abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155347692
Fazz, hier doen de oma's hetzelfde en ik vond het eerst wel lastig maar nu eigenlijk heerlijk. Dat de was is opgeruimd en de vaatwasser uitgepakt en het eten klaar is als ik thuiskom O+

We hebben wel afgesproken dat ze zich vooral niet verplicht hoeven te voelen om iets te doen en dat wij niet aangesproken willen worden dat iets niet af / schoon / netjes is. Toen we dat zeiden kregen we de reactie dat ze dat helemaal niet als kritiek bedoelen maar dat ze heel goed snappen dat wij met werk en kind aan sommige dingen helemaal niet toekomen. En dat ze ons gewoon graag wat werk uit handen nemen. Toen dat was uitgesproken was het eigenlijk OK.

Zou zo'n gesprek niet kunnen helpen?
pi_155347771
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Fazz, hier doen de oma's hetzelfde en ik vond het eerst wel lastig maar nu eigenlijk heerlijk. Dat de was is opgeruimd en de vaatwasser uitgepakt en het eten klaar is als ik thuiskom O+

We hebben wel afgesproken dat ze zich vooral niet verplicht hoeven te voelen om iets te doen en dat wij niet aangesproken willen worden dat iets niet af / schoon / netjes is. Toen we dat zeiden kregen we de reactie dat ze dat helemaal niet als kritiek bedoelen maar dat ze heel goed snappen dat wij met werk en kind aan sommige dingen helemaal niet toekomen. En dat ze ons gewoon graag wat werk uit handen nemen. Toen dat was uitgesproken was het eigenlijk OK.

Zou zo'n gesprek niet kunnen helpen?
Dit is dus wat nu wel continue gebeurt. Ik vraag niet om hulp maar krijg het opgedrongen met nog commentaar toe. Even gechargeerd gezegd :@
pi_155347839
Ik kan me ook met geen mogelijkheid voorstellen dat je het vervelend vindt wanneer iemand anders je huis schoonmaakt. :D

In ruil daarvan zou de 'schoonmaakster' in kwestie prima in mn vieze onderbroeken mogen loeren en commentaar mogen hebben om mijn eigen (gebrek aan) schoonmaakskills. ♡
pi_155347867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:00 schreef Godtje het volgende:

[..]
Of je maakt afspraken maar die lukken kennelijk niet al te aardig.
Dan kan je je ook nog afvragen hoe erg het nou eigenlijk is. Het is schoonmaken.
Het scheelt je werk. Je kan het als ongewenst opvatten maar maak je je het jezelf dan niet erg lastig?

Ze is al zo welwillend dat ze wil oppassen en dat ze naar jullie komt.
Moet je niet wat terug geven en je niet zo aangevallen voelen?
Ik probeer wel afspraken te maken maar blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg oid want er wordt niet naar gehandeld.

Zoals ik volgens mij al gezegd had, het voelt als inbreuk in mijn privacy als er ongevraagd door mijn vuile was wordt gegaan en spullen opgeruimd worden op een andere plek als dat ik ze heb toebedeeld. We zijn regelmatig dingen kwijt omdat ze ze op een hele handige plek had gelegd :')

Je laatste 2 zinnen vind ik lastig. Natuurlijk vind ik het fijn dat mijn kind een goede band krijgt met z'n oma maar het oppassen is volledig van haar kant gekomen. Omdat zij er zo gelukkig van wordt en F het ook leuk vind gaat het nu zo. Maar vind je dan dat ik uit een soort van 'dankbaarheid' dan maar moet accepteren wat er gebeurt?
pi_155347877
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dit is dus wat nu wel continue gebeurt. Ik vraag niet om hulp maar krijg het opgedrongen met nog commentaar toe. Even gechargeerd gezegd :@
Dat lijkt me inderdaad heel vervelend! Kan je het daar niet met elkaar over hebben? Dat je het enorm waardeert als ze jullie wil helpen, maar dan wel zonder commentaar en kritiek naar jullie toe?
pi_155347906
Het is 1 dag in de week. Bij mij gaat het dan ene oor in en andere uit en ik haal mijn schouders op. 'Ja bedankt he mam, heel fijn dat je zoveel hebt gedaan! Had je niet hoeven doen. Ja je hebt gelijk, zou ik moeten doen ja. Nou doei he! Tot volgende week.' Moeders tevreden en ik blijf achter in mijn schoon gedweilde huis.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_155348022
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:11 schreef Fazzoletti het volgende:
Natuurlijk vind ik het fijn dat mijn kind een goede band krijgt met z'n oma maar het oppassen is volledig van haar kant gekomen. Omdat zij er zo gelukkig van wordt en F het ook leuk vind gaat het nu zo.
Ik hoor in elk geval dat het van jou niet zo hoeft?
pi_155348102
quote:
7s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:11 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik probeer wel afspraken te maken maar blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg oid want er wordt niet naar gehandeld.

Zoals ik volgens mij al gezegd had, het voelt als inbreuk in mijn privacy als er ongevraagd door mijn vuile was wordt gegaan en spullen opgeruimd worden op een andere plek als dat ik ze heb toebedeeld. We zijn regelmatig dingen kwijt omdat ze ze op een hele handige plek had gelegd :')

Je laatste 2 zinnen vind ik lastig. Natuurlijk vind ik het fijn dat mijn kind een goede band krijgt met z'n oma maar het oppassen is volledig van haar kant gekomen. Omdat zij er zo gelukkig van wordt en F het ook leuk vind gaat het nu zo. Maar vind je dan dat ik uit een soort van 'dankbaarheid' dan maar moet accepteren wat er gebeurt?
Neem er een beetje afstand van: het is toch wel lekker dat iemand opruimt en gratis op je kind past? En dat oma en kind gelukkig zijn?

Als daar opmerkingen naast komen zou ik ze aanhoren en gewoon naast me neerleggen: je roept maar raak, ik leef mijn leven zoals ik het zelf wil. Als ze merkt dat het geen enkele zin heeft om steeds iets te roepen houdt het vanzelf op. Het heeft vaak best zin om ergens boven te staan.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_155348126
Hier nog geen kinderen, oma gaat wel oppassen. Maar nu ik thuis lig en mijn moeder komt af en toe langs hebben we al afspraken gemaakt. Ze mag geen zware schoonmaak werkzaamheden uitvoeren. Vaatwasser inruimen of een doekje over de tafel of de was. Voor de rest gaat ze maar een boek lezen of hayday spelen of breien en met mij kletsen. En als ze op gaat passen dan houdt de tweeling haar wel bezig ;).

Maar ik vind het belangrijk dat zowel ik als mijn partner ons er prettig bij voelen.
En een oma is geen schoonmaakster en ook geen ouder maar een oma. Soms moet je ze daar aan herinneren. Ik zeg nu al af en toe wat ik wel en niet wil voor mijn kinderen. Bijvoorbeeld geen loopstoel. Als mijn moeder dan begint ja maar dat had jij vroeger ook dan zeg ik dat ik het niet wil voor mijn kinderen. Bij haar werkt alleen heel duidelijk zijn. Ik merk als ik het meteen zeg het niet heel beladen wordt
pi_155348160
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:24 schreef Daui het volgende:

Maar ik vind het belangrijk dat zowel ik als mijn partner ons er prettig bij voelen.
En een oma is geen schoonmaakster en ook geen ouder maar een oma. Soms moet je ze daar aan herinneren. Ik zeg nu al af en toe wat ik wel en niet wil voor mijn kinderen. Bijvoorbeeld geen loopstoel. Als mijn moeder dan begint ja maar dat had jij vroeger ook dan zeg ik dat ik het niet wil voor mijn kinderen. Bij haar werkt alleen heel duidelijk zijn. Ik merk als ik het meteen zeg het niet heel beladen wordt
Ik denk dat heel veel oma's als papa en mama weg zijn toch gewoon dingen op hun eigen manieer doen. Het is lastig om een oude hond nieuwe trucjes te leren :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:34:12 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155348300
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:26 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel oma's als papa en mama weg zijn toch gewoon dingen op hun eigen manieer doen. Het is lastig om een oude hond nieuwe trucjes te leren :)
Oma mag het toch ook best op haar manier doen, op het kdv doen ze ook niet alles hetzelfde als thuis. Als je over de ecbt essentiėle dingen maar duidelijke afspraken maakt.
Het huishouden vind ik ook niet echt met het kind of de opvoeding daarvan te maken hebben, meer over wat je wel en niet doet als je in iemand anders huis te gast bent. Want daar wringt de schoen toch, Fazz? Niet de opvoeding zelf?
Zou je trouwens zelf voor oma gekozen hebben als oppas, als ze het niet zou hebben aangeboden?
KuikenGuppy
pi_155348365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:26 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Maar respect voor de ouders hoort er wel te zijn. Grootouders hoeven het ook niet eens te zijn met de opvoeding, maar dienen de belangrijke dingen wel te doen zoals de ouders dat willen. Toen mijn dochter nog geen 8 maanden oud een krentenbol kreeg van schoonmoeder toen wij weg waren, was ik inderdaad nooit amused. En zo zijn er heel veel dingen stiekem toch gedaan of werden onze opmerkingen, verzoeken en bezwaren gewoon weggewuifd en genegeerd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155348408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar respect voor de ouders hoort er wel te zijn. Grootouders hoeven het ook niet eens te zijn met de opvoeding, maar dienen de belangrijke dingen wel te doen zoals de ouders dat willen. Toen mijn dochter nog geen 8 maanden oud een krentenbol kreeg van schoonmoeder toen wij weg waren, was ik inderdaad nooit amused. En zo zijn er heel veel dingen stiekem toch gedaan of werden onze opmerkingen, verzoeken en bezwaren gewoon weggewuifd en genegeerd.
Ja, dat egbeurt als andere mensen op je kind passen. Die doen het op hun manier. Zolang ze de best interest van je kind voorop hebben staan zou ik me er niet al te druk over maken. Zeker niet als het opa of oma is: die hebben jou of je partner toch ook redelijk prima opgevoed?
pi_155348484
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:39 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ja, dat egbeurt als andere mensen op je kind passen. Die doen het op hun manier. Zolang ze de best interest van je kind voorop hebben staan zou ik me er niet al te druk over maken. Zeker niet als het opa of oma is: die hebben jou of je partner toch ook redelijk prima opgevoed?
Nee, die doen het niet op hun manier, en zeker niet bij zo'n jong kind, maar die doen het op de manier zoals de ouders van het kind willen en duidelijk aan hen uitleggen. Dan negeer je niet zomaar wat er wordt gevraagd.

Ik kreeg met 6 weken een beschuit met sinaasappelsap, dat was toen normaal. Tegenwoordig niet. Ik zou het mijn moeder erg kwalijk hebben genomen als ze dat mijn kind had voorgezet. Inzichten veranderen door de jaren, dus zij hebben ons prima opgevoed, maar intussen zijn er nieuwe dingen bekend en bovendien willen wij het met ons kind op onze manier doen.
pi_155348528
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, die doen het niet op hun manier, en zeker niet bij zo'n jong kind, maar die doen het op de manier zoals de ouders van het kind willen en duidelijk aan hen uitleggen. Dan negeer je niet zomaar wat er wordt gevraagd.

Ik kreeg met 6 weken een beschuit met sinaasappelsap, dat was toen normaal. Tegenwoordig niet. Ik zou het mijn moeder erg kwalijk hebben genomen als ze dat mijn kind had voorgezet. Inzichten veranderen door de jaren, dus zij hebben ons prima opgevoed, maar intussen zijn er nieuwe dingen bekend en bovendien willen wij het met ons kind op onze manier doen.
Ik snap dat je het wil en vraagt. Ik denk alleen dat het een utopie is - als jij er niet bij bent heb je geen idee hoe ze het doen en zal er zat gebeuren wat jij anders zou doen. En dat is geen ramp.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:49:20 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155348638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:44 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik snap dat je het wil en vraagt. Ik denk alleen dat het een utopie is - als jij er niet bij bent heb je geen idee hoe ze het doen en zal er zat gebeuren wat jij anders zou doen. En dat is geen ramp.
Als dat over essentiėle dingen gaat wel.
KuikenGuppy
pi_155348713
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

Als dat over essentiėle dingen gaat wel.
Als ze iets doen waar het kind dood aan kan gaan of ziek van wordt, zeker. Voor de rest loopt het heus wel los.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:00:18 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155348878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:52 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Als ze iets doen waar het kind dood aan kan gaan of ziek van wordt, zeker. Voor de rest loopt het heus wel los.
Misschien bij jou, maar als ik afspreek met de oppas dat mijn kind geen koekje krijgt, en hij krijgt elke keer toch een lange vinger, dan wordt mijn mening kennelijk niet gerespecteerd en zoek ik een andere oppas.
KuikenGuppy
pi_155348955
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien bij jou, maar als ik afspreek met de oppas dat mijn kind geen koekje krijgt, en hij krijgt elke keer toch een lange vinger, dan wordt mijn mening kennelijk niet gerespecteerd en zoek ik een andere oppas.
Dat snap ik. Maar als jij er niet bent als hij dat koekje krijgt, dan weet je er niet van en gebeurt het toch. Dat was meer het punt.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:03:42 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155348960
quote:

[..]

Voor mij op bepaalde punten dus absoluut wel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:04:34 #71
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155348975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:03 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als jij er niet bent als hij dat koekje krijgt, dan weet je er niet van en gebeurt het toch. Dat was meer het punt.
En dat maakt het dus niet minder erg, er is dan gewoon geen respect en als je daar wel achter komt is het een big deal. :X
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155348995
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:04 schreef Moppert het volgende:

[..]

En dat maakt het dus niet minder erg, er is dan gewoon geen respect en als je daar wel achter komt is het een big deal. :X
En als je er niet achterkomt niet :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 12:06:13 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155349021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:05 schreef aquawoman het volgende:

[..]

En als je er niet achterkomt niet :)
Jij vindt vast ook dat vreemdgaan niet erg is zolang je partner er niet achter komt?
KuikenGuppy
pi_155349152
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Jij vindt vast ook dat vreemdgaan niet erg is zolang je partner er niet achter komt?
Je snapt het punt niet. Het punt is dat het een utopie is om te denken dat je altijd invloed hebt op wat andere mensen doen als ze op je kind passen. Dat heeft niet per se met respect te maken, vaak zullen ze daar helemaal niet bijna nadenken omdat ze niet denken dat iets uberhaupt verkeerd zou kunnen zijn. En dat is dus geen ramp.

Tuurlijk kun je dingen aangeven en vragen en ik zou het ook respecteren als ik bijvoorbeeld op jouw kind zou passen. Dat is het hele punt namelijk niet.
pi_155349189
quote:

[..]

Bij sommige dingen vinden wij als ouders dat wel een ramp! En dat is ons goed recht.

Het is overigens geen utopie gebleken, want mijn ouders deden dus wel wat wij vroegen en deden geen stiekeme dingen achter onze rug. Mijn schoonmoeder wel. Helaas was onze dochter erg eerlijk, en toen wij haar op een dag (1 dag dus, he, niet structureel) vroegen om die dag geen snoep te geven want ze had erg veel gesnoept de dagen ervoor, vertelde onze dochter toen we thuiskwamen dat ze snoepjes op had. Dat vind ik disrespectvol en zo wil ik niet behandeld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')