abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155171508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Voor zover ik weet wel ja.

Of wil je zeggen dat een Chinese journalist gewoon mag berichten wat hij wil?
Ja, er zijn sommige onderwerpen taboe maar er is toch een redelijke mate van vrijheid voor de Chinese pers. Voor buitenlandse pers niet.
pi_155171802
pi_155171881
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:16 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Ja, er zijn sommige onderwerpen taboe maar er is toch een redelijke mate van vrijheid voor de Chinese pers. Voor buitenlandse pers niet.
Hoe bedoel je dit mag de buitenlandse pers minder berichten over china dan de chinese pers zelf zouden mogen?

Als sociale media en/of internet niet zouden bestaan hadden we nooit van deze ontploffing gehoord in het westen. Vergelijkbaar met hoe men in rusland ook de chernobylramp probeerde te verbergen.
pi_155172077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:33 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben volgend mij geen BNW tokkie maar toen ik die tweet las wist ik dat er een nietszeggende foto bij geplaatst zou worden, toeval dat er één persoon op de foto staat?
Of ben ik nu echt te cynisch geworden nadat ik er achter kwam hoe de NOS Poetin bericht
pi_155172086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit mag de buitenlandse pers minder berichten over china dan de chinese pers zelf zouden mogen?

Als sociale media en/of internet niet zouden bestaan hadden we nooit van deze ontploffing gehoord in het westen. Vergelijkbaar met hoe men in rusland ook de chernobylramp probeerde te verbergen.
De buitenlandse pers is binnen China beperkt waar ze kunnen gaan & staan. (bijv. Tibet en Xinjiang)

Maar wat bedoel dat je dit niet zou weten zonder internet en / of social media? Dat China deze ontploffing probeerde te verbergen?
CNN en BBC waren eerder ter plaatse dan de meeste CCTV reporters en het stond al heel snel op BBC News. China probeerd niks te verbergen in dit geval.

Zonder internet zou ik ook niks over die 'ramp' in Alphen hebben gehoord. .
  Trouwste user 2022 donderdag 13 augustus 2015 @ 09:50:28 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_155172091
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben volgend mij geen BNW tokkie
:?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 13 augustus 2015 @ 09:52:23 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_155172129
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:50 schreef Kenzi het volgende:

Persconverentie live bij de NPO........

Eén hond overleden. Woehaaaaaaa _O-

_O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_155172177
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:50 schreef tong80 het volgende:

[..]

:?

Nu naar buiten dan :( HOUD me tegen

:9
pi_155172231
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:50 schreef Kenzi het volgende:

[..]

De buitenlandse pers is binnen China beperkt waar ze kunnen gaan & staan. (bijv. Tibet en Xinjiang)

Maar wat bedoel dat je dit niet zou weten zonder internet en / of social media? Dat China deze ontploffing probeerde te verbergen?
CNN en BBC waren eerder ter plaatse dan de meeste CCTV reporters en het stond al heel snel op BBC News. China probeerd niks te verbergen in dit geval.

Maar wat bericht de chinese pers dan over tibet, dat de oorspronkelijke bevolking die miljoenen geimporteerde hanchinezen met open armen ontvangen. :D

Zoals china nog steeds verbergt voor hun bevolking dat er ooit een stundentenopstand geweest is die men met veel geweld beeindigd heeft. Pas als de chinese overheid de grote chinese vuurmuur weg zou halen en dus er complete openheid is qau informatie vergaring dan zou ik zeggen dat er een vorm van persvrijheid ontstaat.

Heb jij een VPN geinstalleerd om in china toch gebruik te kunnen maken van de geblokkeerde diensten zoals facebook, twitter, wordpress, enz...
pi_155172379
quote:
Arme Kevertjes..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155172452
Deze had ik nog niet gezien:

donderdag 13 augustus 2015 @ 10:12:13 #137
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_155172543
TR heeft een viertal filmpjes van ooggetuigen achter elkaar gezet, sommigen wel erg dichtbij de explosie.

Zelfs uit de opstijgende wolk na de explosie vallen nog brandende vuurdeeltjes :{
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_155172575
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar wat bericht de chinese pers dan over tibet, dat de oorspronkelijke bevolking die miljoenen geimporteerde hanchinezen met open armen ontvangen. :D

Zoals china nog steeds verbergt voor hun bevolking dat er ooit een stundentenopstand geweest is die men met veel geweld beeindigd heeft. Pas als de chinese overheid de grote chinese vuurmuur weg zou halen en dus er complete openheid is qau informatie vergaring dan zou ik zeggen dat er een vorm van persvrijheid ontstaat.

Heb jij een VPN geinstalleerd om in china toch gebruik te kunnen maken van de geblokkeerde diensten zoals facebook, twitter, wordpress, enz...
ach gutte gut... het is zo makkelijk kritiek te hebben op dingen ver weg. ik zou zeggen leef / lees je eerst eens goed in.
Tibet is toch wel een stuk complexer dan 'oorspronkelijke bewoners' vs Han Chinezen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiananmen_Square_protests_of_1989
die pagina kan ik hier gewoon zonder vpn openen.

Maar graag weer ontopic voor dit zo'n overloeze discussie wordt.
pi_155172601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:07 schreef b2py het volgende:

:{ damn hey :{
pi_155172991
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:14 schreef Kenzi het volgende:

ach gutte gut... het is zo makkelijk kritiek te hebben op dingen ver weg. ik zou zeggen leef / lees je eerst eens goed in.
Tibet is toch wel een stuk complexer dan 'oorspronkelijke bewoners' vs Han Chinezen.

Je snapt toch wel dat het eerder om het soort berichtgeving gaat waar ik het dan over heb. En dan is dus de vraag of de posities van minderheden in china wel door de chinese pers belicht (mogen) worden of gewoon genegeerd worden zodat het zogenaamd niet bestaat. :D

quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tiananmen_Square_protests_of_1989
die pagina kan ik hier gewoon zonder vpn openen.
Dat valt me dan mee dat ze wat meer open gegooid hebben. Maar goed er zijn nog steeds flink wat grote site die wel nog steeds geblokkeerd worden.

quote:
Maar graag weer ontopic voor dit zo'n overloeze discussie wordt.
In een topic over een grote ramp in china moet zeker de persvrijheid en het gebrek aan transparantie door die overheid niet ontbreken.
pi_155173070
Ooggetuigen in Tianjin: 'We dachten dat het een aardbeving was'

http://nos.nl/artikel/205(...)-aardbeving-was.html
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:39:32 #142
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_155173160
Wat is/was er nou precies de lucht in gevlogen?.. :{
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_155173164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat het eerder om het soort berichtgeving gaat waar ik het dan over heb. En dan is dus de vraag of de posities van minderheden in china wel door de chinese pers belicht (mogen) worden of gewoon genegeerd worden zodat het zogenaamd niet bestaat. :D

[..]

Dat valt me dan mee dat ze wat meer open gegooid hebben. Maar goed er zijn nog steeds flink wat grote site die wel nog steeds geblokkeerd worden.

[..]

In een topic over een grote ramp in china moet zeker de persvrijheid en het gebrek aan transparantie door die overheid niet ontbreken.
Hoe geruchten de wereld in komen.

CNN twitterde op donderdag 13-08-2015 om 06:27:54 Correction: CNN Correspondent interrupted in a live report by upset friends and relatives of victims killed and injured in the China blasts. reageer retweet
Daar stond eerst dat die CNN reporter opgepakt zou zijn door de politie.

Je gaat met een camera bij de ingang van een ziekenhuis staan filmen, en dan wordt er sensationeel gedaan als die reporter door een aantal mensen wordt weggestuurd.

Vind je het gek dat de buitenlandse pers in China aan banden wordt gelegd als ze zo slecht berichten.
(om nog maar niet van Fox te spreken die Hong Kong in Brazilie op de kaart plaatsen |:( )
pi_155173251
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:39 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Hoe geruchten de wereld in komen.

CNN twitterde op donderdag 13-08-2015 om 06:27:54 Correction: CNN Correspondent interrupted in a live report by upset friends and relatives of victims killed and injured in the China blasts. reageer retweet
Daar stond eerst dat die CNN reporter opgepakt zou zijn door de politie.

Je gaat met een camera bij de ingang van een ziekenhuis staan filmen, en dan wordt er sensationeel gedaan als die reporter door een aantal mensen wordt weggestuurd.

En men corrigeert het nog dat is toch goed. ^O^

Maar in het kader van vrije nieuwsgaring had de politie juist de familie moeten opdragen dat dit ook bij berichtgeving hoort en de verslaggevers daar wel degelijk mogen staan.

Ik heb in NL nog niet een sorry gezien hoe het gerucht van de 20 gewonden bij het omvallen van die 2 kranen de wereld in geholpen was. :+
pi_155173357
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En men corrigeert het nog dat is toch goed. ^O^

Maar in het kader van vrije nieuwsgaring had de politie juist de familie moeten opdragen dat dit ook bij berichtgeving hoort en de verslaggevers daar wel degelijk mogen staan.

Ik heb in NL nog niet een sorry gezien hoe het gerucht van de 20 gewonden bij het omvallen van die 2 kranen de wereld in geholpen was. :+
Je snapt dat bij een ramp van deze omvang, wanneer je onzeker bent of je familie / vrienden / collega's nog leven je weinig zin hebt een camera in je neus te krijgen? En dat die mensen nogal emotioneel kunnen worden.

Tuurlijk mag die reporter daar staan van de politie. maar je hebt best kans dat omstanders daar op dat moment toch anders over denken. En de politie heeft wel iets anders te doen dan die reporter te helpen.

Vrije nieuwsgaring wil niet zeggen dat je maar overal en ten aller tijde moet gaan berichten. Er is ook zo iets als fatsoen en respect. Als hij een stukje verder was gaan staan was er niks aan de hand geweest.

(ps. kan me in Nederland ook zat incidenten herinneren waarin reporters door de politie worden weggestuurd nadat 'tuig' hun werk onmogelijk werd gemaakt, in plaats van dat de politie dat tuig aanpakt.)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 10:52:53 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_155173447
Denken dat de chinese overheid geen mensen in burgerkleding daar heeft staan om reporters weg te jagen..
'familieleden'..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Trouwste user 2022 donderdag 13 augustus 2015 @ 10:56:32 #147
7889 tong80
Spleenheup
pi_155173529
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:52 schreef speknek het volgende:
Denken dat de chinese overheid geen mensen in burgerkleding daar heeft staan om reporters weg te jagen..
'familieleden'..
Speknek....al weer 15 jaar geleden. Dat ik waardering kreeg. Jij was de eerste. _O_

:T
pi_155173537
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:52 schreef speknek het volgende:
'familieleden'..
Aluhoedje much? Er lopen gewoon politie agenten in uniform rond en burgerwacht (in uniform)
En ja er lopen familieleden daar rond, waaronder een groot aantal familieleden van mijn collega's.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 11:01:45 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_155173649
Aluhoedje? Dit is gewoon hoe communistische landen al negentig jaar werken. Of ex communistische, Rusland heeft er nog steeds een handje van.
Sterkte aan je collegae btw.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 10:07 schreef b2py het volgende:

Dit is wel de indrukwekkendste, dan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Frontpage donderdag 13 augustus 2015 @ 11:03:43 #150
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155173687
Zie filmpje in dit bericht, beelden van de vernieling van de explosie: http://www.bbc.com/news/world-asia-33900268

Ik heb begin heeft hij het ook over slaaphokjes voor gastarbeiders die schijnbaar daar op het terrein stonden. Vraag met af of die mensen wel geregistreerd stonden en of ze worden meegenomen onder de slachtoffers :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')