abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:49:59 #1
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155185960
Ik heb voor het nieuwe schooljaar de opdracht gekregen mezelf voor te stellen, en dit moet binnen 5 minuten volgens de brief. het probleem is echter dat dit moet voor wild vreemde mensen die ik dan voor het eerst zie, met deze mensen zou ik dan ook het schooljaar door moeten brengen.

in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
deze introductie moet 5 minuten duren.

nou loop ik zal 2 weken rond met buikpijn als ik eraan denk, omdat ik het haat om voor een groep te staan terwijl ik aan het woord ben. ook ben ik zon 2 weken geleden begonnen met schrijven met wat ik wil vertellen, alleen wat ik tot nu toe heb is ongeveer 1 minuut aan tekst.

nou vroeg ik me af of er mensen zijn die mij tips kunnen geven om jezelf voor te stellen in 5 minuten terwijl dit wel interessant blijft. ook zou ik graag willen weten hoe ik van de angst/buikpijn af kom.

geen idee of dit het juiste forum gedeelte is, heb wel wat rond gekeken maar heb niet echt iets passends kunnen vinden. ik zou het overigens kunnen waarderen als er een beetje OT gebleven blijft

bij voorbaat dank voor alle adviezen .

[ Bericht 9% gewijzigd door Aardappelmes op 13-08-2015 19:21:51 ]
verschillende aardappelen met verschillende schill
pi_155186050
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_155186084
binnen 5 minuten?
of moet je echt 5 minuten lang slap over jezelf ouwehoeren?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:56:17 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_155186192
quote:
15s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef Aardappelmes het volgende:
binnen 5 minuten

wat ik tot nu toe heb is ongeveer 1 minuut aan tekst.
Ik zie het probleem niet.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:57:01 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155186225
Het is moeilijk om van die buikpijn af te komen. Misschien dat het beter gaat als je de tekst goed uit je hoofd kent?

Wat heb je al op papier? Naam, familie, huisdieren, vrije tijd, films, muziek, games? Je kan ook een anekdote vertellen over jezelf, bijvoorbeeld hoe jij op vakantie met je ouders als enige de kaart kon lezen, dan weten ze dat je goed met kaarten overweg kan. Of vertel je lievelingsrecept. Of wat je belangrijk vindt qua wereldnieuws.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:57:41 #6
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186240
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.
ik ben vooral altijd bang dat er een probleem van wordt gemaakt, en daar zit je natuurlijk niet op de wachten op je eerste dag :P

quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef marc0871 het volgende:
binnen 5 minuten?
of moet je echt 5 minuten lang slap over jezelf ouwehoeren?
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
pi_155186274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Dit dus. Is gewoon standaard introductie gelul. "zo leer je iedereen kennen"
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 18:59:32 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155186295
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:
Ow dat is weer iets compleet anders. Heb je al een voorwerp?
pi_155186300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:

[..]

hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.
ik ben vooral altijd bang dat er een probleem van wordt gemaakt, en daar zit je natuurlijk niet op de wachten op je eerste dag :P

[..]

neem een voorwerp mee wat bij je hobby (vetplantjes kweken, kleedjes haken, punniken of whatever) hoort.
kan je vast wel 5 minuten over vol lullen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:01:20 #10
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186356
jaah heb momenteel een klein basketballetje en een toetsenbord , zijn wel 2 voorwerpen maar toch. mijn hobby is vooral bezig mijn met computers . hier heb ik dan ook wel een stukje over getypt. hetzelfde als met basketbal. maar veel verder kom ik niet
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:01:53 #11
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186374
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Scuidward het volgende:
Het is moeilijk om van die buikpijn af te komen. Misschien dat het beter gaat als je de tekst goed uit je hoofd kent?

Wat heb je al op papier? Naam, familie, huisdieren, vrije tijd, films, muziek, games? Je kan ook een anekdote vertellen over jezelf, bijvoorbeeld hoe jij op vakantie met je ouders als enige de kaart kon lezen, dan weten ze dat je goed met kaarten overweg kan. Of vertel je lievelingsrecept. Of wat je belangrijk vindt qua wereldnieuws.
jaah zit ook al een paar dagen de tekst erin te stampen , maar ben toch altijd bang voor stomme versprekingen enzo. en het feit alleen al dat ik voor een groep mensen moet staan vindt ik vervelend
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:04:10 #12
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186434
Ik heb om mij zelf voor te stellen een toetsenbord meegenomen , en een klein basketballetje maar daar kom ik zo nog op terug.
Ik heb er voor gekozen om een toetsenbord mee te nemen omdat ik in mijn vrije tijd veel bezig ben met computers, zowel om op te gamen, series op te kijken, maar ook het bouwen hiervan zelf. Veel van mijn vrienden hebben dezelfde hobby/passie en we doen daarom deze dingen ook vaak samen. Ik besteed daarom ook redelijk wat van mijn vrije tijd achter de computer om met vrienden te gamen, of series te kijken met mijn broer.

Ik heb ook een klein basketballetje mee genomen. Dit omdat ik in mijn vrije tijd ook veel basketbal met vrienden. Ook al is dit de laatste tijd wat minder. Ik heb zelf 6 jaar lang bij een basketbal club aangesloten gezeten maar ben hiermee gestopt omdat ik door blessures minder kon gaan trainen, en omdat ik minder ging trainen kon ik niet meer mee doen met wedstrijden. Nu basketbal ik meestal met een groep vrienden in mij vrije tijd zonder de verplichtingen te hebben die je bij een club wel hebt .
Wat ik dus eigenlijk het leukst vind om in mijn vrije tijd te doen is bezig zijn mijn met of voor vrienden of familie.

dit is wat ik tot nu toe heb. ( met hierboven natuurlijk een kleine gedeelte waar ik mezelf in voorstel maar dit bevat persoonlijke info.)
pi_155186464
Ach als je ff verteld hoe je heet Hoe oud je bent waar je woont bent geboren wat voor opleiding je hier voor hebt gedaan Hoeveel zussen/broers.

En dan je hobby's afsluiten met waarom je deze opleiding wilt doen heb je 3 min ofzo klaar toch ??
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:05:58 #14
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186489
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Geerd het volgende:
Ach als je ff verteld hoe je heet Hoe oud je bent waar je woont bent geboren wat voor opleiding je hier voor hebt gedaan Hoeveel zussen/broers.

En dan je hobby's afsluiten met waarom je deze opleiding wilt doen heb je 3 min ofzo klaar toch ??
over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!

[ Bericht 0% gewijzigd door Aardappelmes op 13-08-2015 19:15:55 ]
pi_155186491
Zwaar kut die kennismakingsactiviteiten altijd
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:06:35 #16
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:06 schreef Anoonumos het volgende:
Zwaar kut die kennismakingsactiviteiten altijd
inderdaad, ik zie er altijd tegen op
pi_155186587
Vijf minuten voor de klas staan levert je problemen op? Het Neerlands onderwijs schiet zwaar te kort betreft leren presenteren :{ ;(
pi_155186620
oh ja; probeer het niet af te ratelen.
praat rustig en duidelijk.
laat af en toe een korte pauze vallen.
kan zo weer een beetje tijd schelen.
vraag per onderwerp of er vragen zijn. vragen beantwoorden kost ook tijd ;)
pi_155186635
Typ op een A4'tje in koeienletters (niet koeienlettertype van een of andere fontwebsite, maar heel grote letters) vier woorden die jou het beste omschrijven. Per woord maak je een klein verhaaltje wat als voorbeeld dient om het woord aan jou te linken. Onder de vier woorden een dikke streep van 10-20px en onder die streep je passie (ook in koeienletters)

Voorbeeld:
VROLIJK altijd met een glimlach over straat, hulp aanbiedend
AMBITIEUS hardwerkend, danoontje powerrr, het doel heiligt de middelen
OOG VOOR DETAIL letten op de kleine dingen, puntjes op de i, hekel aan spelfouten
ZELFVERZEKERD niet bang om op een vreemd iemand af te stappen en mee uit te vragen, deze spreekbeurt is ook een eitje voor mij, blabla
===============
ZEILEN

En zorg ervoor dat je dit lijstje uit je hoofd kent. De opleiding zal vast vaker presentaties afdwingen.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:15:23 #20
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186755
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:10 schreef marc0871 het volgende:
oh ja; probeer het niet af te ratelen.
praat rustig en duidelijk.
laat af en toe een korte pauze vallen.
kan zo weer een beetje tijd schelen.
vraag per onderwerp of er vragen zijn. vragen beantwoorden kost ook tijd ;)
vragen stellen kan inderdaad wel wat tijd schelen , bedankt.

quote:
14s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
Typ op een A4'tje in koeienletters (niet koeienlettertype van een of andere fontwebsite, maar heel grote letters) vier woorden die jou het beste omschrijven. Per woord maak je een klein verhaaltje wat als voorbeeld dient om het woord aan jou te linken. Onder de vier woorden een dikke streep van 10-20px en onder die streep je passie (ook in koeienletters)

Voorbeeld:
VROLIJK altijd met een glimlach over straat, hulp aanbiedend
AMBITIEUS hardwerkend, danoontje powerrr, het doel heiligt de middelen
OOG VOOR DETAIL letten op de kleine dingen, puntjes op de i, hekel aan spelfouten
ZELFVERZEKERD niet bang om op een vreemd iemand af te stappen en mee uit te vragen, deze spreekbeurt is ook een eitje voor mij, blabla
===============
ZEILEN

En zorg ervoor dat je dit lijstje uit je hoofd kent. De opleiding zal vast vaker presentaties afdwingen.
ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.
pi_155186812
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:15 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]

ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.
De enige manier om achter de gedachten van mensen te komen, is door ze het te vragen. Misschien houd je nog tijd over en kun je nadien aan het publiek vragen of zij nog vragen hebben.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:21:09 #22
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_155186908
"Hoi, ik ben Aardappelmes. Mijn hobby's zijn hobby's, puzzelen, en misschien ben jij wel het laatste stukje."
  donderdag 13 augustus 2015 @ 19:23:18 #23
447372 Aardappelmes
verschil is er niet
pi_155186968
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:21 schreef Jehuty het volgende:
"Hoi, ik ben Aardappelmes. Mijn hobby's zijn hobby's, puzzelen, en misschien ben jij wel het laatste stukje."
hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:16:22 #24
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_155188508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Aardappelmes het volgende:

[..]

hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.

Had em helaas verkeerd gequote dus, maar kwam aardig in de buurt. Het was immers een tijdje geleden dat ik hem heb gezien :P
pi_155191070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Aardappelmes het volgende:

[..]

over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!
dit zou ik niet doen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')