Ja dat is misschien ook wel een punt. Vanuit mijn standpunt: Als ik me ermee geholpen zou voelen zou ik misschien makkelijker om gaan met wat moppers voor de vorm.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier is het wél hulp. Ik werk aan huis en we wilden het graag zo oplossen.
Daarbij hier wel een succesverhaal hoor, geen problemen. Wij geven aan wat we willen mbt eten en opvoeden, en mijn moeder poetst wat en moppert voor de vorm op de netheid. Ik heb er geen moeite mee en kook ook nog voor haar.
Als ik naar de sauna ga met een vriendin vind ik het ook een kutstreek om 5 minuten van tevoren af te bellen hoor, heeft niets met hulp te maken maar met fatsoen. Je houdt je aan gemaakte afspraken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch geen hulp? Als het puur voor mijn plezier is heb ik gewoon de vrijheid om iets anders te gaan doen.
Ik doe ook vrijwilligerswerk maar mijn rugbyclub ziet dit ook wel als hulp (en terecht). Nee, dat zeg ik niet zomaar af maar ik doe het ook niet altijd voor mijn plezier maar vaak omdat het moet.
Die even een pilletje onder je tong en lees het eens rustig terug, staat niks geks, generaliserend of denigrerends waarom je zo hoeft te reageren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik geef enkel aan dat de generaliserende opmerkingen overbodig zijn.
je mag ook ophouden met vervelende insinuatiesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:24 schreef Deshain het volgende:
[..]
Die even een pilletje onder je tong en lees het eens rustig terug, staat niks geks, generaliserend of denigrerends waarom je zo hoeft te reageren.
Het lijkt me zelfs een hoofdoorzaak waarom er zo vaak een spanningsveld omheen hangt, de afhankelijkheid maakt dat veel ouders en grootouders op hun tenen om elkaar heen draaien.
Lokklusjesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Maar serieus, mijn ouders vinden het fantastisch.
De eerste twee maanden kwamen ze hier oppassen. Hier was namelijk alles aanwezig. Toen kocht mijn vader een ledikant en een box en toen is ze ook gewoon daar heen gegaan.
Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder deden (ongevraagd) huishoudelijke taken als ze kwamen oppassen. En dat kon ik ook niet tegenhouden. Het enige dat hielp was dingen klaarzetten, de was of de strijk, zodat ze dan geen andere dingen gingen doen
Je hebt een afspraak gemaakt en daar dien je je aan te houden, zo moeilijk is dat niet? Dat je iets voor je eigen plezier doet, betekent niet dat mensen niet op je rekenen. Maar laten we wel wezen, de insteek is niet TS uit de brand helpen, maar qualitytime met oma. Ga je met afspraken met vrienden ook zo vrijblijvend om?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo? Het is toch geen hulp? Als het puur voor mijn plezier is heb ik gewoon de vrijheid om iets anders te gaan doen.
Ik doe ook vrijwilligerswerk maar mijn rugbyclub ziet dit ook wel als hulp (en terecht). Nee, dat zeg ik niet zomaar af maar ik doe het ook niet altijd voor mijn plezier maar vaak omdat het moet.
Dit!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:16 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier is het wél hulp. Ik werk aan huis en we wilden het graag zo oplossen.
Daarbij hier wel een succesverhaal hoor, geen problemen. Wij geven aan wat we willen mbt eten en opvoeden, en mijn moeder poetst wat en moppert voor de vorm op de netheid. Ik heb er geen moeite mee en kook ook nog voor haar.
Doe eens een quote dan van die insinuatie (en dan niet dat stukje waar ik duidelijk aangeeft dat het mijn mening is, meningen zijn namelijk 1 van de 2 pijlers van een forum. De andere is discussie).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
je mag ook ophouden met vervelende insinuaties
Whut?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:01 schreef ingee het volgende:
Ik zie oppassen door ouders/schoonouders namelijk echt als hun plezier en niet als hulp. Ook al is dat een vaste dag, of eigenlijk juist bij een vaste dag.
je opmerking over pilletjes onder tongen. Dat mag achterwege blijvenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:38 schreef Deshain het volgende:
[..]
Doe eens een quote dan van die insinuatie (en dan niet dat stukje waar ik duidelijk aangeeft dat het mijn mening is, meningen zijn namelijk 1 van de 2 pijlers van een forum. De andere is discussie).
Anyways, zijn er hier ook oppassers die tegen de andere kant aanlopen?
Dat die kleine zeg maar andere dingen gewend is die bij jullie niet gebeuren:
Nee, we gaan niet 5x achter elkaar dezelfde Woezel en Pip aflevering kijken.
Ook je korsten eet je gewoon op.
Nee, hondjes mag je niet aaien zonder te vragen.
Dat soort kleine dingen die behoorlijk wat flexibiliteit vragen van zo'n kleine opdonder.
Kan het niet zo zijn dat er grootouders zijn die er wél zo in staan?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut?
Ja, oppassen als je een keer een avondje uit wilt misschien, maar niet structureel als alternatief voor KDV of BSO, dan is het gewoon een taak.
En een taak waarmee je je kinderen behoorlijk wat geld bespaart, dat je het met liefde doet doet daar niets aan af, maar laten we niet doen alsof je je (schoon)ouders per definitie een plezier doet door op kinderopvang te besparen en ze naar opa en oma te brengen, of opa en oma bij jou te laten oppassen.
Als het werkelijk zo was dan hadden kinderdagverblijven amper een kans gehad....
Ach welnee, kinderen kunnen er prima mee omgaan dat op een andere plek andere regels gelden....quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:38 schreef Deshain het volgende:
[..]
Doe eens een quote dan van die insinuatie (en dan niet dat stukje waar ik duidelijk aangeeft dat het mijn mening is, meningen zijn namelijk 1 van de 2 pijlers van een forum. De andere is discussie).
Anyways, zijn er hier ook oppassers die tegen de andere kant aanlopen?
Dat die kleine zeg maar andere dingen gewend is die bij jullie niet gebeuren:
Nee, we gaan niet 5x achter elkaar dezelfde Woezel en Pip aflevering kijken.
Ook je korsten eet je gewoon op.
Nee, hondjes mag je niet aaien zonder te vragen.
Dat soort kleine dingen die behoorlijk wat flexibiliteit vragen van zo'n kleine opdonder.
Nee, niet per definitie natuurlijk, dat verschilt ook per situatie. Maar het is ook zeker niet per definitie andersom, wat ik uit de reacties wel opmaak.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut?
Ja, oppassen als je een keer een avondje uit wilt misschien, maar niet structureel als alternatief voor KDV of BSO, dan is het gewoon een taak.
En een taak waarmee je je kinderen behoorlijk wat geld bespaart, dat je het met liefde doet doet daar niets aan af, maar laten we niet doen alsof je je (schoon)ouders per definitie een plezier doet door op kinderopvang te besparen en ze naar opa en oma te brengen, of opa en oma bij jou te laten oppassen.
Als het werkelijk zo was dan hadden kinderdagverblijven amper een kans gehad....
Ja hoor, maar dat betekent niet dat dat voor alle grootouders geldt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat er grootouders zijn die er wél zo in staan?
LOL, als je geen KOT zou krijgen zou je structurele opvang door opa en oma wel als hulp zien?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:48 schreef ingee het volgende:
[..]
Nee, niet per definitie natuurlijk, dat verschilt ook per situatie. Maar het is ook zeker niet per definitie andersom, wat ik uit de reacties wel opmaak.
Maar voor de doordeweekse dag kan ik makkelijk mijn vaste GO regelen, met daarbij KOT wat de kosten behoorlijk drukt. Voor een incidentele avond ben ik wel afhankelijk van anderen die niet altijd beschikbaar zijn en meer kosten. En daarmee bedoel ik niet 'te veel' maar de prijs per uur is hoger.
Dus ja dat zie ik zelf eerder als hulp. En dan heb ik ook geen problemen met afwijken van afspraken etc.
Omgekeerd geldt ook niet voor alle grootouders.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, maar dat betekent niet dat dat voor alle grootouders geldt.
Als het werkelijk voor alle grootouders zou gelden dan zou er geen jarenlange KDV-boom zijn geweest en hadden vrouwen al veel eerder makkelijker kunnen gaan of blijven werken, ook toen de overheid geen bakken met geld voor kinderopvang uitdeelde.
Maar ik heb nog nooit zoveel opa's en oma's met kleinkinderen in dierentuinen en dergelijke gezien als sinds het beperken van de kinderopvangtoeslag.
LOL?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
LOL, als je geen KOT zou krijgen zou je structurele opvang door opa en oma wel als hulp zien?
Ik reageerde specifiek op die opmerking van Ingee die ik gequote had, waarin ze stelde dat oppassen geen hulp was maar voor het plezier van opa en oma.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omgekeerd geldt ook niet voor alle grootouders.
En laat nou de moeder van TS zelfs gevraagd hebben of ze alsjeblieft een dag in de week mag oppassen. Dan is het toch in dit geval wel omdat oma het zo graag wil.
Ah, dus of opa en oma iets voor hun plezier doen of om jou te helpen is afhankelijk van de hoeveelheid geld die de overheid beschikbaar stelt voor jouw kinderopvangkosten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:53 schreef ingee het volgende:
[..]
LOL?
Eh ja?
Dan was ik er namelijk mee geholpen.
Nee dat klopt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik reageerde specifiek op die opmerking van Ingee die ik gequote had, waarin ze stelde dat oppassen geen hulp was maar voor het plezier van opa en oma.
Dat vond ik nogal een statement....
En dan kan dat in haar geval wel zo zijn geweest, maar dat is zeker niet in het algemeen zo.
Oke, vat jij het zo op!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dus of opa en oma iets voor hun plezier doen of om jou te helpen is afhankelijk van de hoeveelheid geld die de overheid beschikbaar stelt voor jouw kinderopvangkosten.
Duidelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |