Zoals ik al zei, het is ook belachelijk. Geen relatie, minnares of ex (misschien een ex die met haat uit elkaar zijn gegaan en met modder wil gooien) die hier aan meewerkt iin het algemeen.. helemaal niet in het buitenland.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:00 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je trekt het naar het belachelijke, maar zo belachelijk is dit helemaal niet. Het geeft wel aan dat er totaal geen onderling vertrouwen is.
In principe zouden de telefoontjes ook naar anderen kunnen. Maar om het uit haar mond te horen zal het waardevolst zijn.
[..]
Dankje voor je antwoord.
Als ik jou was zou ik mij pas zekerder voelen als hij je in contact brengt met wat meer mensen uit Frankrijk (vrienden of familie), vind het lijken alsof je nu nog een geheimpje bent.
Zelf ken ik zat mensen/verhalen die dit op een of andere manier gedaan hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:01 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is ook belachelijk. Geen relatie, minnares of ex (misschien een ex die met haat uit elkaar zijn gegaan en met modder wil gooien) die hier aan meewerkt iin het algemeen.. helemaal niet in het buitenland.
Als je verstandig bent en er zijn zoveel twijfels en rare situaties etc. kan je beter stoppen en voor iemand gaan die je volledig vertrouwd.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Zelf ken ik zat mensen/verhalen die dit op een of andere manier gedaan hebben.
Hoe zou je er anders achter kunnen komen of je 'een geheimpje' bent en wat de waarheid is als je jouw vriend niet vertrouwt? Dan moet je in contact komen met de mensen aan de andere kant.
Er zit niets anders op in sommige gevallen. Een alternatief is zijn 'leugens' slikken en weten in je achterhoofd dat je mogelijk niets meer bent dan zijn minnares.
Als iemand zijn leven elders volledig voor je afschermt, dan hoef je nergens meer achter te komen. Dan weet je dat je de geheime minnares bent.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:05 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Zelf ken ik zat mensen/verhalen die dit op een of andere manier gedaan hebben.
Hoe zou je er anders achter kunnen komen of je 'een geheimpje' bent en wat de waarheid is als je jouw vriend niet vertrouwt? Dan moet je in contact komen met de mensen aan de andere kant.
Er zit niets anders op in sommige gevallen. Een alternatief is zijn 'leugens' slikken en weten in je achterhoofd dat je mogelijk niets meer bent dan zijn minnares.
Hoezo dan kan je die grofheid wel aan? Kom op zeg. Blokkeren die hap, niet meer reageren en wanneer hij dat op het werk doet flink van leer trekken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:05 schreef mayonaisee het volgende:
[..]
Dankje voor je reactie. Zodra later mijn gevoel voor hem is gezakt (we zien elkaar nu gelukkig ff twee weken niet dus dat helpt) dan kan ik die grofheid wel aan. Maar omdat ik er teveel ingezakt ben is dat nu ff lastig.
Het zou best kunnen dat hij niet een spelletje met je speelt omdat hij een player is. Het kan ook zijn dat hij er om een andere reden niet toe komt spijkers met koppen te slaan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:54 schreef mayonaisee het volgende:
[..]
Er is een Franse (vrouwelijke) collega die hem al jaren goed kent en waar hij goed mee kan opschieten, waar ik in het begin wel eens gesprekken mee had (ook op advies van hem om wat gerust te zijn over zijn intenties). Zij bevestigde mij in het begin ook vaak dat hij nog nooit zo zeker is geweest over mij destijds en dat hij echt wel wilde met mij maar dat hij de ander moeilijk pijn kon doen (daarom was hij, volgens haar, na al die tijd nog niet stoer genoeg geweest om het stop te zetten).
Laatst probeerde ik weer zo'n gesprek met diegene aan te knopen maar zij blijft zeggen dat hij er wel klaar mee is en stop heeft gezegd maar dat ze eraan twijfelt of hij wel daadwerkelijk er helemaal een punt achter kan zetten omdat hij zich nog steeds erg schuldig voelt tov haar. Vandaar ook dat hij door blijft betalen enz.
Dit scenario kan het natuurlijk ook gewoon zijn en misschien heb ik het dan weer te snel willen afdwingen door mijn onzekerheid. In het begin leek het namelijk idd zo dat hij toch echt heel zeker was van zijn zaak met mij. Daarom blijft hij ook steeds roepen dat ik teveel en te snel dingen wil en dat ik verwend reageer dat ik weg loop als ik niet krijg wat ik wil.
Hoor ik nu weer twijfel?quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:54 schreef mayonaisee het volgende:
[..]
Er is een Franse (vrouwelijke) collega die hem al jaren goed kent en waar hij goed mee kan opschieten, waar ik in het begin wel eens gesprekken mee had (ook op advies van hem om wat gerust te zijn over zijn intenties). Zij bevestigde mij in het begin ook vaak dat hij nog nooit zo zeker is geweest over mij destijds en dat hij echt wel wilde met mij maar dat hij de ander moeilijk pijn kon doen (daarom was hij, volgens haar, na al die tijd nog niet stoer genoeg geweest om het stop te zetten).
Laatst probeerde ik weer zo'n gesprek met diegene aan te knopen maar zij blijft zeggen dat hij er wel klaar mee is en stop heeft gezegd maar dat ze eraan twijfelt of hij wel daadwerkelijk er helemaal een punt achter kan zetten omdat hij zich nog steeds erg schuldig voelt tov haar. Vandaar ook dat hij door blijft betalen enz.
Dit scenario kan het natuurlijk ook gewoon zijn en misschien heb ik het dan weer te snel willen afdwingen door mijn onzekerheid. In het begin leek het namelijk idd zo dat hij toch echt heel zeker was van zijn zaak met mij. Daarom blijft hij ook steeds roepen dat ik teveel en te snel dingen wil en dat ik verwend reageer dat ik weg loop als ik niet krijg wat ik wil.
Dankje voor je antwoord met weer een heel andere invalshoek en toon.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat hij niet een spelletje met je speelt omdat hij een player is. Het kan ook zijn dat hij er om een andere reden niet toe komt spijkers met koppen te slaan.
Ondertussen zit je wel in de rol van de geheime minnares. Dat zou hem in dat geval ook ongelukkig moeten maken, als hij je dat niet heeft toebedacht.
Hoe dan ook, ik denk dat je moet ophouden met hem voorwaarden te stellen om dingen af te dwingen. Schets gewoon de situatie zoals je dat hier doet, en zeg hem dat het je ongelukkig maakt en dat je zo niet verder wilt en kunt. En als dit alles is wat hij te bieden heeft, hoe jammer ook, dat je er verder vanaf ziet. En niet voor het 'effectbejag' dus.. want dat impliceert een stille hoop en de hoop dat hij onder jouw druk wel dingen goed zal regelen, want dat kan hij niet.
Ik heb eigenlijk de indruk dat het eerder een ongelukkige man is, die in gecompliceerde situaties belandt omdat hij wel meegesleept wordt door zijn hartstocht, maar niet de ballen heeft om de consequenties onder ogen te zien en daarnaar te handelen.
Zeg hem gewoon dat hij welkom is zodra hij volwassen is.
Waarschijnlijk omdat ze hem nog niet uit haar hoofd heeft gezet. Dat is toch ook helemaal niet gek. Dit doen de meeste mensen met liefdesverdriet. Verstandig is het niet, maar daar komt ze vanzelf wel achter.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:14 schreef zarGon het volgende:
Waarom praat je nog met hem? Of nou ja, besteed je aandacht aan hem en doe je moeite en weet ik allemaal wat?
Type je dit om ons of jezelf te overtuigen?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:05 schreef mayonaisee het volgende:
[..]
Dus het houdt écht écht écht op. Ook herhaaldelijk tegen hem gezegd (want hij blijft proberen me om te praten, goedschiks en kwaadschiks).
Kwaadschiks ook?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:05 schreef mayonaisee het volgende:
[..]
Dankje voor je antwoord met weer een heel andere invalshoek en toon.
Ik wil hier toch even op reageren. Ik heb vandaag een collega van mij (en dus hem) gesproken over het hele gebeuren, want zij is een heel goede vriendin van hem.
Het werd me duidelijk dat ik echt nooit en te nimmer meer aan mezelf moet twijfelen in dit verhaal. Ook zij bevestigde dat hij een enorm goede leugenaar is, dat hij wel zou wíllen stoppen met haar maar simpelweg een laffaard is en dat ik goed op mezelf moest passen. Ook vertelde ik tegen haar dat ik het idee heb dat de enige persoon die alles van hem af weet hijzelf is en dat hij tegen iedereen halve waarheden vertelt. En verder zei ze dat ze denkt dat ze geen seks e.d. meer hebben maar elkaar zeker nog zien en er misschien wel een knuffel of kus af gaat.... En als zij dat met halve waarheden al zegt, dan weet ik met mijn ervaring en kant van het verhaal echt genoeg nu.
Het grappige is dat ik dit ook blijf herhalen tegen hem, dat ik weet dat hij liegt en dat hij geen afscheid van haar kan nemen, en hij blijft het kei hard ontkennen en hij blijft zeggen dat ik degene ben die een probleem maakt terwijl dat niet hoeft. En geloof me ik zeg het niet eens meer als effectbejag of wat dan ook. Ik geef hem heel erg veel ruimte om op zijn minst eea toe te geven en ik geef op eehij zal het toch nooit bevestigen (en dat hoeft ook niet dan).
Dus het houdt écht écht écht op. Ook herhaaldelijk tegen hem gezegd (want hij blijft proberen me om te praten, goedschiks en kwaadschiks).
Hier komt toch wel een tweede deel van, he?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:21 schreef mayonaisee het volgende:
Dat zien we over een anderhalve week als we beide daar weer zijn
Hebben nu geen contact meer
Lijkt me wel. Over anderhalve week begint het allemaal weer opnieuw als hij haar weer precies op haar zwakheden binnenhengelt. Daar hoeft hij zich niet eens druk over te maken, succes gegarandeerd.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hier komt toch wel een tweede deel van, he?
Lijkt me sterk dat ze het adres heeft.quote:Op zondag 6 september 2015 11:34 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Nodig je zelf eens uit bij zijn huis in Frankrijk. Als zijn 'ex' nog gewoon woont weet je dat hij lult. Zie niet echt een reden waarom hij je daar niet kan ontvangen. Zie het als een weekendje France, en dat je zijn ouders enz niet hoeft te zien.
En ts, nog ontwikkelingen?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:21 schreef mayonaisee het volgende:
Dat zien we over een anderhalve week als we beide daar weer zijn
Hebben nu geen contact meer
Huh?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:12 schreef bloemmetjes het volgende:
Haha erg genoeg hebben jullie gelijk en zijn we weer in dezelfde cirkels gestapt, of beter gezegd ik. Dus zal zo door blijven gaan totdat ik een keer er genoeg van heb en wel ballen heb gekweekt.Tot die tijd geniet ik eerlijk gezegd gewoon van wat het is en wat we hebben.... Hoe triest dat ook is. Ik weet toch dat ik hem niet kan loslaten dus ga ik daar nu ook geen gezeik meer omheen creëren. Ben toch veel te verliefd dus is eindeloos....
Denk verkeerde accountquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:14 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Huh?
Je was mayo?
Denk het.....anyway....dan niet meer klagen he
En dan over enkele maanden zielig zijn dat je hart gebroken is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:12 schreef bloemmetjes het volgende:
Haha erg genoeg hebben jullie gelijk en zijn we weer in dezelfde cirkels gestapt, of beter gezegd ik. Dus zal zo door blijven gaan totdat ik een keer er genoeg van heb en wel ballen heb gekweekt.Tot die tijd geniet ik eerlijk gezegd gewoon van wat het is en wat we hebben.... Hoe triest dat ook is. Ik weet toch dat ik hem niet kan loslaten dus ga ik daar nu ook geen gezeik meer omheen creëren. Ben toch veel te verliefd dus is eindeloos....
Ja, sommige mensen hebben geen eigenwaarde en worden graag gebruikt ipv dat ze aan een goede toekomst gaan werken.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:01 schreef Cracka-ass het volgende:
Die kerel heeft het goed voor elkaar zo.
Ja kom op, alsof er nooit vaker mensen door anderen zijn gemanipuleerd/bespeeld. Oprecht mooi voor je dat jij daar nooit in bent getrapt maar bijna iedereen heeft wel onzekerheden waar anderen op in kunnen spelen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:34 schreef Myrr het volgende:
Je had er niet eens aan moeten beginnen. Ik snap er geen fuck van dat zoiets zich buiten een fimset kan afspelen.
wordquote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:01 schreef Cracka-ass het volgende:
Die kerel heeft het goed voor elkaar zo.
Nee hoor, jij bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het in stand houden van de poppenkast.quote:
Dat zegt ze toch ook?quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee hoor, jij bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het in stand houden van de poppenkast.
Heftig. En natuurlijk kut dat je op deze manier moest achterkomen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:07 schreef mayonaisee het volgende:
Hi allemaal,
Daar ben ik weer! Wellicht zouden jullie wel weer interesse hebben in een update...
Nog niet zo lang geleden vertelde ik dat ik toch maar door ging en het idee van een zeer mogelijk dubelleven maar voor lief nam.
Hetgeen dat mij altijd voor hem liet kiezen is dat ik zo gek op hem was dat ik het ook niet wílde geloven, en daarom maar vast bleef houden aan zijn lieve woordjes, vele knuffels en beloftes (die overigens ook steeds vager en minder werden) - maar natuurlijk werd het ook steeds moeilijker en moeilijker. Een normale relatie was het natuurlijk niet en bv. samenzijn met kerst en nieuwjaar, dat zat er niet in. Meegaan naar Frankrijk overigens ook niet.
Zo is hij deze week naar Frankrijk gegaan omdat hij een scan moest doen (is ernstig ziek geweest, nu vooral controle). Hij liet zijn tablet bij mij thuis liggen (hij was dag en nacht bij me ondertussen en had de code ook ondertussen ontdekt), dus dé kans om nu eens en voor altijd te ontdekken hoe het nou zat (want hij is erg actief op Facebook Messenger).
Ik weet het, iemand controleren mag niet. Maar in dit geval deed ik het toch maar, ook omdat hij het een tijd geleden bij mij ook had gedaan. En daarin zag ik berichten van hem naar mensen (even Google Translate natuurlijk ook) waarin ik zag dat hij schreef dat zij aan het koken was voor hem, of dat hij haar wegbracht, of iemand vroeg hoe het met hun relatie ging en dan antwoordde hij "op en af"). In juni vertelde hij wel tegen iemand dat ze samen niet bij een bruiloft konden zijn omdat hun relatie en hun vakantieplannen onzeker was, dus heel wellicht bestaat de kans dat het ooit wankel is geweest tussen ze. Maar ja joh, dit wist natuurlijk iedereen eigenlijk al. Hij houdt van haar en wil haar niet kwijt. En ik ben alleen voor hier in Nederland goed.
Ik vind het toch heel hard, vooral omdat ik inderdaad écht heel erg blind was. En ook nu ik hem de deur heb gewezen (ja, nu echt), en ik al zijn spullen al bij hem thuis heb neergezet (ik wil hem niet thuis bij me hebben) en het dus al echt over is, blijft hij maar aan de gang. Ene keer biedt hij excuses aan, dan zegt hij weer dat het niet zo is als dat ik denk dat het is, dan ontkent hij het dubbelleven, en dan stuurt hij weer "ik hou van je". En dat alles vind ik nog erger, want dat betekent dat hij zelfs nog in staat zou zijn om nog ermee door te gaan. Terwijl ik denk, heb dan genoeg ballen om het toe te geven en afscheid te nemen van mij, zeker voor je vriendin (beste zou zijn eerlijk zijn maar dat doet hij natuurlijk nooit).
Maar I am the one to blame also, want ik heb het risico genomen, ik wist eigenlijk allang hoe het zat, dus ik moet nu ook op mijn eigen blaren zitten. Dus het is idd nu even janken geblazen, maar ik denk dat dat wel snel zal zakken want uiteindelijk is dit toch "niks" geweest.
Ze zegt dat ze 'ook' verantwoordelijk is.quote:
Als nieuwsgierig aagje vind ik het altijd superleuk om een update te lezenquote:Op vrijdag 4 december 2015 17:07 schreef mayonaisee het volgende:
Hi allemaal,
Daar ben ik weer! Wellicht zouden jullie wel weer interesse hebben in een update...
Het verschil tussen woorden en daden is een belangrijke les..quote:Nog niet zo lang geleden vertelde ik dat ik toch maar door ging en het idee van een zeer mogelijk dubelleven maar voor lief nam.
Hetgeen dat mij altijd voor hem liet kiezen is dat ik zo gek op hem was dat ik het ook niet wílde geloven, en daarom maar vast bleef houden aan zijn lieve woordjes, vele knuffels en beloftes (die overigens ook steeds vager en minder werden) - maar natuurlijk werd het ook steeds moeilijker en moeilijker. Een normale relatie was het natuurlijk niet en bv. samenzijn met kerst en nieuwjaar, dat zat er niet in. Meegaan naar Frankrijk overigens ook niet.
Dat is natuurlijk wel een kutredenering van hier tot en met hè. De ander deed iets, dus ik doe het nu maar terugquote:Zo is hij deze week naar Frankrijk gegaan omdat hij een scan moest doen (is ernstig ziek geweest, nu vooral controle). Hij liet zijn tablet bij mij thuis liggen (hij was dag en nacht bij me ondertussen en had de code ook ondertussen ontdekt), dus dé kans om nu eens en voor altijd te ontdekken hoe het nou zat (want hij is erg actief op Facebook Messenger).
Ik weet het, iemand controleren mag niet. Maar in dit geval deed ik het toch maar, ook omdat hij het een tijd geleden bij mij ook had gedaan.
Nou en of het misschien ooit wel wankel is geweest, dat is eigenlijk al niet relevant als je kijkt naar jullie situatie..quote:En daarin zag ik berichten van hem naar mensen (even Google Translate natuurlijk ook) waarin ik zag dat hij schreef dat zij aan het koken was voor hem, of dat hij haar wegbracht, of iemand vroeg hoe het met hun relatie ging en dan antwoordde hij "op en af"). In juni vertelde hij wel tegen iemand dat ze samen niet bij een bruiloft konden zijn omdat hun relatie en hun vakantieplannen onzeker was, dus heel wellicht bestaat de kans dat het ooit wankel is geweest tussen ze. Maar ja joh, dit wist natuurlijk iedereen eigenlijk al. Hij houdt van haar en wil haar niet kwijt. En ik ben alleen voor hier in Nederland goed.
En waarom zou hij er niet mee door kunnen gaan? Monogamie is niet voor iedereen de heilige graal hè. Wie weet wat zijn vriendin al dan niet weet en/of accepteert. En vergeet niet dat jij de hele gang van zaken goed genoeg vond om de situatie te accepteren zoals die was..quote:Ik vind het toch heel hard, vooral omdat ik inderdaad écht heel erg blind was. En ook nu ik hem de deur heb gewezen (ja, nu echt), en ik al zijn spullen al bij hem thuis heb neergezet (ik wil hem niet thuis bij me hebben) en het dus al echt over is, blijft hij maar aan de gang. Ene keer biedt hij excuses aan, dan zegt hij weer dat het niet zo is als dat ik denk dat het is, dan ontkent hij het dubbelleven, en dan stuurt hij weer "ik hou van je". En dat alles vind ik nog erger, want dat betekent dat hij zelfs nog in staat zou zijn om nog ermee door te gaan. Terwijl ik denk, heb dan genoeg ballen om het toe te geven en afscheid te nemen van mij, zeker voor je vriendin (beste zou zijn eerlijk zijn maar dat doet hij natuurlijk nooit).
Het is niet niks geweest natuurlijk, anders had je het niet zo lang doorgezet en had hij ook totaal geen moeite meer gedaan (voor zover wat woordjes moeite zijn dan hè). Maar je bent naast wat mooie herinneringen rijker ook weer een stukje verder in wat je wel of niet wil van een partner en hoe je een relatie voor je ziet enzo. Dat is ook best wat waard..quote:Maar I am the one to blame also, want ik heb het risico genomen, ik wist eigenlijk allang hoe het zat, dus ik moet nu ook op mijn eigen blaren zitten. Dus het is idd nu even janken geblazen, maar ik denk dat dat wel snel zal zakken want uiteindelijk is dit toch "niks" geweest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |