quote:It may be warm outside but in offices up and down the country, women are frozen stiff while men enjoy the air con. Radhika Sanghani unpicks the sexist AC war
I am freezing cold as I write this article at my desk. I’m wrapped up in a jumper with my legs crossed under me to keep warm, and my sleeves are pulled as far down as they go.
My two female colleagues are sitting opposite me wearing their jackets, and there’s a stack of emergency desk jumpers in case things get worse.
The men around us are all pretty much jacket-free. In fact, most of them have their shirt sleeves rolled up and religiously maintain that the temperature is ‘fine’.
Welcome to office life, where women battle daily with the air conditioning, and men have no idea there’s even a problem.
http://www.telegraph.co.u(...)ist.-True-story.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is geen bericht van één of ander flut blogje zoals xandernieuws maar van The Telegraph en is zelfs te zien geweest op Sky News. We moeten dit probleem dus zeer serieus nemen. Mannen onderdrukken vrouwen door middel van airconditioning.
Dus jij wilt dat de mannen die de temperatuur bepalen vrouwen dwingen een trui aan te doen? Seksist gespot!quote:
Het gaat om airconditioning. Dan is meer koelen de minder milieuvriendelijke variant.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:18 schreef Childofthe90s het volgende:
Het is dus óf te koud voor vrouwen óf te warm voor mannen. Dan lijkt het me dat we voor de goedkope milieuvriendelijke variant gaan. Dan maar wat koeler en een trui meenemen, probleem opgelost.
of ze trekken iets warmers aanquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Snap dit probleem niet. Beter 5 graden te warm dan 5 graden te koud. Gewoon die airco twee graden hoger instellen dus. Mannen gaan er heus niet dood van en vrouwen zijn tevreden.
Niet per se natuurlijk. Airconditioning werkt twee kanten op. Maar in de zomer gaat het inderdaad om meer koelen, dan kan het dus wat warmer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het gaat om airconditioning. Dan is meer koelen de minder milieuvriendelijke variant.
Wow 5 graden te warm, je bent dan fucked en je kunt niets meer doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Snap dit probleem niet. Beter 5 graden te warm dan 5 graden te koud. Gewoon die airco twee graden hoger instellen dus. Mannen gaan er heus niet dood van en vrouwen zijn tevreden.
Bovendien zijn Nederlanders meer gewend aan kou dan het grootste deel van de VS lijkt me...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:27 schreef Childofthe90s het volgende:
In de VS wordt de AC overigens wel overdreven koud gezet in de zomer. Het is echt een wereld van verschil als het buiten dik 30 graden is, en dan binnen een kleine 20.
Niet echt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:49 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Bovendien zijn Nederlanders meer gewend aan kou dan het grootste deel van de VS lijkt me...
Ja maar het is een complot tegen de vrouwenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:08 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap het probleem niet. Als je weet dat de airconditioning nogal koud staat, dan neem je toch een vestje mee. Bovendien vindt iedereen weer een andere temperatuur aangenaam, dus je kunt sowieso niet iedereen tevreden houden.
Jammer dat vrouwen het technisch inzicht ontberen om zo'n airconditioning te bedienen. Dan zouden ze zelf de temperatuur anders in kunnen stellen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Trigger warning
[..]
"It is men who control temperatures"
Niet op Curaçao. Die Antillianen hadden daar nogal de neiging om op kantoor de airco op 18 graden Celsius te zetten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:13 schreef LXIV het volgende:
Airco's zijn ook racistisch. Want vooral blanke mannen hebben het niet te snel koud. Mensen Van Kleur zijn fysiologisch en psychologisch ingesteld op hogere temperaturen.
Airco's zijn vooral uitgevonden om gekleurde mensen weg te houden uit kantoren.
Te warm is slecht voor de productiviteit. Beter doen we dus niet wat je zo blind voorstelt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Daarbij, ik heb nog nooit een zwarte airco gezien.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:13 schreef LXIV het volgende:
Airco's zijn ook racistisch. Want vooral blanke mannen hebben het niet te snel koud. Mensen Van Kleur zijn fysiologisch en psychologisch ingesteld op hogere temperaturen.
Airco's zijn vooral uitgevonden om gekleurde mensen weg te houden uit kantoren.
Zwarte airco's werken nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Daarbij, ik heb nog nooit een zwarte airco gezien.
quote:
boeit mij dat nou. Het is voor dat wijf opdat moment een probleem dat ze het koud heeft. Dat probleem kan je verhelpen door iets warms aan te trekken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dus jij wilt dat de mannen die de temperatuur bepalen vrouwen dwingen een trui aan te doen? Seksist gespot!
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:23 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
pls
duidelijk nieuw op deze planeet jij
Nog nooit een vrouw ontmoet? Die hebben het altijd koud namelijkquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:00 schreef Hathor het volgende:
Maar als ik het goed begrijp hebben vrouwen een andere temperatuur beleving dan mannen?
Ik heb inderdaad volgens mij nog nooit een vrouw ontmoet die het altijd maar koud heeft, misschien ga jij teveel om met zeikkutjes?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nog nooit een vrouw ontmoet? Die hebben het altijd koud namelijk
Daarnaast is 'temperatuurbeleving' één woord.
Misschien. We zullen het nooit weten, vrees ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad volgens mij nog nooit een vrouw ontmoet die het altijd maar koud heeft, misschien ga jij teveel om met zeikkutjes?
Niet echt. Als mijn man nog in t-shirt loopt ren ik rond in een eskimopakquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:44 schreef LXIV het volgende:
Als die wijven harder zouden werken kregen ze het vanzelf warm.
Harder werken achter een bureau?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:44 schreef LXIV het volgende:
Als die wijven harder zouden werken kregen ze het vanzelf warm.
En toch hebben vrouwen het over het algemeen kouder.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:08 schreef Morrigan het volgende:
Ik snap het probleem niet. Als je weet dat de airconditioning nogal koud staat, dan neem je toch een vestje mee. Bovendien vindt iedereen weer een andere temperatuur aangenaam, dus je kunt sowieso niet iedereen tevreden houden.
Proest daar gaat mijnquote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
pls
Wij hadden vroeger een zwarte airco thuis. Kwam bij Kwantum vandaan, merk was SMC ofzo.. Die kapte er heel snel mee, en werkte niet hard genoeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 18:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of de mannen iets koelers. Waarom zou een vrouw in hartje zomer met broek en vest aan op kantoor moeten werken omdat mannen zo nodig in overhemd en lange broek willen werken? Je gaat maar in shorts werken, so what dat je je behaarde melkflessen geen porum vindt. Waarom moet een vrouw warme kleren aan omdat de man ijdel is en zich opgelaten voelt in een korte broek?quote:
Mannen mógen meestal niks anders aan op kantoor. Vrouwen hebben het qua kleding al erg gemakkelijk. En als je verplicht wordt en overhemd en pantalon aan te hebben, mag je ook wel eisen dat de temperatuur daarop afgestemd is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Of de mannen iets koelers. Waarom zou een vrouw in hartje zomer met broek en vest aan op kantoor moeten werken omdat mannen zo nodig in overhemd en lange broek willen werken? Je gaat maar in shorts werken, so what dat je je behaarde melkflessen geen porum vindt. Waarom moet een vrouw warme kleren aan omdat de man ijdel is en zich opgelaten voelt in een korte broek?
Nou....quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:30 schreef Roces18 het volgende:
Man zulke vrouwen zijn echt dom en moet je ook geen podium geven om hun domme mening te laten verspreiden. Hoe kan je dat nou sexisme noemen.... Stel we doen de airco warmer, waardoor mannen het te warm krijgen. Wat moeten die doen dan? In hun onderbroekje zitten? Als je het koud hebt kan je makkelijk iets aandoen, maar als het warm is kan je niets. Daarnaast werken over het algemeen meer mannen op kantoor, dus natuurlijk passen we de airco aan op hen. En niet op een parttime kantoorvrouwtje dat denkt een godin te zijn.
Leg day skippenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik niet perse bezwaar tegen
Als die mannen dat mochten zaten ze wss allemaal in hun boxershort achter het bureau.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Of de mannen iets koelers. Waarom zou een vrouw in hartje zomer met broek en vest aan op kantoor moeten werken omdat mannen zo nodig in overhemd en lange broek willen werken? Je gaat maar in shorts werken, so what dat je je behaarde melkflessen geen porum vindt. Waarom moet een vrouw warme kleren aan omdat de man ijdel is en zich opgelaten voelt in een korte broek?
of warm dat kan ook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Vrouwen hebben het altijd koud, ook als zij thuis zijn en zelf de thermostaat kunnen instellen.
En maar klagen
En daar hebben we het schoonheidsideaal van de man ... Maar als er in realiteit dan allemaal bierbuikjes tevoorschijn komen, dan beginnen de vrouwen te miepen, want ongepast en bah en zo.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik niet perse bezwaar tegen
De vrouw heeft een ander schoonheids ideaal dan mannen. Voor mannen en vrouwn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
En daar hebben we het schoonheidsideaal van de man ... Maar als er in realiteit dan allemaal bierbuikjes tevoorschijn komen, dan beginnen de vrouwen te miepen, want ongepast en bah en zo.
Vrouwen hebben echt enorm mazzel dat mannen niet of nauwelijks lopen te zeiken over het schoonheidsideaal dat de media ons op probeert te dringen.
Ook weer zo'n mooie tegenstrijdigheid als het op emancipatie aankomt ...
Een lekker buikje is zacht om tegenaan te liggen, dat is geen probleem hoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
En daar hebben we het schoonheidsideaal van de man ... Maar als er in realiteit dan allemaal bierbuikjes tevoorschijn komen, dan beginnen de vrouwen te miepen, want ongepast en bah en zo.
Vrouwen hebben echt enorm mazzel dat mannen niet of nauwelijks lopen te zeiken over het schoonheidsideaal dat de media ons op probeert te dringen.
Ook weer zo'n mooie tegenstrijdigheid als het op emancipatie aankomt ...
In de weddenschap wat verlies jij eerder, je maagdelijheid of je leven, maar je de keuze wel érg makkelijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 13:18 schreef Duikbril112 het volgende:
Gvd zeg, waar gaat dit nou weer over?![]()
Wijf, houd toch je smoel. Wij mannen zijn nu eenmaal het dominante geslacht, en jij het zwakkere, dom gansje. Bek houden en je aanpassen! Je moet blij zijn dat je betaald krijgt voor je werk, gek ding.
Dat zou ik d'r zeggen.
Dan wordt het hoogste tijd om die verplichting te veranderen, het is er immers eentje die ze zichzelf hebben opgelegd in het verleden toen vrouwen nog niet welkom waren op deze werkvloer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Mannen mógen meestal niks anders aan op kantoor. Vrouwen hebben het qua kleding al erg gemakkelijk. En als je verplicht wordt en overhemd en pantalon aan te hebben, mag je ook wel eisen dat de temperatuur daarop afgestemd is.
Een korte broek naar kantoor mag niet... Als er iets nog zwaar seksistisch geregeld is, dan is het wel het kledingbeleid.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:21 schreef Pek het volgende:
Het zit gewoon tussen de oren bij die wijven, op het werk ook zo'n afdeling die continu bleef bellen van:"we hebben het koud/te warm", naar gelang het jaargetijde. Daar hebben we toen een thermostaat geplaatst, loos, nergens aan verbonden, zo van:"nu kunnen jullie het zelf regelen"....nooit meer iets gehoord
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:21 schreef Pek het volgende:
Het zit gewoon tussen de oren bij die wijven, op het werk ook zo'n afdeling die continu bleef bellen van:"we hebben het koud/te warm", naar gelang het jaargetijde. Daar hebben we toen een thermostaat geplaatst, loos, nergens aan verbonden, zo van:"nu kunnen jullie het zelf regelen"....nooit meer iets gehoord
[..]
pls
Je mag helemaal niet in shorts werken als man, in ieder geval niet op het gemiddelde kantoor.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 12:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik zit echt niet voor mijn lol met een lange broek en leren schoenen op kantoor nee.quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:59 schreef AgLarrr het volgende:
Je mag helemaal niet in shorts werken als man, in ieder geval niet op het gemiddelde kantoor.
Idem dito. Als het aan mij ligt dan zit ik met het weer van de afgelopen weken enkel in mijn zwembroek achter mijn PC. Maarja..quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zit echt niet voor mijn lol met een lange broek en leren schoenen op kantoor nee.Overhemd en jasje zijn optioneel, maar flipflops en een korte broek
![]()
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dit is geen bericht van één of ander flut blogje zoals xandernieuws maar van The Telegraph en is zelfs te zien geweest op Sky News. We moeten dit probleem dus zeer serieus nemen. Mannen onderdrukken vrouwen door middel van airconditioning.
Zorg dan dat dat verandert. Je baas is zelfs goedkoper uit, en als het nodig is kan je vast ergens een lange broek en net shirt ophangen en even aandoen, als je indruk moet maken op klanten ed. Als je helemaal niet met klanten in contact komt is zo'n regel sowieso absurd, leven we nog in het Victoriaanse tijdperk soms, dat je zo'n min of meer behaard mannenbeen niet zou mogen zien?quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:59 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je mag helemaal niet in shorts werken als man, in ieder geval niet op het gemiddelde kantoor.
Ja, of jij trekt gewoon een trui aan. Ik heb er geen last van verder.quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Zorg dan dat dat verandert. Je baas is zelfs goedkoper uit, en als het nodig is kan je vast ergens een lange broek en net shirt ophangen en even aandoen, als je indruk moet maken op klanten ed. Als je helemaal niet met klanten in contact komt is zo'n regel sowieso absurd, leven we nog in het Victoriaanse tijdperk soms, dat je zo'n min of meer behaard mannenbeen niet zou mogen zien?
Maar overgewicht komt vaker voor bij mannen (53%) dan bij vrouwen (43,7%).quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:56 schreef Twiitch het volgende:
Vrouwen voelen eerder koud aan omdat ze over het algemeen een hoger vetpercentage hebben dan mannen, vet isoleert en dus voelt hun huid koeler aan. Die domme ganzen maken zichzelf vervolgens wijs dat ze het koud hebben terwijl hun binnentemperatuur gewoon constant is.
Tuurlijk, gewoon energie verspillen terwijl dat nergens voor nodig is, gewoon omdat het kan ..quote:Op maandag 17 augustus 2015 12:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja, of jij trekt gewoon een trui aan. Ik heb er geen last van verder.
Mooi.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:33 schreef moussie het volgende:
Tuurlijk, gewoon energie verspillen terwijl dat nergens voor nodig is, gewoon omdat het kan ..
kan je je onderbroek toch uit doenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:08 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp wel waarom mannen de airco hoger (of lager, kouder dus) zetten. Ziet er leuker uit als de dames in een truitje rondlopen
Maar goed. Waar ik heb gewerkt was het altijd OF te warm OF te koud. dan maar liever te koud dan kun je een vest aantrekken. Als het te warm is kun je niet zoveel aan doen.
Ja dat scheelt een stuk natuurlijkquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:11 schreef Roces18 het volgende:
[..]
kan je je onderbroek toch uit doen
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:08 schreef Karina het volgende:
Ik begrijp wel waarom mannen de airco hoger (of lager, kouder dus) zetten. Ziet er leuker uit als de dames in een truitje rondlopen
Maar goed. Waar ik heb gewerkt was het altijd OF te warm OF te koud. dan maar liever te koud dan kun je een vest aantrekken. Als het te warm is kun je niet zoveel aan doen.
quote:
Op je werkplek zal toch wel ergens een spoelbak te vinden zijn ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:33 schreef Karina het volgende:Ja dat is alleen handig als je in een zwembad werkt he. En daar heb je sowieso geen airco nodig.
Daar pas ik niet in he. Duh.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Op je werkplek zal toch wel ergens een spoelbak te vinden zijn ?
OF ik ben heel dik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij hebt vast geen creatieve functie.
Klopt. Kan ook zijn dat ik een hele dikke creatieveling ben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit.
Precies, in de zomer passen de mannen hun kleding aan en in de winter de vrouwen. Wat nou vrouwen mogen geen broek dragen, broeken kunnen best representatief zijn! En met een sexy legging onder je minirok/jurk gaat het de laatste paar jaar al de goede kant opquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:53 schreef Treinhomo het volgende:
Mooi.
Dan hoeft de kachel in de winter ook niet op kernsplitsing.
Sexy legging? Leggings zijn toch nooit sexy?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:27 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies, in de zomer passen de mannen hun kleding aan en in de winter de vrouwen. Wat nou vrouwen mogen geen broek dragen, broeken kunnen best representatief zijn! En met een sexy legging onder je minirok/jurk gaat het de laatste paar jaar al de goede kant op
Maar ja, dat geregeld koud hebben heeft ook te maken met de vrouwelijke cyclus, dat merk ik nu ik de overgang achter me heb, nu vinden jongere vrouwen het koel bij mij in huis terwijl ik de temperatuur aangenaam vind.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Trigger warning
[..]
"It is men who control temperatures"
[ afbeelding ]De vrouwen moeten niet zo zeiken. Andersom is het probleem minstens zo groot: niet het raam open mogen maken terwijl het binnen boven de 20 graden Celsius is omdat de vrouwen een hemd of een T-shirt dragen. Neem dan een trui mee, muts! Tegen kou kan je je gemakkelijk kleden, aan warmte kan je veel moeilijker iets doen, tenzij het ooit de norm wordt dat je met je voeten in een bak water zit op kantoor als je het warm hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is geen bericht van één of ander flut blogje zoals xandernieuws maar van The Telegraph en is zelfs te zien geweest op Sky News. We moeten dit probleem dus zeer serieus nemen. Mannen onderdrukken vrouwen door middel van airconditioning.
"We actually can't dress fashionably any more for summer..."
[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 19-08-2015 15:59:56 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Juist niet! Zie mijn bovenstaande reactie. Het gaat bovendien om 3 graden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:20 schreef Merkie het volgende:
Snap dit probleem niet. Beter 5 graden te warm dan 5 graden te koud.
Mijn keuze zou het ook niet zijn. Ik heb het liefst een temperatuur van rond de 20 graden Celsius maar in verband met hitteadaptatie is het slimmer om het binnen 23-25 graden Celsius te laten zijn als het buiten hoog in de 30 is. Dat neemt niet weg dat de dames problemen zoeken door zich niet gepast te kleden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:27 schreef Childofthe90s het volgende:
In de VS wordt de AC overigens wel overdreven koud gezet in de zomer. Het is echt een wereld van verschil als het buiten dik 30 graden is, en dan binnen een kleine 20.
Vele jaren geleden zocht ik het al eens op maar toen kon je er nog weinig over vinden op het internet. Gelukkig is dat veranderd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:56 schreef Twiitch het volgende:
Vrouwen voelen eerder koud aan omdat ze over het algemeen een hoger vetpercentage hebben dan mannen, vet isoleert en dus voelt hun huid koeler aan. Die domme ganzen maken zichzelf vervolgens wijs dat ze het koud hebben terwijl hun binnentemperatuur gewoon constant is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |