abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:55:12 #1
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155176479
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 12:57:11 #2
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155176535
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
? Maar het feit dat een leidster spreekt over terugbijten blijf ik vreemd vinden.
Echt het gesprek aan gaan!! Anders zit je straks ook niet meer met een gerust hart op je werk.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155176854
Stip heeft een muggenallergie en dat ziet er toch wel iets erger uit. Die krijgt meteen een rode dikke plek ter grootte van een 2 euro munt of groter en binnen een uur of 2 komt er pus uit. Maar misschien zijn er ook gradaties in :) Mijn huisarts raadde Azaron creme aan (of hormooncreme, maar dat wilden we (nog) niet).

Beterschap iig!
pi_155179946
Saar heeft toch de waterpokken... ze heeft er verder geen last van en ze kan ze maar gehad hebben...
Vraag mij alleen af van wie ze ze heeft gekregen.
S. 2014
J. 2016
pi_155180558
Ja, dat is inderdaad wel raadselachtig, ze gaat niet naar opvang toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe je waterpokken kunt oppikken.
Beterschap!! Wel middenin jullie verhuizing, toch? ;( .

Zijn jullie kindjes ook zo gulzig met eten? I propt echt alles helemaal in haar mond. En dan gaat ze het liefst ook uit de stoel om met haar mond propvol eten een beetje rond te gaan struinen. :{w .
Hier was het brood met bessenjam (er was niets op haar jurkje terechtgekomen, dat is dan wel weer wonderbaarlijk _O_ ). We proberen haar nu wel aan te leren dat je ook gewoon per stukje iets kunt eten, in plaats van alles meteen in je mond proppen alsof je middenin een hongerwinter zit. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155181226
Ah wat sneu GM :'( Hopelijk krijgt ze er niet alsnog last van!

Franny :D heel herkenbaar :+ Zo zit F vaak met een stuk banaan wat nog half uit z'n mond steeks :')
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad op het kdv, ze hebben het dus zelf ook gezien :)

F eet ook ontzettend veel. Ik ben echt zo verbaasd hoeveel hij wegwerkt :+ Daar staan dan helaas wel weer heel veel poepluiers tegenover :') ik neem mijn opmerking over het niet nodig hebben van geurzakjes voor poepluiers terug, het is nu echt niet meer te harden :X
pi_155181800
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:41 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat is inderdaad wel raadselachtig, ze gaat niet naar opvang toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe je waterpokken kunt oppikken.
Beterschap!! Wel middenin jullie verhuizing, toch? ;( .

Zijn jullie kindjes ook zo gulzig met eten? I propt echt alles helemaal in haar mond. En dan gaat ze het liefst ook uit de stoel om met haar mond propvol eten een beetje rond te gaan struinen. :{w .
Hier was het brood met bessenjam (er was niets op haar jurkje terechtgekomen, dat is dan wel weer wonderbaarlijk _O_ ). We proberen haar nu wel aan te leren dat je ook gewoon per stukje iets kunt eten, in plaats van alles meteen in je mond proppen alsof je middenin een hongerwinter zit. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeel herkenbaar. Vooral nu hij de Ikea stoel in de ban heeft gedaan en alleen nog maar op zn lage stoel eet. Ik moest wel even grinniken om je foto hoor :D

Bananen worden hier naar binnen geschoven als een professionele hotdog-eter :X

Arme S!
pi_155183105
Nee ze gaat idd niet naar de opvang... maar speelt wel met andere kinderen, en je schijnt t dus ook gewoon uit de lucht te kunnen oppikken...
NajaN de timing is geweldig maar gelukkig is ze zelf super vrolijk.
S. 2014
J. 2016
pi_155183134
En een speciale O+ voor I. Heerlijk zo'n volle mond
S. 2014
J. 2016
pi_155183966
Jammer Saar! Maar idd, je kunt ze maar gehad hebben. Wat helpt bij het indrogen is een havermoutbadje: havermout in washand en elastiekje erom, in bad doen en goed natmaken en de plekken ermee deppen.
Home is where the O+ is...
pi_155184108
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:32 schreef Cwen het volgende:
Jammer Saar! Maar idd, je kunt ze maar gehad hebben. Wat helpt bij het indrogen is een havermoutbadje: havermout in washand en elastiekje erom, in bad doen en goed natmaken en de plekken ermee deppen.
Die pas hier ook favo bij de pokkies!
pi_155186278
Boaz kan ook echt ALTIJD eten .. heeft ie net zijn eigen boterham op en zit ik aan de mijnes, komt ie naar me toe gekropen met zo'n kop van: hallo, geef mij ook eens wat! Ik heb HONGERRRRRR.
Ventje eet onderhand nog meer op een dag als ik zelf doe :X
pi_155186879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:32 schreef Cwen het volgende:
Ga ik even onthouden!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 augustus 2015 @ 20:08:21 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_155188290
Whahahaha franny die foto :D _O-

Beterschap voor saar. Het ziet er zo sneu uit, fijn dat ze er geen last van heeft. Hopelijk blijft dat zo.

Lucas eet vooral veel brood en dat merken we nu ook in de boodschappen. Kwamen we eerder de week door met 2 broden, nu hebben we er 3 nodig. Of eigenlijk 3 en een beetje :+ Meneer kaant ook gewoon een heel brood weg in een week _O_
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_155188565
Franny :D O+

Arme Saar :( Maar nog even en ze is er vanaf.
pi_155189720
Brood is ook gewoon heel lekker dus ik snap L. wel :D

Bedankt voor de beterschaps voor mn aapie, duidelijk dat t pokkies zijn want ze krijgt ze dus ook in dr kruis... :X }:|
Mja ze is gewoon dr eigen blije zelf.

Waar drinken jullie dreumessen uit? Saar kan uit een rietjesbeker drinken of de avent oefenbeker maar dan laat de 85% weer zo uit dr mond lopen terwijl ze t met de handgreepfles wel gewoon doorslikt..
S. 2014
J. 2016
pi_155190191
Die oefenbeker staat hier ook garant voor een hoop natte kleding.
Hij vindt het vooral prachtig in te drukken en dan de beker op de kop :')
Difrax open bekertje vindt hij prachtig en die hebben we ook onder de douche voor oefenen en kliederen.
Rietjesbeker is gewoon voor de makkelijk, die wordt het hele huis door meegenomen en wordt zelfs als die op zijn kant ligt naast gelegen en dan het rietje in zijn mond stoppen en dan een poging doen tot drinken. Hoezo lui?
pi_155190391
Oefenbeker van Avent echt een rotding hier.
Hier gaat er een rietjesbeker mee op pad, deze staat overdag ook op tafel thuis. Tijdens de maaltijden een plastic Ikea-bekertje.
Ooh en soms neem ik ook een bidon mee voor onderweg. :)
pi_155190409
Dat is gewoon inventief joh Blue ;)

F drinkt uit een rietjesbeker of een gewone beker. Dat uit de mond laten lopen gebeurt hier ook wel eens, blijkbaar heeft hij dan toch geen dorst :+
pi_155191137
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar heeft toch de waterpokken... ze heeft er verder geen last van en ze kan ze maar gehad hebben...
Vraag mij alleen af van wie ze ze heeft gekregen.
Melb had het precies zo, tijdens onze vakantie bultjes. Alleen op hoofd gezicht en ledematen. Geen jeuk. Een dag een beetje koorts.

Hij is wel verkouden geweest net na de besmetting, dat was 2,5 week ervoor. Of tijdens de laatste dagen kdv of op een bbq met baby's. Heeft daar de baby van Crumpette besmet, die er ook weinig last van heeft gehad.

Ik knijp in mijn handjes dat t zo mild was. Stel dat ie t daardoor nog een keer krijgt is die tweede keer vaak ook mild.

Hoop dat Saartje er net zo weinig last van krijgt.
Kwak
pi_155191623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 12:57 schreef Moppert het volgende:

Echt het gesprek aan gaan!! Anders zit je straks ook niet meer met een gerust hart op je werk.
Inmiddels heb ik met de leidsters gesproken over het bijten. Ze gaven aan dat bijten schijnt te helpen, maar ik heb aangegeven dat ik dat géén optie vind om meerdere redenen. Dat snapten ze gelukkig wel. Hoe ze eventueel met andere kinderen omgaan heb ik maar even buiten beschouwing gelaten, maar ze weten in ieder geval hoe ik erover denk. :) Ja, het blijft een rare opmerking, maar de juf in kwestie is nu op vakantie, dus ik heb met andere leidsters gesproken. Misschien dat die juf in kwestie nog wat van de oude stempel is, want ze is al behoorlijk op leeftijd.

Die volle mond van I. :D O+ Een en al herkenning ook, soms tot kokhalzen aan toe. :')

Dot wat rot dat Stip zo'n last heeft van muggenbeten. -O- T en S zijn beiden nog nooit door een mug gebeten, dus ik weet niet of ze er veel last van zouden hebben. Ik hoop dat ze nog lang muggenbeetloos blijven, want ik vind het echt zielig al die jeukende bultjes bij die mini's.

GM beterschap voor je mini. Lekker in de havermoutsmurrie dompelen, dat helpt echt, hopelijk krijgt ze er niet teveel last van. :*

S heeft ontdekt dat er vliegtuigen in de lucht kunnen vliegen. We wonen zo'n 25 kilometer bij Schiphol vandaan, zo ongeveer precies onder een aanvliegroute. O+ Ik kan me nog herinneren dat ik het als kind geweldig vond dat er zoveel vliegtuigen overvlogen. Ik hoop dat T en S het ook zo tof gaan vinden. S begint nu al te zoeken als hij het geluid van een vliegtuig hoort en als hij hem spot zegt hij "tuig" en wijst er heel enthousiast naar.

S is vandaag ook voor het eerst naar de kapper geweest. Hij vond het stom, maar het is wel gelukt. Hij is door de kapster omgekocht met een chocoladekoekje. :X Het zweet brak me letterlijk uit, dus ik was al lang blij dat het vrij soepel ging op wat gewurm omdat hij weg wilde na. Gelukkig hoefde hij niet te huilen, want dan had ik echt een beetje zenuwachtig geworden geloof ik. Nu heeft ie in ieder geval een hele hippe coupe in plaats van een Haagse mat. :')

Vinden jullie kindjes fietsen ook zo leuk? S vind het echt geweldig en wordt al blij als ik hem vraag of we zullen gaan fietsen. Vandaag ging hij even zijn nieuwe kapsel aan mijn zusje showen en toen ik na 15 minuten vroeg of we weer gingen fietsen om terug naar huis te gaan pakte hij zelf zijn helmpje en stond echt te trappelen met zijn voetjes bij mijn fiets. Ik ben echt blij dat ik hem met zoiets simpels zo'n leuke tijd bezorg. :)
pi_155191881
Saar wordt ook onwijs blij van fietsen! Dat zit ze heel blij te hupsen en te wapperen want stilzitten is :{w
Vd week reden we bij mijn zus vandaan door een nogal hobbelige straat... dus ontdekte ze dat als je dan aaaaaaaaaaa gilt je hele leuke wiebelgeluiden krijgt... ze heeft de hele straat gegild... :+

Ik vind het mooi dat ze echt voorkeuren gaan ontwikkelen en dingen gaan ontdekken.
S. 2014
J. 2016
pi_155191986
Nikki ik zie een overeenkomst!
Wij wonen ook vlakbij Schiphol onder een van de banen, precies bij een bocht net na het opstijgen. Geweldig vindt F het als ze over denderen (gelukkig is die baan niet standaard open)

En fietsen O+
Love it, een jongetje die alles aanwijst en zwaait en roept.
En koeien ):O
Als ik daar voorbij fiets zonder stoppen breekt de hel los. Daar moet even gestopt, en dan gaat hij aanwijzen en hoor ik steeds die die die O+

Had ik al O+ gedaan?
Nou bij deze O+ !!
pi_155192234
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki ik zie een overeenkomst!
Wij wonen ook vlakbij Schiphol onder een van de banen, precies bij een bocht net na het opstijgen. Geweldig vindt F het als ze over denderen (gelukkig is die baan niet standaard open)

En fietsen O+
Love it, een jongetje die alles aanwijst en zwaait en roept.
En koeien ):O
Als ik daar voorbij fiets zonder stoppen breekt de hel los. Daar moet even gestopt, en dan gaat hij aanwijzen en hoor ik steeds die die die O+

Had ik al O+ gedaan?
Nou bij deze O+ !!
Ik ga O+ O+ van jouw post... wij gaan vanuit de stad in een dorp in de polder wonen en daar zijn koeien en schapen enz en ik kan niet wachten ze met saar te bekijken.
S. 2014
J. 2016
pi_155192297
Onweer! O+
Of "flits, flits" zoals Ellie zegt. Ze vindt het prachtig!
pi_155192356
Ahh wat schattig van F met de ):O ):O O+ Hier worden ook alle beesten aangewezen, we komen bijna standaard langs paarden en schaapjes, maar volgens T en S zijn het allemaal "waf waf" = honden. :') Ik kan praten als Brugman, maar alle beesten zijn gewoon honden. :{w

Wij wonen onder de aanvliegroute van de Kaagbaan, dus het is hier zo ongeveer elke 5 minuten raak. :D O+

GM herkenbaar dat aaaaaaaa geluid op hobbelweggetjes. Dat doet L van 5 af en toe nog steeds. :D
Ga je erg ver bij je oude huis vandaan wonen?

Cwen wat schattig! O+ Ik hoop dat ze er bij mij gewoon doorheen slapen als het hier arriveert.Zo ongeveer nu dus. :')
pi_155192361
Alles wat beestjes is is hier momenteel leuk.
Vogels wordt naar gewappert en nagekeken. Honden is die die die.
Paarden, schapen, katten.
Allemaal heeft hij oog voor.
Zo van de een op de andere dag zonder dat wij het promoten.

De kinderboerderij is ook echt leuk nu.
Van geitje naar geitje lopen om ze allemaal te 'aaien'.
En haal het dan maar niet in mijn hoofd om er 1 over te slaan. :')

Hoelang duren die dreumesdramaqueen buien? :D
pi_155192435
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ahh wat schattig van F met de ):O ):O O+ Hier worden ook alle beesten aangewezen, we komen bijna standaard langs paarden en schaapjes, maar volgens T en S zijn het allemaal "waf waf" = honden. :') Ik kan praten als Brugman, maar alle beesten zijn gewoon honden. :{w

Wij wonen onder de aanvliegroute van de Kaagbaan, dus het is hier zo ongeveer elke 5 minuten raak. :D O+

GM herkenbaar dat aaaaaaaa geluid op hobbelweggetjes. Dat doet L van 5 af en toe nog steeds. :D
Ga je erg ver bij je oude huis vandaan wonen?

Cwen wat schattig! O+ Ik hoop dat ze er bij mij gewoon doorheen slapen als het hier arriveert.Zo ongeveer nu dus. :')
Hemelsbreed is t een klein stukje, en zoals een andere user al uitrekende is het ongeveer 9 auto minuten verder...
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_155192470
Maar worden jullie niet knetter van al die vliegtuigen de hele dag? Of wen je daar aan, net als de metro voor de deur enz...
S. 2014
J. 2016
pi_155192474
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:50 schreef Cwen het volgende:
Onweer! O+
Of "flits, flits" zoals Ellie zegt. Ze vindt het prachtig!
Och dat is iets waarbij ik echt om moet en wil denken dat ik mijn eigen angst er voor uit zet.
Ik weet dat mijn moeder er panisch voor is en dat is op de een of andere manier toch doorgekomen op mij als kind zijnde.
Nog geen fan er van maar heb het wel al een stuk kunnen relativeren.
Wil niet mijn angsten projecteren en dan onnodig dingen overgeven.
pi_155192589
Die vliegtuigen wen je aan.
Mijn ouders hebben naast een busbaan gewoond, met elkeen 15 minuten een bus buiten de spits.
Hoor je op den duur ook niet meer.
Bezoek heeft er meer last van
pi_155192732
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar worden jullie niet knetter van al die vliegtuigen de hele dag? Of wen je daar aan, net als de metro voor de deur enz...
Dat went, 99,9% van de vliegtuigen hoor/zie ik niet. Alleen als er eentje heel laag overvliegt of extra herrie maakt dan valt het me op. Ik weet gewoon niet beter en ik vind het eerlijkgezegd nog leuk ook. Wij gaan zelfs een paar keer per jaar naar Schiphol om ze van nog dichterbij te spotten langs de landingsbaan. Zelfs toen ik nog geen kinderen had deed ik dat al met mijn man. :@ En vroeger als kind met mijn ouders ook al op luie zondagmiddagen en dan aten we een patatje langs de landingsbaan. O+
pi_155192733
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef BlueEyes het volgende:
Die vliegtuigen wen je aan.
Mijn ouders hebben naast een busbaan gewoond, met elkeen 15 minuten een bus buiten de spits.
Hoor je op den duur ook niet meer.
Bezoek heeft er meer last van
Ah oke.
Thuis woonde ik naast de treinrails en hier echt naast het metrostation maar een vliegtuig heeft wel iets meer geluid natuurlijk...

Maar alleen maar fijn als je er aan went.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:03:18 #34
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155192751
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hemelsbreed is t een klein stukje, en zoals een andere user al uitrekende is het ongeveer 9 auto minuten verder...
SPOILER
Is het echt zo dichtbij ja ?! :)
Dat biedt hoop voor onze playdates :P ;)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_155192853
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

SPOILER
Dat valt wel mee inderdaad. :)
pi_155192895
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Is het echt zo dichtbij ja ?! :)
Dat biedt hoop voor onze playdates :P ;)
Vanaf Capelsebrug gaat er sowieso een bus onze kant op... ;)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:19:55 #37
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155193404
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vanaf Capelsebrug gaat er sowieso een bus onze kant op... ;)
Ik heb een auto onder mijn reet he :D
Dat is vast sneller dan die bus .. :)

Ik kom echt een keertje bij jullie langs met mijn ondeugende E. :)
pi_155194442
Nikki, als jullie ee. Oplossing hebben gevonden hoor ik hem ook graag. Stip heeft vandaag 2 kindjes gebeten en 1 kindje zelfs 2 keer :X We gaan nu donderdag even praten met de leidster of er een dag een extra leidster komt om te kijken in wat voor situatie het gebeurd. Hij deed het namelijk telkens toen de leidster een kindje aan het verschonen was en dan staat ze met d'r rug naar de groep.

Ik dacht ook al aan zo'n speenkoord met knuffel en hem dan leren in de knuffel te bijten, maar dan moet je er wel echt bovenop zitten en thuis bijt hij eigenlijk alleen bij het stoeien en dan corrigeren we hem altijd meteen.
pi_155202254
Vervelend, Dot. Ik hoop dat het kdv inzicht kan krijgen in wat voor hem een aanleiding is om te bijten en hoe ze dat kunnen omvormen tot ander gedrag.

I is hier gisteren door het onweer heen geslapen, maar het was wel een lichtshow zeg. Ik geniet er altijd wel van. :) . Jullie kindjes ook allemaal goed de nacht doorgekomen?

SPOILER
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155203064
Franny die prop foto Whahahaha! ik lachte hardop.
Mijn zoon deed dat destijds ook en soms nog wel eens en hij is nu 5...
Lily doet dat eigenlijk helemaal niet,ze bijt echt overal netjes stukjes af!
Veeeel eten doet ze dan weer wel als ze de kans krijgt,ze vindt alles erg lekker. Ik moet dat dus echt inperken want een stop lijkt ze niet te hebben

Iemand vroeg waar hieruit gedronken wordt,Lily heeft een rietjesbeker (rietje is meer een harde tuit) van Nuby met 'alligator grip'

Mee voorop de fiets is hier ook een hit!
We hebben ook een bakfiets maar daarin zit ze nog in de maxi cosi dus ziet dan niet veel

Hier weinig noodweer gehad denk ik,niemand hier in huis heeft iets gehoord iig.Geregend heeft het wel
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_155203091
Balen Dot. -O- Ik hoop dat het kdv kan ontdekken waar het bijten door komt. Bij S gebeurt het over het algemeen in een sppit second. Zo vanuit het niets als een kindje iets doet wat hij niet leuk vindt. Op zich is dat natuurlijk niet echt vanuit het niets, maar het is niet zo dat hij het pas na langere tijd geplaagd te zijn doet.

Fijn dat I door het onweer heen is geslapen. T en S gelukkig ook. :)

In de spoiler nog een S met nieuw haar. :)
SPOILER
pi_155203403
Franny gefeliciteerd! bij oudtante denk ik aan stoffige oude vrouwtjes dus jij past nog niet echt bij die titel in mijn hoofd :P

Vervelend Dot, hoop dat er snel een oplossing komt, of iig een verklaring waarom.

NIKKI wat een lekker ding is het toch ook! Bink O+

Hier heeft t flink gedonderd en geregend maar Saar heeft er gewoon doorheen geslapen. Mijn kleine krentenbol O+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:09:48 #43
52229 Chanty
pi_155203555
Hij ziet er goed uit Nikki! Tof shirt ook O+ En wat een rare manier van reageren: terugbijten. Zijn ze ook voor slaan? :')

Hier heeft Lucas ook door het onweer heen geslapen. Er was echt 1 keer een klap…. niet normaal hoe hard. Man en ik zaten rechtop in bed. Maar meneer mafte door :D

Ik ga maandag ook even met het kdv praten denk ik. Voel me nu al een zeikerd. Laatst stond in zijn boekje dat hij roosvicee had gehad (bleek achteraf niet zo te zijn en verkeerd te zijn opgeschreven), dus aangegeven dat ik liever heb dat ze hem water geven omdat ik bang ben dat hij straks alleen nog gezoet drinken wil. En nu zag ik in zijn boekje staan dat hij "in de loopkar de hele ruimte doorgaat". Omdat er "IN" staat denk ik dat het zo'n loophangding is. Want die hebben ze daar, en ik twijfelde al heel erg of ik er iets over moest zeggen maar ik ging ervan uit dat ze Lucas er niet meer inzetten omdat hij al zelf loopt. Nu moet ik dus twee weken achtereen zeggen dat ik iets niet wil :@
pi_155203747
Als jij het niet wil zul je dat toch aan moeten geven, anders blijven ze het toch doen...
S. 2014
J. 2016
pi_155204701
Gewoon doen hoor Chanty!

Over dat bijten, hè.... Dat komt volgens mij voort uit een gevoel van onveiligheid. Kwade opzet speelt niet bij dreumessen, maar het is wel goed mogelijk dat ze zich in de groep niet op hun gemak voelen. Dat kan door eerdere incidenten komen, zoals bij S. van Nikki, maar ook door iets dat misschien niet meteen is gezien. Hoe dan ook, ik zou als ik jullie was met de leiding gaan nadenken hoe je ervoor kunt zorgen dat de kindjes zich weer veilig voelen op het kdv.
pi_155205294
Stip zit pas net op dit kdv dus het kan idd ook zijn dat hij nog erg moet wennen en als de juf niet kijkt, misschien gebeurt er dan iets waar hij van schrikt. We zullen het donderdag eens meenemen.
pi_155205592
Hier op het kdv vinden ze het juist fijn als je gewoon alles zegt. Want doe je het niet dan weten ze ook niet dat je het liever niet wil.

Ik zag een foto van proppende I. Dat doet/deed kaylee ook. En als we dan zeggen dat ze wel goed moet kauwen spuugt ze alles eerst weer uit om dat dan in kleine stukjes weer op te eten :')

Beterschap voor saar! Hopenlijk krijgt ze niet teveel last ervan!

S met nieuw haar! Stoer kapsel hoor!!

Hier vanacht echt super harde onweer. We hebben met zn 3d opgezeten want het was niet te doen. Vanmorgen bleek ook wel hoe hard het is gegaan want het is hier dus ingeslagen in de cv ketel. Daar kwam vriend achter toen hij in de douche riep of ik de kraan uit wilde zetten want het water werd.niet warm _O-
Gelukkig is het alweer gemaakt.

Dit was denk ik mijn laatste post hier in het topic. Ik schreef al niet veel meer mee maar las wel alles.
Vanaf morgen hebben wij een peuter in huis *O*
pi_155207175
Wat een heerlijke foto Fazz!!
Veel plezier en alvast gefeliciteerd aapie!
Wow, wat een cool haar heeft S Nikki! En dat shirt daar is mijn vrouw jaloers op (achternaam is V.o.s).
Gefeliciteerd Franny, leuk hoor.

Fietsen en dieren O+ Grote grijnzen hier. :) Sinds we hem in het buggydeel van de Mutsy niet meer vastmaken, is wandelen ook ineens lachen. Dan zit hij veel actiever en kijkt de hele tijd om zich heen.

B is wel ontzettend verkouden nu, zo'n nare hoest. Daardoor zijn de vele eet verhalen nu ook niet herkenbaar. Hij eet een stuk minder dan normaal maar wel veel drinken en vrolijk gelukkig. En hij hoest zich een ongans 's nachts maar hij wordt er zelf niet wakker van.

Morgen krijg ik een BBQ feestje met mijn vriendjes :D Dat en een vet coole Weber BBQ was mijn verrassing. B gaat logeren en wij dus een party. Omdat ik mijn vriendjes zo mis heeft ze dat geregeld, lief he?! O+
pi_155216670
Alvast van harte gefeliciteerd Aapie! *O*

En exode veel plezier op je BBQ feestje :D
S. 2014
J. 2016
pi_155218356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:49 schreef exode het volgende:
Wow, wat een cool haar heeft S Nikki! En dat shirt daar is mijn vrouw jaloers op (achternaam is V.o.s).
Wat tof! Shirt is pas nieuw, 5 euro bij de Hema, leuke verrassing voor je vrouw. ;)
Wat tof dat je vrouw een feestje voor je heeft georganiseerd. Geniet ervan!

Aapie alvast gefeliciteerd met je peuter! *O*

Franny gefeliciteerd met je oudtanteschap. O+

Ik heb samen met T de hele middag gewinkeld. Hij zat in zijn buggy en vond alles wel prima. Wat een ontzettend lief kereltje is het toch als hij alleen is. Dan is het echt zo'n baby waarvan je haast zou vergeten dat hij mee is. Het gaat steeds meer opvallen dat ze tijd alleen met papa of mama heel fijn vinden. Ze zitten elkaar thuis toch af en toe best in de weg en lijken haast opgelucht als ze alleen mee mogen. T en ik hebben gezellig geluncht (hij at frietjes :')) en lekker op ons gemak gewinkeld. Ik heb voor het eerst sinds een jaar mezelf verwend met nieuwe kleding en natuurlijk ook wat voor de kinderen meegenomen.
T en S kunnen trouwens ook niet zonder elkaar, want toen T gisteren S zag op het kdv begon hij gelijk naar hem te wijzen en "ejjj" te roepen. O+ De juffen vonden het enorm schattig om te zien vertelden ze. Wij hebben het zelf niet gezien, want we kwamen S halverwege de dag brengen en we wilden T niet van streek maken, dus brachten we S op een andere groep en toen wij weg waren werd hij door de juffen naar zijn eigen groep gebracht. Wat een gedoe hè? Af en toe vergt het best even wat nadenken over hoe je iets aanpakt met zo'n tweeling. :+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:54:46 #51
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155221360
Wat leuk Nikki :D en je klinkt altijd zo trots..

R. is echt echt een mafkees.. als hij iemand hoort tellen dan roept hij zodra de drie aan de buurt is heel hard DRIE en als je dan verder telt dan roept hij ACHT en steekt zijn vinger omhoog zo van 8. ( heeft hij van zijn zus die soms op haar vingers telt ) Hij praat echt heel veel. O+

Als je hem een schone luier geeft zegt hij altijd heel blij "ja! poept! *O* en hij snapt kleine opdrachten al zoals geef het maar aan de midi/ maxi of gooi het maar in de prullenbak of kan je even dat schoonmaken *O* wat heel handig is nu ik eigenlijk niet kan/mag lopen met mijn gescheurde enkelbanden

Het is echt de liefste dreumes die ik ooit heb meegemaakt (ook wel de dreumes die het meeste huilt en het slechtste slaapt maar dat vergeet je snel weer door hoe leuk hij is )
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155221779
aii moppert! De banden van 1 enkel of van alle twee?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:11:22 #53
52229 Chanty
pi_155222005
Aapie alvast van harte gefeliciteerd met je peuter O+ (damn wat klinkt dat oud! :P)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:07:06 #54
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155224356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:05 schreef Limone het volgende:
aii moppert! De banden van 1 enkel of van alle twee?
Van 1 gelukkig maar, de dokter vond het heel knap hoe erg het is..
De ander is gekneusd maargoed dat valt in het niet bij de ander _O-
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155224394
Moppert wat klinkt R als een heerlijk mannetje. O+ Knap van het tellen en de opdrachtjes. :Y
Wat balen van je voet zeg. Dat is nou net wat je niet kunt gebruiken als je kinderen, en in het bijzonder een dreumes, hebt rondwandelen. :X Is de verwachting dat je snel weer op de been bent?

Over schone luiers geven, dat is hier met T echt dra-ma. Met S alleen als zijn hoofd er niet naar staat, over het algemeen gaat hij zelf op het aankleedkussen liggen als ik het hem vraag, maar met T is verschonen altijd een gevecht. Afleiden, zingen, drinken, etc. geven heeft geen effect. -O- Kortom, ik hoop dat deze dramafase met verschonen snel voorbij is.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:11:55 #56
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155224508
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moppert wat klinkt R als een heerlijk mannetje. O+ Knap van het tellen en de opdrachtjes. :Y
Wat balen van je voet zeg. Dat is nou net wat je niet kunt gebruiken als je kinderen, en in het bijzonder een dreumes, hebt rondwandelen. :X Is de verwachting dat je snel weer op de been bent?

Over schone luiers geven, dat is hier met T echt dra-ma. Met S alleen als zijn hoofd er niet naar staat, over het algemeen gaat hij zelf op het aankleedkussen liggen als ik het hem vraag, maar met T is verschonen altijd een gevecht. Afleiden, zingen, drinken, etc. geven heeft geen effect. -O- Kortom, ik hoop dat deze dramafase met verschonen snel voorbij is.
Wij hadden ook van de 1 op andere dag ineens een lava-aankleedkussen.. Huilen, brullen alsof ze werd vermoord :'(

Nu hebben we in 4 weken tijd er ineens 3 kiezen bij :)
Dat zal ook niet hebben meegewerkt :X

Ik reageer morgen hopelijk ff beter bij ..
We zijn hier druk aan het klussen en ik heb ff andere energieslurpende dingen aan mijn hoofd! }:|
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:22:27 #57
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155224879
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:

Nee reken maar op oktober minstens.

En ik verschoon hem terwijl hij op mijn schoot stata terwijl ik op een stoel zit. dan klaagt hij niet :D
Of staand op het aankleedkussen als hij een goede bui heeft. :')
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155224986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef Moppert het volgende:

[..]

Van 1 gelukkig maar, de dokter vond het heel knap hoe erg het is..
De ander is gekneusd maargoed dat valt in het niet bij de ander _O-
Shit he, wat zuur. Ik vind het met dikke buik al zwaar, zo'n dreumes, maar die kan ik nog in de kinderboerderij uitlaten. Sterkte. :*
pi_155225289
M. heeft ook een fase gehad waarin verschonen echt een drama was. Met plasluiers wilde ik er nog wel voor werken, maar bij poepluiers kreeg ze mijn telefoon met een aflevering Bumba. Dat was ook aan het begin van mijn zwangerschap en het was noodzakelijk dat de poepluiers snel voorbij waren. :P

Het is nu al weer een tijdje voorbij, gelukkig.
pi_155225300
Oh dat verschonen inderdaad! Wat een drama!
Ik heb nu ook van die luierbroekjes. Als het echt niet lukt om stil te blijven liggen gebruik ik die.

Alvast gefeliciteerd Aapie *O*

S wat ben je toch een knapperd! Met je nieuwe haar en toffe shirt O+
En winkelen met T klinkt als een geslaagde dag!

Gefeliciteerd met oudtante Franny *O*

Veel plezier morgen Exode, wat lief van je vrouw!

Sterkte Moppert!

Vanmiddag even bij mijn moeder geweest, ze had wat oud speelgoed van mij en mijn zusje gevonden. S is er even zoet mee geweest O+ en ik ook want dat ding moet met de hand opgewonden worden }:|

SPOILER
pi_155225378
Aaaaaaaaaah! Butter! Die vond ik vroeger zo mieters! (eighties he?)
pi_155226058
Zijn er hier meidenmama's die ervaring hebben met waterpokken op de schaamstreek? T arme kind heeft ook allemaal pokkies daar en ik durf daar eigenlijk niks te smeren...
Tips?
S. 2014
J. 2016
pi_155226691
Havermoutbadje deed behoorlijk z'n werk hier en ik smeerde er wel kidsclin op.
pi_155228511
Ja de eighties!
In de nineties was ik een tiener, volgens mij speelde ik er toen niet meer mee :P
pi_155228545
Geen tips gm, sterkte voor saar. Vervelend dat ze er zo'n last van heeft -O-
pi_155229669
Jemig Moppert, daar ben je nog wel even zoet mee dan. Wat een gedoe. --

GM, daar smeerde ik ook gewoon havermout of kidsclin op. :Y

Ahh Butter wat schattig! Ik heb dat ding ook gehad inderdaad, ik vond 'm vroeger cht het tofste ding ever. O+

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met verschoonissues. Gedeelde smart is halve smart tenslotte. :+
pi_155232026
Verschoonissues :')

Peuter heeft ze al sinds z'n dreumestijd :') oh en hij heeft m'n baby aangestoken :')
Dus mijn verschoonkussen leg ik tegenwoordig op de grond, ze stribbelen zo tegen dat ik ze niet meer op de commode durf te verschonen :X ;) :')
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:04:38 #68
52229 Chanty
pi_155232607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:22 schreef Moppert het volgende:

[..]

Nee reken maar op oktober minstens.

En ik verschoon hem terwijl hij op mijn schoot stata terwijl ik op een stoel zit. dan klaagt hij niet :D
Of staand op het aankleedkussen als hij een goede bui heeft. :')
Ook met een poepluier? HOE? En sterkte met je enkel :(
pi_155232676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 22:34 schreef Butterflower het volgende:
Oh dat verschonen inderdaad! Wat een drama!
Ik heb nu ook van die luierbroekjes. Als het echt niet lukt om stil te blijven liggen gebruik ik die.

Alvast gefeliciteerd Aapie *O*

S wat ben je toch een knapperd! Met je nieuwe haar en toffe shirt O+
En winkelen met T klinkt als een geslaagde dag!

Gefeliciteerd met oudtante Franny *O*

Veel plezier morgen Exode, wat lief van je vrouw!

Sterkte Moppert!

Vanmiddag even bij mijn moeder geweest, ze had wat oud speelgoed van mij en mijn zusje gevonden. S is er even zoet mee geweest O+ en ik ook want dat ding moet met de hand opgewonden worden }:|

SPOILER
Oh die is zo leuk! Stip vindt hem ook echt geweldig en ook die dingen dan weer opbergen en er mee rondsjouwen :)

Jeetje moppert, dat is idd onhandig! Wij verschonen poep vaak met z'n tweeën als ik thuis ben maar dat is wel een hele luxe natuurlijk. Verder gewoon de houdgreep :@

Die opdrachtjes zijn idd heel leuk O+ vooral pak je fles is een handige, want dat ding zet ie overal en nergens neer als hij leeg is :')
pi_155233054
Even heel kort: gisteren met vrouw en B geFacetimed samen met mijn moeder. Alleen maar lachen naar 'omaaaaaaa', kusjes geven, tong uitsteken en mijn moeder fleurde ook helemaal op. O+
Dinsdag ga ik weer naar mijn moeder en neem ik B mee, ze verheugt zich er helemaal op. Zo fijn om te zien dat die kleine dat teweegbrengt.

Sterkte met je enkel Moppert, nou ja eigenlijk enkels! Naar lijkt me dat.
pi_155233226
Gefeliciteerd met je peuter, Aapie!!! *O*
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:23:40 #72
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155233431
Gefeliciteerd Aapie! Een peuter in huis *O*
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:48:32 #73
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155233648
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 07:04 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ook met een poepluier? HOE? En sterkte met je enkel :(
Ja ook met een poepluier.. Het zit bij hem nooit aan de voorkant dus mocht hij tegen mij aanleunen is het niet heel erg. Maar ja uhh ik verschoon dan al langer dan 7 jaar elke dag luiers :+ dus misschien heb ik in al die jaren wel wat skills ontwikkeld. :D en dankje
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 09:55:02 #74
52229 Chanty
pi_155233724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 09:48 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja ook met een poepluier.. Het zit bij hem nooit aan de voorkant dus mocht hij tegen mij aanleunen is het niet heel erg. Maar ja uhh ik verschoon dan al langer dan 7 jaar elke dag luiers :+ dus misschien heb ik in al die jaren wel wat skills ontwikkeld. :D en dankje
Dat moet wel ja _O_ Bij Lucas zit de poep vaak overal :') Tot nu toe krijg ik hem desnoods met zachte dwang wel op het kussen gelegd gelukkig.

En Lucas heeft sinds gisteren besloten dat hij niet meer wil slapen overdag (ondanks moe) en ook niet meer wil eten -O- En een beetje zelf spelen is natuurlijk ook maar matig dus ik zit de hele dag met een jengelend kind.
pi_155233772
Verschonen gaat hier prima, maar poep is TOF! Dus daar MOET je met je handen in! ;(

Moppert, auw! Beterschap!

AA, gefeliciteerd en tot over 2 weken!

GM, ook daar gewoon havermout! Klidsclin zou ik niet doen ivm slijmvliezen, eigenlijk. Die wil je daar niet uitdrogen :P.

Pffff.... Mijn pre-peuterpuber kan ik wel achter het behang plakken. Alles moet zoals zij het wil en anders is het NIET GOED. Gillen, krijsen, schreeuwen - zo kennen we haar niet en we worden er allebei knetter van, ook omdat wij nu snipverkouden zijn :(.
pi_155234330
Hier is verschonen ook wel drama (geweest), maar dat kwam vooral de laatste weken doordat ze er zoveel had en daardoor ook echt vaak heel rode billetjes. Dat voelt natuurlijk niet fijn. Maar soms spreek ik haar wel even streng toe en dat maakt ook wel indruk moet ik zeggen. :+ .

We hadden hier ineens een 'drama' nacht. Ze wilde echt perse niet in haar bedje gaan slapen. Helemaal van streek en ik begrijp nog niet precies wat er was, behalve dan verlatingsangst in combinatie met de warmte/benauwdheid waar ze ook echt last van had. Er zat zoveel onrust in haar lijfje. Dus toen samen in het logeerbed en ze heeft zoveel bij me gedronken dat het pijn ging doen (ben dat ook niet meer gewend!). ;( . Maar water wilde ze niet, dus het ging vooral om de troost en de rust denk ik. Toen ze kleiner was, hebben we ook wel eens samen in dat bed geslapen bij slechte nachten en dan sliep ik ook vrij goed. Maar dat is met een flinke dreumes toch wel anders. Pfff, die ging het halve bed door. Kortom, ik heb heel slecht geslapen. Nu gaat vriend met haar op stap en mag ik even bijkomen. :D .

Cwen, zo ken ik die van mij wel een beetje. :P . Sterkte ermee! En beterschap.

Nikki, wat lekker zo op stap met z'n tweetjes. ^O^ .

Sterkte, Moppert. Wat leuk om te lezen over jouw dreumes! O+ .

I gaat echt heel rap nu met woordjes. Ze praat ook veel dingen na, dus als ik een woord zeg tegen haar, dan probeert ze het vaak meteen na te zeggen. Dat van de opdrachtjes geven, werkt hier nu ook goed.
Dat wil zeggen, van de week zei ik tegen haar: "Zo I, zullen we dan nu even het speelgoed gaan opruimen?" Kijkt ze me heel ernstig aan, schudt haar hoofd en zegt heel beslist: "Nee."
pi_155243640
Cwen wat rot dat Ellie niet lekker in haar vel zit. Hopelijk trekt het snel weer bij. :*

Chanty wilde hij vandaag weer niet slapen?

Moppert, respect dat je zelfs poepluiers staand doet. Bij mij is dat echt geen optie, want meestal zit de poep door de hele luier verspreid. :X

Exode wat schattig dat B zo gezellig met zijn oma Facetimet. O+

Franny wat een nacht! :o Ben je er inmiddels weer een beetje van bijgekomen? Wat leuk dat I steeds meer woordjes zegt. Het gaat echt enorm snel ineens, die ontwikkeling van de woordenschat.

De interactie tussen T en S wordt ook steeds leuker om te zien. Ze ondernemen steeds vaker samen dingen. Vanmiddag liepen ze ieder met een houten loophondje rondjes door de achtertuin en hadden samen enorme lol. :D
En net tijdens het avondeten was ik boos op T omdat hij telkens met zijn lepel gooide, gaat S met zijn vingertje heen en weer richting T inclusief een heel brabbel verhaal om aan te geven dat met de lepel gooien niet mag. S gooide een halve minuut eerder zelf nog met zijn lepel, maargoed. :')

S kan "T.im" zeggen. Echt, veeg me op. O+ :'( O+
  zondag 16 augustus 2015 @ 09:38:02 #78
52229 Chanty
pi_155258290
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 19:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cwen wat rot dat Ellie niet lekker in haar vel zit. Hopelijk trekt het snel weer bij. :*

Chanty wilde hij vandaag weer niet slapen?

Moppert, respect dat je zelfs poepluiers staand doet. Bij mij is dat echt geen optie, want meestal zit de poep door de hele luier verspreid. :X

Exode wat schattig dat B zo gezellig met zijn oma Facetimet. O+

Franny wat een nacht! :o Ben je er inmiddels weer een beetje van bijgekomen? Wat leuk dat I steeds meer woordjes zegt. Het gaat echt enorm snel ineens, die ontwikkeling van de woordenschat.

De interactie tussen T en S wordt ook steeds leuker om te zien. Ze ondernemen steeds vaker samen dingen. Vanmiddag liepen ze ieder met een houten loophondje rondjes door de achtertuin en hadden samen enorme lol. :D
En net tijdens het avondeten was ik boos op T omdat hij telkens met zijn lepel gooide, gaat S met zijn vingertje heen en weer richting T inclusief een heel brabbel verhaal om aan te geven dat met de lepel gooien niet mag. S gooide een halve minuut eerder zelf nog met zijn lepel, maargoed. :')

S kan "T.im" zeggen. Echt, veeg me op. O+ :'( O+
Nope :N En vandaag lijkt weer hetzelfde liedje te worden.

Whahaha ook gewoon zijn eigen broer de les lezen _O_ Die S. toch _O- Maar de hamvraag is: Werkte het?

En wat tof dat hij zijn naam zegt O+
pi_155259222
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 09:38 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nope :N En vandaag lijkt weer hetzelfde liedje te worden.

Whahaha ook gewoon zijn eigen broer de les lezen _O_ Die S. toch _O- Maar de hamvraag is: Werkte het?

En wat tof dat hij zijn naam zegt O+
Wat balen, ze worden over het algemeen genomen zo ontzettend huilerig en vervelend van niet slapen. -O- Helpt dragen misschien?

En nee :{w natuurlijk hielp de reprimande van S niet. :D

Wij hebben vanmorgen uigeslapen. *O* Normaliter is S om 6 uur "wakker". Dat wil zeggen, dan gaat hij een paar minuten huilen maar is nog niet echt wakker. Hij slaapt dan nog wel verder tot ongeveer 7 uur en is dan echt wakker. Vandaag liet hij pas om half 8 voor het eerst van zich horen.
Dat kwam ons wel goed uit want we hebben gisteren 1.5 uur vastgestaan in de parkeergarage na afloop van het vuurwerk in Scheveningen. De mannen hadden bedacht zo dicht mogelijk bij de uitgang die het dichtst bij het strand is te parkeren. Dat was dus de uitgang die zo ver mogelijk verwijderd was van de uitgang van de garage, waardoor we zo ongeveer als de laatsten de garage uitkonden en we om 1 uur thuis waren. :O
pi_155259883
Haha die "terechtwijzing" van broer tot broer O+

Chanty wat vervelend dat het slapen niet wil...

Cwen succes met je pubertje..

Moppert, pijnlijk die gescheurde banden.... :X wanneer mag je in het tape?

Hier vanmorgen alle dozen even verzameld. Laatste week is ingegaan, morgen komen ze de vloer leggen, ben onwijs benieuwd.

En ondertussen blijven er pokjes bijkomen maar blijft saar net zo vrolijk.
S. 2014
J. 2016
pi_155259904
Spannend, GM! Hoe is het met Saartje en haar vlekjes?
pi_155259984
Mijn kleine krentebolletje.

O+
S. 2014
J. 2016
pi_155260729
Achgos guppie. Heeft ze er last van?

Wij dachten even dat O ook de waterpokken had. Meisje in haar groep had het, en O had twee dagen hoge koorts. Maar geen vlekken. Nou weet ik dat je de waterpokken ook zondr vlekken kan hebben. Maar hoe je dan wet dat het echt de pokken waren..? Dus we gaan er maar van uit dat ze gewoon ziek was :P
pi_155262533
Ze heeft wat jeuk in dr nek en dr wang maar kidsclin werkt goed.en wat hangeriger maar verder is ze haar eigen vrolijke en ondeugende zelf gelukkig!
S. 2014
J. 2016
pi_155263401
Ik heb nooit een uitbraak van waterpokken gehad. Tijdens de zwangerschap wel getest en heb dus wel antistoffen. Bij Ean in haar klas was een gigantische uitbraak maar ook zij kreeg ze niet.
pi_155263442
Beterschap voor Saar en succes met de verhuizing gm.

De broertjes die elkaar terecht wijzen O+. Hier wijst grote zus d'r zusje ook terecht.
pi_155266032
Och arme Saar, krentenbolletje. Beterschap GM. :*

Ik heb migraine en zit op de bank. }:| We hebben daardoor een luie laatste zondag van onze vakantie. Maar kijk nou naar mijn uitzicht... O+

SPOILER
  zondag 16 augustus 2015 @ 15:40:11 #88
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155266199
O+ O+ O+ O+
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155274310
Agossie GM, vervelend dat er steeds meer pokjes bijkomen -O- Hoe lang duurt het eigenlijk voordat het 'voorbij' is?

Nikki, wat goed dat S al T's naam zegt O+ Hoop dat je migraine weer gezakt is :*

:* voor de moeders met achter-het-behang-willen-plakken-dreumesen

Opdrachtjes gaan hier ook goed. Zo leuk om te zien dat hij begrijpt wat je bedoelt O+ Pak maar je boek/bal/schaap/auto/etc en hij pakt het :D
Hij blijft gek op kiekeboe spelen en verstopt zich achter alles, zo ook achter het vliegengordijn :+ En dat is natuurlijk hilarisch vind ik zelf O+

Vandaag waren we in Amsterdam voor een (lange) lunch, in de buurt van Artis. Vriend is tussendoor met F even naar binnen gegaan (met abbo van een vriend :+ ) en hij was zo onder de indruk van de olifanten en giraffen O+ Z'n middagslaapje had hij wel gemist dus in de auto terug was hij snel vertrokken...
pi_155277759
Nikki O+ heerlijk uitzicht

Vandaag in zuidplein een nieuwe sollicitatie outfit bij elkaar geshopt en meteen maar de eerste echte schoentjes voor Boaz gekocht O+
Hij loopt nog niet maar sokken laat ie nooit aan. Als we naar buuten moeten met kouder weer krijgt ie ook schoenen aan. Hopelijk blijft hij er dan wel vanaf :P
pi_155278903
Random :* en O+ voor de foto's, de buien van de dreumesjes, de leuke verhalen en de zieke mama's/ kindjes

Krijg het momenteel niet bijgelezen en gepost :@
pi_155279451
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2015 20:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Agossie GM, vervelend dat er steeds meer pokjes bijkomen -O- Hoe lang duurt het eigenlijk voordat het 'voorbij' is?

Nikki, wat goed dat S al T's naam zegt O+ Hoop dat je migraine weer gezakt is :*

:* voor de moeders met achter-het-behang-willen-plakken-dreumesen

Opdrachtjes gaan hier ook goed. Zo leuk om te zien dat hij begrijpt wat je bedoelt O+ Pak maar je boek/bal/schaap/auto/etc en hij pakt het :D
Hij blijft gek op kiekeboe spelen en verstopt zich achter alles, zo ook achter het vliegengordijn :+ En dat is natuurlijk hilarisch vind ik zelf O+

Vandaag waren we in Amsterdam voor een (lange) lunch, in de buurt van Artis. Vriend is tussendoor met F even naar binnen gegaan (met abbo van een vriend :+ ) en hij was zo onder de indruk van de olifanten en giraffen O+ Z'n middagslaapje had hij wel gemist dus in de auto terug was hij snel vertrokken...
Ze kreeg bultjes, dat werden blaasjes en nu zijn er bij sommige al korstjes, dan is t op zn retour, en is ze ook niet meer besmettelijk, maar al met al kan t geloof ik best 2-3 weken duren voor alles weer weg is.
Ach ze is verder gewoon blij en morgen kan ze een dagje bij oma spelen.

Twink lekker geshopt?
S. 2014
J. 2016
pi_155279567
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 22:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikki O+ heerlijk uitzicht

Vandaag in zuidplein een nieuwe sollicitatie outfit bij elkaar geshopt en meteen maar de eerste echte schoentjes voor Boaz gekocht O+
Hij loopt nog niet maar sokken laat ie nooit aan. Als we naar buuten moeten met kouder weer krijgt ie ook schoenen aan. Hopelijk blijft hij er dan wel vanaf :P
Ik hoop het.
De nieuwste trend hier is je schoenen uittrekken en dan aan de onderkant gaan likken. Of je voet met schoen naar je mond trekken en dan de onderkant likken.
Hoe dan ook, die onderkant moet gelikt worden :')
Vieze kleine ransbak O+
pi_155280094
I was ook lekker bezig vandaag. We waren in het mooie Oudewater. Even een stukje lopen daar. Wil ze gewoon echt precies elke keer de tegenovergestelde kant op van waar wij heen willen. En ook steeds tuinen en huizen van mensen in lopen, of ook te gek: klepperen met brievenbussen. En als het dan niet mag.. stervende zwaan. :') . Het is ook gewoon heel vervelend om ouders te hebben die je in je vrijheid beknotten.
pi_155280219
Ik loop echt 3 jaar achter met bijlezen :o
Ik snap niet dat jullie tijd hebben om te typen met een dreumes :')
Maar ik kijk wel altijd de foto's terug O+

En ik kom even mijn dreumesjes showen:
Wat hebben we onze handen vol aan die kleine meid O+ Stilzitten zit er écht niet in, en slapen, noujah, dat sparen we op de voor nacht :P

Omdat we over 2 weken op vakantie gaan hebben we pasfoto's laten maken voor haar paspoortje. De eerste foto mislukte: nét toen de fotograaf knipte zag ze haar weerspiegeling in de lens en daar moest naar gewezen worden :D Maar omdat het dus eigenlijk juist een hele leuke foto werd hebben we die foto op een gratis afdruk gekregen van de fotograaf ^O^

SPOILER
Wat een haren op die foto! Het lijkt nog meer en nog roder dan het eigenlijk is :D O+
pi_155280310
L. O+ wat ben je groot O+
S. 2014
J. 2016
pi_155280333
Haha, klepperen met brievenbussen _O-
Grappige I

En die stervende zwaan inderdaad :')
Echt de hele tijd en overal :') :')
Stelletje drama queens O+
pi_155282611
Dyre wat is ze al groot! :o

Stervende zwanen kennen wij hier ook. Een dag geen stervende zwaan gedaan is een dag niet geleefd is het motto. :+ Maar liever moet de stervende zwaan gewoon 10 keer per dag gedaan worden. :')

GM fijn dat de waterpokken op hun retour lijken te zijn.

Mijn buurvrouw is atm aan het bevallen en ik kan er gewoon niet van slapen. Ik vind het zo'n raar idee dat er straks op 2 meter van ons bed vandaan een kindje geboren gaat worden. Ik ben er gewoon een beetje zenuwachtig van. :D

[ Bericht 76% gewijzigd door _NIKKI_ op 17-08-2015 01:12:45 ]
pi_155285084
:o Hoor je het door de muren heen Nikki? :D

Stervende zwanen, ik wist nooit wat iedereen hier daarmee bedoelde tot ik het zelf mee maakte :') :D

F werd om 6 uur al wakker met HONGER :O veel koffie maar vandaag c_/
pi_155285169
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:09 schreef Fazzoletti het volgende:
:o Hoor je het door de muren heen Nikki? :D

Stervende zwanen, ik wist nooit wat iedereen hier daarmee bedoelde tot ik het zelf mee maakte :') :D

F werd om 6 uur al wakker met HONGER :O veel koffie maar vandaag c_/
Haha nee dat niet. Ik zag de VK en de kraamhulp arriveren. ;)

Succes met wakker blijven vandaag. ;)
pi_155285667
Dyre O+ Wat een mooie ogen!
Ah gossie GM, ziet er naar uit gelukkig heeft ze er niet zoveel last van.
Hihi Butter, onderkant schoen likken, die onderkant is wel een hit dus.
S en T klinken zo ontzettend leuk altijd Nikki! Blijft zo leuk om jouw verhalen steeds te lezen.

Mijn feestje was zaterdag heel erg leuk! Mijn vrouw had het zo goed geregeld en het was zo ontzettend fijn om mijn vriendjes bij elkaar te hebben. En de mojito smaakte goed :D

B logeerde bij opa en oma die op een gegeven moment Appte: 'Jullie hebben een modelkind. Kent precies de volgorde van het ritueel en gaat meteen slapen.' B hoeft van mij alles behalve een modelkind te zijn maar het is wel fijn voor de oppas (ook voor in de toekomst hihi)

Vrijdag gaat hij voor het eerst in 5 weken weer naar het KDV en volgende week voor het eerst 2 dagen: dinsdag en donderdag. We zijn benieuwd! Komend weekend maar even een rustig programma en ter plekke bedenken wat we gaan doen.

Ik verheug me nu ook al helemaal op 27-11, dan gaat B bij zijn tante, oom, neef en nichtje logeren. Wij gaan naar een feestje waar we allebei jarenlang vrijwilliger voor zijn geweest. We gaan met een hele groep oud vrijwilligers. Blijven in een hotel slapen. Iets wat we voor B met regelmaat deden, raar he zoals je gewoon in een nieuw leven groeit en er in mee gaat.
pi_155290032
Dyre, toffe foto! Doet een beetje vintage aan! En inderdaad, prachtige haartjes heeft ze, ik hou zo van die kleur!

Wij zijn laatst ook voor het eerst een nachtje in een hotel geweest, exode. Was echt zo fijn om weer eens te doen. Ik heb geslapen van 22.30 tot 9.00. _O- .

KDV zal wel weer even wennen zijn waarschijnlijk. I is maar een weekje vrij geweest, maar moest ook weer wennen. Het is toch anders, met veel kindjes om je heen, en niet altijd de onverdeelde aandacht.

Beetje balen van het weer momenteel. -O- . Ik kan er niet tegen om zo'n hele ochtend met I in huis binnen te zitten, dus ik heb het regenprogramma toegepast: boodschappen doen en daarna naar de bibliotheek, waar I het vooral heel leuk vindt om heen en weer te lopen tussen de boekenschappen. Dus nu alsnog een lekker moe kind op bed gelegd. :P . Dat middagslaapje gaat gewoon weer goed.

Volgende week moet ik weer aan het werk, en de eerste week meteen 5 dagen omdat mijn normaalgesproken vrije dag ook gevuld is met activiteiten waar ik echt bij moet zijn. Ik denk dat het vooral voor mij weer wennen zal zijn. :+ . Ik heb aan de ene kant best zin om weer te beginnen, vooral als ik eenmaal voor de klas sta dan heb ik het naar mijn zin. Maar die overgang van lekker thuis een beetje aanrommelen naar weer vol aan de bak vind ik altijd even lastig.
pi_155317933
Wat een leuke foto Dyre O+

Exode, klinkt als een heerlijk feestje! Echt leuk dat je vrouw dat georganiseerd heeft :)

Thuis zitten met regen is inderdaad niet fijn Franny. Ik kan me voorstellen dat het volgende week weer wennen wordt voor je!

F is enorm aan het brabbelen en kent opeens allemaal woorden :o Hij zegt nu: papa, buiten, uit, op, aap, auto en heel soms iets dat op mama lijkt ( :') )
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:42:05 #104
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155318580
Ik lees weer een beetje mee hier en lees zo veel herkenbare dingen (driftige dreumessen :+ ) dat ik weer ga proberen mee te schrijven.

SPOILER
Oude (on)bekende.
pi_155322030
Ah Mus, wat een fijne foto's! Heerlijk viezigheid....

B is vanochtend op zijn kin gevallen op de salontafel van mijn moeder. Tanden door zijn lip en een bult op zijn kin. Hij trekt zich er vrij weinig van aan....wij waren meer onder de indruk.

Je merkt nu ook wel dat hij soms wat gefrustreerd is als wij hem niet meteen begrijpen met zijn gebrabbel. Het is net een papagaai hij zegt alles na. Moeten we gaan opletten met onze woorden....
pi_155323240
Wat een beertje, Mus, heerlijk!
Is altijd een beetje schrikken, exode, maar het hoort er een beetje bij.

'Kind met mening'. :D . (En ik weet niet eens waarover die mening ging, want het ene moment liep ze vrolijk rond en het andere moment stortte ze huilend ter aarde)

SPOILER
En voor het eerst de sensatie van stampen in een plas(je) water. Tijd voor kaplaarsjes denk ik. :+ .

SPOILER
pi_155324192
Franny ik vind I zo'n ongelooflijk leuke meid O+ zo ondernemend!

En mus wat een binkie!!

Even wat blegh onder de spoiler..

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_155324941
Pfff, verhuizen en een ziek kindje, dat is ook geen combinatie. Gelukkig is het einde in zicht! Straks lekker rust in de tent (=je nieuwe huis) en lekker bijkomen.
pi_155332574
Na 2 uurtjes spulletjes ophangen enz voel ik mij wel weer beter.

Het wordt echt een huisje O+

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_155333793
Wat ziet dat er fijn herfstig uit Franny! En meid met mening-check! Ik weet nog niet helemaal hoe ik er op moet reageren. Tot op zekere hoogte begrip tonen voor het leed dat ik-mag-de-vaatwasser-niet-mollen heet, en streng doch vriendelijk toespreken. Gek he, zit je daar met je diploma pedagogiek in je zak :D

Gm, het einde is in zicht! Houd daar aan vast. Verder is verhuizen hewoon kut, helemaal met ziek en zielig kind. Ziet er wel goed uit verder!
pi_155334654
Gm ziet er gaat uit jullie huis.

Dreumes met mening check ik weet soms ook echt niet wat te doen. Boks voor room maar dan geen pedagogiek maar pabo. Sac is echt een pittig ding en alles is mij en ook.
pi_155334958
Ik heb de afgelopen week een paar keer met halfhuilend en trappelend kind onder mijn arm gelopen omdat ze perse iets wilde waarvan ik perse vond dat het niet mag. En als ik haar eerst vriendelijk ervan weg probeer te halen en haar aan de hand wil nemen, stort ze zichzelf ter aarde. Ook als dat letterlijk in een regenplas is. :D . Dus dan pak ik haar toch maar even op. Als ze zo'n bui thuis heeft, en ze ziet iets waarmee ze hard kan smijten, dan zal ze dat ook niet laten. :o .

Ik denk dat je niet heel veel kunt doen dan vriendelijk doch duidelijk zijn. En verder er niet al te veel op in gaan. Positief gedrag belonen e.d. Soms benoem ik ook even haar gevoel, omdat ik daar ook niet volledig over heen wil walsen. Dus: I is echt boos he, je vindt dit echt niet leuk volgens mij. Dat helpt soms een beetje geloof ik. Een heeeeel klein beetje. ;( . En als ze met dingen is gaan gooien, dan gaat ze die ook weer zelf oppakken en opruimen. Wel als ze weer is afgekoeld natuurlijk, anders werkt dat niet. Ze gaat dat dan na een minuutje of wat ook heel vrolijk gewoon doen als ik haar dat vraag. :D .
pi_155335103
GM Sjiek de friemel!

Wahahaha Dyre masterlijke foto _O-

GM ja ik had lekker geshopt :D
Twas uiteindelijk toch gelukt :s) (echt mensen ik HAAT (!) shoppen dat wil je niet weten ... maar ik moest nu wel ivm sollicitatiegesprek en niks fatsoenlijks in de kast hebben hangen)
pi_155335635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
GM Sjiek de friemel!

Wahahaha Dyre masterlijke foto _O-

GM ja ik had lekker geshopt :D
Twas uiteindelijk toch gelukt :s) (echt mensen ik HAAT (!) shoppen dat wil je niet weten ... maar ik moest nu wel ivm sollicitatiegesprek en niks fatsoenlijks in de kast hebben hangen)
OMG *boks* ik heb ook niks met shoppen.... al vind ik t voor saar wel weer leuk :+
S. 2014
J. 2016
pi_155335769
Ziet er al goed uit GM!
Nog even volhouden.

Wanneer heb je je sollicitatie twinkle?
Of ben je al geweest? Zo ja, hoe ging het?

Zo, de prinses heeft weer een aantal paar schoenen tot haar beschikking. Echt van de een op de andere dag paste ze haar schoenen niet meer :?
Haar voeten zijn in de nacht gegroeid, echt maf! oO<
pi_155345320
Franny :D :*

GM, tof!

Twinkle, hoe was je gesprek? Of moet je nog?

BF, bizar he! Hier ook laatst. Nu sandslen mt 25 gekocht :o

Hier laatst ook gillend de winkel uitgesleept. Echt, ik had ineens zoveel meer begrip voor al die moeders met krijsende peuters :D.

Maar ik ga inderdaad hardop haar gevoel af, herhaal wat er gebeurd is en dan kalmeert ze vaak wel. Zo niet, dan is ze te moe en had ze al op bed moeten liggen ;). Slapen is weer drama hier, dus helaas zijn we allemaal vaak moe.
pi_155345371
Ik kom even binnenvallen met een vraag (crosspost uit het babytopic)

Melba (bijna tien maanden)wordt nu wel erg groot voor de maxi cosi:

Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...

Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix (auto uit 2001), dus ik kan geen 2way pearl/axiss e.d. en ook geen isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).

Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing -O-

Wanneer zijn jullie overgestapt naar groep 1 stoeltjes?
Kwak
pi_155345408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:31 schreef kwakz0r het volgende:

[ afbeelding ]

Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...

Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix (auto uit 2001), dus ik kan geen 2way pearl/axiss e.d. en ook geen isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).

Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing -O-

Zo uit mijn hoofd zijn wij ook rond die tijd overgegaan op een groep 1 stoel voor Saar, geen achterstevoren stoel oid, gewoon een maxi cosi autostoel van een paar jaar oud, je kunt er eventueel een verkleiner inleggen.
Saar zat er iig als een koningin in :+

Edit: Saar zit niet dagelijks in de auto en ik ben wat dit betreft nogal vh principe, mijn generatie leeft ook nog... en wij zijn ook niet achterstevoren vervoerd.
S. 2014
J. 2016
pi_155345429
Nu met J nog niet (15mnd) want nog net geen 9kg en ze heeft geen problemen met de maxi-cosi. Volgens mij mag het hoofdje tot de oorrand boven de rand van de MC uit.
De oudste ging met 22 maanden over :+ (toen pas was ze zwaar genoeg om over te mogen). Kwamen we daar bij de winkel met een vrolijk pratend en stappend kind ;).

Succes met dit dilemma!
pi_155345474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:35 schreef Kursor het volgende:
Nu met J nog niet (15mnd) want nog net geen 9kg en ze heeft geen problemen met de maxi-cosi. Volgens mij mag het hoofdje tot de oorrand boven de rand van de MC uit.
De oudste ging met 22 maanden over :+ (toen pas was ze zwaar genoeg om over te mogen). Kwamen we daar bij de winkel met een vrolijk pratend en stappend kind ;).

Succes met dit dilemma!
Ah ja, Melba is denk ik al een kilo of elf en 80 cm lang bijna... Dus qua gewicht kan ie wel al een poosje over. Gewicht is wel een resen dat ik denk aan overstappen. De Tobi blijft in de auto. Ik krijg hem nu met 11 kg kind + 3,5kg stoeltje echt nauwelijks meer in en uit de auto door de voorste deur... Breek mijn rug...

Ik lees over iSize dat ze met 15 maanden pas genoeg nekkracht hebben bij een botsing van achteren om.hun hoofje goed te houden... Dat gaan we sowieso niet redden.
Kwak
pi_155345489
Ja je hebt ook wel een punt hoor, GM. Ik ben normaal helemaal niet zo vatbaar voor de 'OMG teh Dangerzzzz' rondom baby's, maar verkeer vind ik gewoon echt een van de engste situaties omdat je geen grip hebt op een idioot die misschien achter je rijdt.
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:45:20 #122
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155345577
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:31 schreef kwakz0r het volgende:

[ afbeelding ]

Wij zijn overgestapt bij 11 mnd :). Meneer kwam standaard boven de MC uit met z'n hoofd. Wij hebben ook de Tobi, ben er nog steeds tevreden over.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:50:57 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155345677
Kwak, het stoeltje kan evt ook op de bijrijdersstoel, dan heb je wat meer ruimte. Misschien ter overbrugging? Wij hebben de hauck varioguard, een relatief goedkoop stoeltje dat zowel voor- als achteruit kan. Kan ook met de gordel vast gezet worden, en er zijn als je even goed zoekt meer stoeltjes die dat kunnen.
(Er is ook een autostoeltjestopic met veel ervaringen)
KuikenGuppy
pi_155345693
S zit nog in de MC. We hebben wel een Pearl klaar staan, maar denk dat ze nog zeker wel een maand in de MC kan blijven.
Wij hebben gekozen voor vooruit rijden. Het lijkt mij vooral zo oncomfortabel zitten met die benen in de nek als je 3/4 jaar oud bent.
pi_155345756
Wij zitten nu ook net te denken over een ander stoeltje. I is nu 81 cm en weegt 10 kilo. Haar beentjes hebben nu ook wel al minder ruimte, maar ze geeft niet de indruk dat vervelend te vinden. Ze zit ook niet zo vaak in de auto. Ik neig er wel naar om ivm de veiligheid te kiezen voor de optie van achteruit. Dat stoeltje waar Burdie voor heeft gekozen, lijkt me wel wat!
pi_155345789
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:50 schreef Burdie het volgende:
Kwak, het stoeltje kan evt ook op de bijrijdersstoel, dan heb je wat meer ruimte. Misschien ter overbrugging? Wij hebben de hauck varioguard, een relatief goedkoop stoeltje dat zowel voor- als achteruit kan. Kan ook met de gordel vast gezet worden, en er zijn als je even goed zoekt meer stoeltjes die dat kunnen.
(Er is ook een autostoeltjestopic met veel ervaringen)
Ah kijk, die van jullie ga ik bekijken. Hoop dat ie op de achterbank past in acheruit stand. (Edit: info gevonden op acherwaarts.nl helaas kan hij met driepuntsgordel ook maar tot dertien kilo achterwaarts gemonteerd. Maar goed, beter dan niets).

Voorin kan helaas niet want onze airbag kan niet uitgeschakeld. Nou ja, kan wel maar dan wordt die van mijook uitheschakeld en dat wil ik niet...

Ik zal dat topic ook eens zoeken.
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:59:50 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155345796
Een groot nadeel van dat stoeltje is dat je 'm alleen online kunt kopen en dus niet uitproberen in de winkel. (En met gordels ipv isofix schijnt hij minder veilig te zijn omdat hij dan net iets minder goed op het onderstel vast klikt, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd)
KuikenGuppy
pi_155345823
Wij zijn pas met 13 mnd overgestapt. Toen waren haar benen echt te lang, er was niets meer aan te doen. Ik zou met 10 mnd zeker nog wachten, ik vind dat het nog wel kan.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:02:13 #129
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155345830
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:59 schreef Burdie het volgende:
Een groot nadeel van dat stoeltje is dat je 'm alleen online kunt kopen en dus niet uitproberen in de winkel. (En met gordels ipv isofix schijnt hij minder veilig te zijn omdat hij dan net iets minder goed op het onderstel vast klikt, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd)
Ik was ook geïnteresseerd in dat stoeltje maar zag net dat het slecht uit de test kwam als je het vastzet met gordels? :o :?
http://www.anwb.nl/auto/t(...)015/hauck-varioguard

Oh en maar tot 13kg tegen de rijrichting in met gordels. Die fase zijn we al voorbij :+.
pi_155345871
Oh, dat werpt wel een ander licht op een en ander. Ik vind het ook maar lastig!
pi_155345875
Thanks voor de input allemaal O+, ik blijf nog even nadenken :') want kom er nog niet echt uit.

(En ik lurk vast mee... Nog maar negen weken :o)
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:05:41 #132
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155345895
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:04 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat werpt wel een ander licht op een en ander. Ik vind het ook maar lastig!
Ik vond het uitzoeken van een nr 1 stoel echt heel lastig, vooral als je geen Isofix hebt. Oh en geen ¤500 wil uitgeven aan een autostoel :P.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:06:55 #133
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155345907
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:04 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks voor de input allemaal O+, ik blijf nog even nadenken :') want kom er nog niet echt uit.

(En ik lurk vast mee... Nog maar negen weken :o)
Hij is er toch pas net? :o

Overigens ben ik dan al over naar het peutertopic :X.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:09:27 #134
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155345951
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik was ook geïnteresseerd in dat stoeltje maar zag net dat het slecht uit de test kwam als je het vastzet met gordels? :o :?
http://www.anwb.nl/auto/t(...)015/hauck-varioguard

Oh en maar tot 13kg tegen de rijrichting in met gordels. Die fase zijn we al voorbij :+.
Klopt, maar met isofix zit hij vast als beton :P.
Misschien is de Joie i-Anchor iets? Hoewel ik me meen te herinneren dat je met gordels nooit langer dan tot 13 kilo achteruit kan vervoeren.
KuikenGuppy
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:12:35 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155346002
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:09 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt, maar met isofix zit hij vast als beton :P.
Misschien is de Joie i-Anchor iets? Hoewel ik me meen te herinneren dat je met gordels nooit langer dan tot 13 kilo achteruit kan vervoeren.
Hmm ik zie daar ook alleen maar Isofix. En dat iver de 13kg klinkt idd plausibel :Y Scheelt weer :P.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:15:14 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155346044
Hier staan misschien ook nog wat suggesties tussen:

KuikenGuppy
pi_155346359
Het blijft ook gewoon een lastig iets... sowieso elk punt waar de veiligheid vh kind bij komt kijken...

Ik had net een smeltmomentje, Ik ga vandaag weer verder in t huis, met mn moeder zodat Saar lekker thuis bij papa kan blijven, Dus ik zeg, ga jij vandaag lekker met papa spelen? Gaan die handjes ala Hoera de lucht in, om vervolgens om mijn nek geslagen te worden en nog even te kroelen en kopjes te geven... ( dat is haar kroelen... :') O+ )
S. 2014
J. 2016
pi_155346704
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:03 schreef Butterflower het volgende:
Ziet er al goed uit GM!
Nog even volhouden.

Wanneer heb je je sollicitatie twinkle?
Of ben je al geweest? Zo ja, hoe ging het?

Zo, de prinses heeft weer een aantal paar schoenen tot haar beschikking. Echt van de een op de andere dag paste ze haar schoenen niet meer :?
Haar voeten zijn in de nacht gegroeid, echt maf! oO<
Ja het was een sollicitatiegesprek voor mijn eindstage. Afgesproken is om volgende week contact met elkaar te hebben. Maar het gevoel is goed en het bedrijf vernieuwend. Dus ik zeg zeker ja!
pi_155346734
Kwak wij hebben hier de Maxi Cosi Axis (?) die kun je draaien en kantelen. Toen Boaz wat kleiner was lag hij dus ook altijd in het ding. Maar op een gegeven moment werd ie zo groot, dan ben je wel gedwongen om hem wat rechter te zetten anders past het gewoon niet.

Maxi cosi hebben wij door de Axis nooit mee hoeven leuren gelukkig.

Hij zit doordeweeks iedere dag 2 x 10 minuutjes in de autostoel want opvang.

Zodra kinderen goed zelf kunnen zitten zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
pi_155346754
Wij zijn best vroeg overgestapt naar de Tobi, want autorijden was echt een hel. 15 min max en dan was het verder krijsen. Met de Tobi gaat het zoveel beter. Hij kijkt lekker naar buiten en valt zelf in slaap. Achterwaarts past bij ons alleen als er niemand voor zit en met de tweede muppet op komst moeten er toch echt twee stoeltjes achterin. Maar als ik zie hoe blij hij wordt van naar buiten kijken en ons zien vind ik de Tobi toch de fijnere keus. Ik wilde wel perse een nieuwe :+
pi_155346791
Het ging me vooral om de impact van een botsing bij vooruit kijken. Maar goed, met gordel kan dat tot max 13 kg en dat zal niet heel erg lang meer duren vermoed ik... Zo lang kunnen we t in de gewone MC nog net rekken denk ik en die kun je op een base klikken.

De axis heb ik ook gezien. Maar de versie die met gordel kan kan alleen naar links en rechts gedraaid en dat helpt niet zo in een driedeurs auto :P

Ws wachten we nog een paar weken of maanden tot t echt niet meer gaat en wordt het alsnog gewoon de tobi want makkelijk :@

Edit: ook een beetje wat Dot zegt. Ik heb het idee dat het ook niet meer zo comfortabel is voor hem en hij protesteert steeds sneller. Sowieso wil hij altijd alles zien dus wie weet helpt een ander stoeltje daar ook wel voor.

Edit 2: sinds de verhuizing zit hij drie dagen pw twee keer 35-45 minuten erin naar en van de opvang bij mijn werk. Ik ben op zoek naar opvang in de buurt nu want vind dit niks...
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:08:32 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155346828
Misschien dat je nog naar de BeSafe Combi X3 of iZi plus kan kijken, Kwak? Die kunnen langer dan 13 kilo achteruit.
KuikenGuppy
pi_155346885
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Burdie het volgende:
Misschien dat je nog naar de BeSafe Combi X3 of iZi plus kan kijken, Kwak? Die kunnen langer dan 13 kilo achteruit.
Ik kan nergens die X3 nieuw vinden? Alleen de x4 maar die is isofix en 499 euro -O-

Ik wil echt geen tweedehandse...

Edit: ik ga wel even verder in t autostoeltjestopic als ik die kan vinden, want dit is wel een beetje topickaap zo...

Edit 2: nu lijk ik te lezen dat we wel isofix zouden hebben achterin. Snap er niks meer van. Hoe kan je dat zien?
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:14:49 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155346964
quote:
Das de comfort, die is alleen forward facing ;)

En thanks.
Kwak
pi_155348895
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik kan nergens die X3 nieuw vinden? Alleen de x4 maar die is isofix en 499 euro -O-

Ik wil echt geen tweedehandse...

Edit: ik ga wel even verder in t autostoeltjestopic als ik die kan vinden, want dit is wel een beetje topickaap zo...

Edit 2: nu lijk ik te lezen dat we wel isofix zouden hebben achterin. Snap er niks meer van. Hoe kan je dat zien?
Voelen tussen de rugleuning en zitting.
Bij mij zitten er grote labels met daar ISOFIX op, maar bij jou niet dan denk ik oO<
pi_155353727
GM het wordt al mooi! ^O^

Kwak zo'n achterwaartse stoel in een 3-deurs auto lijkt me echt ontzettend vervelend. Dan moet je jezelf in allerlei bochten wringen om het kind in en uit de stoel te krijgen. -O-

Hier ook 2 Tobi's. Ik vind het heel fijne stoelen. Wij hebben ook ervaring met de MC Priori XP, maar dat is echt een veel lompere stoel dan de Tobi.

Ik heb vanmorgen weer heerlijk in het bos gewandeld met L, T en S. Het was heerlijk wandelweer en de dreumessen hebben een behoorlijk stuk zelf gewandeld. Mijn kleine dreumessen worden al gróót. :o
Op de terugweg spotte ik wel een teek in het haar van S, maar die kon ik er gelukkig nog op tijd uitblazen. :X Brrrrr.

Fotospam in de spoiler. :)
SPOILER
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:20:24 #148
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155354147
Noh je trio Nikki! Wat gaaf, die laatste foto O+

Hier nog een actiefoto van mijn grote dreumes. Maandag regende het maarja, we zouden en moesten pannenkoeken eten dus even naar de supermarkt :).

Ik moet er nog wel aan wennen dat hij het liefste zoveel mogelijk loopt trouwens, hebben meer mensen dat? Ik ben zo gewend om hem te dragen of voort te duwen in de wagen, dat ik het nu mis :+. En een overal naartoe rennende dreumes, heul handig soms. Kuch :+.

pi_155360097
Spuit 11 op de stoeltjes; ik zou zeggen, ga naar babypark en ga stoeltjes uitproberen!
Hier een Tobi vanaf 11 mnd om dezelfde reden als GotC.

Die foto's Nikki en GotC O+

Dreumesbuien }:|
Hier ook al ikbenbijna2enzegNEE :')
Meneer is er vroeg bij met een mening!
pi_155361386
GotC wat is hij al groot zeg! Knapperd! O+

BE fijn hè die ikbennoglanggeen2maarzegwelNEE buien. }:| Ik moet er ook echt een beetje aan wennen, want alle driftbuien in de totale peuterperiode van L zijn zo'n beetje op één hand te tellen. Met S zitten we zo ongeveer aan dat aantal per dag. :')

Wij boeken wel flinke vooruitgang op het gebied "wat mag wel en wat mag niet in en om het huis". Zo klimmen en staan ze bijna niet meer op de bank en als ze het wel doen, dan gaat S nu netjes zitten en T over het algemeen ook. Ik denk dat het nieuwtje er nu een beetje vanaf is en daardoor is het niet meer zo interessant om op de bank te gaan staan. Tot grote vreugde van ons, want we werden helemaal kriegel van de hele dag jongetjes van de bank vissen. T is wel een boef, want die gaat staan en zodra ik naar hem kijk doet hij net alsof hij bezig was met gaan zitten en kijkt me dan aan met een ondeugend grijnsje op zijn gezicht. Ik moet keer op keer moeite doen om mijn lach in te houden als hij dat doet. :D
Ook weten ze nu dat speelgoed op de grond hoort en niet op tafel en spelen over het algemeen keurig met het speelgoed op de grond. En zelfs de ramen worden niet meer dagelijks afgelebberd en betast, dus ik zal ze vanaf nu toch weer zelf moeten gaan zemen in plaats van dat ze werden afgelikt door T en S. :+
pi_155361468
Naaah NIKKI wat een prachtfoto van je trio O+

En Gotc wat is hij groot geworden! :o das een halve peuter joh O+

Mijn meisje en ik hadden nog even een kroelmoment bij thuiskomt

S. 2014
J. 2016
pi_155363290
Foto's!! Het drietal van Nikki. *; . GM, jullie lijken zo op elkaar!

GotC, ik herken het wel ja. Ruim twee weken geleden was ik op het cb en toen zei de arts nog tegen me: ik zie dat ze nog helemaal gewend is om lekker op je arm te zitten, maar dat zal wel snel voorbij gaan. ;) . En dat klopt wel, ja. Het heeft bij I even geduurd, maar nu ze los kan lopen, gaat ze ook los. :D . We zien haar echt opbloeien, ze vindt het zoo leuk en wil de hele dag lopen, en overal naar toe. Vanavond na het eten, liep ze naar de voordeur, pakte mijn sleutelbos en zei: 'uiten'. _O- . O+ .

Ook nog maar een fotootje. Al dat lopen is heel vermoeiend, dus lekker bijkomen op de bank en nog even een filmpje kijken voor het slapen gaan. O+ .

SPOILER
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:17:48 #153
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155363506
Wat een mooie foto's Nikki!
Stoer ventje GotC.
GM wat is jouw meisje al groot!
Franny wat lief!!

Kwakz0r hij mag zo nog wel in de MC (tot de bovenkant van de oren de bovenkant raken). Maar wij zijn ook overgestapt toen er hard gemopperd werd.
Dametje past nog steeds maar vind er simpelweg niets aan (vandaag naar het cb geweest en 75 cm bij 9,25 kilo - mijn mini).

Paar weken niet meegekletst want vakantie. Vier weken op de camping - heerlijk!
Ondertussen kan mijn meisje lopen, kletst ze veel meer (kan al wat dierengeluiden) en kan ze heel goed dingen aanwijzen met bijbehorend gegil :D .

SPOILER
pi_155364909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:17 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een mooie foto's Nikki!
Stoer ventje GotC.
GM wat is jouw meisje al groot!
Franny wat lief!!

Kwakz0r hij mag zo nog wel in de MC (tot de bovenkant van de oren de bovenkant raken). Maar wij zijn ook overgestapt toen er hard gemopperd werd.
Dametje past nog steeds maar vind er simpelweg niets aan (vandaag naar het cb geweest en 75 cm bij 9,25 kilo - mijn mini).

Paar weken niet meegekletst want vakantie. Vier weken op de camping - heerlijk!
Ondertussen kan mijn meisje lopen, kletst ze veel meer (kan al wat dierengeluiden) en kan ze heel goed dingen aanwijzen met bijbehorend gegil :D .

SPOILER
Wat een leuke meid O+ mooie sprekende ogen.
S. 2014
J. 2016
pi_155372179
Koffie anyone? :O

Boaz begon vannacht om half 5 ineens te brullen. Doet ie anders nooit. Man erheen .. getroost .m Maar hij bleef brullen. Ik zei:heb je niet gekeken of ie gescheten heeft. Nee zegt ie doodleuk. Ik erheen toen het niet stil werd. Maar ik ben zo blind als een mol zonder bril of lenzen. Maar toen ik zijn kamertje open deed rook ik het al. Ik man weer roepen .. :O . Kon ie het alsnog zelf opknappen. Ik klaarwakker. Boaz lag daarna nog te piepen. Man moest om 5.30 opstaan voor zijn werk. Boaz draaikont maar bij mij in bed. Sliepen we eindelijk. Begint die andere aap om 6.15 alle deuren open te doen en alle lampen aan. Dus die heeft nu een verbod om uit haar bed te komen :O . Nu slaapt alles nog en ik ben dus al vanaf 4.30 klaarwakker. Leuk hoor kinderen :O
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:22:56 #156
52229 Chanty
pi_155372564
:D Sorry twink is moest toch een beetje lachen. Dat je man dat dan ook weer niet ruikt :')

Hier komt Lucas de laatste drie nachten elke 1,5 a 2 uur elk drinken en is tussen 5 en half zes klaar met slapen. Ik hoop niet dat dit lang aanhoudt want dat ga ik niet volhouden vrees ik.
pi_155372770
Pffff, dat is wel zwaar ja. Hopelijk eenmalig, Twink en Chanty, hopelijk ook van korte duur.

Ik ben zelf de nachtspoker hier. Al twee nachten op een rij dat ik niet kan slapen. Denk dat het te maken heeft met weer aan het werk gaan. Ik ga dan allemaal liggen nadenken over de lessen die ik wil gaan geven.

Dus c_/ .
pi_155373037
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Koffie anyone? :O

Boaz begon vannacht om half 5 ineens te brullen. Doet ie anders nooit. Man erheen .. getroost .m Maar hij bleef brullen. Ik zei:heb je niet gekeken of ie gescheten heeft. Nee zegt ie doodleuk. Ik erheen toen het niet stil werd. Maar ik ben zo blind als een mol zonder bril of lenzen. Maar toen ik zijn kamertje open deed rook ik het al. Ik man weer roepen .. :O . Kon ie het alsnog zelf opknappen. Ik klaarwakker. Boaz lag daarna nog te piepen. Man moest om 5.30 opstaan voor zijn werk. Boaz draaikont maar bij mij in bed. Sliepen we eindelijk. Begint die andere aap om 6.15 alle deuren open te doen en alle lampen aan. Dus die heeft nu een verbod om uit haar bed te komen :O . Nu slaapt alles nog en ik ben dus al vanaf 4.30 klaarwakker. Leuk hoor kinderen :O
*boks*
Al vanaf 3.00 wakker. Ellie was compleet hysterisch 3 uur lang, ze zei dat ze gedroomd had. Maar ook toen ze om 6.00 in slaap viel was het elke 10 minuten piepen en kreunen. Geen koorts, geen poep. Maar wat er nou wel is?

En uiteraard op de dag dat ik iets leuks ga doen... Lekker in zombiemodus naar de sauna :(.
pi_155373061
Haha Twink :D Niet leuk voor jou :@

Chanty, wat is wel minder zeg... Hopelijk eenmalig :)

Wat een hoop mama's met rotnachten vandaag zeg.

L wordt 's nachts vrijwel nooit wakker, maar ze hoest echt altijd. De hele avond en nacht door horen we haar af en toe weer hoesten. Volgens het consultatiebureau slaapt ze waarschijnlijk met haar mond open en krijgt ze daar een droge mond van. Ja, dat kan wel kloppen, maar ik blijf het sneu vinden. Hopelijk slaapt ze tijdens het hoesten wel gewoon door, anders hebben we echt een kind met een chronisch slaaptekort :P
pi_155373076
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:59 schreef Dyre het volgende:
Haha Twink :D Niet leuk voor jou :@

Chanty, wat is wel minder zeg... Hopelijk eenmalig :)

Wat een hoop mama's met rotnachten vandaag zeg.

L wordt 's nachts vrijwel nooit wakker, maar ze hoest echt altijd. De hele avond en nacht door horen we haar af en toe weer hoesten. Volgens het consultatiebureau slaapt ze waarschijnlijk met haar mond open en krijgt ze daar een droge mond van. Ja, dat kan wel kloppen, maar ik blijf het sneu vinden. Hopelijk slaapt ze tijdens het hoesten wel gewoon door, anders hebben we echt een kind met een chronisch slaaptekort :P
Hebben jullie zelf geen slaaptekort dan? :@
Ik word dus echt wakker van elk piepje...
pi_155373100
Wij zijn bij 11 maanden overgestapt van de MC naar autostoel 1. Hij kwam bijna met zijn hoofd er bovenuit en probeerde de hele tijd in zitstand te komen. Wij hebben wel gewacht tot hij echt goed zelfstandig kon zitten, zoals je ook met de fietsstoel doet zeg maar. Hij zit nu in een oud model MC SPS nog iets (ik geloof Priori). :D
Wij hadden de autostoel van een goede vriendin gehad die hem voor haar zoontjes had gebruikt. Alleen een andere hoes erover gekocht. Stoel 2 staat ook al klaar, van dezelfde vriendin.

Nikki! Wat een fijne foto's weer. Wat een heerlijke mannetjes en boswandeling...dat hebben wij dus nog nooit gedaan. Even een bos in de buurt zoeken. :)
GotC, aaaaah wat een leuke foto! Wel herkenbaar zelf willen lopen maar dragen vindt B nog steeds fijn. En dan wijzen waar hij heen wilt.
Aaaaah kroelen GM, wat fijn! B doet nu zelf tijdens het kroelen 'aaaaah'.
Hobbesje, welkom terug. Was het een fijne vakantie? Waar was je op de camping?

Morgen gaat B weer naar het KDV na 5 weken en moet vroeger wakker worden. Sinds de vakantie is hij niet voor 07:15 (soms zelf pas 08:00) wakker. Morgen moet hij toch echt om 06:45 zijn bed uit. Ik bereid me voor op luid protest.

Gisterenochtend naar een kinderboerderij op fietsafstand geweest. (er zit er 1 op 5 minuten lopen maar deze is veel leuker) Wat had hij het weer fijn. Katten aaien, geiten aaien, spelen met alle loopauto's etc die er staan, een meisje van 3 jaar klieren (lees niet in het speelhuisje laten en steeds haar zandbaksels kapot maken....), ook op de fiets 1 groot feest al is het sturen lastig met een dreumes die niet stil kan zitten en blijft dansen en 'bimbam' in zijn stoeltje.

EN HIJ ZEGT MAMA MO TEGEN MIJ. :@ O+ O+ O+
pi_155373131
Ik zit nu trouwens thuis met een kind dat écht haar energie kwijt moet vandaag. Ik was van plan om naar Ballorig te fietsen. Daar is ze 1 keer eerder geweest en echt BEST. DAY. EVER. gehad in het peuterparadijs O+

Maar het wordt hier 26 graden. Zou het dan te warm zijn voor een Ballorig? (zonder airco volgens mij)
Aan de andere kant is het dan hopelijk wel lekker rustig...

KInderboerderij of iets anders buiten is ook wel heel leuk, maar ze moet echt ergens rond kunnen rausen en klauteren en klimmen, dus het liefst een omgeving met heel veel schuimrubber :+
pi_155373148
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:00 schreef Cwen het volgende:

Hebben jullie zelf geen slaaptekort dan? :@
Ik word dus echt wakker van elk piepje...
Nou, ik slaap gelukkig snel weer in als ik wakker wordt van het gehoest, maar je hebt wel gelijk: we worden echt tig weer peer nacht wakker.

Exode O+ O+ O+

GM leuke foto's! De waterpokken lijken minder te worden, of niet? Hoe lang houdt dat eigenlijk aan?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:23:19 #164
52229 Chanty
pi_155373403
eenmalig is het niet want dit was de derde nacht op een rij :O

Exode wat tof O+

Dyre ik zou gewoon gaan, niet te dik aankleden. Kinderen hebben nog niet zoveel last van de warmte.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:28:21 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155373494
/stiekemelurkerontlurkt

Dyre, misschien kun je kijken op de FB/website van de betreffende MonkeyTown/Ballorig. Bij 'mijn' MT staat er bij warm weer altijd op de FB pagina of ze open zijn of niet. Bij té warm weer sluiten ze zelf al de deuren

Tot over 4 weken :W
pi_155373759
Toch koorts... Haal haar net met 39.5 uit bed. We gaan naar de ha, want dit is de derde keer in een paar weken.
pi_155373810
Goede tip Soes, ik zie nu inderdaad dat ze bij de vorige hittegolf de deuren gesloten hebben. Voor vandaag staat er nog niks. We stappen vanmiddag gewoon op de fiets en dan zien we het wel.

Cwen, wat sneu... hopelijk krijgen jullie wat duidelijkheid bij de ha.
pi_155374118
Veel plezier, Dyre, het voordeel is inderdaad dat het daar nu waarschijnlijk lekker rustig is!
Ik herken het kuchen wel een beetje. Ook als ze verder overdag niet hoest, ligt ze soms in haar slaap wel even te kuchen. Vannacht hoorde ik het een keer duidelijk, maar dat was omdat ik dus zelf wakker lag. Ik slaap daar volgens mij meestal gewoon doorheen. Het klinkt wel sneu, maar het lijkt me dat ze daar gewoon mee door slaapt. Zo niet, dan zou ze waarschijnlijk wel gaan piepen toch?

Hobbesje, wilde nog zeggen dat ik het prachtige vakantiefoto's vind, prachtig meisje. O+ .

Cwen, wat vervelend, hopelijk wordt duidelijk waar ze last van heeft.
pi_155379253
Ik denk dat het hier wel eenmalig was hoor .. maar het blijft knudde :P

Ballorig zou ik idd nou niet doen .m tis echt prachtig buiten!

We zijn maar extra vroeg naar de clverjaardag van oma gegaan. Die wonen achteraf met een minicamping dus de kids hebben zich prima vermaakt en ik met mijn gezicht in het zonnetje. Nu werken
pi_155383560
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:06 schreef Dyre het volgende:

[..]

Nou, ik slaap gelukkig snel weer in als ik wakker wordt van het gehoest, maar je hebt wel gelijk: we worden echt tig weer peer nacht wakker.

Exode O+ O+ O+

GM leuke foto's! De waterpokken lijken minder te worden, of niet? Hoe lang houdt dat eigenlijk aan?
In dr gezicht wordt t minder, op dr armen is t nog aardig pokkig maar wel al met korstjes dus ze is niet meer besmettelijk.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 20 augustus 2015 @ 17:22:46 #171
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155383574
R. is een alles proever, 1 van zijn nieuwe lievelingsdingen om te eten is kinetisch zand :')

Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155387091
Lekker toch kinetisch zand! Brrr.

Wat een leuke kinderen komen er toch voorbij O+

Ik sluit me aan bij de dramanacht. Het kleine guppy is ziek. Flink hoge koorts. Eigenlijk alles is 'r teveel. Vannacht heeft ze vooral op me geslapen en diende ik ook nog als levende speen. (En omdat ze rechts hapte vond ik 't voor nu prima. Daar drinkt ze normaal waardeloos).
pi_155390129
Dubbele oorontsteking.... -O-
En ik ben ook nog steeds ziek, dus dat wordt een leuke nacht :N
pi_155390608
Jemig Cwen jullie hebben het wel te pakken de laatste tijd. -O- Beterschap! :*

Sowieso zijn er een hoop kindjes ziekig heb ik het idee. Wij hebben er net ook met zijn allen weer een verkoudheid op zitten. Ik bleef zakdoekjes aanslepen. :o

Ahhw Rufter. O+

Dyre hoe vond L Ballorig?

Exode een mama zeggende B, wat knap. O+ Succes met het opstarten na de vakantie. ;)

Twinks en Chanty hopelijk staat jullie vannacht een betere nacht te wachten. :* (en jou ook Franny)

Hobbes wat een dotje is je meisje! O+
pi_155390941
:* voor alle zieke mama's en mini's!

En ik duim voor goede nachten!

Over 2 dagen zijn we gewoon verhuisd! :o vandaag Saar haar kamer afgemaakt. O+
Zo gaaf om te doen, doordat zij bij ons op de kamer sliep heb ik nooit een echte babykamer kunnen maken.
S. 2014
J. 2016
pi_155391773
Veel zieke kindjes inderdaad zeg. Voor iedereen die het nodig heeft :*

Moppert, lekker dat zand tussen je tanden :D

Nou, we zijn toch naar Ballorig geweest vandaag. Eerst lekker op de fiets ernaartoe (40 min.), zwaaien en wijzen naar alles en iedereen O+
Het was gelukkig koeler binnen dan ik verwacht had. Én lekker rustig. Ze heeft het hele peutergedeelte rondgeraust, maar het glijbaantje was toch wel het tofst :D
Daarna weer terug op de fiets en toen was ze gebroken!

quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Ballorig zou ik idd nou niet doen .m tis echt prachtig buiten!
Ja, buiten is inderdaad prachtig, maar daar lekker rond kunnen spelen is wat lastiger. Dan ben ik namelijk de hele middag bezig met: "Nee, geen steentjes in je mond. Nee, geen blaadjes opeten hoor. Nee, ook geen aarde en ook geen gras }:| Niet op de tuinmeubels klimmen en dan met je hoofd eerst weer eraf vallen ;( " en dan hebben we allebei niet echt genoten van de dag. Gewoon op de billen zitten en met een speeltje spelen kan L niet :+
pi_155392103
Ik vind het fietsen trouwens supergezellig met z'n tweetjes, maar altijd een beetje jammer dat ik haar (gezicht) niet kan zien. Nou kwam ik laatst bij de Flying Tiger dit kitscherige ding tegen en ik ben er zó blij mee :D Wat superhandig, nu kunnen we elkaar tenminste aankijken en kan ik haar wat meer in de gaten houden.

SPOILER
Voor 2 euro kan het niet fouter denk ik :D
pi_155392153
Dyre, hoe ervaar jij ballorig? Op internet staan ronduit slechte recensies die me ervan weerhouden om daar naartoe te gaan met Nora.
pi_155392295
Oh echt?
L is er nu 2 keer geweest, wel doordeweeks, en het verbaasde mij eigenlijk hoe rustig het was.
Het zag er vandaag allemaal fris uit en de hele middag door waren de medewerksters (wel allemaal jonge meiden) bezig met tafeltjes opruimen en poetsen.

L is een echte klauter/klim-dreumesje en ze heeft echt de tijd van haar leven gehad :D

En bij het eet/drink-gedeelte verkopen ze Goodies-snacks ^O^

Ik denk dat het in weekend en op regenachtige dagen stervensdruk en 40 graden is. Op zo'n dag zou ik zeker niet gaan. Daarnaast is 7,50 wel veel geld als je kind na 1 uur al moe is ;) (volwassenen is gratis)

Wat voor recensies heb je gelezen?
pi_155392342
Ik vind ballorig altijd leuk, maar in rotterdam heb je ook Bungelland, daar heeft saar als 9 maander al rondgekropen... ook erg leuk.

Laat L dat zitten dyre? Mijn sloopkogel zou dat eraf halen en weggooien, net als dr nijntje vd fiets...
S. 2014
J. 2016
pi_155392388
Wij zijn wel vaker bij dat soort speelhoekjes geweest en soms zie je echt de stofvlokken tussen de matten en in de hoeken zitten :{

Bij Ballorig (die in V'hoven in ieder geval) zag het er echt netjes uit :Y
pi_155392408
https://nl.trustpilot.com/review/www.ballorig.nl

Zo te lezen zelfs een filiaal gesloten in Rotterdam door o.a. heel slechte hygiene.
pi_155392515
Ik lees daar geen reviews over die in V'hoven? Misschien verschilt het onderling heel erg? Of was ik net na schoonmaakdag gekomen :P

Dit zijn reviews specifiek voor die waar wij vandaag zijn geweest:
http://www.tripadvisor.nl(...)rabant_Province.html

https://opiness.nl/review(...)/ballorig-veldhoven/
pi_155392547
Het verschilt onderling idd heel erg :) Wat je ook doet, ga nooit naar Ballorig Amsterdam Arena, gratiesj tip van mij voor jou vrient!
pi_155392560
Haha ik geloof inderdaad dat ik daar echt weg moet blijven als ik dat zo lees :o

quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Laat L dat zitten dyre? Mijn sloopkogel zou dat eraf halen en weggooien, net als dr nijntje vd fiets...
Ze probeerde het wel, maar de aanhouder wint en daarna was het niet meer interessant ;)
pi_155392591
Die spiegel, wat een geniaal idee! Moet ik ook hebben!

Sterkte voor de zieken en ik hoop op goede nachten voor iedereen.

Wij zijn al een aantal keer (2x) bij Monkey Town in Bleiswijk geweest, Vindt S erg leuk! Laatste keer kon ze een paar kleine stapjes los zetten, maar deed ze het meeste nog kruipend. Begin september gaan we weer. Ben benieuwd hoe ze het nu gaat vinden nu ze zelfstandig loopt!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 22:19:57 #187
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155392602
Hahahha helemaal mee eens wat betreft die bij de Arena:D :D Dan is monkeytown een stuk beter te pruimen *O*
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155392612
quote ipv edit :@
pi_155392632
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:19 schreef Moppert het volgende:
Hahahha helemaal mee eens wat betreft die bij de Arena:D :D Dan is monkeytown een stuk beter te pruimen *O*
Heb ik ook een hekel aan, maar daar maken ze je kinderen tenminste niet aan het huilen :')
pi_155392644
Hm, voor mij zou Gouda de dichtstbijzijnde zijn en die heeft wel redelijk goede recensies...

Zit te twijfelen tussen ballorig en monkey town :) Iemand ervaring met beide?
pi_155392907
Wat een leuke foto's weer hier O+

Beterschap voor de zieke mini's en voor de moeders met slaap tekort :*

Ik ben nog nooit bij een indoor speeltuin geweest, dus geen idee Sunshine!

Ik zit een beetje te sippen... kreeg via Facebook een berichtje van iemand die ik jaren geleden heb ontmoet op een vakantie met mijn beste vriendin. Ze is 8 jaar geleden overleden en door dit komen er weer zoveel herinneringen boven. Mooie herinneringen, maar ook zo verdrietig ;(
pi_155392986
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hm, voor mij zou Gouda de dichtstbijzijnde zijn en die heeft wel redelijk goede recensies...

Zit te twijfelen tussen ballorig en monkey town :) Iemand ervaring met beide?
Ballorig Gouda is nog erg nieuw maar hoor ik goede verhalen over, net als over monkeytown, veel enthousiaste moeders op mn timeline. (Oud Gouwenaar hier ;) )
S. 2014
J. 2016
pi_155393109
Ach fazz, dat is opeens confronterend!

GM, ik doe ze dan gewoon allebei :D
Volgende week is vriend voor een klein weekje weg, dus dan plan ik de dagen dat ik vrij ben met indoorspeeltuinen en een dagje dierentuin. Gaan de dagen alleen vast een stukje sneller :)
pi_155393199
Voordeel is dat de scholen dan weer begonnen zijn dus zal t een stuk rustiger zijn :D
S. 2014
J. 2016
pi_155393339
Idd :)

Leuk idee Dyre, de indoorspeeltuin :) Heb er zin in!
pi_155402873
Lief he Nikki, mama zei hij al een tijdje maar nu maakt hij echt onderscheid. Ik ben mama Mo, mijn vrouw mama.

Ik lag gisteren helemaal in een deuk. B heeft zo'n bus van Fisher Price met oa een brandweermannetje. Een tijd geleden verstopte ik dat poppetje steeds en riep met zware stem 'B.e.n.j.a.m.i.n'. Hilarisch vond ie dat, dus ik herhaalde het vaak. Gisteren liep hij met die brandweerman door de woonkamer en zei 'Benmamin'. Inderdaad met zware stem. Echt veeg me op.... _O-

Wij hebben dit weekend gewoon helemaal niets, geen plannen, niets. Heerlijk! Het enige is dat ik mijn nieuwe bbq wil uitproberen. Verder, we zien wel.

Wat een zieke kindjes allemaal, naar!! Veel beterschap. :*
pi_155410784
Grappig, exode, zo leuk is dat nu met deze leeftijd!

Omdat mijn vriend een indoctrinatieprogrammaatje heeft losgelaten op I (dat wil zeggen: steeds het bijbehorende liedje zingen, en een boekje met haar lezen voor het slapengaan) kan I nu: bouwer zeggen. (Die van Bob dus.) Maar ze spreekt het uit op z'n Haags, dus het is 'bouwah'. _O- .

Fazz, wat een verdrietig verhaal van je vriendin. Volgens mij had je al eens eerder daar iets over geschreven, staat me iets van bij? Gelukkig kun je mooie herinneringen koesteren.
pi_155410875
Franny :D

Ellie is merkengek: Heijn, Etos, Ikea, Intuin(Intratuin), Lidl - ze weet ze allemaal _O-

Nog steeds ziek... Het een virusinfectie, dan werkt ab toch niet?
pi_155411523
ab werkt alleen bij een bacterie meen ik inderdaad .. maar ben geen dokter :@
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:00:49 #200
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155411640
R. heeft echt veel woordjes, zijn lievelings om te roepen is DEUR DICHT als ik hem open laat staan

Vandaag lekker naar de speeltuin geweest
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155411800
o Moppert wat een lekker ding .. Mooie kijkers heeft ie zeg!
Ik bne nog heeeeel even een paar uurtjes op mijn werk en dan heb ik VAKANSIEEEEE!! Wiehoe :D

2,5 week niks moet alles mag en daarna begint de rollercoaster van school versus werk weer

Dus de komende 2,5 week maxiamal genieten!
pi_155411839
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind ballorig altijd leuk, maar in rotterdam heb je ook Bungelland, daar heeft saar als 9 maander al rondgekropen... ook erg leuk.

Boaz zou die er ook direct af trekken :D :')
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:55:30 #203
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155412741
Oh heerlijk twinkle!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155414269
Wauw R, die ogen! O+

Haagse I :D, ik moest lachen.

Twinkle geniet van je vakantie! *O*

Wat tof dat B nu onderscheid maakt tussen jou en je vrouw Exode. Heeft ie dat helemaal zelf bedacht?

Ik ga morgen even naar Sail met mijn grote. Ik heb toevallig een feestje van een vriendinnetje op 1 km van Amsterdam Centraal, dus ik zou wel gek zijn als ik dan Sail over zou slaan. ;) L is best wel van de piraten dus die gaat de grote schepen vast heel tof vinden. :Y
pi_155414358
Leuk NIKKI, veel plezier!

Haagse I O+ :D

En R die inmiddels al een hele kerel is. O+

Saar heeft vandaag voor het eerst in het nieuwe huis gespeeld, hadden haar meegenomen zodat we samen nog de laatste dingen konden doen, kind vond het helemaal prima... lag te dweilen op de vloer, en half lopen enz, morgen definitief over O+
S. 2014
J. 2016
pi_155414966
GM mooi dat jullie al even hebben kunnen wennen met Saar voor de echte verhuizing.

Fijne dag morgen Nikki, goede vakantie Twinkle *O*

Geloof dat zo'n kinderhel ook wel wat voor J is. Tot nu toe nooit gedaan...en M is echt al 5! We hebben ook geen K3 en plastic prinsessenjurken ;).

M'n zieke meisje oefende net met lis staan O+....bovenop de TripTrap van M :o, ging gelukkig goed :@
pi_155419914
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 schreef Kursor het volgende:
GM mooi dat jullie al even hebben kunnen wennen met Saar voor de echte verhuizing.

Fijne dag morgen Nikki, goede vakantie Twinkle *O*

Geloof dat zo'n kinderhel ook wel wat voor J is. Tot nu toe nooit gedaan...en M is echt al 5! We hebben ook geen K3 en plastic prinsessenjurken ;).

M'n zieke meisje oefende net met lis staan O+....bovenop de TripTrap van M :o, ging gelukkig goed :@
Saar is hier vd week uit de kinderstoel gedonderd... :X wij hebben die van ikea, echt prima stoel maar die riempjes moet je dus wel echt knopen aan de onderkant anders kun je ze dus losser wiebelen als dreumes...
Ze had zich los gewiebeld was half gaan staan en eruit gedonderd... man belde mij in paniek op, maar gelukkig niks aan de hand.
Nu wel een overdeschouder tuig gekocht...
S. 2014
J. 2016
pi_155448597
Was het leuk vandaag Nikki?

Alles goed gegaan met de verhuizing GM?

S is echt dól op schommelen :')

SPOILER
pi_155450838
:W we zijn verhuisd *O* en kapot :P

Met t juiste materieel ging het heel snel!
S. 2014
J. 2016
pi_155451039
Wat fijn GM! De kant de rust dus weerkeren en het genieten beginnen ;)

Het plezier spat er vanaf BF :+

Leuk Nikki! Hoe was het?
Ik ben vrijdag met F geweest, de treinreis maakte meer indruk dan de schepen :') :D

Vandaag hebben we lang uitgeslapen, in de tuin gezeten en nog naar het museum geweest :) Wat hebben we geleerd: een gorilla is eng, een mini lama voelt heel zacht, een koe is van dichtbij heel groot :+ :D Het is maar 10 min fietsen dus we gaan binnenkort wel nog een keer, ik ben benieuwd hoe hij er dan op zal reageren :)
pi_155451373
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 23:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat fijn GM! De kant de rust dus weerkeren en het genieten beginnen ;)

Het plezier spat er vanaf BF :+

Leuk Nikki! Hoe was het?
Ik ben vrijdag met F geweest, de treinreis maakte meer indruk dan de schepen :') :D

Vandaag hebben we lang uitgeslapen, in de tuin gezeten en nog naar het museum geweest :) Wat hebben we geleerd: een gorilla is eng, een mini lama voelt heel zacht, een koe is van dichtbij heel groot :+ :D Het is maar 10 min fietsen dus we gaan binnenkort wel nog een keer, ik ben benieuwd hoe hij er dan op zal reageren :)
Bijna.... nog 1 week en dan moeten we t andere huis opleveren, daar moet nog wel t eea gebeuren
S. 2014
J. 2016
pi_155463241
Fazz dat museum klinkt als Naturalis. Tof hè?! O+

Kursor dat was vast even schrikken! :o

Butter wat een toffe schommel! Dat hoofd van S. _O-

GM geniet van jullie nieuwe huisje! :*

Sail met L was echt enorm leuk! Het was heerlijk weer en L vond de grote schepen toch wel heel tof. Ze heeft bij één van de schepen achter het roer gestaan, is met een échte :') piraat op de foto geweest en vond het over het algemeen genomen gewoon heel tof. Onderweg nog een zinkend sloepje bekeken die knel was komen te zitten tussen grote aantallen grotere bootjes in de drukte. :o Lekker gegeten en véél gelopen. We waren pas om 10 uur 's avonds thuis. Het was een geslaagd afsluitingsuitje van de vakantie van L. Morgen begint het schoolse leven weer voor haar. :)

T en S hebben vandaag uitgeslapen tot 8 uur. *O* De hele vakantie was S al wakker om 6 uur en nu de vakantie voorbij is slaapt hij ineens uit tot 8 uur. :')

Het leren van nieuwe woordjes is sinds deze week helemaal de bom. Dagelijks horen we nieuwe woordjes bij S. Bij T iets minder, maar die doet op zijn manier ook zijn best om nieuwe woordjes te leren. Ook wordt er ineens heel veel samengespeeld en zijn ze over het algemeen genomen erg gezellig en lief voor elkaar. Gelukkig is er weer een periode van vooral genieten aangebroken. De periode van weken alleen maar jengelen was ik wel een beetje zat inmiddels. :@
pi_155470282
Dat klinkt super allemaal, Nikki. Bijzonder om die ontwikkeling zo te zien he?! Hier is het ook inderdaad iedere dag wel nieuwe woordjes.

I maakt ook een goede ontwikkeling door. In plaats van 'mij mij' zeggen bij alles zegt ze nu 'ook ook'. Klinkt toch iets sympathieker. :+ . :D .
pi_155473648
Klinkt als een groot succes NIKKI.

butter, ze vind het echt tof zo te zien :P

Dat kletsen klinkt zo tof O+ saar doet het op haar manier en wij snappen haar maar t klinkt nog nergens naar...
Ze is vooral heel druk met stappen en staan... los staan durft ze nog niet, aan 1 hand stappen alleen bij mama,en ze doet de mowgli walk... :')
Maar ze is blij dus ik ook. Ze heeft hier lekker veel speelruimte, en dat was goed te zien vandaag :D

Ga morgen wel even de huisarts bellen, vermoed een schimmelinfectie, heel de muts is rood en bobbelig... al van alles geprobeerd maar niks lijkt te helpen...
S. 2014
J. 2016
pi_155474364
Bij vermoeden schimmelinfectie haal ik dactarin huismerk voor een paar euro. Na een dag smeren vaak al effect. Geen effect? Dan alsnog naar de dokter.

Bij djenna was het iedere keer kassa als ze een tandje kreeg. Deze tip kreeg ik van een vriendin.

Boaz heeft het nu 1vkeer gehad.
pi_155481649
Ik vermoed dat t door de pokken komt... dus voor de zekerheid ff bellen...

Kiek dit dan...

S. 2014
J. 2016
pi_155489891
Pfff het lukt me zelfs niet om dit topic bij te houden, en dit gaat zoveel langzamer dan de baby's! Hoe doen jullie dat toch?

Ik lees wel alles hoor :) Het is zo leuk om te zien hoe blij en trots iedereen (meestal) is O+ Ben ik zelf ook, maar toen ik gisteravond om 22:30 met kind in de auto stapte in een uiterste poging om haar ein-de-lijk in slaap te krijgen was het even minder :')
pi_155490187
Fijne vakantie Twinkle! Geniet ervan!!
Wat leuk om te lezen over de Sail Nikkie en lijkt me erg fijn om even met 'de grote' samen te zijn.
Hahahaha GM, handig zo'n opstapje!
Ah dat klinkt inderdaad minder Amsel, wel gelukt?

Wij hebben een kind met een (kerk)klokken fetisj, gaat dat over? :P Hij wordt helemaal hyper als hij een klok hoort of ziet. En hij wil alleen nog maar klokken (of zoals hij zegt 'Bimbam') filmpjes zien....

En oh ja we staan op het punt om een plastic speelhuis voor in de tuin te kopen. Wij, ouders die vooraf riepen: niets plastics hoor alleen houten speelgoed. We hebben bakken vol plastic speelgoed en nu dus dit, zo'n enorm ding in het felgroen met rood. Hij vindt die dingen zo leuk en ik heb een betaalbare via Marktplaats gevonden. Nu nog een zandbak en mijnheer heeft een speelparadijs in de tuin.
pi_155492105
Zo gaat dat soms, exode. Alles voor je kind :P.

GM, lol! Ellie is bijna een jaar ouder en die klimt nog niet op zoiets :D.

Hier nog steeds ziek, maar heel langzaam aan de betere hand. Kleine stapjes...
pi_155508640
Saar :o

Amsel dat heb ik ook weleens gedaan met T. Echt balen is dat hè. -O-

Exode een kerkklokkenfetisj, hoe komt hij erbij! _O- Het gaat vast over voor hij 18 is. ;)

Franny moest je vandaag al werken, of is maandag je vrije dag?

Ik kreeg vandaag wat foto's doorgestuurd van één van de leidsters van het kdv. Ik vind het zo tof om te zien dat ze daar ook fijn samen spelen. O+ Dat bouwen is wel een hele serieuze bezigheid. :D
pi_155509680
Jeutje Saar, klimmert!

Nikki, dat ziet er lief uit! Spelen ze altijd zo lief samen? Lijkt me zo tof om dat te zien :)

Moppert, stoere bink!!

En wij doen hopelijk geen Amsel vanavond! Vriend is vandaag vertrokken voor een paar dagen voor werk en ja, zal je net zien, kind wil niet slapen. Monkey town, eten bij oma... Het is niet dat ze zich verveelt heeft vandaag:')

Hoop stilletjes dat ze straks toch echt wil slapen...
pi_155510220
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nikki, dat ziet er lief uit! Spelen ze altijd zo lief samen? Lijkt me zo tof om dat te zien :)
Ze kunnen wel lief samen spelen, totdat één van de twee besluit dat hij het autootje, balletje, puzzeltje, boekje etc. waar de ander mee speelt wil hebben. :X Maar over het algemeen heb ik geen klagen hoor. Met name S is vaak wel voor rede vatbaar en af te leiden door alternatieven aan te bieden. Als ik S vraag om een stuk speelgoed terug aan T te geven nadat hij het heeft afgepakt en er drama is, dan doet hij dat vaak zonder drama.
pi_155512018
Tof is dat, als je zulke foto's doorgestuurd krijgt. O+ .

Saar, wat een stoer meisje ben je toch! O+ .

Vandaag is wel mijn vrije dag normaalgesproken, Nikki, maar vanwege start van het schooljaar was ik de hele dag op school. Mijn mentorklas gezien, vergaderingen, wat voorbereidingen treffen. Ik heb er echt weer zin in en ik vind het zo leuk dat ik me geinspireerd voel weer en in mijn eerste lessen die 'aanslag' in de Thalys ga gebruiken om iets over mijn vak uit te leggen aan de leerlingen. Dat is echt waarom ik het werk zo leuk vind, dat ik mijn creativiteit en mijn liefde voor het vak kwijt kan en dan reacties krijg van pubers die nog zo heerlijk onbevangen zijn vaak en zoveel vragen hebben.

Betekent wel dat I deze week vier dagen naar het kdv gaat ipv drie. Ze wilde ook niet echt slapen zojuist, maar had nog behoefte aan even mama-tijd. Ik kijk er nu al naar uit dat ik komend weekend wel weer drie dagen achter elkaar vrij ben en met haar kan zijn.
pi_155514678
Hoe vond je monkeytown Sun? En nog belangrijker hoe vond N het?

Mijn meisje heeft idd een schimmeltje, dus nu zalf en dan moet t overgaan.
Verder maakt ze enorme sprongen en is ze een heerlijk ondernemend kind O+
Ik zelf ben al de hele avond emotioneel incontinent... pff moeheid en het gevoel te zijn geleefd de laatste weken... heb net saar dr album vh 1e jaar afgemaakt en dan heb ik t gevoel toch nog zoveel gemist te hebben van haar... terwijl ik er bijna 24/7 was dus t slaat nergens op... En dan morgen t oude huis verder leeghalen en klaarmaken vh opleveren en daar moet ik dan ook weer van janken :'( want in dat huis ben ik ten huwelijk gevraagd en heb ik mijn kleine meisje thuis gebracht...

Serieus, het is dat ik nu ongesteld ben anders zou ik testen...
S. 2014
J. 2016
pi_155519125
Die ongesteldheid zou ook zomaar eens de reden kunnen zijn voor die buien /beenthere :) Succes met de laatste loodjes :*

Ik zat ook foto's terug te kijken (man, wat een hoeveelheid!) En wat was ze klein, en dik, en lief, en blij en wat verandert zo'n gup snel! Zoals jij ook zegt GM, het is net alsof ik heel die periodes niet heb meegemaakt, zo raar! Van hulpeloos wezentje tot lopende, dansende, klimmende en pratende dreumes. Dat eerste jaar is echt bijzonder.

Even een vraagje over eten. Hoe bepalen jullie de hoeveelheid van wat die kleintjes eten?
Mijnes eet namelijk zo veel dat ik me soms afvraag of dat normaal is, en of ik het niet een beetje moet begrenzen :D Gisteren bijvoorbeeld.

08.30: 3 boterhammen en 5 stukjes meloen
10.00: fruit, ter hoeveelheid van 1 appel
11.30: 1,5 boterham en een handvol volkorenpasta
14.00: 1 boterham en twee repen meloen
14.30: 1,5 boterham (uit mijn lunchbox, want de hare was leeg. De leidsters kwamen om eten bedelen bij mij :P)
17.30: handvol pasta

Tussendoor nog wat bv hier en daar, maar dat is nu alleen drinken.
Vooral fruit. Als we gaan niet stoppen eet ze serieus een halve meloen op, plus een bakje blauwe bessen. En al 3 mnd bijna niet aankomen he _O-
pi_155519320
Als ze er ook niet van aankomt zou ik denken dat ze het gewoon nodig heeft... het ziet er voor mij uit als veel maar Saar eet op t moment dan ook dramatisch dus dat is al snel :p

Wel fijn dat ze zo goed fruit eet.
S. 2014
J. 2016
pi_155519375
Afgezien van die 3 boterhammen 's ochtends :Y) vind ik het ook niet dramatisch veel. Ze heeft het blijkbaar nodig, anders zou ze wel een tonnetje worden ;)

L krijgt nog steeds iedere ochtend en iedere avond een fles. We hebben al pap geprobeerd (eerst heel dun, daarna dikker), melk (warm en koud) en brood, maar ze blieft het niet. De fles moet het zijn. ('s middags eet ze wel 2 boterhammen)
's Avonds eet ze goed met de pot mee en krijgt ze yoghurt of kwark als toetje, maar als we dan proberen om haar eens een keertje zonder flesje op bed te leggen gaat het mis :+

Met welke leeftijd moeten zou nou eigenlijk echt van die fles af zijn? En iemand nog andere tips om dat af te bouwen? L is bijna 14 maanden nu.

Ze is trouwens wel echt een grote meid aan het worden nu. Ze loopt al weken rond met haar loopfietsje, maar gisteren vond ze het ineens nodig om een blokje op het zadel te zetten en daarmee rond te lopen. Zo lief O+ Iedere keer als het blokje viel ging ze erachteraan en dan zette ze hem weer op het zadel. Misschien binnenkort een baby en een wandelwagentje voor haar kopen :D
pi_155519402
Let niet op de rommel :@

SPOILER
pi_155519443
3 Boterhammen? Wauw. Dat krijg ik niet eens op smorgens :D En ik mag blij zijn dat Nora 5 stukjes brood eet smorgens (hier ook geen pap eter).

Dat duurt niet lang meer Dyre! Goh, kan je het je voorstellen daft je binnenkort een lopend kindje hebt? Ik niet :D Het gaat zo snel! Hier staat ze soms los voor een paar seconden, maar dan vindt ze het eng en houdt zich snel weer vast aan iets. En gister heeft ze 1 stapje los gezet! Tussen de bank en de tafel :D

[ Bericht 52% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-08-2015 08:02:33 ]
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:34:42 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155519748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:46 schreef Dyre het volgende:
Met welke leeftijd moeten zou nou eigenlijk echt van die fles af zijn? En iemand nog andere tips om dat af te bouwen? L is bijna 14 maanden nu.
Met 16 jaar moeten ze er wel vanaf zijn :Y.
KuikenGuppy
pi_155519898
Hier is het eten wisselend, met name de ochtend is geen peil op te trekken. Vanochtend een fles van 120 op en met moeite een halve krentebol. Fruit gaat er wel altijd met groot gemak in, avondeten is net hoe zijn bui is. Maar we laten het zo, hij groeit als kool, slaapt goed, is altijd vrolijk, loopt de hele dag door dus blijkbaar krijgt hij genoeg binnen.

Wij geven nog steeds 2 flessen (B is 1,5 jaar nu). Ochtend dus 120 ml, we gaan binnenkort weer pap proberen dat heeft hij heel lang gegeten en ineens wilde hij dat niet meer. Avond 90 ml maar met maar 1 schepje dus erg aangelengd. Als hij zijn avondeten op heeft, drinkt ie hem niet. Dan weigert hij hem. Nog geen idee wanneer we verder gaan afbouwen.

Gisteren rondleiding bij het KDV gehad, was echt leuk! Dus de kans is erg groot dat we B daar gaan inschrijven. Het was groot, licht, rustig (als in qua uitstraling), maar juist ook heel huiselijk en we vonden de leidsters wat beter bij ons passen. Ik weet dat er amper tot geen verloop is wat betreft leidsters dus dat is ook fijn. B zit nu op een verticale groep, dit zijn horizontale groepen. Aan allebei zitten na- en voordelen volgens mij.
Het enige nadeel is dat ze alleen een groot dakterras hebben waar ze duidelijk nog niet aan toe zijn gekomen. Geen leuke aankleding etc. Dat willen ze nog wel gaan doen overigens. En ze gaan heel vaak naar speeltuinen in de buurt begreep ik van andere ouders.

Ze hebben ook een speelhuis, een aparte ruimte waar elke ochtend 10 dreumessen en peuters heen gaan. Daar werken ze met thema's en gaan op basis van het thema dingen doen. Herfstthema bijvoorbeeld naar het park blaadjes zoeken. Ze doen dat om en om zeg maar dus B zou daar 1 keer in de 2 weken een ochtend heen gaan. Ik zag mijn vrouw helemaal stralen 'thema's, knutselen' die wilde meteen inschrijven toen ze dat zag en hoorde.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:03:00 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155520120
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 07:46 schreef Dyre het volgende:
Afgezien van die 3 boterhammen 's ochtends :Y) vind ik het ook niet dramatisch veel. Ze heeft het blijkbaar nodig, anders zou ze wel een tonnetje worden ;)

L krijgt nog steeds iedere ochtend en iedere avond een fles. We hebben al pap geprobeerd (eerst heel dun, daarna dikker), melk (warm en koud) en brood, maar ze blieft het niet. De fles moet het zijn. ('s middags eet ze wel 2 boterhammen)
's Avonds eet ze goed met de pot mee en krijgt ze yoghurt of kwark als toetje, maar als we dan proberen om haar eens een keertje zonder flesje op bed te leggen gaat het mis :+

Ze is trouwens wel echt een grote meid aan het worden nu. Ze loopt al weken rond met haar loopfietsje, maar gisteren vond ze het ineens nodig om een blokje op het zadel te zetten en daarmee rond te lopen. Zo lief O+ Iedere keer als het blokje viel ging ze erachteraan en dan zette ze hem weer op het zadel. Misschien binnenkort een baby en een wandelwagentje voor haar kopen :D
Mijn baby is 'pas' over 3 weken een dreumes maar gezien haar ontwikkeling past ze hier al beter dan in het babytopic :'( :o. Vandaar dat ik hier maar wat meer mee kom kletsen :Y)

Mijn grote kind heeft nog een flesje voor het naar bed gaan gedronken tot ze 22 maanden was :). We zijn toen wel overgestapt naar een fles met gewone melk en later zijn we de melk gaan aanlengen met water. Toen we op vakantie waren en ze houdbare melk 'moest' drinken wilde ze ineens niet meer :'). Ik zou me er niet druk om maken, komt vanzelf :)

Suus drinkt nu met 11 maanden nog 3 flessen en dat zie ik ook voorlopig nog niet minder worden. Ze eet niet heel erg veel ,behalve als we pasta eten 's avonds :'). Ohja, of doperwtjes.

Oh, en wat een leuk filmpje :D. Herkenbaar ook, Suus loopt nu vaak rond met de poppenbuggy van zus, daar legt ze dan haar oh-zo-geliefde-boekje in en loopt trots als een pauw rond :D.

Exode, dat klinkt als een superleuk KDV! Mijn beide kinderen zitten op een horizontale groep en ik vind dat prettig. Maar dat kan ook komen omdat ik de leidster van de verti groep bij ons kdv niet zo leuk vind :')
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:29:04 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155520503
Hier nog een beker melk voor het slapengaan. Dat is peptimelk als ik die overdag geef eet ze nog minder.

Room ik vind het wel veel in vergelijking met wat mijn dochter eet. Maar als ze het er goed op doet geen probleem toch?
pi_155520513
Hoi TS! Jeetje over 3 weken al 1 jaar....

Wij hebben niet echt een voorkeur voor een horizontale of verticale groep. Maar het klonk zo allemaal wel erg leuk...al die dreumessen in 1 ruimte. Ze doen wel vaak de deuren tussen de groepen open dus het loopt uiteindelijk wel wat door elkaar heen. In het midden van de dreumesruimte staat een enorme ballenbak en laat onze dreumes nou helemaal gek zijn op ballen. Ik denk dat hij daar wil blijven wonen.

Het overstappen gaat sowieso ooit gebeuren want hij zit nu op een KDV waar BSO niet mogelijk is (andere gemeente dan waar hij uiteindelijk naar school gaat). En ik heb het idee dat overstappen van KDV beter is als ze jonger zijn. Maar dat is misschien om de stap te 'rechtvaardigen' voor mezelf :@
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:32:25 #235
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155520550
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:29 schreef exode het volgende:
Hoi TS! Jeetje over 3 weken al 1 jaar....

Wij hebben niet echt een voorkeur voor een horizontale of verticale groep. Maar het klonk zo allemaal wel erg leuk...al die dreumessen in 1 ruimte. Ze doen wel vaak de deuren tussen de groepen open dus het loopt uiteindelijk wel wat door elkaar heen. In het midden van de dreumesruimte staat een enorme ballenbak en laat onze dreumes nou helemaal gek zijn op ballen. Ik denk dat hij daar wil blijven wonen.

Het overstappen gaat sowieso ooit gebeuren want hij zit nu op een KDV waar BSO niet mogelijk is (andere gemeente dan waar hij uiteindelijk naar school gaat). En ik heb het idee dat overstappen van KDV beter is als ze jonger zijn. Maar dat is misschien om de stap te 'rechtvaardigen' voor mezelf :@
Een ballenbak :D hoe tof! Ik denk ook dat dat klopt hoor wat je zegt. E. is net 3 en die heeft echt vriendjes waar ze altijd mee speelt. Die zou ik daar nu echt niet weg willen halen. Suus daarentegen heeft dat nog niet, die zou ik makkelijker naar een ander KDV over laten stappen nu :Y
pi_155521117
Fijn toch dat ze zo goed eet Room! Hier wordt ook flink gebunkerd door F :Y) Brood eet hij niet zo veel, maar fruit gaat als een malle. Hij weet nu waar de soepstengels liggen en als hij honger heeft pakt hij er soms zelf 1 uit de kast :+

Als hij hongerig thuis komt uit het kdv zetten we hem nu op het aanrecht tijdens het koken, dat kookt een stuk prettiger dan een jengelend kind aan je benen :@ En zo kan hij nog helpen ook ;)
SPOILER
GM, niets mis met een beetje emotie toch ;)
Exode, klinkt goed dat kdv!

F zit in een verticale groep (er is maar 1 groep) en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Hij mocht gisteren kiezen of hij met de grotere kindjes wilde spelen in de speelkamer of boekjes lezen met de kleintjes... toen wilde hij liever boekjes lezen O+ de manier om hem te vermaken, een stapel boekjes :P

Dyre, hier ook nog een fles hoor (F is ruim 15 mnd) In de avond dan. We merken wel dat hij er de laatste 2 weken niet meer elke avond voor wakker wordt, het zal er dus wel aan liggen of hij genoeg heeft gegeten/gedronken overdag :)
pi_155521451
Lekker laten eten Room :Y Stip kan vooral fruit ook blijven eten idd en eet vlot een halve meloen op en een halve bak aardbeien :)

Dat ziet er gezellig uit Fazz!

Wij doen ook nog een fles voor elk slaapje, maar met gewone warme melk. Is echt onderdeel van zijn slaapritueel, dus dat houden we er in. We proberen zijn ritueel nu iets aan te passen door hem wakker weg te leggen en niet meer uit zn bed te halen, want hij is zo ontzettend gewend om op schoot in slaap te vallen dat hij 's nachts dus alleen opnieuw in slaap valt als we hem eruit halen. En nu met nmr 2 op komst zou het wel handig zijn als hij gewoon zelf in slaap valt :+ Gisteren heeft het volgens mij zo'n anderhalf uur geduurd met het nodige geWAAAAAAH (het is geen echt huilen, maar meer dit geluid maken). Niet leuk :'(
pi_155524662
Ik ben ook vooral blij dat ze zo goed eet hoor :D Maar ik vind proppen niets, dus vandaar. Maar regelt ze vast zelf wel :P
pi_155524941
T en S krijgen ook nog een fles melk, maar dan alleen in de ochtend. Verder drinken ze sap, want water is vergif. :{w S komt sinds een paar weken zelf om drinken vragen. Dan komt hij naar je toe en zegt: "Ses" Heel schattig is dat. En natuurlijk regelt hij dan ook even een "ses" voor T. O+

Dot zeker met nr. 2 op komst kan ik me goed voorstellen dat het handig is als Stip goed zelf in slaap leert vallen. Hopelijk gaat het snel beter. :*

Exode wat tof een ballenbak! :D

Soesa :W

Over eten gesproken, dit is zo'n beetje ons schema met 17 maanden:
7.00 uur fles melk 210 ml
7.30 uur 0.5 à 1 broodje
9.30 uur hele banaan + hele appel +sap
11.00 uur rijstwafeltje
12.00 uur 1 à 1.5 broodje + sap
12.30-15.00 slapen
15.30 koekje+ sap
17.30 uur flink bord avondeten + toetje
18.00 uur sap
18.30 slapen
pi_155525920
Zal ik het schema van B er ook maar eens ingooien....

07:30 120 ml melk en 1 cracker met jam of 1 boterham met jam of een krentebol of niets (fles wel altijd)
09:30 fruit, varieert van banaan naar appel en van ananas naar druiven net wat we hebben
11:30 - 12:00 2 boterhammen waarvan 1 met hartig en 1 met zoet beleg en water
15:00 rozijntjes of een halve eierkoek of fruit of een koekje en diksap (hij wil eigenlijk nooit een koekje meer vreemd genoeg. Maakt niet uit welke. Hij is wel echt helemaal gek op rozijntjes of zoals hij het zegt 'sijntjes')
17:30 warm eten en een bakje yoghurt en water
18:30 fles 90 ml flink aangelengd

En de gehele dag door water, zijn fles staat op grijphoogte voor hem. Hij wil tussendoor nog wel eens fruit of komkommer/tomaat snoepen als wij daarmee rondlopen.

In het weekend willen we hem nog wel eens wat chipjes geven rond half 4. Dat is dan zo genieten voor hem. :P
pi_155526633
Echt? Chips voor een dreumes? :o
Kwak
pi_155526703
Moet niet gekker worden he Kwak.... :9 Mijnheer vindt met name de nibbits erg lekker. In een gekke bui doen we er ook nog cola bij. (lees we geven 4 a 5 pinnetjes chips >:) )
pi_155526737
Ik geef Nora ook wel eens patat als wij patat eten. Ze eet vaak (verse)
groenten en fruit, dus moet wel kunnen vind ik.
pi_155526748
Chips O+
S pikt ook wel eens een chippie mee hoor :s)
pi_155527087
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef Nora ook wel eens patat als wij patat eten. Ze eet vaak (verse)
groenten en fruit, dus moet wel kunnen vind ik.
Patat is toch gewoon aardappel :Y)

Heeft F ook wel eens gehad hoor, hij eet toch ook gekookte en gebakken aardappels. Patat lijkt me dan geen issue :+

Maar chips en cola hebben we nooit in huis, eet ik zelf ook niet
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:48:52 #246
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_155527739
Eens kijken of ik nu wel wat kan plaatsen. Heb de hele week al ruzie met mijn mobiel.

Geloof dat mijn meisje -relatief- weinig melk (producten) eet voor 14 maanden. Maar ze komt ook wel later uit bed.
9 u boterham met wat melk (uit een beker of rietjesbeker)
10u drinken en een koekje/liga/soepstengel
12 u brood en wat melk
Als ze wakker is fruit en drinken
Dan eet ze met de pot mee (ook patat of pannenkoeken. Heel soms nog een potje).
En voor ze gaat slapen een schaaltje pap.

Flessen zijn er hier al af. Ze had zoveel last van de doorkomende kiezen dat ze niet meer wilde drinken. Mooi handig om te stoppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hobbesje op 25-08-2015 15:05:57 ]
pi_155528698
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:08 schreef exode het volgende:
Moet niet gekker worden he Kwak.... :9 Mijnheer vindt met name de nibbits erg lekker. In een gekke bui doen we er ook nog cola bij. (lees we geven 4 a 5 pinnetjes chips >:) )
Oh het was ook geen oordeel hoor. Ik kan t me bij mijn kleine doppie nog niet voorstellen gewoon.

En ik vind t ook lastig, ben zelf nogal eetgestoord opgevoed en opgegroeid, en ben bovendien morbide obees, en ben daardoor wat voorzichtig met hem ongezondere dingen geven denk ik
Kwak
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:38:20 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155528983
Er zijn ook gewoon gezonde chipjes he, voor dreumessen. Wij hebben deze:

KuikenGuppy
pi_155528993
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh het was ook geen oordeel hoor. Ik kan t me bij mijn kleine doppie nog niet voorstellen gewoon.

En ik vind t ook lastig, ben zelf nogal eetgestoord opgevoed en opgegroeid, en ben bovendien morbide obees, en ben daardoor wat voorzichtig met hem ongezondere dingen geven denk ik
De invalarts die we zagen toen Stip keelontsteking had stelde ook chips voor, om zijn zout aan te vullen. Ik heb nog nooit iemand zo niet serieus kunnen nemen. Daarna kwam hij met honing (voor een kind onder de 1). Dus..

Ik vind dat snoepen bij een gezond eetpatroon wel mag, dus hij krijgt een chipje als wij chips eten en hij is wakker (wat tot nu toe 2x is voorgekomen in een half jaar). Zolang het overgrote deel van zijn dieet gezond is mag hij af en toe wel even uit de band springen met een frietje, een aardappelkroketje of een stukje pizzakorst :)
pi_155529011
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:38 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
Die maken zo'n zooi :@ Echt ALLES is oranje als hij die worteldingetjes heeft gehad...
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:40:26 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155529043
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die maken zo'n zooi :@ Echt ALLES is oranje als hij die worteldingetjes heeft gehad...
Natte washandjes ftw *O* of anders een andere smaak proberen, de kaasknabbels zijn niet zo vies ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:40:43 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155529052
Wel qua smaak uiteraard, want huuuuu, kaasknabbels.
KuikenGuppy
pi_155529078
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:38 schreef Burdie het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, dit zijn ook Ellies 'sjippies'. En de bio groentenchips van de AH, daar wordt ze heel gelukkig van :).
pi_155529148
Stip is overigens ook prima af te leiden met een bakje rozijntjes als ik chips wil O-) Of zoals laatst toen we bij de McDonalds zaten met een banaan :Y)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:45:31 #255
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155529221
Een banaan is ook veel lekkerder dan McDonalds, dus groot gelijk :D!
KuikenGuppy
pi_155529275
Wij eten eigenlijk nooit friet, dus af en toe moet ik gewoon slappe frietjes met Mc-saus :9~

Ik had ook een zakje snoeptomaatjes voor hem besteld, maar die hoefde hij niet. Moest ik hem groot gelijk in geven. Vieze zure waterbommen *ril*
pi_155529303
Ik zag het ook niet als aanval hoor Kwak :* Kan het me heel goed voorstellen. Wij geven hem heel veel dingen niet zoals fristi etc. Ik vind zelf suiker veel slechter dan dit. Ook omdat kindjes lekker hyper van suiker worden...
Mijn vrienden reageren allemaal met 'wat krijgt B chips?' maar dat is omdat wij nooit dingen uit potjes geven, heel erg op zout en suiker letten. Dat vinden veel mensen tegenstrijdig.
Overigens vindt B ijs en friet niet lekker. Pannekoeken zijn mhoaw. Dus mijnheer eet eigenlijk een stuk gezonder dan zijn mama's.

Ik ken ze Burdie maar die zijn niet zoveel beter en nu krijgt hij gewoon een paar chipjes uit de zak die wij weg lopen te kanen. :o

Wij proberen te leven volgens het 80/20 principe. 80% van de tijd gezond eten en drinken en 20% van de tijd dus wat minder gezond. Zowel voor onszelf als voor B. Dat lukt voor hem heel goed, voor mezelf is het nog te vaak 50/50 zeg maar.
pi_155529531
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:43 schreef Dot. het volgende:
Stip is overigens ook prima af te leiden met een bakje rozijntjes als ik chips wil O-) Of zoals laatst toen we bij de McDonalds zaten met een banaan :Y)
Ellie wil heeeel graag naar de Mac. De reden? Zij krijgt een Innocent 'sappie' daar _O-.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:02:04 #259
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_155529712
Mijn meisje eet ongeveer

ontbijt: 1 boterham of 2 cracotte achtige crackers beker amandelmelk
tussendoor: 3 goodies koekjes en water soms aangelengd sap
lunch: 1 boterham of een hard broodje en weer een beker amandelmelk
tussendoor: fruit of heel soms wat goodies chips |(idd wat een zooi }:|) kaassmaak mag ze niet.
avondeten: 200/250 gram wat ze die dag eet
voor het slapengaan 150 ml peptimelk

Op zaterdag een paar frietjes als we dat eten.

Ik snap je wel hoor kwak als ex morbide obees ;). Ik vind sommige dingen ook moeilijk.
pi_155530619
Pech voor I, wij houden niet van chips dus die krijgt ze niet. :P . Maar haar geluk is dan weer dat ik erg van taartjes en cake houd dus die snoepen we regelmatig als we samen de stad in gaan en ergens koffie drinken. Dan krijgt ze een stukje worteltaart of citroencake of bosbessenmuffin of zoiets. Daar genieten we dan zeer van.

Room, ik ben wel onder de indruk hoor!
Vergelijken heeft geloof ik weinig zin, want het verschilt zo per kind. Ik ga er ook altijd vanuit dat een kind gewoon eet wat het nodig heeft. En als het hoofdzakelijk gezond voedsel is, dan kan het ook geen kwaad lijkt me?

I is denk ik vrij gemiddeld. Ze eet niet weinig, maar ook weer niet heel veel. Flessen krijgt ze sinds ze 1 jaar is niet meer, maar ze krijgt nog wel bv.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:02:39 #261
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155531306
Bij 1 kind is het niet geven van dingen echt appeltje eitje.. Zo was en ben ik best streng..

Maar als je uit eten gaat of iets lekkers eet met meerdere kinderen en hij ziet zijn broer en zus patat eten of pizza.. dan is dat echt heel anders dan als je als ouders iets eet. Dat ik namelijk dingen eet die hij niet mag dat kan hij heel goed accepteren maar als het voor zijn broer of zus is dan snapt hij niet dat het niet voor hem is.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155531623
T en S krijgen inderdaad ook Goodies. En als wij patat eten krijgen T en S ook. Gewoon omdat ook dat erbij hoort. Net zoals af en toe hagelslag of Nutella op brood. Ik vind persoonlijk dat zulke ongezonde dingen best af en toe moeten kunnen, maar wel met mate dus. :)

Het gezonde trakteren vind ik overigens ook ietwat overdreven. Ze doen net alsof kinderen van niet eens gemiddeld één cupcake/zakje chips/zalje snoep per week (30 kinderen in een klas) obese worden. Dat obese worden gebeurt imho niet op school, maar thuis. Dat de hoeveelheid van traktaties enigszins beperkt wordt kan ik me voorstellen, want een mini zakje Haribo is echt voldoende, maar verbieden vind ik echt jammer. Bij een feestje hoort voor mij namelijk ook lekker eten.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:25:28 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_155531803
T. eet weleens wat minder gezond, krijgt ook soms chips bij opa&oma. Wij hebben het nooit in huis. Pizza eet hij ook mee, maar die maak ik zelf :).
Die Goodies chips..wat een bende geeft dat. Echt ongelofelijk _O-

Maar hij eet eigenlijk helemaal met ons mee. Scheelt dat wij ook vrij gezond eten, ik pas niks aan voor hem. Lekker makkelijk :D
Buitenshuis is het wel wat ongezonder, inclusief hapjes taart of patat.
pi_155532179
Pizza en patat maak ik zelf, dus dat eet ze wel.
pi_155533888
Dat lijkt me inderdaad ook Moppert en ik hoor het ook van ouders met meer dan 1 kind. Met de eerste is het easy maar de tweede wil wat grote broer of zus eet cq drinkt.

B is stapelgek op fruit dus het is sowieso erg makkelijk. We gaven wel eens een koekje 's middags maar die moet hij echt niet meer. Zo van de ene op de andere dag. Wij eten dat zelf ook niet, dat scheelt denk ik. Het is wel echt een carnivoor, hij is gek op vlees. We eten niet elke dag vlees maar als we het eten, moet en zal dat eerst op voordat ie aan de rest begint.

Het is soms ook lastig merk ik aan mezelf. Ik ga zelf een traject met een voedingsconsultant in omdat ik door de bomen het bos niet meer zag en dus maar ongezond ging eten de afgelopen maanden. Ook door alle werkstress overigens. Zo van 'Is spelt nou beter of niet? Is geitenkaas fijner voor mijn darmen' en dat dus elk onderzoek wat anders zegt. Toen werd het 'boeien!'
pi_155536251
Ik heb gelukkig nog niet het probleem dat T en S willen eten wat L eet. Al eet L over het algemeen gewoon fruit/soepstengel/rijstwafel, dus dat mogen T en S ook. De enkele keer dat L een snoepje krijgt kan ik de jongens prima blij maken met een doosje rozijntjes bijvoorbeeld. Alleen avondeten is een altijd een drama. Dan willen T en S per se eten wat wij ook eten. Vorige week aten we kip piri piri en dat moesten ze beiden ook hebben. Omdat het best pittig is dacht ik dat ze het niets zouden vinden, maar de heren aten gewoon ieder een heel bord leeg. :Y)
pi_155539188
Bah. Soms denk ik echt dat ik niet geschikt ben als moeder. Ik verlies vrij snel mijn geduld en zo ook met Nora.

Gister wilde ze niet slapen (werd uiteindelijk half 10) en het frustreerde me steeds meer naar mate de avond vorderde. Ik schreeuw niet tegen haar, maar ik laat wel merken dat ik er genoeg van heb.

En net in de auto huilen, krijsen, huilen. Normaal zing ik in zulke gevallen K3, daar wordt ze altijd stil van. Alleen vanavond niet... Op een gegeven moment was ik zo gefrustreerd, dat ik harder zong dan haar gehuil :/ Altijd voel ik me erna schuldig, bah :/ Ik heb nu een paar dagen de zorg voor haar alleen. Misschien dat dat ook meespeelt.
pi_155539956
Dat je het af en toe zat bent maakt je niet gelijk ongeschikt als moeder hoor sun...
Ik heb ook wel eens wat minder geduld met Saar, zeker nu t allemaal hectisch is...

Ik probeer mij altijd te bedenken dat huilen voor haar de enige manier is om mij te laten weten dat er iets is... ze praat nog niet dus dat gaat al niet, zoals vanavond is ze ook een tijd bezig geweest met huilen en niet willen slapen en alleen maar bij mij willen liggen, Dat had ze schijnbaar nodig, ook voor haar waren de laatste weken raar Ik had andere plannen maar ja...

Anyway, lang verhaal nog langer, wees niet zo streng voor jezelf... naast mama ben je ook nog mens... :*
S. 2014
J. 2016
pi_155540289
Lief GM :) Ik weet dat ik niet altijd de vrolijke moeder kan uithangen, maar toch.

Morgen een dagje werk tussendoor. Kan ik ff stoom afblazen :)
pi_155540919
Even een dagje werk kan dan wel goed zijn inderdaad, Sunshine. Hier was er vanavond ook nauwelijks een land te bezeilen met I. Wel begrijpelijk hoor, want haar ritme is wat door de war. Vorige week een dag minder naar kdv geweest, en deze week juist een dag extra. En 's ochtends wat minder tijd omdat ik weer aan het werk ben. Het was vanavond alleen maar aan mij hangen en ze wilde niets.
Toen het eten klaar was, wilde ze absoluut niet eten. Mocht ze bij mij zitten en eventueel wat bv krijgen, weigerde ze dat ook. En dat ik wel wat ging eten, vond ze ook absoluut niet kunnen. Ze was gewoon erg moe en overprikkeld, maar gaan slapen was daardoor ook weer lastig. Toen bood de bv gelukkig wel soelaas.

Ook al begreep ik heel goed waarom ze zo deed, ik heb dan ook even een moment dat ik minder geduld en begrip toon en het zat ben. Hoort er allemaal bij. Moeders lijken misschien wel onoverwinnelijk en onvermoeibaar, maar we zijn soms toch echt net mensen. :P . :D .
pi_155541126
Hier ook hoor Sun. Ellie is nog ziek, maar ik ook. Als ze dan wakker wordt en alleen maar bij alles 'Mama! Bijijij!' begint te roepen, is mijn geduld héél gauw op. Normaal kan ze wel vertellen wat er is, maar als ik slleen dat kleine zinnetje hoor... Man, man, dat gaat echt tegen m'n haren in.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:46:04 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155542262
Herkenbaar hoor Sun. Ik heb vanmiddag staan koken met oordopjes in :@ dat gegil om niks gaat soms door merg en been... En met dopjes is het niet weg, maar kan ik het net even beter handelen.
KuikenGuppy
pi_155542440
Goeie tip Burd! Die ga ik misschien ook maar aanschaffen :')

Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben :)
pi_155542507
Ik herken het eigenlijk niet zo :@ Maar nu huilt F zelden en slapen is geen probleem. Ik merk wel dat als ik zelf moe ben, ik minder kan hebben :)

Onderschat niet dat de zorg alleen dragen vermoeiender is hè Sun! Is dit voor het eerst dat je man een paar dagen weg is?
pi_155542664
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik herken het eigenlijk niet zo :@ Maar nu huilt F zelden en slapen is geen probleem. Ik merk wel dat als ik zelf moe ben, ik minder kan hebben :)

Onderschat niet dat de zorg alleen dragen vermoeiender is hè Sun! Is dit voor het eerst dat je man een paar dagen weg is?
Nee, de derde keer. En hoewel ze steeds ouder wordt en dingen makkelijker worden, ervaar ik alle 3 x als pittig. Maargoed, vrijdag is hij er weer :)
pi_155549530
Ja, dat is ook pittig. Ik vind het bijvoorbeeld soms al vrij vermoeiend als mijn vriend laat is uit zijn werk of een avondje weg is, en I dan net in een lastige bui is en ik zelf ook moe ben van een lange dag.

Ik heb net gehoord dat een van mijn beste vriendinnen zwanger is! *O* .
pi_155549726
Oe eten, hier is dreumes (nog geen 13 maanden ;) ) echt nog niet klaar om bv en fv op te geven:

*Na het wakker worden bv
*9:00 fruit + water
*Voor of na het slaapje fv
*12:00 twee boterhammen of een krentenbol + water
*Voor of na het slaapje fv
*17:00 groente: tomaatjes, boontjes, worteltjes, dus een gezonde snack + water
*Avondeten met de pot mee, of een potje als ons eten te pittig of ongezond is, of als we eens wat later zijn en zij al eerder honger heeft + water
*Voor het slapen gaan bv

Oh en tussendoor regelmatig een soepstengel of een extra stuk groente of fruit. Ik mag geen snoeptomaatjes eten zonder met haar te delen :)

Na twee flinke huilavonden waarbij ik uiteindelijk maar in de auto ben gestapt zodat ze al rijdend in slaap viel, ging ze gisteravond gelukkig weer normaal naar bed. Maar "normaal" is bij ons rond 21:00 en ik zou op een gegeven moment toch graag weer wat meer eigen avond hebben :@
pi_155549792
En alleen de zorg moeten doen lukt mij eigenlijk best goed. Maar heb wel echt veel meer respect gekregen voor alleenstaande moeders die het altijd alleen moeten doen. Zeker als je meerdere kindjes hebt. Mijn man trekt een avond alleen met dreumes minder goed, maar dat heeft ook met z'n gezondheid te maken. Dat moeten we echt plannen. Het gaat gewoon prima als ik een avondje weg wil/moet en hij dus alleen voor dreumes zorgt, maar de rest van de week is hij dan wel doodmoe.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 08:46:47 #279
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155549889
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:39 schreef Amsel het volgende:
En alleen de zorg moeten doen lukt mij eigenlijk best goed. Maar heb wel echt veel meer respect gekregen voor alleenstaande moeders die het altijd alleen moeten doen. Zeker als je meerdere kindjes hebt. Mijn man trekt een avond alleen met dreumes minder goed, maar dat heeft ook met z'n gezondheid te maken. Dat moeten we echt plannen. Het gaat gewoon prima als ik een avondje weg wil/moet en hij dus alleen voor dreumes zorgt, maar de rest van de week is hij dan wel doodmoe.
Check je even op een kiesje of tandje ?!
Wij hadden een paar weken geleden, dat als ze wel lekker sliep, luidkeels wakker werd en dat ken ik niet van haar ..

Nu in 4 weken 3 kiezen dus, dus we hadden hier een verklaring! :)

:* voor die het nodig hebben!
En wat leuk Franny, van harte! *O*
pi_155549940
Kiezen? Ze heeft 2 en een halve tand pas :')
  woensdag 26 augustus 2015 @ 09:59:31 #281
52229 Chanty
pi_155551108
Ik ben jaloers als ik jullie eetschema's lees hier ;( Het ging een paar maanden zo goed met Lucas eten, 3, soms 4 boterhammen op een dag, ongeveer 1 stuk fruit, wat kwark/ yoghurt en cracker oid als tussendoortjes. Alleen groente en vlees met avondeten bleef lastig.

Sinds we bij het CB zijn geweest en hij mooi was aangekomen, heeft meneer zijn eetpatroon radicaal omgegooid. Zelfs dingen waar hij eerder altijd voor te porren was, weigert hij nu steeds vaker (brood met stroop/ honing/ banaan, knijpfruit, knijpkwark) :'(

Ik weet het echt niet meer. Ik wil me niet druk maken, het loopt vast wel allemaal los. Maar de laatste weken komt hij 's nachts elke 1,5 a 2 uur om melk te drinken (want honger), blijft hij een half uur aan de borst plakken terwijl ik voor mijn gevoel echt leeg ben en weigert hij het een na het andere voedsel overdag. Hij moet toch IETS eten??! 3 september weer naar het CB... ik ben heel benieuwd...

Hij heeft wel ergens de afgelopen weken een kiesje gekregen, ontdekten m pas dit weekend. Misschien ligt het daaraan, misschien komt er nog meer aan. Maar verder is hij los van het eten vrolijk en lijkt het geen pijn te hebben. Hij is ook gewoon echt kieskeurig. Wil bv alleen bepaalde fruitzakjes van Goodies en Ella's. Andere fruitzakjes die eerst wel lekker waren, zijn dat nu ineens niet meer en hij laat zich ook echt niet foppen (heb een keer de dop verwisseld). Gisteren wilde hij zijn Ella's zakje ineens ook niet mee... Hopelijk eenmalig.
pi_155551335
Chanty, ik weet van mijn moeder dat mijn zus ook zo'n periode had, niet willen eten, en dat mijn moeder toen bij de huisarts zat en ook zei, ze moet toch iets eten... waarop de huisarts toen zei dat ze dat heel goed zelf regelen, en dat vooral drinken heel belangrijk is... eten komt wel weer..

Saar haar schema is ;

7.30: 1 boterham en 150ml gewone melk.
10:00 : fruit
11.45/12.00: 2 boterhammen en 120 ml melk of 1 boterham en een fles van 120/3 ( dat laatste alleen als ze dr brood niet wil)
12.30-14.30/15.00 slapen
15.00/15.15 een koekje of stukjes komkommer oid
17.30 avondeten: met de pot mee of een potje als wij iets bijzonders eten.
Als toetje een danoontje

19.45 papfles en dan naar bed.

Tussendoor krijgt ze (dik of vruchten)sap want water blieft ze echt niet...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 augustus 2015 @ 10:18:53 #283
52229 Chanty
pi_155551458
Alleen is het bij Lucas op twee maanden na tot nu toe altijd lastig geweest qua eten en heeft hij gewoon geen reserves en wel honger. Hij weigert alleen zowat alles wat we hem aanbieden. En of we hem nou proberen te voeren, apart stukje voor stukje op zijn blad leggen, een heel bord voor zijn neus zetten zodat hij zelf kan kiezen, knijpzakjes, pap al dan niet in fles/ rietjesbeker, hem zo iets in de hand geven zonder hem aan tafel te zetten... het maakt allemaal geen drol uit.
pi_155555152
Chanty zijn de amandelen van Lucas al gecheckt? (of wellicht keelpijn). 1 van mijn massageclienten heeft een zoontje die niets wilde eten. Hij had/heeft een enorme groeiachterstand gekregen (is nu bijna 4 en draagt nog steeds maat 92). Heel toevallig kwamen ze erachter dat zijn keelamandelen te groot waren. Hij kon amper slikken. Zijn jongere broertje bleek exact hetzelfde te hebben, daar hadden ze het nog niet aan gemerkt omdat melk prima ging.

B heeft vandaag echt weer een vreetdag, maar er zijn ook dagen dat er alleen fruit en 1 boterham in gaat op een hele dag. Maar inderdaad dan blijkt er achteraf wel iets te zijn geweest. (tand, oorontsteking etc)

En ongeduldig, check! Maar wij mogen onze handjes dichtknijpen met B. Hij is 90% van de tijd heel relaxt, vrolijk en makkelijk. En die 10% kunnen we aan mits we de tijd hebben, uitgerust zijn en ons erop instellen. Er zijn genoeg momenten dat we elkaar aankijken 'Doe jij het maar ff want ik kan dit ff niet'
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:44:41 #285
52229 Chanty
pi_155555468
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:33 schreef exode het volgende:
Chanty zijn de amandelen van Lucas al gecheckt? (of wellicht keelpijn). 1 van mijn massageclienten heeft een zoontje die niets wilde eten. Hij had/heeft een enorme groeiachterstand gekregen (is nu bijna 4 en draagt nog steeds maat 92). Heel toevallig kwamen ze erachter dat zijn keelamandelen te groot waren. Hij kon amper slikken. Zijn jongere broertje bleek exact hetzelfde te hebben, daar hadden ze het nog niet aan gemerkt omdat melk prima ging.

B heeft vandaag echt weer een vreetdag, maar er zijn ook dagen dat er alleen fruit en 1 boterham in gaat op een hele dag. Maar inderdaad dan blijkt er achteraf wel iets te zijn geweest. (tand, oorontsteking etc)

En ongeduldig, check! Maar wij mogen onze handjes dichtknijpen met B. Hij is 90% van de tijd heel relaxt, vrolijk en makkelijk. En die 10% kunnen we aan mits we de tijd hebben, uitgerust zijn en ons erop instellen. Er zijn genoeg momenten dat we elkaar aankijken 'Doe jij het maar ff want ik kan dit ff niet'
Nooit naar gekeken, maar dan is het wel gek dat hij twee maanden lang wel goed heeft gegeten.

Vraag me vooral af hoe ik eten leuk, interessant kan maken voor hem.
pi_155555591
Dat zou inderdaad apart zijn Chanty. Wij merken nu wel dat B veel beter eet als hij het zelf mag doen. Dan gaat het langzaam en zit hij helemaal onder maar uiteindelijk eet hij alles op. (en vooral als wij al klaar zijn....dan gaat hij ineens bunkeren)
pi_155555641
Chanty, wat balen dat het pet is nadat het zo goed ging. Je klonk toen zo opgelucht! Geen tips hier, maar ik hoop echt dat L. weer wat beter gaat eten.

Hier gaat het redelijk. Ik ga smorgens weer pap proberen, misschien lust ze het nu. Brood gaat smorgens er haast niet in, Hoogstens 5 stukjes. Vanmorgen maar 2 :/ De rest van de dag eet ze goed, vooral krentenbollen zijn favoriet :) Geef het niet te vaak want een hoop suikers.
pi_155556147
Hee, wat jammer nou dat het weer zo moeilijk gaat en ook dat je nu zware nachten hebt daardoor, Chanty. Ik herken dat ook wel een beetje van perioden dat er tanden/kiezen doorkomen: minder eten en meer bv.

Verder weet ik dat ik zelf als klein kind een heeeele moeilijke eter was. Mijn moeder werd er ook gek van. Ik at bijna niets en als ik iets at dan heeeel langzaam. Soms is het 'gewoon' zo misschien en is er niet een direct aanwijsbare reden. Het is vooral voor jou moeilijk. Geef je wel eens flessen? Dus bv gemengd met iets zwaarders, of van die dreumespap of zoiets? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien dat hij dat wel wil en dat het hem ook wat meer vult?
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:12:59 #289
52229 Chanty
pi_155556403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:49 schreef exode het volgende:
Dat zou inderdaad apart zijn Chanty. Wij merken nu wel dat B veel beter eet als hij het zelf mag doen. Dan gaat het langzaam en zit hij helemaal onder maar uiteindelijk eet hij alles op. (en vooral als wij al klaar zijn....dan gaat hij ineens bunkeren)
Zelf doen mocht hij al vanaf 6 maanden (Rapley) maar ik heb stiekem een beetje spijt dat we niet eerst zijn gaan voeren en later Rapley zijn gaan doen. Heb het gevoel dat hij dan misschien wel goed had gegeten ;(

quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:04 schreef Franny_G het volgende:
Hee, wat jammer nou dat het weer zo moeilijk gaat en ook dat je nu zware nachten hebt daardoor, Chanty. Ik herken dat ook wel een beetje van perioden dat er tanden/kiezen doorkomen: minder eten en meer bv.

Verder weet ik dat ik zelf als klein kind een heeeele moeilijke eter was. Mijn moeder werd er ook gek van. Ik at bijna niets en als ik iets at dan heeeel langzaam. Soms is het 'gewoon' zo misschien en is er niet een direct aanwijsbare reden. Het is vooral voor jou moeilijk. Geef je wel eens flessen? Dus bv gemengd met iets zwaarders, of van die dreumespap of zoiets? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien dat hij dat wel wil en dat het hem ook wat meer vult?
Ik was ook geen grote eter, at heel traag en bewaarde alles in mijn wang. Ik snap nu de wanhoop van mijn moeder. Ik word gestraft. Pap hebben we een paar keer geprobeerd (zowel kom, fles als rietjesbeker); wil hij ook niet :{w
pi_155556757
Wat ontzettend vervelend Chanty, ik snap dat je daar wanhopig van wordt. Verder heb ik helaas ook geen tips :@
pi_155556921
Wat naar Chanty dat het weer wat minder gaat. Ik heb helaas ook geen tips.
Maar als hij nu gewoon vrolijk en blij is zou ik eerst ff de afspraak volgende week afwachten.
Wel rot van de nachten ook. Hoe gaat het met hem op het kdv? Eet hij daar ook helemaal niet?
pi_155557077
Chanty ik kan me je wanhoop goed voorstellen. L at tot 1.5 jaar geen fruit, gewoon niets en zelfs daar kon ik me al druk om maken. Terwijl ze wel gerust een groot bord groente at en verder ook prima at dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand. :@ Tips geven heeft waarschijnlijk niet zoveel zin, je hebt zelf waarschijnlijk alles al geprobeerd. Hopelijk haalt hij voldoende voedingsstoffen uit de bv en is hij in september toch gewoon goed gegroeid. Pittige nachten ook. -O- Red je het wel een beetje met ook nog je werk erbij? :*

Amsel fijn dat het slapen gewoon weer goed ging. Ik kan me goed voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.

Burd, oordopjes tegen het gegil. :D Ik zou ze af en toe ook wel kunnen gebruiken.

Ik heb een enorm ondeugend dreumesje. Zodra hij de kans krijgt loopt hij weg. T dus. Hij heeft op zulke momenten ook echt zijn oren in zijn broekzak zitten, want hij loopt terwijl ik hem roep gewoon stoïcijns door en doet alsof hij me niet hoort. :o

Kijk mijn duo. Samen kunnen ze de wereld aan. O+ O+
pi_155557138
Eerst voeren had echt niet uitgemaakt Chanty. Wat denk je dat het zou hebben gescheeld?

En verder kun je hem alleen eten blijven aanbieden. Wat eet hij nu op een dag?

Vooruit, ook Ellie's 'schema' erin:

7.00 bv
8.00 2 hapjes banaan of brood
10.00 rijstwafeltje/koekje
13.00 half broodje pindakaas
17.30 tomaatje/paprika/ fruit
19.00 avondeten, ligt eraan: 2 happen tot een bord. Geen toetje. Soms fruit.
21.30 bed

Verder drinkt ze nog 6-8 keer per dag bij mij. Maar ze eet dus weinig :Y.
pi_155557259
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nooit naar gekeken, maar dan is het wel gek dat hij twee maanden lang wel goed heeft gegeten.

Vraag me vooral af hoe ik eten leuk, interessant kan maken voor hem.
Pff, lastig zeg. Hij is ook nooit een grote drinker geweest toch?

Lust hij wel smoothies? Of misschien een zelfgemaakt ijsje door een smoothie in te vriezen? Schijnbaar is geprakte ingevroren banaan net ijs als je het half bevroren in een keukenmachine of blender doet. Als hij dan stiekem toch last heeft van zn keel is dat wel erg lekker natuurlijk :)

De arts bij het cb heeft bij Stip zijn keelamandelen gecheckt, omdat hij altijd verkouden is, dus dat kun je altijd even vragen.
pi_155557300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty ik kan me je wanhoop goed voorstellen. L at tot 1.5 jaar geen fruit, gewoon niets en zelfs daar kon ik me al druk om maken. Terwijl ze wel gerust een groot bord groente at en verder ook prima at dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand. :@ Tips geven heeft waarschijnlijk niet zoveel zin, je hebt zelf waarschijnlijk alles al geprobeerd. Hopelijk haalt hij voldoende voedingsstoffen uit de bv en is hij in september toch gewoon goed gegroeid. Pittige nachten ook. -O- Red je het wel een beetje met ook nog je werk erbij? :*

Amsel fijn dat het slapen gewoon weer goed ging. Ik kan me goed voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.

Burd, oordopjes tegen het gegil. :D Ik zou ze af en toe ook wel kunnen gebruiken.

Ik heb een enorm ondeugend dreumesje. Zodra hij de kans krijgt loopt hij weg. T dus. Hij heeft op zulke momenten ook echt zijn oren in zijn broekzak zitten, want hij loopt terwijl ik hem roep gewoon stoïcijns door en doet alsof hij me niet hoort. :o

Kijk mijn duo. Samen kunnen ze de wereld aan. O+ O+
[ link | afbeelding ]
Oh! O+

Dat niet luisteren is herkenbaar }:| Ik roep nu meestal maar 'Dag dag!' (als hij geen gevaarlijke kant op rent natuurlijk) en zodra hij dan uit beeld is komt hij heel hard lachend weer terug.
pi_155557398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh! O+

Dat niet luisteren is herkenbaar }:| Ik roep nu meestal maar 'Dag dag!' (als hij geen gevaarlijke kant op rent natuurlijk) en zodra hij dan uit beeld is komt hij heel hard lachend weer terug.
Dat doe ik ook als de situatie het toelaat, maar T loopt gewoon de hoek om en gaat dan nog verder weg. Hij moet inderdaad heel hard lachen als ik hem kom "vangen". Voor hem is het gewoon een soort spelletje.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:47:18 #297
52229 Chanty
pi_155557519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:28 schreef Butterflower het volgende:
Wat naar Chanty dat het weer wat minder gaat. Ik heb helaas ook geen tips.
Maar als hij nu gewoon vrolijk en blij is zou ik eerst ff de afspraak volgende week afwachten.
Wel rot van de nachten ook. Hoe gaat het met hem op het kdv? Eet hij daar ook helemaal niet?
Doe ik ook maar ik zit toch te overwegen om een kinderdiëtist te raadplegen. Niet zozeer omdat ik me zorgen maak om zijn gewicht, maar wel om te kijken of we iets kunnen veranderen aan de manier waarop we eetmomenten met hem doen. Kijken of we iets verkeerd doen waardoor hij een negatieve associatie krijgt met eten of kijken hoe we eten leuk kunnen maken.

Op het kdv eet hij nu ook vrij slecht. Ze zijn zelfs gestopt met het aanbieden van fruit omdat hij dat niet wil dus hij krijgt knijpfruit. Verder vind ik de hoeveelheid en aanbiedmomenten sowieso niet zo handig:
Wij bieden hem rond 7-7.30 brood aan, rond 8 uur is hij op het kdv. Daar eten ze rond 9 uur fruit, rond 11.30 brood (hij hooguit 1 plak) en melk, rond 14 uur krijgen ze een cracker en wat water en om 16.30 een soepstengel (dan haal ik hem ongeveer op). Ik vind in de ochtend allemaal heel dicht op elkaar en in de middag krijgen ze voor mijn gevoel niks vullends. Maar misschien ligt dat aan mij.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:33 schreef _NIKKI_ het volgende:

Ik sta open voor alle ideeën, als ik het al geprobeerd heb dan is dat jammer voor mij :P
Ik red het nog wel maar ik weet niet hoe lang ik dit ga volhouden. Mijn man had het al over borstvoeding afbouwen in de hoop dat hij dan meer gaat eten. Maar dat wil ik niet. Sowieso verwacht ik geen effect daarvan omdat hij eerder ook veel dronk ondanks veel eten. En hij wil nog veel te graag drinken, ik zou hem volgens mij alleen ongelukkig maken door te stoppen.

Je zult je handen wel vol hebben aan die twee boeven ja :D
pi_155557633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Doe ik ook maar ik zit toch te overwegen om een kinderdiëtist te raadplegen. Niet zozeer omdat ik me zorgen maak om zijn gewicht, maar wel om te kijken of we iets kunnen veranderen aan de manier waarop we eetmomenten met hem doen. Kijken of we iets verkeerd doen waardoor hij een negatieve associatie krijgt met eten of kijken hoe we eten leuk kunnen maken.

Op het kdv eet hij nu ook vrij slecht. Ze zijn zelfs gestopt met het aanbieden van fruit omdat hij dat niet wil dus hij krijgt knijpfruit. Verder vind ik de hoeveelheid en aanbiedmomenten sowieso niet zo handig:
Wij bieden hem rond 7-7.30 brood aan, rond 8 uur is hij op het kdv. Daar eten ze rond 9 uur fruit, rond 11.30 brood (hij hooguit 1 plak) en melk, rond 14 uur krijgen ze een cracker en wat water en om 16.30 een soepstengel (dan haal ik hem ongeveer op). Ik vind in de ochtend allemaal heel dicht op elkaar en in de middag krijgen ze voor mijn gevoel niks vullends. Maar misschien ligt dat aan mij.

[..]

Ik sta open voor alle ideeën, als ik het al geprobeerd heb dan is dat jammer voor mij :P
Ik red het nog wel maar ik weet niet hoe lang ik dit ga volhouden. Mijn man had het al over borstvoeding afbouwen in de hoop dat hij dan meer gaat eten. Maar dat wil ik niet. Sowieso verwacht ik geen effect daarvan omdat hij eerder ook veel dronk ondanks veel eten. En hij wil nog veel te graag drinken, ik zou hem volgens mij alleen ongelukkig maken door te stoppen.

Je zult je handen wel vol hebben aan die twee boeven ja :D
Stip krijgt op het kdv in de ochtend yoghurt, misschien kunnen ze dat eens proberen en dan in de middag fruit aanbieden? Ik vind de middag idd erg karig klinken.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:57:00 #299
52229 Chanty
pi_155557822
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:35 schreef Cwen het volgende:
Eerst voeren had echt niet uitgemaakt Chanty. Wat denk je dat het zou hebben gescheeld?

En verder kun je hem alleen eten blijven aanbieden. Wat eet hij nu op een dag?

Vooruit, ook Ellie's 'schema' erin:

7.00 bv
8.00 2 hapjes banaan of brood
10.00 rijstwafeltje/koekje
13.00 half broodje pindakaas
17.30 tomaatje/paprika/ fruit
19.00 avondeten, ligt eraan: 2 happen tot een bord. Geen toetje. Soms fruit.
21.30 bed

Verder drinkt ze nog 6-8 keer per dag bij mij. Maar ze eet dus weinig :Y.
Heb het idee als ik om me heen kijk dat alle kindjes die (vanaf 4 maanden) gevoerd werden, wel goed eten omdat ze gewoon al vroeg geleerd hebben fatsoenlijke hoeveelheden binnen te krijgen terwijl Lucas heel lang niet echt substantieel eten naar binnen heeft gewerkt. Ik heb echt het gevoel dat hij gewoon niet geleerd heeft om echt te eten.

Op dit moment:
op werkdagen 4 a 5 grote borstvoedingen (op thuisdagen meer)
Verder over de dag verdeeld 1 a 2 boterhammen
1 fruitzakje
1 kwarkzakje/ wat Griekse yoghurt
1 a 2 crackers/ soepstengel
Avondeten wordt weinig mee gedaan waarna we dus brood, yoghurt, fruit(zakje) aanbieden. Dat zit dus al in wat hierboven staat.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Pff, lastig zeg. Hij is ook nooit een grote drinker geweest toch?

Lust hij wel smoothies? Of misschien een zelfgemaakt ijsje door een smoothie in te vriezen? Schijnbaar is geprakte ingevroren banaan net ijs als je het half bevroren in een keukenmachine of blender doet. Als hij dan stiekem toch last heeft van zn keel is dat wel erg lekker natuurlijk :)

De arts bij het cb heeft bij Stip zijn keelamandelen gecheckt, omdat hij altijd verkouden is, dus dat kun je altijd even vragen.
Lastig te bepalen want kan niet zien hoeveel melk hij drinkt; volgens mij wel behoorlijk veel. Water drinkt hij ook erg goed. Smoothies nooit geprobeerd, maar wel zelf knijpfruitzakjes gemaakt. Die waren goed maar omdat ik er ook wel eens groente bij heb gedaan, moet hij ze nu niet meer. IJsjes is hij geen fan van. Ik zal het CB laten checken volgende week.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 13:57:51 #300
52229 Chanty
pi_155557854
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 13:50 schreef Dot. het volgende:

[..]

Stip krijgt op het kdv in de ochtend yoghurt, misschien kunnen ze dat eens proberen en dan in de middag fruit aanbieden? Ik vind de middag idd erg karig klinken.
Ja ik wilde ze ook vragen of in de middag nog eens brood aan te bieden ipv een cracker maar ik schroom een beetje om dat te vragen :@
pi_155558054
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')