start-stop dj'squote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef Copthorne het volgende:
Je wacht tot het ene nummer bijna is afgelopen (dat er niet meer gezongen wordt) en je start de volgende plaat op.
Ja, je kunt ongetwijfeld nummers mooi door elkaar laten lopen, maar ik wil gewoon een goede plaat horen i.p.v. al die herrie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef mstx het volgende:
[..]
start-stop dj's![]()
zo hoort het dus niet he
Goede vondst TSquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef Copthorne het volgende:
Sowieso, dat buitenechtelijke zoontje van Rutger Castricum:
![]()
Producen is wat anders dan DJ'en.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:40 schreef Wotte het volgende:
Dat dj'en zelf is blijkbaar iedereen te leren te zien aan de overdaad van op het eerste oog talentloze c-artiesten die ineens gaan geboekt worden als dj. Maar zelfstandig je naam opbouwen en eigen mixen/nummers maken die daardwerkelijk in de top 40 komen is een heel ander verhaal.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Produceren is tegenwoordig meer iets wat je naast dj'en doet, aangezien je met een gig meer verdient dan met een release (enkele uitgezonderd)quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef tailfox het volgende:
Er zijn alleen 4 soorten dj's
Radio host
Start stop dj
Live set mixer
mislukte producer
Niet helemaal.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:19 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
Produceren is tegenwoordig meer iets wat je naast dj'en doet, aangezien je met een gig meer verdient dan met een release (enkele uitgezonderd)
Weet ik veel lul ook maar watquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:03 schreef ScheurGleuf het volgende:
[..]
Producen is wat anders dan DJ'en.
Met Fajah Laurens als een van de dieptepunten. Die redt het op haar buitenkant + vlotte babbel (en persoonlijk vind ik die buitenkant ook maar weinig bijzonder).quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:08 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Die soapie, reality kneuzen, mooiboys die wat mp3's aanzetten zijn echt een verschrikking
Persoonlijk vind ik Roelvink jr. echt HET dieptepunt. Beroemde vader, "sextape" uitbrengen en daarna lekker cashen met mp3's aanzetten. Echt te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:11 schreef female81 het volgende:
[..]
Met Fajah Laurens als een van de dieptepunten. Die redt het op haar buitenkant + vlotte babbel (en persoonlijk vind ik die buitenkant ook maar weinig bijzonder).
Haha.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef Copthorne het volgende:
Sowieso, dat buitenechtelijke zoontje van Rutger Castricum:
Dit!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:01 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ja, je kunt ongetwijfeld nummers mooi door elkaar laten lopen, maar ik wil gewoon een goede plaat horen i.p.v. al die herrie.
Dit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 05:16 schreef female81 het volgende:
Ik vermoed dat TS zelf ook wel bakken met geld binnen zou willen harken met zo-goed-als-niets doen. Heel stiekempjes, diep van binnen.
Maar Manuel Broekman is altijd een terechte klacht (ja, ik vind hem afstotelijk, vreselijke uitstraling heeft 'ie). En het niet serieus nemen van het dj-vak, wat wel degelijk een mooi vak KAN zijn, ook.
Armin is een held. Die kan tenminste nog een echte dj-set neerzetten als hij wil. Daarnaast is ook een uitstekende producer en radio-dj.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:08 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
Echte dj's (Armin, Hardwell, Afrojack, etc) is Nederlands uithangbord, Nederlands trots. Deze mannen zetten (ondanks vrij makkelijk werk) wel Nederland op de internationale markt en harken vele miljoenen binnen.
Die soapie, reality kneuzen, mooiboys die wat mp3's aanzetten zijn echt een verschrikking
Klopt. Tiesto hoort trouwens ook in het rijtje thuis. Even aangepast.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:51 schreef Joppy het volgende:
[..]
Armin is een held. Die kan tenminste nog een echte dj-set neerzetten als hij wil. Daarnaast is ook een uitstekende producer en radio-dj.
Die andere 2 zijn voornamelijk producer, die ivm marketing ook optreden als dj.
Hardwell en Afrojack. Meh. Afrojack is sowieso plagiaat deluxe. Heeft echt bijna niets zelf verzonnen. Hardwell snap ik ook niet hoe die zo populair is.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:57 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Klopt. Tiesto hoort trouwens ook in het rijtje thuis. Even aangepast.
Ben ben ook helemaal mee eens over Hardwell en Afrojack. Persoonlijk vind ik Afrojack een ontzettend commercieel succesvolle producer en een mindere dj.
Maar nogmaals dragen ze allemaal ontzettend veel bij voor de Nederlandse EDM scene.
Die andere niks.
Beetje aangebrande reactie dit...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:43 schreef Roland010 het volgende:
Haha TS die een grote bek heeft vanaf z'n zolderkamertje over mensen die wel (een beetje) succes hebbenWat heb jij allemaal bereikt tot nu toe in je leventje? Ik wed dat je zelfs nog maagd bent.
Ik vind dit soort mensen ook eigenlijk geen dj's meer, maar pure entertainers. Niet zozeer wat je doet, maar hoe je het doet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:28 schreef DraakOpLucht het volgende:
[..]
Hardwell en Afrojack. Meh. Afrojack is sowieso plagiaat deluxe. Heeft echt bijna niets zelf verzonnen. Hardwell snap ik ook niet hoe die zo populair is.
Heb ooit eens een video gezien van Martin Garrix in de studio. Zat 'ie op een illegal versie van FL Studio te werken, wist zelf niet welke term te gebruiken voor wat, had echt geen clue. Volgens mij is het gewoon een kwestie van lekker bekkie hebben en support zoeken bij grote namen, die maken je dan groot en bekend en daar verdienen ze dan zelf ook mee, want een wereld DJ op 16 jarige leeftijd haalt overall het nieuws en is dus gratis reclame voor je label etc etc.
Zo zouden ze ook een gehandicapte DJ kunnen "maken", die zou dan ook weer super bekend worden. Is trouwens ook de reden dat ze zo vaak collabs maken (meerdere artiesten samen werken aan 1 nummer, bijv Armin van Buuren feat. Tiesto) want dan kopen de fanbases van beide DJ's de platen, meer omzet etc.
Alles voor het geld, de dome mainstream meute betaalt toch wel
...en dan ook nog eens het geluid weten te produceren wat het op dat moment bij de meute goed doet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:28 schreef DraakOpLucht het volgende:
[..]
Hardwell en Afrojack. Meh. Afrojack is sowieso plagiaat deluxe. Heeft echt bijna niets zelf verzonnen. Hardwell snap ik ook niet hoe die zo populair is.
Heb ooit eens een video gezien van Martin Garrix in de studio. Zat 'ie op een illegal versie van FL Studio te werken, wist zelf niet welke term te gebruiken voor wat, had echt geen clue. Volgens mij is het gewoon een kwestie van lekker bekkie hebben en support zoeken bij grote namen, die maken je dan groot en bekend en daar verdienen ze dan zelf ook mee, want een wereld DJ op 16 jarige leeftijd haalt overall het nieuws en is dus gratis reclame voor je label etc etc.
Hetzelfde met radio-dj's. In de jaren 90 hoorde je bij veel van die mensen nog hele achtergrondverhalen over de muziek, of complete liefdesverklaringen ten opzichte van liedje x (en soms een kritische noot ten opzichte van liedje y). Toen zochten ze die liedjes ook nog grotendeels zelf uit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:34 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Ik vind dit soort mensen ook eigenlijk geen dj's meer, maar pure entertainers. Niet zozeer wat je doet, maar hoe je het doet.
De tijden zijn verandert en daar moet je als "dj" in mee. Stilstaan is achteruit.
Maar nogmaals, ze vormen een goede Nederlandse exportproduct.
Sowieso alle commerciële stations mijden. Behalve Veronica. Radio 2 is ook wel goed te doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:52 schreef female81 het volgende:
[..]
...en dan ook nog eens het geluid weten te produceren wat het op dat moment bij de meute goed doet.
[..]
Hetzelfde met radio-dj's. In de jaren 90 hoorde je bij veel van die mensen nog hele achtergrondverhalen over de muziek, of complete liefdesverklaringen ten opzichte van liedje x (en soms een kritische noot ten opzichte van liedje y). Toen zochten ze die liedjes ook nog grotendeels zelf uit.
Nu moeten ze gewoon lekker kunnen babbelen, het goed doen op persfoto's en Instagram-kiekjes, de muziekpolitie gehoorzamen, en in het openbaar vooral níet enige vorm van diepgang tonen.![]()
(O.k., bij 3FM is er nog een beetje speling, maar bij 538 en Q-Music alleen maar als je de status van Edwin Evers hebt.)
Gelukkig kan dat thuis iig wel, dankzij meerdere internetradio's.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:16 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Sowieso alle commerciële stations mijden. Behalve Veronica. Radio 2 is ook wel goed te doen.
Heb ook een hekel aan die overdriven commerciële radiotroep van zelfingenomen Radio DJ's. Maar Veronica is wel echt de uitzondering inderdaad. Grappig dat meer mensen er zo over denken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:16 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
Sowieso alle commerciële stations mijden. Behalve Veronica. Radio 2 is ook wel goed te doen.
Komt het de jaren denk ik. De ene noemt het verstandig worden en de ander noemt het oud/saaiquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:40 schreef DraakOpLucht het volgende:
[..]
Heb ook een hekel aan die overdriven commerciële radiotroep van zelfingenomen Radio DJ's. Maar Veronica is wel echt de uitzondering inderdaad. Grappig dat meer mensen er zo over denken.
quote:
Goed verwoord kerel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]Die onzin geloven en denken omdat er een naam opstaat dat het echt zijn eigen prive-jet is.
Luister...
1: Een naam op zo een prive-jet kan je gewoon aanvragen en wordt dan gedaan voor je(kost wel wat maar als het bedrijf betaalt,who cares)
2: 99% vd dj's die hebben geen eigen jet prive-jet,laat staan dat ze er 1 kunnen onderhouden dus als ze er gebruik van maken is het vaak gehuurd of het wordt voor ze gehuurd.
3: Tegenwoordig draait alles om image en omdat er toevallig nu een paar (5?) jongens zijn in de wereld die echt groot geld verdienen(vanaf 500.00 euro) denkt plotseling elke droeftoeter die geen vast werk heeft dat het slaken van een kreet als "DJ"gelijk je meer aanzien geeft. Niet dus!
Jaren geleden was het stoer en hip om jezelf rapper te noemen omdat het rapper zijn toen een sprong nam in de USA. Nu is dat DJ,styliste,model en al van die oppervlakkige kutnamen om maar iets te kunnen zeggen en een nep-imago op te bouwen.
Tegenwoordig is arts of wetenschapper of welk ander eerlijk beroep ook niet interessant meer omdat je daar echt wat voor moet doen als in studeren of echt hard werken.
Staat er zelfs al bijquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]Die onzin geloven en denken omdat er een naam opstaat dat het echt zijn eigen prive-jet is.
Luister...
1: Een naam op zo een prive-jet kan je gewoon aanvragen en wordt dan gedaan voor je(kost wel wat maar als het bedrijf betaalt,who cares)
2: 99% vd dj's die hebben geen eigen jet prive-jet,laat staan dat ze er 1 kunnen onderhouden dus als ze er gebruik van maken is het vaak gehuurd of het wordt voor ze gehuurd.
3: Tegenwoordig draait alles om image en omdat er toevallig nu een paar (5?) jongens zijn in de wereld die echt groot geld verdienen(vanaf 500.00 euro) denkt plotseling elke droeftoeter die geen vast werk heeft dat het slaken van een kreet als "DJ"gelijk je meer aanzien geeft. Niet dus!
Jaren geleden was het stoer en hip om jezelf rapper te noemen omdat het rapper zijn toen een sprong nam in de USA. Nu is dat DJ,styliste,model en al van die oppervlakkige kutnamen om maar iets te kunnen zeggen en een nep-imago op te bouwen.
Tegenwoordig is arts of wetenschapper of welk ander eerlijk beroep ook niet interessant meer omdat je daar echt wat voor moet doen als in studeren of echt hard werken.
Zijn vader is dikke vriendjes met de baas van Spinnin Records. Daarom is hij zo 'succesvol'quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:01 schreef GhpH het volgende:
Mensen die zeggen "doe het beter TS". Bekendheid is geluk. Niet skills, net als abstracte kunst. Martin Garrix - animals was dlechts een probeerseltje en draait men overal zo vaak dat ik dat klak geluid ben gaan haten
2x per jaar een nummer maken?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:49 schreef okedoei het volgende:
Je zal maar zo'n baan hebben. 2x per jaar een of ander kutnummer maken, beetje de wereld rondvliegen, usb-stickje erin en miljoenen verdienen.
Leg het eens uit dan, expert.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:45 schreef Divje het volgende:
[..]
2x per jaar een nummer maken?![]()
__!! 'beetje' de wereld rondvliegen?
Jij hebt er echt totaal geen verstand van. Zoals 80% van dit topic
Ben geen expert hoor. Maar kan nog wel inzien dat de meeste DJ's/producers die in dit topic genoemd worden:quote:
Het is allemaal de schuld van het publiek. Ookal kan je totaal niet draaien, als mensen grof geld betalen je te zien, waarom zou je het dan niet doen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 04:34 schreef Wotte het volgende:
Vind het wel frapant dat men wil betalen voor dave roelvink of dat mensen daar daadwerkelijk heengaan
Ja, op een bepaald punt wordt het erg aantrekkelijk om je ziel aan de duivel te verkopen. Hoe verachtelijk ook, ergens begrijp ik dergelijke mensen wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 07:06 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Het is briljant indien je mensen grof geld aan je laat betalen voor zo weinig moeite en talent ja.
TS is jaloers net als ik trouwens ik zou ook wel voor 10.000,- ¤ per uur mp3's aan willen zetten en mijn armpjes de lucht in houden![]()
![]()
* Ik haat dancemuziek trouwens maar voor zulke bedragen fuck it!
met 1&2 heb je gelijk, al worden jets vaak voor langere periodes gecharterd dan per keer omdat dat goedkoper is, kost nog steeds 10K per uur om met zo'n ding rond te vliegen maar afgezet tegen de aanschaf van (30miljoen ofzo) is dat natuurlijk een eitje, aan de andere kant, gezien de draaischema's van sommige jongens is het goed te begrijpen dat ze met prive jets of uitsluitend business class vliegen, vaak is het een van de weinige momenten waarin ze goed kunnen slapen en dat maakt het dj leven vrij slopend....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:06 schreef Iwanius het volgende:
Dude, srs? Je hebt echt geen idee.....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:49 schreef okedoei het volgende:
Je zal maar zo'n baan hebben. 2x per jaar een of ander kutnummer maken, beetje de wereld rondvliegen, usb-stickje erin en miljoenen verdienen.
DJ's wonen op 3 plekken, in t vliegtuig/airport, hotel en de studio, en ik ken geen enkele DJ die niet zodra íe thuis is en vrouw en kids heeft gezoend de studio induikt om verder te werken aan edits, nieuwe tracks, het nieuwe album etc etc, daar zit zoveel tijd in....quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:55 schreef Divje het volgende:
1. Véél meer nummers per jaar uitbrengen dan het aantal dat jij noemt, dat betekent dus erg veel tijd doorbrengen in een studio, of op hun laptop terwijl ze naar een gig vliegen.
2. De zomer een periode is van vliegen, draaien en weer vliegen naar de volgende gig. En ga zo maar door. Het aantal gigs dat sommigen hebben is niet normaal. De écht populaire DJ's doen (een ruwe schatting) zo'n 60 per jaar? Maar dat kan iemand anders vast wel vertellen.
12 Miljoen nieuw een citation XLS.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 08:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
met 1&2 heb je gelijk, al worden jets vaak voor langere periodes gecharterd dan per keer omdat dat goedkoper is, kost nog steeds 10K per uur om met zo'n ding rond te vliegen maar afgezet tegen de aanschaf van (30miljoen ofzo) is dat natuurlijk een eitje, aan de andere kant, gezien de draaischema's van sommige jongens is het goed te begrijpen dat ze met prive jets of uitsluitend business class vliegen, vaak is het een van de weinige momenten waarin ze goed kunnen slapen en dat maakt het dj leven vrij slopend....
Met nr. 3 sla je de plank een beetje mis, er zijn inmiddels eindeloos veel DJ's die af 50K of 150K pas komen opdraven, denk aan Garrix (180K) Nickey Romero (80K) AfroJack (120K) Tiesto (200K+) of Steve Aioki (300K) en David Guetta (350K), dat zijn er al 6 en wel de top league, maar jongens als Dimitri Vegas,&Like Mike, Armin, Calvin Harris enz enz vragen ook tonnen om te komen, dat wetende begint het soms ook wel te knagen als een ticket voor een leuk feestje weer een godsvermogen kost terwijl degene die daar t meeste van krijgen, imo de minst interessante muziek draaien
[..]
Dude, srs? Je hebt echt geen idee.....
[..]
DJ's wonen op 3 plekken, in t vliegtuig/airport, hotel en de studio, en ik ken geen enkele DJ die niet zodra íe thuis is en vrouw en kids heeft gezoend de studio induikt om verder te werken aan edits, nieuwe tracks, het nieuwe album etc etc, daar zit zoveel tijd in....
En een beetje goeie DJ doet 150+ shows per jaar in krankzinnige reisschema's, van Ibiza naar Kuala Lumpur, terug over Japan, Mexico city, LA hops naar London om een week later weer op hun residentie in Ibiza te staan, ik denk dat de doorsnee Fokker na 2 weken volledig afgebrand is....
waarom staat talent hebben catchy tunes te maken gelijk aan je ziel verkopen/quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 08:17 schreef female81 het volgende:
[..]
Ja, op een bepaald punt wordt het erg aantrekkelijk om je ziel aan de duivel te verkopen. Hoe verachtelijk ook, ergens begrijp ik dergelijke mensen wel.
muziek is kunstquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:01 schreef GhpH het volgende:
Mensen die zeggen "doe het beter TS". Bekendheid is geluk. Niet skills, net als abstracte kunst. Martin Garrix - animals was dlechts een probeerseltje en draait men overal zo vaak dat ik dat klak geluid ben gaan haten
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Aan knopjes zitten kun je een aap ook leren.
Ik hoop dat je jouw leerlingen meer diepgang biedt tijdens je lessen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
Muziek maak je met muziekinstrumenten, niet met de computer.
In 1969, the year The Beatles split, Jim Morrison was asked about the future of music. Here’s an amazing, direct quote from his answer:quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
"Een reactie schrijven doe je met een pen, niet met de computer.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
classic is ook een man die mensen aanstuurt om dat te maken. Een producer doet dat ook alleen stuurt die computers aanquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
In 1969, the year The Beatles split, Jim Morrison was asked about the future of music. Here’s an amazing, direct quote from his answer:
“[…] it might rely heavily on electronics, tapes, I can kind of envision maybe one person with a lot of machines, tapes, and electronics set up, singing or speaking and using machines.”
Maar draaien kan ze niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:37 schreef Flitskikker het volgende:
Hedendaagse "dj's"
DJ Gizmo
Vinyldraaiers
Oké, Miss K8 mag er nog wel wezen.![]()
[ afbeelding ]
Lekker kortzichtig, je bent van mening dat elektrisch versterkte muziek ook in de ban moet omdat alleen klassieke muziek het ware genot geeft?quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |