Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef Aardappelmes het volgende:
binnen 5 minuten
wat ik tot nu toe heb is ongeveer 1 minuut aan tekst.
hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef marc0871 het volgende:
binnen 5 minuten?
of moet je echt 5 minuten lang slap over jezelf ouwehoeren?
Dit dus. Is gewoon standaard introductie gelul. "zo leer je iedereen kennen"quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
Ow dat is weer iets compleet anders. Heb je al een voorwerp?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
deze introductie moet 5 minuten duren.
neem een voorwerp mee wat bij je hobby (vetplantjes kweken, kleedjes haken, punniken of whatever) hoort.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.
ik ben vooral altijd bang dat er een probleem van wordt gemaakt, en daar zit je natuurlijk niet op de wachten op je eerste dag
[..]
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
deze introductie moet 5 minuten duren.
jaah zit ook al een paar dagen de tekst erin te stampen , maar ben toch altijd bang voor stomme versprekingen enzo. en het feit alleen al dat ik voor een groep mensen moet staan vindt ik vervelendquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Scuidward het volgende:
Het is moeilijk om van die buikpijn af te komen. Misschien dat het beter gaat als je de tekst goed uit je hoofd kent?
Wat heb je al op papier? Naam, familie, huisdieren, vrije tijd, films, muziek, games? Je kan ook een anekdote vertellen over jezelf, bijvoorbeeld hoe jij op vakantie met je ouders als enige de kaart kon lezen, dan weten ze dat je goed met kaarten overweg kan. Of vertel je lievelingsrecept. Of wat je belangrijk vindt qua wereldnieuws.
over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Geerd het volgende:
Ach als je ff verteld hoe je heet Hoe oud je bent waar je woont bent geboren wat voor opleiding je hier voor hebt gedaan Hoeveel zussen/broers.
En dan je hobby's afsluiten met waarom je deze opleiding wilt doen heb je 3 min ofzo klaar toch ??
inderdaad, ik zie er altijd tegen opquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:06 schreef Anoonumos het volgende:
Zwaar kut die kennismakingsactiviteiten altijd
vragen stellen kan inderdaad wel wat tijd schelen , bedankt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:10 schreef marc0871 het volgende:
oh ja; probeer het niet af te ratelen.
praat rustig en duidelijk.
laat af en toe een korte pauze vallen.
kan zo weer een beetje tijd schelen.
vraag per onderwerp of er vragen zijn. vragen beantwoorden kost ook tijd
ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
Typ op een A4'tje in koeienletters (niet koeienlettertype van een of andere fontwebsite, maar heel grote letters) vier woorden die jou het beste omschrijven. Per woord maak je een klein verhaaltje wat als voorbeeld dient om het woord aan jou te linken. Onder de vier woorden een dikke streep van 10-20px en onder die streep je passie (ook in koeienletters)
Voorbeeld:
VROLIJK altijd met een glimlach over straat, hulp aanbiedend
AMBITIEUS hardwerkend, danoontje powerrr, het doel heiligt de middelen
OOG VOOR DETAIL letten op de kleine dingen, puntjes op de i, hekel aan spelfouten
ZELFVERZEKERD niet bang om op een vreemd iemand af te stappen en mee uit te vragen, deze spreekbeurt is ook een eitje voor mij, blabla
===============
ZEILEN
En zorg ervoor dat je dit lijstje uit je hoofd kent. De opleiding zal vast vaker presentaties afdwingen.
De enige manier om achter de gedachten van mensen te komen, is door ze het te vragen. Misschien houd je nog tijd over en kun je nadien aan het publiek vragen of zij nog vragen hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:15 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.
hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:21 schreef Jehuty het volgende:
"Hoi, ik ben Aardappelmes. Mijn hobby's zijn hobby's, puzzelen, en misschien ben jij wel het laatste stukje."
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.
dit zou ik niet doenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |