was toen normaal. Tegenwoordig niet. Ik zou het mijn moeder erg kwalijk hebben genomen als ze dat mijn kind had voorgezet. Inzichten veranderen door de jaren, dus zij hebben ons prima opgevoed, maar intussen zijn er nieuwe dingen bekend en bovendien willen wij het met ons kind op onze manier doen.
ik ben er bang voor sorryquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:20 schreef ingee het volgende:
[..]
Zou m'n schoonmoeder me gewoon niet meer lekker vinden?![]()
Wij hebben dus bewust de keuze gemaakt dat F bij opa en oma thuis opgevangen werd. Omdat ik inderdaad dergelijke (huishoudelijke) hulp niet wil aannemenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan moet je die hulp maar niet aannemen...
De tyfus wat een geklaag zeg over mensen die moeite nemen en hun tijd vrijmaken om jou te helpen...
Nou, deels doen ze dat om te helpen, maar deels ook simpelweg (en begrijpelijk overigens) uit de egoistische overweging dat ze bij hun kleindochter willen zijn. Sinds onze dochter naar school gaat, passen grootouders niet meer op, maar mijn ouders hebben al een aantal keer gevraagd of wij niet eens weg moeten zodat ze hun kleindochter van school kunnen halen en iets leuks met haar doen. Het werd weer tijd, vonden zequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan moet je die hulp maar niet aannemen...
De tyfus wat een geklaag zeg over mensen die moeite nemen en hun tijd vrijmaken om jou te helpen...
Er zit een structureel verschil tussen incidenteel een weekendje oppassen (wat mijn schoonouders en moeder doen) zodat de ouders zelf een weekend met z'n tweeën wegkunnen en elke week op steeds dezelfde afgesproken tijden op de stoep staan zodat papa en mama kunnen gaan werken en besparen op de kinderopvang. In dat laatste geval is het veel meer 'hulp' dan in het eerste geval. En die hulp kun je prima niet aannemen als je er geen behoefte aan hebt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, deels doen ze dat om te helpen, maar deels ook simpelweg (en begrijpelijk overigens) uit de egoistische overweging dat ze bij hun kleindochter willen zijn. Sinds onze dochter naar school gaat, passen grootouders niet meer op, maar mijn ouders hebben al een aantal keer gevraagd of wij niet eens weg moeten zodat ze hun kleindochter van school kunnen halen en iets leuks met haar doen. Het werd weer tijd, vonden ze
Wat ingee ook zegt: die hulp niet aannemen is ook niet goed, want dan ontneem je ze weer wat.
na een bevalling, die kans is net zo groot als dat jos brink weer rond gaat lopen en ineens met meisjes gaat datenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wie had het over uitdijen? Een veranderde kledingmaat kan ook een kleinere maat zijn
Zeg dat je een andere functie hebt met werktijden in de avonduren en dat oppassen dus niet meer nodig isquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:42 schreef ingee het volgende:
Ja klopt, en achteraf had ik dat dus niet gedaan. Maar nu ze melden dat het niet meer nodig is zal me niet in dank worden afgenomen.
Zo simpel is het dus echt niet, hoor, maar als jij daarvan overtuigd bent, heeft een discussie/gesprek daarover geen zin, want jij veegt mijn argumenten zonder meer aan de kant. En zo'n welles-nietes verhaal met jou heb ik geen zin inquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zit een structureel verschil tussen incidenteel een weekendje oppassen (wat mijn schoonouders en moeder doen) zodat de ouders zelf een weekend met z'n tweeën wegkunnen en elke week op steeds dezelfde afgesproken tijden op de stoep staan zodat papa en mama kunnen gaan werken en besparen op de kinderopvang. In dat laatste geval is het veel meer 'hulp' dan in het eerste geval. En die hulp kun je prima niet aannemen als je er geen behoefte aan hebt.
Fijn dat jij daar zo vreselijk veel vanaf weer!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:43 schreef Coritchando het volgende:
[..]
na een bevalling, die kans is net zo groot als dat jos brink weer rond gaat lopen en ineens met meisjes gaat daten
Ja, ga liegenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg dat je een andere functie hebt met werktijden in de avonduren en dat oppassen dus niet meer nodig is
Ja, geweldig goede grapquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je zag de knipoog op het einde van het bericht niet?
Meh, hij heeft wel gelijk om eerlijk te zien. Er zijn gelukkig wel vrouwen die hun best doen om na de geboorte weer op gewicht / omvang te komen maar heel veel laten zich lekker uitdijen met het smoesje: "ja hallo ik heb echt geen tijd meer om te sporten hoor, ik ben nu moederquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat jij daar zo vreselijk veel vanaf weer!
Gaan de roddels weer de familie door dat ik bijklus als stripper...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg dat je een andere functie hebt met werktijden in de avonduren en dat oppassen dus niet meer nodig is
Ik vind het wel zo simpel. Mens, ik heb zelf ook in die situatie gestaan en die hulp bewust afgewezen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo simpel is het dus echt niet, hoor, maar als jij daarvan overtuigd bent, heeft een discussie/gesprek daarover geen zin, want jij veegt mijn argumenten zonder meer aan de kant. En zo'n welles-nietes verhaal met jou heb ik geen zin in
Och, als je er het lichaam voor hebtquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:52 schreef ingee het volgende:
[..]
Gaan de roddels weer de familie door dat ik bijklus als stripper...
Ik ben niet hip. Overigens is het niet nodig om op wat voor manier dan ook op de vrouw te spelen, maar als jij je daar beter door voelt, ga gerust je gang.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vind het wel zo simpel. Dat is geen welles-nietes discussie maar vooral een verschil van inzicht. Zeggen dat je geen zin hebt in een welles-nietes discussie is vooral een teken dat je niet openstaat voor andermans inzichten. Maar dat geeft niet hoor, hippe Amsterdamse mama
Veel plezierquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:00 schreef Nielsch het volgende:
Okee hoor, wat jij wil. Ik ga naar het Spoorwegmuseum. Doei!
Dat is dus het lastige aan oma als oppas... Als oma je kind een keer een lange vinger geeft omdat dat vroeger gezien werd als verwennerij, en dus ook echt bij oma's hoorde, dan is er niet zoveel aan de hand, want bij oma is geen dagelijkse kost.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien bij jou, maar als ik afspreek met de oppas dat mijn kind geen koekje krijgt, en hij krijgt elke keer toch een lange vinger, dan wordt mijn mening kennelijk niet gerespecteerd en zoek ik een andere oppas.
Hoho, borstvoeding ftw! Ik ben 10 kg kwijt in elk gevalquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:43 schreef Coritchando het volgende:
[..]
na een bevalling, die kans is net zo groot als dat jos brink weer rond gaat lopen en ineens met meisjes gaat daten
Ik denk dat je als oma-mede-opvoeder wel eigen inbreng mag hebben, maar dan wel binnen de gestelde kaders door de ouders.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dus het lastige aan oma als oppas... Als oma je kind een keer een lange vinger geeft omdat dat vroeger gezien werd als verwennerij, en dus ook echt bij oma's hoorde, dan is er niet zoveel aan de hand, want bij oma is geen dagelijkse kost.
Als de oppas je kind iedere keer een lange vinger geeft omdat die oppas dat uit haar oma-rol meeneemt is dat wel een probleem...
Ik denk dat dat soort dingen heel lastig zijn, voor zowel ouders als oppassende grootouders, want je moet een hele nieuwe rol creëeren, minder oma, meer mede-opvoeder, maar in dat laatste mag je ook weer geen eigen inbreng hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |