abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155204978
(Dit is niet mijn OP vriend)

Het nieuws zoals dit gisteren door onze BN-er werd verspreid:

quote:
Jan Roos is vanavond aangevallen door maar liefst twaalf kansenparels. De Marokkanen vielen hem aan omdat hij bij PowNed heeft gewerkt.

Dit heeft hij zojuist bekendgemaakt via twitter. Verdere informatie ontbreekt vooralsnog.

LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:29:54 Net aangevallen door 12 Marokkanen in Amsterdam-West met stokken, ijzeren staven en stenen. Omdat ik bij PowNed heb gewerkt. reageer retweet
LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:31:36 Werd met stenen begooid. Onder een luid "ik neuk je kanker moeder" vielen ze aan. reageer retweet
LavieJanRoos twitterde op dinsdag 11-08-2015 om 21:32:49 We maken je dood, gilden ze. Ze hadden alleen niet gerekend op dat sommige Nederlandse mannen de tegenaanval inzetten. reageer retweet
Jan Roos belaagd door 12 Marokkanen
Vandaag werd er door de slinkse policormafia in samenwerking met de moslimfundamentalistische kopschoppers een poging ondernomen om er een heel andere draai aan te geven:

quote:
Het incident met Jan Roos liep toch nét wat anders
12-08-15 17:40 uur - Bron: Het Parool

Er was gisteravond inderdaad een confrontatie tussen Geenstijlverslaggever Jan Roos en hangjongeren in de Joos de Moorstraat in West, maar in zijn Twitterverslag liet Roos achterwege dat hij zelf een flink wapen uit zijn achterbak trok.

Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen

Jan Roos

'Ik stond bij mijn auto toen een groepje Marokkanen mij begon uit te schelden. Ze riepen: 'Kankerlijer, 'ik neuk je kankermoeder' en dergelijke. Maar kort daarna begonnen ze stenen naar me te gooien. Die trokken ze uit de grond en sloegen ze kapot,' vertelde Roos vanochtend over de confrontatie die hij gisteravond rond half negen had met 'twaalf Marokkanen'. 'Ze liepen op me af met een stuk hout en een ijzeren pijp. Ze zeiden dat ze me gingen doodslaan. Ik wilde wegrennen, maar toen bedacht ik me dat ik helemaal niet goed kan rennen. Dus ben ik op ze afgerend, met veel kabaal. Daarna renden ze weg.'

Uit navraag in de buurt blijkt dat er inderdaad sprake is geweest van een confrontatie met over en weer geschreeuw, maar wat zich precies heeft afgespeeld blijft onduidelijk. Volgens drie omwonenden had Roos op enig moment een matzwart kapmes in zijn hand van zeker een halve meter lang, waarmee hij de groep wegjoeg. 'Ik zag hem met dat mes zwaaien, om te intimideren,' zegt overbuurman Khaled Omeraat (45). 'Ik vroeg hem of hij hier woonde, maar hij was druk met het uiten van allerlei racistische teksten.'

Kapmes
Volgens drie jongens die deel waren van de groep op het plein, herkende één van hen Roos als verslaggever van Geenstijl. 'Een bn'er!' riep iemand,' zegt een van de jongens. 'Toen liepen we met maximaal vijf van ons naar hem toe. We zeiden: 'Mogen we je wat vragen, ben jij van Pownews?'

Volgens de jongens trok Roos op enig moment het kapmes uit de achterbak van zijn auto en trok de hoes er af. 'Hij zei: 'Ik hak jullie kankerkoppen er af!'

Volgens de getuigen, waaronder een overbuurvrouw, stond Roos tegenover minder dan twaalf jongens en gooiden ze niet met straatstenen, laat staan dat er stokken en ijzeren staven aan te pas kwamen, zoals de verslaggever stelde. 'Volgens mij is er met wat kleine dingen gegooid,' zegt de buurvrouw.

'Roedel bloeddorstige honden'
Roos erkent desgevraagd dat hij inderdaad 'wel iets in zijn hand had,' maar zegt dat het geen kapmes was. 'Het was een knuppelachtig ding, dat ik in mijn auto heb liggen voor als ik word aangevallen door Marokkanen. Dat gebeurt namelijk vaker. Ik heb het daar liggen om mezelf te beschermen. Als ik het niet had gepakt, had ik nu in het ziekenhuis gelegen.'

Roos zegt het eerder 'niet relevant' te hebben gevonden om te vermelden dat hij een wapen had en dat hij het daarom vandaag bewust onvermeld liet in de uitvoerige discussie over het incident op social media. 'Het lijkt mij interessanter dat ik door een roedel bloeddorstige honden werd aangevallen dan dat ik mij heb geprobeerd te verdedigen.'

De aanwezigheid van het kapmes zou kunnen verklaren waarom Roos geen aangifte heeft gedaan van het incident, ook niet nadat de politie én stadsdeel West hem gisteren en vandaag vroegen dat wel te doen. Zelf zegt Roos weinig vertrouwen te hebben in een aangifte. De jongens op het plein denken evenmin aan aangifte - 'Als-ie een man is, komt-ie vandaag terug' - en willen ook niet hun naam geven.
(Door: Merel Straathof en Maarten van Dun)
AT5 heeft zelfs een geluidsopname en interviews met de kinderen:

http://www.at5.nl/artikel(...)s-hier-gn-gazastrook

Een Twitter discussie waarin de nog immer geschokte Jan Roos zich van zijn kwetsbare kant laat zien:
https://mobile.twitter.com/laviejanroos/status/631847371735961600

Jan Roos op de foto met tuingereedgeschap:

Jan Roos in Amsterdam op zoek naar onkruid:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2015 11:16:51 ]
pi_155204995
laatste post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Het zijn ook vooroordelen. Ik vind het plausibel dat die Roos een klapjosti is, is hij dan maar meteen schuldig? Nee, zo werkt ons rechtsysteem niet.
pi_155204999
Die Roos is een gevaarlijke gek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:19:11 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155205033
De waarheid zal wel in het midden liggen. Volgens veel media kwamen die jongens rustig vragen of Meneer Roos misschien bij Pownews werkt? Seems legit :')
pi_155205080
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:19 schreef Twiitch het volgende:
De waarheid zal wel in het midden liggen. Volgens veel media kwamen die jongens rustig vragen of Meneer Roos misschien bij Pownews werkt? Seems legit :')
Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
pi_155205085
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:12 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk wel af wat er gebeurt is. Ik denk niet dat het relaas van Dhr. Roos 100% voor waarheid aangenomen kan worden ;)

Maar: -ga ik weer- kom niet met dat deze of gene uitleg de "feitelijke waarheid is", want dat gaan we waarschijnlijk nooit weten.
En dat is nou precies waar het in deze topicreeks over gaat. :) Het vreemde is dat de man die wel weet wat er gebeurd is daar niet zo heel erg open over is, zelfs geen aangifte wil doen en daarnaast nog eens wild om zich heen begint te slaan als anderen op onderzoek uitgaan. En dat is natuurlijk een beetje gek allemaal :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155205092
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je hebt wel eens gehoord van de foute lijstjes?

Dat een schrikbarend groot gedeelte van bekende is van justitie?

Wat is daar vooroordeel aan? :')
Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.

Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:23:21 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155205101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op zich niet zo vreemd dat zo'n zuiger van zo'n zuigomroep op gegeven moment ook wel eens nare reacties krijgt.
Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.
pi_155205104
Bazenactie.
pi_155205112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je verwacht het niet, inderdaad.

Overigens geloof ik er ook weinig van dat die jongens Roos heel vriendelijk hebben bejegend.

Tegelijkertijd spoor je gewoon niet als je vervolgens direct een kapmes trekt.
pi_155205172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als de helft (?) van de Marokkaanse jongens tot 23 jaar (?) met poltie en justitie in aanraking is geweest, dan is de kans dat de betreffende jongens van 15 of zo crimineel zijn een stuk kleiner dan dat ze dat wel zijn.

Dan lijkt me jouw aanname dat ze waarschijnlijk wel iets gedaan zullen hebben wat niet mag getuigen van een vooroordeel.
50%?

Lijkt me weinig relevant, tenzij je je ineens wilt vastbijten op cijfertjes.

De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend. En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?

Ja.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_155205256
Ze trokken stenen uit de grond om ze te werpen naar Jantje? Seems legit :')
pi_155205271
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind dat wel vreemd. En we moeten het vooral niet normaal gaan vinden. Anders kun je dadelijk iedereen met een mening gaan beveiligen.
Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren. Powned maakt zuig-tv en hoewel dat geweld niet goedpraat, vergroot dat wel de kans dat ze een keer een tik oplopen.
pi_155205305
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

50%?

De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend. En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?

Ja.
Als het 50% is, is de mogelijkheid dat ze vervelend waren precies even plausibel als niet plausibel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:32:33 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155205307
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen mensen zieken en je mening ventileren.
Sommige mensen vinden nogal snel dat ze "geziekt" worden.
pi_155205368
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.

Ik vind het verwerpelijke televisie voor verwerpelijke mensen. Dat zo'n klootzak dan een keer op een klootzakkerige manier benaderd wordt en dan ineens een kapmes tevoorschijn tovert...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:37:23 #17
353705 Smack-a-jack
and smoke some crack!
pi_155205403
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:32 schreef Twiitch het volgende:

[..]

We wonen in een wereld met 7 miljard mensen. Niet iedereen heeft dezelfde humor. En eigenlijk hebben alleen pubers en racisten de humor van Jan Roos.
Alle rechten voorbehouden.
Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand en/of openbaar gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen etc.
pi_155205425
Maar ik begrijp dat Jan niet zo goed is incasseren. Las iets over dat hij ons land spuugzat is.
pi_155205463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

50%?

De foute lijstjes signaleren natuurlijk een trend.
Niet per se, ze signaleren wel een probleem. Ik heb geen enkel probleem met het constateren van een oververtegenwoordiging en ook niet om die als zorgwekkend te duiden. Het probleem met het duiden van een oververtegenwoordiging zit hem juist bij de mensen die doen alsof ze een probleem zo graag benoemd willen hebben.

quote:
En is het -komt'ie weer- plausibel dat die jeugd vervelend was?

Ja.
Het lijkt me heel waarschijnlijk dat het vervelende pubers waren die Jan Roos probeerden te trollen, sterker nog, dat is zo ongeveer wat ze zelf verklaard hebben. Maar dat lijkt me geen reden om in plaats van weg te rijden je kofferbak te openen en daar een enorm kapmes uit te halen om ze al scheldend mee te bedreigen.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:40:35 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155205482
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:37 schreef Smack-a-jack het volgende:

[..]

We wonen in een wereld met 7 miljard mensen.
Dat heeft hier werkelijk niks mee te maken. Denk dat het gros geen Powned kijkt.
pi_155205507
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
Die Roos is een gevaarlijke gek.
Inderdaad. Een gevaar voor de samenleving.
pi_155205511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je zo'n Roos of Castricum voor je neus hebt, dan kan ik me niet voorstellen dat je niet vindt dat je geziekt wordt.

Ik vind het verwerpelijke televisie voor verwerpelijke mensen. Dat zo'n klootzak dan een keer op een klootzakkerige manier benaderd wordt en dan ineens een kapmes tevoorschijn tovert...
Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
pi_155205535
Die "discussie"op Twitter....

Nou haat ik dat hele aspect al , maar man , wat een niveau.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:42:50 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_155205537
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik begrijp dat Jan niet zo goed is incasseren. Las iets over dat hij ons land spuugzat is.
Dan gaat 'ie toch lekker naar de VS of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_155205543
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het lijkt me wel humor als overal waar Roos met de camera verschijnt mensen een kapmes van een meter tevoorschijn halen.
En uiteraard direct op 'm afrennen en hard schreeuwen. Altijd, iedereen, overal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')