Echt het gesprek aan gaan!! Anders zit je straks ook niet meer met een gerust hart op je werk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
? Maar het feit dat een leidster spreekt over terugbijten blijf ik vreemd vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:41 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat is inderdaad wel raadselachtig, ze gaat niet naar opvang toch? Ik heb eigenlijk geen idee hoe je waterpokken kunt oppikken.
Beterschap!! Wel middenin jullie verhuizing, toch?.
Zijn jullie kindjes ook zo gulzig met eten? I propt echt alles helemaal in haar mond. En dan gaat ze het liefst ook uit de stoel om met haar mond propvol eten een beetje rond te gaan struinen..
Hier was het brood met bessenjam (er was niets op haar jurkje terechtgekomen, dat is dan wel weer wonderbaarlijk). We proberen haar nu wel aan te leren dat je ook gewoon per stukje iets kunt eten, in plaats van alles meteen in je mond proppen alsof je middenin een hongerwinter zit.
.
Heeel herkenbaar. Vooral nu hij de Ikea stoel in de ban heeft gedaan en alleen nog maar op zn lage stoel eet. Ik moest wel even grinniken om je foto hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bananen worden hier naar binnen geschoven als een professionele hotdog-eter
Arme S!
Die pas hier ook favo bij de pokkies!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:32 schreef Cwen het volgende:
Jammer Saar! Maar idd, je kunt ze maar gehad hebben. Wat helpt bij het indrogen is een havermoutbadje: havermout in washand en elastiekje erom, in bad doen en goed natmaken en de plekken ermee deppen.
Ga ik even onthouden!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:32 schreef Cwen het volgende:
Jammer Saar! Maar idd, je kunt ze maar gehad hebben. Wat helpt bij het indrogen is een havermoutbadje: havermout in washand en elastiekje erom, in bad doen en goed natmaken en de plekken ermee deppen.
Melb had het precies zo, tijdens onze vakantie bultjes. Alleen op hoofd gezicht en ledematen. Geen jeuk. Een dag een beetje koorts.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:16 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Saar heeft toch de waterpokken... ze heeft er verder geen last van en ze kan ze maar gehad hebben...
Vraag mij alleen af van wie ze ze heeft gekregen.
Inmiddels heb ik met de leidsters gesproken over het bijten. Ze gaven aan dat bijten schijnt te helpen, maar ik heb aangegeven dat ik dat géén optie vind om meerdere redenen. Dat snapten ze gelukkig wel. Hoe ze eventueel met andere kinderen omgaan heb ik maar even buiten beschouwing gelaten, maar ze weten in ieder geval hoe ik erover denk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:57 schreef Moppert het volgende:
Echt het gesprek aan gaan!! Anders zit je straks ook niet meer met een gerust hart op je werk.
Ik gaquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki ik zie een overeenkomst!
Wij wonen ook vlakbij Schiphol onder een van de banen, precies bij een bocht net na het opstijgen. Geweldig vindt F het als ze over denderen (gelukkig is die baan niet standaard open)
En fietsen
Love it, een jongetje die alles aanwijst en zwaait en roept.
En koeien![]()
Als ik daar voorbij fiets zonder stoppen breekt de hel los. Daar moet even gestopt, en dan gaat hij aanwijzen en hoor ik steeds die die die![]()
Had ik algedaan?
Nou bij deze!!
Hemelsbreed is t een klein stukje, en zoals een andere user al uitrekende is het ongeveer 9 auto minuten verder...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ahh wat schattig van F met de![]()
![]()
Hier worden ook alle beesten aangewezen, we komen bijna standaard langs paarden en schaapjes, maar volgens T en S zijn het allemaal "waf waf" = honden.
Ik kan praten als Brugman, maar alle beesten zijn gewoon honden.
![]()
Wij wonen onder de aanvliegroute van de Kaagbaan, dus het is hier zo ongeveer elke 5 minuten raak.![]()
![]()
GM herkenbaar dat aaaaaaaa geluid op hobbelweggetjes. Dat doet L van 5 af en toe nog steeds.![]()
Ga je erg ver bij je oude huis vandaan wonen?
Cwen wat schattig!Ik hoop dat ze er bij mij gewoon doorheen slapen als het hier arriveert.Zo ongeveer nu dus.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Och dat is iets waarbij ik echt om moet en wil denken dat ik mijn eigen angst er voor uit zet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:50 schreef Cwen het volgende:
Onweer!
Of "flits, flits" zoals Ellie zegt. Ze vindt het prachtig!
Dat went, 99,9% van de vliegtuigen hoor/zie ik niet. Alleen als er eentje heel laag overvliegt of extra herrie maakt dan valt het me op. Ik weet gewoon niet beter en ik vind het eerlijkgezegd nog leuk ook. Wij gaan zelfs een paar keer per jaar naar Schiphol om ze van nog dichterbij te spotten langs de landingsbaan. Zelfs toen ik nog geen kinderen had deed ik dat al met mijn man.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar worden jullie niet knetter van al die vliegtuigen de hele dag? Of wen je daar aan, net als de metro voor de deur enz...
Ah oke.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef BlueEyes het volgende:
Die vliegtuigen wen je aan.
Mijn ouders hebben naast een busbaan gewoond, met elkeen 15 minuten een bus buiten de spits.
Hoor je op den duur ook niet meer.
Bezoek heeft er meer last van
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hemelsbreed is t een klein stukje, en zoals een andere user al uitrekende is het ongeveer 9 auto minuten verder...Is het echt zo dichtbij ja ?!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat biedt hoop voor onze playdates![]()
Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hemelsbreed is t een klein stukje, en zoals een andere user al uitrekende is het ongeveer 9 auto minuten verder...Dat valt wel mee inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanaf Capelsebrug gaat er sowieso een bus onze kant op...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Is het echt zo dichtbij ja ?!
Dat biedt hoop voor onze playdates![]()
Ik heb een auto onder mijn reet hequote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vanaf Capelsebrug gaat er sowieso een bus onze kant op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat tof! Shirt is pas nieuw, 5 euro bij de Hema, leuke verrassing voor je vrouw.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:49 schreef exode het volgende:
Wow, wat een cool haar heeft S Nikki! En dat shirt daar is mijn vrouw jaloers op (achternaam is V.o.s).
Van 1 gelukkig maar, de dokter vond het heel knap hoe erg het is..quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:05 schreef Limone het volgende:
aii moppert! De banden van 1 enkel of van alle twee?
Wij hadden ook van de 1 op andere dag ineens een lava-aankleedkussen.. Huilen, brullen alsof ze werd vermoordquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moppert wat klinkt R als een heerlijk mannetje.Knap van het tellen en de opdrachtjes.
Wat balen van je voet zeg. Dat is nou net wat je niet kunt gebruiken als je kinderen, en in het bijzonder een dreumes, hebt rondwandelen.Is de verwachting dat je snel weer op de been bent?
Over schone luiers geven, dat is hier met T echt dra-ma. Met S alleen als zijn hoofd er niet naar staat, over het algemeen gaat hij zelf op het aankleedkussen liggen als ik het hem vraag, maar met T is verschonen altijd een gevecht. Afleiden, zingen, drinken, etc. geven heeft geen effect.Kortom, ik hoop dat deze dramafase met verschonen snel voorbij is.
Nee reken maar op oktober minstens.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
Moppert wat klinkt R als een heerlijk mannetje.Knap van het tellen en de opdrachtjes.
Wat balen van je voet zeg. Dat is nou net wat je niet kunt gebruiken als je kinderen, en in het bijzonder een dreumes, hebt rondwandelen.Is de verwachting dat je snel weer op de been bent?
Over schone luiers geven, dat is hier met T echt dra-ma. Met S alleen als zijn hoofd er niet naar staat, over het algemeen gaat hij zelf op het aankleedkussen liggen als ik het hem vraag, maar met T is verschonen altijd een gevecht. Afleiden, zingen, drinken, etc. geven heeft geen effect.Kortom, ik hoop dat deze dramafase met verschonen snel voorbij is.
Shit he, wat zuur. Ik vind het met dikke buik al zwaar, zo'n dreumes, maar die kan ik nog in de kinderboerderij uitlaten. Sterkte.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:07 schreef Moppert het volgende:
[..]
Van 1 gelukkig maar, de dokter vond het heel knap hoe erg het is..
De ander is gekneusd maargoed dat valt in het niet bij de ander
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook met een poepluier? HOE? En sterkte met je enkelquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:22 schreef Moppert het volgende:
[..]
Nee reken maar op oktober minstens.
En ik verschoon hem terwijl hij op mijn schoot stata terwijl ik op een stoel zit. dan klaagt hij niet
Of staand op het aankleedkussen als hij een goede bui heeft.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:34 schreef Butterflower het volgende:
Oh dat verschonen inderdaad! Wat een drama!
Ik heb nu ook van die luierbroekjes. Als het echt niet lukt om stil te blijven liggen gebruik ik die.
Alvast gefeliciteerd Aapie![]()
S wat ben je toch een knapperd! Met je nieuwe haar en toffe shirt![]()
En winkelen met T klinkt als een geslaagde dag!
Gefeliciteerd met oudtante Franny![]()
Veel plezier morgen Exode, wat lief van je vrouw!
Sterkte Moppert!
Vanmiddag even bij mijn moeder geweest, ze had wat oud speelgoed van mij en mijn zusje gevonden. S is er even zoet mee geweesten ik ook want dat ding moet met de hand opgewonden worden
Oh die is zo leuk! Stip vindt hem ook echt geweldig en ook die dingen dan weer opbergen en er mee rondsjouwenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Jeetje moppert, dat is idd onhandig! Wij verschonen poep vaak met z'n tweeën als ik thuis ben maar dat is wel een hele luxe natuurlijk. Verder gewoon de houdgreep![]()
Die opdrachtjes zijn idd heel leukvooral pak je fles is een handige, want dat ding zet ie overal en nergens neer als hij leeg is
![]()
Ja ook met een poepluier.. Het zit bij hem nooit aan de voorkant dus mocht hij tegen mij aanleunen is het niet heel erg. Maar ja uhh ik verschoon dan al langer dan 7 jaar elke dag luiersquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 07:04 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ook met een poepluier? HOE? En sterkte met je enkel
Dat moet wel jaquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 09:48 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ja ook met een poepluier.. Het zit bij hem nooit aan de voorkant dus mocht hij tegen mij aanleunen is het niet heel erg. Maar ja uhh ik verschoon dan al langer dan 7 jaar elke dag luiersdus misschien heb ik in al die jaren wel wat skills ontwikkeld.
en dankje
Nopequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Cwen wat rot dat Ellie niet lekker in haar vel zit. Hopelijk trekt het snel weer bij.
Chanty wilde hij vandaag weer niet slapen?
Moppert, respect dat je zelfs poepluiers staand doet. Bij mij is dat echt geen optie, want meestal zit de poep door de hele luier verspreid.
Exode wat schattig dat B zo gezellig met zijn oma Facetimet.
Franny wat een nacht!Ben je er inmiddels weer een beetje van bijgekomen? Wat leuk dat I steeds meer woordjes zegt. Het gaat echt enorm snel ineens, die ontwikkeling van de woordenschat.
De interactie tussen T en S wordt ook steeds leuker om te zien. Ze ondernemen steeds vaker samen dingen. Vanmiddag liepen ze ieder met een houten loophondje rondjes door de achtertuin en hadden samen enorme lol.![]()
En net tijdens het avondeten was ik boos op T omdat hij telkens met zijn lepel gooide, gaat S met zijn vingertje heen en weer richting T inclusief een heel brabbel verhaal om aan te geven dat met de lepel gooien niet mag. S gooide een halve minuut eerder zelf nog met zijn lepel, maargoed.
S kan "T.im" zeggen. Echt, veeg me op.![]()
![]()
Wat balen, ze worden over het algemeen genomen zo ontzettend huilerig en vervelend van niet slapen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
NopeEn vandaag lijkt weer hetzelfde liedje te worden.
Whahaha ook gewoon zijn eigen broer de les lezenDie S. toch
Maar de hamvraag is: Werkte het?
En wat tof dat hij zijn naam zegt
Ze kreeg bultjes, dat werden blaasjes en nu zijn er bij sommige al korstjes, dan is t op zn retour, en is ze ook niet meer besmettelijk, maar al met al kan t geloof ik best 2-3 weken duren voor alles weer weg is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 20:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Agossie GM, vervelend dat er steeds meer pokjes bijkomenHoe lang duurt het eigenlijk voordat het 'voorbij' is?
Nikki, wat goed dat S al T's naam zegtHoop dat je migraine weer gezakt is
![]()
voor de moeders met achter-het-behang-willen-plakken-dreumesen
Opdrachtjes gaan hier ook goed. Zo leuk om te zien dat hij begrijpt wat je bedoeltPak maar je boek/bal/schaap/auto/etc en hij pakt het
![]()
Hij blijft gek op kiekeboe spelen en verstopt zich achter alles, zo ook achter het vliegengordijnEn dat is natuurlijk hilarisch vind ik zelf
![]()
Vandaag waren we in Amsterdam voor een (lange) lunch, in de buurt van Artis. Vriend is tussendoor met F even naar binnen gegaan (met abbo van een vriend) en hij was zo onder de indruk van de olifanten en giraffen
Z'n middagslaapje had hij wel gemist dus in de auto terug was hij snel vertrokken...
Ik hoop het.quote:Op zondag 16 augustus 2015 22:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Nikkiheerlijk uitzicht
Vandaag in zuidplein een nieuwe sollicitatie outfit bij elkaar geshopt en meteen maar de eerste echte schoentjes voor Boaz gekocht![]()
Hij loopt nog niet maar sokken laat ie nooit aan. Als we naar buuten moeten met kouder weer krijgt ie ook schoenen aan. Hopelijk blijft hij er dan wel vanaf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een haren op die foto! Het lijkt nog meer en nog roder dan het eigenlijk is![]()
![]()
Haha nee dat niet. Ik zag de VK en de kraamhulp arriveren.quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoor je het door de muren heen Nikki?
![]()
Stervende zwanen, ik wist nooit wat iedereen hier daarmee bedoelde tot ik het zelf mee maakte![]()
![]()
F werd om 6 uur al wakker met HONGERveel koffie maar vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor het eerst de sensatie van stampen in een plas(je) water. Tijd voor kaplaarsjes denk ik..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
J. 2016
OMG *boks* ik heb ook niks met shoppen.... al vind ik t voor saar wel weer leukquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
GM Sjiek de friemel!
Wahahaha Dyre masterlijke foto![]()
GM ja ik had lekker geshopt![]()
Twas uiteindelijk toch gelukt(echt mensen ik HAAT (!) shoppen dat wil je niet weten ... maar ik moest nu wel ivm sollicitatiegesprek en niks fatsoenlijks in de kast hebben hangen)
Zo uit mijn hoofd zijn wij ook rond die tijd overgegaan op een groep 1 stoel voor Saar, geen achterstevoren stoel oid, gewoon een maxi cosi autostoel van een paar jaar oud, je kunt er eventueel een verkleiner inleggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag (crosspost uit het babytopic)
Melba (bijna tien maanden)wordt nu wel erg groot voor de maxi cosi:
[ afbeelding ]
Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...
Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix (auto uit 2001), dus ik kan geen 2way pearl/axiss e.d. en ook geen isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).
Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing
Wanneer zijn jullie overgestapt naar groep 1 stoeltjes?
Ah ja, Melba is denk ik al een kilo of elf en 80 cm lang bijna... Dus qua gewicht kan ie wel al een poosje over. Gewicht is wel een resen dat ik denk aan overstappen. De Tobi blijft in de auto. Ik krijg hem nu met 11 kg kind + 3,5kg stoeltje echt nauwelijks meer in en uit de auto door de voorste deur... Breek mijn rug...quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:35 schreef Kursor het volgende:
Nu met J nog niet (15mnd) want nog net geen 9kg en ze heeft geen problemen met de maxi-cosi. Volgens mij mag het hoofdje tot de oorrand boven de rand van de MC uit.
De oudste ging met 22 maanden over(toen pas was ze zwaar genoeg om over te mogen). Kwamen we daar bij de winkel met een vrolijk pratend en stappend kind
.
Succes met dit dilemma!
Wij zijn overgestapt bij 11 mndquote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag (crosspost uit het babytopic)
Melba (bijna tien maanden)wordt nu wel erg groot voor de maxi cosi:
[ afbeelding ]
Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...
Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix (auto uit 2001), dus ik kan geen 2way pearl/axiss e.d. en ook geen isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).
Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing
Wanneer zijn jullie overgestapt naar groep 1 stoeltjes?
Ah kijk, die van jullie ga ik bekijken. Hoop dat ie op de achterbank past in acheruit stand. (Edit: info gevonden op acherwaarts.nl helaas kan hij met driepuntsgordel ook maar tot dertien kilo achterwaarts gemonteerd. Maar goed, beter dan niets).quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:50 schreef Burdie het volgende:
Kwak, het stoeltje kan evt ook op de bijrijdersstoel, dan heb je wat meer ruimte. Misschien ter overbrugging? Wij hebben de hauck varioguard, een relatief goedkoop stoeltje dat zowel voor- als achteruit kan. Kan ook met de gordel vast gezet worden, en er zijn als je even goed zoekt meer stoeltjes die dat kunnen.
(Er is ook een autostoeltjestopic met veel ervaringen)
Ik was ook geïnteresseerd in dat stoeltje maar zag net dat het slecht uit de test kwam als je het vastzet met gordels?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:59 schreef Burdie het volgende:
Een groot nadeel van dat stoeltje is dat je 'm alleen online kunt kopen en dus niet uitproberen in de winkel. (En met gordels ipv isofix schijnt hij minder veilig te zijn omdat hij dan net iets minder goed op het onderstel vast klikt, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd)
Ik vond het uitzoeken van een nr 1 stoel echt heel lastig, vooral als je geen Isofix hebt. Oh en geen ¤500 wil uitgeven aan een autostoelquote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:04 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat werpt wel een ander licht op een en ander. Ik vind het ook maar lastig!
Hij is er toch pas net?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:04 schreef kwakz0r het volgende:
Thanks voor de input allemaal, ik blijf nog even nadenken
want kom er nog niet echt uit.
(En ik lurk vast mee... Nog maar negen weken)
Klopt, maar met isofix zit hij vast als betonquote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:02 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik was ook geïnteresseerd in dat stoeltje maar zag net dat het slecht uit de test kwam als je het vastzet met gordels?![]()
http://www.anwb.nl/auto/t(...)015/hauck-varioguard
Oh en maar tot 13kg tegen de rijrichting in met gordels. Die fase zijn we al voorbij.
Hmm ik zie daar ook alleen maar Isofix. En dat iver de 13kg klinkt idd plausibelquote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt, maar met isofix zit hij vast als beton.
Misschien is de Joie i-Anchor iets? Hoewel ik me meen te herinneren dat je met gordels nooit langer dan tot 13 kilo achteruit kan vervoeren.
Ja het was een sollicitatiegesprek voor mijn eindstage. Afgesproken is om volgende week contact met elkaar te hebben. Maar het gevoel is goed en het bedrijf vernieuwend. Dus ik zeg zeker ja!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:03 schreef Butterflower het volgende:
Ziet er al goed uit GM!
Nog even volhouden.
Wanneer heb je je sollicitatie twinkle?
Of ben je al geweest? Zo ja, hoe ging het?
Zo, de prinses heeft weer een aantal paar schoenen tot haar beschikking. Echt van de een op de andere dag paste ze haar schoenen niet meer![]()
Haar voeten zijn in de nacht gegroeid, echt maf!
Ik kan nergens die X3 nieuw vinden? Alleen de x4 maar die is isofix en 499 euroquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:08 schreef Burdie het volgende:
Misschien dat je nog naar de BeSafe Combi X3 of iZi plus kan kijken, Kwak? Die kunnen langer dan 13 kilo achteruit.
Das de comfort, die is alleen forward facingquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:14 schreef Burdie het volgende:
http://www.babypark.nl/be(...)jZtMcCFUFmGwod3aUJRQ
En
OUD / Autostoeltjes 6
Voelen tussen de rugleuning en zitting.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik kan nergens die X3 nieuw vinden? Alleen de x4 maar die is isofix en 499 euro
Ik wil echt geen tweedehandse...
Edit: ik ga wel even verder in t autostoeltjestopic als ik die kan vinden, want dit is wel een beetje topickaap zo...
Edit 2: nu lijk ik te lezen dat we wel isofix zouden hebben achterin. Snap er niks meer van. Hoe kan je dat zien?
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:17 schreef Hobbesje het volgende:
Wat een mooie foto's Nikki!
Stoer ventje GotC.
GM wat is jouw meisje al groot!
Franny wat lief!!
Kwakz0r hij mag zo nog wel in de MC (tot de bovenkant van de oren de bovenkant raken). Maar wij zijn ook overgestapt toen er hard gemopperd werd.
Dametje past nog steeds maar vind er simpelweg niets aan (vandaag naar het cb geweest en 75 cm bij 9,25 kilo - mijn mini).
Paar weken niet meegekletst want vakantie. Vier weken op de camping - heerlijk!
Ondertussen kan mijn meisje lopen, kletst ze veel meer (kan al wat dierengeluiden) en kan ze heel goed dingen aanwijzen met bijbehorend gegil.
Wat een leuke meidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mooie sprekende ogen.
S. 2014
J. 2016
*boks*quote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Koffie anyone?![]()
Boaz begon vannacht om half 5 ineens te brullen. Doet ie anders nooit. Man erheen .. getroost .m Maar hij bleef brullen. Ik zei:heb je niet gekeken of ie gescheten heeft. Nee zegt ie doodleuk. Ik erheen toen het niet stil werd. Maar ik ben zo blind als een mol zonder bril of lenzen. Maar toen ik zijn kamertje open deed rook ik het al. Ik man weer roepen ... Kon ie het alsnog zelf opknappen. Ik klaarwakker. Boaz lag daarna nog te piepen. Man moest om 5.30 opstaan voor zijn werk. Boaz draaikont maar bij mij in bed. Sliepen we eindelijk. Begint die andere aap om 6.15 alle deuren open te doen en alle lampen aan. Dus die heeft nu een verbod om uit haar bed te komen
. Nu slaapt alles nog en ik ben dus al vanaf 4.30 klaarwakker. Leuk hoor kinderen
Hebben jullie zelf geen slaaptekort dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 08:59 schreef Dyre het volgende:
Haha TwinkNiet leuk voor jou
Chanty, wat is wel minder zeg... Hopelijk eenmalig
Wat een hoop mama's met rotnachten vandaag zeg.
L wordt 's nachts vrijwel nooit wakker, maar ze hoest echt altijd. De hele avond en nacht door horen we haar af en toe weer hoesten. Volgens het consultatiebureau slaapt ze waarschijnlijk met haar mond open en krijgt ze daar een droge mond van. Ja, dat kan wel kloppen, maar ik blijf het sneu vinden. Hopelijk slaapt ze tijdens het hoesten wel gewoon door, anders hebben we echt een kind met een chronisch slaaptekort
Nou, ik slaap gelukkig snel weer in als ik wakker wordt van het gehoest, maar je hebt wel gelijk: we worden echt tig weer peer nacht wakker.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:00 schreef Cwen het volgende:
Hebben jullie zelf geen slaaptekort dan?
Ik word dus echt wakker van elk piepje...
In dr gezicht wordt t minder, op dr armen is t nog aardig pokkig maar wel al met korstjes dus ze is niet meer besmettelijk.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:06 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nou, ik slaap gelukkig snel weer in als ik wakker wordt van het gehoest, maar je hebt wel gelijk: we worden echt tig weer peer nacht wakker.
Exode![]()
![]()
GM leuke foto's! De waterpokken lijken minder te worden, of niet? Hoe lang houdt dat eigenlijk aan?
Ja, buiten is inderdaad prachtig, maar daar lekker rond kunnen spelen is wat lastiger. Dan ben ik namelijk de hele middag bezig met: "Nee, geen steentjes in je mond. Nee, geen blaadjes opeten hoor. Nee, ook geen aarde en ook geen grasquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Ballorig zou ik idd nou niet doen .m tis echt prachtig buiten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor 2 euro kan het niet fouter denk ik![]()
Ze probeerde het wel, maar de aanhouder wint en daarna was het niet meer interessantquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Laat L dat zitten dyre? Mijn sloopkogel zou dat eraf halen en weggooien, net als dr nijntje vd fiets...
Heb ik ook een hekel aan, maar daar maken ze je kinderen tenminste niet aan het huilenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:19 schreef Moppert het volgende:
Hahahha helemaal mee eens wat betreft die bij de Arena:DDan is monkeytown een stuk beter te pruimen
Ballorig Gouda is nog erg nieuw maar hoor ik goede verhalen over, net als over monkeytown, veel enthousiaste moeders op mn timeline. (Oud Gouwenaar hierquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hm, voor mij zou Gouda de dichtstbijzijnde zijn en die heeft wel redelijk goede recensies...
Zit te twijfelen tussen ballorig en monkey townIemand ervaring met beide?
Boaz zou die er ook direct af trekkenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind ballorig altijd leuk, maar in rotterdam heb je ook Bungelland, daar heeft saar als 9 maander al rondgekropen... ook erg leuk.
Laat L dat zitten dyre? Mijn sloopkogel zou dat eraf halen en weggooien, net als dr nijntje vd fiets...
Saar is hier vd week uit de kinderstoel gedonderd...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 19:32 schreef Kursor het volgende:
GM mooi dat jullie al even hebben kunnen wennen met Saar voor de echte verhuizing.
Fijne dag morgen Nikki, goede vakantie Twinkle
Geloof dat zo'n kinderhel ook wel wat voor J is. Tot nu toe nooit gedaan...en M is echt al 5! We hebben ook geen K3 en plastic prinsessenjurken.
M'n zieke meisje oefende net met lis staan....bovenop de TripTrap van M
, ging gelukkig goed
Bijna.... nog 1 week en dan moeten we t andere huis opleveren, daar moet nog wel t eea gebeurenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Wat fijn GM! De kant de rust dus weerkeren en het genieten beginnen![]()
Het plezier spat er vanaf BF![]()
Leuk Nikki! Hoe was het?
Ik ben vrijdag met F geweest, de treinreis maakte meer indruk dan de schepen![]()
![]()
Vandaag hebben we lang uitgeslapen, in de tuin gezeten en nog naar het museum geweestWat hebben we geleerd: een gorilla is eng, een mini lama voelt heel zacht, een koe is van dichtbij heel groot
![]()
Het is maar 10 min fietsen dus we gaan binnenkort wel nog een keer, ik ben benieuwd hoe hij er dan op zal reageren
![]()
Ze kunnen wel lief samen spelen, totdat één van de twee besluit dat hij het autootje, balletje, puzzeltje, boekje etc. waar de ander mee speelt wil hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nikki, dat ziet er lief uit! Spelen ze altijd zo lief samen? Lijkt me zo tof om dat te zien
Met 16 jaar moeten ze er wel vanaf zijnquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:46 schreef Dyre het volgende:
Met welke leeftijd moeten zou nou eigenlijk echt van die fles af zijn? En iemand nog andere tips om dat af te bouwen? L is bijna 14 maanden nu.
Mijn baby is 'pas' over 3 weken een dreumes maar gezien haar ontwikkeling past ze hier al beter dan in het babytopicquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 07:46 schreef Dyre het volgende:
Afgezien van die 3 boterhammen 's ochtendsvind ik het ook niet dramatisch veel. Ze heeft het blijkbaar nodig, anders zou ze wel een tonnetje worden
L krijgt nog steeds iedere ochtend en iedere avond een fles. We hebben al pap geprobeerd (eerst heel dun, daarna dikker), melk (warm en koud) en brood, maar ze blieft het niet. De fles moet het zijn. ('s middags eet ze wel 2 boterhammen)
's Avonds eet ze goed met de pot mee en krijgt ze yoghurt of kwark als toetje, maar als we dan proberen om haar eens een keertje zonder flesje op bed te leggen gaat het mis
Met welke leeftijd moeten zou nou eigenlijk echt van die fles af zijn? En iemand nog andere tips om dat af te bouwen? L is bijna 14 maanden nu.
Ze is trouwens wel echt een grote meid aan het worden nu. Ze loopt al weken rond met haar loopfietsje, maar gisteren vond ze het ineens nodig om een blokje op het zadel te zetten en daarmee rond te lopen. Zo liefIedere keer als het blokje viel ging ze erachteraan en dan zette ze hem weer op het zadel. Misschien binnenkort een baby en een wandelwagentje voor haar kopen
Een ballenbakquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:29 schreef exode het volgende:
Hoi TS! Jeetje over 3 weken al 1 jaar....
Wij hebben niet echt een voorkeur voor een horizontale of verticale groep. Maar het klonk zo allemaal wel erg leuk...al die dreumessen in 1 ruimte. Ze doen wel vaak de deuren tussen de groepen open dus het loopt uiteindelijk wel wat door elkaar heen. In het midden van de dreumesruimte staat een enorme ballenbak en laat onze dreumes nou helemaal gek zijn op ballen. Ik denk dat hij daar wil blijven wonen.
Het overstappen gaat sowieso ooit gebeuren want hij zit nu op een KDV waar BSO niet mogelijk is (andere gemeente dan waar hij uiteindelijk naar school gaat). En ik heb het idee dat overstappen van KDV beter is als ze jonger zijn. Maar dat is misschien om de stap te 'rechtvaardigen' voor mezelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GM, niets mis met een beetje emotie toch![]()
Exode, klinkt goed dat kdv!
F zit in een verticale groep (er is maar 1 groep) en dat vind ik eigenlijk wel leuk. Hij mocht gisteren kiezen of hij met de grotere kindjes wilde spelen in de speelkamer of boekjes lezen met de kleintjes... toen wilde hij liever boekjes lezende manier om hem te vermaken, een stapel boekjes
![]()
Dyre, hier ook nog een fles hoor (F is ruim 15 mnd) In de avond dan. We merken wel dat hij er de laatste 2 weken niet meer elke avond voor wakker wordt, het zal er dus wel aan liggen of hij genoeg heeft gegeten/gedronken overdag![]()
Patat is toch gewoon aardappelquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik geef Nora ook wel eens patat als wij patat eten. Ze eet vaak (verse)
groenten en fruit, dus moet wel kunnen vind ik.
Oh het was ook geen oordeel hoor. Ik kan t me bij mijn kleine doppie nog niet voorstellen gewoon.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:08 schreef exode het volgende:
Moet niet gekker worden he Kwak....Mijnheer vindt met name de nibbits erg lekker. In een gekke bui doen we er ook nog cola bij. (lees we geven 4 a 5 pinnetjes chips
)
De invalarts die we zagen toen Stip keelontsteking had stelde ook chips voor, om zijn zout aan te vullen. Ik heb nog nooit iemand zo niet serieus kunnen nemen. Daarna kwam hij met honing (voor een kind onder de 1). Dus..quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh het was ook geen oordeel hoor. Ik kan t me bij mijn kleine doppie nog niet voorstellen gewoon.
En ik vind t ook lastig, ben zelf nogal eetgestoord opgevoed en opgegroeid, en ben bovendien morbide obees, en ben daardoor wat voorzichtig met hem ongezondere dingen geven denk ik
Die maken zo'n zooiquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:38 schreef Burdie het volgende:
Er zijn ook gewoon gezonde chipjes he, voor dreumessen. Wij hebben deze:
[ afbeelding ]
Natte washandjes ftwquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die maken zo'n zooiEcht ALLES is oranje als hij die worteldingetjes heeft gehad...
Ja, dit zijn ook Ellies 'sjippies'. En de bio groentenchips van de AH, daar wordt ze heel gelukkig vanquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:38 schreef Burdie het volgende:
Er zijn ook gewoon gezonde chipjes he, voor dreumessen. Wij hebben deze:
[ afbeelding ]
Ellie wil heeeel graag naar de Mac. De reden? Zij krijgt een Innocent 'sappie' daarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:43 schreef Dot. het volgende:
Stip is overigens ook prima af te leiden met een bakje rozijntjes als ik chips wilOf zoals laatst toen we bij de McDonalds zaten met een banaan
Nee, de derde keer. En hoewel ze steeds ouder wordt en dingen makkelijker worden, ervaar ik alle 3 x als pittig. Maargoed, vrijdag is hij er weerquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:52 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik herken het eigenlijk niet zoMaar nu huilt F zelden en slapen is geen probleem. Ik merk wel dat als ik zelf moe ben, ik minder kan hebben
![]()
Onderschat niet dat de zorg alleen dragen vermoeiender is hè Sun! Is dit voor het eerst dat je man een paar dagen weg is?
Check je even op een kiesje of tandje ?!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:39 schreef Amsel het volgende:
En alleen de zorg moeten doen lukt mij eigenlijk best goed. Maar heb wel echt veel meer respect gekregen voor alleenstaande moeders die het altijd alleen moeten doen. Zeker als je meerdere kindjes hebt. Mijn man trekt een avond alleen met dreumes minder goed, maar dat heeft ook met z'n gezondheid te maken. Dat moeten we echt plannen. Het gaat gewoon prima als ik een avondje weg wil/moet en hij dus alleen voor dreumes zorgt, maar de rest van de week is hij dan wel doodmoe.
Nooit naar gekeken, maar dan is het wel gek dat hij twee maanden lang wel goed heeft gegeten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:33 schreef exode het volgende:
Chanty zijn de amandelen van Lucas al gecheckt? (of wellicht keelpijn). 1 van mijn massageclienten heeft een zoontje die niets wilde eten. Hij had/heeft een enorme groeiachterstand gekregen (is nu bijna 4 en draagt nog steeds maat 92). Heel toevallig kwamen ze erachter dat zijn keelamandelen te groot waren. Hij kon amper slikken. Zijn jongere broertje bleek exact hetzelfde te hebben, daar hadden ze het nog niet aan gemerkt omdat melk prima ging.
B heeft vandaag echt weer een vreetdag, maar er zijn ook dagen dat er alleen fruit en 1 boterham in gaat op een hele dag. Maar inderdaad dan blijkt er achteraf wel iets te zijn geweest. (tand, oorontsteking etc)
En ongeduldig, check! Maar wij mogen onze handjes dichtknijpen met B. Hij is 90% van de tijd heel relaxt, vrolijk en makkelijk. En die 10% kunnen we aan mits we de tijd hebben, uitgerust zijn en ons erop instellen. Er zijn genoeg momenten dat we elkaar aankijken 'Doe jij het maar ff want ik kan dit ff niet'
Zelf doen mocht hij al vanaf 6 maanden (Rapley) maar ik heb stiekem een beetje spijt dat we niet eerst zijn gaan voeren en later Rapley zijn gaan doen. Heb het gevoel dat hij dan misschien wel goed had gegetenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:49 schreef exode het volgende:
Dat zou inderdaad apart zijn Chanty. Wij merken nu wel dat B veel beter eet als hij het zelf mag doen. Dan gaat het langzaam en zit hij helemaal onder maar uiteindelijk eet hij alles op. (en vooral als wij al klaar zijn....dan gaat hij ineens bunkeren)
Ik was ook geen grote eter, at heel traag en bewaarde alles in mijn wang. Ik snap nu de wanhoop van mijn moeder. Ik word gestraft. Pap hebben we een paar keer geprobeerd (zowel kom, fles als rietjesbeker); wil hij ook nietquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:04 schreef Franny_G het volgende:
Hee, wat jammer nou dat het weer zo moeilijk gaat en ook dat je nu zware nachten hebt daardoor, Chanty. Ik herken dat ook wel een beetje van perioden dat er tanden/kiezen doorkomen: minder eten en meer bv.
Verder weet ik dat ik zelf als klein kind een heeeele moeilijke eter was. Mijn moeder werd er ook gek van. Ik at bijna niets en als ik iets at dan heeeel langzaam. Soms is het 'gewoon' zo misschien en is er niet een direct aanwijsbare reden. Het is vooral voor jou moeilijk. Geef je wel eens flessen? Dus bv gemengd met iets zwaarders, of van die dreumespap of zoiets? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien dat hij dat wel wil en dat het hem ook wat meer vult?
Pff, lastig zeg. Hij is ook nooit een grote drinker geweest toch?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nooit naar gekeken, maar dan is het wel gek dat hij twee maanden lang wel goed heeft gegeten.
Vraag me vooral af hoe ik eten leuk, interessant kan maken voor hem.
Oh!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty ik kan me je wanhoop goed voorstellen. L at tot 1.5 jaar geen fruit, gewoon niets en zelfs daar kon ik me al druk om maken. Terwijl ze wel gerust een groot bord groente at en verder ook prima at dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand.Tips geven heeft waarschijnlijk niet zoveel zin, je hebt zelf waarschijnlijk alles al geprobeerd. Hopelijk haalt hij voldoende voedingsstoffen uit de bv en is hij in september toch gewoon goed gegroeid. Pittige nachten ook.
Red je het wel een beetje met ook nog je werk erbij?
![]()
Amsel fijn dat het slapen gewoon weer goed ging. Ik kan me goed voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.
Burd, oordopjes tegen het gegil.Ik zou ze af en toe ook wel kunnen gebruiken.
Ik heb een enorm ondeugend dreumesje. Zodra hij de kans krijgt loopt hij weg. T dus. Hij heeft op zulke momenten ook echt zijn oren in zijn broekzak zitten, want hij loopt terwijl ik hem roep gewoon stoïcijns door en doet alsof hij me niet hoort.
Kijk mijn duo. Samen kunnen ze de wereld aan.![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Dat doe ik ook als de situatie het toelaat, maar T loopt gewoon de hoek om en gaat dan nog verder weg. Hij moet inderdaad heel hard lachen als ik hem kom "vangen". Voor hem is het gewoon een soort spelletje.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh!
Dat niet luisteren is herkenbaarIk roep nu meestal maar 'Dag dag!' (als hij geen gevaarlijke kant op rent natuurlijk) en zodra hij dan uit beeld is komt hij heel hard lachend weer terug.
Doe ik ook maar ik zit toch te overwegen om een kinderdiëtist te raadplegen. Niet zozeer omdat ik me zorgen maak om zijn gewicht, maar wel om te kijken of we iets kunnen veranderen aan de manier waarop we eetmomenten met hem doen. Kijken of we iets verkeerd doen waardoor hij een negatieve associatie krijgt met eten of kijken hoe we eten leuk kunnen maken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:28 schreef Butterflower het volgende:
Wat naar Chanty dat het weer wat minder gaat. Ik heb helaas ook geen tips.
Maar als hij nu gewoon vrolijk en blij is zou ik eerst ff de afspraak volgende week afwachten.
Wel rot van de nachten ook. Hoe gaat het met hem op het kdv? Eet hij daar ook helemaal niet?
Ik sta open voor alle ideeën, als ik het al geprobeerd heb dan is dat jammer voor mijquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty ik kan me je wanhoop goed voorstellen. L at tot 1.5 jaar geen fruit, gewoon niets en zelfs daar kon ik me al druk om maken. Terwijl ze wel gerust een groot bord groente at en verder ook prima at dus er was eigenlijk helemaal niets aan de hand.Tips geven heeft waarschijnlijk niet zoveel zin, je hebt zelf waarschijnlijk alles al geprobeerd. Hopelijk haalt hij voldoende voedingsstoffen uit de bv en is hij in september toch gewoon goed gegroeid. Pittige nachten ook.
Red je het wel een beetje met ook nog je werk erbij?
![]()
Stip krijgt op het kdv in de ochtend yoghurt, misschien kunnen ze dat eens proberen en dan in de middag fruit aanbieden? Ik vind de middag idd erg karig klinken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:47 schreef Chanty het volgende:
[..]
Doe ik ook maar ik zit toch te overwegen om een kinderdiëtist te raadplegen. Niet zozeer omdat ik me zorgen maak om zijn gewicht, maar wel om te kijken of we iets kunnen veranderen aan de manier waarop we eetmomenten met hem doen. Kijken of we iets verkeerd doen waardoor hij een negatieve associatie krijgt met eten of kijken hoe we eten leuk kunnen maken.
Op het kdv eet hij nu ook vrij slecht. Ze zijn zelfs gestopt met het aanbieden van fruit omdat hij dat niet wil dus hij krijgt knijpfruit. Verder vind ik de hoeveelheid en aanbiedmomenten sowieso niet zo handig:
Wij bieden hem rond 7-7.30 brood aan, rond 8 uur is hij op het kdv. Daar eten ze rond 9 uur fruit, rond 11.30 brood (hij hooguit 1 plak) en melk, rond 14 uur krijgen ze een cracker en wat water en om 16.30 een soepstengel (dan haal ik hem ongeveer op). Ik vind in de ochtend allemaal heel dicht op elkaar en in de middag krijgen ze voor mijn gevoel niks vullends. Maar misschien ligt dat aan mij.
[..]
Ik sta open voor alle ideeën, als ik het al geprobeerd heb dan is dat jammer voor mij![]()
Ik red het nog wel maar ik weet niet hoe lang ik dit ga volhouden. Mijn man had het al over borstvoeding afbouwen in de hoop dat hij dan meer gaat eten. Maar dat wil ik niet. Sowieso verwacht ik geen effect daarvan omdat hij eerder ook veel dronk ondanks veel eten. En hij wil nog veel te graag drinken, ik zou hem volgens mij alleen ongelukkig maken door te stoppen.
Je zult je handen wel vol hebben aan die twee boeven ja
Heb het idee als ik om me heen kijk dat alle kindjes die (vanaf 4 maanden) gevoerd werden, wel goed eten omdat ze gewoon al vroeg geleerd hebben fatsoenlijke hoeveelheden binnen te krijgen terwijl Lucas heel lang niet echt substantieel eten naar binnen heeft gewerkt. Ik heb echt het gevoel dat hij gewoon niet geleerd heeft om echt te eten.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:35 schreef Cwen het volgende:
Eerst voeren had echt niet uitgemaakt Chanty. Wat denk je dat het zou hebben gescheeld?
En verder kun je hem alleen eten blijven aanbieden. Wat eet hij nu op een dag?
Vooruit, ook Ellie's 'schema' erin:
7.00 bv
8.00 2 hapjes banaan of brood
10.00 rijstwafeltje/koekje
13.00 half broodje pindakaas
17.30 tomaatje/paprika/ fruit
19.00 avondeten, ligt eraan: 2 happen tot een bord. Geen toetje. Soms fruit.
21.30 bed
Verder drinkt ze nog 6-8 keer per dag bij mij. Maar ze eet dus weinig.
Lastig te bepalen want kan niet zien hoeveel melk hij drinkt; volgens mij wel behoorlijk veel. Water drinkt hij ook erg goed. Smoothies nooit geprobeerd, maar wel zelf knijpfruitzakjes gemaakt. Die waren goed maar omdat ik er ook wel eens groente bij heb gedaan, moet hij ze nu niet meer. IJsjes is hij geen fan van. Ik zal het CB laten checken volgende week.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Pff, lastig zeg. Hij is ook nooit een grote drinker geweest toch?
Lust hij wel smoothies? Of misschien een zelfgemaakt ijsje door een smoothie in te vriezen? Schijnbaar is geprakte ingevroren banaan net ijs als je het half bevroren in een keukenmachine of blender doet. Als hij dan stiekem toch last heeft van zn keel is dat wel erg lekker natuurlijk
De arts bij het cb heeft bij Stip zijn keelamandelen gecheckt, omdat hij altijd verkouden is, dus dat kun je altijd even vragen.
Ja ik wilde ze ook vragen of in de middag nog eens brood aan te bieden ipv een cracker maar ik schroom een beetje om dat te vragenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:50 schreef Dot. het volgende:
[..]
Stip krijgt op het kdv in de ochtend yoghurt, misschien kunnen ze dat eens proberen en dan in de middag fruit aanbieden? Ik vind de middag idd erg karig klinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |