Gaafquote:Op woensdag 18 mei 2016 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een spuit met naald om marinade in vlees te spuiten en een naald om gelei in gebak te spuiten.
Dat is de bedoeling, nitraatpekel erinquote:Op woensdag 18 mei 2016 14:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaaf![]()
Kun je daar ook zelf hammetjes mee maken?
Goed de gebruiksaanwijzing lezen!quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:53 schreef vinnypassy het volgende:
Eindelijk, een ijsmachine! Zelfvriezend, omdat ik een veel te klein vriesvak heb. Ben benieuwd.
[ afbeelding ]
De beker is uitneembaar inderdaad. Maakt het dan nog uit wat voor alcohol?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goed de gebruiksaanwijzing lezen!
Doe hem ongeveer halfvol, er gaat opslag in je ijs komen (lucht)
Is de beker waar de ijsmassa in gaat uitneembaar? Dan moet je alcohol in de houder doen waar de beker in gaat voor een goede koude overdracht
40% witte rum gebruik ik, want goedkoop, of gebruik vodka.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:20 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
De beker is uitneembaar inderdaad. Maakt het dan nog uit wat voor alcohol?
Ik heb deze al een aantal jaren in gebruik. Prima machine, zeker voor de prijs! Ben benieuwd wat je er allemaal uit gaat toveren!quote:Op woensdag 15 juni 2016 18:53 schreef vinnypassy het volgende:
Eindelijk, een ijsmachine! Zelfvriezend, omdat ik een veel te klein vriesvak heb. Ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Ik hoop vooral ijs.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:53 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Ik heb deze al een aantal jaren in gebruik. Prima machine, zeker voor de prijs! Ben benieuwd wat je er allemaal uit gaat toveren!
Hoe was je ijs geworden?quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:12 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik hoop vooral ijs.Ga van het weekend de snickers bar van Shannon Bennett maken, met pinda-ijs erbij, dus dit receptje wordt mijn eerste poging:
280g milk
280g thickened cream
50g trimoline
1 vanilla bean, halved and seeded
5 egg yolks
37g caster sugar
75g candied peanuts
Maar dan gehalveerd, anders heb ik teveel om te serveren.
Laat ik later weten, staat voor vanavond op het menu.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe was je ijs geworden?
Hier net 500 gram lambada aardbeien met 200 gram suiker tot sorbet verwerkt.
Je hebt het zo lang uitgehouden je nieuwe speeltje niet te gebruiken? Wow!quote:Op zondag 19 juni 2016 10:45 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Laat ik later weten, staat voor vanavond op het menu.
Ja. Vrijdag hele dag weg, gisteren brak en overdag in de keuken voor andere dingen. Roommengsel staat nu te koelen in de koelkast.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het zo lang uitgehouden je nieuwe speeltje niet te gebruiken? Wow!
Het was lekker! Zo los was het misschien net iets teveel honing: ipv trimoline heb ik de helft aan honing gebruikt. Maar met de cumble erbij - en alle andere elementen - was het súper lekker. Was onderdeel van dit hele recept en zag er verder zo uit.quote:Op zondag 19 juni 2016 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het zo lang uitgehouden je nieuwe speeltje niet te gebruiken? Wow!
Oh tof!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Kichenaid Blender, eerste probeersel, een milkshake
Gelukkig is ie rood! Anders was ik stikjaloers!quote:Op vrijdag 8 juli 2016 17:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Kichenaid Blender, eerste probeersel, een milkshake
Als ik een gladde puree wil maken, gebruik ik m'n KitchenAid foodprocessor. Voor de rest vind m'n staafmixer wel dikke prima, heb niet het gevoel dat ik nog iets nodig heb. Ik heb eigenlijk ook geen ruimte voor nog meer apparaten.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:29 schreef vinnypassy het volgende:
Echt waar? Sinds ik een blender heb gebruik ik die ook vaak, daar worden de pureetjes e.d. toch een stukje zachter van. En voor wat meer structuur pak ik wel gewoon de staafmixer.
Kusjequote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Gelukkig is ie rood! Anders was ik stikjaloers!
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Gelukkig is ie rood! Anders was ik stikjaloers!
Dat is een ander model, ik heb dit modelquote:
is dat zo'n kleine die je ook vaak gratis krijgt bij de normale blender? heb die ook ongebruikt in de kast liggen maar waarom is 'ie zo kut?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:32 schreef RobinOok het volgende:
Oh, en voor wie nog benieuwd is, mijn magimix mini ding is de miskoop van de eeuw. Kutding.
Had dinsdag een twee kilo ham met zwoerd gekocht, een pekeloplosing gemaakt met knoflook, mosterd, gemalen foellie en peper erdoor, hiermee de ham geprikt en volgespoten. Daarna de ham in een zak gedaan, rest van de pekelmarinade erbij, zak geseald en laten trekken. Gisteren eruit gehaald, de zwoerdkant met kokend water overgoten en op 125 in de oven langzaam gegaard en daarna gegrilled zodat de zwoerd popte als popcorn.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[ afbeelding ]
Een spuit met naald om marinade in vlees te spuiten en een naald om gelei in gebak te spuiten.
beetje onzinnig dingquote:Op woensdag 18 mei 2016 14:57 schreef golfer het volgende:
In het kader van leuk, maar niet echt noodzakelijk:
[ afbeelding ]
Je kan hem natuurlijk ook gewoon warm eten met een bruine saus of mosterdsaus, puree en boontjes bijvoorbeeld, het broodbeleg idee is voor mij restjes verwerkenquote:Op zondag 17 juli 2016 10:00 schreef vinnypassy het volgende:
Klinkt goed Piet. Het is dat ik bijna nooit brood eet, maar ik zou het zo doen om zo'n hammetje te maken.
Klinkt goed, ik moet zeggen dat ik sommige stukken vlees gebraden nog lekkerder vind om heel dun te snijden en op brood te doen.quote:Op zondag 17 juli 2016 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan hem natuurlijk ook gewoon warm eten met een bruine saus of mosterdsaus, puree en boontjes bijvoorbeeld, het broodbeleg idee is voor mij restjes verwerken
Wat een mooi ding! maar heb hem even opgezocht en ik kreeg het spontaan benauwd van de prijs. Gebruik je dit ding nu echt zo vaak dat het zoveel waard is? Duurder dan een goed koksmes!quote:Op zondag 17 juli 2016 14:05 schreef verita het volgende:
Stond al lang op mijn verlanglijst:
[ afbeelding ]
Hier een filmpje
Nou ik heb niet zulke knife-skills en ik heb het vooral gekocht omdat ik ook pas een droogmachine heb gekocht. Het leek me handig om snel groente en fruit uit de moestuin te kunnen verwerken, en hulp daarbij te krijgen. Met de Viper kan iemand anders ook helpen met voorbereiden van de vulling van deze machine:quote:Op zondag 17 juli 2016 19:53 schreef mytec het volgende:
[..]
Wat een mooi ding! maar heb hem even opgezocht en ik kreeg het spontaan benauwd van de prijs. Gebruik je dit ding nu echt zo vaak dat het zoveel waard is? Duurder dan een goed koksmes!
Kijk dan snap ik de investering al wel;-) zo,n droogmachine is erg mooi! Vorig jaar in Italie op een kwekerij/boerderij geweest waar ze blauwe bosbessen en bramen producten maakten maar ook nog wat andere verdwaalde fruit soorten teelden. Ze hadden een hele grote versie van zo,n droger, en ik moet zeggen wat daar uitkomt is net snoepgoed! Maar dan een stuk lekkerder ;-)quote:Op zondag 17 juli 2016 22:34 schreef verita het volgende:
[..]
Nou ik heb niet zulke knife-skills en ik heb het vooral gekocht omdat ik ook pas een droogmachine heb gekocht. Het leek me handig om snel groente en fruit uit de moestuin te kunnen verwerken, en hulp daarbij te krijgen. Met de Viper kan iemand anders ook helpen met voorbereiden van de vulling van deze machine:
Klarstein Fruit-JerkyPro10
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ooit ga ik ook jerky maken![]()
Bauknecht is dan tegenwoordig ook geen A merk meer geloof ikquote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben een nieuwe vrieskist, handig voor zaken die niet in de gewone vriezer passen
[ afbeelding ]
Heb hem aangesloten en op ijstijd gezet, na een paar uur de vrieskast leeggeruimd en omgepakt, daarna de vrieskast uitgezet zodat hij kan ontdooien. De monteur moet weer een onderdeel vervangen. Ik had een 25 jaar oude Liebherr vervangen door een energiezuinige bauknecht, dat was een vergissing, hij is nu een kaar oud en al de tweede keer dat er iets kapot is.
Siemens afwasmachine heb ik ook de nodige ellende mee. Enige wat nog premium is, is de prijs geloof ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bauknecht is dan tegenwoordig ook geen A merk meer geloof ik
Kwestie van pech. De halve wereld staat vol met die dingen. Bosch en siemens. Zelfde machines met ander merkje... Normaliter prima betrouwbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Siemens afwasmachine heb ik ook de nodige ellende mee. Enige wat nog premium is, is de prijs geloof ik.
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:07 schreef Spanky78 het volgende:
Liebherr is dan ook wel echt top qua vriezers... Ook de oude apparaten... Niet zo energiezuinig, maatgoed...
P.s. Je hebt hem.na aankoop wel.een dagje op zijn plek gezet zonder hem.aannte zetten, anders zit het koudemiddel niet goed verdeeld en kan hij daardoor ook kapot gaan.
Nee, kwestie van bezuiningen op kwaliteit. Goedkope rubber dichtingen en andere onderdelen.quote:
heb 10 jaar geleden een 2dehands siemens afwasmachine gekocht, draait nog steeds.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, kwestie van bezuiningen op kwaliteit. Goedkope rubber dichtingen en andere onderdelen.
Daar kan een heel varken inquote:Op vrijdag 22 juli 2016 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Hebben een nieuwe vrieskist, handig voor zaken die niet in de gewone vriezer passen
[ afbeelding ]
Heb hem aangesloten en op ijstijd gezet, na een paar uur de vrieskast leeggeruimd en omgepakt, daarna de vrieskast uitgezet zodat hij kan ontdooien. De monteur moet weer een onderdeel vervangen. Ik had een 25 jaar oude Liebherr vervangen door een energiezuinige bauknecht, dat was een vergissing, hij is nu een kaar oud en al de tweede keer dat er iets kapot is.
In mijn geval eerder een geitbokjequote:
Béh.....quote:Op zaterdag 23 juli 2016 23:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In mijn geval eerder een geitbokje
De NEFF van mijn ouders à ¤1300 is ook kapot... Maar dat komt door een blikseminslag.quote:Op vrijdag 22 juli 2016 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Siemens afwasmachine heb ik ook de nodige ellende mee. Enige wat nog premium is, is de prijs geloof ik.
211 euro bij amazon.dequote:Op zondag 24 juli 2016 17:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik wil zo'n ding dat sheets snijdt van aardappel, komkommer of rettich.
Alleen, ze zijn zo achterlijk duur en moeilijk te krijgen ook en belangrijkste, ik heb er waarschijnlijk weinig behoefte aan, haha. Alleen nu! Ik wil 'm!!!
[ afbeelding ]
http://www.amazon.co.uk/N(...)words=turning+slicer
Filmpje:
quote:Op zondag 24 juli 2016 17:30 schreef RobinOok het volgende:
Alleen, ze zijn zo achterlijk duur en moeilijk te krijgen ook en belangrijkste, ik heb er waarschijnlijk weinig behoefte aan, haha. Alleen nu! Ik wil 'm!!!
[ afbeelding ]
Filmpje:
Het verschil is denk ik verschillende verkopers.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:59 schreef RobinOok het volgende:
Pakketjes, sushi-achtige rolletjes, laagjes, ach, ja, gewoon hebben!! :-)
Maar wat zou nou het verschil zijn tussen die ene van 211 euro en de andere van 400 euro?![]()
quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef Mubassie het volgende:
DeBuyer mineral B 28cm
[ afbeelding ]
Al de hele middag bezig met inbranden
Heb ik ook, hele fijne pan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 18:27 schreef Mubassie het volgende:
DeBuyer mineral B 28cm
[ afbeelding ]
Al de hele middag bezig met inbranden
Ik ben benieuwd wat je er in realiteit zoal mee kan.quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:31 schreef golfer het volgende:
Slowcooker met allerlei gadgets. (kan via voorgeprogrammeerde programma's stomen, grillen, slowcooken, rijst koken, frituren, als oven gebruiken, soep mee maken etc.)
Ik zal hem voornamelijk gebruiken als slowcooker en om sous vide mee te bereiden.quote:Op donderdag 28 juli 2016 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben benieuwd wat je er in realiteit zoal mee kan.
'k Heb hem gewoon besteld.quote:Op zondag 24 juli 2016 17:30 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Filmpje:
quote:
Is hij nu al binnen, en hoe bevalt ie?quote:
oww, (gewoon) een gietijzeren panquote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:52 schreef Martijn1P het volgende:
Tweede hands Lodge Combo Cooker. Blij mee![]()
Wordt ook door veel thuisbakkers gebruikt:
Wat maak je daar mee?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:02 schreef THEFXR het volgende:
Had hem al een tijdje, maar dit topic toen nog niet ontdekt.
.
[ afbeelding ]
het is een slowcooker, dus dingen met rund en kippen vlees. je kan ook soep, aardappel puree er mee maken of sauzen.quote:
CUL / Slowcooker recepten deel 3 voor alle slowcooker gerelateerde vragen en ook wat receptenquote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een slowcooker, dus dingen met rund en kippen vlees. je kan ook soep, aardappel puree er mee maken of sauzen.
je kan er iig veel mee maken.
Ik weet wat er mee kan, ik vroeg me af wat je er mee maakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 17:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een slowcooker, dus dingen met rund en kippen vlees. je kan ook soep, aardappel puree er mee maken of sauzen.
je kan er iig veel mee maken.
Was meer voor THEFXR bedoeldquote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet wat er mee kan, ik vroeg me af wat je er mee maakt.
kippenbouten met groenen, kipsate, rendang, aardappel puree, zoetzure kip.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet wat er mee kan, ik vroeg me af wat je er mee maakt.
Die heb ik ook! Zwart gietijzer. Ben er zooooo blij mee!quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 01:02 schreef derLudolf het volgende:
Patser de Pats
[ afbeelding ]
Heb er ook nog een glazen mengkom bij gekregen.
Ik heb hem nog niet gebruikt, maar pizzadeeg staat sowieso op de planning en een taart, ben nog in dubio welkequote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:30 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Zwart gietijzer. Ben er zooooo blij mee!
Maak lemon meringue. Deeg is tof, maar wanneer je Zwitsers meringue maakt, kom je er pas echt achter hoe fijn dat ding is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 08:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet gebruikt, maar pizzadeeg staat sowieso op de planning en een taart, ben nog in dubio welke
Dat is italiaanse, zwitserse verwarm je tijden het kloppen au bain mari en los je zo de suiker op, franse sla je de eiwitten met (poeder)suiker en italiaanse doe je kokend hete suikerstroop bij de eiwitten als die stijf zijn terwijl je slaat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 09:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maak lemon meringue. Deeg is tof, maar wanneer je Zwitsers meringue maakt, kom je er pas echt achter hoe fijn dat ding is.Zonder moeite het suikerwater erbij gieten en vervolgens gewoon een kwartier laten staan zonder er naar om te kijken.
Te laatquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 09:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maak lemon meringue. Deeg is tof, maar wanneer je Zwitsers meringue maakt, kom je er pas echt achter hoe fijn dat ding is.Zonder moeite het suikerwater erbij gieten en vervolgens gewoon een kwartier laten staan zonder er naar om te kijken.
Heerlijkquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 01:02 schreef derLudolf het volgende:
Patser de Pats
[ afbeelding ]
Heb er ook nog een glazen mengkom bij gekregen.
Ik wil het er niet over hebben. Behalve dat dit de laatste keer was dat ik iets via internet bestel.quote:
Stuur het dan terug.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 15:34 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik wil het er niet over hebben. Behalve dat dit de laatste keer was dat ik iets via internet bestel.
Vanuit Nederland die kant op sturen kost misschien net zoveel als wat het ding waard isquote:
Als jij gouden verpakkingsmateriaal gebruikt misschien wel, apparaat was over de 200 euro.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vanuit Nederland die kant op sturen kost misschien net zoveel als wat het ding waard is
Sorry. Hebben we je weekend nu verpest?quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:52 schreef RobinOok het volgende:
Plus 50 euro invoerrechten.![]()
Maar ik wou het er dus NIET over hebben. Niet!
Fuckquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 17:52 schreef RobinOok het volgende:
Plus 50 euro invoerrechten.![]()
Maar ik wou het er dus NIET over hebben. Niet!
Hoe krijg je dat voorelkaar? Die heb ik ookquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Wil een staafmixer kopen, mijn braun is gesneuveld
Dont askquote:Op zaterdag 8 oktober 2016 19:38 schreef FANN het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voorelkaar? Die heb ik ook
tenminste ik heb dit setje...
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |