Moeten ze natuurlijk wel blusrobots paraat hebben staan. Stel dat ze die hebben dan zal het maar een fractie van de benodigde blusapparatuur zijn die nodig is om zo'n brand te bedwingen. Als je een brand hebt waar je 50 brandweerwagens voor nodig hebt en er zijn maar 5 blusrobots schiet het ook niet erg op.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
in 2015 ga je toch geen mensen meer afsturen op brandende gastanks waar nog meer tanks omheen staan. ook evacueren kan sneller en veiliger digitaal toch? misschien met op afstand aanzetbare sprinklers iedereen wekken ofzo..? mensen die daar wonen [zouden moeten] weten wat de risico's zijn om naast zo'n opslag te wonen, en moeten bekend zijn met snelle evacuatie-routes, lijkt me beter dan dat brandweermannen allerlei plattegronden moeten hanteren/ uit t hoofd leren.
Dat is eerder andersom.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:16 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Ja, er zijn sommige onderwerpen taboe maar er is toch een redelijke mate van vrijheid voor de Chinese pers. Voor buitenlandse pers niet.
Net zoals we in NL ons daar niet zo druk over maken er worden hier bijvoorbeeld over het spoor door drukbevolkte gebieden nog steeds wagons met niet al te veilige inhoud (bij botsingen) vervoert.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Alsof ze in China ook maar enigzins druk maken over mensen in de omgeving van dit soort installaties.
Ik denk dat het onderzoek naar SE Fireworks anders best wel tot goede inzichten heeft geleid en tot grote wijzigingen heeft gezorgd in hoe wij met vuurwerkopslag omgaan. Door er onderzoek naar te doen heb je in ieder geval gefundeerd waarom die wijzigingen nodig zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou je als overheid een gedegen onderzoek gaan doen naar wat ingestorte kranen die schade hebben aangericht. In een maatschappij zullen er altijd risico's bestaan het compleet uitsluiten daarvan is een valse illusie die de overheid ons probeert wijs te maken. Als men dan met een pareto analayse zou gaan kijken wat grote risicos voor de maatschappij oplevert zijn het niet deze hefwerkzaamheden. Mijn dikke teen zegt dat lange dagen die artsen maken voor onze maatschappij veel gevaarlijker zijn dan de meeste andere risico's die we tegenwoordig nog onderzoeken. Vrachtwagenchauffuers, en piloten moeten zich aan strenge rij en rustijden houden maar een chirurg mag zomaar een week van 80 uur draaien en als het dan eens fout gaat wordt dit zo snel mogelijk onder een tapijt geveegd.
Gewoon opruimen en doen of er niks aan de hand is geweest. China denkt nooit lang na.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:08 schreef Blik het volgende:
Moeten die Chinezen zelf weten, maar ik vind het raar dat je binnen 24 uur al met bulldozers aan de slag gaat zonder eerst een gedegen onderzoek te doen naar de oorzaak en de gevolgen.
eigenlijk asociaal om een bedrijf te hebben met gevaarlijke stoffen en dan geen automatische blusmiddelen er naast zetten. kan toch eigenlijk niet! en dan wel je bedrijf voor brand verzekeren. de verzekeraar gaat geen automatische blusmiddelen eisen, die verkopen liever verzekeringen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:57 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Moeten ze natuurlijk wel blusrobots paraat hebben staan. Stel dat ze die hebben dan zal het maar een fractie van de benodigde blusapparatuur zijn die nodig is om zo'n brand te bedwingen. Als je een brand hebt waar je 50 brandweerwagens voor nodig hebt en er zijn maar 5 blusrobots schiet het ook niet erg op.
Dat is in NL zelfs niet zo..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
in 2015 ga je toch geen mensen meer afsturen op brandende gastanks waar nog meer tanks omheen staan. ook evacueren kan sneller en veiliger digitaal toch? misschien met op afstand aanzetbare sprinklers iedereen wekken ofzo..? mensen die daar wonen [zouden moeten] weten wat de risico's zijn om naast zo'n opslag te wonen, en moeten bekend zijn met snelle evacuatie-routes, lijkt me beter dan dat brandweermannen allerlei plattegronden moeten hanteren/ uit t hoofd leren.
Je hebt helemaal gelijk, maar toch wil iedereen weten wat er mis ging. Ik ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou je als overheid een gedegen onderzoek gaan doen naar wat ingestorte kranen die schade hebben aangericht. In een maatschappij zullen er altijd risico's bestaan het compleet uitsluiten daarvan is een valse illusie die de overheid ons probeert wijs te maken. Als men dan met een pareto analayse zou gaan kijken wat grote risicos voor de maatschappij oplevert zijn het niet deze hefwerkzaamheden. Mijn dikke teen zegt dat lange dagen die artsen maken voor onze maatschappij veel gevaarlijker zijn dan de meeste andere risico's die we tegenwoordig nog onderzoeken. Vrachtwagenchauffuers, en piloten moeten zich aan strenge rij en rustijden houden maar een chirurg mag zomaar een week van 80 uur draaien en als het dan eens fout gaat wordt dit zo snel mogelijk onder een tapijt geveegd.
Dat zou met de betuwelijn toch opgelost moeten zijn?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals we in NL ons daar niet zo druk over maken er worden hier bijvoorbeeld over het spoor door drukbevolkte gebieden nog steeds wagons met niet al te veilige inhoud (bij botsingen) vervoert.
Volgens mij lang niet alles.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou met de betuwelijn toch opgelost moeten zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:01 schreef YazooW het volgende:
Dood persoon.Man man man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auto kaalgevreten van het vuur, mens verschroeid en verkoold.
Het is nog een wonder dat die gebouwen op de achtergrond nog overeind staan.
Wonen daar niet de arbeiders van die fabriek? Iets wat ook redelijk normaal is in China. Natuurlijk krankzinnig.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:05 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens BBC zou dit de plaats van de ontploffing zijn.
[ afbeelding ]
Vrij dicht bij de groep flats, maar wel aan de zijkant van de gebouwen.
Volgens andere bronnen lag de lokatie meer naar het noorden.
In Rotterdam zijn er ook nog wel container terminals dichtbij dichtbevolkt gebied, maar gelukkig gaat het grootste gedeelte op termijn richting de tweede Maasvlakte.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:07 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Wonen daar niet de arbeiders van die fabriek? Iets wat ook redelijk normaal is in China. Natuurlijk krankzinnig.
quote:
twitter:AriReimers twitterde op donderdag 13-08-2015 om 13:51:41Kurz vor 20 Uhr - das Feuer ist noch nicht gelöscht. #Tianjin http://t.co/8ev2F4HUyt reageer retweet
China propaganda and downplay dept. doet zijn werk dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:13 schreef Blik het volgende:
Zeker 50 doden, tientallen nog vermist waaronder veel brandweermannen. 700 gewonden.
Vind dat er, ondanks dat er al een volle dag voorbij is, er weinig nieuws naar buiten komt.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
China propaganda and downplay dept. doet zijn werk dus.
Kan ook niet anders, je familie wordt vermoord als je dat niet doet.
58 frames tussen ontploffing en schokgolf, een afstand van 830 meter...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:41 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij nog niet eerder gepost, dashcam-filmpje van relatief dichtbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |