Het betonnenaanrechtblad experiment is begonnen

.
Om goed voorbereid aan de gang te gaan dit boek gekocht.
![51XEZrS5IaL._SX258_BO1,204,203,200_.jpg]()
Maar helaas, het boek begint met "stort een aanrechtblad altijd upside down".
Ergo, boek in de kast. Al hoewel, staan veel goeie tips in over samenstelling van beton, afwerking, versteviging van de kastjes etc. Dus niet helemaal zonde van het geld.
Maar omdat de vorm te complex en te groot is om het op zijn kop te storten, en ik het liefst 1 blad in een hoek wil en dat niet te hanteren is stort ik het dus op z'n definitieve plek met een verloren bekisting en zal ik erg veel moeten gaan schuren om het blad helemaal smooth te krijgen. Ben benieuwd of mijn Rotex (schuurmachine) dat gaat overleven...
Om niet helemaal eigenwijs gelijk te beginnen met het definitieve blad heb ik een testmalletje gemaakt om samenstellingen van polyestervezels, beton en kleurstof te testen.
Dit is de eerste poging:
![4vfu5e.jpg]()
Conclusie, geen gewoon beton gebruiken (Beamix beton super sterk 100 ECO).
Reden, te grof qua grintgrootte en ook teveel grint.
Dus binnenkort lichtgewicht beton halen, die heeft tot max 8mm kiezels er in zitten ipv. 14mm en die "verdunnen" met portland cement en zand.
Verder ben ik te snel begonnen met schuren (na 2 dagen), dus langer wachten met uitharden en ik moet nog iets verzinnen voor het eruit trillen van luchtbellen. De schuurmachinetruc werkt in ieder geval niet helaas.
Maar overall zag het er best aardig uit voor een eerste poging

.